Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders: “Justitie is corrupt in NL”

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

BRIEFJE VAN JAN – Aan het Openbaar Ministerie

Heb je dan als dienstdoende Officier van Justitie een gaatje in je hoofd of heb je dan geen gaatje in je hoofd?

Dames en heren,

Een vrouw bedreigt op 7 oktober 2017 Geert Wilders (PVV) met de dood.

En wat doet u?

U besluit bijna twee jaar later om haar niet te vervolgen.

Ik citeer letterlijk: “Er is een betere oplossing dan straf. Ik vind dat de verdachte anders moet worden bestraft dan met een boete, werkstraf of gevangenisstraf. De verdachte hoeft niet voor de rechter te komen. Maar ik heb wel een proeftijd met de verdachte afgesproken. Dit betekent dat zij 1 jaar niets mag doen wat strafbaar is.”

Wie Mark Rutte (VVD) bedreigt, krijgt veertig uur werkstraf.

Wie Alexander Pechtold (D66) bedreigt, krijgt vier weken gevangenisstraf.

Wie Lodewijk Asscher (PvdA) bedreigt, krijgt dertig uur werkstraf.

Wie Femke Halsema (GroenLinks) bedreigt, krijgt zeventien dagen celstraf en tachtig uur werkstraf.

Wie Sylvana Simons (BIJ1) bedreigt, krijgt veertig uur taakstraf.

Wie Tunahan Kuzu (DENK) bedreigt, krijgt zestig uur taakstraf.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort.

En wat doet u met iemand die Geert Wilders (geen VVD, geen D66, geen PvdA, geen GroenLinks, geen BIJ1 en geen DENK) bedreigt?

Een foei-gesprek!

Heb je dan als dienstdoende Officier van Justitie (juist als CDA-minister Grapperhaus de straffen voor bedreiging wil verzwáren) een gaatje in je hoofd of heb je dan geen gaatje in je hoofd?

Spoiler: ja, dan heb je een gaatje in je hoofd.

Wat echt lachwekkend is, is trouwens de toon waarop u Wilders aanspreekt in de brief waarin u meldt dat de vrouw die hem bedreigde er met een foei-gesprek van afkwam.

Ik weet wel dat het een standaardbriefje is.

Maar: “U krijgt deze brief omdat u slachtoffer bent van een misdrijf, ongeluk of andere gebeurtenis. De politie heeft de zaak onderzocht en een rapport geschreven. Dit heet een proces-verbaal…”?

Serieus?

Is het écht nodig om iemand wiens veiligheids- en rechtvaardigheidsgevoel weer eens een knauw krijgt ook nog te behandelen als een volstrekte debíel?

Jullie moeten je doodschamen.

Groet,

JanD


https://tpo.nl/2019/08/30/briefje-van-j ... isterie-2/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

HELD!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

DAAROM PVV!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Richard Veldkamp)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Interview van CNBC met Geert Wilders over de EU en de Brexit
CNBC International TV - Gepubliceerd op 7 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Links Nederland en Geert Wilders

Geplaatst op 7 september 2019

Afbeelding

Links Nederland wil Wilders graag als een marginale Anton Mussert, Hendrik Koekoek en Hans Janmaat framen. Maar het ziet niet in dat hij in feite veel meer een Pieter Jelles Troelstra is:

– Anti elitair.
– Anti imperialistisch/globalistisch.
– Zich kerend tegen het narratief van de gevestigde macht.
– Voorstander van democratische vernieuwing.
– Voorstander van emancipatie en verheffing van het volk.
– En consequent door de gevestigde politiek buitengesloten.

Er loopt dus in veel opzichten een directe politieke en parlementair-historische lijn tussen de huidige PVV en de vooroorlogse SDAP. Sommige meer historisch onderlegde linksen weten dit ook wel. Maar ze schieten in een stuip wanneer je ze daar op wijst.

Door: “Taljaard”

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/07 ... t-wilders/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Video - Martin Bosma sloopt de NPO in 6 minuten en 50 seconden
ThePostOnline TPO - Gepubliceerd op 11 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

16 september 2009
Kopvoddentaks (ook kopvoddentax) of hoofddoekjesbelasting is een door de Nederlandse politicus Geert Wilders (PVV) voorgestelde belasting op het dragen van een hoofddoek. Hij baseerde deze term op de door hem gebruikte pejoratieve term kopvod voor hoofddoek.

Wilders deed zijn voorstel tot het invoeren van een hoofddoekjesbelasting op 16 september 2009 tijdens de Algemene beschouwingen. Wie een hoofddoekje wilde dragen zou hiervoor een vergunning moeten aanvragen die duizend euro per jaar zou gaan kosten. Zo wilde Wilders het dragen van hoofddoekjes ontmoedigen. De opbrengst zou onder meer naar blijf-van-mijn-lijfhuizen gaan.
Afbeelding

Zelfs voor religieuze propaganda in de openbare ruimte is een vergunning nodig. Dus dat voorstel van Wilders was zo gek nog niet, eigenlijk heel attent van hem. Maar zoals met alles in Nederland houdt men rekening met de intolerantie van de Islam en zijn moslims. Moslims zijn nu eenmaal van het rechte spoor der logica afgedwaalde mensen die vanuit hun religieuze obsceniteit niets beters te doen hebben dan respect eisen van niet-moslims. Het probleem met moslim halve garen is dat zij nooit geleerd hebben respect te verdienen in een kennisbeschaving die voor hen onacceptabel is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Moslims zijn nu eenmaal van het rechte spoor der logica afgedwaalde mensen die vanuit hun religieuze obsceniteit niets beters te doen hebben dan respect eisen van niet-moslims. Het probleem met moslim halve garen is ...
... dat ze helemaal niet zo half gaar zijn als wij denken. Het is juist heel slim om intolerant te zijn en bedreigingen te uiten als anderen niet doen wat jij wilt: zo krijg je je zin. Tenzij die anderen ja dan komen halen natuurlijk, maar daar zijn we in dit land te aardig voor.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Trump heeft ondertussen niet Charles Kupperman – de ‘Reagan’ official die in de jaren ’80 zei dat hij 20 miljoen Amerikaanse doden wel aanvaardbaar vond om een kernoorlog met de Sovjet Unie te kunnen winnen- benoemd tot nieuwe Nationale Veiligheid Adviseur.
Vrijheid van meningsuiting noemen we dit. En dat moet vooral zo blijven, willen we in vrede en rechtvaardigheid met elkaar kunnen omgaan, en doorgaan door dezelfde deur van rechtvaardigheid, waarbij geen eisen vooraf gesteld mogen worden voor respect van het INDIVIDU.

Niemand zegt wat, dat bewezen kan worden als onoorbaar; geen mens scheldt, dat bewezen kan worden als beledigend. Het individu heeft het recht dingen te zeggen die 'niet door de 'beugel' kunnen of de toets van 'verdraagzaamheid' te tarten, zolang hij zelf vindt dat dit wel kan. Hij heeft ook het individuele recht te 'beledigen' zolang hij beweert dat hij niet beledigt. Het is altijd zijn JA tegen het NEE van de ander.

Afbeelding
Een dergelijk referendum kan de doodsteek zijn voor de democratie.
Dictators, fascisten - waaronder moslims - verwerpen onze vrijheid.


Ik herinner aan de avond in de Rode Hoed twee maanden geleden met een trio moslima's op het podium die weleens eventjes van zich lieten horen als 'aangepaste' feministische 'vrijheidsstrijders' in de Nederlandse samenleving. Ik was daar aanwezig. Sylvana Simons leidde dat tegenstrijdige theaterstuk 'Feminisme in de Islam'. Toen ik de vraag stelde over de Hadith boek 2:28, wat het forum dacht van de uitspraak van de profeet Mohammed die zei dat hij een kijkje had mogen nemen in het Hellevuur, en dat de meeste personen die zich daarin bevonden vrouwen waren, kreeg ik direct van Sylvana de wedervraag: "Wat is de intentie van uw vraag?"

Dit is een tactiek die gehanteerd wordt door personen die schrikken van de waarheid en vervolgens aanleiding zien daarover boos worden. Zij nam het dus op voor het trio moslima's. Ik was blij dat dat ik een knuppel in het hoenderhok van de islamitische leugen en hypocrisie kon gooien. Er waren geen boze reacties uit de zaal. De enige moslimvrouw op het podium, een bekeerde alleraardigste Surinaamse zonder hoofddoek, legde de zaak van de vervelende Hadith uit, die zoals zij toegaf, bij iedereen bekend was. Zij legde niks uit maar draaide er lang omheen met een goed afwijkend lang verhaal. Zij eindigde dan ook met toe te geven dat men er nog niet helemaal uit gekomen was voor wat de Hadith betreft. Een kopvod moslima op het podium regeerde nog wat verbolgen over het feit dat ik nu juist die Hadith had uitgekozen.

In Nederland zijn we al zover afgedaald in de sloppen van dictatuur en fascistische genoegens dat zelfs de retorische vraagstelling of mensen meer of minder Marokkanen willen, strafbaar wordt bevonden door een trio rechters.

Vanwaar die veroordeling? Omdat rechters vaak hypocriet en corrupt zijn wanneer de waarheid te heet onder hun voeten wordt. Het antwoord op de vraag van Wilders beviel hen niet omdat de meerderheid van een lachwekkende minderheid "Minder minder," scandeerde.

Hoe ontloop je een dergelijke fascistische benadering en veroordeling door de rechterlijke macht? Door het antwoord op de begrijpelijke vraag van Wilders voortaan discreet op een papiertje te noteren en opgevouwen en wel - ter voorkoming van lekken - in handen van de volksvertegenwoordiger van de grootste oppositiepartij te stellen. (lol) :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Het gelijk van Geert Wilders...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Politiek-correcte marxisten de westerse cultuur bedreigen en overleveren aan de ISLAM
Gepubliceerd op 22 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert: “Fanmail”...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert: “Gezocht!”...

Afbeelding

Wil je helpen Nederlanders weer op 1 te zetten? In een trots en soeverein land met lage belastingen, goede zorg, een keiharde aanpak van de criminaliteit en met meer vrijheid en minder islam?

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

’Stoppen met deze miljoenen verslindende asielwaanzin’

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) organiseert woensdag een informatieavond over de verbouwing van een asielzoekerscentrum in Gilze, om de geplande renovatie van 40 miljoen euro toe te lichten. Geert Wilders komt hoogstpersoonlijk naar die bijeenkomst toe. „Stoppen met deze asielwaanzin”, zegt de PVV-leider.

De renovatie van het azc aan de Prinsenbosch in Gilze is geraamd op 40 miljoen euro, en moet in 2020 starten. Het COA organiseert samen met de architect een inloopavond om de gang van zaken en de precieze details van de verbouwing toe te lichten.

Vanavond om 19.00 uur begint de informatieavond. Geert Wilders bezoekt de bijeenkomst samen met PVV-kamerlid Emiel van Dijk, die in Gilze woont. Al eerder liet de PVV-partijleider weten direct te willen stoppen met het project: „Ik ga erheen om me ter plaatse te laten informeren over het miljoenen verslindende project en de direct betrokkenen te adviseren te stoppen met deze asielwaanzin.”

Kazerne
Het asielzoekerscomplex diende ooit als kazerne, gebouwd door de Duitse bezetter. Het kamp bestaat uit ongeveer zestig panden, zodat vanuit de lucht de soldatenhuizen er als een dorp uitzien. Daarmee wilde de Duitsers voorkomen dat de barakken werden platgebombardeerd door geallieerde bommenwerpers. Sinds de jaren negentig wonen er asielzoekers op de oud-legerbasis. Nu de zestig gebouwen rijksmonumenten zijn, vallen de kosten van de verbouwing van de panden hoger uit.

„De verbouwing van het asielzoekerscentrum heeft als doel verbetering van de huisvesting en de voorzieningen. Met de verbouwing komen er in de gebouwen 1200 opvangplaatsen”, bevestigt de woordvoerder van het COA. Daarmee worden de huidige tijdelijke woonunits overbodig. Ook komen er kantoren voor onder meer de Dienst Terugkeer en Vertrek en IND.”

Keuken
Met de verbouwing van de verschillende panden krijgen asielzoekers ook een zelfstandige keuken. Op dit moment is de opvanglocatie de enige in Nederland waar voor asielzoekers gekookt wordt; een ervaren kok kookt elke dag voor de bewoners een gezamenlijke maaltijd. Als de verbouwing doorgaat, kunnen asielzoekers voortaan zelf de dagelijkse hap bereiden.

Overigens zijn nog niet alle vergunningen voor de verbouwing van het azc rond, de stikstofvergunning kan nog roet in het eten gooien. „Er is op dit moment nog geen sprake van een ontvangen aanvraag omgevingsvergunning voor de verbouwing van het asielzoekerscentrum in Gilze”, meldt een woordvoerder van de gemeente aan De Telegraaf.

„De planning is dat het COA in oktober de omgevingsvergunning aanvraagt. Op de vergunningsaanvraag zijn de reguliere mogelijkheden van bezwaar en beroep van toepassing”, stelt het COA. Toch gaat de gemeente daar niet van uit, omdat ze verwacht dat de verbouwing geen ’significant verstorend of verslechterend effect heeft’ op de stikstofuitstoot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Wilders verzet zich tegen ‘asielwaanzin’ op inloopavond azc Gilze en Rijen

Geert Wilders maakte vanavond zijn opwachting in de Brabantse gemeente Gilze en Rijen om zich te verzetten tegen de geplande verbouwing van het asielzoekerscentrum daar. De inloopavond was er om omwonenden te informeren over de naar schatting 40 miljoen euro kostende operatie.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) organiseerde de inloopavond, waar de organisatie samen met de architect en aannemer een toelichting gaf op de plannen. De PVV-leider zei eerder de direct betrokkenen te willen adviseren ‘te stoppen met deze asielwaanzin’.

De verbouwing van het azc gaat begin volgend jaar van start en zal naar verwachting zo’n 40 miljoen euro kosten. Wilders spreekt van een ‘miljoenen verslindend verbouwingsproject’. De actie van Wilders is curieus te noemen, met name omdat het centrum al sinds 1993 in Gilze is gevestigd.

,,Ik heb begrepen dat het centrum voor een bedrag van 40 miljoen verbouwd wordt’’, zei Wilders bij aankomst. ,,Daar kun je een paleis van laten bouwen en wel meer dan één. Dat lijkt mij geen goed idee, maar het is altijd goed zelf even te gaan kijken hoe het eruitziet en wat ze van plan zijn.’’


Weinig boosheid

Heel veel verzet onder de bewoners ontmoette Wilders niet. De bewoners waren door de bank genomen niet boos, maar vooral gekomen om hém te zien. ,,Het kost nogal wat’’, zei hij tegen een medewerker van het COA. ,,Maar ik verwijt u niets hoor.”

,,Nederland is knettergek geworden’’, liet de PVV-voorman weten. ,,Verzorgingstehuizen worden gesloten, mensen hebben geen huis en hier worden miljoenen over de balk gesmeten.’’ Wilders vindt vooral het bedrag van 40 miljoen te hoog. ,,55.000 euro per asielzoeker is gewoon te gek.’’

Wilders verbaasde zich erover dat stikstof ineens ‘geen probleem meer is’. ,,Dat is meten met twee maten’’, aldus de politicus. Die opmerking zorgde voor enige onrust, vooral toen duidelijk werd dat er rond het asielzoekerscentrum bomen aangepakt moeten worden.

Vooral gezellig

Wilders kwam naar eigen zeggen maar weinig enthousiasme over het azc tegen onder de bezoekers van de avond. ,,Ik heb drie á vier mensen gesproken en ik heb niemand enthousiast gehoord. Op één mevrouw na die er had gewerkt en het miste dat ze er vijfentwintig jaar had gewerkt. Dat begrijp ik ook.’’

De sfeer op de informatieavond noemde Wilders ‘vooral heel gezellig’, maar gezien de drukte was hij er niet zeker van dat mensen er ‘heel veel wijzer’ van werden. Hij sprak de hoop uit dat er binnenkort nog een avond komt waar mensen zich uit kunnen spreken. ,,Ik kom zeker nog een keer terug.’
https://www.ad.nl/binnenland/wilders-ve ... ~ae9c0dd1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:Wederom bedreiging aan het adres van Geert Wilders van de Greenb1rds club.

Afbeelding

Afbeelding
Dat is de club die met dit soort plaatjes aankomt:

Afbeelding

maar nu eventjes niet want:
Beheerder jihadistische appgroep aangehouden
Een 31-jarige vrouw uit Uithoorn is aangehouden omdat ze een jihadistische groep op het socialmedianetwerk Telegram zou hebben beheerd. De groep GreenB1rds draagt het gedachtegoed van Islamitische Staat uit en roept op tot de gewapende strijd en het plegen van aanslagen.

De politie pakte in juli al een 27-jarige man op in Maastricht. Deze Zacharia Abu Yahya Latifi onderhield nauwe banden met het Telegramkanaal GreenB1rds.

Dat staat vol jihadistische haatteksten. Er is bijvoorbeeld een handleiding te vinden voor het doorsnijden van de hals. Ook werd er een oproep verspreid om een aanslag te plegen op een kerk in Hilversum. In de appgroep worden berichten van het persbureau van IS gedeeld en filmpjes, onder meer van een zelfmoordaanslag en instructies voor het maken van een bomgordel.

De Hilversumse jihadwatcher ’Azazel’ had het chatkanaal al langer in beeld. Uit zijn onderzoek bleek dat er online geld werd ingezameld voor gevangen IS-vrouwen.

Bomgordel

GreenB1rds richtte de dreigingen met aanslagen specifiek op Nederland. Dat leverde bijvoorbeeld de tekst op: ’Varkens van Nederland, jullie moeten binnenkort betalen. Onze slapende cellen komen nu in beweging. Binnenkort geven we jullie de groeten. Jullie dachten veilig te zijn? Denk daaraan als we zeggen: we zullen wraak nemen. Laten we dit bloedige spelletje spelen, oh varkens. We zullen wraak nemen voor onze zusters en broeders en voor onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem.’

De man uit Maastricht verwijst in zijn teksten en foto’s op Telegram naar de zelfmoordactie van de jonge Maastrichtenaar Sultan Berzel. Die reisde in 2014 van Limburg naar het kalifaat en blies zich met een zelfmoordgordel op in Bagdad. Die actie eiste circa twintig levens.
Terroristische misdrijf

Het Openbaar Ministerie verdenkt de vrouw van opruiing tot een terroristische misdrijf, het verspreiden van opruiende geschriften en deelname aan een terroristische organisatie. Ze zou ook hebben geholpen bij training voor een terreuraanslag. De vrouw werd al vervolgd omdat ze in 2015 zou zijn uitgereisd naar IS-gebied in Syrië.

De vrouw is vrijdag voorgeleid en voor twee weken in bewaring gesteld.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1412616 ... angehouden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Edgar Mulder (PVV) sloopt het Nederlands drugsbeleid (en GroenLinks)
ThePostOnline TPO - 10 okt. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Inbreng Geert Wilders - Debat over coalitie die meerderheid kwijt is
17 okt. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Inhoudelijke behandeling strafzaak: man verdacht van voorbereiden aanslag op Geert Wilders


Den Haag, 21 oktober 2019

Op maandag 28 en dinsdag 29 oktober 2019 is de inhoudelijke behandeling van de strafzaak tegen een 27-jarige man uit Pakistan. Hij wordt verdacht van het voorbereiden van een aanslag op Geert Wilders, bedreiging, opruiing en het verspreiden van een opruiende video. De man werd op 28 augustus 2018 aangehouden op het Centraal Station in Den Haag. Een dag eerder heeft hij een filmpje op Facebook gezet waarin een aanslag zou hebben aangekondigd op de politicus of de Tweede Kamer.

De zitting vindt plaats om 09:30 uur op het Justitieel Complex Schiphol (JCS), Duizendbladweg 100 in Badhoevedorp.

Afbeelding

Informatie voor media
U kunt gebruik maken van de persfaciliteiten door u van tevoren aan te melden bij de afdeling voorlichting van de Rechtbank Den Haag. U kunt dat doen tot uiterlijk donderdag 24 oktober om 12:00 uur per mail: [email protected].

Voor het maken van audiovisuele opnames geldt een poolregeling. Dat betekent dat in beginsel één medium toestemming krijgt om in de zittingszaal opnames te maken. Voor het gebruik hiervan maken de overige media afspraken met hen.

Neem een geldig legitimatiebewijs en een perskaart mee. Om binnen te komen, kunt u gebruik maken van ingang 3. Afhankelijk van het aantal aanwezigen krijgt u een plek in de zittingszaal op de begane grond of op de publieke tribune op de 1e verdieping. Daarnaast is een perskamer met live videoverbinding beschikbaar.

Informatie voor publiek
Neem een geldig legitimatiebewijs mee. Om binnen te komen, kunt u gebruik maken van ingang 3. Op de publiekstribune is beperkt ruimte en de rechtbank laat publiek toe op volgorde van binnenkomst. Als de zaal vol is, wordt de toegang geweigerd.

Vervoer en parkeren

Bussen van lijn 185 rijden ieder kwartier vanaf Schiphol Plaza rechtstreeks naar het JCS en vice versa. De bus stopt direct voor de hoofdingang van het JCS. De reistijd van Schiphol Plaza naar het JCS bedraagt circa vijf minuten. Parkeren is tegen betaling (€ 2,50 per uur, uitsluitend PIN) beperkt mogelijk op het bezoekersgedeelte van het JCS-parkeerterrein. In de nabijheid van het JCS zijn geen verdere parkeervoorzieningen aanwezig.


https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ders-.aspx
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Jammer...
PVV’er Fritsma vertrekt uit Tweede Kamer

Kamerlid Sietse Fritsma van de PVV vertrekt uit de Tweede Kamer. Hij begint een eigen onderneming, zegt hij in een persbericht van de PVV. Hij stopt per 1 november als Kamerlid.

Fritsma is sinds 2006 lid van de Tweede Kamer en voerde het woord voor de PVV over asiel en immigratie. Hij stond bekend als een fel politicus op dit voor de partij belangrijke dossier. Controversiële voorstellen van zijn hand zorgden vooral aan het begin van zijn Kamerlidmaatschap soms voor harde aanvaringen met collega-volksvertegenwoordigers.

PVV-leider Geert Wilders noemt Fritsma een „PVV’er van het eerste uur.” Hij sloot zich aan bij de partij nadat hij jarenlang als ambtenaar bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst had gewerkt. Onder meer op basis van die ervaring schreef hij in 2007 het boek De immigratieramp van Nederland.

Fritsma stond bij de laatste Kamerverkiezingen op de vijfde plaats op de kieslijst van de PVV. „Ik heb mijn beste jaren aan de PVV gegeven”, zegt hij. Naast zijn Kamerlidmaatschap zat de politicus tussen 2010 en 2011 bijna een jaar in de gemeenteraad van Den Haag. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen was hij zelfs lijsttrekker in Den Haag, maar hij moest zijn werk in de raad neerleggen vanwege werkzaamheden in het parlement.

„Ik zal hem enorm gaan missen, maar gun hem een nieuwe toekomst buiten de politiek en wens hem daarbij veel succes”, zegt Wilders over het afscheid van Fritsma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Inbreng Marjolein Faber (fractievoorzitter PVV in de Eerste Kamer) tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen op 29 oktober 2019

Geplaatst op 29 oktober 2019

Afbeelding

Voorzitter, de gewone man en de gewone vrouw hebben steeds minder te zeggen over hun leven. De politieke elite heeft hen uitgeleverd aan de EU en de VN, die vervolgens het leeuwendeel van de wetgeving en het beleid bepalen van mondiaal delen en denken. Nog even en dan mogen wij nog enkel beslissen over de glasbak. En is er dan een wet waar wij wél over gaan, zoals het boerkaverbod, dan wordt deze aan alle kanten geboycot. Het islamitisch bolwerk toonde zijn ware gezicht en dreigde niet alleen met jihad, maar bedreigde ook de niqaab dragende vrouwen met de dood als ze het lef hadden hún ware gezicht te tonen. En dan beweren nuttige idioten dat het boerkaverbod een verbod is op de vrije expressie.

Voorzitter, de Minister van Binnenlandse Zaken liep nu niet bepaald het vuur uit haar sloffen om het boerkaverbod in de praktijk vlotjes uit te rollen. Kennelijk kent deze oud wethouder van Amsterdam haar pappenheimers en voorzag zij dat de burgemeesters in de grote steden aan het muiten zouden gaan. Zo geeft burgemeester Halsema van de republiek Amsterdam simpelweg aan niet te willen handhaven. Zou zó niet bij de stad passen. En handhaven is zó rechts. De politie zou er volgens haar net zo over denken en plaatst aangifteloketten buiten het bureau om vooral de boerkadraagsters niet uit hun tent te lokken. Tja, dat krijg je ervan na jarenlang iftarren.

Voorzitter, als politieke bestuurders het verrekken om de wet uit te voeren, kunnen we de Senaat net zo goed opdoeken. En het wordt een moeilijke strijd, want de burgerlijke ongehoorzaamheid zit op het hoogste niveau binnen ons openbaar bestuur. Een voorbeeld: een hoogleraar Politiestudies en veiligheidsvraagstukken van de Amsterdamse VU geeft aan n.a.v. de klimaatdemonstratie van Extinction Rebellion, ik citeer, ”niets grootser en meeslepender is zonder breken van de status quo”, einde citaat. In feite een oproep om je vooral niet aan de regels te houden. Zo werd de verboden blokkade van de Stadhouderskade toch gewoon toegestaan en werd nog versterkt door de politie, die aangaf dat het recht op demonstratie gerespecteerd moet worden. Dus we gaan iets wat verboden is respecteren. En tenslotte ging de burgemeester ook nog de burgerlijke ongehoorzaamheid verdedigen. En zo gaan we van burgerlijke ongehoorzaamheid naar bestuurlijke ongehoorzaamheid. Je reinste ondermijning van de democratie. Want waarom wetten beoordelen als ze toch in de praktijk niet worden gehandhaafd? Daarom dien ik namens mijn fractie de volgende motie in met de strekking: Politieke ambtsdragers die door de regering zijn benoemd en die de wet niet uitvoeren, dienen uit hun ambt gezet te worden.

Voorzitter, terwijl de economie de afgelopen jaren groeide, profiteren de huishoudens er bitter weinig van. Zij worden afgescheept met een fooi, terwijl de vaste lasten blijven stijgen (woonlasten, kinderopvang, verzekeringen, energie). De koek moet namelijk met steeds meer mensen gedeeld worden en met de instemming van het Verdrag van Marrakesh wordt het er echt niet beter op. De instroom van niet-westerse gelukzoekers laat het Bruto Binnenlands Product weliswaar met 0,6% groeien, maar dit is enkel een papieren groei (totaal 2019 1,8%, 2020 1,5%). Deze groei wordt geheel betaald met het afgepakte geld van de Nederlandse belastingbetaler en niet door de gelukszoekers, die in het algemeen meer halen dan brengen. Het is niet voor niets dat de sociale zekerheid de grootste uitgavenpost is geworden! (€ 85,8 miljard)

Voorzitter, vooral de gepensioneerden zijn de klos. Jaar na jaar leveren zij in op hun koopkracht. Niet enkel door de stijgende huren, stijgende ziektekosten, stijgende energierekening, duurdere boodschappen etc., maar ook door rigide rekenregels die hun pensioen genadeloos uithollen, terwijl het totale pensioenvermogen is verdubbeld! En zo gaat een derde van onze ouderen zorg mijden en komt terecht in een sociaal isolement. Tja, het zijn nu eenmaal geen uit geprocedeerde criminele asielzoekers in een detentiecentrum. Want die krijgen volledige zorg en een dagprogramma ter vermaak. Leuke computerspelletjes, haatliteratuur, vechtsporten, zodat ze zich optimaal kunnen voorbereiden op hun terugkeer in de maatschappij om vervolgens weerloze burgers grenzeloos te terroriseren.

Voorzitter, om het drama compleet te maken introduceert Draghi, officieel de president van de ECB maar in werkelijkheid de Italiaanse terminator van óns pensioen en óns spaargeld, de negatieve rente. Hiermee voert hij op eigen houtje een soort Europese taks in, een solidariteitsheffing. Nadat wij eerst belazerd zijn met de euro krikt de negatieve rente stiekem de achterdeur open van onze pensioenen en onze spaargelden, om zo ons zuur verdiende geld weg te sluizen naar zwakke Europese landen zoals Italië. Het is je reinste maffiapraktijk! En dat de Nederlanders het nakijken hebben, interesseert Draghi geen malle moer. Hij gaf aan dat we het zelf maar uit moeten zoeken. Terwijl de gehaaide Minister van Financiën wel de KLM kon redden, kan dit kabinet niet onze pensioenen redden.

Voorzitter, dit kabinet wil ons meesleuren in zijn CO2 dwangpsychose en wil ons wijsmaken dat als we niet heel snel de CO2 uitstoot terugdringen wij allemaal klimaatslachtoffers worden.

Voorzitter, de enige die klimaatslachtoffers maakt is de overheid zelf met haar valse voorstelling van zaken. Volwassenen wordt een schuldcomplex aangepraat en kinderen angst aangejaagd. Vroeger deed meneer pastoor dat, zodat de mensen bereid waren om hun aflaat te kopen, zodat de ziel gezuiverd werd. Nu kun je je vlieg-schaamte afkopen. We moeten elektrisch gaan rijden. We moeten minder vlees eten, liever helemaal geen vlees. Minder zuivel. Geen ijsjes eten. Geen pakketjes gratis retour sturen enzovoort.

Voorzitter, huizenprijzen worden niet alleen opgestuwd door de massa-immigratie, maar ook door allerlei duurzaamheidsregels. Isoleren, HR-ketel oké, doen we ook al jaren. Maar gedwongen van het gas af, terwijl omringende landen gesubsidieerd aan het gas gaan, is waanzin. De Nederlandse overheid wil naar iedereen gas transporteren, maar niet naar de Nederlandse huishoudens. Nee, zij stuurt ons liever terug in de tijd. Naar de tijd van voor de kolen. Zij hakt nu genadeloos onze CO2 slobberaars om, soms eikenbomen van meer dan 100 jaar oud, om ze vervolgens samen met miljarden euro’s aan belastinggeld (€ 11,4 miljard) genadeloos af te fikken in de biomassacentrales. Een deel van de fauna, wat vliegt in de lucht en wat zwemt in de zee, wordt vermorzeld of knettergek getrild door onrendabele windmolens. Vruchtbare landbouwgrond wordt opgeofferd aan zonneparken. Zou allemaal goed zijn voor het klimaat.

Voorzitter, efficiënte HR-ketels moeten het veld ruimen voor ronkende stroom slurpende warmtewisselaars, die de hele buurt uit de slaap houden. Dat gaat gezellig worden de komende jaren. Huiseigenaren hebben nu ook al kopzorgen door de torenhoge rekening in het verschiet, die kan oplopen tot wel € 100.000,- per woning. Dank u wel minister-president! En niet alleen dank aan Rutte, maar ook VVD, CDA, D66, CU, GL, PVDD en SGP (amendement), die zelfs gevraagd hebben om de verplichte gasaansluiting in nieuwbouwhuizen te laten vervallen. Uiteindelijk gingen ook 50 plus en SP overstag (wet 34.627 Voortgang Energie Transitie). Deze partijen zetten hun achterban letterlijk en figuurlijk in de kou.

Voorzitter, ondanks een schreeuwend tekort aan woningen haalt deze regering liever drie woningen van het gas af dan dat er één nieuwe woning gebouwd wordt. Je zal maar die werkende zijn die gedwongen bivakkeert in de daklozenopvang. Of dat oudere echtpaar dat elke avond elkaar op de gang goede nacht kust, omdat de opvang geen voorziening heeft voor echtparen. Terwijl zij nog van de generatie zijn die Nederland uit de puinhopen heeft laten herrijzen met enkel het tientje van Liefting op zak. Maar dat was in ieder geval wél meer dan dat nepduizendje van Rutte. En toen zag je geen economische migranten hijgend aan de poort staan.

Voorzitter, en als je dan nog een beetje hoop hebt op een eigen woning gaat de bouw plat, omdat heel Nederland op slot wordt gegooid door verstikkende stikstofregels. Geldt trouwens niet voor een 40 miljoen verslindende verbouwing van een AZC om daarin 1200 asielzoekers onderdak te bieden, die vervolgens bij doorstroom als eerste de vrijgekomen woningen inpikken. En krijgen ze geen status, dan kunnen ze naar de opvang van ongedocumenteerden bij burgermoeder Halsema of wellicht kunnen ze vragen aan een GroenLinks-senator of die hun asielaanvraag creatief invult.

Voorzitter, in het verleden heeft de overheid heel sluw actief meegewerkt aan de aanleg van een Europese lappendeken van Natura 2000 gebieden. Om op deze terreintjes de natuur vooral schraal te houden, moet de stikstofuitstoot drastisch naar beneden. Met als gevolg: de bouw wordt stil gelegd, er worden geen vergunningen meer verstrekt aan bedrijven, we moeten langzamer gaan rijden of liever helemaal niet. En een groot deel van de boerenbedrijven moet gesaneerd worden. Ondertussen laat diezelfde overheid onze plassen vol storten met vervuild Europees slib en laat zij producenten van goedkope stookolie chemisch afval verwerken afkomstig uit de hele wereld, die vervolgens door de helft van de mondiale zeevloot grenzeloos de lucht in wordt gespoten. En dit gaat tot op de dag van vandaag gewoon door, door het ontbreken van adequate regelgeving en gebrek aan handhaving.

Voorzitter, in het gave land van Rutte kan het allemaal. Maar onze boeren moeten lijden. Zij worden te kijk gezet als een soort milieucriminelen. En als je pech hebt , wordt je bedrijf zo maar bezet door brutale dierenactivisten. Alsof je als boer al niet genoeg aan je hoofd hebt met het vullen van ónze provisiekast met voedsel van topkwaliteit. Ondertussen hijgt de bank in je nek en de overheid maakt je het leven zuur met verstikkende regelgeving.

Voorzitter, deze regering met CDA en CU in haar gelederen wil de helft van de boeren inclusief hun prachtige vee afvoeren naar de slacht. Ondanks dat in het regeerakkoord sanering van varkenshouders in Noord-Brabant is afgesproken en dit kabinet een klimaatakkoord presenteert met verregaande gevolgen voor agrariërs, beweert de Minister van Landbouw heel stoer: „Zolang ik Minister van Landbouw ben, komt er geen halvering van de veestapel”. Maar gelooft u het zelf nog? De regering plempt liever hun vruchtbare landbouwgronden vol met zonnepanelen, windmolens, wat dan weer de energierekening lekker opdrijft. Hup, weer een bluts in de koopkracht. Wat een afbraak van onze mooie boerenland. Wat een afbraak van onze welvaart. Het is om te huilen. En van Rutte moeten ze het niet hebben, hij geeft zelf aan dat hij de boeren niet gerust kan stellen en het kabinet geen taboes zal schuwen. In gewone taal: ik doe wat ik doe en we hebben lak aan jullie. En zo wordt de VVD de bijwagen van links-groen Nederland en rommelt ons de socialistische heilstaat in, waar géén plaats is voor onze boerenbedrijven, maar wél plaats is voor honderdduizenden gelukzoekers. Dit moet stoppen. Die grenzen moeten dicht, de illegalen eruit, criminelen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap afpakken en uitzetten. Zodat wij weer lucht krijgen. Want waarom wordt er geen discussie gevoerd over de bevolkingsdruk en de desastreuze gevolgen hiervan? De minister-president geeft zelf aan geen taboe te schuwen. Graag een reactie op deze vraag. En waarom moeten wij honderdduizenden mensen opnemen, die vaak ook nog onze manier van leven haten en ons willen knechten in de naam van Allah? Het is je reinste zelfdestructie!

Voorzitter, de Gouden Eeuw ligt in het verleden en het armenhuis ligt in de toekomst. Deze regering, de loopjongen van de EU, gaat net zo lang door tot we financieel uitgewoond en cultureel afgebroken zijn.

Voorzitter, we moeten ons schamen voor onze zeehelden. Zo nam een oud PvdA-senator in haar hoedanigheid als wethouder in Eindhoven het voortouw om de Witte de Withstraat om te laten dopen tot Barbarrosstraat. Lafjes koos ze de naam zelf niet, nee dat besteedde ze uit aan de buurbewoners. Zij kozen voor Barbarros, een Turkse islamitische piraat. Hij plunderde schepen en de opvarenden verkocht hij als slaven. Vele slaven werden verhandeld op de grootste slavenmarkt ter wereld, Istanboel, of wachtten een gruwelijk lot in de slavenputten in het koninkrijk Marokko of elders aan de kusten van Barbarije. Nooit een excuus over gehoord. Dat paste kennelijk wel allemaal in de context van die tijd.

Voorzitter, er is een jihad gaande tegen het Westen en in het bijzonder tegen alle vrouwen. En terwijl de D66-minister van Emancipatie zich druk maakt over genderneutraal speelgoed en allerlei vrouwenquota worden meisjes en vrouwen aangerand in het zwembad en begluren half ontklede bosjesmannen sportende meisjes. I.p.v. de bosjesmannen terug te sturen naar Verweggistan worden de bosjes weggekapt. Maar in het buitenland maakt het kabinet goede sier door € 52 miljoen vrij te maken voor het bevorderen van vrouwenrechten. Maar in eigen land worden vrouwen opgesloten, mishandeld, verkocht, uitgehuwelijkt, besneden. Femmes for Freedom meldt dat dit dikwijls gepaard gaat met medeweten van de school of de arts of daar heb je ze weer, de halal gecertificeerde politie. Even voor de goede orde: deze vrouwen vallen onder de Nederlandse wet en niet onder de sharia. In Nederland zijn al deze zaken gewoon strafbaar. Waarom wordt er niet ingegrepen? Graag een reactie van de minister-president.

Voorzitter, we hangen onszelf op aan onze eigen regels. Of het nu gaat om het korten van de pensioenen, om het zogenaamde klimaatprobleem, om de massamigratie. Economisch gaat het land op slot, terwijl onze financiële last alleen maar zwaarder wordt. De grenzen staan wagenwijd open en het gif van de islam stroomt ons land binnen. We moeten ons gedrag veranderen op diverse fronten. Je barbecue aansteken om een paar karbonades te grillen, is bijna een misdaad. De enige die nog gegrild mag worden, is de grillmeister zelf. En ondertussen worden er halal kadavers op straat verkocht en moet de rest van de bevolking aan de wormen of de sojabonen. Het zou allemaal diversiteit zijn, maar voor onze eigen cultuur is er geen plek meer en moet zwarte Piet in de zak, linea recta terug naar Spanje. Kerken worden vernield, besmeurd met poep en afgebrand. Joden kunnen amper mét keppel de straat op en nog even en dan kunnen alle vrouwen zónder hoofddoek ook amper de straat nog op.

Voorzitter, wij worden verantwoordelijk gesteld voor alle ellende in de wereld. Maar is het niet een kwestie dat andere landen en culturen gewoon gefaald hebben? Dit kabinet wil samen met de EU en de VN de verschillen verkleinen door ons te verzwakken. Echter het falen van de ander blijft.

Voorzitter, wij willen niet dat ons mooie land wordt uitgewoond door de hele wereld. Wij willen niet dat ons vrije land bezet wordt door de islam. Wij willen zelf ons leven bepalen, zowel voor als achter de voordeur. De PVV gaat dan ook niet dit kabinet in het zadel houden voor een paar kruimels van de regeringstafel. Bij ons is grenzen dicht is grenzen dicht. Uit de EU is uit de EU. Islam is islam. Wij blijven strijden voor onze idealen, onze vrijheid en óns land.

Afbeelding

Door: Marjolein Faber

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/29 ... ober-2019/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Raadsels rond afscheid PVV’er Fritsma

Sietse Fritsma heeft zijn partij verrast met zijn snelle vertrek als PVV-Kamerlid. Morgen is na dertien jaar zijn laatste dag in de Tweede Kamer. De meeste van zijn naaste partijgenoten hoorden pas gisteren van zijn vertrek.
Spoiler! :
Over de reden van zijn voortijdige aftocht is Fritsma niet al te duidelijk. „Ik was toe aan iets nieuws”, verklaart hij. De PVV’er van het eerste uur wil een eigen bedrijf beginnen, maar wat voor een en hoe lang hij denkt nodig te hebben om het op te zetten, kan hij niet vertellen. Evenmin kan hij verklaren waarom hij juist nu wil stoppen.

Fritsma behoort samen met Martin Bosma, Fleur Agema en Barry Madlener tot de partijtop rond Wilders; Fritsma gold zelfs als diens opvolger. Als woordvoerder immigratie en asiel vertolkte hij het onversneden PVV-geluid.

Fritsma ziet zelf de beginperiode bij de PVV als zijn mooiste tijd. „We hebben de zaak opengebroken en met een ander, broodnodig geluid furore gemaakt.”

Wilders was al een tijdje op de hoogte van Fritsma’s voornemen, maar zijn vertrek komt bij de meeste collega-PVV’ers als verrassing. Zij gissen eveneens naar de reden. „Het is zwaar. We doen het allemaal met grote inzet, maar het heeft geen enkel effect”, zegt een PVV-Kamerlid. Dat de PVV een eeuwige oppositiepartij lijkt, draagt bij aan de vermoeidheid, zegt een ander. „Ik heb mijn beste jaren aan de PVV gegeven”, zegt Fritsma.

Wilders zegt Fritsma te zullen missen. Toch gunt hij hem ’een nieuwe toekomst buiten de politiek’.

De opvolging bezorgt de partij nog wel kopzorgen. Karen Gerbrands is de volgende op de lijst, maar het is onwaarschijnlijk dat ze de zetel inneemt, aangezien ze eind vorig jaar vertrok omdat ze zich in de fractie niet gesteund voelde. Daarna komt Robert Housmans, maar hij zal zijn positie als gedeputeerde in Limburg niet willen opgeven. Fractieleider in Flevoland Chris Jansen zou de daaropvolgende zijn om aanspraak te maken op de Kamerzetel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Lintje voor vertrekkend PVV-Kamerlid Fritsma

Afbeelding

PVV’er Sietse Fritsma is bij zijn vertrek uit de Tweede Kamer benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Hij kreeg de versierselen uitgereikt door Kamervoorzitter Khadija Arib.

Fritsma zat dertien jaar in de Kamer en voerde daar namens de PVV het woord over asiel en immigratie. Op dat voor zijn partij belangrijke terrein kwam hij vaak hard in aanvaring met collega’s van andere partijen.

Arib typeerde Fritsma als „iemand die de confrontatie niet schuwt” en vaak grote woorden gebruikte, „ongepolijst en soms een beetje rauw.” Niet alleen de inhoud maar ook de toon maakte volgens haar dat Fritsma vaak alleen stond in debatten. Bij zijn afscheid bleven veel Kamerbankjes leeg.

Fritsma kondigde vorige week zijn vertrek uit de Tweede Kamer aan. Hij wil naar eigen zeggen zijn loopbaan een nieuwe wending geven en begint een eigen onderneming.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie