3 doden bij fatale crash A2.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

3 doden bij fatale crash A2.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Gisteren gebeurde er een vreselijk ongeluk op de A2. Robert en Esther reden gistermiddag rond half vier op de A2 van Utrecht naar Amsterdam, toen het ter hoogte van Breukelen helemaal misging. Een 38-jarige man uit Vianen was via de middenberm op de verkeerde weghelft terechtgekomen en klapte met hoge snelheid op hun auto. Het echtpaar overleefde de botsing niet, net als de man uit Vianen. Een inzittende van een derde auto raakte gewond.

En wat lezen we in het AD? :unsure: Mijn onderbuik begint te borrelen. Het zal toch niet?

Massale rouw om overleden veroorzaker (38) van fatale crash A2

Bij het uitvaartcentrum Afscheidshuis Wezerdreef in Utrecht is vanmiddag gebeden voor de man uit Vianen die gisteren een fatale crash veroorzaakte op de A2 bij Breukelen en daarbij om het leven kwam. Vele tientallen familieleden, vrienden en kennissen kwamen in de Utrechtse wijk Overvecht samen om stil te staan bij de plotselinge dood van de 38-jarige man.

Het is in de islamitische wereld gebruikelijk om zo snel mogelijk samen te komen en te bidden voor een overleden persoon. De samenkomst ging gepaard met veel emotie onder de aanwezigen, die even voor 14.00 uur hun bijeenkomst binnen eindigden. Volgens aanwezigen zou de man een epileptische aanval hebben gekregen achter het stuur. Zijn lichaam wordt naar Marokko overgebracht voor zijn uitvaart, volgende week, zeggen rouwende vrienden en familieleden.

Een van de aanwezigen zegt hoofdschuddend tussen de huilende vrouwen in: ,,Triest, 38 jaar pas.” Een andere aanwezige stelt: ,,Hij zou een epileptische aanval hebben gekregen achter het stuur.”

De politie doet ondertussen nog volop onderzoek naar de oorzaak van de crash. Een politiewoordvoerder kan de lezing over de epileptische aanval niet bevestigen, maar zegt wel ‘ook dit scenario’ te onderzoeken. Verder wil zij niet ingaan op hoe serieus dit is. ,,Ik kan daar pas iets over zeggen als we een bevestigd scenario hebben en dat hebben we nu nog niet.”

Antwoord op de vraag
De vraag blijft: hoe kwam de man uit Vianen op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam tegen het verkeer in te rijden? Op die vraag na het dodelijke ongeval van donderdagmiddag wil de politie met behulp van beelden een antwoord krijgen.

Een harde klap, niet veel later gevolgd door het geluid van een helikopter. Veel meer hebben mensen die in de buurt van het ongeluk op de A2 donderdagmiddag even voor 15.30 uur aan het werk waren niet meegekregen van het drama op de drukke verkeersader.

Niet alleen de 38-jarige man uit Vianen die het ongeluk veroorzaakte stierf door de harde klap, ook een man en een vrouw uit het Noord-Hollandse Bergen aan Zee (beiden 53) kwamen om het leven. Een andere automobilist die in een derde betrokken auto zat, raakte gewond.

Geen vangrail
Het ongeval gebeurde precies op de plek waar de A2 geen vangrail heeft in de middenberm. ,,De middenberm is hier heel breed, een vangrail is niet nodig en de berm voldoet aan de richtlijnen”, zegt een woordvoerder van Rijkswaterstaat. ,,Als daar wel een vangrail was geweest, dan was het een heel ander soort incident geworden.”

De woordvoerster begrijpt de oproep van de politie aan automobilisten om beelden te delen die gemaakt zijn met een camera aan boord van hun auto. ,,Want onze camera’s boven de weg maken wel beelden, maar die kunnen we niet terugkijken, omdat we ze niet op mogen slaan. Die mogen we alleen gebruiken voor ‘real time’ actuele informatie.” :nietverstaan:

Dat vlak voor het fatale ongeval via radioberichten op dezelfde route gewaarschuwd werd voor een spookrijder bevestigt Rijkswaterstaat. Maar dat betekent volgens de woordvoerster nog niet dat daarmee direct het bewuste stuk weg in beeld was voor medewerkers die de beelden live uitlezen. ,,Het gaat zó snel allemaal op zo’n moment. Bovendien werken we met een landelijke en een regionale centrale.” De melding en het uitlezen van beelden gebeurt, kortom, niet op dezelfde locatie.

Natuurlijk hebben wij heus een vermoeden over wat daar gebeurd is

Politie Utrecht
Daarom zijn geen beelden bewaard van het moment dat de auto van de man uit Vianen tegen de richting in is gaan rijden op de A2. En ook niet van het moment dat hij op de plek waar geen vangrail is naar de andere weghelft heeft gestuurd. De politie hoopt van die momenten alsnog beelden te krijgen, om uitsluitsel te kunnen geven over de oorzaak van het ongeval.

,,Natuurlijk hebben wij heus een vermoeden over wat daar gebeurd is”, zegt een politiewoordvoerder. ,,Maar we hebben het ongeval nog vol in onderzoek en bekijken daarbij nu nog alle scenario’s. Dat kan nog wel even duren. We hopen dat beelden duidelijkheid kunnen geven.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Ariel »

Filmpje...‘Hij reed recht op ons af, tegen de richting in’

Een auto was via de middenberm op de verkeerde weghelft terechtgekomen en botste daar op tegemoetkomend verkeer. Aanvankelijk leek het erop dat er sprake was van een spookrijder.

Volgens ooggetuigen reed het voertuig voordat de crash plaatsvond ‘eerst door de middenberm en daarna honderden meters rechtdoor over de binnenste vluchtstrook.’ De politie zegt nog geen conclusies te kunnen trekken over de precieze toedracht van het ongeluk.

Martin van Ginkel uit Aalsmeer was vanmiddag ooggetuige van de fatale crash. De 46-jarige salesmanager beschrijft hoe hij het ongeluk beleefde, een verklaring die hij ook bij de politie af gaat leggen. ,,Ik reed achter een collega aan die in zijn auto voor me reed in de richting van Amsterdam. Ineens zag ik links een auto verschijnen die me tegemoet reed, maar dan over de vluchtstrook aan de kant van de middenberm. Die wagen, een klein gangbaar model met enkele deuken en zonder nummerplaat aan de voorzijde, reed op een paar meter aan me voorbij.’’

Het leek, zo zegt Van Ginkel stellig, alsof de bestuurder zijn auto compleet onder controle had. ,,Hij reed een flinke tijd recht over zijn baan. Een paar honderd meter. Hij moet veel eerder de middenberm zijn overgestoken. Mijn gevoel zei meteen: ‘die is op de vlucht of zo’. Ik keek ‘m aan: hij leek heel rustig. Nadat hij gepasseerd was, zag ik in mijn spiegel het ongeluk gebeuren. Ik hoorde een klap en zag een enorme stofwolk.’’

Hij vervolgt: ,,Mijn collega belde meteen of alles goed was. Die bestuurder moet zijn stuur hebben omgegooid, want zijn auto stond ineens midden op de weg. Het was heel onwerkelijk om mee te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door King George »

Politie Utrecht
Daarom zijn geen beelden bewaard van het moment dat de auto van de man uit Vianen tegen de richting in is gaan rijden op de A2. En ook niet van het moment dat hij op de plek waar geen vangrail is naar de andere weghelft heeft gestuurd. De politie hoopt van die momenten alsnog beelden te krijgen, om uitsluitsel te kunnen geven over de oorzaak van het ongeval.
Ik zat me ook al af te vragen hoe een auto op de andere autosnelweghelft kan komen als er een vangrail tussen zit, maar dit verklaart het een en ander.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Pilgrim »

Sudden jihad syndrome...!!? :idea:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Sudden jihad syndrome...!!? :idea:
Ja, dat denk ik ook. Of misschien niet sudden. Een ouwe gedeukte auto zonder nummerplaten. Het zet je aan het denken.
Maar ja, het was zo'n lieve jongen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Pilgrim »

Dodelijk ongeval spookrijder A2 mogelijk vluchtende crimineel of terreurdaad – update 15.45 uur

Posted on 18/10/2019

Afbeelding
De A2 tussen Breukelen en Vinkeveen. Afbeelding: (2).

Auto had geen nummerplaat en had meer dan genoeg ruimte en tijd om te stoppen – UPDATE 15.45 uur: Bevestigd dat bestuurder/dader Marokkaanse moslim uit Utrecht was

UPDATE 15.45 uur:
Inmiddels is bevestigd dat de bestuurder/dader van het dodelijke ongeluk (/ de mogelijke aanslag) op de A2 een 38 jarige Marokkaanse moslim uit Utrecht was. En u raadt het al... een al vaker gebruikte verklaring dat de man een ‘epileptische aanval’ zou hebben gehad, werd weer uit de kast getrokken. Net als bij de tram aanslag in Utrecht halen de media weer alles uit de kast om de dader als slachtoffer neer te zetten, enkel omdat hij een zekere etnische-religieuze achtergrond heeft. (3)

Afgelopen nacht: Gisteren vielen er 3 doden bij een ongeluk op de A2 tussen Breukelen en Vinkeveen, waar een spookrijder op tegemoet komende auto’s botste. Een triest doch vaker voorkomend voorval, ware het niet dat er een aantal vreemde zaken zijn die lijken te wijzen op een vluchtende crimineel of zelfs een terroristische actie. Zo verklaarden getuigen dat de spookrijder honderden meters lang kaarsrecht over de linker vluchtstrook reed om daarna ineens zijn stuur om te gooien, alsof hij bewust een ongeluk wilde veroorzaken.

Wat het ‘incident’ ook verdacht maakt is dat de middenberm ter plekke erg breed is. Inclusief de andere linker vluchtstrook is er een strook van 22 à 23 meter breed naar de andere rijbaan, zonder dat er een vangrail is. Bij een stuurfout zou er dus nog meer dan genoeg ruimte en tijd zijn om het voertuig tijdig in het gras tot stilstand te brengen. Het zou zéker niet nodig zijn geweest om honderden meters over de tegenovergestelde linker vluchtstrook langs het 5 rijen dik aankomende verkeer in te rijden.

Bovendien had het reeds ietwat gedeukte voertuig aan de voorzijde geen nummerplaat. Ooggetuige Martin van Ginkel, die met zijn auto vlak langs de spookrijder heen reed, zei dat zijn gevoel hem meteen vertelde dat de mannelijke bestuurder van de auto ‘op de vlucht of zo’ was, hoewel hij er in het voorbijgaan ‘zo rustig’ uitzag.

Kortom: geen paniek, wat je bij een noodlottige stuurfout of een op de vlucht geslagen crimineel kan verwachten. Maar mocht het een (soort) terroristische ‘car jihad’ daad zijn geweest, dan krijgen we dat vermoedelijk toch nooit te horen.

Waarom worden mogelijke terreurdaden gebagatelliseerd?
De NOS en NU.nl hadden voor het dodelijke ongeluk, dat lange files veroorzaakte, slechts een vaag bericht over (NU.nl schreef zelfs dat niet duidelijk is of de spookrijdende automobilist het ongeluk wel heeft veroorzaakt), en dat is tegenwoordig óók een sterk signaal dat er veel meer aan de hand kan zijn dan officieel bekend werd gemaakt.

Stel dat het een inderdaad een terroristische actie was, dan zou men bij de overheid en media kunnen zeggen dat het openlijk vermelden hiervan mogelijk meer terreurdaden zou aanmoedigen, en dat dit de reden van deze bagatelliserende berichtgeving is. De veiligheid van de bevolking staat voorop, en daarom zeggen we er zo min mogelijk over?

Naar onze mening zou achter deze drogredenering een heel ander motief schuil kunnen gaan, namelijk om te voorkomen dat de bevolking -na inmiddels vele honderden ‘incidenten’ met messen, auto’s, en ander grof geweld- eens zou kunnen concluderen dat deze almaar onveiliger wordende situatie met een steeds hoger oplopend aantal gewonde en dodelijke slachtoffers wel degelijk het gevolg is van het openzetten van de grenzen voor massa immigratie, vooral die uit landen en regio’s met een onze samenleving in veel opzichten vijandig gezinde religieuze ideologie: de islam.

Al kan het natuurlijk ook een lid van een van de vele in Nederland opererende Marokkaanse of Oost Europese criminele bendes zijn geweest. Mogelijk dat we daar dan later toch nog iets over lezen.

Xander

(1) AD.nl
(2) Afbeelding: screenshot European Roads, video A2 Amsterdam ‘super highway’
(3) AD.nl

https://www.xandernieuws.net/algemeen/d ... rreurdaad/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door King George »

De woordvoerster begrijpt de oproep van de politie aan automobilisten om beelden te delen die gemaakt zijn met een camera aan boord van hun auto. ,,Want onze camera’s boven de weg maken wel beelden, maar die kunnen we niet terugkijken, omdat we ze niet op mogen slaan. Die mogen we alleen gebruiken voor ‘real time’ actuele informatie.”
Hier heb ik zo mijn twijfels over.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door King George »

Hoe komt men zo snel met de diagnose epileptische aanval?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door King George »

Het lijk wordt binnenkort of is al overgebracht naar de zandbak in Marokko. Ons gratis geld is niet haram, maar onze bodem kennelijk wel, ook al begeven zij zich daar al meerdere generaties op.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Het lijk wordt binnenkort of is al overgebracht naar de zandbak in Marokko. Ons gratis geld is niet haram, maar onze bodem kennelijk wel, ook al begeven zij zich daar al meerdere generaties op.
`

Wees blij dat alle moslims na hun dood naar het thuisland vervoerd willen worden. Anders zitten we binnenkort opgescheept met een groot probleem omdat dan ook alle grafvelden opgeëist worden door mohammedanen.

Good riddance. icon_wave.gif en RIP.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Ariel »

Mike ontsnapt aan horrorcrash op A2: ‘Hij reed recht op mijn bus af’

De 46-jarige Mike van der Vlis keek de man die donderdag een dodelijk ongeval veroorzaakte op de A2 en ook zelf om het leven kwam, recht in de ogen. ,,Hij had twee handen aan het stuur en schreeuwde.’’ Met een ruk aan het stuur redde Mike zijn leven. De twee inzittenden van de auto die achter hem reed, verongelukten.

Het is twee dagen na de horror-crash die aan een echtpaar uit Bergen aan Zee het leven kostte, in een brasserie in Amsterdam-Noord. Van buiten dringen de beats van het Amsterdam Dance Event door. Mike van der Vlis hoort ze niet. Hij vertelt wat hij donderdagmiddag kort voor 15.30 uur meemaakte op de snelweg A2 bij Breukelen.

Mike werkt bij een visleverancier voor de horeca in IJmuiden en is op weg naar de zaak. ,,Ik was vroeg begonnen en had mijn laatste vracht van de dag afgeleverd bij een restaurant in Gorinchem.’’ Hij rijdt met honderd kilometer per uur in zijn bedrijfswagen over de middelste van de vijf rijbanen van de A2 richting Amsterdam. ,,Ik had de cruise control aanstaan vanwege de trajectcontrole.’’ Het is ruim voor de spits en nog rustig op de weg.

Net voorbij het Shell-tankstation gaat het mis. De gebeurtenissen voltrekken zich in luttele seconden. Op de binnenste vluchtstrook ziet Mike een grijze Opel Astra tegen het verkeer in rijden. Dit klopt niet, denkt hij. Als de auto vervolgens twee banen opschuift, weet de visleverancier dat het helemaal misgaat. De auto komt recht op zijn Renault Master af. Zonder in zijn spiegels te kijken geeft Mike een ruk aan zijn stuur en gaat naar rechts. ,,Ik kwam op twee wielen te staan.’’

De spookrijder mist Mike’s bus, maar knalt frontaal op de blauwe Golf die achter hem rijdt. In zijn achteruitkijkspiegel ziet hij de klap. ,,Door mijn hoge bus zagen de mensen achter mij de auto niet aankomen. Ze waren kansloos. De knal was gigantisch. Ik zag een vuurbal en er vloog een motorblok door de lucht.’’ Als hij stilstaat springt Mike uit zijn Renault en sprint naar de gecrashte Golf. ,,Ik heb de hartslag van de inzittenden gevoeld, maar wist eigenlijk al dat het te laat was, toen ik bij de auto aankwam.’’ Vervolgens gaat hij naar de veroorzaker van het ongeluk. Ook deze is op slag gedood door de klap. ,,Ik kon niets meer doen.’’

Oorzaak
Mike twijfelt niet aan de oorzaak van het ongeval. De bestuurder van de Opel Astra, een 38-jarige man uit Vianen, is volgens hem moedwillig door de middenberm van de A2 gereden op een plek waar geen vangrail is en heeft bewust in de richting van zijn bus gestuurd. ,,Ik heb op het politiebureau in Maarssen, waar ik een verklaring heb afgelegd, een Tesla-rijder gesproken die achter hem reed toen hij door de middenberm stuurde. Die is hem parallel blijven volgen en heeft gezien dat hij eenmaal op de binnenste vluchtstrook weer gas gaf en honderden meters, misschien wel een kilometer is doorgereden.’’ Een andere ooggetuige verklaarde eerder tegenover deze krant ook dat veroorzaker van het ongeluk enige tijd over de vluchtstrook reed.

Het politieonderzoek naar de dodelijk crash is nog niet afgerond. Volgens een woordvoerder worden verschillende scenario’s onderzocht. Na het weekeinde verwacht hij meer duidelijkheid. Aanwezigen bij de rouwbijeenkomst voor de veroorzaken van het ongeluk opperden vrijdag dat hij door een epileptische aanval de macht over het stuur verloor.

Mike zegt wel te begrijpen dat het voor nabestaanden moeilijk is te accepteren, maar volgens hem veroorzaakte de man het ongeluk moedwillig. ,,Ondanks de hoge snelheid heb ik hem in zijn ogen kunnen kijken. Hij had twee handen aan het stuur, zijn ogen open en schreeuwde. Dat beeld raak ik nooit meer kwijt.’’

De nacht na het ongeluk slaapt Mike niet. En ook de tweede nacht kan hij de slaap moeilijk vatten. ,,De hele film speelt zich steeds weer opnieuw af in mijn hoofd.’’ Hij wordt begeleid door Slachtofferhulp. Zij hebben hem geadviseerd veel over het ongeluk te praten. Maar dat is lastig, zegt hij. ,,Ik woon alleen.’’ Een dag na het ongeluk besluit hij daarom weer aan het werk te gaan. ,,Ik heb wel om een halve route gevraagd, maar alles leek mij beter dan thuiszitten.

Mike hoopt dat de politie snel duidelijkheid geeft over de motieven van de veroorzaker van het ongeluk. Volgens hem is dat niet alleen belangrijk voor hem om de gebeurtenissen te verwerken, maar ook voor de nabestaanden van alle drie de slachtoffers. ,,Het is vreselijk wat er is gebeurd.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door King George »

Dan komt het epilepsie alibi toch wel erg op losse schroeven te staan. Voor zover wij deze o zo snelle diagnose überhaupt ooit geloofd hebben. En zo'n diagnose stel je toch niet op basis van dat aan de voorkant de kentekenplaat ontbrak?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door xplosive »

En wát schreeuwde de man? Allahu Akbar?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Auto ongeluk A2.

Bericht door Ariel »

Ik hou het voorlopig op een gevalletje jihad.
Politie: Oorzaak horrorcrash A2 mogelijk nooit meer te achterhalen

De oorzaak van het fatale ongeval op de A2 bij Breukelen kan mogelijk nooit achterhaald worden, zegt de politie. Bij de horrorcrash kwam naast de 38-jarige Isam uit Vianen ook het 53-jarige echtpaar Robert en Esther uit Bergen aan Zee donderdagmiddag om het leven.

Een woordvoerder van de politie doet vier dagen na het verkeersdrama nog steeds geen uitspraken over de oorzaak. Hij benadrukt dat zorgvuldigheid wordt betracht. ,,Vraag is of er wel duidelijkheid komt’’, voegt hij daar aan toe. Hij wil niet nader ingaan op waar allemaal onderzoek naar wordt gedaan. ,,We zijn met alle aspecten rond het ongeval bezig.’’ Mogelijk volgt eind deze week meer duidelijkheid.

Ondertussen wordt volop gespeculeerd over de oorzaak en over hoe het misging. Getuigen van het ongeval legden wisselende verklaringen af over de manier waarop de man tegen het verkeer in reed en uiteindelijk met zijn auto frontaal op het echtpaar botste.

Afgelopen vrijdag was in Overvecht een rouwbijeenkomst voor Isam. Daarbij werd geopperd dat de 38-jarige veroorzaker mogelijk een epileptische aanval kreeg. Ooggetuige Mike van der Vlis verklaarde afgelopen weekeinde dat de veroorzaker moedwillig door de middenberm reed. Op een plek waar geen vangrail is reed hij bewust in de richting van zijn bus, aldus van der Vlis. Ook een andere ooggetuige verklaarde eerder tegenover deze krant dat de veroorzaker van het ongeluk enige tijd over de vluchtstrook reed.

Opzet
Mensen in zijn omgeving omschrijven de omgekomen Isam onafhankelijk van elkaar als een ‘hele nette’ en ‘intelligente’ man, die universitair geschoold was en een goede baan had. De suggestie dat mogelijk sprake was van opzet verwerpen zij met klem. Wel zou de net getrouwde inwoner van Vianen de laatste tijd klagen over onverklaarbare hevige hoofdpijnen, zeggen twee mensen uit zijn omgeving onafhankelijk van elkaar. Hier zou hij ook een afspraak in het ziekenhuis voor hebben staan.

,,Het is gissen naar wat er precies gebeurd is”, benadrukt de in mobiliteit gespecialiseerde hoogleraar Marieke Martens. Zij werkt voor onderzoeksorganisatie TNO en de Technische Universiteit Eindhoven. ,,Spookrijden gebeurt vaker onbewust. Bovendien is het achteraf vaak heel ingewikkeld om achter een oorzaak te komen.”

Wat het achterhalen van de oorzaak ook bemoeilijkt, is dat beelden van camera’s van Rijkswaterstaat boven de weg niet kunnen worden teruggekeken. Deze mogen niet worden opgeslagen vanwege privacy-redenen. Mede daarom heeft de politie een oproep gedaan aan automobilisten om dashcam-beelden rond het fatale moment te delen.

Doneeractie
Intussen is een doneeractie begonnen voor de 38-jarige veroorzaker. ,,Deze jongen was een geweldige broer die hard werkte, voor iedereen klaar stond en altijd bezig was met zijn geloof. Zo moeilijk te beseffen dat het deze jongen overkomt”, staat te lezen bij de online inzameling. Tot 31 december wordt geld opgehaald om minimaal één waterput ter nagedachtenis aan de man te kunnen bekostigen. ,,Zoals hij klaarstond voor andere mensen, willen wij dat ook na zijn overlijden doorzetten”, schrijft de initiatiefnemer. De uitvaart van Isam is later deze week in Marokko.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 3 doden bij fatale crash A2.

Bericht door Ariel »

Waterput ten ter nagedachtenis van Isam Abouelotfi

De prijs van een waterput varieert naargelang de regio;
  • Rohingya’s (kampen in Bangladesh) € 400
    Sri Lanka € 380
    Marokko € 2800
Een waterput slaan in Marokko is een stuk duurder dan de rest van Afrika.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie