Nederland: Niqab, boerka verbod.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Blijkt weer dat in alle landen het niqab verbod een dood kindje is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Ariel schreef:De dwaze hersenloze studenten van de Radboud Universiteit laten een natte stinkende wind. :shock:
Actie tegen boerkaverbod op Nijmeegse universiteit:
‘Waarom wel Sinterklaas en carnaval toestaan?’


Het boerkaverbod is seksistisch en islamofoob. Dat stellen twintig medewerkers van de Radboud Universiteit, moslimstudentenvereniging MSV en actiegroep Changing Perspective. In een open brief aan het bestuur van de Nijmeegse universiteit roepen ze op afstand te nemen van het boerkaverbod. Ook is sinds dinsdag een petitie in de lucht tegen het boerkaverbod op de universiteit.

Met ingang van 25 juli geldt in Nederland een verbod voor het dragen van een gezichtsbedekkende sluier in openbare ruimtes. Overtreders van het verbod kunnen door de politie worden weggestuurd en riskeren een boete van ruim 400 euro.

In een interne mail aan alle medewerkers heeft de Radboud Universiteit aangegeven dat de nieuwe wet ook op de Nijmeegse campus geldt.

'Boerkaverbod is symboolpolitiek’
In de open brief staat dat de universiteit niet verplicht is het boerkaverbod na te leven: ‘Het is in de wet aan de universiteiten zelf opengelaten op welke manier ze met deze wet omgaan.

De universiteit heeft geen verplichting om de wet te handhaven en zou er dus ook voor kunnen kiezen om een andere weg in te slaan door duidelijk stelling te nemen tegen de symboolpolitiek, het seksisme en de islamofobie die deze wet inhoudt.’

Het verbod versterkt daarnaast de sociale spanningen tussen bevolkingsgroepen, menen de ondertekenaars: ‘Zichtbaar islamitische vrouwen – met én zonder nikaab – worden nageroepen, bespuugd, hardop beledigd, bedreigd, alsook op straat geduwd en getrokken door voorbijgangers en fietsers.’

Als gezichtsbe­dek­king niet is toegestaan, waarom mogen we dan wel christelij­ke feesten als Sinter­klaas en carnaval vieren?

Volgens Anya Topolski, universitair hoofddocent filosofie en één van de schrijvers van de brief, is een verbod op de campus 'compleet overbodig en nutteloos’: ,,Er is hier nog nooit een student geweest die in een boerka op de campus verscheen. Waarom moet de universiteit zo actief deze boodschap uitdragen? Het is kwetsend en sluit mensen uit.”

Zij noemt de nieuwe wet ridicuul: ,,Het is islamofoob. Als gezichtsbedekking niet is toegestaan, waarom mogen we dan wel christelijke feesten als Sinterklaas en carnaval vieren? Daar is net zo goed sprake van gezichtsbedekking. We moeten consequent zijn: of allebei wel, of niet.”

Een woordvoerder van de Radboud Universiteit wil inhoudelijk niet op de kwestie ingaan maar laat weten dat het college van bestuur graag in contact wil komen met de opstellers van het stuk: ,,Voor een gesprek om hierover van gedachten te wisselen.”

Gaat het alweer een beetje met het seksleven van deze stakker Anya Topolski? :roll:


https://www.mo.be/column/hoe-zwarte-pie ... -verpestte
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

" ...waarom mogen we dan wel christelijke feesten als Sinterklaas en carnaval vieren? Daar is net zo goed sprake van gezichtsbedekking. "

Sinterklaas en carnaval zijn gebeurtenissen vol leut , lol en jolijt.
Nikabs en boerka's zijn een bescherming tegen lol en leut.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

GSTV. Helemaal niemand handhaaft boerkaverbod
GeenStijl - Gepubliceerd op 3 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

Machiel de Graaf (PVV) over handhaving van de boerkawet (06-09-2019)
Nederlandse Politiek - Gepubliceerd op 6 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Er was op de StaatsTV een uitzending om de mensen gerust te stellen. Boerka's zijn niet eng. En wie tegen is die is een islamofoob en dat is een heel ernstige psychische aandoening.
En dan hoor je dit van deze mevrouw met die aandoening:
"Er was een tweede nikaab-draagster uitgenodigd. Alleen, die wilde publiek meenemen. En toen hebben ze dat publiek langs de lijst gelegd, en daar bleken toch een aantal mensen op een zeer verdachte lijst te staan." "De terreurlijst?" "Ja." Niet echt verrassend, want er dook ook al een veroordeelde terrorist op bij de flyeractie van de boerkabuddies. De tweede nikaabdraaster werd in het debat overigens node gemist, omdat er nu slechts vijf mensen voor de boerka pleitten, tegen één iemand voor de Nederlandse wet.
https://www.geenstijl.nl/5149522/huhwat ... reurlijst/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Geluiden van onder een tent vandaan:
‘De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen’
Elham (19) draagt sinds haar vijftiende een nikab. Ze trekt zich weinig aan van de ‘boerkawet’ en wordt op straat vaak lastiggevallen. „De sluier beschermt tegen kwade dingen.”
Spoiler! :
Als ze naar buiten gaat, maakt ze áltijd iets vervelends mee. Elham (19) draagt sinds haar vijftiende een nikab. Alleen haar ogen zijn zichtbaar. Op straat wordt ze bespuugd, uitgescholden of krijgt een elleboogje, vertelt ze. De bus rijdt vaak door als zij de enige bij de halte is. Mensen gooien weleens dingen naar haar – een blikje bier, flesje frisdrank of propjes. Ze hebben dan niet met elkaar gesproken, het gaat volgens Elham om wat ze draagt – een lang zwart gewaad, een zwarte hoofddoek en een gezichtssluier. Ze is één van de circa 200 vrouwen in Nederland die een nikab of boerka draagt.

Mensen vinden dat eng, merkt ze. Ze associëren het met Islamitische Staat, met bomgordels, met terroristen. Ondernemer en columnist Annemarie van Gaal zei afgelopen maand in Jinek dat ze er een „unheimisch” gevoel bij krijgt. Dat begrijpt Elham wel, en toch betwijfelt ze of je dan bang bent voor de juiste mensen. „Wij zijn juist rustige personen.”

Elham is niet bang. Ze trekt zich weinig aan van de ‘boerkawet’ die op 1 augustus inging, de wet die zegt dat zij zo gekleed niet met het openbaar vervoer mag reizen en niet het ziekenhuis, politiebureau of gemeentehuis in mag. Ze gaat – met gezichtssluier – voor haar opleiding vijf dagen per week met de trein en bus van Roosendaal naar Rotterdam.

Vanwege haar veiligheid wil ze niet met haar achternaam in de krant. Ze woont bij haar moeder en broertje en wil hen niet belasten. „Straks gaat iemand de muren bekladden of spullen tegen de ramen gooien. Ik wil niet dat mijn familie door mij in de problemen komt.”

Ze wil niet te veel zeggen over hoe ze eruitziet onder haar nikab. Wat ik kan zien: zwarte Adidas-gympen en een felroze tasje met gouden motief. Volle wimpers en donkere ogen. Geen make-up. Op WhatsApp en Instagram is haar profielfoto een foto van haar kat.

Haar ouders komen uit Marokko, ze ontmoetten elkaar in Nederland. Elham is geboren in Roosendaal, ze heeft een zus en een broertje. Toen zij een peuter was, gingen haar ouders uit elkaar. Met haar vader heeft ze sporadisch contact. Haar moeder werkt bij een kledingbedrijf in Bergen op Zoom, haar vader werkt niet. Beiden zijn islamitisch, maar zijn het niet eens met haar keuze om een nikab te dragen. Haar moeder wil niet met haar over straat; ze zijn al vijf jaar niet meer samen de stad in geweest.

Haar moeder, gekleed in een spijkerbroek, slippers en een trui, zegt: „Ik vind het gevaarlijk dat ze zo naar buiten gaat. Mensen worden er boos van.” Haar moeder heeft het wel geprobeerd, samen naar de Jumbo. „Maar als iemand mijn dochter uitscheldt, scheld ik terug. Als ze haar slaan, zou ik terugslaan. Ik heb in de 38 jaar dat ik in Nederland woon, nooit problemen gehad, maar zij is mijn kind, snap je, daar vecht ik voor.” Ze mist het wel, dat ze niet samen op stap kunnen.

Waarom wil Elham zo graag gesluierd door het leven? „Door me zo te kleden aanbid ik mijn schepper, Allah, en kom ik dichter bij hem te staan.” Ze voelt zich er prettig bij, zegt ze. „Ik geloof dat een vrouw zich moet bedekken als ze begint te puberen. De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen.” Mannen die aandacht willen, flirterig zijn, haar achtervolgen, iets van haar willen – ze heeft er genoeg ervaring mee, voordat ze zich bedekte en nu nog. Ze is er niet van gediend. Haar toekomstige man mag haar zien, verder niet.

Als we samen vanaf haar huis in Roosendaal naar haar opleiding in Rotterdam reizen, zie ik onderweg hoeveel mensen haar nakijken, wijzen, sissen.

In de metro zit een man met een geruit overhemd, een spijkerbroek, kort grijs haar en een bos bloemen op schoot. Hij zegt: „Doe dat lapje van je gezicht. Je bent hier in Nederland.” Als Elham lacht, zegt hij: „Ik lach jou uit, met je tafelkleedje.”

Meestal gaat ze er lacherig mee om, zegt ze. Alleen als ze chagrijnig is, kan ze fel reageren. Scheldwoorden gebruikt ze niet. „Ik let op mijn taalgebruik. Het hoort niet bij een moslim om grove woorden te gebruiken. Maar ik kan wel pittig zijn in mijn statement.”

Thuis gaat de nikab af, familie en vriendinnen mogen haar onbedekt zien. Ze is thuis veel op haar kamer, speelt met haar twee katten, leest jeugdboeken van Helen Vreeswijk (titels als Vermist, Eerwraak, De stalker, Loverboys), tekent, zingt of kijkt op Netflix naar La casa de papel en Vis a vis. Ze chat met vriendinnen, maakt foto’s van eten en zet deze op Instagram. Soms gaat ze met een vriendin naar de bioscoop of een hapje eten. Binnenkort wil ze naar een Escape Room.

Haar vriendinnen kleden zich niet zoals zij. Sommigen hebben een hoofddoek, anderen niet. Zij heeft er geen oordeel over, zegt ze. Iemand met een zomers truitje en een korte broek kan evengoed een vriendin van haar zijn. „Zij accepteren mij zoals ik ben, dus ik accepteer hen ook. Wie ben ik om te bepalen hoe zij zich kleden?” „Adviseren” doet ze soms wel. „Aan een moslima kan ik wel uitleggen waarom het niet goed is om er zo bij te lopen, maar ik zal haar niets opdragen. De islam kent geen dwang.” Ze heeft een keer een vriendin overgehaald om langere, wijdere kleding te dragen. De jonge vrouw droeg eerst strakke kleding, na een paar keer praten paste ze haar stijl aan. „Dat is dan een opluchting voor mij, ik heb haar geholpen om dichter bij God te staan.” Er zijn geen vriendinnen of klasgenoten die niet met haar over straat willen, zegt ze. „Ze zijn eerder trots, dat ik mijn eigen keuze maak.”

Vlak voordat ze de straat op gaat, bereidt ze zich mentaal voor. „Dan zeg ik tegen mezelf: er gaat sowieso weer iets gebeuren. Laat maar komen, ik kan het hebben.” Sinds de wet is veranderd en het AD schreef dat het burgerarrest ingezet mag worden (bij ontdekking van een strafbaar feit is iedereen bevoegd om een verdachte aan te houden), gaat ze niet meer naar buiten op slippers (met zwarte sokken erin). „Sneakers en een jogging broek, voor het geval ik voor mezelf moet opkomen.” Ze heeft nu een enkelblessure, maar normaal traint ze vijf keer per week – fitness, krachttraining (in een Ladies Only sportschool) en thaiboksen. Ze wil maar zeggen: ik laat me niet zomaar tegen de grond werken.

Is de nikab misschien ook een vorm van rebellie? Een manier om te zeggen: ik kies mijn eigen pad? „Misschien wel. Ik weet het niet. Ik ben altijd zo geweest. Vastberaden. Als ik iets wil, ga ik ervoor en maakt het me niks uit wat anderen vinden.”

Zo was het ook met haar opleiding. Ze zit in het tweede jaar van de opleiding ‘allround medewerker mode’ aan het Albeda college in Rotterdam. Dat ze zich bedekt, zegt niks over haar gevoel voor stijl of dat ze niet van mooie kleding houdt, zegt ze. „Mijn mind is colourful.” Tijdens de toelatingsgesprekken werden volgens haar vragen gesteld als: ‘Is mode echt iets voor jou?’ en ‘Weet je wel zeker dat je deze studie wilt doen?’ Ze moest vaker op gesprek komen dan klasgenoten, ontdekte ze later. Daar heeft ze niets van gezegd, ze wil geen problemen.

Toen ze haar toelieten, vertelt ze, wees de docente naar haar nikab en zei: „dat ding” willen we hier niet zien. Ze dacht: het zal wel bij de regels horen. En: ik wil die opleiding doen, dus ik ga niet tegenstribbelen. Vanuit de overheid was er toen nog geen verbod, maar scholen mogen een eigen gedragscode hebben. Frans Roozen, woordvoerder van het Albeda College: „Gezichtsbedekkende kleding staan we al heel lang niet toe, we vinden het niet prettig in de les. Voor iedereen die hier binnenkomt, gelden dezelfde regels, voor studenten, docenten en gasten.” Met Elham maakten ze een afspraak: op school vervangt ze haar nikab voor een jilbab (gezicht zichtbaar, lichaam bedekt).

Meteen in het eerste jaar kreeg ze een reprimande. Ze heeft een spiegel nodig om haar nikab na een schooldag weer op te zetten. Dat doet ze in het toilet, zo’n tien meter van de uitgang. Op weg naar buiten sprak een docent haar aan, later werd ze er door haar mentor op aangesproken. Nu gaat Elham aan het eind van de dag op een drafje het gebouw uit, hopend dat ze dat kleine stukje niemand tegenkomt.

Na de studie wil ze een bedrijf opzetten, een eigen merk, of kleding importeren. Dat plan heeft met de nikab te maken: van haar „zusters” (andere nikab-draagsters) weet ze dat solliciteren weinig zin heeft.

Ze wil ook trouwen en kinderen krijgen. Stel dat ze over een paar jaar kinderen heeft, neemt ze die dan mee in de trein, terwijl ze het risico loopt bespuugd, geduwd of uitgescholden te worden? „Daar wil ik mijn kinderen niet aan blootstellen. Ik zou alleen met mijn gezin reizen als mijn man erbij is.” Als ze dringend ergens naartoe moet en hij is er niet, neemt ze oppas, zegt ze.

Over de rolverdeling tussen man en vrouw in een islamitisch huwelijk hoor je vaak: als vrouw moet je je man gehoorzamen. Klopt, zegt Elham. Het klinkt alsof dát moeilijk gaat zijn voor haar. Zij komt meer zo over: ik ga voor wat ik wil en als het je niet bevalt, jammer dan. „Klopt. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.” Haar ogen lachen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/16/ik ... t-a3973416
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Journaliste Theresia Schouten zag op het Centraal Station van Rotterdam iets opmerkelijks gebeuren: het handhaven van het boerkaverbod. De Rotterdamse politie komt later vandaag met een reactie, laat een woordvoerder aan TPO weten.

Afbeelding
Theresia Schouten

Boerka on board klinkt wel als een nieuwe code voor treinpersoneel. Chapeau voor machinist van ns, trouwens. Die bleef rustig en heel sec. #boerkaonboard #treinleven zo blijkt dat er wel gehandhaafd wordt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

De reactie van de politie over de niqab moslima.
Trein vertraagd door nikabdraagster

Een trein op Rotterdam Centraal heeft vertraging opgelopen door een nikabdraagster (19). De Roosendaalse was aan boord gegaan, terwijl een nikab verboden is in het openbaar vervoer. Ook weigerde ze de trein te verlaten, aldus de politie.

Volgens een woordvoerder van de NS zat de vrouw rond de begin van de middag aan boord van de trein van Dordrecht naar Lelystad, toen een conducteur haar vervoersbewijs wilde controleren. Hij kon vanwege haar gewaad haar identiteit niet vaststellen en dus ook niet controleren of ze wel met een geldig vervoersbewijs reisde. Dat was voor hem de reden om de politie in te schakelen, die op Rotterdam Centraal klaar stond.

Op een foto op social media is te zien hoe twee agenten praten met zwart gesluierde vrouw, die op het balkon van een dubbeldekker staat. De agenten gaven volgens de Rotterdamse politie de vrouw twee keuzes: ,,Wij stellen hier de identiteit vast of loop mee naar een ruimte en wacht op een vrouwelijke collega van ons. De vrouw wilde dat een vrouwelijke agent ter plaatse zou komen. Dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten.’’

Uiteindelijk koos de nikabdraagster eieren voor haar geld en konden agenten haar identiteit toch vaststellen. De trein had al met al een oponthoud van ongeveer 20 minuten, aldus de NS-woordvoerder.

Het incident in Rotterdam is voor zover bekend het tweede nikabconflict in het Nederlands openbaar vervoer sinds de invoering van het verbod op gezichtsbedekkende kleding op 1 augustus. Dat zegt Pedro Peters, voorzitter van branchevereniging OV-NL. Drie weken geleden zette een buschauffeur in het Limburgse Stein een vrouw met een nikab uit de bus.

De chauffeur werd door Arriva op de vingers getikt omdat hij de interne richtlijnen niet volledig had nageleefd. De chauffeur mocht haar vragen de bus te verlaten maar ging zijn boekje te buiten door te weigeren verder te rijden.

De-escalatie
Een conducteur die een gesluierde passagier aan boord aantreft, kan haar vragen de nikab af te doen of de trein te verlaten. ,,Hij kan de professionele afweging maken om de politie in te schakelen’’, zegt Peters. ,,Maar dat is niet verplicht. Uitgangspunt is wel de-escalatie en een zo klein mogelijke verstoring van de dienstregeling. De andere treinpassagiers willen graag op tijd aankomen.’’

De woordvoerder van de NS laat weten dat het vaker voorkomt dat de politie wordt ingeschakeld, omdat van een reiziger de identiteit niet vastgesteld kan worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook als iemand zonder kaartje reist en geen ID-bewijs bij zich heeft. Of er al vaker incidenten met nikabdraagsters hebben plaatsgevonden, kan hij niet zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

20 minuten treinvertraging.

Als daar een gigantische boete tegenover staat - ik denk aan een paar duizend euro - dan is het snel, HEEL SNEL afgelopen met de aanhangers van die op het normale fatsoen stukgelopen achterlijke folklore van de beschamende schaamhaarlappenreligie Islam.

Islam kenmerkt zich overduidelijk meer dan eens als een enorme a-sociale primitief achterlijke op onze beschaving dwarsliggende woestijnreligie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het feit dat niet één imam of anderzijds een deskundige die op de hoogte is van de ziekte Islam, zijn veroordeling uitspreekt over het asociale opzettelijk overtreden tegen de Nederlandse wet met het doel andere mensen te molesteren (20 minuten treinvertraging), heeft alles te maken met het feit dat het optreden van dit soort ongeschikte mensen voor onze beschaving, gebaseerd is op instructies uit de Koran.

De Koran is het boek van Allah, waar niet één moslim aan twijfelt of de inhoud wel strookt met onze normen en waarden - sterker nog - al onze normen en waarden dienen met alle mogelijke middelen bestreden te worden en te wijken voor de instructies van Allah, de misselijk makende knecht van profeet Mohammed, die last had van het kankersyndroom van ongecontroleerde wellust en veelwijverij dat hij ASSOCIEERDE met ZIJN overtuiging dat de meeste personen die in de hel branden, vrouwen zijn.

MOSLIMS BEHOREN TOT DE MISLUKTE MENSENSOORT MOSLIMS. ZIJ ZIJN ALS GEVOLG VAN DEZE ERFELIJKE ZIEKTE VAN DE GENEN SINDS DE DOOD VAN DE PEDOFIELE ARABISCHE PSYCHOPAAT PROFEET MOHAMMED VEROORDEELD TOT HET PARASITEREN OP ONZE KENNISECONOMIE EN BESCHAVING.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:20 minuten treinvertraging.

Als daar een gigantische boete tegenover staat - ik denk aan een paar duizend euro - dan is het snel, HEEL SNEL afgelopen met de aanhangers van die op het normale fatsoen stukgelopen achterlijke folklore van de beschamende schaamhaarlappenreligie Islam.
Maar het moraal van het verhaal is dat de moslima met niqab gewoon door mag rijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Van die nikaapster van de trein wordt gezegd: " ...nikabdraagster (19). De Roosendaalse... "

Zou dat dezelfde zijn als waar ik vanochtend (11:22) over berichtte met :
  • Geluiden van onder een tent vandaan:
    ‘De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Van die nikaapster van de trein wordt gezegd: " ...nikabdraagster (19). De Roosendaalse... "

Zou dat dezelfde zijn als waar ik vanochtend (11:22) over berichtte met :
  • Geluiden van onder een tent vandaan:
    ‘De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen’
Ze gaat – met gezichtssluier – voor haar opleiding vijf dagen per week met de trein en bus van Roosendaal naar Rotterdam.

Zou heel goed kunnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

Nikaabdraagster op Rotterdam Centraal weigert trein te verlaten

Door: Bas Paternotte, 14:08, 16 september 2019

Afbeelding

Update - Mocht na identificatie reis vervolgen, 20 minuten vertraging

Journaliste Theresia Schouten zag op het Centraal Station van Rotterdam iets opmerkelijks gebeuren: het handhaven van het boerkaverbod. Althans, zo leek het. Na identificatie mocht de nikaabdraagster haar reis vervolgen, zegt de politie tegen TPO.

Update 15.25 – Reactie politie: Nikaabdraagster mocht na identificatie reis vervolgen

Een woordvoerder van de Rotterdamse politie laat aan TPO weten dat de nikaabdraagster na zich te hebben geïdentificeerd haar reis mocht vervolgen. Onderstaande ging er aan vooraf.

“Conducteurs waren rond 13.30 uur bezig met een kaartcontrole in een trein. De identiteit van een niqab-draagster konden ze niet vaststellen. Ze verzochten op Rotterdam Centraal agenten ter plaatse. De trein stond op dat moment al tien minuten stil, want de vrouw weigerde deze te verlaten.

De agenten gaven haar twee opties: wij stellen hier de identiteit vast of loop mee naar een ruimte en wacht op een vrouwelijke collega van ons. De vrouw wilde dat een vrouwelijke agent ter plaatse zou komen. Dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten.

Een uiterste middel was om haar aan te houden voor de Wet ID. De vrouw koos uiteindelijk, na overleg met twee anderen, voor de eerste optie. De vrouw was een 19-jarige uit Roosendaal.

Al met al hadden de 200 passagiers zo’n twintig minuten vertraging.”


https://tpo.nl/2019/09/16/nikaabdraagst ... -verlaten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

...het handhaven van het boerkaverbod.
Na identificatie mocht de nikaabdraagster haar reis vervolgen,...

Dit was dus geen handhaving van het boerkaverbod.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Dit was dus geen handhaving van het boerkaverbod.
De NS en andere vervoerders hebben aangegeven dat ze dat verbod niet zullen handhaven. De vervoerders stellen dat ze een vervoersplicht hebben en mensen moeten vervoeren als ze betaald hebben. Wel moet je je als reiziger kunnen identificeren als je een persoonlijk abonnement hebt.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/306 ... vertrekken

Wie betaalt er eigenlijk welke wetten wel of niet gehandhaafd mogen of moeten worden? Is dat naar eigen goeddunken? Deze selectieve wetshandhaving is gewoon vragen om problemen. En zeker met bevolkingsgroepen die menen op grond van hun Middeleeuwse godsdienst boven of bezijden onze wet te kunnen en te mogen staan, omdat de wetten van Allah boven de onze staan.
Laatst gewijzigd door King George op di sep 17, 2019 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »


Hier ga je toch geen 20 minuten tijd voor uittrekken? Sleur zo'n tent de trein en desnoods heel het stationsgebouw uit. En een verschijningsverbod voor het OV.



En dan nog iets. Hoe lang hoeven ze nog blijven te drammen voordat ze ook hierin hun zin krijgen, dat wij ook hierin weer met hen meebuigen? Mogen Islamitische delinquenten straks gaan bepalen of ze wel of niet gearresteerd worden vanwege de sekse van de dienstdoende agent? En mede hierdoor ben ik heel die Islam zo langzamerhand meer dan zat.
"De trein stond op dat moment al tien minuten stil, want de vrouw weigerde deze te verlaten", schrijft de politie in een verklaring. De vrouw wilde eigenlijk dat een vrouwelijke agent naar de trein zou komen om haar identiteit te controleren. Maar daar zag de politie weinig in, omdat de andere treinreizigers al een tijd zaten te wachten.
Ze kreeg daarom twee opties: of haar identiteit werd door een mannelijke agent in de trein vastgesteld of ze kon meelopen naar een ruimte buiten de trein, en wachten op een vrouwelijke agent. Uiteindelijk koos de Roosendaalse voor het eerste, waarna de trein met twintig minuten vertraging verder kon.
Verhaal gewoon de kosten van deze opzettelijk veroorzaakte vertraging op die tent en het is heel gauw afgelopen met deze aandachtshoerderij. Dan is bij wijze van spreke ook de partijkas van NIDA zo leeg.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:Hier ga je toch geen 20 minuten tijd voor uittrekken?
Moest dit een statement worden? Zo van: "Kijk eens hoeveel ellende handhaving geeft!"

Ondertussen laten Nederlanders zich natuurlijk niet voor de gek houden. Blijkbaar was wetgeving dringend nodig, anders gaat het met die intolerante tut hola's van kwaad tot erger.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Het lijkt erop dat de provocatie door de niqab in de trein een opgezette actie was van de niqabisten (soort salafisten).
Conducteur aan schandpaal door nikabfans
De conducteur sprak maandag op Rotterdam Centraal een gesluierde 19-jarige aan die weigerde haar gezicht te laten zien of de trein te verlaten. De politie moest erbij komen en de trein liep ruim 20 minuten vertraging op.

De groep ’Tegen Boerkaverbod’ zette videobeelden online van de confrontatie. Het optreden van de conducteur wordt in de montage belachelijk gemaakt, bovendien wordt een afbeelding van zijn Facebookpagina met zijn volledige naam tussen de beelden gemonteerd.

De NS vindt dat laatste veel te ver gaan. „Onze mensen moeten, ook op sociale media, met rust gelaten worden”, zegt een woordvoerder. „De situatie wordt op deze manier onterecht persoonlijk gemaakt. Het is de wetgever die bepaalt, de collega doet enkel zijn werk. We betreuren het dat zijn identiteit hierbij gebruikt wordt.”
De NS wil niet kwijt of de conducteur bedreigd is. „In zijn algemeenheid kan je je voorstellen at het heel vervelend is als je bij naam wordt genoemd en dat dat vanzelfsprekend indruk maakt.”
Ook vakbond VVMC voor rijdend personeel vindt het openbaar maken van namen van conducteurs een slechte zaak.

Pepperspray
Het platform ’Tegen Boerkaverbod’ riep maandag ook op om naar het station te komen om de ’zuster’ te hulp te schieten. De beheerder zegt dat er daadwerkelijk broeders klaar stonden om naar het station te gaan om in te grijpen. In de video is te zien dat omstanders het voor de nikabdraagster opnemen. De conducteur zegt dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.

’Tegen Boerkaverbod’ publiceert vaker video’s en getuigenissen van belaagde nikabdraagsters op de Facebookpagina. Sympathisanten reageren daarop. Iemand die zich Abou Abderrahman noemt, schrijft: ’Film hun gezichten, hun kleren, auto’s, kentekens, noem maar op, zodat ze herkend kunnen worden.’ Anderen roepen op om geweld te gebruiken zodra nikabi’s worden lastiggevallen.

„We moeten ons zelf leren verdedigen, al is het met pepperspray”, schrijft iemand. ’Knal degene die aan je komt zo hard tegen de grond dat hij er elke keer aan herinnerd wordt als er een vrouw in nikab aankomt’, stelt een ander voor. ’Laat ze dan kennismaken met je onverwachtse vuisten’, oppert een derde.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1823208 ... -nikabfans
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Eerste maand boerkaverbod: 35 meldingen in openbaar vervoer

In de eerste maand van het boerkaverbod, augustus, is er bij OV-bedrijven 35 keer melding gemaakt van een boerkadraagster in het openbaar vervoer. ,,Dat vinden we extreem weining. Maar er was ook eigenlijk geen probleem’’, stelt een woordvoerder van de OV-bedrijven.

Na meer dan tien jaar van felle discussie over de wet trad het ‘gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding’ op 1 augustus in werking. Vanaf die dag zijn boerka’s en nikabs, maar ook bivakmutsen en integraalhelmen verboden in het openbaar vervoer, overheidsgebouwen en ziekenhuizen.

Op verzoek van de overheid hebben de Nederlandse OV-bedrijven bijgehouden hoe vaak er iemand met gezichtsbedekkende kleding in een vervoersmiddel wordt gezien door chauffeurs, conducteurs of beveiligingscamera’s. Dat is in heel augustus 35 keer gebeurd, meldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, na vragen van deze krant. In twee gevallen werd de politie ingeschakeld. Een incident daarvan is bekend: een buschauffeur in het Limburgse Stein weigerde verder te rijden voordat een boerkadraagster zijn bus had verlaten. Een woordvoerder van het ministerie wil niet verder op de cijfers ingaan. Voor ziekenhuizen en overheidsgebouwen worden de meldingen niet centraal bijgehouden.

‘Niet allemaal van dezelfde tramhalte’
OV-NL, de branchevereniging van negen OV-bedrijven die de cijfers aan het ministerie heeft aangeleverd, stelt dat de meldingen ‘verspreid vanuit het hele land komen’. ,,Er zitten waarschijnlijk wel wat dubbeltellingen tussen, maar zeker weten we dat niet, want we kunnen de vrouwen niet herkennen’’, zegt OV-NL voorzitter Pedro Peters. Het is niet zo dat de 35 meldingen gaan over maar een paar boerkadraagsters die zeer geregeld hetzelfde OV-traject afleggen. ,,Ze komen niet allemaal van dezelfde tramhalte.’’

De cijfers geven aan dat er nauwelijks boerkadraagsters in het OV reizen. Maar omdat er voor het ingaan van het verbod niet werd geteld, kan niet worden vastgesteld of de vrouwen door het verbod het OV mijden of dat er simpelweg nauwelijks boerkadraagsters in Nederland zijn. Over dat aantal is veel onduidelijkheid, schattingen variëren van honderd tot vierhonderd. Die vrouwen dragen ook niet allemaal elke dag een boerka of nikab. De meeste vrouwen die zich in Nederland bedekken, dragen een nikab. Boerka's komen weinig voor.

Peters, van OV-NL: ,,We vervoeren 60 miljoen reizigers per maand, dus dan is 35 meldingen over een boerka in een maand tijd extreem weinig. Zeker in een maand waar er zoveel media-aandacht voor was. Maar er was in het OV eigenlijk al nooit een probleem.’’ Volgens hem is het aantal vrouwen dat door OV-medewerkers ook daadwerkelijk is aangesproken ‘op twee handen te tellen’. ,,Zij hebben daarop alsnog hun gezicht laten zien ter identificatie of ze zijn niet ingestapt. Dat heeft niet tot incidenten geleid.’’

Rotterdam CS
Afgelopen maandag stond een trein 20 minuten stil op station Rotterdam Centraal omdat een vrouw weigerde haar gezichtssluier omhoog te doen zodat het treinpersoneel haar identiteit kon checken met haar vervoersbewijs. Na tussenkomst van de politie liet de vrouw alsnog haar gezicht zien. Dat incident telt niet mee in de cijfers over augustus.

Op overtreding van het verbod staat een boete van 150 euro, maar die heeft de vrouw niet gekregen. Eerder gaf de politie al aan dat handhaving van het boerkaverbod ‘geen prioriteit’ heeft. De OV-bedrijven en het ministerie wijzen er op dat het verbod pas een maand van kracht is. Voor een goed beeld van de werking van het verbod en welke mogelijke problemen ermee gepaard gaan, is zeker een half jaar de tijd nodig. Daarna volgt een evaluatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Nog geen boetes boerkaverbod, wél meer agressie tegen moslima's

Sinds de invoering van het boerkaverbod op 1 augustus is er nog geen enkele boete uitgedeeld. Wel maken (moslim)organisaties zich zorgen over de groeiende agressie tegen moslima's, ook tegen vrouwen met een hoofddoek. Vanuit het CDA en VVD klinkt vooral kritiek op het optreden van minister Ollongren. "De invoering van de wet is belabberd."

Na tien jaar felle discussie is op 1 augustus de 'wet op gezichtsbedekkende kleding' ingevoerd, in de volksmond ook wel het boerkaverbod genoemd. Het dragen van een boerka of nikab in het openbaar vervoer, in overheidsgebouwen en ziekenhuizen is sindsdien verboden.

Incidenten
Tot nu toe zijn er 35 meldingen van nikabdraagsters in het openbaar vervoer geweest, meldt een woordvoerder namens alle ov-bedrijven. "In twee gevallen moest de politie ingeschakeld worden." Er zijn nog geen boetes uitgedeeld. "De incidenten maakten veel los qua aandacht. Vooral op sociale media."

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen heeft 'voor zover bekend nul meldingen over incidenten', meldt een woordvoerder.

VVD: zet boa's in
Vandaag bespreekt de Tweede Kamer de uitvoering van de wet. Vooral regeringspartijen CDA en VVD hebben harde kritiek op minister Ollongren van Binnenlandse Zaken. De VVD wil dat boa's worden ingezet om het boerkaverbod te handhaven. VVD-Kamerlid Dennis Wiersma vindt dat 'logisch' en wil een motie indienen. "Boa’s hebben al taken rond veiligheid en zitten vaak bijvoorbeeld ook al op die trein, daar past naleving van dit verbod dan ook prima bij", zegt Wiersma.

Ook CDA-Kamerlid Harry van der Molen is kritisch op de manier waarop de wet is ingevoerd: "Organisaties weten niet wat ze ermee aan moeten. Het moet beter."

Moslima's vaker beledigd
Ook bij het Bureau Discriminatiezaken, de islamitische partij NIDA en het Collectief Tegen Islamofobie zijn nog geen meldingen van boetes bekend. Maar die instanties signaleren wel een groeiende agressie tegen moslima's op straat sinds de invoering van de wet.

"Mensen misbruiken de wet om lukraak moslima's met een hoofddoek aan te spreken, te intimideren of uit te schelden", zegt Abdou Menebhi van het collectief. "De sfeer en het klimaat zijn harder geworden. We krijgen vanuit het hele land meldingen van moslima's die agressief worden benaderd."

Heftiger
Ook discriminatiemeldpunten horen dit geluid. "Moslima's met hoofddoek hebben al regelmatig te maken met agressie vanwege hun hoofddoek. Velen zien dat helaas als de alledaagse praktijk. Sinds de invoering van de boerkawet is dit heftiger geworden. Vervelende opmerkingen, boze blikken of scheldwoorden; het is nog meer aan de orde van de dag", zegt Frederique Janss van het Bureau Discriminatiezaken.

Boete houdt Karima niet tegen om nikab te dragen
Rondom de invoering van het boerkaverbod legde nikabdraagster Karima uit aan RTL Nieuws waarom ze zich er niets van wil aantrekken.

Harder
Niqabdraagster Roos (vanwege privacy niet haar echte naam) vertelt uit eigen ervaring dat ze sinds invoering van de wet 'veel meer nare ervaringen heeft'. Ze draagt sinds kort een khimar: een capevormige doek die nek en schouders bedekt, maar het gezicht blijft wel vrij.

"Ik merk echt dat mensen lelijker doen dan eerst. Ze lijken sneller iets te durven zeggen, sinds de nieuwe wet is ingegaan."

Ze vervolgt: "Het lijkt wel alsof mensen denken dat ze door de nieuwe wet het recht hebben om vrouwen te beledigen op basis van hun kleding". Maar volgens Roos 'zijn gelukkig ook een hoop mensen vriendelijk'. "Alleen de uitschieters zijn erger geworden sinds deze wet."

Incidenten met nikabdragers
- Op het station Rotterdam Centraal werd maandag 16 september een trein stilgezet vanwege een vrouw in een nikab. Controleurs van de NS vroegen hulp van agenten. De vrouw heeft geen boete gekregen. Na overleg besloot de vrouw volgens de politie uiteindelijk toch haar gezicht te tonen aan de agenten in de trein. De trein is met ongeveer twintig minuten vertraging vertrokken.

- In het Limburgse Stein werd 19 augustus een vrouw met een nikab uit de bus gezet. De chauffeur van vervoersmaatschappij Arriva vroeg de vrouw tot tweemaal toe of zij de bus wilde verlaten, maar beide keren weigerde ze. Daarop nam de chauffeur contact op met de politie. Die heeft de vrouw uit de bus gehaald. Zij heeft geen boete gekregen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Kamer wil strengere handhaving boerkaverbod, maar minister niet

Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken houdt 'de vinger aan de pols' bij de wet die het boerkaverbod regelt. Ze bekijkt of die wet goed wordt uitgevoerd en zal de Tweede Kamer op de hoogte houden. De Tweede Kamer is kritisch over de handhaving.

De wet, die sinds 1 augustus geldt, verbiedt het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onder meer overheidsgebouwen, ziekenhuizen en het openbaar vervoer.

Het gaat niet alleen om boerka's en niqabs, maar ook om bijvoorbeeld integraalhelmen.

'Belabberd'
Een ruime Kamermeerderheid dringt bij het kabinet aan om meer te doen om de wet te handhaven. Volgens VVD-Kamerlid Dennis Wiersma is de uitvoering 'belabberd'.

Hij eist met andere fracties een aanscherping. Ollongren benadrukt dat het nog te vroeg is om te oordelen over het succes van de wet. Het doel is niet zoveel mogelijk boetes, maar een gedragsverandering, aldus de minister.

De wet leidt ertoe dat vrouwen afzien van het dragen van gezichtsbedekkende kleding op de plekken waar dat niet meer mag, vermoedt ze. Die positieve effecten zijn volgens haar minder zichtbaar dan de voorvallen die de media haalden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie