Blauwe moskee in Amsterdam

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door King George »

Nourdeen met de Nederlandse achternaam. Waarom nemen die Nederlandse bekeerlingen eigenlijk altijd nieuwe allochtone voornamen aan? Impliciet geven ze dus wel aan dat Nederlands niet bij de Islam hoort. En dat wil ik nou eigenlijk wel graag zo houden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

En we hebben beeld:

Afbeelding

Dit is een 2-aderig kabeltje geschik voor binnengebruik. Die knip je niet met een schaar door.

Zou het in scène zijn gezet voor meer publiciteit?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Gebedsoproep Blauwe Moskee nu wel te horen

De versterkte gebedsoproep voor het vrijdaggebed in de Blauwe Moskee in de Amsterdamse wijk Nieuw-West was vrijdag wel te horen. In tegenstelling tot vorige week, toen ging dat mis. Het was die dag de bedoeling de oproep voor het eerst via luidsprekers te laten horen, maar dat werd gesaboteerd: iemand had een kabel van de geluidsinstallatie doorgeknipt.

Deze week ging alles goed, aldus een woordvoerder van de moskee. „We hebben alles gerepareerd en vandaag twee keer getest, meer uit zenuwachtigheid. Maar de oproep klonk gewoon.” De moskee heeft niet achterhaald wie er achter de actie zat. „We gaan uit van een kwajongensstreek”, zei de woordvoerder vorige week al. Er waren deze week meer mensen dan normaal naar de moskee gekomen, zegt hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door King George »

Voor wie interesse in 15 seconden gejank heeft:

https://twitter.com/parool/status/1195320312193265664
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Voor wie interesse in 15 seconden gejank heeft:

https://twitter.com/parool/status/1195320312193265664
En die mislukte mensensoort durft glashard te liegen door te beweren dat ze zich Nederlander voelen en tegelijkertijd het gebed in het Arabisch rond toeteren.

Ik kan mij niet herinneren ooit een gebed van de kansel in de kerk gehoord te hebben in het Italiaans.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

"De moskee heeft niet achterhaald wie er achter de actie zat. „We gaan uit van een kwajongensstreek”, ..."
Zou het een false flag zijn geweest om in de publiciteit te komen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

En er is beeld:

https://twitter.com/parool/status/11953 ... tijl.nl%2F

Dat roepen is duidelijk overbodig want die moskeegangers zijn er al. Maar de vrouwtjes wachten netjes buiten (als een schoolklasje) tot het gebler is afgelopen en ze naar binnen mogen.
De vrouwtjes zie je staan bij de achter zijingang voor ze.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door King George »

Weer een nieuw piketpaaltje geslagen. Na eerder de moskee als overwinningstempel op nieuw veroverd en gekoloniseerd gebied nu dus ook een overwinningsspeech. En stukje bij beetje dringt de Islam zich meer en meer aan ons land op.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Moslims van de blauwe moskeet Amsterdam willen weer aandacht. Gelukkig staat Denk achter ze.
Sheher Khan

Blauwe Moskee meldt dat ze bedreigd worden. Een directe gevolg van de haatzaaierij vanuit rechts.

Een paar maanden geleden hadden ze ook aangifte ingediend vanwege bedreigingen. Kort daarvoor nog vernielingen aangebracht door islamofoben.

Maar waar zijn de Law&Order partijen?
DENK Amsterdam

Blauwe Moskee wordt weer overspoeld met haat en bedreigingen als gevolg van de polarisatie en ophitsing door rechts.

Fractievoorzitter @taimounti vroeg daarom actie van de burgemeester, die in gesprek gaat met de Blauwe Moskee (@YElForkani).

Maar dat is niet genoeg...
Bezoekers en leden vertellen ons dat ze zich niet veilig voelen. De terroristische aanslagen in Enschede en Christchurch vielen daarbij.

DENK neemt deze signalen zeer serieus en pleit daarom voor een opschaling van de veiligheidsmaatregelen bij de Blauwe Moskee.
Komt goed. icon_thumbup.gif Ik heb hulp geregeld.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Imam Blauwe Moskee wil wetgeving tegen beledigen Mohammed

De vrijheid om de profeet Mohammed te beledigen moet worden ingeperkt met wetgeving. Dat zegt Yassin Elforkani, imam van de Blauwe Moskee in Nieuw-West.

In zijn vrijdagpreek ging hij in op de gespannen situatie in Frankrijk na een aantal terreuraanslagen. Hij vertelde over een gesprek dat hij donderdag had met een jonge moslim, die begrip toonde voor de aanvallen. “Ik schrok daarvan, want met alles wat ik in me heb verwerp ik de aanslagen,” aldus Elforkani in een toelichting.

“Zoals ik in het verleden steevast aanslagen heb veroordeeld. Maar toen zei hij: ‘Yassin, leg me nou dit eens uit: als onze Joodse broeders worden aangevallen is dat al snel antisemitisme en dat wordt niet toegestaan. Dat begrijp ik. Maar waarom valt het beledigen van de profeet dan onder de vrijheid van meningsuiting?’ Dat zette me aan het denken.”

Elforkani hoopt met zijn oproep een discussie op gang te brengen in de Tweede Kamer. “Door die beledigingen van de islam ontstaan een hele negatieve dynamiek en een giftige sfeer in de samenleving, met alle risico’s van dien. Daar moeten we van af. We komen er niet uit als we blijven wijzen op de vrijheid van meningsuiting en dat je alles moet kunnen zeggen. Het lijkt een wedstrijd wie het hardste de islam kan beledigen.”

Zwichten voor terreur?
Elforkani vindt niet dat wetgeving die de islam beschermt tegen beledigingen moet worden gezien als het zwichten voor terreur. “Het beledigen van de islam is niet van vandaag of gisteren. Je moet dit los zien van de aanslagen in Frankrijk. Het punt is dat we in Nederland nu langs elkaar heen praten. Moslims zeggen: dit heeft niets met de islam te maken. En rechtse partijen zeggen: dit is nu de islam.”

“Wetgeving en politiek debat zijn juist een goed antwoord op terrorisme. Je geeft ermee een signaal af: zo doen we dat in een democratie.”

“Daar komt bij dat er steeds minder aandacht is voor islamofobie bij de autoriteiten. Ik maak me zorgen waar dit allemaal toe leidt, als ik het sentiment onder vooral jongere moslims proef. De profeet wordt beledigd in een context van discriminatie van moslims op de arbeidsmarkt en het beledigen van moslims. Dat maakt het nog grimmiger en complexer.”

“Tegelijkertijd vind ik dat islamitische organisaties de schroom van zich af moeten werpen en naar de rechter moeten stappen als ze zich beledigd voelen. Dan kun je toetsen of het wel door de beugel kan. Het heeft geen zin te blijven hangen in boosheid.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Wierd Duk...

Afbeelding

Een leraar is onthoofd. Een moeder die haar drie kinderen een boodschap naliet: ‘Ik houd van jullie’ terwijl ze op straat stierf door toedoen van een moslimterrorist. En waar hebben Elforkani (foto) en El-Ouali het over? Over dat zij en hun gemeenschap zo gekwetst zijn. De gotspe.

(Via Twitter; Wierd Duk)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Aan Yasssin Elforkani

Posted on 31 oktober 2020 by Jan Dijkgraaf

Meneer Elforkani,

U bent het opperhoofd, of zoiets, van de Blauwe Moskee in Amsterdam.

Ik las uw boodschap op Twitter.

علينا ان نخطوا خطوة جديدة في الدفاع عن رسول الله. ونحن نطالب الحكومة الهولندية باجاد قانون يجرم الاساءة الى شخصية رسول الله صلى الله عليه وسلم. خصوصا التوثر الاجتماعي الذي ينتج عن هذه الاساءات.

Voor ik ‘m door Google Translate trok, dacht ik dat u met die boodschap wereldwijd ‘jongemannen’ die dezelfde profeet aanhangen als u opriep om niet met keukenmessen, bommen en ander potentieel gevaarlijk gereedschap de straat op te gaan.

Het was u immers ook niet ontgaan dat ze het mantra “islam is liefde” met hun muizenbreintjes verkeerd hadden begrepen en dat ze opeens ‘Middeleeuwtje’ gingen spelen.

Dat is dat spel waarbij de kou wordt verdreven door mensen levend in brand te steken en het hoofd van docenten en kerkgangers van de romp wordt gescheiden als ze opeens willen voetballen, maar er even geen bal voorhanden is. En waarbij bij elk doelpunt onder luid gejuich een homo van de dichtstbijzijnde flat wordt gegooid en de spelers na afloop met een vrachtwagen op de toeschouwers inrijden.

Ik wilde u al gaan prijzen voor het feit dat u die ‘jongemannen’ de Verlichting probeerde in te trekken.

Dat u in de geest van René Descartes aan het twitteren was geslagen. Cogito ergo sum. Ik denk, dus ik ben. Ofwel: alleen door het gebruik van de rede en het gezonde verstand komt men tot de waarheid.

Niet bij elk beetje boosheid meteen een hoofd eraf snijden. Geen zaal vol concertgangers met Kalashnikovs neermaaien als je de muziek ruk vindt. Geen vrachtwagen de volle kerstmarkt oprijden als je rood, wit en groen stomme kleuren vindt.

Nee, praten, verstand gebruiken en in vrede met elkaar leven. Waarbij de mensen met elkaar de baas zijn (dat heet ‘democratie’) en niet de zelfbenoemde loopjongens (altijd jongens) van een of andere profeet. En werken voor je centen, maar da’s weer een ander verhaal.

Toen dacht ik: maar wacht eens even!

Als een imam van een Nederlandse moskee waar Nederlands de voertaal zou zijn, opeens Arabisch gaat lullen, moet ik misschien Google Translate toch even raadplegen.

En wat bleek?

U pleitte helemaal niet voor een seculiere staat en een Verlichting. U wilde de ‘jongemannen’ helemaal niet in toom houden. U had een heel andere oplossing.

U schreef namelijk: “We moeten een nieuwe stap zetten in het verdedigen van de profeet. We roepen de Nederlandse regering op om een wet te maken die het beledigen van de profeet strafbaar stelt.”

U wilt niet dat jullie ‘jongemannen’ rede en gezond verstand gaan ontwikkelen om verdere slachtpartijen te voorkomen.

U wilt dat wij in Nederland teruggaan naar júllie Middeleeuwen.

Zodat jullie ‘jongemannen’ zich niet meer ‘uitgedaagd’ voelen om normale mensen overhoop te schieten, te laten ontploffen, plat te rijden of te onthoofden.

Vroeger zouden wij in Nederland dan zeggen: over mijn lijk.

Maar dat is sinds Theo van Gogh een beetje beladen.

Dus ik zeg het maar anders.

Donderstraal toch een eind op, man.

Ga lekker bij je sponsors in Koeweit wonen.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-yasssin-elforkani/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Petitie voor straf op beledigen profeet Mohammed razend populair

Een petitie die oproept tot het strafbaar stellen van het beledigen van de profeet Mohammed is razend populair in de moslimgemeenschap, afgaande op de website petitie.com.

Volgens de site was de petitie maandagavond al bijna 60.000 keer getekend. Als dat allemaal geldige handtekeningen zijn, is het ruimschoots boven de grens van 40.000 waarmee in ieder geval in theorie een debat in de Tweede Kamer kan worden afgedwongen.

De petitie is een initiatief van imam Ismail Abou Soumayyah van de als salafistisch te boek staande Quba-moskee in Den Haag. ‘Wij moslims veroordelen met klem alle vormen van geweld naar aanleiding van de spotprenten,’ luidt de eerste zin. ‘Dit gezegd te hebben, vinden wij moslims ook dat het beledigen van onze profeet Mohammed niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het is eerder een tekort aan fatsoen en leidt ook nog eens tot maatschappelijke spanningen alsook het structureel beledigen van moslims. Wij roepen de overheid dan ook op om het beledigen van de profeet (zelfs alle profeten) strafbaar te stellen.’

Yassin Elforkani

De petitie is in lijn met een voorstel dat Yassin Elforkani, de imam van de Blauwe Moskee in Amsterdam, vrijdag deed om de vrijheid van meningsuiting in te perken.

Een burgerinitiatief mag niet over de Grondwet gaan. Volgens hoogleraar staatsrecht Wim Voermans is daar in dit geval geen sprake van. “Ik ben het er zelf niet mee eens, maar dit initiatief kan volgens mij wel. Je vraagt in wezen om een wet waarmee je een grondwettelijk recht wil inperken.” Het gaat dus niet om herziening van de Grondwet, aldus Voermans.

Maar de aan de Universiteit van Amsterdam verbonden politicoloog Menno Hurenkamp, die onderzoek heeft gedaan naar burgerinitiatieven, acht het vrijwel uitgesloten dat de Tweede Kamer bereid is tot een debat over herinvoering van godslastering. “Dit soort initiatieven sneuvelen heel vaak op gebrek aan politieke wil. Al komen er 200.000 handtekeningen, ik acht de kans bijna nul dat de Tweede Kamer hiermee instemt in de aanloop naar de Kamerverkiezingen.
https://www.parool.nl/amsterdam/petitie ... ~bc0b0b59/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

‘Verbod op beledigen Mohammed maakt geen einde aan de aanslagen’

Een wettelijk verbod op het beledigen van Mohammed, waar imam Yassin Elforkani voor pleit, is een onverstandig idee volgens Arend Jan Boekestijn.

Yassin Elforkani, imam van de Blauwe Moskee in Nieuw-West, deed afgelopen weekend een ‘Donnertje’. Minister van Justitie Pet Hein Donner repte immers in 2004 na de moord op Theo van Gogh – die maandag precies 16 jaar geleden werd vermoord – over een onderzoek naar de mogelijkheden voor verruiming van de strafbaarstelling voor belediging en godslastering. Het is er gelukkig nooit van gekomen en het verbod op godslastering is per 1 maart 2014 zelfs geschrapt. Elforkani stelt nu voor om met nieuwe wetgeving de vrijheid om de profeet te beledigen in te perken.

Het is interessant dat Elforkani alleen rept over godslastering van de profeet. Kennelijk moeten de andere theïstische religies zich maar zonder wetgeving redden. Het rechtstatelijke beginsel van gelijke gevallen gelijk behandelen is aan de imam voorbijgegaan. Het doet er echter niet toe, want een verbod op godslastering is in welke vorm dan ook sowieso een onverstandig idee.

In de eerste plaats zal dergelijke wetgeving gezien worden als het toegeven aan de islamistische terreur. Gekwetstheid wordt immers als wapen ingezet, zeker wanneer dit gepaard gaat met terreur. Een verbod op godslastering van de profeet zal de islamisten inspireren nog meer concessies via aanslagen af te dwingen.

Cartoons belangrijk

In de tweede plaats zijn cartoons in de westerse geschiedenis een belangrijk onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. In onze grondwet zijn grondrechten evenveel waard. Elforkani’s voorstel impliceert dat godsdienstvrijheid belangrijker wordt dan vrije meningsuiting. Die vrijheid is in ons land niet onbeperkt, maar nieuwe wetgeving zal de zelfcensuur bij cartoonisten nog verder aanwakkeren.

In de derde plaats is het controversieel wat onder godslastering moet worden verstaan. Als de almacht van de profeet of zijn historiciteit in twijfel wordt getrokken, wordt dat ook als godslastering beschouwd. In het Westen heet dat religiekritiek. Een gerespecteerde academische discipline waarvoor in onze eigen geschiedenis gevochten is. Gaan we die discipline via deze weg voor de bus gooien?

In de vierde plaats zal een verbod op smaling van de profeet geen einde maken aan de aanslagen. Islamieten vinden immers de status van ongelovige, andersgelovige en afvallige voldoende reden om toe te slaan. Veel aanslagen hadden helemaal niets met cartoons van doen maar kwamen voort uit een afkeer van het Westen. Die afkeer is zo groot dat men afbeeldingen van de profeet erger vindt dan genocide op moslims in China. Er wordt immers wel opgeroepen om Franse producten te boycotten door veel islamitische landen, niet Chinese producten. Chinezen mogen moslims in concentratiekampen opbergen, zolang zij maar geen cartoons van de profeet maken.

Ik denk niet dat Elforkani’s voorstel veel kans maakt. Vele aanslagen zullen echter nog volgen. Geheime diensten verijdelen veel aanslagen, maar tegen eenlingen die worden gestuurd of zelf via sociale media radicaliseren, valt weinig uit te richten.

Macron maakt terecht een onderscheid tussen de politieke islam en de islam. Het feit dat Denk en Nida gelijk asiel aanboden aan islamistische organisaties die in Frankrijk onder vuur liggen, geeft te denken. Het feit dat zij slechts lippendienst bewijzen aan de vrijheid van meningsuiting eveneens.

Dood door steniging

Toch is er een klein lichtpuntje. Alle theïstische religies vereren het opperwezen of goddelijke principes. De aantasting van de eer van diegene of datgene dat vereerd wordt, telt als een zwaar vergrijp. In het antieke jodendom volgde dood door steniging. Dat gebruik is gelukkig niet meer in zwang. Nu maar hopen dat de aanhangers van de islam de islamisten tot hetzelfde inzicht kunnen brengen.

Argumenten om dat te bewerkstelligen liggen immers voor het oprapen. Een opperwezen is niet voor niets almachtig. Zijn almacht impliceert dat mensen hem niet hoeven te verdedigen tegen godslastering. De profeet is in die gedachtegang zo groot dat hij überhaupt niet beledigd kán worden.
https://www.parool.nl/columns-opinie/ve ... b3d4656eb/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Aansteller Yassin Elforkani is zielig en heeft aandacht nodig.
Imam Blauwe Moskee stopt tijdelijk na doodsbedreigingen

Imam Yassin Elforkani houdt voorlopig geen vrijdagpreek in de Blauwe Moskee in Amsterdam. Hiertoe is besloten omdat hij de afgelopen dagen veel doodsbedreigingen heeft gekregen, bevestigt de imam een bericht in Het Parool. Hij heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Elforkani kan niet zeggen of hij wordt beveiligd.

De geestelijke ligt onder vuur nadat hij vorige week had opgeroepen tot het verbieden van het beledigen van de profeet Mohammed. Hij zei dit naar aanleiding van de recente terroristische aanslagen in Frankrijk.

De imam kreeg veel kritiek op zijn uitlatingen. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema noemde het woensdag in de gemeenteraad onacceptabel dat de vrijheid van meningsuiting zou moeten worden ingeperkt om te voorkomen dat mensen gekrenkt raken. Elforkani krijgt echter ook steun uit islamitische hoek. Een petitie van een collega-imam uit Den Haag die oproept tot het strafbaar stellen van de belediging van de profeet is donderdag al ruim 114.000 keer ondertekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Beroepsmolsim zijn is kennelijk weinig winstgevend. Hij gaat nu het bedrijfsleven in, zegt hij. Of met deftige woorden : "hij ambitieert een maatschappelijke carrière. ". En dat voor een ex-PvdA-man.
Een maand geleden kondigde Yassin Elforkani (38) als hoofdimam van de Blauwe Moskee aan voorlopig te stoppen met de wekelijkse vrijdagpreek vanwege de vele bedreigingen. Nu blijkt die stop definitief; eind deze maand vertrekt hij als imam en voorzitter van het moskeebestuur.
Dreigenenten van wie en wat?
Hij maakte ook vijanden. Niet alleen in uiterst rechtse hoek, waar hij ervan wordt verdacht Nederland te willen islamiseren. Afgelopen woensdag ging de salafistische prediker Mohammed Riani in een Facebookuitzending een uur lang te keer tegen Elforkani, die hij dreigde met een rechtszaak omdat hij zijn lesmethoden had gehekeld.
Heeft hij ruzie gekregen met de salafisten? Kennelijk. En hij heeft toch zijn best gedaan om ze te vriend te houden.
De laatste jaren biedt de Blauwe Moskee juist een podium aan salafistische predikers, zij het van gematigder snit dan Riani. Elforkani verdedigt die koers: “Die predikers moeten aan hun achterban verantwoording afleggen voor het feit dat ze naar de Blauwe Moskee gaan. Zo zaai je in die kringen verwarring.”
We hadden al de uitvinding van de gematigde salafisten. En nu is er weer een nieuwe soort ontdekt:
“Het gaat mij om het versterken van het theologische debat met welwillende salafisten. De islamitische gemeenschap begint altijd bij het antwoord. We zijn slecht in vragen stellen. Waarom doe je iets zus of zo? De theologische stagnatie binnen de islam frustreert me. We hanteren de spelregels die theologen vierhonderd jaar geleden hebben bedacht.”
Juist "The doors of Ijtihad are closed". En dat wa geen 400 maar 1000 jaar geleden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ijtihad
En zijn toekomst?
Maar ik vertrek als imam en ga andere dingen doen. Misschien een boek schrijven of de politiek in.”[...]
“Vooralsnog stort ik me op het bedrijfsleven. Ik hou me als consultant al langer bezig met leiderschapsvraagstukken.”
https://www.parool.nl/amsterdam/yassin- ... ~b10cbefe/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Er zijn boze moslims in Amsterdam. Wij discrimineren homo's niet roepen de moskeegangers. Dit is werkelijk „absurd, discriminerend en beschuldigend.” How dare you Femke... : nono3:
Moskee hekelt oproep tegen lhbt-geweld van gemeente Amsterdam

Het bestuur van de Blauwe Moskee in Amsterdam is boos over een brief van de gemeente. Daarin vraagt burgemeester Femke Halsema moskeebesturen een steunverklaring te tekenen waarin wordt opgeroepen om geweld tegen lhbt-personen te veroordelen.

De Blauwe Moskee noemt de gang van zaken „absurd, discriminerend en beschuldigend.” „Dat alleen moskeeën wordt gevraagd expliciet geweld te veroordelen is een directe beschuldiging aan het adres van de islamitische gemeenschap”, aldus de moskee in een verklaring.

Halsema heeft de Amsterdamse moskeebesturen uitgenodigd voor een overleg komende maandag over de bescherming van de lhbt-gemeenschap „en over de bijdrage die moskeeën kunnen leveren om de veiligheid van deze groep te versterken.” In de uitnodigingsbrief staat dat de burgemeester de moskeebesturen een verklaring zal voorleggen waarin geweld tegen lhbti+-personen wordt veroordeeld en waarin steun wordt uitgesproken „aan degene die slachtoffer zijn geworden van deze vorm van discriminatie en geweld.”

De burgemeester „wil graag dat zoveel mogelijk moskeebesturen deze verklaring ondertekenen om te laten zien dat de moskeeën een positieve kracht in de Amsterdamse samenleving zijn.” Hiermee wordt volgens de Blauwe Moskee „specifiek de islamitische gemeenschap voor de zoveelste keer” met wantrouwen vanuit de overheid schuldig bevonden „tot zij zelf het tegendeel bewijst.”

Ook gevraagd aan joodse en christelijke organisaties
Een woordvoerder van Halsema laat weten dat ook aan joodse en christelijke organisaties wordt gevraagd om eenzelfde soort verklaring te tekenen. Religieuze organisaties spelen volgens de gemeente een belangrijke rol als het gaat om het tegengaan van discriminatie en geweld tegen lhbt-personen, vanwege de directe contacten met de gelovigen die zij vertegenwoordigen. „We vragen ook weer niet zoveel van ze”, aldus de woordvoerder.

De Blauwe Moskee zegt dat het best kan dat de oproep ook aan andere religies is gedaan, „maar wat wij weten is alleen wat in die brief staat”, aldus een woordvoerder. De organisatie komt maandag niet naar het overleg.

De Blauwe Moskee is een van de grotere moskeeën van het land. De organisatie spreekt zich vaker uit over de positie van moslims en andere maatschappelijke onderwerpen. Hoeveel mensen de moskee vertegenwoordigt kan de woordvoerder niet precies zeggen, maar volgens hem komen er op vrijdagen zo’n duizend mensen naar de preek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Mijn conclusie:
die beroepsmohammedanen zij hevig op hun pik getrapt.
Niet onverwacht. Zo doen haatbaarden nu eenmaal.
BLAUWE MOSKEE: OPROEP GEMEENTE AMSTERDAM IS VERWERPELIJK

De Blauwe Moskee heeft een brief ontvangen waarin de Gemeente Amsterdam specifiek de moskeeen oproept een verklaring te ondertekenen om geweld tegen LHBTIQ+personen te veroordelen. Deze handelswijze van de gemeente wordt door de Blauwe Moskee geduid als absurd, discriminerend en beschuldigend. De Blauwe Moskee wijst de oproep met klem af.

Wie de Blauwe Moskee kent weet dat wij er niet voor schuwen om ieder maatschappelijk vraagstuk bespreekbaar te maken. Wij nemen hierbij duidelijk en onomwonden standpunten in, zowel intern in onze religieuze diensten als in het openbaar. Ons uitgangspunt is de islam. Wij geloven dat de Profeet Mohammed is gezonden als een bron van barmhartigheid voor de gehele samenleving met een oproep om hierin zijn voorbeeld te volgen. Wij geloven dat wij wat goed is moeten aanmoedigen en wat slecht is bekritiseren. Wij geloven dat wij dienstbaar moeten zijn voor iedereen. Wij zetten ons daarom continu in om een positieve kracht in de Amsterdamse samenleving te zijn. Ook roepen wij onze bezoekers hiertoe op.

Wij dachten dat dit ook het beeld was wat de Gemeente Amsterdam van ons had.

Tot onze verbijstering ontvingen wij de absurde oproep van de gemeente. Tevens zagen wij dat deze oproep enkel aan de moskeeen is verzonden. Dat alleen moskeeen wordt gevraagd expliciet geweld te veroordelen is een directe beschuldiging aan het adres van de islamitische gemeenschap. Wij wijzen deze beschuldiging met klem van de hand. Dat de gemeente expliciet stelt dat wij door het tekenen van deze steunverklaring ineens moeten bewijzen dat wij een positieve kracht zijn in de Amsterdamse samenleving is niet alleen een flagrante miskenning van wat wij al jaar en dag doen ten gunste van de Amsterdamse samenleving. Het betekent tevens dat specifiek de islamitische gemeenschap voor de zoveelste keer vanuit een wantrouwende overheid schuldig wordt bevonden tot zij zelf het tegendeel bewijst.

Dat de gemeente discriminatie van welke groep dan ook tegen wil gaan is in de basis goed. Dat de gemeente hiertoe enkel haar pijlen richt op een specifieke (religieuze) gemeenschap is echter in zichzelf discriminerend.

Het antwoord vanuit de Blauwe Moskee is: nee!

De Blauwe Moskee zal haar rol blijven vervullen zoals zij al jaren doet. Wij spelen een positieve en constructief rol in (discussies over) maatschappelijke vraagstukken. Wij doen dit proactief en uit eigen beweging. Wij bepalen hierbij zelf ons standpunt. Wij laten ons niet door de gemeente voorschrijven welke standpunt wij dienen in te nemen laat staan op commando. Wij hebben ten alle tijden vanuit een intrinsieke overtuiging elke vorm van geweld vanuit welke groep burgers dan ook jegens welke groep burgers dan ook vanwege welke reden dan ook afgekeurd en zullen dit consistent blijven doen. Volgens ons doen overigens alle religieuze instituten in Amsterdam dit. Wij laten ons niet voor het karretje spannen om defacto een blijkbaar aanwezig wantrouwen vanuit de gemeente richting de islamitische gemeenschap te bevestigen.

Stichting DC Blauwe Moskee E: lnfo.deblauwemoskee(§
Henri Dunantstraat 14 KVK: 58604766
1066 AX Amsterdam
https://www.facebook.com/DeBlauweMoskee ... 1519231625
Laatst gewijzigd door Mahalingam op zo okt 16, 2022 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd naar de excuses van Femke. :smile7:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Het lijkt mij dat moslims ( weer) gewonnen hebben.
Halsema trekt stekker uit overleg met moskeeën: ’Te weinig aanmeldingen’

Burgemeester Femke Halsema heeft het gesprek met moskeebestuurders afgezegd waarbij zij hen een verklaring tegen homodiscriminatie wilde voorleggen. Er waren te weinig aanmeldingen.

Dat laat haar woordvoerder maandagochtend weten. De Amsterdamse burgemeester had voor maandagavond een afspraak staan met de moskeeën uit de hoofdstad. Ze wilde hen het concept voorleggen van de ’Verklaring van Amsterdam’, waarin religieuze leiders door te ondertekenen afstand zouden nemen van homodiscriminatie.

Maar de moskeeën vinden de verklaring juist discriminerend naar hen toe. De Blauwe Moskee in Amsterdam-Slotervaart noemde het een ’absurde oproep’ en was ’verbijsterd’. „Dat alleen moskeeën wordt gevraagd expliciet geweld te veroordelen is een directe beschuldiging aan het adres van de islamitische gemeenschap.”

De Amsterdamse Denk-fractievoorzitter Sheher Khan schatte in dat er helemaal niemand meer naar de bijeenkomst wilde gaan. „Ze zijn teleurgesteld en boos. En terecht! Dit kan gewoon niet.” Hij kondigt een debat aan over de zaak. „De burgemeester hoort te verbinden. Moslims worden zo opgezet tegen de lhbti-gemeenschap.”

Volgens de woordvoerder van Halsema waren wel enkele moskeebestuurders nog steeds van plan aan te schuiven, maar waren het er zo weinig dat de burgemeester zelf besloot om het gesprek af te zeggen. De gesprekken liepen al langer en de plotselinge stellingname van de moskeeën verrast het stadhuis.

Polarisatie
Wel blijft de voorlichter benadrukken dat het ook de bedoeling was dat christelijke en joodse instellingen eenzelfde verklaring zouden ondertekenen, niet alleen de islamistische. In de ’Verklaring van Amsterdam’ zouden ondertekenaars discriminatie en geweld tegen de queergemeenschap ’compleet afwijzen’.

Halsema reageerde zondag al geïrriteerd op de ophef die Denk en de moskeeën creëerden van haar oproep. „Niet alleen is de suggestie dat ik een statement voorbereid dat enkel de moslimgemeenschap ’moet’ ondertekenen pertinent onwaar”, schreef zij op Instagram.

„De ambitie was om tot een breed gedeeld iniatief te komen. Ernstiger is dat daarmee geen gebruik wordt gemaakt van de uitnodiging tot overleg, maar is gekozen voor publieke polarisatie”, aldus Halsema. Ze noemt het een gemiste kans ’om vooroordelen te ontkrachten’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Halsema krijgt van moskeeën een koekje van eigen deeg

Door RODERICK VEELO

Moskeekoepels eisen excuses van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema. Zij had de moskeeën niet om een steunverklaring tegen anti-homogeweld mogen vragen. Want dat ’stigmatiseert moslims’, vinden zij. De christelijke en joodse kerken krijgen hetzelfde verzoek, maar voor de moskeeën doet dat er niet toe. Halsema krijgt ervan langs met het taboe waarvan ze zelf zo’n voorstander was.

„De gedachte dat het zich alleen maar onder één groep concentreert, is volgens mij een illusie. Je ziet gewoon een grove intimiderende cultuur op straat. Homoseksuelen kunnen daarvan verschrikkelijk de dupe worden.”

Aan het woord is burgemeester Halsema in de talkshow Dit is M ruim twee jaar geleden. Het gaat op televisie voor de zoveelste keer over geweld, gescheld en gespuug tegen homo’s. Halsema rekt het onderwerp bewust op tot straatintimidaties in algemene zin. Daarmee lukt het haar weg te blijven bij de grootste dadergroep van anti-homogeweld, islamitische jongeren.

Gênant gedraai
Aan tafel zit ook D66-Tweede Kamerlid Rob Jetten. Samen kletsen ze de hele uitzending om de hete brei heen. Iedereen die te maken heeft gehad met anti-homogeweld, weet uit welke hoek de klappen komen. Het gedraai van Halsema en Jetten is zó gênant, dat de redactie zich een paar dagen later gedwongen voelt oud-politieagent Ellie Lust in te vliegen om de olifant in de kamer aan te wijzen.

Lust vertelt er netjes bij, dat uiteraard niet alle moslimjongeren homofoob en agressief tegen homo’s zijn. ’Maar de waarheid is wel dat er een oververtegenwoordiging is van Marokkaanse jongeren als dader’, aldus Lust. Begin dit jaar publiceerde de gemeente Amsterdam – met enige vertraging (en tegenzin) – een onderzoek naar geweld tegen lhbtq-mensen met exact dezelfde dadergroep.

Kwalijke reputatie
De hoofdstad heeft een kwalijke reputatie als het om anti-homogeweld gaat. Wat ooit doorging als ’gay capitol’ en een vrolijke vrijplaats voor niet-hetero’s, is verworden tot een stad waar homo’s bang zijn op straat elkaars hand vast te houden en bij bosjes verhuizen omdat ze de intimidaties niet langer verdragen. Aan die angstsfeer is Halsema en de rest van het gilde wegkijkers mede schuldig.

Hardnekkig wegkijken van een problematische werkelijkheid is wegduiken voor de verantwoordelijkheid oplossingen te vinden en betekent in dit geval het in de steek laten van mensen, die vanwege hun geaardheid bang zijn op straat.

Symbolische oplossingen
Het is geen verrassing dat de bedreigingen en het geweld tegen homo’s maar niet minder worden. In plaats van het beest in de bek te kijken, vluchten bestuurders in symbolische ’oplossingen’ die het gebrek aan daadkracht moeten verhullen. Regenboogvlaggen en regenboogbankjes moeten het onheil stoppen.

Toevallig verscheen dezer dagen voormalig PvdA-leider Ad Melkert weer even ten tonele. In gesprek met interviewer Coen Verbraak beweerde Melkert nog steeds niet te begrijpen hoe de PvdA onder zijn leiding het in 2002 zo heeft moeten afleggen tegen Pim Fortuyn. Andere kopstukken uit die tijd – Felix Rottenberg, Rob Oudkerk en Wouter Bos – hebben inmiddels bekend hoe ’laf’ het wegkijken op links was. Misstanden in de multiculturele samenleving moesten worden verzwegen en wie het waagde ze te berde te brengen, werd uitgemaakt voor extreemrechts of ’minderwaardig mens’.

Hetzelfde taboe geldt nog altijd voor wat er schuurt met de islam in Nederland. De intolerantie binnen de islamitische cultuur voor homoseksualiteit verklaart waarom islamitische jongens oververtegenwoordigd zijn in het anti-homogeweld. Twee derde van de Arabische moslims wil liever geen homoseksuele buren en driekwart verwerpt homoseksualiteit volledig.

Bespottelijk
Het gaat ouders, buurtvaders en moskeeën aan wanneer deze onverdraagzaamheid bij een deel van hun jongeren resulteert in intimidaties en geweld. En wat politici en bestuurders aangaat, is dat er op dit onderwerp te weinig gebeurt in de opvoeding van deze jongens.

Moskeeën die een steunverklaring tegen anti-homogeweld weigeren te ondertekenen met als argument dat het verzoek hen stigmatiseert, is even bespottelijk als voorspelbaar. In plaats van het probleem te erkennen en verantwoordelijkheid te nemen, schieten de moskeebesturen in de slachtofferrol. Precies zoals ze daarin jarenlang zijn aangemoedigd door de partij van de Amsterdamse burgemeester Halsema.

Haar verzoek om hulp bij het voorkomen van geweld tegen homo’s wordt door de moskeeën nu uitgelegd als ’islamofobie’. Het is de tactiek waarin elk gesprek over verantwoordelijkheid wordt afgehouden door anderen te beschuldigen van racisme en discriminatie. Ik hoop dat Halsema de moskeeën niet laat wegkomen met deze truc, maar een koekje van eigen deeg is het wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Amsterdamse lhbti-steunverklaring head first van een flatgebouw gegooid

Halsema ontdekt veelzijdig Amsterdam

En weer een homosteunproject door de shredder. Na het KNVB-regenboogarmbandje dat geen regenboogarmbandje was, sneuvelt nu ook de geforceerde lhbti-steunverklaring die Amsterdam probeerde samen te stellen.
Halsema dacht dat moskeeën wel even zouden tekenen bij het halve maantje, maar kwam van een koude kermis thuis nadat ze ontdekte dat die imams gewoon achter hun geloof staan. Die schuiven hun opvattingen niet direct opzij als een stel ambtenaren goedkoop willen scoren met een nietszeggend statement.
De grootste verrassing van het project was het feit dat de gemeente dit niet zag aankomen. Het is niet dat de Allah-bukkers er ooit een geheim van maakten wat ze van homo's (moeten) vinden. Hun beperkte aanwezigheid op de jaarlijkse roze bootjesparade was nooit het gevolg van overvolle agenda's, zullen we maar zeggen.
Dat betekent overigens niet dat deze steunverklaring volkomen nutteloos was, want het schepte in ieder geval voldoende duidelijkheid. Of zoals de wijze Gremdaat al zei: Zo weten we tenminste waar de homohaat vandaan komt.
https://www.geenstijl.nl/5167529/amster ... w-gegooid/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Raad wil Halsema terug aan tafel met moskeeën

De Amsterdamse gemeenteraad wil dat burgemeester Femke Halsema weer een handreiking maakt naar de moskeeën in de hoofdstad. Zelf leek ze weinig zin te hebben om weer het initiatief te nemen, nadat ze vorige maand de deur in het gezicht kreeg dichtgeslagen.

Dat Denk weinig goede woorden over had voor de manier waarop Halsema een steunverklaring voor de lhbti-gemeenschap rond wilde krijgen, dat was vooraf al duidelijk. Maar ook de drie coalitiepartijen hadden donderdag ferme kritiek op het handelen van de burgemeester.

Halsema vroeg vorige maand zestig moskeebesturen om het ’Verdrag van Amsterdam’ te ondertekenen, waarin expliciet discriminatie van de lhbti-gemeenschap veroordeeld werd. De moskeeën vonden dat zij zo juist zelf gediscrimineerd werden, omdat zij geframed werden als daders.

Zelfreflectie
De PvdA stelde dat er ’onterecht het beeld is ontstaan dat het probleem vooral bij moskeebestuurders ligt’. D66 vroeg om zelfreflectie van de burgemeester. Wat had zij zelf fout gedaan? En ook GL vond dat het niet helpt ’als je door het beschermen van de ene groep, de indruk wekt dat een andere groep wordt weggezet’.

Daardoor ontstond er een ruime meerderheid in de raad die Halsema vroeg om weer het gesprek met de moskeeën op te pakken. Daar leek ze zelf weinig zin in te hebben, nadat die vorige maand collectief een afspraak met haar hadden afgezegd. „Waarom ik niet ben gaan praten? Ja, dolgraag! Ik had mijn agenda er voor vrijgemaakt”, verzuchtte ze. De moskeebestuurders kwamen niet opdagen. „De deur is best wel een beetje hard in mijn gezicht geslagen, dat betreur ik zeer.”

Halsema zag de verklaring juist als een manier om moslims te ’destigmatiseren’, aangezien er al een stigma is. Zij blijft ’tot op de dag van vandaag verbaasd’ over de opstelling van de moskeeën in deze casus. „We zitten in deze nare situatie omdat men ervoor gekozen heeft helemaal publiek te gaan.” Liever gaat ze nu in gesprek met andere organisaties in de stad. Multiculturele lhtbi-organisaties en vrouwenorganisaties bijvoorbeeld.

Verwarring
Na een lange discussie kwam Halsema - op aandringen van verschillende partijen - alsnog met het voorstel om een nieuwe handreiking te doen aan de islamitische gemeenschap, waarin ze dit keer wel vanaf het begin de gemeenteraad betrekt. Over hoe die door de raad gewenste ’uitgestoken hand’ eruit gaat zien, bleef tot na afloop van de vergadering grote verwarring bestaan.

Niet de hele gemeenteraad duwde Halsema overigens die kant op. Annabel Nanninga van JA21 vond dat haar aanpak ’niet zo handig’ was, maar ziet ook dat de islamitische organisaties wel heel gretig een excuus aanpakten om onder de verklaring uit te komen. „Lafjes”, noemde ze het. „Heel veel homoseksuelen in de stad hebben last van jongeren uit de islamitische cultuur, ik wil die olifant in de kamer wel benoemen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Even een zijpaadje.
Halsema mag dan wel problemen hebben gekregen met beroepsmoslims die zich niet pro-gender gedoe willen verklaren, in de USA hebben ze vergelijkbare problemen met basketballers die Mohammedaan zijn geworden. Die willen hun jodenhaat gewoon kunnen spuien want 'geloof'.
NBA star Kyrie Irving suspended without pay over antisemitism
[...]
The Brooklyn Nets suspended Kyrie Irving for at least five games without pay Thursday, dismayed by his repeated failure to “unequivocally say he has no antisemitic beliefs.”

Hours after Irving refused to issue the apology that NBA Commissioner Adam Silver sought for posting a link to an antisemitic work on his Twitter feed, the Nets said that Irving is “currently unfit to be associated with the Brooklyn Nets.”
“We were dismayed today, when given an opportunity in a media session, that Kyrie refused to unequivocally say he has no antisemitic beliefs, nor acknowledge specific hateful material in the film. This was not the first time he had the opportunity — but failed — to clarify,” the Nets said in a statement.
[...]
https://worldisraelnews.com/nba-star-ky ... tisemitism
On April 12, rumors began to spread that Irving had recently converted to Islam and was taking part in Ramadan fasting. Images of Irving kneeling before tipoff, in line with the Islamic prayer custom, began to circulate on Twitter, Instagram and beyond. In previous weeks, Irving had posted tweets crediting Allah for matters personal and political.
https://andscape.com/features/kyrie-irv ... asketball/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Blauwe moskee in Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een normaal weldenkend mens zal normaliter nooit toenadering zoeken tot een mohammedaan (vies woord voor moslim). Omgekeerd evenredig is dat ook het geval.

Let wel! Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Je hebt mensen die zich christen noemen maar nooit naar de kerk gaan, noch bidden of iets met Jezus hebben. Je hebt moslims van hetzelfde laken het pak: intelligent, amicaal, vooruitstrevend. Ik ken er een paar. In discussie blijven ze de Islam, hun afkomst, tot in den treure verdedigen en goed praten. Misschien was ik vergeten het verhaal te vertellen over de voor hen alles bepalende smaakmaker van hun religie de Arabische analfabeet Mohammed, om die met de grond gelijk te maken. Die was immers een gore pedofiele viezerik, psychopaat, sadist en initiatiefnemer van zeker tien aanvalsoorlogen.

Mensen zijn ontoerekeningsvatbaar. Dat is zeker waar. Pas wanneer zij een misdaad begaan die weinig voorkomt, worden zij met behulp van de psychiater door de rechter ontoerekeningsvatbaar verklaard. Het klopt echter voor geen meter dat juist specifiek moslims misdaden begaan die weinig voorkomen. Toch worden zij niet ontoerekeningsvatbaar verklaard. Omdat de rechter daarmee een precedent schept waar de politiek doodsbang voor is. Het is niet voor niets dat ik politici ontoerekeningsvatbaar verklaar en waarin Mark Rutte zonder twijfel als de uitblinker excelleert. Hij die liegt naar eer en geweten . . . doe het hem maar eens na . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie