De ondergang der Belgen

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Maarten schreef:Hoe gaan ze nu verder in La Belgique? Aanmodderen...LOL
Wat een puinhoop zeg...
We zijn beter af zonder federale regering. Dan kunnen er tenminste geen verdere dwaze plannen uitgevoerd worden, het is zo al erg genoeg met onze 5 regeringen: Vlaamse, Waalse, Duitse, Brusselse en Waals-Brusselse. Een 6de federale regering kunnen we missen als kiespijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Dit pamflet wordt in Antwerpen uitgedeeld.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Bewoners Dormaal ongerust over komst open asielcentrum in najaar: “Zullen we onze kinderen nog alleen buiten durven laten?”

In Dormaal is ongerustheid ontstaan over de komst van een asielcentrum in het huidige woonzorgcentrum Philemon en Baucis aan de Zoutleeuwsesteenweg. Burgemeester Boudewijn Herbots (CD&V) bevestigt intussen dat er in het najaar wel degelijk op deze locatie een open asielcentrum voor maximaal 130 personen komt. Fedasil heeft een huurovereenkomst van 18 maanden gesloten met de eigenaar, Anima Care.

“Wij horen hier allemaal geruchten, maar een degelijke communicatie ontbreekt. Het is duidelijk dat men hier in alle stilte zo’n asielcentrum wil vestigen, zonder de lokale bevolking hierin te kennen”, klinkt het boos in Dormaal. De inwoners vragen zich af of hun kleine rustige dorp wel geschikt is voor de opvang van asielzoekers. “Niemand heeft dat graag in zijn ‘tuin’. Dagelijks worden er in de media ‘verhalen’ verteld over andere steden, waar dergelijke asielcentra zijn, en de problemen die daarmee gepaard gaan”, klinkt het. “Zullen wij onze kinderen alleen nog durven buiten laten? Zullen er meer inbraken zijn? Zullen onze huizen in waarde zakken? Er zijn zoveel vragen, waar we vandaag geen antwoord op krijgen. En moest het nog gaan om de opvang van gezinnen, oké, maar het zijn bijna allemaal jonge mannen.”

Burgemeester Boudewijn Herbots (CD&V) begrijpt de ongerustheid van de bewoners. “Wij zijn in dit verhaal ook wat op snelheid gepakt en zijn hier geen vragende partij voor. Het gaat om een overeenkomst tussen Anima Care en de federale overheid en als stad zijn we hierin niet betrokken. We beseffen wel dat mensen op de vlucht op een fatsoenlijke manier moeten opgevangen worden, maar anderzijds moet er ook rekening gehouden worden met de lokale gemeenschap.”

Burgemeester Herbots vernam van Fedasil dat er in het najaar een open asielcentrum wordt ingericht, na enkele aanpassingen aan het woonzorgcentrum Philemon en Baucis. De vijftig bewoners van het woonzorgcentrum verhuizen binnenkort naar het nieuwe woonzorgcentrum Ravelijn en dus komt dit gebouw leeg te staan. “De focus ligt vooral op asielzoekers die zorgbehoevend zijn, omdat de site hiervoor uitgerust is, maar dit zal niet uitsluitend zo zijn. We stellen ons ook vragen bij het aantal asielzoekers dat hier gefaseerd zal opgevangen worden. Dat is volgens ons te veel voor een klein dorp als Dormaal.”

Fedasil
Het asielcentrum zou een tijdelijk karakter hebben. “We vernamen dat er een huurovereenkomst voor 18 maanden afgesloten is”, zegt burgemeester Herbots. “Er zou ook een buurtwerker aangesteld worden om alles in goede banen te leiden. Als stad gaan we alvast Fedasil uitnodigen om de werking aan de bewoners toe te lichten. Dat zal hopelijk al volgende week zijn. Daarnaast denken we een bezoek aan het asielcentrum van Deurne te organiseren, zodat de inwoners hiermee in de praktijk kennis kunnen maken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Fantastisch, een linksgetinte buurtwerker komt de 130 soldaten van Allah op het rechte pad houden. Dormaal is zowat een van de meest afgelegen plekken in Vlaanderen en zonder enig grootstedelijk vertier, daar gaan die jongens echt niet willen blijven. Binnen de week zitten die in Leuven of Brussel bij hun geloofsgenoten. Daar mogen de paar honderd inwoners van Dormaal dan wel op rekenen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Bizar......... :shock: Dit is 'kunst' in Belgie. Sex simuleren en dan minderjarige kinderen laten kijken. Hoe verknipter wil je het nog hebben. De oudste zal niet ouder dan 10 zijn schat ik zo. Oordeel zelf .

Afbeelding

Ophefmakend: acteurs vrijen voor kinderen in toneelstuk 'Lam Gods', NTGent past voorstelling niet aan

Bij het NTGent is het controversiële toneelstuk ‘Lam Gods’ in avant-première gegaan. Tijdens een opmerkelijke scène vrijen twee acteurs voor een groepje kinderen, die ook meespelen in het stuk. “Het gaat om een erotische choreografie en niet om échte seks”, benadrukt het Gentse theatergezelschap. Er wordt dus niet gepenetreerd. “De kinderen werden begeleid en de ouders waren op de hoogte.”

Het toneelstuk lokte eerder al controverse uit omdat het met een zoekertje naar teruggekeerde Syriëstrijders zocht als acteurs. Regisseur Milo Rau noemde ze toen “een moderne versie van de kruisvaarders”. Enkele dagen later kwam NTGent hierop terug en verklaarde dat het "niet samenwerkt met, en geen podium geeft aan criminele terroristen".

Wie wel op de planken stond was Fatima Ezzarhouni, de moeder van een Syriëstrijder en CD&V-kandidate voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. Haar zoon zou een tijd geleden in Idlib zijn omgekomen. Zij speelde Moeder Maria.

Vrijscène met toekijkende kinderen
Maar de opvallendste scène had niets met Syriëstrijders te maken. Op een bepaald moment beginnen Adam en Eva te vrijen, terwijl het meisjeskoor van heel dichtbij toekijkt. Het theatergezelschap benadrukt dat het niet om échte seks gaat. “Het gaat om een erotische choreografie”, klinkt het. “Het is niet wat het lijkt.”

Bovendien werden de kinderen begeleid en waren de ouders goed op de hoogte, zegt NTGent. “We hebben aan de kinderen uitgelegd dat het maar theater is. Het zijn gewoon twee blote mensen die elkaar graag zien.”

“600 jaar geleden ook schandaal”
Ook regisseur Milo Rau ziet geen probleem. “We hebben veel naakt, maar Adam en Eva waren ook naakt”, zegt hij aan VTM NIEUWS. “600 jaar geleden was het schilderij Lam Gods ook een schandaal. Maar dat is zoals God ons geschapen heeft.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Bizar......... :shock: Dit is 'kunst' in Belgie. Sex simuleren en dan minderjarige kinderen laten kijken. Hoe verknipter wil je het nog hebben. De oudste zal niet ouder dan 10 zijn schat ik zo. Oordeel zelf .
Dat is een manier om wat volk naar zo een belachelijk gedoe te laten komen, kinderen moeten wel gaan vermits het een schooluitstap is. Het wordt zo tijd dat er geen cent subsidie meer gaat naar al die moderne "kunst".
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »


Scholieren bedreigd en vernederd: politie verhoogt toezicht aan bushaltes op Grote Markt

De politie in Turnhout gaat na schooltijd extra toezicht houden aan de bushaltes op de Grote Markt. Vorig jaar waren er al eens problemen met groepjes jongeren die zich dreigend en intimiderend gedroegen ten aanzien van andere scholieren. Bij de start van het nieuwe schooljaar heeft die problematiek zich al meteen terug voorgedaan. “Er wordt zelfs gedreigd met messen”, getuigt Ellen Kox.

De start van het nieuwe schooljaar leidde aan het station in Mol al meteen tot een vechtpartij onder jongeren. Maar ook aan de bushaltes op de Grote Markt in Turnhout is het niet altijd peis en vree onder de scholieren. Jonge kinderen worden er omsingeld door groepjes jongeren. Ze worden geïntimideerd, uitgescholden en zelfs bedreigd met messen. Eén van de slachtoffers is het 14-jarig metekind van Ellen Kox. “De problemen zijn vorig jaar al begonnen, maar gaan dit schooljaar gewoon verder”, zegt Ellen. “Telkens zij een short of T-shirt draagt, krijgt ze kritiek van andere jongeren. Ze omsingelen haar en dwingen haar om armen en benen te bedekken. Ook een vriendje van haar die zich geout heeft als homo is een doelwit. Ze worden opgewacht, gevolgd en omsingeld. Er zijn zelfs al messen getoond om hen te bedreigen. Mijn moeder is een keer ter hulp geschoten. Zij was in de buurt en zag wat er gebeurde, maar werd gewoon mee omsingeld.”

Het metekind van Ellen Kox is geen alleenstaand geval. Meerdere scholieren – zowel meisjes als jongens – voelen zich niet veilig aan de bushaltes op de Grote Markt. De problematiek is niet nieuw. Ook vorig schooljaar waren er problemen met groepjes jongeren. Toen waren de aanstokers jongeren die na schooltijd aan de bushaltes rond hingen om een bus richting het asielcentrum in Arendonk te nemen. “We zijn op de hoogte van de problematiek. Er zijn rustige periodes, maar soms steekt het probleem weer de kop op en moeten we enkele jongeren interpelleren”, klinkt het bij de politie in Turnhout. “Ook vorig jaar hebben we een tijd gelijkaardige problemen gekend. Als we daar dan een paar dagen op werken en extra toezicht houden, is dat weer gedaan. We dachten dat het momenteel redelijk rustig was. Nu blijkt dat er toch weer problemen zijn bij de start van het schooljaar zijn we terug gestart met extra toezicht.”

Ellen Kox hoopt dat behalve politie ook gewone burgers mee een oogje in het zeil houden. “Die intimidaties en bedreigingen gebeuren op de Grote Markt. Met alle mensen die er passeren, is het onmogelijk dat geen enkele volwassene er iets van merkt. Temeer omdat mijn metekind geen alleenstaand geval is. We horen dat meer jongeren gelijkaardige situaties meemaken. Het is toch niet normaal dat kinderen van 14 à 15 jaar schrik moeten hebben om aan een bushalte te staan. Op die leeftijd zijn kinderen nog kwetsbaar. Als je op die leeftijd al angst moet hebben om over straat te lopen, kan je jezelf niet ontwikkelen zoals het zou moeten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Merk op dat Turnhout niet eens een echte stad is maar eerder een groot dorp. De allochtonen overlast manifesteert zich daar ook al een aantal jaren terwijl dat vroeger een grootstedelijk fenomeen was. Idd kent Turnhout een grote populatie negers in het straatbeeld, ik heb mij altijd al afgevraagd hoe dat nu juist komt. Nu weet ik het dus, een ophokplaats in het nabije Arendonk.
Maar geen nood, de politie overweegt om enkele "jongeren" te interpelleren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Merk op dat Turnhout niet eens een echte stad is maar eerder een groot dorp. De allochtonen overlast manifesteert zich daar ook al een aantal jaren terwijl dat vroeger een grootstedelijk fenomeen was.

Ze zitten tegenwoordig overal mercator. In elk dorpje of gehucht. Er is volgens mij in heel europa geen plekje meer te vinden waar je niet geconfronteerd wordt met een pik zwarte meneer op een fiets, en een moslima met een kopvod op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ze zitten tegenwoordig overal mercator. In elk dorpje of gehucht. Er is volgens mij in heel europa geen plekje meer te vinden waar je niet geconfronteerd wordt met een pik zwarte meneer op een fiets, en een moslima met een kopvod op.
Op het Duitse platteland valt het nog best mee kon ik tot nog toe vaststellen. Maar idd, zodra ik een plaats van pakweg meer dan 20.000 inwoners binnenloop gaat het al mis. En in de Duitse grote steden is het helemaal een ramp. Keulen, Aken,Bonn...vreselijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef:Ze zitten tegenwoordig overal mercator. In elk dorpje of gehucht. Er is volgens mij in heel europa geen plekje meer te vinden waar je niet geconfronteerd wordt met een pik zwarte meneer op een fiets, en een moslima met een kopvod op.
En in de Duitse grote steden is het helemaal een ramp. Keulen, Aken,Bonn...vreselijk.
Ik kwam 35 jaar geleden voor een werkopdracht een tijdje regelmatig naar Keulen. Ik heb het eerder al verteld: 30% allochtonen volgens de krant. Met mijn eigen ogen kon ik dat bevestigen. Ongelooflijk zoveel Turken. De kopvodden vielen nog wel mee. Ik vermoed dat de mislukte mensensoort moslims bezig is met een inhaalslag. Ze hebben haast. Want de kijkers op internet en de media die langzamerhand wel genoeg krijgen van het islamitische wanordelijke geestelijk verdorven gepeupel, zijn het bijna zat. Moslims komen meer en meer de neusgaten uit bij de niet-moslimmens. Logisch ook. Wie zit er nu te wachten op parasieten die onze kennisbeschaving uitkotsen en beweren dat zij het allemaal beter zullen doen als zij de baas zijn en ondertussen nog geen nagels hebben om aan hun reet te krabben. Het merendeel van alle moslims wereldwijd beschikt nog altijd niet over goede sanitaire voorzieningen. Mocht dat wel zo zijn dan komen die uit niet-moslimlanden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Vlaamse subsidie voor Afghaans borduren
De Vlaamse overheid heeft in 2018 een subsidie toegekend van 27.550,42 euro aan Nadia Mohmand voor 'Afghaans borduren.

Afbeelding

:scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Walter De Donder (CD&V): “Er zijn wijken in Antwerpen die volledig ontvolkt zijn van onze eigen mensen

“Er zijn wijken in Antwerpen die volledig ontvolkt zijn van onze eigen mensen en die ingenomen zijn door andere groepen”, zegt kandidaat CD&V-voorzitter Walter De Donder in een video die hij gisterenavond zelf op Twitter heeft geplaatst. Volgens De Donder is dat niet alleen in Antwerpen, maar ook in Brussel “een probleem”. Binnen CD&V wordt afkeurend gereageerd op de opvallende uitspraken van de burgemeester van Affligem.

“Ik kom vaak in Antwerpen. Daar zijn een aantal regio’s zwaar getroffen door migratie. Dat is allemaal een beetje fout gelopen. En ik vind dat we als CD&V een beetje rond dat thema hebben gefietst”, steekt hij van wal. De Donder verwijst daarna naar de gemeenteraadsverkiezingen van 1994, waar het toenmalige Vlaams Blok voor het eerst een grote verkiezingsoverwinning haalde. “De zogenaamde eerste zwarte zondag”, zegt hij. “Maar wij hebben dat ontkend. We hebben gezegd: dat is niet aan de orde, het multiculturele heeft voorrang, we moeten iedereen omarmen. Men heeft nu op het terrein gezien dat dat niet werkt.

“Het grootste probleem van een probleem is niet dat het probleem er is, maar wel dat het wordt ontkend. De beleidsmensen hebben altijd ontkend dat er een probleem is. Er zijn wijken in Antwerpen die volledig ontvolkt zijn van onze eigen mensen en die ingenomen zijn door andere groepen. Dat is ook in Brussel een stedelijk probleem”, gaat De Donder verder.

Logeerkamer
“Als je aan mij vraagt om het migratieprobleem uit te leggen, dan zeg ik het volgende. Als ik thuis een logeerkamer zou hebben die leeg staat, dan ben ik bereid om tegen iemand die geen dak boven zijn hoofd heeft te zeggen: ‘Kom je mag bij mij logeren. Een tijdje. Ik zal je onderdak geven’. Die mag zich bij mij een douche nemen en een boterham eten. Die mag daar genieten van het leven.”

“Maar als die op een bepaald moment tegen mij komt zeggen: ‘Ik heb nog wat familie die ik graag zou overbrengen. Mogen die ook in die kamer?’ Dan zeg ik: ‘Ja die mogen daarin’. En mogen die dan nog wat gerief meebrengen? Ja dat mag ook. Als die groep in mijn woning op een gegeven moment tegen mij begint te zeggen wanneer ik mijn licht moet uitdoen, wanneer ik moet gaan slapen, wanneer ik mag vertrekken, naar welk programma ik op mijn televisie moet kijken enzovoort. Dan denk ik dat je die groep moet uitnodigen en moet zeggen: ‘Jongens, we moeten even praten. Dit gaat niet.’”

De Donder krijgt op sociale media heel wat kritiek. “Onze eigen mensen, wie bedoelt u daarmee?”, staat te lezen onder het filmpje. Wat hij verkondigt, wordt ook “walgelijk” en “racistisch” genoemd.

Binnen CD&V wordt afkeurend gereageerd. “Leiderschap CD&V is voor mij niet angst uitbuiten en onzekerheid voeden. Ook niet in achterkamers”, zegt Vlaams parlementslid Katrien Partyka, die zelf ook meedingt naar het voorzitterschap, op Twitter. “Wel een helder antwoord geven. Zoals in een Vlaams regeerakkoord dat zich duidelijk uitspreekt over samenleven.”

Sammy Mahdi, een andere concurrent, houdt het op een verwijzing naar het Bijbelvers Leviticus 19:3 waarin staat vreemdelingen “lief te hebben als jezelf”. “Ik heb mijn eigen programma en mijn eigen ideeën over christendemocratie”, zegt Mahdi, gevraagd om verduidelijking. “Mijn campagne draait om bepaalde christelijke waarden en vooral om de terugkeer naar die waarden, maar ik probeer vooral vanuit mijn eigen verhaal iets over te brengen. Dat moet niet gezien worden als iets tégen iemand anders.”

Ook kandidaat-voorzitter Christophe Vermeulen pikt in. Volgens Vermeulen is het probleem de afgelopen decennia inderdaad onvoldoende aangepakt, “ook door CD&V”. Volgens hem moeten migranten “de kansen grijpen”, en is een diverse gemeenschap “alleen maar mogelijk wanneer iedereen de waarden en normen aanvaardt die de fundamenten vormen van deze gemeenschap”. Maar tegelijkertijd pleit de ex-jongerenvoorzitter voor “meer compassie”. “Het is aan deze generatie om het samen beter te doen. En stigmatiseer niet. Dat helpt niemand. Kom met oplossingen.”

“Niet mijn toon”
“De toon van Walter is niet de mijne”, benadrukt Vlaams parlementslid Vincent Van Peteghem, nog een andere kandidaat-partijvoorzitter, op Twitter. “We moeten solidair zijn met mensen op de vlucht. We geven hen kansen zodat ze volwaardig deel uitmaken van onze samenleving en kunnen bijdragen door Nederlands te leren, te werken en belastingen te betalen. De integratie kan soms beter, maar dan moeten wij daar als politici werk van maken. (..) Opdelen in hokjes creëert enkel frustratie en ontmoedigt om te integreren.”

Joachim Coens, CEO van de haven van Zeebrugge en kandidaat-partijvoorzitter, is het ook niet eens met De Donder. “Een thuis maken voor mensen in hun buurt, in hun onderneming, is belangrijk en dat doe je met iedereen, niet door mensen tegen elkaar op te zetten of uit te sluiten.”

“Christendemocratie gaat over mensen samenhouden, óók als de uitdagingen groot zijn”, benadrukt Raf Terwingen tot slot. “We hoeven de retoriek van extreemrechts niet over te nemen om oplossingen te vinden. Geen wij-zij voor mij.”

Vlaams Belang in zijn nopjes
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken juicht de uitspraken van De Donder toe. “Leve Walter De Donder! De onderhandelingen in 2024 gaan nog interessant worden”, schrijft Van Grieken met een knipoog op Twitter.

Vlaams Belang-boegbeeld Filip Dewinter vindt dat De Donder het bij het rechte eind heeft door over “ontvolking” te spreken. Al is de kandidaat CD&V-voorzitter volgens Dewinter veel te laat met die conclusie. “Nu het bijna te laat is worden ze wakker, eindelijk...”.

Kamerlid Dries Van Langenhove noemt de uitspraken van De Donder “een goede zaak”. “Zelfs bij CD&V heeft men het intussen over de omvolking van West-Europa. Onze ideeën sijpelen door, ondanks de tegenwerking van de media.”

De Wever: “Iedereen die basiswaarden omarmt, behoort tot ‘onze mensen’”
Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) zegt dat “CD&V mogelijk de problemen rond migratie niet graag benoemt of bespreekt, maar dat is al lang niet meer het geval in andere partijen”. “Ook het stadsbestuur doet wat het kan om problemen rond integratie en samenleven aan te pakken”, aldus De Wever nog. “Het migratiebeleid zelf is een federale aangelegenheid, de verschillende standpunten van de partijen op dat niveau zijn genoegzaam bekend en leidden zelfs tot de val van de regering. Los daarvan staat N-VA voor een inclusieve, zelfzekere Vlaamse identiteit waarbij iedereen die hier legaal verblijft en die onze gemeenschap en democratische basiswaarden omarmt, tot ‘onze mensen’ behoort.”

“Ontvolken/omvolken is alt right (een extreemrechtse politieke beweging in de VS, red.) woordgebruik leerde ik eerder van populisme-experten”, reageert ook ex-staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op Twitter. “Het hondenfluitje ver voorbij. Wat zegt het feit dat een beminnelijke, potentiële CD&V-voorzitter dit hanteert over onze SAMENleving? #coderood”

Zijn partijgenote Zuhal Demir noemt de uitspraken van De Donder “niet gelukkig geformuleerd”, schrijft ze op Twitter. “Maar de ‘leurders in racisme’ die er een roeping van maken om mensen als racist te brandmerken? Dat is het probleem. Zij hebben een mijnenveld gemaakt van het debat. Zij trivialiseren in racisme. Niet politici als De Donder.”

De Donder: “Wegkijken geeft wrevel”
De Donder zelf benadrukt vandaag in een korte boodschap op Twitter dat hij volop inzet op inburgering in integratie. “In Affligem wordt een sterk integratiebeleid gevoerd met een inburgeringstraject, huiswerkbegeleiding, praatcafé, taalcursussen, speeltaalplein. Zo veel mogelijk kansen bieden om dialoog en integratie mogelijk te maken. Iedereen kansen geven dus. Wegkijken geeft wrevel.”

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Brandweerman over geweld: 'Het is wachten op de eerste dode'

Brusselse brandweerman en vakbondsman Eric Labourdette (VSOA) werkt sinds 1988 bij de Brusselse brandweer. Hij zag het geweld tegenover zijn collega's de laatste jaren escaleren. "De Belgische situatie is onhoudbaar", vindt hij.

"Telkens als we uitrukken voor een brandje, houden we tegenwoordig ons hart vast", vertelt Eric Labourdette, vakbondsman bij de Brusselse brandweer.

"Dit jaar zijn er vier van onze brandweerwagens bekogeld met stenen. Bij manifestaties weten we steevast dat het heibel zal zijn. En ik hoef niet eens over oudejaarsnachten te beginnen..." Het geweld is absurd, vindt Labourdette. "Tijdens de oorlog mag er niet geschoten worden op de ambulanciers, hetzelfde zou moeten gelden voor brandweermannen in het heetst van de strijd. We zijn al verschillende keren moeten vertrekken omdat het geweld gewoon te groot was - gewoon terugvluchten naar de dienstwagen, en weg naar de kazerne."

Dinsdag zijn de cijfers over geweld tegenover brandweerlieden vrijgegeven. In 2019 zijn er al 32 gevallen van geweld vastgesteld, zowel verbaal als fysiek. In 2014 waren er 'slechts' vier feiten bekend. Het aantal gevallen van verbaal geweld is altijd groter geweest, maar de laatste vijf jaar stijgt het fysiek geweld fors.

"Toen ik in 1988 begon, was er nog respect voor mensen in uniform", vindt Labourdette. "Maar nu hebben ouders niks meer te zeggen aan hun kinderen, en de straffeloosheid in het algemeen loopt uit de hand. Wat is de rol van justitie eigenlijk nog?"

Stenenregen
Wanneer de brandweer uitrukt, zou de politie hen moeten bijstaan ter bescherming. In principe mag de brandweer niet uitrukken wanneer ze geen bescherming hebben, maar in Brussel kan het niet anders. Pascal Smet belooft om camera's te installeren om de situatie onder controle te krijgen, maar Labourdette ziet de situatie somber in.

"Een tekort van 300 man bij de politie is niet te verhelpen", vertelt Labourdette. "Vaak zijn de brandstichters ook diegenen die ons met stenen bekogelen - ze stichten brand om ons uit te lokken, iemand belt de hulpdiensten op en we krijgen een regen van stenen over onze wagens. Onlangs kreeg een brandweerman in Laken zelf een slag in zijn gezicht. Zelfs met bewakingscamera's aan permitteert men zich werkelijk alles. Wij zijn bang om buiten te komen, echt. Zonder dienstwapen of een aangepast veiligheidstenue kunnen we niets doen."

"Gelukkig heeft het geweld nog niet verhinderd dat we iemand in nood konden redden", besluit hij, "maar naar mijn mening is het bang afwachten tot de eerste dode valt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door King George »

Brand Jihad dus.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Brandweerman over geweld: 'Het is wachten op de eerste dode'

"Dit jaar zijn er vier van onze brandweerwagens bekogeld met stenen. Bij manifestaties weten we steevast dat het heibel zal zijn. En ik hoef niet eens over oudejaarsnachten te beginnen..." Het geweld is absurd, vindt Labourdette. "Tijdens de oorlog mag er niet geschoten worden op de ambulanciers, hetzelfde zou moeten gelden voor brandweermannen in het heetst van de strijd. We zijn al verschillende keren moeten vertrekken omdat het geweld gewoon te groot was - gewoon terugvluchten naar de dienstwagen, en weg naar de kazerne."
Huilie huilie en nog eens huilie huilie.

Wat een gejammer van mensen die een beroep uitoefenen dat sowieso al gevaarlijk is. Zeiken, zeuren en vooral: huilie huilie. Wees een kerel en EIS salarisverhoging. Ga staken. Eis VEEL salarisverhoging. Maar nee hoor. Wat doen die huilebalken?

HUILIE HUILIE.

En daar schieten we op FFI niks mee op. Laat staan dat iemand er wijzer van wordt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Vlaamse humor.
Afbeelding
Hoezo?
Uitslaande brand in beoogd asielzoekerscentrum Bilzen
In het oude rusthuis aan de Rode Kruislaan in Bilzen, vlak over de grens bij Maastricht, woedde in de nacht van zondag op maandag een uitslaande dakbrand.

De precieze omstandigheden zijn nog niet bekend. Het gebouw zou vanaf het einde van dit jaar dienst gaan doen als opvangcentrum voor asielzoekers. Dat plan stuitte meteen op veel weerstand in de omgeving. Veel buurtbewoners protesteerden de afgelopen weken al tegen de komst van een asielzoekerscentrum.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019111 ... rum-bilzen
Afbeelding
Waar kennen we dat van? Dakbrand? Van kerken die ook zo afbranden tijdens werkzaamheden. Zou dit soms zo iets zijn?
In het oude rusthuis aan de Rode Kruislaan in Bilzen woedde in de nacht van zondag op maandag een uitslaande dakbrand. “Er zijn aanwijzingen gevonden die wijzen op brandstichting”, meldt de politie. Het pand is vrijgegeven en het onderzoek naar de dader(s) lopende.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191111_047 ... rum-bilzen
Zo iets brengt dan rep en roer. Er wordt niet gezegd dat er brandstichting was maar er wordt wel naar daders gezocht (als die bestaan).
Dit maakt dat alle linksen en halflinksen zich gaan profileren 'ik sta aan de goede kant' en 'die rechtsen dus helemaal niet '.
Minister Somers over brandstichting asielcentrum: ‘Dit is politieke terreur’
De brandstichting van zondag noemt de minister “politieke terreur”. “Dat is dat je geweld gebruikt om je politieke doelstellingen na te streven”, zegt hij aan VTM NIEUWS. “Dat is exact wat er gebeurt wanneer er brand wordt gesticht en wanneer er dan ook nog eens mensen daarvoor juichen. In realiteit of op sociale media. Dan stel ik mij de vraag: wat is de volgende stap die we gaan meemaken? Gaan we dan eens brand stichten in een asielcentrum waar mensen zitten, waar al kinderen in zitten?”
https://www.demorgen.be/nieuws/minister ... ~ba15b792/
Burgemeester Bilzen betreurt reacties na brand in toekomstig asielcentrum: “Verwerpelijk”
Op de vraag waar de negatieve en vijandige reacties vandaan komen, antwoordde Sauwens dat het “migratiethema zeer sterk leeft”. “Het vijandbeeld dat gecultiveerd wordt in bepaalde kringen vindt zijn weg naar de Vlaamse samenleving. We moeten daar nuance in brengen”, aldus Sauwens nog. Hij wil geen namen noemen,maar wijst er wel op dat het migratiethema voor een aantal kringen zeer interessant is.” De Bilzense burgemeester verwijst ook naar twee protestacties die de voorbije weken georganiseerd werden in zijn gemeente. “Daar kwamen meer mensen van buiten Bilzen dan vanuit de gemeente zelf op af”, aldus Sauwens nog.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bu ... ~ac5c6b53/
En van wie wil die burgemeester zogezegd geen namen noemen?
Theo Francken: “Brand in Bilzen is zeker niet mijn erfenis”
De brand in een toekomstig asielcentrum in Bilzen heeft ook voormalig staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) met verstomming geslagen. Hij vindt de daad “absoluut afgrijselijk”, zei hij in De ochtend op Radio 1. “Dit is niet mijn erfenis.”
[...]
Francken betwist ook dat hij opruiende taal zou spreken over het asielbeleid. “Je kan gefrustreerd zijn over het huidige beleid, maar je mag je nooit tegen een individuele mens keren”, zegt hij. “Daar is de grens, de rode lijn.”
Francken geeft op lokaal niveau regelmatig uitleg over het asielbeleid en de komst van een asielcentrum. “Ik geef duiding, maar ik heb mensen nooit opgepookt.” Hij zegt dat de brandstichting geen gevolg is van zijn beleid. “Dat is zeker niet mijn erfenis.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191113_04714326
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Eigenares (79) van platgebrand asielcentrumis is heel verdrietig. “Ik heb maar één wens: de asielzoekers op champagne trakteren” :unsure:
Het beste antigif dat Limburg te bieden heeft tegen haat jegens asielzoekers: Maike Wijnants, zeg maar Maike de Onverzettelijke uit Groot-Spouwen (Bilzen). Het is haar rusthuis dat zondagnacht in brand werd gestoken. In de pyjama van haar overleden man zag de 79-jarige weldoenster de vlammen metershoog oplaaien. “Normaal ben ik een bleiter. Maar nu ben ik zo kwaad, zo teleurgesteld dat ik nog geen traan heb gelaten.”
Ik denk dat ze ook boos is omdat ze haar verdienproduct in vlammen op zag gaan. Ze had veel geld verdiend met het verhuren van haar gebouw.

De buurt is blij en strijdvaardig. .

Afbeelding
“Staat er bij De Block in Merchtem een asielcentrum? Nee. Awel, dan zijn we uitgepraat”

De vlammen zijn dan wel gedoofd, maar over het nakende asielcentrum blijven de tongen vurig in het Limburgse dorpje Grote-Spouwen. Ook na de brandstichting van afgelopen weekend spuwen inwoners openlijk hun gal tegen de komst van asielzoekers. “Dat iedereen die graag een asielcentrum vlak naast z’n deur heeft het dan nu maar zegt, hé. Benieuwd hoeveel handen omhoog gaan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Eigenares (79) van platgebrand asielcentrumis is heel verdrietig. “Ik heb maar één wens: de asielzoekers op champagne trakteren” :unsure:
Champagne voor moslims ? Die zullen niet gelukkig zijn.
Alles wat links is vergelijkt nu dat dakbrandje met de aanslagen in Brussel en Parijs, zelfs de Kristallnacht van 1938 wordt erbij gesleept. Extreemrechts geweld ! Een brandje in een leegstaand oud krot van dezelfde orde als de honderden doden in Brussel en Parijs...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Zo'n dakbrand (waarvan niet zeker is dat die moedwillig aangestoken is) is olie op het heilige vuur van de strijders tegen rechts.
Vlaams Belang opnieuw onder vuur na brandstichting in asielcentrum Bilzen: “In deze zaal zitten de pyromanen van de samenleving”
Alle partijen in het halfrond veroordeelden de brandstichting als een “criminele daad”. Ook Vlaams Belang deed dat, bij monde van Annick Ponthier, zelf afkomstig uit Bilzen. “De daad is verwerpelijk, maar ook zorgwekkend omdat de kritiek op het asielbeleid verdacht wordt gemaakt”, zei Ponthier.

Harde migratiediscours

Linkse partijen wijzen Vlaams Belang met de vinger en zeggen dat die partij met het harde migratiediscours mensen tegen migranten opzet. “In deze zaal zitten de pyromanen van de samenleving”, zei Wouter De Vriendt (Groen).

“De opening van een nieuw asielcentrum roept veel vragen op bij mensen. Het antwoord op die vragen kan niet zijn; politieke partijen die met belastinggeld haatcampagnes voeren op sociale media”, zei sp.a-fractieleider Meryame Kitir. “Jullie hebben de ideologische lucifer aangestoken”, sprak Gaby Colebunders (PVDA).
Met video: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~a8423660/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Zo'n dakbrand (waarvan niet zeker is dat die moedwillig aangestoken is) is olie op het heilige vuur van de strijders tegen rechts.
Zowat alles en iedereen kan dat aangestoken hebben: kortsluiting, krakers, junks, zelfs links of groen antifa tuig...
De gelijkenis met de Rijksdagbrand van 1936 is treffend. Een achterlijk figuur , de Nederlandse communist Van der Lubbe kreeg geld van de nazi's om de boel in brand te steken en daarop werden de linkse partijen en vakbonden buiten de wet gesteld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

In Antwerpen heeft het tuig het ook druk met plunderen. Ook hier lukte het gisteren niet, en ook in Belgie krijgen de knaapjes een foei gesprek.
Politie pakt 17 jongeren op die winkels in Antwerpse binnenstad willen plunderen:

De Antwerpse politie heeft vrijdag zeventien jongeren gearresteerd. Ze hadden blijkbaar de intentie om verschillende winkels in de omgeving van de Antwerpse binnenstad te plunderen. Op één na waren de betrokkenen allemaal minderjarigen.

“In de loop van vrijdag 15 november kon de politie concrete informatie achterhalen die ontegensprekelijk verontrustend was”, legt Wouter Bruyns van de Antwerpse politie uit. “Via sociale media riepen jongeren op om op een afgesproken plaats in de stad te verzamelen. Ze hadden plannen op van daaruit één of meerdere winkels te plunderen.”

De politie ging onmiddellijk aan de slag met de informatie, om te vermijden dat handelaars schade opliepen. In de vooravond werd gestart met verscherpt toezicht. “Onder meer de mobiele eenheid, het hondenteam, interventieteams en de federale politie hielden zich in de omgeving op”, verduidelijkt de politie. “Jongeren die in aanmerking kwamen voor de actie werden aangesproken, bevraagd over hun intentie en gecontroleerd.”

n de loop van de avond werden in totaal 16 jongeren gearresteerd en overgebracht naar het cellencomplex aan de Noorderlaan. Slechts één van hen, een 19-jarige, bleek meerderjarig. De leeftijd van de andere betrokkenen varieerde tussen de 12 en 16 jaar. “De arrestatie van de verdachten kon in alle rust gebeuren zonder intenties van geweld”, meldt de politie.

Alle jongeren werden bestuurlijk gearresteerd. Na 22.15 uur mochten hun ouders ze ophalen”, aldus de Antwerpse politie. Eén minderjarige van 14 jaar wordt ervan verdacht drugs te verkopen, hij zal voorgeleid worden bij de jeugdrechter. Twee anderen, een 15-jarige en een 16-jarige, hadden een vlindermes op zak. In samenspraak met het parket werden de mobiele telefoons van alle jongeren in beslag genomen.

De aanstoker voor de plunderingen, een jongeman van 16 jaar, werd eerder op vrijdag al gearresteerd. “Hij wordt ook bij de jeugdrechter verwacht voor poging inbraak en vereniging van misdadigers”, klinkt het.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:In Antwerpen heeft het tuig het ook druk met plunderen. Ook hier lukte het gisteren niet, en ook in Belgie krijgen de knaapjes een foei gesprek.
Als het zo voort gaat met Antwerpen valt er daar niks meer te plunderen behalve de Action en de vele halalwinkels.
De leegstand van de winkelstraten door de omvolking en de dwaze verkeersmaatregelen doet Antwerpen snel de weg opgaan van het Brusselse ghetto.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

mercator schreef: De leegstand van de winkelstraten door de omvolking en de dwaze verkeersmaatregelen doet Antwerpen snel de weg opgaan van het Brusselse ghetto.
Wat zonde. Een aantal jaar geleden kwam ik graag in Brussel en Antwerpen. Die tijd is ook al weer voorbij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Wat zonde. Een aantal jaar geleden kwam ik graag in Brussel en Antwerpen. Die tijd is ook al weer voorbij.
Een paar jaar geleden leek het wel alsof elke zaterdag heel Nederland tot de grote rivieren in Antwerpen zat, je hoorde dat aan de tongval. Ik vroeg me toen al af waarom eigenlijk want waarom zou je nu in België gaan winkelen in de Hema en de C&A ? En als je eenmaal het stadhuis en het Rubenshuis gezien hebt hoef je daar niet meer naartoe. Nu is het straatbeeld ingenomen door hoofddoeken en Nederlands hoor ik bijna niet meer op straat. Ook ik zet daar geen voet meer tenzij ik echt niet anders kan, in de praktijk is dat alleen om naar het ziekenhuis gaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie