Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Mahalingam »

"Collectieve zelfverdediging bij aanranding." Ik kwam het getal 'vijf' tegen bij het verslag van een misdaad en dacht aan het voor de hand liggende, maar nee.
Vij mannen schoten te hulp toe iemand kindjes raar behandelde en deden een burgerarrestatie.
Toen de politie kwam stonder er 5 beteuterde buurtbewoners om een lijk heen,
Burgemeester na dodelijk drama speeltuin: ‘Bijzonder ernstig incident met enorme impact’

De burgemeester van Assen Marco Out, die zaterdagmiddag langdurig aanwezig was op de plek van het ernstige voorval in de speeltuin, spreekt van een ‘bijzonder ernstig incident met een enorme impact voor alle betrokkenen’. Mensen hebben nu volgens hem nog het meest last van ‘de wildste speculaties’.

Als gevolg van een ernstige mishandeling is gisteren een man overleden in een woonwijk in Assen. Vijf omwonenden zijn opgepakt. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict van een 4-jarig meisje.

Het politieonderzoek naar het incident is tweeledig: zowel het overlijden van de man als een mogelijk zedendelict worden onderzocht. Hoewel de politie al veel buurtbewoners heeft gesproken, worden getuigen verzocht zich te melden.

Vijf aanhoudingen

De burgemeester kondigde professionele hulp aan voor alle betrokkenen. ,,De impact is enorm. Er is iemand om het leven gebracht en er zijn vijf mensen aangehouden. Dat doet veel in een anders zo rustige buurt. Daarom en omdat mensen nog met veel vragen zitten, bieden we hulp aan. Die wordt de komende uren verder uitgebouwd. Daar zetten we een heel team van professionals op.’’
https://www.ad.nl/binnenland/burgemeest ... ~abcb94f7/

En dan lezen wij dat er al jarenlang griezels gesignaleerd zijn.
Al eerder meldingen van lastiggevallen kinderen in wijk Assen
In de wijk Peelo waar gisteren een man is overleden na een melding van een mogelijk zedenmisdrijf waren al drie keer eerder meldingen van zedenincidenten. De politie doet onderzoek naar eerdere meldingen van lastiggevallen kinderen uit dezelfde wijk in het noorden van Assen.

De politie Noord-Nederland bevestigt tegenover deze website dat de eerdere incidenten in diezelfde wijk ook onder de loep worden genomen. ,,We nemen dat heel serieus mee in het onderzoek,’’ verklaart politiewoordvoerder Tessel Horsman.

Jonge meisjes

In de Asser wijk Peelo was in mei 2018 een man actief, die buiten schooltijd jonge meisjes aansprak en hen vervolgens vroeg om met hem mee te gaan om iets te drinken. Ouders van schoolkinderen kregen hierover in overleg met de wijkagent een mail. De kwestie is toen ook met leerlingen besproken. Het zou destijds ‘mogelijk’ gaan ‘om iemand met een verstandelijke beperking’. Wie zag dat kinderen werden aangesproken ‘door een ogenschijnlijk voor hen vreemde man’, werd vorig jaar gevraagd met spoed de politie te bellen via 112.

En twee jaar daarvoor, in juni 2016, kreeg de politie ook al een melding dat een man in de wijken Peelo en in de net iets westelijker gelegen wijk Pittelo kinderen lastig zou vallen. De politie sprak toen met de man in kwestie en de wijkagent nam contact op met het buurtteam.

In 2016 meldde de politie dat ‘het signalement overeenkwam met dat van een persoon in een vergelijkbare melding uit het verleden’. De betreffende persoon zou in 2016 ‘nauwlettend in de gaten worden gehouden’.

Speeltuindrama

Het slachtoffer van het dodelijke drama dat zich gisteren in de speeltuin voordeed, blijkt een 32-jarige man uit Assen. De politie hield daarna omwonenden aan. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.

De politie doet nu uitgebreid onderzoek naar de historie van de overleden man. ,,We gaan van die man die is overleden na of hij bekend is bij de politie. En of er zich in het recente verleden of verdere verleden eerder zedenincidenten hebben voorgedaan,’’ vervolgt de politiewoordvoerder.

De vijf personen die zijn aangehouden zitten nu nog vast. ,,Vandaag worden zij allemaal verhoord. Dat doen we allemaal zorgvuldig dat zijn tijdrovende klussen,’’ licht de politiewoordvoerder toe. Het gaat om vijf mannen uit Assen van tussen de 27 en 54 jaar oud. Vanwege het incident gisteren in de speeltuin is de politie vandaag extra paraat in de wijk.
https://www.ad.nl/binnenland/al-eerder- ... ~ad80bd51/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Ariel »

We weten nu dat het slachtoffer de doofstomme hovenier Martin (32) is.
En op facebook kan je lezen dat het om Molukse daders gaat, en vrienden van het slachtoffer weten zeker dat Martin geen pedofiel is.

Toen ik het verhaal van de speeltuin voor het eerst las, was ik er al van overtuigd dat de daders geen originele Nederlanders zijn.

Deze moord echt door korte lontjes gedaan.
De man die zaterdagmiddag in een speeltuin overleed aan de gevolgen van een mishandeling, is de doofstomme hovenier en stratenmaker Martin (32) uit Assen. Zijn vader laat weten dat het lichaam van zijn zoon momenteel wordt onderzocht om de precieze doodsoorzaak vast te stellen.

De begrafenisondernemer staat voor de deur van een hoekwoning in een ruim opgezette woonwijk geparkeerd, als de vader van Martin met tranen in zijn ogen en bibberende stem vertelt dat het inderdaad zijn zoon is die zaterdag bezweek na ’een schermutseling.’ „Hij is dood.” Een ander familielid neemt hem mee naar binnen. Er is behoefte aan rust om het verlies van Martin enigszins te kunnen verwerken.

De collega’s van Martin komen zondagavond bij elkaar om met elkaar te praten over het verlies van hun collega. Zowel de bedrijfseigenaar als diens compagnon bevestigen dat de doofstomme Martin bij hen werkte als stratenmaker en hovenier. Ze laten weten geschrokken te zijn van de gebeurtenis, maar ook van de geruchtenstroom die erop volgde. Collega’s hebben het gevoel dat de vijf verdachten eerder als helden dan als daders worden gezien. „We willen de feiten afwachten en niet meedoen aan de speculaties”, klinkt het aan de telefoon.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4402185 ... -martin-32
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Ariel »

Wat is er in hemelsnaam gebeurd...??? De vijf mannen die zaterdag werden opgepakt in verband met de dood van de 32-jarige Martin in een speeltuin in Assen, zijn zondagavond vrijgelaten. Volgens de politie is er geen aanwijzing dat zij het slachtoffer hebben mishandeld.
„Op grond van deze eerste bevindingen van het politieonderzoek heeft het Openbaar Ministerie besloten om de vijf mannen in vrijheid te stellen.” De mannen blijven wel verdacht van betrokkenheid bij zijn dood, aldus een politiewoordvoerster.

Uit het onderzoek van de politie is inmiddels gebleken dat zaterdag een melding is gedaan van een zedendelict met een 4-jarig meisje, waarbij een 32-jarige man mogelijk betrokken zou zijn. Daarop is hij aangesproken door de vader van het meisje. De vader heeft geprobeerd de man tegen te houden omdat hij op zijn fiets wilde wegrijden, zo meldt de politie. Er ontstond een worsteling en beiden kwamen ten val.

Ondertussen waren ook vier omstanders gealarmeerd. Zij hebben vervolgens Martin vastgehouden in afwachting van de komst van de politie. De hovenier en stratenmaker bleek later te zijn overleden. De vier zijn vervolgens aangehouden. De vader van het meisje meldde zich daarna zelf bij de politie.

De politie laat zondagavond weten dat het vijftal inmiddels is vrijgelaten, omdat uit onderzoek niet is gebleken dat zij het slachtoffer hebben mishandeld. Het onderzoek naar de zaak gaat wel door. Maandag vindt sectie plaats door een patholoog van het NFI. Het onderzoek door de recherche naar het mogelijk zedendelict gaat ook verder. Uit privacyoverwegingen zegt de politie daar verder niets over.
En....Collega’s dode hovenier geloven ‘helemaal niets’ van zedendelict
Collega’s van de in een speeltuin in Assen door mishandeling omgekomen 32-jarige doofstomme hovenier Martin geloven ‘helemaal niets’ van de verhalen dat de man een meisje misbruikt zou hebben.
De man kwam om het leven nadat hij te grazen was genomen door vijf mannen die hem in verband brachten met kindermisbruik.

De collega van de hovenier kan zich niets voorstellen bij het wilde gespeculeer dat rond gaat op sociale media. ,,Wij vinden het heel onwaarschijnlijk. We lezen alle speculaties in de pers, maar we herkennen ons totaal niet in het geschetste profiel. Wij kennen hem allemaal heel persoonlijk en hebben nooit iets gemerkt van dit soort verhalen. Martin was een eerlijke, goedlachse en hardwerkende jongen’’, aldus een directe collega van Martin, die liever anoniem wil blijven.

Volgens de collega zou iedereen moeten wachten op de feiten voor er een definitief oordeel gegeven kan worden. Zelf kan hij alleen maar zijn vermoedens uitspreken. ,,Hij zou zaterdag naar motorraces gaan kijken bij een vriend. Maar die was nog niet thuis, waardoor Martin even moest wachten. Hij is doofstom, dus kan niet bellen. Hij kan alleen appen op zijn telefoon en misschien dachten mensen bij die speeltuin daarom dat hij foto‘s stond te maken. Het is heel erg onwaarschijnlijk dat hij iets te maken heeft gehad met kindermisbruik.’’

De collega kan zich wel voorstellen dat kinderen schrikken van Martin. ,,Hij is groot en door zijn handicap onverstaanbaar en luid. Het kan zijn dat een kind daar van is geschrokken en mensen er vervolgens op gereageerd hebben.’’

Geruchten dat er in de bewuste wijk in Assen eerder wel een kindermisbruiker rond heeft gelopen, moeten we volgens de collega niet koppelen aan Martin. ,,Dat was in 2017 en 2018 en die man had rastahaar. Martin heeft nooit rastahaar gehad en was altijd aan het werk. Ook op de uren waarin die kinderlokker gezien werd.’’’

De collega heeft deze avond net een bijeenkomst gehad met andere collega’s over de dood van Martin. Hij zegt dat niemand zich in het in de media geschetste beeld kan herkennen. ,,Martin was een eerlijke jongen. Echt een vakman. Hij leefde niet teruggetrokken en liet zich niet achterstellen door zijn handicap.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Wat is er in hemelsnaam gebeurd...??? Maar die was nog niet thuis, waardoor Martin even moest wachten. Hij is doofstom, dus kan niet bellen. Hij kan alleen appen op zijn telefoon en misschien dachten mensen bij die speeltuin daarom dat hij foto‘s stond te maken. Het is heel erg onwaarschijnlijk dat hij iets te maken heeft gehad met kindermisbruik.’’
Precies! Dat is wat er volgens mij gebeurd kan zijn. Hij is aangesproken en reageerde 'raar'. Hij is doofstom. En dan slaat al gauw de vlam in de pan, gelet op alle psychopaten in de overheidsopvang die te kust en te keur weer vrij rond mogen lopen omdat ook psychopaten, verkrachters en moordenaars een nieuwe kans in de maatschappij verdienen. Al dit soort berichten van psychopaten die regelmatig in de fout gaan, prikkelen de genen van mensen met een laag instinct zich makkelijk laten beïnvloeden door inderdaad, weerzinwekkende politiek en ongenuanceerde nieuwsmedia.

Nog niet zo lang geleden, nog voor de schoolvakantie begon, had ik mijn kleindochters naar school gebracht. Ik moet dan via een loopbruggetje over het water verder naar mijn bestemming in Diemen-Noord. Ik wilde met mijn smartphone een foto nemen. Ik weet niet meer waarom. Maar in ieder geval niet van kinderen die in de buurt waren. Ik weet dat je daar in deze tijd vooral voorzichtig mee moet omgaan. Iedereen, maar dan ook iedereen is direct in paniek wanneer ze zien dat een onbekende man een foto neemt waar kinderen in de buurt zijn. Ook al zijn die kinderen niet naakt en staat mijn gulp open. Direct kwam een mevrouw, die mij al aan het gade slaan was, met stevige pas op mij af als een soort politieagent om te informeren of ik foto's van die kinderen maakte. Ik ontkende. Zij was een juf van de school. Enfin, ik ben niet op mijn mondje gevallen en zij legde na mijn babbels uit dat veel ouders niet willen dat er foto's van hun kind worden genomen.

Duidelijk! De mens heeft geen vrije wil en wordt geregeerd door zijn al of niet boze genen. Het aantal mensen met een psychisch verwrongen stressgeest schiet dramatisch omhoog in de peilingen. Vandaar dat al die idioten aan het meest foute kabinet de voorkeur geven vanwege een ziekelijk onberedeneerd vertrouwen in de niet aflatende leugens, list en bedrog, en foute voorstelling van zaken van Rutte. Ik vraag mij steeds vaker af wie er vandaag-de-dag nog bij zijn zinnen is. In ieder geval niet één politicus in Europa. Nou ja, gelukkig in een paar landen uitgezonderd. Om Numan ter wille te zijn, roep ik anarchisten op in actie te komen voordat het te laat is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Ariel »

Ongeloof bij kennissen overleden Martin na onderzoek Justitie

Wat is hier aan de hand? Normaal gesproken ga je de gevangenis in als je een inbreker een klap verkocht hebt, maar deze mannen gaan vrijuit. :nietverstaan: Wie zijn die mannen. Molukkers, allochtonen ?
OM: Bewijs zedenmisdrijf ’speeltuindode’

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) is er voldoende bewijs dat wijst op een zedenmisdrijf waarbij de overleden Martin uit Assen betrokken was. De dove hovenier en stratenmaker stierf afgelopen zaterdag in een speeltuin na een schermutseling met een vijftal mannen.

Het strafrechtelijk onderzoek is nog niet afgesloten. „Er is onder andere gesproken met mensen, met betrokkenen en getuigen. Alles met elkaar was het voor ons nu voldoende om vast te kunnen stellen dat zich daar een zedenmisdrijf heeft afgespeeld”, vertelt woordvoerder Melanie Kompier aan De Telegraaf. Over de aard en mate van de bewijzen wil ze niets loslaten. „Daarover doen we geen uitspraken omdat het onderzoek nog loopt.”

Volgens de politie heeft de vader van een 4-jarig meisje geprobeerd om Martin na het zedendelict tegen te houden, omdat hij op zijn fiets wilde wegrijden. Daarop ontstond een worsteling en kwamen beiden ten val. Ondertussen waren ook vier omstanders gealarmeerd die hem in bedwang hielden. Toen agenten aankwamen bleek de 32-jarige Assenaar al niet meer te leven. Pogingen hem te reanimeren mislukten.

Geen mishandeling
De vijf betrokken mannen zijn diezelfde dag nog aangehouden. Zondagavond laat werden ze weer vrijgelaten, omdat zij het slachtoffer niet mishandeld hebben. Uit sectie op het lichaam van de Assenaar is evenwel nog geen zekere doodsoorzaak vast te stellen, aldus het OM. De definitieve uitslag kan nog wel even op zich laten wachten, laat woordvoerder Kompier desgevraagd weten.

De vijf mannen blijven vooralsnog wel verdacht van betrokkenheid bij de dood van de man, aldus het OM. „Op het moment dat verdere onderzoeksresultaten bekend zijn, zal de officier van justitie beslissen

De herdenkingsbijeenkomst, die voor dinsdag was aangekondigd op dezelfde speelplek aan de Iemstukken waar het dodelijke voorval plaatsvond, is inmiddels afgeblazen. Een vriendin van Martin, waarmee hij samen op school zat en ook daarna regelmatig afsprak, zegt door twee politiemensen erop te zijn aangesproken dat dit nu niet het meest geschikte moment is.

Ook zou de bewuste plek in de stad juist voor extra onrust kunnen zorgen, zo geven zowel de politie als gemeente aan.

Ongeloof
Een andere jeugdvriendin zegt de lezing van het OM zeer in twijfel te trekken. „Ik kende hem al 20 jaar. Langer nog. Nooit heeft hij dat soort gedrag vertoond of iets wat erop lijkt”, zegt ze emotioneel. „Je ziet het toch als een volwassen man op een bepaalde manier naar een kind kijkt? Dus nee, dat gaat er bij mij absoluut niet in. Tenzij ze op zijn telefoon echt foto’s hebben gevonden van dat kind met de broek naar beneden. Ik geloof het in ieder geval niet.”

De vrouw wijst erop dat Martin mogelijk zijn volle blaas heeft geleegd in de bosjes, maar dat dit geen aanwijzing voor een onzedelijke handeling is. „Ik heb meer het idee dat de vijf mannen het goed willen praten voor zichzelf. Wat ze gedaan hebben.”

Het incident had veel impact in de wijk Peelo. Slachtofferhulp, familierechercheurs, de wijkagent en welzijnswerkers gaven in het weekend nazorg aan betrokkenen. Ook de burgemeester van Assen bracht een bezoek aan de wijk en de bewoners.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Man overleden na mishandeling in speeltuin wegens mogelijk zedendelict

Bericht door Ariel »

Lichaam speeltuindode Assen aan familie overgedragen

De tot nu toe onopgehelderde dood van de dove Martin (32) uit Assen, vorige week zaterdag na een worsteling met een vijftal anderen in een buurtspeeltuin, laat zijn vrienden en de nabestaanden niet los. Integendeel. Er wordt zelfs ernstig rekening gehouden met een ’doofpot’, zo laten verschillende Assenaren bezorgd weten.

Zo begrijpen ze totaal niet hoe politie en justitie al tot de voorlopige conclusie zijn gekomen dat het slachtoffer aan de Iemstukken in de wijk Peelo, een 4-jarig meisje lastiggevallen zou hebben en zich hierbij schuldig heeft gemaakt aan een zedenmisdrijf. „Hij is helemaal geen pedofiel”, herhaalt een goede vriend van de overledene. „De naam van die jongen moet gezuiverd worden.”

Gesteld wordt dat hij waarschijnlijk ergens in het struikgewas geürineerd heeft, waarna een aanwezige vader een totaal verkeerde conclusie trok en vervolgens hulp van omstanders inriep om Martin samen tegen te houden. Met fatale afloop.

"Dat is heel wat anders dan een potloodventer of zoiets"
Het hele gebeuren leidt tot ongeloof bij velen die hem jarenlang gekend hebben. „Ik kan me natuurlijk voorstellen dat een kind hiervan schrikt. Maar dat is heel wat anders dan een potloodventer of zoiets”, beschrijft een jeugdvriendin met gebroken stem. „Het lijkt mij ook heel raar dat iemand die regelmatig bij kinderen komt, gewoon bij de mensen thuis, iets gaat proberen in een openbaar speeltuintje. Waar allemaal andere vreemden in de buurt zijn.”

’Onzin’
Een andere Assenaar zegt: „Wat is het bewijs? Alleen dat kindje is erbij geweest en één van die vaders zag hem uit de bosjes komen”, zegt hij. In de Drentse stad ging even het gerucht rond dat één van de vijf na de dodelijke schermutseling opgepakte maar daarna vrijgelaten mannen, politieagent zou zijn. OM-woordvoerder Melanie Kompier doet dit echter af als complete onzin. „Dat is niet het geval. Ook niet iemand van justitie ofzo”, zegt ze resoluut.

"Wat is het bewijs? Alleen dat kindje is erbij geweest en één van die vaders zag hem uit de bosjes komen"
Hoewel het stoffelijk overschot van Martin inmiddels is overgedragen aan de familie, zijn nog steeds niet alle uitkomsten van de sectie bekend. „Er is nog geen directe doodsoorzaak uit af te leiden”, aldus Kompier. „En de andere onderzoeksresultaten hebben we nog niet binnen.” Over het onderzoek naar het mogelijke zedenmisdrijf zelf doet zij geen mededelingen. „Dat is nog in volle gang.”

Volgens een lokale bron is het lichaam van de speeltuindode vandaag in besloten kring gecremeerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie