Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Het is even wennen aan zijn naaktslakken gezicht. :ohmy2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Column Jan Roos: Repressieve D66’ers, genderneutraal maandverband… lichtpuntjes worden schaars in ons donkere landje

Door Jan Roos, 25 oktober 2019

Afbeelding

De moed zakt columnist Jan Roos zo ondertussen in de schoenen. Je kan in Nederland je kont niet keren, of een opportunistische D66-bestuurder verkoopt wel weer ergens leugens of hypocrisie. Of je krijgt rare fratsen dat maandverband ‘genderneutraal’ gemaakt moet worden. “Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ik gevangen ben in een draaikolk van gekkigheid. Want laten we eerlijk zijn, de lichtpuntjes beginnen steeds schaarser te worden in ons donkere landje,” aldus een sombere Jan.

Elke week lijken we verder af te zakken. Tenminste: zo voelt dat voor mij. Misschien ben ik depressief. Dat zou heel goed kunnen, maar het zijn niet mijn donkere gedachten die mij het gevoel geven dat we op het punt zijn gekomen dat dit land een openbare inrichting is geworden. Het zijn de berichten die je dagelijks om de oren vliegen. Vroeger was geluk nog heel gewoon, maar met de intrede van mijn maatschappelijk engagement veranderde dat gevoel. Ik begreep dingen niet meer. En nog niet. Maar waar ik het eerst vermakelijk vond om het te zien begint mij steeds meer het gevoel te bekruipen dat ik gevangen ben in een draaikolk van gekkigheid. Want laten we eerlijk zijn, de lichtpuntjes beginnen steeds schaarser te worden in ons donkere landje. En soms kan ik daar gewoon niet meer tegen.

Neem nou Sophie in ‘t Veld, de eeuwige fractievoorzitter van D66 in het Europese Parlement. Die vrouw zegt zonder knipperen tegen de BBC dat er een tweede Brexit-referendum in Groot-Brittannië nodig is omdat dat in “everybody’s interest” is. Oftewel, ze denkt dat de remainers gaan winnen. Wat is dat in hemelsnaam voor een plat opportunisme? Toen Nederland ‘nee’ zei bij het referendum over de Europese Grondwet luisterde D66 niet. Toen Nederland ‘nee’ zei bij het referendum over het associatieverdrag met de EU en Oekraïne luisterde D66 niet. Toen Nederland nee zei bij het referendum over de Sleepwet luisterde D66 niet. Liever gezegd: ze hebben haastig het raadgevend referendum de nek omgedraaid, omdat het volk steeds het verkeerde antwoord gaf. Maar nu D66 ziet dat ze in Groot-Brittannië mogelijk het goede antwoord gaan geven zijn ze weer voorstander. En maar jammerhouten over populisme.

Of wat denk je van het fake news-onderzoek van In ‘t Velds partijgenote Kajsa Ollongren? Volgens de minister van Binnenlandse Zaken was er sprake van buitenlandse inmenging tijdens de verkiezingen. Wat bleek? Totaal onwaar. Let wel: deze mevrouw is ook de baas over onze veiligheidsdiensten. Ze liegt dus glashard over beïnvloeding van verkiezingen zonder consequenties. Het was overigens dezelfde Ollongren die het referendum afschafte. Over beïnvloeding van de democratie gesproken. Wat overbleef in het politiek gekleurde onderzoek dat media die het overheidsverhaal klakkeloos overschrijven fantastisch zijn en media die dat niet doen, zoals DDS, heten junk news-verspreiders en fake news-fabrikanten te zijn. George Orwell zou het niet hebben kunnen verzinnen.

Nu we het toch over 1984 hebben. Na de boerenopstand vloog er weer wat fake news vanuit het ministerie richting de burger. Het was vanaf heden verboden om met trekkers op het Malieveld te demonstreren, want anders zou de parkeergarage die eronder ligt instorten. Flagrante onzin, maar de elite was zo geschrokken van al dat volkse kabaal dat ze dit soort hilarische onzin denkt te kunnen verkopen om hun macht te beschermen. Natuurlijk lachwekkend, maar het geeft wel de rotte geur van repressie aan.

En toen ik na al deze afkalving van onze democratie onder ogen kreeg dat maandverband genderneutrale verpakking krijgt zakte ik dieper in mijn depressie. Waar komt verdomme dat bloed dan uitlopen, schreeuwde ik nog uit. Maar ik wist dat het niet meer hielp. Want er is er namelijk eentje enorm ongesteld. Ik.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... re-landje/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Sophie in ‘t Veld

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 24 oktober 2019

Afbeelding

Je kunt het opportunisme noemen, of hypocrisie, maar het is gewoon: uw werk

Mevrouw In ’t Veld,

Wat hebben de mensen toch een slecht geheugen hè?

Gisteren kreeg u er op social media van langs omdat u, prominent lid van de partij die de ‘people’s vote’ het meest verafschuwt, bij de BBC pleitte voor een nieuw Brexit-referendum.

Zijn ze dan 25 mei 2018 vergeten?

Toen werd in Ierland een referendum over de abortuswet gehouden en zat u de volgende dag achter uw toetsenbord het instrument van de volksraadpleging toe te juichen.

“Yesterday the Irish people gave a resounding Yes vote to safe and legal abortion. Ireland shows us what can be achieved if we make our voices heard!”

U weet het vast nog wel.

Opeens was een volk slim genoeg om zich via een referendum uit te spreken over zoiets ingrijpends als abortus? Opeens juichte u, de fractievoorzitter van D66 in het Europees Parlement, het toe dat referendums worden gebruikt om de stem van het volk te laten horen?

We hebben er in Nederland ook een paar gehad.

Op 1 juni 2005 het referendum over de Europese Grondwet. “The Dutch people gave a resounding No”, met 61,5 procent van de stemmen (en de Grondwet kwam er).

Op 6 april 2016 het referendum over het Associatieverdrag met de schurkenstaat Oekraïne. “The Dutch people gave a resounding No”, met 61,0 procent van de stemmen (en het Associatieverdrag kwam er).

Op 21 maart 2018 het referendum over de Sleepwet. “The Dutch people gave a resounding No”, met 49,5 procent van de stemmen (en de Sleepwet kwam er).

Dat ‘resounding No’ van The Dutch People was uitgerekend voor uw partij, die nota bene was opgericht om de democratie te vernieuwen, reden het referendum-instrument de nek om te draaien.

Het argument: kwesties als de Europese Grondwet, het Associatieverdrag met de schurkenstaat Oekraïne en de Sleepwet zijn véél te ingewikkeld om aan het volk over te laten. Daar kunnen beroepspolitici véél beter over beslissen. En als die beroepspolitici niet luisteren naar het domme volk, dan wordt het domme volk boos en dan ‘speelt dat misschien Wilders wel in de kaart’.

Argumenten die plotseling niet meer gelden als er referenda worden gehouden waarvan de uitslag in lijn is met de standpunten van D66. Dan kan een volk opeens prima beslissen over abortuswetten in Ierland of een ‘Remain’ in Groot-Brittannië.

Je kunt het opportunisme noemen.

Of hypocrisie.

Maar het is gewoon: uw werk.

En daar ‘verdiende’ u de afgelopen vijftien jaar 2.650.000 euro mee, los van de Soros-douceurtjes.

De één heeft principes, de ander vult zijn zakken.

En als Joop.nl nou even lippendienst bewijst en schrijft dat er beslíst een tweede Brexit-referendum moet komen, krijgt die malloot Van Jole misschien wel weer een sticker van juf Ollongren.

De koningin van de kiezershaat, die het neerkijken op the people naar een next level heeft gebracht.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/10/24/briefje-van-j ... -t-veld-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Knetter, knettergek. :scratch:

De integratie van Marokkanen is een succes, maar passen witte Nederlanders zich ook aan?

Mooi stuk van D66-kopstukken Jetten en Paternotte over Marokkaanse integratie, maar wel eenzijdig, betoogt Kiza Magendane. Want hoe zit het met de aanpassing van de witte Nederlanders aan de veranderende samenleving?

Mijn WhatsApp-groepen met vrienden loeiden met positieve berichten afgelopen woensdag, nadat D66-politici Rob Jetten en Jan Paternotte in de Volkskrant een prachtig betoog hadden gehouden waarin ze stelden dat de integratie van Marokkanen in Nederland een doorslaand succes is. In het onderwijs, op de arbeidsmarkt en in het maatschappelijk leven (entertainment, politiek en sport) doen ‘Marokkanen’ het uitzonderlijk goed, ondanks de negatieve beeldvorming (Wilders) en het ‘waardeloze integratiebeleid’. De twee jonge politici roepen dan ook minister Wouter Koolmees (D66, Sociale zaken en Werkgelegenheid) om ‘het roer definitief om te gooien’ en met de nieuwe inburgeringswet ervoor te zorgen dat ‘nieuwkomers nooit meer met zo’n achterstand beginnen’.

Bij het lezen van die woorden moest ik denken aan een mevrouw die vorige week in een panel over racisme vroeg hoe het eigenlijk gesteld is met de integratie van autochtone Nederlanders, en of daar onderzoek naar wordt gedaan. Ik dacht ook aan een het beruchte filmpje van Jaïr Ferwerda, die vorig jaar een integratiequizje deed bij politici die ons land besturen. ‘Wat voor feestdag is het eigenlijk vandaag?’, wilde Ferwerda weten. Alle ministers, inclusief die van D66-huize, bleken niet op de hoogte te zijn en keken hem bevreemd aan. ‘Ik heb echt geen idee wat voor feestdag het is vandaag’, zei minister Koolmees. ‘Het is ook op uw beleidsterrein: integratie’, probeerde Ferwerda Koolmees uit het gênante moment te redden. Na de tip van Ferwerda en het gefluister van de woordvoerder, zei Koolmees uiteindelijk: ‘Suikerfeest, einde van de Ramadan.’ Glunderend, als een scholier die net een complexe wiskundesom had opgelost.

Hoe anders is het in een land als Canada, waar premier Justin Trudeau jaarlijks moslims in zijn land en over de wereld een gezegende en vredige Ramadan toewenst. Misschien omdat hij een ministerraad heeft die een etnische en religieuze afspiegeling van Canada vormt. De coalitie waarvan de partij van Jetten en Patternotte onderdeel is, heeft daarentegen een voltallige ministerraad die bestaat uit de zogeheten witte Nederlanders. In de hele Tweede Kamer, inclusief de fractie van de twee jonge politieke dieren, is geen enkele Afro-Nederlander te bekennen, iets wat ik twee jaar geleden in de Volkskrant ‘de politieke pijn van zwart Nederland’ noemde.

Je zou hopen dat de minister van Sociale Zaken en Integratie bij het ontwikkelen van de nieuwe integratiewet niet alleen kijkt naar de manier waarop nieuwkomers zich in Nederland aanpassen, maar ook nadenkt over hoe de politiek en de samenleving als geheel inclusiever kunnen worden. Met andere woorden: hoezeer zijn partijen als D66 bereid de zogenoemde allochtonen volledig onderdeel van hun gezelschap te laten worden, voorbij de oneliners?

Een groep van sociale wetenschappers zoals Paul van Laar (Erasmus Universiteit) en Maurice Crul (VU Amsterdam) doet nu al twee jaar onderzoek naar het fenomeen superdiversiteit in steden als Rotterdam, Antwerpen en Malmö, en hoe autochtone bewoners van het land integreren in de zogenaamde migrantenwijken.

Ze observeren net als Jetten en Paternotte dat het veel beter gaat met de tweede en derde generatie. Echter, omdat zij wetenschappers zijn, hebben ze een gelaagder verhaal. ‘Een grote groep heeft steile opwaartse mobiliteit doorgemaakt, maar aan de andere kant blijft een even grote groep achter’, schrijven ze in Coming to terms with superdiversity: the case of Rotterdam, hun dit jaar verschenen studie. ‘De nakomelingen lopen het risico slechter af te zijn dan hun ouders.’

Met hun onderzoek willen de onderzoekers de complexiteit van steden als Amsterdam en Rotterdam in beeld brengen. In deze steden weten ze al heel lang dat als men het over ‘integratie’ en ‘nieuwkomers’ heeft, er niet altijd wordt gedoeld op mensen die Ziyech, Arib of Aboutaleb als achternaam hebben. Ook de Jettens, Koolmezen en Patternottes van deze wereld hebben nog een slag te maken als het om integratie gaat. Want het is een understatement te stellen dat de integratie van de zogenaamde witte Nederlanders behoorlijk is mislukt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Knetter > gekker > Jetten
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Zo zeg. :razz: Goud. Ollongren kreeg me daar toch op haar falie van Martin Bosma. Elke zin van hem was midden in de roos. Wat moet dat pijn gedaan hebben. Ik vermoed dat de stoom van de freule zichtbaar uit haar oren komt.

Ollongren was zelf niet aanwezig, want zogenaamd ziek.

Ik vermoed dat heel snel de bijdrage van Martin op internet zal verschijnen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:Ollongren was zelf niet aanwezig, want zogenaamd ziek.

Ik vermoed dat heel snel de bijdrage van Martin op internet zal verschijnen.

Nogal wat vergelijkingen met de eveneens Duitse Democratische Republiek.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Het valt me op dat er weer weinig mensen in de zaal zitten als Bosma het woord neemt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Het valt me op dat er weer weinig mensen in de zaal zitten als Bosma het woord neemt.
En niemand die hem in de reden valt...Te pijnlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Maar ik vond het wel een geweldige redevoering! :victory:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Kafka Orwellongren...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

D66 in 1970 Daar had Martin Bosma het over.

D’66 was zeer bezorgd over de overbevolking.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Thierry Baudet (FvD): Ollongren werkt ons tegen, nepnieuws, nieuwe wetten en andere onzin!
Tweedekamer video's - 29 okt. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Ollongren wordt gefileerd.
Ollongren ziet burger als gevaarlijk beest

Welja. Bij alle gekkigheid in de Nederlandse politiek kan deze er nog bij: de minister van Binnenlandse Zaken die rond de verkiezingen moord en brand schreeuwde over Russische nepnieuwscampagnes die onze democratie destabiliseren, verspreidde met die boodschap zélf nepnieuws. Uit een onderzoek waartoe ze persoonlijk opdracht gaf, blijkt dat er geen sprake was van Russische beïnvloeding tijdens de verkiezingen. Geen campagne gericht op de massa-desinformatie van het Nederlandse publiek, geen leugens die de samenleving konden ontwrichten. Behalve van de minister zelf, die blinde paniek zaaide.
Spoiler! :
Het goede nieuws van de afwezigheid van Russische intriganten in de Nederlandse politiek verbleekt bij de wetenschap dat een eigen minister burgers op het verkeerde been zet. Ollongren herstelt momenteel van een medische ingreep en kon deze week de kritiek van de Kamer op haar fakenews-alarm niet beantwoorden. Bovendien gaf ze het onderzoek dat haar tegensprak pas vlak voor het reces vrij. Handig. Zo win je tijd, hoef je je niet meteen te verantwoorden.

Codetaal
Wie een linguïstische Halloween-ervaring begeert, raad ik de Nederlandse samenvatting van het in het Engels gepubliceerde onderzoek van harte aan. ’Politiek en Sociale Media Manipulatie’ heet het. Proza in een dolgedraaide codetaal geschreven, vol taalfouten en buitensporig molest jegens de grammatica. De vraag is: wat schieten we op met dat onderzoek? Als ik het goed begrijp, kregen de onderzoekers toch wat nepnieuws en trolachtig gedrag in het vizier, niet van regeringen, maar van andere verspreiders van het zogenaamde junknews op internet. Ook kwamen ze tot de bevinding dat Zwarte Piet en de MH17 de meest polariserende discussies opleverden. Ook deze inkopper geldt als vondst: dat het internet doordesemd is van tendentieus nieuws. Een kwartiertje surfen buiten haar bubble en Ollongren had dat zelf gratis kunnen ontdekken.

Tot zover kun je denken: onschuldig amateurisme. Maar dan volgt de bewering dat het bedenkelijke nieuws en de ’verdachte activiteiten’ vooral van de rechterkant komen. Vanzelf. Want links is natuurlijk, altijd, verschoond van alle blaam – de oud-linkse reflex. Om polarisatie tegen te gaan wordt de minister geadviseerd ervoor te zorgen dat extreemrechts gedachtegoed nooit aandacht mag krijgen, althans: de brave media mogen daar niet meer naar verwijzen. Die moeten zich juist richten op de slachtoffers van dat extremisme. Ook moeten er platforms georganiseerd worden om de discussie rond Zwarte Piet uit de polariserende sfeer te trekken, waarbij burgerparticipatie gewenst is. Welnu, als er iets al typerend is voor de Pietendiscussie, dan is dat de burgerparticipatie. Nederland demonstreert zich suf voor en tegen Piet. Moet daar nog een ministerieel fuifje bij komen?

"Minister verspreidde nepnieuws"
Was het trouwens niet Ollongren die afgelopen zomer een buitengewoon geruchtmakend democratiefestival organiseerde? Er kwam namelijk geen hond opdagen, op wat opgetrommelde ambtenaren na. En juist dit partywonder zou nu het Grote Anti-polariserende Zwarte Piet Debatfestijn moeten organiseren. Ik zie een vette ministeriële subsidie opdoemen voor Jerry Afriyie en andere herauten van de Pietentransitie en een legerblokkade die moet voorkomen dat er andere blokkades plaatsvinden van burgers die juist gedepolariseerd moeten worden.

Lach erom, maar het is om te huilen dat de minister van Binnenlandse Zaken het advies krijgt de richting van publieke debatten te dirigeren. Ook blijft het niet te verkroppen dat zo’n onderzoek dat haar ongelijk bewijst bijna weggemoffeld is.

Vintage Ollongren, helaas. Vorig jaar voorkwam ze dat een negatief rapport van de toezichthouders op de inlichtingendiensten vóór het referendum over de nieuwe Inlichtingenwet verscheen. Ze koos zelf voor de vertraging, bleek uit documenten die Nieuwsuur via een WOB-procedure verkreeg. Ollongren ontkende dat de vertraging met het referendum te maken had. Hoe ongeloofwaardig wil je zijn? Als je een rapport hebt met informatie en kritiek die voor de burgers nuttig is voordat ze een keuze maken bij een referendum, dan is het een ondermijning van de democratie om dat rapport pas na het referendum te publiceren. De minister had kennelijk geen trek in al die mondige burgers die buiten de verkiezingen om over kabinetsbesluiten willen beslissen. Kort daarvoor had ze het referendum al afgeschaft.

Wantrouwen
Wat mij verbaast aan deze minister is niet eens meer de inconsistentie van haar beleid en dat angstige, schuldbewuste duiken. Het meest onaangenaam treft haar hardnekkige wantrouwen in de burger. De burger die geen juiste informatie krijgt voor de referendumkeuze, de burger die het referendum wordt afgepakt, die met Russische nepnieuwsaanvallen wordt bang gemaakt en dan niet op tijd mag lezen dat dat pertinente onzin was. De burger die gezien wordt als een gevaarlijk beest dat afgericht moet worden.

Maar de vergevingsgezindheid blijkt groot: het Opiniepanel van Een Vandaag koos Ollongren op de tweede plaats als meest gewenste vrouwelijke premier van Nederland. Het is duidelijk: we hebben Rusland dus helemaal niet meer nodig om burgers tot een electorale ramp te bewegen, mochten we ooit onze minister-president direct kunnen kiezen.

Door NAUSICAA MARBE
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Laten we het dan zo zeggen:

When the people (do have to) fear the government there is misery.

When the government fear the people there is liberty.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

D66-jeugd vindt verlaging snelheid naar 100km niet stilstand genoeg, wil verlaging naar 90km

Door: Redactie, 12:09, 05 november 2019

Afbeelding

En nu voorui... oh, wacht

D66-jongeren dienen motie in voor verdere snelheidsverlaging naar 90 km/u.

De Jonge Democraten dienen op het D66 congres in Breda een motie in die pleit voor het verder verlagen van de maximumsnelheid naar 90 km/u. Aankomende zaterdag zal voorzitter Annabel Broer de motie verdedigen. Broer: “Nu het kabinet toch aan het schuiven is met de maximumsnelheid kunnen ze beter gelijk doorzetten.”

Het kabinet wil kijken naar het gericht verlagen van de maximumsnelheid om de stikstofcrisis aan te pakken. Zo zou op een select aantal wegen de snelheid naar 100 km/u worden verlaagd. Dat het kabinet het verlagen van de snelheid enkel in de context van de stikstofcrisis bekijkt, is volgens Broer kortzichtig: “Het verlagen van de maximum snelheid biedt een directe verlichting van de stikstofcrisis. Maar ook voor de volksgezondheid zou het fantastisch zijn: de luchtvervuiling wordt ingeperkt, het aantal verkeersdoden neemt af en de geluidshinder vermindert.”

Eind jaren 90 is uit onderzoek al gebleken dat bij 90 km/u een optimale balans wordt gevonden tussen vervuiling en de mobiliteit van weggebruikers. “Een snelheidsverlaging bevordert zelfs de doorstroom, doordat het aantal files afneemt.” Aldus Broer.

De Jonge Democraten hopen dat ook de oudere D66-leden het voorstel steunen. “Zeker D66 zou bereid moeten zijn om deze lastige keuze voor een houdbaar weggebruik te maken, ook wanneer dit een niet electoraal populaire keuze is.”

https://tpo.nl/2019/11/05/d66-jeugd-vin ... naar-90km/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Vandaag is het 110e D66 congres in Breda

En wat beloofde mevrouw El Kak de Syriers? Dat kan toch niet?
Minister waarschuwt Syriërs voor Nederlandse media

Minister Kaag (Ontwikkelingssamenwerking) waarschuwt Syrische vluchtelingen om media met een korrel zout te nemen. „Laat je niet gek maken door de Nederlandse media!”, zei ze op het D66-congres tegen zo’n 150 uitgenodigde Syriërs die in Nederland wonen. Ze drukte hen op het hart om ‘niet alles te geloven’ wat media hier berichten.

De uitspraak leek te slaan op mogelijke angst bij de aanwezigen dat ze binnenkort weer terug worden gestuurd naar Syrië. Even daarvoor liet de partij de Syriërs een filmpje zien waarin fractieleider Rob Jetten in de Tweede Kamer ten strijde trok tegen Thierry Baudet. Daarin stelde hij dat de Forum-leider alle Syriërs over een kam zou scheren en ze terug wilde sturen.
Spoiler! :
Maar, zo verzekerde Kaag, D66 zal zich daar stevig tegen verzetten. „De vluchteling als zondebok voor eigen problemen is eeuwenoud. De voorwaarden voor vrijwillige terugkeer zijn er niet.”

In de zaal memoreerde een aanwezige even later wel dat hij vindt dat sociale media te veel focussen op misstanden onder enkele vluchtelingen en dat er te weinig aandacht is voor mensen die wel slagen.

Fractieleider Rob Jetten nam het stokje vervolgens over, zij het met een nuance: „Laat je niet gek maken door wat je op sociale media of televisie ziet”, sprak hij. Waarna Kaag weer aanvulde, verwijzend naar de Syrische president Assad. „Als je het onder Assad hebt overleefd, kun je Nederlanders ook wel aan”, sprak de bewindsvrouw van Rutte III.

„Jullie zijn geen gelukszoekers”, wist de minister, die vervolgens getrakteerd werd op applaus uit de zaal. Die had ze overigens vanaf de start al voor zich gewonnen, toen ze de aanwezigen in het Arabisch kon toespreken.

Na afloop wilde de bewindsvrouw aan De Telegraaf graag benadrukken dat ze tijdens haar Arabische praatje de Syriërs op het hart had gedrukt dat het niet gaat om de media maar om de boodschap die hen via media bereikt.

Kaag zou hebben bedoeld te zeggen dat als Nederlandse politici op tv iets zeggen over het terugsturen van Syriërs, dat niet betekent dat dat meteen het beleid is van de overheid. Het zou voor Syriërs lastiger te bevatten zijn dat het hier zo werkt, omdat ze uit een staat komen waar de media 1-op-1 de overheid is.

Het belang van vrije media staat voor haar als een paal boven water, benadrukt Kaag. Als minister, maar ook als ervaringsdeskundige die in oorlogsgebied heeft gewoond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

D66-congres...

Afbeelding

Het #D66congres is massaal voor het binnenhalen van haatdragende, koude IS-strijdsters die willens en weten afreisden naar het Kalifaat en diens verderfelijke gruwelijkheden accepteerden. Het #D66congres is massaal voor het binnenhalen van de moderne ‘moffenmeiden’.

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Dennis de Witte en Wouter de Winther)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52067
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

D66, GroenLinks en PvdA . Wie is het meest "human" en ruimhartig aangaande vluchtelingen/migranten en uit Nederland afkomstige IS-terroristen?
Huidge koploper: D666.
Afbeelding

En hoe staat het met die menselijke kant te laten zien aan de slachtoffers en nabestaanden van de terreur van IS?

En is D666 nog wel een onderwijspartij? Hoe durf je de vraag te stellen. Natuurlijk wel.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Het kan dus altijd nog gekker bij D'66. Let wel: Regeringspartij. Om moedeloos van te worden. Zullen we voor de grap de volgende D'66-gekte hier gaan publiceren? Dan kunnen we misschien nog eens gaan lachen. Maar het is toch om van te huilen voor ons land dat zulke pleefiguren ons land bestieren? In een normaal land zouden zij al lang en breed bij een normaal volksgericht aan de schandpaal zijn genageld. Sigrid al-Qaq houdt dus de immigranten voor dat de burgers in Nederland het allemaal verkeerd zien en dat hun propaganda de waarheid is. Hoe wil je nou discrepantie tussen theorie en praktijk voeden? En met alle confronterende consequenties van dien? Want Grote Smurf Sigrid al-Qaq zegt... Dan zal de D'66-rechter op zijn beurt wel ingaan op dat bijvoorbeeld de crimigrant zich op Sigrid al-Qaq beroept en daarin meegaan. Hoe is het mogelijk dat een kabinet toelaat dat Sigrid al-Qaq voor Grote Smurf mag spelen? En al die andere regeringspartijen buigen als een knipmes voor D'66. Hoe vaak is al niet gezegd "Bezint eer ge met D'66 begint."? Helaas is het moment van herbezinnig nog steeds ver weg. In een normaal land zou Sigrid al-Qaq in de gevangenis zitten voor hoogverraad. Al-Qaq for prison!
Laatst gewijzigd door King George op zo nov 10, 2019 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Aan Sigrid Kaag

Posted on 10 november 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste mevrouw Kaag,

Wat fijn dat u tussen het uitdelen van ons belastinggeld aan de Palestijnen en het poetsen van het fotolijstje, waarin dat gezellige kiekje van uw gezin met Yasser Arafat zit, nog tijd vond om het D66-congres te bezoeken. Konden we op de voet volgen hoe u een ‘Özturkje’ deed. Of eigenlijk: een ‘Dubbele Öztürk’.


Ten eerste sprak u op een congres van een Nederlandse politieke partij in een Nederlandse stad in een onverstaanbare taal tegen de aanwezigen. Bij Denk-Kamerlid Öztürk weten we dan nooit of het zijn beroerde Nederlands is of Turks, bij u bleek het Arabisch te zijn.

Ten tweede zei u op dat congres van een Nederlandse politieke partij in een Nederlandse stad dat Nederlandse media niet betrouwbaar zijn. “Laat je niet gek maken door de Nederlandse media!” was het letterlijke citaat.

Later zei u dat Nederlandse media niet alleen onbetrouwbaar zijn, maar ook nog potentieel bedreigend voor de inwoners van Nederland met een Syrisch paspoort. Anders kan ik de zin “Als je het onder Assad hebt overleefd, kun je Nederlanders ook wel aan” niet verklaren.

Ik wilde u, toen ik het u hoorde zeggen, al complimenteren met uw eerlijkheid. Het is natuurlijk ranzige opruiing van u, net als dat ‘moord’ van die Erdogan-loopjongen van Denk over de door Nederlandse militairen veroorzaakte burgerdoden in Irak, maar u draaide er tenminste niet omheen.

Maar toen de verslaggever van De Telegraaf u er op aansprak, maakte u er dus die ‘Dubbele Özturk’ van.

Dat wegzetten van de media als ‘onbetrouwbaar’ en ‘minder levensbedreigend dan Assad’ was ‘verkeerd begrepen’.

De Telegraaf schrijft: “Na afloop wilde de bewindsvrouw aan De Telegraaf graag benadrukken dat ze tijdens haar Arabische praatje de Syriërs op het hart had gedrukt dat het niet gaat om de media maar om de boodschap die hen via media bereikt. Kaag zou hebben bedoeld te zeggen dat als Nederlandse politici op tv iets zeggen over het terugsturen van Syriërs, dat niet betekent dat dat meteen het beleid is van de overheid. Het zou voor Syriërs lastiger te bevatten zijn dat het hier zo werkt, omdat ze uit een staat komen waar de media 1-op-1 de overheid is.”

LOL.

‘Kaag zou hebben bedoeld te zeggen...’

‘Öztürk zou hebben bedoeld te zeggen...’

Maar ondertussen zeiden Öztürk en u nét even iets anders.

Ondertussen hitsten Öztürk en u vakkundig het Volk met de Korte Lontjes tegen instituten als ons leger en onze media op.

Ik geloof niet dat er buiten De Telegraaf in de media veel aandacht was voor wat u zéi en wat u ‘bedoeld zou hebben te zeggen’.

Allemaal te druk met het zoeken naar niet-bestaande ooggetuigenfilmpjes van die ‘rassenrellen’ in Den Haag natuurlijk...

Groet,

JanD

PS. Als u nog iets zoekt voor in de schoen van Öztürk: gevonden!

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

De dames schieten er wellustig op los

Door ROB HOOGLAND

Voordat Hans van Mierlo de politiek inging, was hij journalist. Een bevlogen journalist zelfs, vol vernieuwingsdrang. Daarom richtte hij, samen met Hans Gruijters, D'66 op (later zonder apostrof). Het moest allemaal anders.

Klopt, ik vertel hiermee niets nieuws. Maar ik wijs er toch op nu Sigrid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en druk pogende de macht in haar partij naar zich toe te trekken („Bitchfight coming up!”, hoor ik de krantenjongens op straat al roepen, als Kajsa Ollongren straks haar oorlogssterkte heeft herwonnen), tijdens het laatste D66-congres een opmerkelijke boodschap voor de 150 speciaal uitgenodigde Syriërs had. „Laat je niet gek maken door de Nederlandse media!”, riep mevrouw Al Qaq, zoals zij sinds haar huwelijk met een Palestijns Al Fatah-prominent eigenlijk heet.

Tuurlijk, later zwakte madam haar woorden af. Zo gaan die dingen. Ik citeer deze krant: ’Na afloop wilde de bewindsvrouw benadrukken dat ze de Syriërs op het hart had gedrukt dat het niet gaat om de media maar om de boodschap die hen via die media bereikt. Kaag zou hebben bedoeld dat als Nederlandse politici op tv iets zeggen over het terugsturen van Syriërs, dat zoiets niet meteen het beleid is van de overheid. Dat zou voor Syriërs, opgegroeid met staatsmedia, lastiger te bevatten zijn.’

En gij geleuft 't.

Het zijn toch allemaal hyperintelligente neurochirurgen?

O, wat zou ik Hans van Mierlo graag hebben gevraagd wat hij ervan vindt dat twee vooraanstaande D66-vertegenwoordigsters hun giftige pijlen momenteel op zijn oorspronkelijke beroepsgroep richten, dames die bij de laatste Kamerverkiezingen - over democratische vernieuwingen gesproken - niet eens op de kieslijst stonden. Ollongren kwam onlangs met een neprapport over nepnieuws op de proppen, Kaag wilde getuige haar toespraak op dat congres kennelijk niet voor haar onder doen.

Don't shoot the messenger, zeg men.

Welnu, ze schieten er allebei wellustig op los.

Je moet het maar durven, het vak van de gevierde oprichter van je partij hardvochtig onder vuur nemen - en tegelijkertijd dus de vrijheid van meningsuiting - en intussen de door hem zo nauwkeurig geslepen kroonjuwelen bij het oud vuil zetten, waarmee Alexander Pechtold overigens al een begin maakte.

Gekozen premier en dito burgemeester, districtenstelsel, dualisme, referendum: het is er allemaal niet van gekomen. Van Mierlo's vernieuwingsdrang is verworden tot muilkorfdrang, terwijl de huidige politieke leider Rob Jetten, dag in dag uit likkebaardend achter Jesse Klaver aan huppelend, het feit dat hij zijn ogen heeft laten laseren als breaking news presenteert.

Dit was, vlak na de oprichting, de 'ontploffingstheorie' van Hans van Mierlo: „D'66 verdwijnt weer wanneer we het huidige politieke stelsel mee hebben helpen opblazen.”

Ik ontwikkel dus maar snel een andere ontploffingstheorie.

De stemhokjes zijn op 17 maart 2021 de hele dag open.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Het D66 sneeuwvolkje Petra Stienen die tekeer ging tegen de SGP en de nashvilleverklaring maar de islamitische shariawetten NIET in strijd vindt met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens, wil kerstliedjes in winkels verbieden.
D66-senator Petra Stienen wil Kerstliedjes in winkels verbieden: ‘Dit is echt een heel goed idee!’

D66-senator Petra Stienen start een campagne om winkels geen kerstmuziek meer te laten draaien die op een verboden lijst komt. In Engeland wordt al met dit beleid geëxperimenteerd, en Stienen staat te trappelen om dit ook naar Nederland te halen: “Mag je nog zeggen dat dit echt een heel goed idee is?”

Half rechts Nederland stonk er vorige week mooi in: ex-GroenLinks-Kamerlid Zihni Ozdil die zogenaamd het Kerstfeest wilde slopen, vanwege behoud van de “multi-relationele samenleving.” Allemaal één grote grap om te laten zien hoe snel mensen in een boosmakertje trappen. Een geslaagde grap, als je het mij vraagt.

Maar niet alle Kersthaat onder de zon is het gevolg van een uit de hand gelopen practical joke. Het fenomeen blijkt daadwerkelijk te bestaan, en dan heus niet alleen bij malloten bij ISIS of de Partij voor de Eenheid. Nee, ook gewoon bij Eerste Kamerleden voor D66. Dan heb ik het over Petra Stienen, die eerder al de sharia bagatelliseerde uit naam van de tolerantie. Ook is zij – verrassing! – een boezemvriendin van Sylvana Simons.

Dus in dat opzicht is het allemaal niet bijzonder verbazingwekkend, maar daarom niet minder ernstig dat zij nu op Twitter een campagne is gestart om Kerstmuziek uit te bannen die zij te “cheesy” (afgezaagd) vindt. Want wie gaat er bepalen of een liedje straks voldoende “cheesy” is om op de lijst van door D66 verboden kerstliederen te verschijnen. Last Christmas mag dan sowieso niet meer. Maar wat doen we dan met Mariah Carey. En hoe ‘cheesy’ vinden we eigenlijk Stille nacht, heilige nacht? Misschien dat er dan ook maar een rode streep moet door alle traditionele, meer religieuze, kerstliedjes.

Kortom: al is de anti-Kerstsatire nog zo snel, een karikaturaal D66-Kamerlid achterhaalt ‘r wel!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Stanley
Berichten: 360
Lid geworden op: do jun 12, 2014 6:41 pm

Bericht door Stanley »

Bilderberg Kajsa volledig ontmaskerd…!
Door GuidoJ. 30 oktober 2019

Was jij vergeten, dat D’66-‘corryfee’ Kasja Ollongren, ooit de vertrouweling/rechterhand was van Mark Rutte..? Ollongren (1967) was rond 2015 als hoogste ambtenaar van het ministerie van Algemene Zaken nog de rechterhand van premier Rutte.. De hoogste ambtenaar kan zo naar beide kanten haar werk doen. Top-ambternaren op dat ministerie besturen en de premier ‘advies’ geven over ‘wat er speelt’. 22 Jaar geleden kwam ze werken bij het ministerie van Economische Zaken en werkte in verschillende hoge functies tot 2007. Toen stapte ze over naar het ministerie van Rutte.
Maar in 2014 vertrok ze uit Den Haag om voor D’66 wethouder in Amsterdam te worden. Als locoburgemeester nam ze -tijdelijk- de taken waar van de overleden burgemeester Van der Laan. Haar werk aldaar wordt ook -net als haar andere daden- haarfijn geanalyseerd door Martin Bosma (PVV) in de presentatie die hij in de Tweede Kamer gaf, afgelopen week.

We willen je aanraden geen minuut van deze uiterst goed voorbereide presentatie van Bosma te misseen. Hoewel we geen hoge pet ophebben met het PVV-gedachtengoed, is Martin Bosma naar ons idee, altijd goed voor een haarscherpe analyses. En dit keer onderschrijven we ook zijn conclusies over ‘gravin Kajsa’.. Over die titel trouwens, waar ze nogal protserig mee doet:
Kajsa Ollongren is lid van het van origine Fins-adellijke geslacht Ollongren (oorspronkelijk Ållongren) en dochter van de Nederlandse informaticus en sterrenkundige Alexander Ollongren, die in 2002 werd ingelijfd bij de Nederlandse adel. Hierdoor mag Kajsa Ollongren zich officieel jonkvrouw noemen en bijzonder is dat ze door haar Zweedse moeder, naast de Nederlandse ook de Zweedse nationaliteit kan voeren en voert. Een dubbel paspoort dus. Kijk naar het relaas van Martin Bosma:

https://youtu.be/9uFw08AIBTY

Wat is méér ‘nep’: Kajsa Ollongren zélf of haar nepnieuws-inquisitie’..?
Afgelopen week was de Tweede Kamer met herfstvakantie, of ‘reces’ zoals dat in die kringen dan heet. De vrijdag vóór het reces, 18 oktober, als de Tweede Kamer al naar huis is, laat Ollongren het rapport vrijgeven, waarin de conclusies staan van haar vermeende inquisitie naar ‘nepnieuws’.. Want dé politiek, in de figuur van Ollongren natuurlijk, had besloten dat het weleens zou gaan beslissen over wat ‘nep’ was en wat écht nieuws… Alleen al het feit dat je een subjectieve journalistieke levensader in de Nederlandse (en Europese) industrie het leven moeilijk wilt maken, zegt genoeg over je opstelling en mentaliteit in dezen. Democraat?? We dachten het dus niet!
Kijk hoe ze hier haar rug probeert recht te houden, wanneer ze het vuur aan de schenen gelegd krijgt van Tom Staal/GeenStijl. De zaak gaat over het feit, dat GeenStijl eerst op Europees niveau -samen met andere Nederlandse media- was afgeschilderd als ‘nepnieuws’-fabrikant en waar later -na protest- ineens de ‘beschuldiging’ van de EU-site werd gehaald. De kwade genius, was ‘EUvsDisinfo’, het bureau van de Europese Commissie dat nepnieuws op dagelijkse basis zou moeten gaan bestrijden.

https://youtu.be/wMuqkym3QDc

Natuurlijk gaat onze gravin haar invloed niet uitoefenen, zoals ze hier beloofd, om een keurige rectificatie te doen plaatsen op dezelfde site waar de ongegronde en laag-bij-de-grondse beschuldiging eerst was geuit. Met blabla en gladde praat wordt Tom Staal netjes het bos ingestuurd..En wat gebeurt er niet lang daarná? Een officieel bericht via het Ministerie, dat minister Ollongren nu ook vindt, dat het bureau van de EU, ‘EUvsDisinfo’ moet worden opgeheven. Ze zegt dat het Nederlandse kabinet zich daar sterk voor zal maken in de Europese Unie..

https://youtu.be/YPngE718op8

Eerst al nam de Tweede Kamer, ondanks een negatief advies van Ollongren, een motie aan om het op Europese bureau op te laten heffen. En ja een tijdje later kwam deze zwalkende minister van Binnenlandse Zaken van haar afwijzing terug. Met ‘dure woorden’ schreef Ollongren, dat de aangenomen Kamer-motie ‘qua overwegingen” aansloot bij die van het kabinet en dat het kabinet die daarom zal uitvoeren… Mevrouw de minister, schrijft aan de Kamer dat ‘de onafhankelijkheid van de journalistiek altijd moet worden gerespecteerd’.
Wil je het rapport van ‘mevrouw de minister’ downloaden, klik op de afbeelding. Het is in opdracht van haar geschreven, maar ze draagt geen enkele verantwoording.. Die ligt bij de auteurs.. Maar waarom het dan wel publiceren namens de Staat der Nederlanden..??
Maar even terug naar haar onderzoek, dat ze vanuit het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft laten uitvoeren, rondom het fenomeen nepnieuws en de invloed van bijv. Oostbloklanden op de politieke besluitvorming in Nederland.. Kortom, Kajsa Ollongren vindt het prima dat een vage website van de Europese Unie bepaalt was nepnieuws is en wat niet..

Terug naar haar onderzoek over nepnieuw-beïnvloeding..
‘Een onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van het onderzoek berust bij de auteurs. De inhoud vormt niet per definitie een weergave van het standpunt van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.’ Dat staat er vooraan in het rapport, dat dus ’s avonds op de dag van het herfstreces verscheen.. Zoals we zien, heeft de minister de opdracht gegeven, maar berust de ‘verantwoordelijkheid voor de inhoud’ bij de auteurs.. Slim bedacht minister Ollongren…!?
Het rapport is geschreven en verdwijnt niet uit schaamte in de la.. Nauwelijks aandacht van MSM voor dit rapport en de wijze waarop het NIET besproken/gepresenteerd werd..! Maar let op: dit rapport gaat een fundament zijn, voor verdergaande invloed van de krachten-achter-de-schermen op de vrije media. Die voor een groot deel overigens al lang niet meer vrij zijn. Zeker de nepnieuwsfabriek die NOS-journaal heet..! (HIER bijv. potje Poetin-bashen!!)

Kijk naar de ongelooflijk krachtige wijze waarop de erudiete Arnold Karskens (HIER) zijn werk doet, door de NOS aan te pakken op het verspreiden van ongenuanceerd NEPnieuws..! En vanuit de verhalen van wijlen dr. Ulfkotte van de gerenommeerde Frankfurter Algemeine en uit het onvolprezen werk van NOS-klokkenluidster Janneke Monshouwer, weten we dat al decennia-lang de HELE Europese nieuwsvoorziening is geïnfiltreerd door krachten, die geen baat hebben bij de waarheid. Amerikaanse, CIA-achtige constructen, die jou wel zullen laten weten, wat ‘waar’ is..
Was het daarom dat gravin Kasja was uitgezocht door de ‘elite’ achter de Bilderberggroep? Om de democratie (als D’66 lid) onderuit te halen..? Luister naar het verhaal van Martin Bosma en je krijgt het plaatje compleet. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is voor jezelf het verhaaltje áf te maken en de plaatjes te kleuren.. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn..? En mocht je daarbij nog inspiratie willen, dan raden we je aan deze presentatie van Thierry Baudet te bekijken, over de idiotie van het afschaffen van HET TAFELZILVER VAN HAAR PARTIJ D’66, namelijk het referendum...

https://youtu.be/VWSir9Gb9Q0

Samen met burgemeester Aboutaleb, Mark Rutte en Alexander van Oranje, komt in 2016 ineens ‘tevoorschijn’ bij de Bilderbergconferentie.. Een wethouder van Amsterdam..? Waarop is haar aanwezigheid aldaar gebaseerd..? Maar zoals een goed voorbeeld (Pechtold) betaamt, doet ook deze ‘democraat-in-hart-en-nieren’ geen enkele uitspraak over (de reden van) haar aanwezigheid aldaar…

https://www.wanttoknow.nl/politiek/bild ... dbLQhHVGPI
Mahalingam
Berichten: 52067
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Het wel en wee van het land en de invloed daarop door D666. Afshin Ellian zegt dit:
D66 moet Grondwet verdedigen in plaats van Syriërs beloftes te doen

Het ooit libertijnse D66 gooide al haar democratische kroonjuwelen overboord ten faveure van de Europese eenwording en het multiculturalisme. Afgelopen weekeinde zei Sigrid Kaag in het Arabisch tegen Syriërs dat ze berichten in de media met een korrel zout moeten nemen. De minister had beter de grondbeginselen van de democratische Nederlandse rechtsstaat kunnen verdedigen, schrijft Afshin Ellian.
Spoiler! :
D66 ontvouwt zich tot een maatschappij-ontwrichtende partij. Ze was ooit een antiklerikale partij. Een kabinet zonder het CDA was haar grootste wens, eigenlijk ook een soort kroonjuweel.

Die wens kwam uit met achtereenvolgens twee paarse, anti-ideologische kabinetten van D66, VVD en PvdA (1994-2002). Een paars kabinet paste kennelijk in de jaren na de val van de Muur. Men ging ervan uit dat Nederland en de rest van de westerse democratieën zich zouden ontwikkelen zonder ideologische twistpunten. We weten nu hoe die ontwikkeling eindigde: in een onsamenhangende samenleving

Niet alleen D66 legde dus de basis voor een gebrekkige maatschappelijke cohesie.

D66 in een kabinet zonder het CDA bleek vooral geïnteresseerd in twee vraagstukken: de legalisering van prostitutie en van euthanasie. D66 werd de partij van immateriële vraagstukken. De verdere democratisering van Nederland heeft ze vervolgens losgelaten wegens onwelgevallige uitkomsten van twee referenda. U zult denken dat deze libertijnse partij geen fundamentele ankerpunten kent. Dat is een misvatting, die kent ze juist wel. D66 is de partij van beginselen. Ja, van postmoderne beginselen!

Belangrijkste beginselen van D66: multiculturalisme en EU-eenwording

Het allereerste en belangrijkste beginsel van de partij luidt: het multiculturalisme. De multiculturele ideologie voert ze op twee niveaus uit. Ze pleit voor onbeperkte immigratie. Hoe meer immigranten, hoe meer geluk! Wat daarmee ook samenhangt, is de ideologie van inclusiviteit. Dit is eigenlijk een reactionair uitgangspunt dat gelijkheid voor de wet aanvult met de daadwerkelijke gelijkstelling van mensen. Inclusiviteit is vijand nummer één van de vrijheid van meningsuiting. Vandaar dat D66, een libertijnse partij, niets heeft met de vrijheid van meningsuiting.

Het tweede beginsel van de partij is het streven om stapsgewijs de nationale soevereiniteit in te perken door die over te dragen aan supranationale organisaties als de Europese Unie (EU). Dat is niet onlogisch. De EU wordt overheerst door postmoderne figuren die de belangrijkste waarden van Europa niet willen uitdragen. Als morgen een supranationale organisatie wordt opgericht om toezicht te houden op de klimaatmaatregelen, zouden D66 en GroenLinks voor het overdragen van nationale soevereiniteit aan deze organisatie zijn. D66 handelt volgens deze ideologische beginselen en voelt zich thuis bij postmodern links.

Klimaatreligie van D66 stort het land nu al in chaos

Regeren in een coalitie met D66 brengt de VVD daarom meer schade toe dan regeren met de PvdA. Zie de gebeurtenissen in de voorbije weken. De klimaatreligie van D66 stort nu al het land in een chaos: stikstof, klimaatmaatregelen, enzovoort. D66 brengt ernstige schade toe aan een al verbrokkelde nationale saamhorigheid. Wie daarover praat, wordt als een platte, provinciale nationalist neergezet. Het duurde door D66 lang voordat Nederland weer een concept van burgerschap kon ontwikkelen met aandacht voor de taal, waarden en geschiedenis van Nederland. Maar ook dit is niet langer zeker. Daarvoor hebben ze een assertieve minister ingehuurd: Sigrid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking.

Tijdens het laatste congres van D66 is een filmpje getoond waarin de fractieleider Rob Jetten in de Tweede Kamer opponeerde tegen Thierry Baudet (Forum voor Democratie). In die discussie stelde Jetten dat Baudet alle Syriërs over één kam scheert en terug wil sturen. D66 had 150 Syrische immigranten uitgenodigd om het partijcongres bij te wonen. Minister Kaag richtte zich tot niet-stemgerechtigde en dus niet-Nederlandse Syriërs: ‘De vluchteling als zondebok voor eigen problemen is eeuwenoud. De voorwaarden voor vrijwillige terugkeer zijn er niet.’

Dit alles gebeurde tijdens een congres van een Nederlandse politieke partij. Minister Kaag en het congres van D66 zijn helemaal niet bevoegd om te bepalen of Syriërs terug mogen naar hun land. Kaag heeft daarover werkelijk niks te zeggen. Het is een zaak van de Immigratie- en Naturalisatiedienst en in het uiterste geval het parlement, waarin Kaags partij slechts 19 zetels van 150 zetels inneemt.

Minister Kaag waarschuwde Syriërs tegen de Nederlandse media: ‘Laat je niet gek maken door de Nederlandse media’ en adviseerde hen ‘niet alles te geloven’ wat media hier berichten. Om er zeker van te zijn dat alle Syriërs haar zouden begrijpen, sprak zij in het Arabisch. Hebben de Syriërs die al een aantal jaren in Nederland zijn dan geen Nederlands geleerd?

Kaag verwart Nederland met Syrië, Libanon of de Palestijnse Gebieden, maatschappijen zonder cohesie, sektarisch, en door en door verdeeld door religie, taal en stam. Wel is Kaag erg consequent in haar libanisering van Nederland: ook daar is de temporele saamhorigheid gefundeerd in de strijd tegen de vijand.

Kaag moet geen verblijfsvergunning beloven, maar Grondwet verdedigen

Kaag belooft Syriërs in het Arabisch een permanente verblijfsvergunning. Zij had echter, als hoeder van de Grondwet, tegen de aanwezige Syriërs moeten zeggen: pas op en blijf met je poten af van homoseksuelen, blijf met je poten af van andersdenkenden, zoals islamcritici en Mohammed-cartoonisten. Heb respect voor de autonomie van vrouwen en weet dat Nederland geen Syrië is en geen Palestijnse Gebieden. Dit zijn normale zaken die met de belangrijkste grondrechten corresponderen, namelijk met artikelen 1, 6 en 7 van de Grondwet.

De postmoderne media zijn kritiekloos als het gaat om Kaag en de rest van D66. Terwijl Kaag en haar geestverwanten verdeeldheid en wantrouwen zaaien. Kaag zegt immers tegen Syriërs dat ze de Nederlandse media niet moeten geloven.

Kaag (D66) gedraagt zich als minister voor Syrische Zaken.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... en-721097/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie