Leven ex-moslims in Nigeria nog steeds in gevaar

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Best Lodewijk,
Bedankt voor het plaatsen van dat artikel over ex-moslims in Nigeria.
Ik ben wel verbaasd hoe Chaimae zich als een listig slangetje hierin heeft bemoeid en vrijwel alle aandacht naar zich heeft toegetrokken.
Ik dacht de topic hier was aandacht te geven aan de problemen die ex-moslims te maken krijgen met de aanhangers van zogenaamd religie van vrede. Kunnen jullie voortaan s.v.p. de mond van zulke moslims en moslima's even dichtsnoeren, als ze ons van het onderwerp proberen af te dwalen?
Het is toch te zot voor woorden dat deze mensen niet een seconde bij still kunnen staan aan het leed dat hun medegelovigen veroorzaken. Sterker nog zij zijn er eerder trots op. Wat een vertoning zeg.

Met vriendelijke groeten
Afghan
Lodewijk Nasser schreef:
Niet één dreigement kan hem er nog van weerhouden om Christus te volgen, zegt Aliya. „Ik ben christen geworden omdat ik de waarheid heb ontdekt, die in de islam niet wordt gevonden. Als ze mij doden, zijn zij de verliezers, omdat ik dan het eeuwige leven verwerf.”
Amen.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Kunnen jullie voortaan s.v.p. de mond van zulke moslims en moslima's even dichtsnoeren, als ze ons van het onderwerp proberen af te dwalen?
Het is toch te zot voor woorden dat deze mensen niet een seconde bij still kunnen staan aan het leed dat hun medegelovigen veroorzaken. Sterker nog zij zijn er eerder trots op. Wat een vertoning zeg.



Het woord Moslima bestaat niet, het is MOSLIM!!!!!!!!!!!!!
En nee ik ben er niet trots op, van wie hebt gij dat?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Kunnen jullie voortaan s.v.p. de mond van zulke moslims en moslima's even dichtsnoeren, als ze ons van het onderwerp proberen af te dwalen?
Het is toch te zot voor woorden dat deze mensen niet een seconde bij still kunnen staan aan het leed dat hun medegelovigen veroorzaken. Sterker nog zij zijn er eerder trots op. Wat een vertoning zeg.



Het woord Moslima bestaat niet, het is MOSLIM!!!!!!!!!!!!!
En nee ik ben er niet trots op, van wie hebt gij dat?
mos·li·ma (de ~ (v.), ~'s)
1 islamitische vrouw

Bron: Van Dale!!!

Weer een leugen Chaimea!!!

Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Kunnen jullie voortaan s.v.p. de mond van zulke moslims en moslima's even dichtsnoeren, als ze ons van het onderwerp proberen af te dwalen?
Het is toch te zot voor woorden dat deze mensen niet een seconde bij still kunnen staan aan het leed dat hun medegelovigen veroorzaken. Sterker nog zij zijn er eerder trots op. Wat een vertoning zeg.



Het woord Moslima bestaat niet, het is MOSLIM!!!!!!!!!!!!!
En nee ik ben er niet trots op, van wie hebt gij dat?
mos·li·ma (de ~ (v.), ~'s)
1 islamitische vrouw


Dat is verzonnen door de media. Vandaar dat het in de van Dale staat.
Oorspronkelijk bestaat het niet, want het is Moslim=overgave aan Allah. :idea:

Bron: Van Dale!!!

Weer een leugen Chaimea!!!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:


Het woord Moslima bestaat niet, het is MOSLIM!!!!!!!!!!!!!
En nee ik ben er niet trots op, van wie hebt gij dat?
mos·li·ma (de ~ (v.), ~'s)
1 islamitische vrouw


Dat is verzonnen door de media. Vandaar dat het in de van Dale staat.
Oorspronkelijk bestaat het niet, want het is Moslim=overgave aan Allah. :idea:

Bron: Van Dale!!!

Weer een leugen Chaimea!!!
Taal is levend Chaimea vandaar dat woorden verloren gaan en nieuwe ontstaan.
Dit is dus een nieuw woord. OK
Hoe dan ook: het bestaat!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: mos·li·ma (de ~ (v.), ~'s)
1 islamitische vrouw


Dat is verzonnen door de media. Vandaar dat het in de van Dale staat.
Oorspronkelijk bestaat het niet, want het is Moslim=overgave aan Allah. :idea:

Bron: Van Dale!!!

Weer een leugen Chaimea!!!
Taal is levend Chaimea vandaar dat woorden verloren gaan en nieuwe ontstaan.
Dit is dus een nieuw woord. OK
Hoe dan ook: het bestaat!!!!!
In sé heeft Chaimae dus gelijk.

Ik gebruik moslima ook alleen maar omdat de moslim-dames zich ook zo noemen. Maar zulke dingen komen snel in de taal, ik wist niet dat de Vandale het al heeft opgenomen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Taal is levend Chaimea vandaar dat woorden verloren gaan en nieuwe ontstaan.
Dit is dus een nieuw woord. OK
Hoe dan ook: het bestaat!!!!!
In sé heeft Chaimae dus gelijk.

Ik gebruik moslima ook alleen maar omdat de moslim-dames zich ook zo noemen. Maar zulke dingen komen snel in de taal, ik wist niet dat de Vandale het al heeft opgenomen.
Wist ook niet dat het in de VanDale stond.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Thomas schreef: Taal is levend Chaimea vandaar dat woorden verloren gaan en nieuwe ontstaan.
Dit is dus een nieuw woord. OK
Hoe dan ook: het bestaat!!!!!
In sé heeft Chaimae dus gelijk.

Ik gebruik moslima ook alleen maar omdat de moslim-dames zich ook zo noemen. Maar zulke dingen komen snel in de taal, ik wist niet dat de Vandale het al heeft opgenomen.
Wist ook niet dat het in de VanDale stond.
Mooi.
Ben ik het meest up to date :D :) :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: Nee , maar het is gewoon effe een voorbeeld.
Welke status heeft ze dan?
Ze is in ieder geval geen zelfstandig volwaardig mens, gelijkwaardig aan de man.
Wat is de status van een moslima?
Eeen Moslima heeft zelfrespect en wordt gerespecteerd door Moslims.. ze ziet haarzelf als een diamantje.Kan je van de Nederlandse vrouwen(niet allemaal, wil niet generaliseren) niet zeggen he. :wink:
Het opgevoed moeten worden door een man is een vorm van "zelfrespect"? Een vrouw net zo behandelen als een kind is een vorm van "respect"?
Dit mag jij mij eens uitleggen.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Monique schreef: Welke status heeft ze dan?
Ze is in ieder geval geen zelfstandig volwaardig mens, gelijkwaardig aan de man.
Wat is de status van een moslima?
Eeen Moslima heeft zelfrespect en wordt gerespecteerd door Moslims.. ze ziet haarzelf als een diamantje.Kan je van de Nederlandse vrouwen(niet allemaal, wil niet generaliseren) niet zeggen he. :wink:
Het opgevoed moeten worden door een man is een vorm van "zelfrespect"? Een vrouw net zo behandelen als een kind is een vorm van "respect"?
Dit mag jij mij eens uitleggen.

Dat heb ik nergend gezegd, nam het al;s een voorbeeld(slaan van vrouwen). Eeen vrouw heeft veel rechten in de islam en wordt gerespecteerd door haar man.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: Eeen Moslima heeft zelfrespect en wordt gerespecteerd door Moslims.. ze ziet haarzelf als een diamantje.Kan je van de Nederlandse vrouwen(niet allemaal, wil niet generaliseren) niet zeggen he. :wink:
Het opgevoed moeten worden door een man is een vorm van "zelfrespect"? Een vrouw net zo behandelen als een kind is een vorm van "respect"?
Dit mag jij mij eens uitleggen.

Dat heb ik nergend gezegd, nam het al;s een voorbeeld(slaan van vrouwen).
Je vergelijkt het slaan van vrouwen met het slaan van kinderen. Een vrouw heeft dus dezelfde status als een kind in de islam. Wanneer dat neit het geval zou zijn zou je vergelijking vrouw/kind namelijk niet kunnen maken. Probeer hetzelfde maar eens met een kafir vrouw.
Eeen vrouw heeft veel rechten in de islam en wordt gerespecteerd door haar man.
Hoelang bklijf je dat fabeltje/leugen nog geloven?
Heeft een vrouw het recht haar man te slaan?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Monique schreef: Het opgevoed moeten worden door een man is een vorm van "zelfrespect"? Een vrouw net zo behandelen als een kind is een vorm van "respect"?
Dit mag jij mij eens uitleggen.

Dat heb ik nergend gezegd, nam het al;s een voorbeeld(slaan van vrouwen).
Je vergelijkt het slaan van vrouwen met het slaan van kinderen. Een vrouw heeft dus dezelfde status als een kind in de islam. Wanneer dat neit het geval zou zijn zou je vergelijking vrouw/kind namelijk niet kunnen maken. Probeer hetzelfde maar eens met een kafir vrouw.
Eeen vrouw heeft veel rechten in de islam en wordt gerespecteerd door haar man.
Hoelang bklijf je dat fabeltje/leugen nog geloven?
Heeft een vrouw het recht haar man te slaan?

Een vrouw heeft zo haar rechten en een man heeft de zijne, ieder heeft zo zijn rechten in de Islam, wat bij hem/haar natuurlijke aard past.

De ideale Moslimvrouw, een mooi boek die ik je aanraad te lezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Een vrouw heeft zo haar rechten en een man heeft de zijne, ieder heeft zo zijn rechten in de Islam, wat bij hem/haar natuurlijke aard past.
Wanneer die rechten/plichten inderdaad "natuurlijk" zouden zijn ...zouden ze niet als "wet" vastgelegd hoeven worden... nog erger....ze zouden niet eens BENOEMD hoeven worden.
Het feit dat al die zogenaamde "natuurlijke rechten/plichten" tot in detail vastgelegd zijn in wetten is het BEWIJS dat ze tegennatuurlijk zijn.
Er is toch ook geen wet die zegt "het is mannen verboden een kind te baren"?
Tuurlijk is die wet er niet; het is namelijk NATUURLIJK !!!
Het zijn door mannen opgelegde rechten/plichten ten nadele van vrouwen en ten volle eer en glorie van mannen.
Een God HOEFT niet dergelijke wetten op te leggen... een God heeft de mensen gemaakt zoals ze zijn moeten..toch? Die islamitische wetten gaan juiste TEGEN de natuur in.
Wanneer ik moslima zou zijn zou ik verantwoordelijk zijn voor het huishouden en moeten koken....ik KAN NIET koken en vind koken walgelijk. Wat nu? Wat is nu mijn "natuurlijke aanleg".. koken ?
De ideale Moslimvrouw, een mooi boek die ik je aanraad te lezen.
Ik ben een ideale vrouw.... van nature :wink:
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wanneer die rechten/plichten inderdaad "natuurlijk" zouden zijn ...zouden ze niet als "wet" vastgelegd hoeven worden... nog erger....ze zouden niet eens BENOEMD hoeven worden.
Het feit dat al die zogenaamde "natuurlijke rechten/plichten" tot in detail vastgelegd zijn in wetten is het BEWIJS dat ze tegennatuurlijk zijn.
Er is toch ook geen wet die zegt "het is mannen verboden een kind te baren"?
Tuurlijk is die wet er niet; het is namelijk NATUURLIJK !!!
Het zijn door mannen opgelegde rechten/plichten ten nadele van vrouwen en ten volle eer en glorie van mannen.
Een God HOEFT niet dergelijke wetten op te leggen... een God heeft de mensen gemaakt zoals ze zijn moeten..toch? Die islamitische wetten gaan juiste TEGEN de natuur in.
Wanneer ik moslima zou zijn zou ik verantwoordelijk zijn voor het huishouden en moeten koken....ik KAN NIET koken en vind koken walgelijk. Wat nu? Wat is nu mijn "natuurlijke aanleg".. koken ?
Dat zijn de regels van Allah swt.Daar kan ik niks aan veranderen.

Ik ben een ideale vrouw.... van nature :wink:
Dat geloof ik maar al te graag. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Dat zijn de regels van Allah swt.Daar kan ik niks aan veranderen.
De "regels" van allah is de natuur. (b.v. mannen kunnen geen kind baren)
De "regels" van de islam gaan tegen die natuur (allah) in. (b.v. mannen zijn de "voogden" over vrouwen)

De regels van de islam zijn door mannen gemaakt. Waarom denk je dat de "plichten" en de straffen voor mannen zo veel milder zijn dan die voor vrouwen? Heeft allah echt zo'n lage dunk van zijn schepping? Heeft allah de helft van zijn schepping (vrouwen) werkelijk zo slecht in elkaar gezet dat deze niet onafhankelijk kan functioneren?
Kafir vrouwen zijn het bewijs dat de islam het totaal verkeerd heeft betreffende vrouwen. Vrouwen hebben helemaal geen "voogd" nodig en hoeven ook niet opgevoed te worden middels slaag van mannen. Vrouwen zijn uitstekend in staat om zelfstandig een prima onafhankelijk leven te hebben. Maar... ze moeten wel de KANS hebben. Wat de islam doet is vrouwen de KANS ontnemen om een leven te leiden onafhankelijk van mannen.
Zie je dat nu echt niet?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Dat heb ik nergend gezegd, nam het al;s een voorbeeld(slaan van vrouwen). Eeen vrouw heeft veel rechten in de islam en wordt gerespecteerd door haar man.


De rechten en plichten van een Moslim vrouw. Volgens.risallah.com.

http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=50
Haar recht om zich te bedekken
De vrouw is een aantrekkelijk wezen waarvan misbruik gemaakt kan worden. Misbruik begint al bij het zien van haar lichaam. Daarom heeft God, de Alwetende de vrouw het recht gegeven en de plicht opgelegd om haar schoonheid te bedekken. Dit is de manier om haar waarde als mens te handhaven. Ook voor de man zijn er regels, het is zeker niet zo dat alleen de vrouw voor orde moet zorgen, ook aan de man zijn er gedragsregels opgelegd die wij zowel in de Qor'aan als in de overleveringen van de profeet terug kunnen vinden.
Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobject is in de Islaam een zonde.
Het Huwelijk: De Plichten van de Vrouw
door Oem Adaam

Het is normaal dat er voor elk recht een overeenkomstige verantwoordelijkheid is.Daarom hebben vrouwen bepaalde verplichtingen tegenover hun mannen.


De Qor-aan vermeldt: “...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34)

De vrouw moet de geheimen van haar man bewaren en hun (materiële) privé-leven beschermen. Zaken van intimiteit of fouten die hem zouden kunnen onteren, mogen niet door de echtgenote met een derde partij worden gedeeld, net zoals van hem wordt verwacht dat hij haar eer ook beschermt.

Een vrouw moet ook over het bezit van haar man waken. Ze moet zijn huis en bezittingen beschermen, zo goed als in haar vermogen ligt, van diefstal of schade. Ze mag niemand in het huis laten, die haar man niet mag noch in enige uitgaven vervallen, die haar man afkeurt. Een moslimvrouw moet samenwerken en coördineren met haar man. Er kan echter geen samenwerking zijn met een man die ongehoorzaam is aan Allah.
Ze zou zijn verzoeken niet moeten inwilligen als hij wilt dat ze iets onwettigs doet. Een man zou ook geen misbruik van zijn vrouw moeten maken, maar bezonnen zijn over haar behoeften en geluk.
De Qor-aan vermeldt: “En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (Edele Qor-aan; 33:36)

De moslimvrouw is 1400 jaar geleden een rol, rechten en plichten gegeven, die de meeste vrouwen vandaag de dag niet genieten, :D zelfs niet in het Westen. Deze zijn van Allah en zijn gemaakt om een evenwicht te behouden in de samenleving; wat onrechtvaardig of ontbrekend lijkt op een plaats, wordt gecompenseerd of uitgelegd op een andere plaats. Islaam is een volledige manier van leven.
Moslimvrouwen zouden daarom trots moeten zijn op hun geloof. Zij zouden moeten streven om de regels van Allah zoals behelsd in de Heilige Qor-aan en de Soennah van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) Zij zouden moeten streven om goede voorbeelden te zijn voor vrouwen van andere geloven.
Op dezelfde wijze spannen niet-moslimvrouwen zich in om de leer van de Islaam te begrijpen. Zij zullen zeker ontdekken dat wat zij als “vrijheid” koesteren niets anders is dan een samenzwering om hen van hun eer en waardigheid te beroven.

De Islaam is de gegarandeerde weg voor het welslagen van vrouwen in deze wereld en in het hiernamaals
http://www.as-siraat.nl/frontend/module ... cle&sid=55




De rechten en de plichten van de vrouw gezien door de ogen van een scholier.
De vrouw heeft een aantal plichten binnen de islam, deze zijn:
· Ze moet 5x per dag bidden en minstens 1 keer op bedevaart zijn geweest in haar leven, ze moet deze plicht zo goed als mogelijk uitvoeren.
· De vrouw is onderdanig aan de man, ze moet hem dus gehoorzamen en ze moet zwijgen voor een man.
· In een streng gelovig land moet ze een sluier dragen en soms moet ze zelfs van top tot teen ingepakt zijn.
· Ze moet trouw zijn aan haar man.
· Ze moet haar kinderen borstvoeding geven, voor zoveel dat mogelijk is.
· Ze moet het huishouden organiseren.
· Ze moet respect hebben voor de vader, de moeder en de naaste familieleden van de man zolang dat binnen de perken blijft.

De rechten van de vrouw in de Islam zijn de volgende:
:redface: Ze heeft recht op voeding, kleding, medische zorg en huisvesting. Haar man moet daar voor zorgen.
whistling: Ze heeft recht op rechtvaardigheid en op gelijkheid in geval van polygamie.
Polygamie is een huwelijk van 1 man met meerder vrouwen.
· :roll: Ze heeft het recht om haar ouders te bezoeken en hen te ontvangen, zolang ze dat maar niet gaat overdrijven.
:rock: Ze heeft de volledige vrijheid om haar bezittingen te beheren zonder enige controle van haar echtgenoot, aangezien deze geen enkele zeggenschap heeft over de bezittingen van zijn vrouw.
http://www.scholieren.com/werkstukken/6958


In het volgende stukje lees ik dat een vrouw een wandelende vagina is.

In de Islam bestaan precieze voorschriften voor kleding. Uitgangspunt is dat de schaamstreek (de awra) bedekt dient te zijn. De schaamstreek van de man ligt tussen de navel en de knieën. De schaamstreek van de vrouw is veel groter: het gehele lichaam behalve haar gezicht en handen. :? Zij moeten daarom een jurk dragen, deze moeten wijd zijn, zodat ze de vormen van het lichaam niet laten zien. Maar wanneer de vrouw alleen met familie is, hoeft zij zich niet zo streng te houden aan de voorschriften van de Koran.
In de Koran staat geschreven dat de vrouw haar hoofdhaar en haar boezem dient te bedekken. De vrouw begint een hoofddoek te dragen vanaf de eerste dag van haar menstruatie. De vrouw laat omslagdoeken over zich hangen, zodat haar geen overlast wordt aangedaan. Om hun eerbaarheid te bewaren horen vrouw en man ‘hun blikken neer te slaan’, dus het andere geslacht niet recht in ogen te kijken. Binnen de islam wordt verschillend gedacht over de vraag of de vrouw verplicht is tot het dragen van de sluier (of hoofddoek). Bedoeling van het dragen van een sluier is seksuele prikkeling voor een ander dan de wettige echtgenoot te voorkomen. De schoonheid van een vrouw komt alleen haar eigen man toe. De islamitische kledingregels hebben vaak ook klimatologische achtergronden (bijvoorbeeld bescherming tegen de zon). Ook speelt een rol dat ze de moslims en muslima’s in Nederland een stuk houvast geven over hun identiteit in een omgeving met andere waarden, normen en tradities. Niet alleen voor de vrouw, maar zeker ook voor de man gelden betreffende kleding en gedrag.
Voor hen geldt onder andere dat zij zich minimaal moeten bedekken vanaf de navel tot en met de knieën; zodat dit lichaamsgedeelte niet zichtbaar is voor het oog. Tevens hoort hij de baard te laten staan. De baard van de man is te vergelijken met de sluier van de vrouw. Ook mogen de mannen geen zuiver zijde of goud dragen.


Het lijkt me heerlijk om een Moslima te zijn met al deze rechten. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Nou heerlijk zeg, ik denk dat ik ook moslima word. Wie betaalt mijn ticket naar Iran voor mijn geslachtsoperatie?

Maar goed, een meisje dat deze regels volgt is geen moslima meer maar een Moemina, een deugdzame en gelovige echtgenote.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Het lijkt dat je heel willekeurig leest wat naar je geschreven wordt.
Laat ik je maar eens heel duidelijk vragen. Wat denk je over het feit dat ex-moslims in alle Islamitische landen vreselijk vervolgd worden? In sommigen gevallen worden ex-moslims zelfs vermoord voor hun keuze om Islam te verlaten. Waarom denk je dat jou medegelovigen dit doen? en wat is jou kijk hierin? ben zeer benieuwd wat je gaat schrijven.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Chaimae schreef:
Kunnen jullie voortaan s.v.p. de mond van zulke moslims en moslima's even dichtsnoeren, als ze ons van het onderwerp proberen af te dwalen?
Het is toch te zot voor woorden dat deze mensen niet een seconde bij still kunnen staan aan het leed dat hun medegelovigen veroorzaken. Sterker nog zij zijn er eerder trots op. Wat een vertoning zeg.



Het woord Moslima bestaat niet, het is MOSLIM!!!!!!!!!!!!!
En nee ik ben er niet trots op, van wie hebt gij dat?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

[quote="Afghan"]Beste Chaimae,
Het lijkt dat je heel willekeurig leest wat naar je geschreven wordt.
Laat ik je maar eens heel duidelijk vragen. Wat denk je over het feit dat ex-moslims in alle Islamitische landen vreselijk vervolgd worden? In sommigen gevallen worden ex-moslims zelfs vermoord voor hun keuze om Islam te verlaten. Waarom denk je dat jou medegelovigen dit doen? en wat is jou kijk hierin? ben zeer benieuwd wat je gaat schrijven.
Met vriendelijke groeten
Afghan


Oké, dat vind ik dus niet kunnen, maar wie ben ik om ze dat te zeggen.
Le Ikraha fe dien, ik vind dus dat de ex-moslims op geen eklee wijze achtergesteld mogen worden of vernederd worden noch gediscrimineerd. Daarom vind ik ook dat er in die Islamitische landen een vrijheid van geloofsovertuiging moet komen. En de doodstraf/stenigen mag ook worden afgeschaft.
Ben er dus absoluut op tegen en keur het ook af!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Het lijkt dat je heel willekeurig leest wat naar je geschreven wordt.
Laat ik je maar eens heel duidelijk vragen. Wat denk je over het feit dat ex-moslims in alle Islamitische landen vreselijk vervolgd worden? In sommigen gevallen worden ex-moslims zelfs vermoord voor hun keuze om Islam te verlaten. Waarom denk je dat jou medegelovigen dit doen? en wat is jou kijk hierin? ben zeer benieuwd wat je gaat schrijven.
Met vriendelijke groeten
Afghan

Oké, dat vind ik dus niet kunnen, maar wie ben ik om ze dat te zeggen.
Le Ikraha fe dien, ik vind dus dat de ex-moslims op geen eklee wijze achtergesteld mogen worden of vernederd worden noch gediscrimineerd. Daarom vind ik ook dat er in die Islamitische landen een vrijheid van geloofsovertuiging moet komen. En de doodstraf/stenigen mag ook worden afgeschaft.
Ben er dus absoluut op tegen en keur het ook af!
Als ik gelovig was, zou ik "amen" zeggen.
Nu zeg ik "cheers!". :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Het lijkt dat je heel willekeurig leest wat naar je geschreven wordt.
Laat ik je maar eens heel duidelijk vragen. Wat denk je over het feit dat ex-moslims in alle Islamitische landen vreselijk vervolgd worden? In sommigen gevallen worden ex-moslims zelfs vermoord voor hun keuze om Islam te verlaten. Waarom denk je dat jou medegelovigen dit doen? en wat is jou kijk hierin? ben zeer benieuwd wat je gaat schrijven.
Met vriendelijke groeten
Afghan

Oké, dat vind ik dus niet kunnen, maar wie ben ik om ze dat te zeggen.
Le Ikraha fe dien, ik vind dus dat de ex-moslims op geen eklee wijze achtergesteld mogen worden of vernederd worden noch gediscrimineerd. Daarom vind ik ook dat er in die Islamitische landen een vrijheid van geloofsovertuiging moet komen. En de doodstraf/stenigen mag ook worden afgeschaft.
Ben er dus absoluut op tegen en keur het ook af!
Als ik gelovig was, zou ik "amen" zeggen.
Nu zeg ik "cheers!". :)

:wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.
Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt. Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan. In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Chaimae schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Het lijkt dat je heel willekeurig leest wat naar je geschreven wordt.
Laat ik je maar eens heel duidelijk vragen. Wat denk je over het feit dat ex-moslims in alle Islamitische landen vreselijk vervolgd worden? In sommigen gevallen worden ex-moslims zelfs vermoord voor hun keuze om Islam te verlaten. Waarom denk je dat jou medegelovigen dit doen? en wat is jou kijk hierin? ben zeer benieuwd wat je gaat schrijven.
Met vriendelijke groeten
Afghan


Oké, dat vind ik dus niet kunnen, maar wie ben ik om ze dat te zeggen.
Le Ikraha fe dien, ik vind dus dat de ex-moslims op geen eklee wijze achtergesteld mogen worden of vernederd worden noch gediscrimineerd. Daarom vind ik ook dat er in die Islamitische landen een vrijheid van geloofsovertuiging moet komen. En de doodstraf/stenigen mag ook worden afgeschaft.
Ben er dus absoluut op tegen en keur het ook af!
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Afghan schreef:Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.
Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt. Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan. In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.

Dat is ze zeker!!!!!!!!!
En natuurlijk is chaimea geen moslim(a).
Dat merk je aan al haar teksten.

Je hebt zelf al de reden gegeven waarom ze nog steeds doet alsof.
De angst om de islam te verlaten is gewoonweg te groot.
Maar er komt een moment dat dat niet meer zo is......

En dan staat hier een hele groep vrienden van Chaimea!!!!
Klaar om haar de helpende hand te bieden mocht dat nodig zijn!!!

Met vr.gr,


Thomas


Met vriendelijke groeten
Afghan
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.


Ik ben een Moslim alleen neme bepaalde dingen niet op of die verwerp ik. Heb je trouwens een daliel?

Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt.


Dat zal ik effe voor je opzoeken, plaats het wel als ik ht gevonden heb.
Oké.

Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan.
Die heb je al gevonden, het is jouw keus en vind het jammer maar tegelijkertijd ook erg moedig van je, dat je hiervoor durft uit te komen.
In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.
Dat is spijtig, vind het heel erg voor je.
Kan de politie er niks aandoen of? Vind wat dat betreft dat de overheid de afvallige Moslims moet helpen en steunen en harder moet optreden tegen zulke mensen. ( Komt wel goed als ik ooit de politiek in ga , dan ga ik voor de afvallige Moslims opkomen. :lol: )


Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
nee, dat zijn de Moslims, maar niet de Islam itself.

Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Daar ben ik mee bezig, heb al veel geleerd . ik denk dat ik het meest van ketter kan leren een eerlijk persoon in mijn ogen, maar ook van de andere kan ik leren.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.
Wat ik schreef dat meen ik, dat komt uit het diepste van mijn hart.
Ik wens je ook heel veel succes.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.
Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt. Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan. In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.

Dat is ze zeker!!!!!!!!!
En natuurlijk is chaimea geen moslim(a).
Dat merk je aan al haar teksten.

Je hebt zelf al de reden gegeven waarom ze nog steeds doet alsof.
De angst om de islam te verlaten is gewoonweg te groot.
Maar er komt een moment dat dat niet meer zo is......

En dan staat hier een hele groep vrienden van Chaimea!!!!
Klaar om haar de helpende hand te bieden mocht dat nodig zijn!!!

Met vr.gr,


Thomas


Met vriendelijke groeten
Afghan

Thomas ben wel een Moslim. :? Waaruit kan je afleiden dat ik geen Moslim meer ben, uit mijn reacties?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie