Boeren , vissers en bouwsector protest tegen de regering

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door King George »

Zing mee!

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Ariel »

Boeren kondigen nieuw protest aan: Schiphol platleggen

Dat meldt RTV Drenthe op basis van informatie uit verschillende WhatsApp-groepen van boeren. „Stuur door naar alle boeren. De routes worden bekendgemaakt op de dag voor de demonstratie”, aldus een bericht dat rondgaat. Na ’Schiphol’ worden nog meer nieuwe acties niet uitgesloten. „We gaan net zo lang door tot het gaat veranderen.”

„We hebben eigenlijk genoeg te doen. Maar we weten nu wel dat we samen heel groot zijn. Bij geen gehoor volgen nieuwe acties”, zegt melkveehoudster Bianca tegen de omroep.

Boeren zijn bij Schiphol aan het verkeerde adres als zij ervoor kiezen acties te gaan voeren bij de luchthaven. Dat meldt de luchthaven in een verklaring. Volgens Schiphol heeft de luchtvaart met minder dan 2 procent een kleine bijdrage aan de stikstofdepositie in Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door mercator »

Ariel schreef: „We gaan net zo lang door tot het gaat veranderen.”
Praatjes. Dit gaat op net hetzelfde uitlopen als de Gele Hesjes. Een hoop geroep en vernielingen en na een paar weken later staat er daar nog 1 eenzame tractor.
De ellende is in de jaren 1960 begonnen met de industrialisering van de landbouw, de EEG plannen van Sicco Mansholt. Ruilverkaveling, rechttrekken van de waterlopen, massaal gebruik van insecticiden en pesticiden etc. Het enige wat telde was hogere productie en de boeren stapten daar enthousiast in mee met dollartekens in hun ogen. Nu blijkt dat ze er nog slechter aan toe zijn op hun computergestuurde tractor dan op hun trekpaard 50 jaar geleden. Ze hebben de consument in alles willen tegemoet komen en dat is nu het resultaat.
De toestand van de natuur kon hen geen bal schelen, en nu het voor hen slecht afloopt willen ze zich opwerpen als behouders van de natuur . Heel ongeloofwaardig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef: „We gaan net zo lang door tot het gaat veranderen.”
Praatjes. Dit gaat op net hetzelfde uitlopen als de Gele Hesjes. Een hoop geroep en vernielingen en na een paar weken later staat er daar nog 1 eenzame tractor.
De ellende is in de jaren 1960 begonnen met de industrialisering van de landbouw, de EEG plannen van Sicco Mansholt. Ruilverkaveling, rechttrekken van de waterlopen, massaal gebruik van insecticiden en pesticiden etc. Het enige wat telde was hogere productie en de boeren stapten daar enthousiast in mee met dollartekens in hun ogen. Nu blijkt dat ze er nog slechter aan toe zijn op hun computergestuurde tractor dan op hun trekpaard 50 jaar geleden. Ze hebben de consument in alles willen tegemoet komen en dat is nu het resultaat.
De toestand van de natuur kon hen geen bal schelen, en nu het voor hen slecht afloopt willen ze zich opwerpen als behouders van de natuur . Heel ongeloofwaardig.
Hahahaha! Zo is het Mercator en niet anders.

Ik heb vroeger de belastingen getild met vervalste facturen waarmee ik de btw ontdook en een lager inkomen genereerde. Dat deed ik uit nood, uit bittere noodzaak. Ik heb dat een jaar gedaan en ben toen gestopt. Nadenken! Hersens gebruiken! De kans op ontdekking was minimaal zoals ik beredeneerd had. En toch ben ik ermee gestopt na een jaar.

Moraal van mijn verhaal?

Nadenken! Hersens gebruiken! Te allen tijde!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Ariel »

Sfeerplaatje boerenprotest malieveld

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Ariel »

CU leider Gertjan Segers twitterde dat ‘de boeren niet onze stank, maar onze dank’ verdienen, omdat zij voor ons dagelijks voedsel zorgen. Toch voert zijn partij met minister Schouten het destructieve landbouwbeleid van het kabinet Rutte aan.
Tja....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Uitslag Stelling van de dag: Vierkant achter de boeren!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Het was heel indrukwekkend, het boerenprotest!

Geplaatst op 2 oktober 2019 - door: “Elise Nijmegen”

Afbeelding

Wauw, ik ben nog steeds onder de indruk van het boerenprotest van gisteren in Den Haag. Magnifiek was het, respect voor alle boeren en de organisatie. Het was bomvol en de saamhorigheid was sterk voelbaar maar, ook de woede van de boeren naar de politiek toe. Speciaal naar GroenLinks en D66, die denken dat als je miljoenen meer mensen naar Nederland haalt van weet ik veel waar, dat het dan handig is om minder voedsel te gaan produceren en daarbij geen enkel respect te tonen voor de boeren en hun harde werk. Toen vertegenwoordigers van deze partijen aan het woord kwamen, draaiden alle boeren en supporters zich om, schitterend moment, de trekkers begonnen te claxonneren en de nietszeggende holle woorden van deze politici verdwenen in het boegeroep van de terecht boze boeren. Zonder boeren geen eten en die veganisten moeten ook ophouden met klagen over de boeren, want ook maïs en andere ingrediënten van veganistische producten worden gemaakt door boeren...
https://www.bbc.com

Farmers Defence Force, één van de organisatoren van het boerenprotest, geeft de politiek 4 weken, heeft het kabinet dus een duidelijk ultimatum gegeven en is vastbesloten om weer terug te gaan naar Den Haag als de Tweede Kamer niet met concrete plannen komt, zo zegt de woordvoerder, Sieta van Keimpena.

Bart van Kemp, schapenhouder en voorman van protestgroep Agractie, heeft landbouwminister Carola Schouten een usb-stick gegeven met een uitgebreid en doorberekend voorstel, inclusief plannen voor lespakketten voor scholen, en wil binnen twee weken een antwoord van de minister. Boeren, die zorgen voor ons eten en drinken moeten gerespecteerd worden en misschien is het inderdaad geen slecht idee om 1 oktober uit te roepen tot Nationale boerendag.
https://ejbron.wordpress.com

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/02 ... enprotest/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Jesse Klaver is de meest arrogante politicus van Nederland – en dat wil wat zeggen

Geplaatst op 2 oktober 2019

Afbeelding

Het optreden van GroenLinks-opperhoofd Jesse Klaver tijdens het boerenprotest van 1 oktober op het Malieveld bewijst dat hij van alle politici het meest ‘met de neus omhoog’ rondloopt.

Eindelijk. Ein-de-lijk. Het heeft jaren geduurd, maar gisteren liet boerend Nederland zijn tanden zien aan de politiek. Het is, maakten ze duidelijk tijdens hun demonstratie op het Malieveld (en daarbuiten), genoeg geweest zo.

Boeren moeten met respect behandeld worden. De plannen om de stikstofuitstoot te reduceren door de veestapel te reduceren, kan slechts met één woord beschreven worden: knettergek! En de oorlog tegen stikstof is nu definitief doorgeslagen. Laat boeren gewoon met rust en geeft ze het respect dat ze verdienen. Vandaag nog. Klaar.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

De Groene sprong voorwaarts... (2)

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Ik heb vroeger de belastingen getild met vervalste facturen waarmee ik de btw ontdook en een lager inkomen genereerde. Dat deed ik uit nood, uit bittere noodzaak. Ik heb dat een jaar gedaan en ben toen gestopt. Nadenken! Hersens gebruiken! De kans op ontdekking was minimaal zoals ik beredeneerd had. En toch ben ik ermee gestopt na een jaar.

Moraal van mijn verhaal?
De moraal is: alleen maar iets slechts doen als het niet anders kan. Die boeren dachten dat ze snel rijk gingen worden en waren bereid om daarvoor het landschap te verwoesten en hun dieren te mishandelen. Nu krijgen ze het deksel op de neus en zit er niks anders op dan wat de terrorist te gaan spelen. Of zichzelf op te knopen.

Mansholt: ik herinner me nog dat mijn vader ergens eind jaren 1960 zei toen die plannen van Mansholt als een weldaad voor iedereen op teevee kwamen-ongeveer zoals de vluchtelingen nu- : nee, dat gaat voor iedereen slecht aflopen.


Die Mansholt was een onversneden Marxist en communist overigens. Zgz. verzetsheld in WO II ook nog eens. En zoals we allen leren waren dat uitsluitend heiligen die aan de goede kant van de geschiedenis stonden. Zijn landbouwplannen waren eigenlijk de agrarische versie van de planeconomie van Lenin en Mao. De boeren die nu zo klagen hebben het dus helemaal aan zichzelf te danken dat zij-of tenminste hun ouders- in dat verderfelijke plan zijn meegegaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door King George »

mercator schreef:
Ariel schreef: „We gaan net zo lang door tot het gaat veranderen.”
Praatjes. Dit gaat op net hetzelfde uitlopen als de Gele Hesjes. Een hoop geroep en vernielingen en na een paar weken later staat er daar nog 1 eenzame tractor.
Ik vrees dit scenario ook. En daarom ontraad ik het om Schiphol te gaan blokkeren. Want dan raak je de mensen in hun heilige vliegvakantie. En wordt de overheid een stok om de hond mee te kunnen slaan aangeboden. Er zijn nog wel andere doelwitten te vinden voor prikakties met de agritanks. Ludiek, lokaal, frequenter. Belangrijk is om de sympathie die dinsdag is opgewekt niet te verpesten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Ariel »

:ohmy2: Geen goed nieuws voor de boeren.
Stikstofadvies krijgt gevolgen: maximumsnelheid omlaag en minder vee

Het kabinet neemt het advies van oud-minister Remkes voor de aanpak van de stikstofcrisis grotendeels over. Dat betekent dat de maximumsnelheid op een aantal wegen omlaag gaat en dat de veestapel rond natuurgebieden wordt verkleind.

Dat maakt het kabinet zeer waarschijnlijk morgen bekend, melden Haagse bronnen aan deze site. Vanavond wordt door de coalitiepartijen nog overlegd over de laatste details van de kabinetsbrief. De partijen zouden het er sowieso over eens zijn dat een ‘gerichte’ verlaging van de maximumsnelheid en ‘gerichte’ inkrimping van de veestapel onvermijdelijk zijn om de stikstofuitstoot in Nederland te minderen.

Een algemene snelheidsverlaging komt er niet. Vooral regeringspartij VVD wil dat auto’s alleen langzamer gaan rijden in gebieden waar het écht nodig is. Coalitiepartner CDA wil niets van een ‘generieke’ inkrimping van de veestapel weten: alleen in natuurgebieden waar de stikstofneerslag uit de landbouw heel hoog is, zullen boerenbedrijven worden uitgekocht.

Daarvoor stelt het kabinet een ‘substantieel’ bedrag beschikbaar. Hoeveel geld precies, wordt morgen nog niet duidelijk. Eerst moet de komende maanden precies worden uitgerekend waar het nodig is om maatregelen te nemen en wat die kosten. Waarschijnlijk gaat het om enkele miljarden euro’s. Er zou een speciaal fonds komen om de uitkoop van boeren te financieren.

Op dit moment liggen duizenden bouwprojecten in Nederland stil nadat de Raad van State een streep zette door de stikstofregelgeving van de overheid. Het kabinet wil een deel van die projecten vanaf morgen vlot trekken.

Dat gebeurt door ‘intern salderen’ weer toe te staan. Daarbij wordt een bouwproject zo aangepast dat de stikstofuitstoot per saldo vermindert of gelijk blijft. Dat kan door bijvoorbeeld huizen energie-neutraal te maken of door elektrisch vervoer te gebruiken. Dit is alleen een oplossing voor kleinere bouwprojecten.

Het kan nog tot de jaarwisseling duren voordat er voor de grotere projecten een oplossing komt. De komende maanden moeten ministeries en provincies aan de slag om maatregelen in en rond natuurgebieden goed te onderbouwen. De coalitiepartijen willen geen maatregelen nemen zonder die onderbouwing.

Oud-minister Johan Remkes adviseerde ook om de miljardensubsidies voor biomassacentrales te ‘heroverwegen’. Vandaag bleek dat de Europese koepel van wetenschappers die subsidies ‘weggegooid geld’ noemt. Het kabinet neemt hier in de brief van morgen nog geen standpunt over in, maar minister Wiebes (Economische Zaken) gaf vandaag nog aan dat dit deel van het advies indruist tegen het kabinetsbeleid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Mahalingam »

Waar die stikstof al niet goed voor is. Je krijgt er extra verduurzaming en minder CO2 uitstoot van. Maar de huizen worden wel veel duurder. En de bewoners moeten een Tesla auto o.i.d. aanschaffen.
Daarbij wordt een bouwproject zo aangepast dat de stikstofuitstoot per saldo vermindert of gelijk blijft. Dat kan door bijvoorbeeld huizen energie-neutraal te maken of door elektrisch vervoer te gebruiken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Ik zit nog steeds na te genieten van onze moedige Nederlandse boeren die geheel terecht even Nederland op zijn kop hebben gezet met zijn allen en de aandacht hebben gevraagd voor het anti-boer beleid van ook weer dit Rutte III kabinet. Met 95% van de bevolking die de boeren in hun protest steunt, omdat ook de rest van Nederland ziet dat de weg die dit te ambitieuze anti-Nederlandse narcistische pro-EU kabinet is ingeslagen lijnrecht staat tegenover hetgeen de Nederlandse bevolking wil.

Zolang als ik minister ben, zo zei Schouten, wordt de veestapel niet gehalveerd. Dat is mijns inziens niets anders dan goedkope prietpraat tegen de boeren die nu genoeg hebben van politieke woordspelingen zonder inhoud, aangezien deze minister misschien wel een andere baan op het oog heeft. En daarbij weten we allemaal nu wel dat de dictatoriale EU bepaalt wat dit slaafse ruggengraatloze kabinet doet...

Timmermans, ook zo’n globalist die is vergeten hoe er gevochten is voor een vrij Nederland, wil alsnog de boeren aanpakken en wil hard in de EU-landbouwsubsidies hakken. Weer een reden erbij op de lange lijst van redenen om per omgaande uit de EU te stappen! De ondemocratische Europese Commissie wil 40% van de Europese landbouwsubsidies overhevelen naar milieu en inzetten voor klimaatacties tegen de opwarming van de aarde de komende 7 jaar. De opwarming van de aarde, die niet aanwezig is, niet bewezen is, waar geen accurate gegevens voor zijn en waar een krankzinnig beleid op is gebaseerd.

Timmermans wil een klimaatneutraal Europa in 2050. Duurzaam landbeheer is daarbij de boodschap en Timmermans zal voorstellen om de drastische verlaging van landbouwsubsidies, inclusief een verlaging van de inkomenssteun, te verdedigen... De Europese Commissie kondigde al eerder een investeringsplan van 1.000 miljard aan voor klimaatdoelstellingen, allemaal van het belastinggeld van de zeer ontevreden hardwerkende Europeanen.
www.melkvee.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/04 ... -stikstof/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Nederlandse boeren komen op woensdag 16 oktober met een nieuwe actie

Geplaatst op 6 oktober 2019

Afbeelding

Daarbij zouden tweemaal zoveel trekkers betrokken zijn als bij het protest op 1 oktober. Friese boeren sluiten zich aan bij de actiegroep Farmers Defence Force. De groepen achter de actie willen nog geen details vrijgeven. Wel zeggen ze dat ze niet van plan zijn acties te voeren op of bij Schiphol. Eerder gingen er geruchten dat de luchthaven het doel van nieuwe acties zou worden.

‘Publieksvriendelijk’

Het precieze doel en de locatie van de nieuwe actie is nog niet bekend. Wel zeggen de boeren dat het een publieksvriendelijke actie moet worden.

Zaterdag kwam Agractie, de organisatie achter de actie op 1 oktober, al met het bericht dat er twee nieuwe acties komen. Die vinden over vier tot zes weken plaats, schrijft Agractie.

Bron: www.omropfryslan.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/06 ... uwe-actie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Mahalingam »

Onze laatste boerenopstand was in 1963: Hollandscheveld.
http://www.hollandscheveld.nl/index.php ... er_braven/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest op 1 oktober tegen de regering

Bericht door Ariel »

Boeren willen Binnenhof meerdere dagen bezetten bij nieuwe actie

Boeren en andere demonstranten zijn van plan om volgende week woensdag het Binnenhof in Den Haag te bezetten. Ze willen daar meerdere dagen blijven. "Net zo lang tot onze eisen zijn ingewilligd", zegt woordvoerder Sita van Keimpena van de actiegroep Farmers Defense Force.

Net als bij het vorige protest zijn de boeren van plan met trekkers al 's ochtend vroeg op pad te gaan. Dat leidt vermoedelijk opnieuw tot grote verkeerschaos. De boeren willen eerst langs het rijksgezondheidsinstituut RIVM in Bilthoven met "zoveel tractoren als nodig".

Het is nog onbekend hoeveel dagen de demonstranten van plan zijn op het Binnenhof te blijven. "We nemen caravans mee en tenten om er te kunnen kamperen. We hebben op 1 oktober een duidelijk statement neergezet, maar er is niks gedaan. Nu komen we terug, maar dan iets nadrukkelijk", zegt Van Keimpena.

Naast boeren nemen volgens Van Keimpena ook vissers en burgers deel aan de actie. Volgens haar lijden ook vissers onder de beslissingen van het kabinet. "Zij weten niet wat de toekomst voor ze in petto heeft. De Noordzee wordt volgezet met windmolens, ze hebben steeds minder plek om te vissen", zegt ze.

De protestgroep Farmers Defense Force neemt volgens de woordvoerder per dag met zo'n duizend mensen toe. "Het zal wel vol worden."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Ruim honderd boeren bezetten wegen naar natuurgebied in Winterswijk
WINTERSWIJK - Ruim 100 boeren hebben zich in Winterswijk verzameld voor opnieuw een boerenprotest tegen de nieuwe stikstofmaatregelen.

Landbouwers in Winterswijk zijn bang dat zij het veld moeten ruimen, omdat er vier Natura 2000-gebieden liggen. ,,Trek daar een straal van vier kilometer omheen, dan is er in heel Winterswijk niet meer te boeren”, zegt actieleider Alfred Scholten uit buurtschap Woold.

De actie van vandaag is gericht tegen de werkzaamheden bij natuurgebied ’t Wooldse Veen. Natuurmonumenten is daar momenteel in opdracht van de provincie bezig met het afgraven van grond vanwege de stikstofdepositie. De boeren vinden het niet terecht dat die werkzaamheden gewoon doorgaan, terwijl veel projecten en vergunningen stilliggen vanwege de stikstofcrisis.

Alle drie toegangswegen tot het natuurgebied zijn afgesloten met tractors. De actie duurt tot rond het middaguur.
https://www.gelderlander.nl/winterswijk ... oogle.com/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Ariel »

’Het is slikken of stikken, een zeer kwalijke zaak’

Dat het nodig is om met een honderdtal tractoren de toegang tot een natuurgebied te blokkeren, zoals vanmorgen in de buurtschap Woold bij Winterswijk het geval was, komt door de dreigende sanering van de landbouw- en veeteeltsector. Volgens de actievoerders blijven andere ’grootvervuilers’, zoals bijvoorbeeld de lucht- en scheepsvaart, ten onrechte buiten schot.

„Met dit statement, zo’n blokkade, willen we duidelijk maken dat er ruimte moet blijven om te boeren”, vat Mark Ormel van LTO Noord, afdeling Oost Achterhoek, samen. „De boerensector dreigt namelijk de dupe te worden van het stikstofvraagstuk. We zijn ook de kleinste groep en daarmee dus het makkelijkst om naar te wijzen. Waar wij om vragen is een evenredige aanpak van álle uitstoters van stikstof.”

Wooldse Veen
Naar eigen zeggen werkten de Winterswijkse agrariërs jarenlang en zij-aan-zij in het beschermde natuurgebied Wooldse Veen samen met andere belanghebbenden, zoals natuurorganisaties en recreatiebedrijven. In de Achterhoekse gemeente zijn nog drie andere Natura 2000-gebieden aangewezen. Hierin wordt de natuur zoveel mogelijk beschermd tegen externe invloeden, ook langs de grenzen ervan.

Veel landbouwers en veetelers zijn daardoor al gestopt, en het einde is nog niet in zicht. „Als deze gebieden ’heilig’ verklaard worden, en daar lijkt het steeds meer op, is er in z’n geheel geen plaats meer voor een boerenbedrijf in Winterswijk”, concluderen woordvoerders Alfred Scholten en Henk Hoenink. „Het is dan gewoon slikken of stikken. Een zeer kwalijke zaak.”

„Het bizarre is dat aan de Duitse kant van het Wooldse Veen de ontwikkeling van de landbouw gewoon doorgaat. Alsof de stikstofdepositie ophoudt bij de grens”, zegt Scholten honend. „Met de actie van vandaag willen wij onderstrepen dat de afgelopen 25 jaar heeft bewezen dat er in het Winterswijkse buitengebied ook de komende decennia plaats is voor boerenbedrijven. Er staat een nieuwe generatie boeren klaar om door te gaan met wat hun ouders en voorouders hebben opgebouwd.”

Ormel, zelf melkveehouder, ziet met gepaste trots dat een aanzienlijk deel van zijn achterban kwam opdagen. „En nu gaat het allemaal nog rustig en vredig, zonder al teveel gedoe; er niemand langs laten.”

Dat protest ’met zachte hand’ kán ook een keertje omslaan, wil hij maar aangeven. Zodra het geduld in de agrarische sector opraakt of als er geen fatsoenlijke compensatieregeling komt. In vloeiend Achterhoeks: „As ’t nóg slimmer wödt, begint wie oons te krabb’n woar ’t noe nog nich jökt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Pilgrim »

Boerenprotest zonder boerenverstand

Geplaatst op 10 oktober 2019

Afbeelding

De boeren protesteren tegen het beleid van de regering. Met reden, maar veel te laat. Boerenverstand wil zeggen het gewone verstand gebaseerd op de werkelijkheid om ons heen. Wie zijn boerenverstand gebruikt, prikt door linkse theorie heen en kijkt allereerst naar zijn eigen belang. Als we terugkijken naar de afgelopen jaren, moeten we vaststellen dat boeren zich hebben laten misleiden. Al onder minister van Landbouw Cees Veerman (2002-2007) gooide het CDA het roer om: er werd ingezet op duurzame landbouw.

Duurzame landbouw is landbouw die milieu, klimaat en natuur ontziet, dieren niet uitbuit en een normaal rendement oplevert. Dit is ook mogelijk zonder drastische vermindering van de veestapel en massale overschakeling op biologisch (aldus de minister in 2008). (Dit was Gerda Verburg, ook CDA.)

De boeren produceren steeds meer en steeds efficiënter. Een doorsnee melkkoe geeft nu 8000 liter melk per jaar, tegen 2500 liter in 1910 (bron CBS). De boerensector dreigde ten onder te gaan aan zijn eigen succes: zo veel produceren dat ze failliet gaat aan de lage marktprijzen. De EU wilde afscheid nemen van de boterberg en de melkplas en van het dumpen van overproductie op markten elders in de wereld.

Het inzicht groeide dat niet de politiek en niet de markt in staat waren om de overproductie te begrenzen. Er werd gekozen voor een andere benadering. Landbouw werd gekoppeld aan klimaat en milieu en ‘duurzame landbouw’ werd ontwikkeld als nieuw uitgangspunt voor de politiek. De intensieve landbouw en veeteelt werd beschouwd als schadelijk op tal van terreinen:

– vervuilt de bodem/water
– put fossiele brandstoffen uit
– ruïneert vogelweides en oerwouden
– de veeteelt bedreigt de volksgezondheid en veroorzaakt dierenleed
– veel overheidssteun (tientallen miljarden)
– energie vretende kunstmest wordt moeilijker te maken
– de fosfaat- en kaliumvoorraden raken op

Minister van Landbouw Gerda Verburg beweerde in 2009: Landbouw- en plattelandsontwikkeling zijn door beleidsmakers te lang veronachtzaamd als wezenlijke onderdelen van het klimaatprobleem. Minister Gerda Verburg van LNV vindt het hoog tijd om daar verandering in aan te brengen en de agrarische sector internationaal hoog op de klimaatagenda te zetten. Tijd voor een tweede Groene Revolutie.

In die periode hadden boeren al moeten begrijpen dat hun wijze van produceren zou verdwijnen. Het doel is afname van de productie, het middel is er aan de haren bij gesleurd. In feite verandert er niets, maar het label ‘biologisch’ geeft boeren het recht om veel hogere prijzen te vragen voor dezelfde productie. Zo verdwijnt de noodzaak om steeds meer te produceren, de behoefte voor EU-subsidies (5 miljard in de periode 2014-2020) en worden klimaat- en milieubeschermers op hun wenken bedient.

De boer stemde in 2015 als volgt: (Peiling Agrio)

CDA 50 %
VVD 17 %
SGP 10 %
CU 4 %
Regionale partijen 8 %
PVV 4 %
Rest 7 %

Boeren stemmen dus massaal op juist die partijen die al sinds 2008 bezig zijn met een beleid dat zal leiden tot een sterke afname van het aantal boeren in Nederland. Op juist die partijen die pro-immigratie zijn en die er dus belang bij hebben om boerenland op te eisen voor bouwprojecten: woningen, bedrijven en wegen. Want bouwen levert meer centen op per hectare dan een akker.

Op juist die partijen die al jaren bezig zijn met het geven van prioriteit aan milieu en klimaat boven de boerensector. Want slecht nieuws moet opgeleukt worden. Op juist die partijen die al jaren lang migratie en klimaat en milieu koppelen.

Waar zit dan je boerenverstand?

Door: Bert Dijkstra

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/10 ... nverstand/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Ariel »

Opnieuw boerenprotesten: 'Mijd binnenstad Leeuwarden'

Afbeelding

Het verkeer in de binnenstad van Leeuwarden is compleet vastgelopen vanwege boerenprotesten voor het provinciehuis. Niet alleen in Friesland, ook in Noord-Brabant kwamen boeren in actie tegen het stikstofbeleid. In beide provinciehuizen staat het beleid vandaag op de agenda.

In Leeuwarden zijn ongeveer honderd boeren aanwezig bij de spontane actie. Ze blokkeren de ingang van het Provinsjehûs met hun tractoren.

Dichtgeslibt
"De tractoren zijn welkom in de binnenstad. Het is wel heel druk, dus mogelijk ondervindt het verkeer hinder. We adviseren iedereen het centrum van Leeuwarden te mijden", zegt een woordvoerder van de politie Noord-Nederland.

"De binnenstad slibt behoorlijk dicht", constateert een woordvoerder van de gemeente Leeuwarden. "We waarschuwen de mensen die nog willen komen dat ze daar rekening mee moeten houden."

Het protest in Leeuwarden was niet aangekondigd, zo laten de gemeente en de provincie weten. "De hal is hier gevuld met boeren", vertelt een woordvoerder van de provincie Friesland.

"We begrijpen de emoties. Stikstofbeleid is ingewikkeld en abstract. Boeren houden de economie mede draaiende in Friesland, dus we begrijpen dat dit gevoelig ligt. Het raakt de mensen en daar hebben we graag een luisterend oor voor. Maar als provincie zijn we ook maar een onderdeeltje in een groter radarwerk."

In Den Bosch zijn een stuk of 400 boeren met 50 tractoren aanwezig, schat een woordvoerder van de Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO).

"We hebben het gevoel dat er niet wordt geluisterd naar de boeren. In 2017 is in Brabant al strenger milieubeleid aangenomen. Dat gaat in 2022 in, maar vraagt aanpassingen aan de stallen en daar is een vergunning voor nodig. Die vergunning moet begin volgend jaar al zijn aangevraagd. Dat gaat natuurlijk nooit lukken. Er is landelijk zoveel onduidelijkheid over wat de boeren moeten doen. We willen dus uitstel van die maatregel."

Worstenbrood
Ondanks de onzekerheid is de stemming voor het provinciehuis volgens de woordvoerder positief. "Het is geen protest zoals vorige week op het Malieveld. De sfeer is goed en we hebben worstenbrood."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Mahalingam »

Zeker honderd boeren uit Friesland bezetten met tractoren de ingang van het Provinsjehûs en de Tweebaksmarkt in Leeuwarden.

De agrariërs demonstreren daarmee tegen de wijze waarop de provincies invulling geven aan het kabinetsplan om de stikstofuitstoot te verlagen en de vergunningverlening weer op gang te brengen.

Er is sprake van een spontane actie, verklaart Harm Wiegersma, voorzitter van de Nederlandse Melkveehouders Vakbond. Directe aanleiding is de informatiebijeenkomst van donderdag op het Provinsjehûs met gedeputeerde Johannes Kramer.

De FNP’er legde uit dat de provincies niet-benutte stikstofruimte in de vergunning van boeren wil afnemen. Daarbij vielen harde woorden als ,,diefstal’‘ en ,,nu zit alles op slot.”
De boeren zijn kwaad over het besluit van van de provincie dat zij de stikstofruimte die boeren niet in gebruik hebben afnemen. Ze eisen dat gedeputeerde Johannes Kramer van de FNP zijn handtekening intrekt. De boeren zijn uitgenodigd in het Provinsjehûs voor een bak koffie, maar willen nu niet meer vertrekken. Ze zeggen niet eerder weg te gaan voordat Kramer zijn handtekening intrekt.
https://www.lc.nl/friesland/Boerenprote ... ~adfd54f4/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerenprotest tegen de regering

Bericht door Mahalingam »

En er is nieuws:
Deputearre Kramer: provinsje Fryslân lûkt stikstofmaatregels yn

De stikstofmaatregels dy't de provinsje nommen hat, binne ynlutsen. Dat hat deputearre Johannes Kramer niiskrekt bekend makke as reaksje op de boereprotesten yn Ljouwert. "Wy kinne dit allinne mar mei-inoar oplosse, dêrom hawwe wy besletten de beliedsregels yn te lûken."
"Hokker maatregels wy ek nimme, it moat mei kommunikaasje en draachflak gebeure", sa fertelde de deputearre foar in seal lilke boeren. "Wy sille maatregelen nimme moatte dy't sear dogge. Mar, we kinne it allinne mar mei-inoar oplosse. Fandêr dat wy it beslút nommen ha om de beliedsregels yn te lûken."
Aksje tsjin stikstofbelied provinsje

It sintrum fan Ljouwert stiet al de hiele dei fol mei tsientallen trekkers út hiel Fryslân wei. De boeren fiere aksje tsjin it stikstofbelied fan de provinsje.
https://www.omropfryslan.nl/nijs/914619 ... tregels-yn
Video: https://twitter.com/Gerard1945X/status/ ... 9028684803
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie