Jihadi's en hun kinderen keren terug

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door King George »

B R E A K I N G B R E A K I N G

Volgens persburo Reuters hebben Duitsland en Nederland een verdrag getekend waarin ze zich verplicht hebben Duitse en Nederlandse IS-strijders terug te nemen

DE MANNEN DUS !


Turkey says Germany, Netherlands agree to take back Islamic State detainees
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

De Turk zegt:
"I would like to especially thank two countries here. One is Germany and the other the Netherlands," he added. "As of last night, they have confirmed that they will take back terrorists from Daesh (Islamic State) who are citizens of their countries and their wives, children and all the others," he said.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

Bruidje. Dat is toch lievvv:
Afbeelding
Bruidje uit Oud-Beijerland.

Waren alle bruidjes maar zo lief.
'Veel te veel naïviteit over IS-bruiden'
In het debat over het terughalen van Nederlandse kinderen uit IS-gebied is er ontzettend veel naïviteit over de moeders van die kinderen, en wat ze wel en niet hebben gedaan tijdens hun verblijf in het kalifaat. Dat zegt verslaggever Wierd Duk in de nieuwe aflevering van de podcast.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1405505 ... is-bruiden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Turkije stuurt ’jihadistengezin’ naar Berlijn

Turkije heeft donderdag een mogelijk jihadistisch gezin van zeven mensen op een vliegtuig naar Berlijn gezet. De familie behoorde eerder tot kringen van soennitische extremisten in Hildesheim, bij Hannover. Ankara stuurt momenteel Europese jihadisten van Islamitische Staat (IS) terug naar hun land van herkomst.

Het Duitse gezin stamt uit Irak en is in januari naar Turkije gegaan. Daar werd het in maart al opgepakt en opgesloten. De Turkse autoriteiten lieten eerder niets los over de vraag waarom het gezin werd vastgezet. Maar donderdag kwam naar buiten dat het volgens Ankara om „buitenlandse terroristen” gaat.

In Duitsland liggen geen arrestatiebevelen tegen leden van deze familie. Het gezin is donderdag op het vliegveld Tegel wel door de politie opgepikt. Ze worden verhoord en er wordt nagegaan of ze wel legaal in Duitsland zijn. Het is niet bekend wat de Duitse autoriteiten met de zeven aan moeten. Mogelijk kan tegen de vader wel een strafzaak worden aangespannen, maar die zou dan niets met jihadisme te maken hebben.

In Washington heeft de door de VS geleide internationale coalitie tegen IS donderdag over de repatriëring van gevangen jihadisten gesproken. De speciale Syriëgezant van de Amerikaanse regering, Jim Jeffrey, zei na afloop enkel dat er binnen de coalitie meningsverschillen over zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

Aan Dilan Yesilgöz

Door: Jan Dijkgraaf, 11:36, 14 november 2019

Afbeelding

Beste kakelkip, ik had vannacht een hele slechte droom

Beste kakelkip,

Ik had vannacht een hele slechte droom.

Ik droomde dat het gerenommeerde persagentschap Reuters had geschreven dat Nederland en Duitsland door de Turkse regering expliciet werden bedankt voor hun coöperatieve houding bij het terughalen van IS-terroristen.

Ja, jouw geliefde leiders Mark Rutte en Stef Blok gaan de terroristen terughalen.

Dus niet alleen de kinderen.

Niet daaropvolgend ook de vrouwen.

Maar de terroristen zélf.

Het werd een surrealistisch gesprek.

Mijn eerste vraag aan jou was natuurlijk: “Dilan, hoe kán dit?”

Je antwoordde: “Het moet betaalbaar en behapbaar blijven.”

Ik: “Nee, dat antwoord gaf je altijd toen je dat malle Klimaatakkoord verdedigde. Hoe vind je het dat ondanks de stoere praat van de VVD, en dus van jou, dat de mannen, de vrouwen én de kinderen lekker daar moesten blijven, nu de soldaten van de Islamitische Staat gewoon worden teruggehaald?”

Jij: “Volle bak en super sfeer eergisteren in Velsen met Dijkhoff!”

Ik: “Op 26 september zei je: ‘Deze jihadisten willen alles waar wij voor staan, vernietigen. Ze hebben niets te zoeken in Nederland en moeten gestraft worden voor hun walgelijke daden. Heel goed dat VVD-minister Blok alles op alles zet op berechting in Irak’. Dat is dus mislukt.”

Jij: “I’ll take a summer day any day, maar de herfstkleuren zijn wel echt erg mooi.”

Ik: “Dat zal me jeuken. Op 5 oktober zei je nog: ‘We willen voorkomen dat jihadisten terugkeren naar ons land. Minister Grapperhaus moet, samen met zijn collega’s uiteraard, alles op alles zetten om dat te realiseren’. Nou, dat hebben Grapperhaus, VVD-minister Blok en VVD-premier Rutte dus niet gerealiseerd.”

Jij: “In de regen toch mooi gewandeld met Moos.”

Ik: “Boeit me niet. Later in oktober zei je nog: ‘Als je brute (oorlogs)misdaden pleegt in een land dat de doodstraf heeft, neem je het risico dat je die krijgt. Er valt dus pas te praten over terughalen van de kinderen als lokale berechting een feit is ÉN als beide ouders dood of onherroepelijk ÉN levenslang veroordeeld zijn. Eerder valt er niets te bespreken. Punt’. En nu blijkt volgens Reuters en het Turkse kabinet dat er stiekem én met succes is gesproken met Duitsland en Nederland over terugkeer van kinderen én moeders én ouders. Niet in een bodybag, maar gewoon levend. Typisch VVD weer.”

Jij: “Prima voetbaldagje zondag. #Ajax”

Ik: “Kunnen we to the point komen? Op 6 november, dus maar net een week geleden, riep je: ‘Geen medelijden met jihadisten! Laten we luisteren naar de vrouwen die echt het slachtoffer zijn van de vreselijke IS-terreur. Niet naar de IS-vrouwen die willens en wetens kozen voor een leven als jihadstrijder’. Misschien hebben jullie van de VVD naar die vrouwen geluisterd, maar jullie hebben blijkbaar béter geluisterd naar de bevriende dictator Erdogan. Zó voorpelbaar.”

Jij: “Wat een mooie ochtend. Wie kan: ga naar buiten en geniet! En doe ff een foto voor diegenen die om wat voor redenen dan ook dat vandaag niet kunnen of willen.”

Ik: “Laatste poging. Ik noteerde ook nog ergens de afgelopen weken een tweet van jou waarin je naar aanleiding van een krantenkop zei: ‘“Nederland zwicht niet voor chantage” Zo is dat. Blok haalt uit naar chanterende Erdogan’. Blijkbaar zwicht Nederland wél voor chantage en is een uithaal van VVD-minister Blok niet zo heel indrukwekkend. Je staat ongelooflijk voor lul met je stoere praat, Dilan, heb je dat niet door?”

Jij: “Goedemorgen!”

Ik: “De VVD haalt de terroristen naar Nederland, Dilan!”

Jij: “Vandaag veel inlezen en werken, maar eerst puppycursus met Moos. Vanochtend staat dat in het teken van ‘normaal doen op straat’.”

Ik: “Terroristen, Dilan. Zes jaar straf wegens amper bewijs, vier jaar effectief zit...”

Jij: “Vrienden uit de VS op bezoek. Huis schoon, alles opgeruimd, hapjes staan klaar, bier koud. Best trots op mezelf. In alle drukte toch gelukt. Komen ze binnen, het eerste dat ze zien is hoe Moos middenin de kamer plast van blijdschap. Een puber pup is soms echt gênant.”

Ik: “...zitten. En dan gaat er eentje met een Kalashnikov naar een peuterspeelzaal en schiet een heel klasje dood. Dan heeft de VVD bl...”

Jij: “Single shots in de categorie F2 en vuurpijlen blijven wat de VVD betreft tijdens oud en nieuw toegestaan.”

Ik: “...bloed aan haar handen.”

Jij: “Altijd leuk om aan te mogen schuiven bij de dames van WNL Vandaag. Ook al is het zoooo vroeg.

Ik: “Weet je dat ze weleens zeggen dat de beslissers in de EU, zoals Merkel, Macron en Rutte, geen kinderen hebben en dat dat ervoor zorgt dat ze alleen aan de korte termijn denken. Het terughalen van IS-terroristen, van gewetenloze oorlogsmidadigers die over een paar jaar hier los gaan, past wel in dat plaatje.”

Jij: “Moos vindt het wel genoeg zo. Naar buiten!”

Ik: “Heb jij eigenlijk kinderen?”

Jij: “Het moet betaalb...”

En toen schrok ik wakker.

En ik ging zwetend naar Reuters om te kijken of ik nou gedroomd had dat Merkel en Rutte een deal met dictator Erdogan hadden over de terugkeer van de IS-terroristen zelf.

En ik vloekte hartgrondig.

Niet gedroomd.

Wat een gewetenloze dwazen zijn jullie.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/11/14/briefje-van-j ... esilgoz-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

Ze blijven op vrije voeten: Eerste vermeende ISIS-strijders in Duitsland aangekomen

Geplaatst op 15 november 2019

Afbeelding

Turkije is begonnen met het uitzetten van “islamisten” en ISIS-strijders naar Europa. De eersten zijn ook in Duitsland aangekomen en blijven op vrije voeten.

Afgelopen dinsdag berichtte ik over de aankondiging van Turkije om daar gevangen zittende ISIS-strijders te deporteren naar hun thuislanden. Dat betreft ook ISIS-strijders met een Duitse nationaliteit. Terwijl bijvoorbeeld Denemarken de terugkeerders bij hun aankomst gevangen neemt en diegenen die meerdere nationaliteiten bezitten de Deense nationaliteit graag wil afpakken, reageert Duitsland behoorlijk lukraak en laat de terugkeerders in vrijheid.

Afgelopen woensdag berichtte de “Spiegel” daar uitvoerig over en noemde ook de namen van de eerste terugkeerders, die donderdag en vrijdag uit Turkije zouden moeten komen. Daarin kon men inleidend lezen:

“De terugkeer van meerdere vermeende aanhangers van de terreurmilitie ´Islamitische Staat´ naar Duitsland plaatst de autoriteiten voor grote problemen. Zoals de ´Spiegel´ uit veiligheidskringen te weten kwam, is er geen sprake van arrestatiebevelen tegen een uit zeven personen bestaand gezin uit Niedersachsen noch tegen twee vrouwen van ISIS-strijders. Derhalve zullen alle negen personen donderdag eerst zonder enig probleem binnenkomen – en niet in Duitsland gearresteerd worden, zei men in Berlijn.”

Helaas verzwijgt de “Spiegel” ook in dit artikel weer het belangrijkste probleem. Duitsland heeft in 2012 zijn ambassade in Syrië gesloten en zich opgesteld tegen de legitieme regering van Syrië. Er bestaan praktisch dus geen diplomatieke contacten tussen Duitsland en Syrië hoewel de diplomatieke betrekkingen officieel niet werden verbroken. Dat betekent dat Duitse rechtbanken niet actief kunnen worden tegen ISIS-strijders. Ze hebben hun misdaden in Syrië gepleegd en wegens het ontbreken van diplomatieke contacten hebben Duitse officieren van justitie geen mogelijkheden om ter plaatse onderzoek te doen of getuigen te verhoren. Daarom is het niet echt verwonderlijk dat ze in Duitsland aankomen en de vliegvelden als vrije mensen kunnen verlaten. In de “Spiegel” zegt men over de omgang met hen:

“Vermoedelijk zullen ze na hun aankomst ondervraagd en desnoods bewaakt worden, zulke maatregelen kosten echter veel geld en mankracht.”

Wanneer iemand als gevaarlijk wordt gekwalificeerd, maar er niet genoeg bewijs is voor een arrestatiebevel, wordt er bewaking ingesteld. Dat kan zo ver gaan dat deze mensen rondom de klok door meerdere politiemensen bewaakt worden, die dan uiteraard op andere plekken missen. Dat kost gigantisch veel geld. Dat is het wat de “Spiegel” bagatelliserend “kosten echter veel geld” genoemd heeft.

Donderdag heeft de “Spiegel” bericht over de eerste terugkeerders:

“Volgens informatie van de Duitse autoriteiten bezitten alle familieleden, behalve de vader, de Duitse nationaliteit.”

Waarom laat men een “terroristenstrijder”, die niet eens de Duitse nationaliteit heeft, binnenkomen? Juridisch is het antwoord eenvoudig. In Duitsland bestaat de regel dat iedere buitenlander in Duitsland mag wonen als hij een kind met de Duitse nationaliteit heeft dat in Duitsland woont. Maar het zou toch niet echt moeilijk zijn om deze wet dusdanig te veranderen dat dit niet geldt voor terreurondersteuners of rechtsgeldig veroordeelde misdadigers. Maar dat doet de politiek niet.

Ik begrijp dat de staat Duitse kinderen niet van hun buitenlandse ouders wil scheiden, maar is het dan teveel gevraagd om van deze buitenlandse ouders te verwachten dat zij zich aan de Duitse wetten houden en geen terroristen of extremisten ondersteunen? Ja kennelijk.

En het gaat niet om incidentele gevallen. In de “Spiegel” kun je ook lezen:

“De regering van de deelstaat Nordrhein-Westfalen houdt volgens informatie van donderdag rekening met in totaal tot 50 terugkeerders naar Nordrhein-Westfalen, die op dit moment in Turkije, Syrië of Irak in de gevangenis zitten.”

Alleen al 50 in Nordrhein-Westfalen, hoeveel zullen dat er dan in het hele land zijn?

De “Spiegel” heeft in die zin terloops ook nog iets anders genoemd, zonder er nader op in te gaan. Behalve de ISIS-strijders die in Turkije gevangen zitten, zijn er nog duizenden die door de Koerden in Syrië in kampen gevangen gehouden worden. En de Koerden hebben het volgende meegedeeld:

“Wij hebben herhaaldelijk aan de Europese landen geappelleerd om hun burgers, die aan de kant van ISIS gevochten hebben, terug te nemen en hen op hun territorium voor de rechter te brengen of een internationaal tribunaal in het noordoosten van Syrië te organiseren.”

Dat is een belangrijke zin, want hij betekent dat er een uitweg zou kunnen zijn: een internationaal gerechtshof dat in het noorden van Syrië volgens methoden van de rechtsstaat onderzoekt en procedeert. Daarna zou of de internationale gemeenschap voor hun onderbrenging in gevangenschap kunnen opkomen of ze zouden ook hun straffen kunnen uitzitten in hun thuislanden. De details zouden opgelost kunnen worden. Maar noch de media noch de politiek in het Westen pakken dit idee op. In plaats daarvan laat men de voormalige ISIS-strijders gewoon ongehinderd binnenkomen in de meeste landen van Europa.

Bron: www.anti-spiegel.ru

Door: Thomas Röper

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/11/15 ... angekomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Syriëganger toch opgepakt bij aankomst in Frankfurt

De Duitse politie heeft gisteravond een Syriëganger opgepakt bij haar aankomst in Frankfurt. Turkije stuurde de afgelopen dagen negen Duitse vermoedelijke IS'ers terug naar Duitsland. Eerder leek dat zij allemaal op vrije voeten zouden komen.

De openbaar aanklager zegt nu in een persbericht voldoende bewijs te hebben om de vrouw in drie zaken te verdenken van lidmaatschap van een terreurorganisatie.

Donderdag kwam al een zevenkoppige familie aan in Duitsland. Verder gaat het om twee vrouwen. Een van de vrouwen is nu opgepakt. De anderen niet, omdat er niet genoeg bewijs tegen hen is. Dat zou nog kunnen veranderen.

Volgens de Duitse autoriteiten heeft Nasim A. Duitsland in 2014 achter zich gelaten om naar Syrië te vertrekken. Daar zou ze zijn getrouwd met een IS-strijder, om vervolgens naar Irak te trekken. Ze zou daar een kalasjnikov-machinegeweer hebben gedragen en honderd dollar per maand betaald zijn om een IS-huis te onderhouden.

Daarna verhuisde de vrouw weer naar Syrië, waar ze volgens de Duitse aanklager ook een IS-huis onderhield. Begin dit jaar werd ze gearresteerd door Koerdische strijdkrachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

En zo probeert Denemarken een dam op te werpen tegen terugkerende jihadisten.
Denmark to end consular assistance to Islamist fighters
Denmark said Saturday it planned to withhold consular assistance from Danish citizens who went abroad to fight for Islamist groups such as the Islamic State group (IS) in Syria or Iraq.

The announcement comes days after Turkey began sending back foreign jihadists to their countries of origin, deporting Europeans including those from France, Germany and Denmark.
"We owe absolutely nothing to foreign fighters who went to Syria and Iraq to fight for IS," Foreign Minister Jeppe Kofod tweeted.
"This is why we are now taking measures against the access of foreign fighters to consular assistance by the foreign ministry and Danish representations abroad," he said.

According to Danish news agency Ritzau, consular assistance usually consists of prison visits and discussions with local authorities about detention conditions.
If parliament approves the measure, it would "apply to all foreign fighters who travel to join the Islamic State or other terrorist movements", Kofod told Ritzau.
"Denmark should not be forced to help people who turned their backs on us, represent a threat to Denmark's security and fight against everything that we defend," he said.

After a Turkish offensive in Syria forced many IS fighters to flee, Denmark said last month it would strip jihadist fighters with double nationality of their Danish citizenship to stop them from returning to Denmark.
In September, the government said it thought 36 radical Islamists had travelled from Denmark to combat zones.
Of the total, 10 held a Danish residence permit which the authorities took away, and 12 Danish citizens had been imprisoned.
https://www.thelocal.dk/20191117/denmar ... t-fighters
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

CARTOON Gregorius Nekschot

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door King George »

En ja hoor. Turkije stuurt twee oorlogsmisdadigsters en hun gebroed per luchtpost naar Nederland. Een van hen heeft zelfs geen Nederlands paspoort meer, maar slechts het Marokkaanse. Dus die had naar Marokko gestuurd moeten worden. Ondertussen blijft de EU Turkije gratis geld geven. Turkije heeft Europa bij de pik. Van bij de ballen kan geen eens sprake meer zijn, want Europa lijkt wel geen ballen te hebben als het om Turkije gaat.

Turkije stuurt twee IS-vrouwen terug naar Nederland | NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Twee IS-vrouwen terug in Nederland met kinderen

Turkije heeft twee IS-vrouwen naar Nederland teruggestuurd. Ze zijn dinsdagavond aangekomen op Schiphol en meteen aangehouden. Een van de vrouwen had ook twee kinderen bij zich.

Bij aankomst op Schiphol is de vrouw meteen opgepakt door de Koninklijke Marechaussee. Ze wordt hier vervolgd, berecht en na een eventuele gevangenisstraf uitgezet naar Marokko, het land van haar andere nationaliteit. De kinderen, 3 en 4 jaar oud, zijn overgedragen aan de kinderbescherming.

Terroristische organisatie
Met dezelfde vlucht is ook nog een andere vrouw teruggekeerd naar Nederland. Zij heeft wel een Nederlands paspoort en is onder begeleiding van de marechaussee naar Nederland gekomen. Ook deze vrouw is aangehouden en wordt nu in Nederland vervolgd.

Het Openbaar Ministerie meldt in een bericht dat de vrouwen worden verdacht van deelneming aan een terroristische organisatie.

De vrouwelijke Syriëgangers waren met hun kinderen ontsnapt uit een gevangenkamp in Syrië. Nog voor de Turkse inval in Noord-Syrië, wisten de vrouwen met hun kinderen te ontsnappen uit het door Koerdische strijders gerunde gevangenenkamp Al Hol.

Grapperhaus meldde eind oktober al aan de Kamer dat de twee vrouwen zich hadden gemeld bij de Nederlandse ambassade in Turkije. Het was niet voor het eerst dat dat gebeurt. Nederland heeft afspraken met Turkije dat IS-vrouwen en hun kinderen in overleg teruggestuurd kunnen worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Teruggekeerde IS-bruiden zijn Xaviera en Fatima

IS-vrouwen Fatima en Xaviera zijn in Nederland om te worden berecht voor terrorisme. Wie zijn deze dames uit Tilburg en Apeldoorn?
Spoiler! :
Fatima H. uit Tilburg is morgen jarig, maar veel reden tot feest is er niet. Ze zit op de terroristenafdeling van de gevangenis, haar Nederlandse paspoort is afgepakt en zelfs haar moeder en nichtje staan terecht omdat ze haar geld hadden opgestuurd toen ze nog in Syrië zat.

Volgens Belgische media is ze getrouwd geweest met de beruchte Vlaamse jihadist Ali El Morabit. Hij radicaliseerde in de kweekvijver voor fanatisme Sharia4Belgium voor hij naar Syrië vertrok. Bij verstek werd hij veroordeeld tot vijf jaar celstraf. Hij zou ook de vader van haar twee kinderen (circa 2 en 3 jaar oud) zijn, die ook zijn teruggevlogen naar Nederland.

Fatima meldde zich op eind vorige maand bij de Nederlandse ambassade in Ankara. Diezelfde dag werd haar de Nederlandse nationaliteit afgenomen en werd ze tot ongewenst vreemdeling verklaard. Minister Grapperhaus schrijft aan de Tweede Kamer dat het kabinet betreurt dat Turkije haar en de kinderen desondanks toch naar Nederland heeft gestuurd.

Haar Tilburgse moeder en haar nichtje moesten zich eerder deze maand in de Rotterdamse rechtbank verdedigen omdat ze 2900 euro naar Syrië hadden gestuurd via een ‘IS-bankier’. Fatima had hen daarom gevraagd met het bericht: ‘Mama, ik ben zwanger. Stuur alsjeblieft geld.’ Fatima H. zou moeten getuigen in de zaak tegen haar familieleden.

Wanneer ze op enig moment een in Nederland opgelegde straf heeft uitgezeten zal Fatima H. worden uitgezet naar Marokko.

Xaviera
De tweede dame die onder begeleiding van de marechaussee is teruggevlogen naar Nederland en nu vastzit op de terroristenafdeling in Vught is Xaviera S. uit Apeldoorn. Deze Antilliaans-Nederlandse heeft haar paspoort nog wel. Ze is in Turkije berecht voor lidmaatschap van IS maar na een korte straf vrijgelaten.

Omdat ze in Turkije haar straf heeft uitgezeten voor lidmaatschap van een terroristische organisatie, kan het voor justitie in Nederland lastig worden om haar hier nog lang achter de tralies te houden.

Xaviera radicaliseerde een aantal jaar geleden binnen korte tijd. Het ene moment rookte ze nog een blowtje en zat ze aan de alcohol, het andere moment vertrok ze naar het kalifaat van IS. Zij groeide op als een moeilijk meisje en werd zeer vroeg zwanger. Van haar studie op het Sprengeloo College kwam weinig terecht, van haar vijftiende tot haar achttiende zwierf ze met haar kind van onderkomen naar opvanghuis. Toen ze zich tot de islam bekeerde, kwam ze even in rustiger vaarwater. Maar toen was ze plots verdwenen. Vanuit het kalifaat was ze actief op sociale media. Ze bedreigde columnist Ebru Umar met de dood, stuurde foto’s van kalasjnikovs en bejubelde terroristische aanslagen en onthoofdingen.

De Apeldoornse is in Turkije wreed gescheiden van haar radicale echtgenoot. Die heet Dadi M., een Algerijn uit Eindhoven. Ook hij zat korte tijd in de cel voordat de Turken hem op straat zetten. Nederland heeft hem tot ongewenst vreemdeling verklaard en Xaviera mag waarschijnlijk Algerije niet in, dus de kans dat het paar elkaar nog in de armen sluit, lijkt klein.

Ook hun eerste ontmoeting moet weinig romantisch zijn verlopen. Dadi bestelde haar bij een huwelijksbureau in het kalifaat. Dat koppelde weduwen of net gearriveerde vrouwen aan een nieuwe echtgenoot. IS-strijders konden opgeven wat voor soort bruid ze verlangden, waarna ze een vrouw naar keuze konden afhalen. Dat werd Xaviera.

Xaviera lijkt in fanatisme weinig onder te doen voor haar man, maar die stond wel al langer op de radar. Al in 2002 was hij in beeld als ronselaar voor de taliban in Afghanistan. Hij reisde naar Iran in een poging dat land te bereiken maar dat mislukte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

Genoeg is genoeg!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Inval bij familie van hoogzwangere IS-bruid

De politie heeft in Apeldoorn een inval gedaan bij familieleden van Xaviera S., een van de twee IS-vrouwen die dinsdag via Turkije naar Nederland zijn teruggekeerd om te worden berecht voor terrorisme.

De hoogzwangere jihadbruid Xaviera S. werd onder begeleiding van de marechaussee teruggevlogen naar Nederland, samen met jihadiste Fatima H. uit Tilburg. Vooral de berechting van de Antilliaans-Nederlandse Xaviera wordt ingewikkeld, omdat ze in Turkije al een straf heeft uitgezeten voor lidmaatschap van IS. Tweemaal veroordeeld worden voor hetzelfde misdrijf kan niet, daarom zoekt justitie nieuw bewijs van andere strafbare feiten die ze heeft begaan in het kalifaat.
Spoiler! :
Mogelijk wordt Xaviera hier vervolgd voor bedreiging en opruiing. Ze was in Syrië actief op sociale media en bedreigde columnist Ebru Umar met de dood. Volgens jihadauteur Brenda Stoter Boscolo bedreigde Xaviera onder de naam ’Oum Bin Laden’ Nederlandse militairen met de dood en bejubelde ze de moordpartij op de redactie van Charlie Hebdo en de onthoofding van journalist James Foley. Aan Stoter Boscolo schreef ze dat ze met haar AK-47 naar haar toe wilde komen en dat ze ’maar al te graag haar kop zou laten rollen’. „Ja, dit is een dreigement, lelijke nakomeling van apen en zwijnen”, voegde ze daaraan toe.

Xaviera groeide op als een moeilijk meisje. Ze rookte wiet, dronk alcohol en raakte vroeg zwanger. Van haar studie op het Sprengeloo College kwam weinig terecht, van haar vijftiende tot haar achttiende zwierf ze met haar kind van onderkomen naar opvanghuis.

Bekering
Toen ze zich tot de islam bekeerde, kwam ze even in rustiger vaarwater. Maar toen was ze plots verdwenen – zonder haar kind.

Xaviera trouwde in het kalifaat met Dadi M., een Algerijn uit Eindhoven. Hun eerste ontmoeting moet weinig romantisch zijn verlopen. Dadi bestelde haar bij een huwelijksbureau in het kalifaat. Dat koppelde weduwen of net gearriveerde vrouwen aan een man. IS-strijders konden opgeven wat voor soort bruid ze verlangden, waarna ze een vrouw naar keuze konden afhalen.

Het paar ontvluchtte het kalifaat en kwam in Turkije terecht, waar ze beiden werden veroordeeld. Xaviera kreeg eerst zes jaar, dat werd vier en uiteindelijk zat ze maar anderhalf jaar vast. Ook Dadi werd plots op straat gezet. Xaviera raakte opnieuw zwanger, maar de kans dat het paar elkaar nog in de armen sluit, lijkt klein. Nederland heeft Dadi tot ongewenst vreemdeling verklaard en Xaviera mag waarschijnlijk Algerije niet in.

De tweede jihadbruid die dinsdag met twee jonge kinderen terugkeerde uit Turkije is Fatima H. uit Tilburg. Zij is vandaag jarig, maar veel reden tot feest is er niet. Ze moet naar de terroristenafdeling van de gevangenis en haar Nederlandse paspoort is afgepakt. Haar Tilburgse moeder en haar nichtje moesten zich eerder deze maand in de Rotterdamse rechtbank verdedigen omdat ze 2900 euro naar Syrië hadden gestuurd. Fatima had hen daarom gevraagd.

Ambassade
Fatima meldde zich eind vorige maand bij de Nederlandse ambassade in Ankara. Diezelfde dag werd haar de Nederlandse nationaliteit afgenomen en werd ze tot ongewenst vreemdeling verklaard. Minister Grapperhaus schrijft aan de Tweede Kamer dat het kabinet betreurt dat Turkije haar en de kinderen desondanks toch naar Nederland heeft gestuurd. Wanneer ze een in Nederland opgelegde straf heeft uitgezeten, wordt Fatima H. uitgezet naar Marokko.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

Ik lees bovenstaand:
....Minister Grapperhaus schrijft aan de Tweede Kamer dat het kabinet betreurt dat Turkije haar en de kinderen desondanks toch naar Nederland heeft gestuurd. Wanneer ze een in Nederland opgelegde straf heeft uitgezeten, wordt Fatima H. uitgezet naar Marokko.
Marokko neemt geen burgers terug die asiel hebben gevraagd. Daarmee gaven ze immers blijk niet in Marokko te willen verblijven nietwaar? Laat ze dan maar wegblijven.
En hoe staat het met leden van het kalifaat? Willen ze die wel terug? Natuurlijk niet. Wij willen toch ook niet dat ze vanuit Turkije hier terecht komen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

‘IS-vrouwen ontsnappen dankzij hulplijn in België’: hebben allemaal banden met Shariah4Belgium

Er blijven Belgische vrouwen ontsnappen uit de kampen in Syrië. Zo raakte gisteren bekend dat er een Borgerhoutse op de loop is gegaan. Opvallend: alle ontsnapten komen uit de oude kliek van Shariah4Belgium. “Zij hebben duidelijk een hulplijn in België”, zegt een vooraanstaande veiligheidsbron.

Het was andermaal tijdens een rechtszitting dat de nieuwste ontsnapping bekend geraakt is. Daar werd vijf jaar cel geëist tegen Nora Marzkioui, die gisteren 28 werd. Zij vertrok in september 2013 naar het Syrische front en maakte er deel uit van IS tot aan de laatste veldslag in het stadje Baghouz. “Oum Hamza”, zoals ze zich liet noemen, werd door de Koerden opgesloten in het kamp van Al-Hol. “Maar uit zeer recente info blijkt dat ze gevlucht is met haar kinderen en op weg zou zijn naar België”, aldus het federaal parket.

Marzkioui was getrouwd met Nabil Kasmi, die in Baghouz gedood zou zijn. Hij was een zwaargewicht bij Shariah4Belgium, waarvoor hij de buitenlandse contacten verzorgde. Hij vertrok al in augustus 2012 en was zo bij de allereerste westerse Syriëstrijders. Volgens de bekentenissen van de gevangengenomen Antwerpenaar Bilal Al Marchohi diende Kasmi onder meer als ondervrager bij de veiligheidsdienst van IS en verbleef hij ook een tijd met zijn vrouw in Irak. Zijn eerste echtgenote, want naast Marzkioui trouwde hij in Syrië ook met een Nederlands meisje van zeventien.

Tot nu toe stammen alle ontsnapte Belgische vrouwen uit hetzelfde milieu: dat van de vroege vertrekkers van Shariah4Belgium. “Het is duidelijk dat zij over een hulplijn in België beschikken”, zegt een veiligheidsbron. “Een netwerk dat hen geld verschaft om smokkelaars te betalen en over de juiste contacten beschikt.”

Of er al een onderzoek naar dat netwerk wordt gevoerd, wil niemand kwijt. Maar er zouden wel tekenen zijn dat er ook familieleden van de vrouwen betrokken zijn - en het is verontrustend dat geen van de vrouwen het radicalisme al afgezworen zou hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Gerechtshof: Nederland hoeft vrouwen en kinderen niet terug te halen uit Syrië

Nederland hoeft 23 IS-vrouwen en hun 56 kinderen niet op te halen uit detentiekampen in Noord-Syrië. Het Gerechtshof in Den Haag heeft zojuist een eerdere uitspraak van de rechtbank Den Haag vernietigd. Die rechtbank oordeelde twee weken geleden dat de Nederlandse staat de kinderen wel moest terughalen, ook als dat betekende dat hun moeders mee zouden komen.

De beslissing om de IS-gezinnen wel of niet op te halen is aan de politiek en niet aan de de rechter, zo oordeelde het Gerechtshof vanmiddag. ,,Het is duidelijk dat de vrouwen en kinderen in erbarmelijke omstandigheden leven. Het gaat dus om fundamentele rechten van de kinderen: om het recht van leven en ontwikkeling.” Maar vindt het gerechtshof ook: de staat heeft beleidsvrijheid, de rechter moet terughoudend zijn. ,,Het is aan de politiek, niet aan de rechter om over erbarmelijke omstandigheden te oordelen.” Daarom wees het Gerechtshof alle vorderingen van de vrouwen af.

Het lot van de IS-vrouwen ligt nu deels weer in de handen van de politiek. Het kabinet en kamermeerderheid zijn daar niet van plan actie te ondernemen om de vrouwen en kinderen op te halen, zo is het standpunt. Al zegt premier Rutte dat hij de uitspraak eerst nog wil bestuderen. Het huidige beleid is dat Nederland IS’ers pas actief helpt terug te keren naar Nederland als ze zichzelf melden op een ambassade of consulaat in Turkije of Irak. Dan worden ze teruggevlogen naar Schiphol en daar aangehouden, vastgezet en berecht. De kinderen gaan dan naar familie of een pleeggezin. Eerder deze maand doken er bij de Nederlandse ambassade in Ankara nog twee vrouwen op die waren ontsnapt uit een Syrisch detentiekamp. De kans dat meer vrouwen dat nu gaan proberen is groot.

Dat het kabinet echt niet wil dat de Nederlandse jihadvrouwen en hun kinderen terug komen werd vandaag in de Haagse rechtbank wederom duidelijk. ,,Ook terughalen van alleen de kinderen is ook een risico, dat kan tot wrok leiden bij de vrouwen en familie.” Familieleden en advocaten van de vrouwen vinden dat terughalen juist wel moet én kan. ,,Denemarken heeft 48 uur geleden nog kinderen opgehaald in Syrië.” Het gerechtshof doet vanmiddag om 15.15 uur al uitspraak.

Maar, zo oordeelde de rechtbank, als de Koerdische bewakers van de kampen de kinderen alleen willen meegeven als de moeders meegaan, dan moet Nederland ook de moeders terugnemen. De rechtbank stelde echter ook dat de situatie ter plekke wel veilig genoeg moet zijn voor Nederlandse militairen of ambtenaren om de vrouwen en kinderen op te halen.

Het kabinet is tegen dat oordeel in beroep gegaan omdat het van oordeel blijft dat Nederland de vrouwen en kinderen alleen verder kan helpen als ze zichzelf melden bij een Nederlandse ambassade of consulaat in Turkije of Irak. De vrouwen kunnen daar uit zichzelf moeilijk komen: de kampen worden bewaakt en alleen met behulp van smokkelaars kunnen ze in Turkije of Irak komen.

‘Ze wisten waar ze heen gingen’
De landsadvocaat betoogde vanochtend dat de rechter eigenlijk helemaal niet over het wel of niet terughalen van de vrouwen en kinderen gaat: het is een politieke beslissing. ,,Het heeft onder meer gevolgen voor het buitenlands beleid van Nederland en daar gaat de politiek over.”

De Nederlandse Staat stelde aan het begin van het hoger beroep in Den Haag dat de vrouwen ‘precies wisten waar ze heen gingen'. ,,Want ook toen er nog geen kalifaat was (voor 2014), was er al een jihadistische strijd aan de gang. Ze hadden in Nederland een keuze hoe hun leven vorm te geven. Ze hebben die keus gemaakt", aldus de landsadvocaat. ,,De vrouwen hebben zichzelf in gevaarlijke omstandigheden gebracht en vragen pas nu ze in kampen zitten om repatriëring van zichzelf en hun kinderen.” Daar komt bij, meldt de advocaat, dat in Syrië 5,6 miljoen kinderen onder slechte omstandigheden leven, nog meer mensen hebben humanitaire hulp nodig.

De Staat vindt ook dat er van de vrouwen net zoveel dreiging uitgaat als van de mannen. ,,Inlichtingendienst AIVD wijst er op dat deze vrouwen lang in strijdgebied zijn geweest, gemiddeld drie jaar. Ook na terugkomst blijft de vraag of ze afscheid nemen van jihadistisch gedachtegoed. Ze zijn een bedreiging voor de nationale veiligheid.” Er is dan ook geen enkel West-Europees land dat beleid heeft om de vrouwen actief terug te halen. Er zijn enkele weeskinderen teruggehaald, vanwege humanitaire redenen, stelt de advocaat.

De Staat ziet de kinderen als slachtoffer van de keuzes van hun ouders. Het alleen terughalen van de kinderen is ook een risico, stelt de landsadvocaat. ,,,Dan kan wrok ontstaan bij vrouwen die achterblijven of familieleden hier.” Familieleden zien dat duidelijk anders, zij lachen om de opmerking van de advocaat.

De landsadvocaat: ,,We kunnen begrijpen dat familieleden nu denken: omdat de Staat iets niet doet, gaan mijn kinderen en kleinkinderen straks dood. Dat is moeilijk, zeker omdat daar het abstracte belang van de staat tegenover staat. Maar repatriëring is een politieke beslissing.” De rechter gaat daar dus, volgens de landsadvocaat, niet om.

Vrees voor martelingen
Advocaat Seebregts, die de vrouwen bijstaat, wijst erop dat Denemarken eerder deze week nog twee weeskinderen heeft opgehaald in het gebied. ,,Dus wat Nederland te gevaarlijk vindt, hebben de Denen 48 uur geleden nog gedaan.” Ook vrezen de advocaten dat het Syrische leger de controle over de kampen gaat overnemen. ,,De Syrische inlichtingendiensten zullen zeker met die vrouwen willen praten. En we weten wat dat kan inhouden.” De advocaat doelt daarmee op de slechte reputatie die het Syrische regime heeft wat betreft mensenrechten. De inlichtingendiensten zijn vaak beschuldigd van (seksuele) mishandeling en marteling. Ook van kinderen. ,,Er zijn hier vandaag veel ouders en andere familieleden, ze hebben ook foto's doorgestuurd van de kinderen in de kampen. Die hopen ze snel weer te kunnen zien.”

Seebregts vraagt de rechtbank ook nog extra te kijken naar de zaak van de Amsterdamse Chadia B. Zij heeft geen kinderen, maar wel zware psychische klachten als psychoses. Ze is zwaargewond geraakt en mist nu een voet. Door haar psychische problemen moeten andere vrouwen haar verzorgen. ,,Ze ligt in een tent in haar eigen uitwerpselen, kinderen gooien stenen naar haar. Haar situatie is, zo mogelijk, nog schrijnender dan die van de anderen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Zorgen om Nederlandse Chadia in Syrië: ‘Ze ligt in poep’

Kinderloos en verwardDe rechter oordeelt dat Nederland kinderen van IS-vrouwen terug moet halen, desnoods door ook hun moeders mee te laten komen. Maar wat gebeurt er met kinderloze vrouwen? De familie van de totaal verwarde Chadia B. weet niet wat te doen. ,,Als de Nederlandse vrouwen met hun kinderen vertrekken, wie zorgt er dan voor haar?’’

Op oude foto’s is te zien hoe Chadia was. Een lachend kind met de muizenoren van Minnie Mouse op zwaait naar de camera. Ze doet hetzelfde als ze wordt vastgelegd op een versierde stoel. Dan die beelden van nu. Daar is Chadia, een dertiger inmiddels, met zulke korte haren dat ze wel kaalgeschoren moet zijn geweest. In een tent in een detentiekamp in Noord-Syrië ligt ze op een vies matras. Weer een nieuwe foto. Haar voet is verdwenen. Om de stomp aan haar been zit een verband.

Chadia is er lichamelijk vreselijk aan toe, heeft haar familie via andere Nederlandse vrouwen vernomen. Geestelijk gaat het niet beter, vertelt één van haar familieleden. ,,Ze ligt in poep, als ze rondloopt worden er stenen naar haar gegooid,” zegt Omar, die niet met zijn achternaam in de krant wil. Chadia wordt gezien als een heks, iemand die bezeten is. Eigenlijk heeft ze al vele jaren ernstige psychische problemen. Die dreven haar in 2013 naar Syrië. Maar: Chadia keerde na een paar maanden ook terug.

Haar familie greep in. In de rechtbank, waar de rechter gisteren uitspraak deed in een kort geding van 23 Nederlandse IS-vrouwen die terug willen naar Nederland, draagt een familielid haar paspoort in zijn zak. Hij en zijn familie deden er alles aan om te voorkomen dat Chadia opnieuw zou vertrekken, vertelt Omar. ,,We benaderden alle instanties.” Veiligheidsdiensten. De gemeente. De politie. ,,Nu zou ik dat niet meer doen. Ik zou zelf proberen iets te regelen.” Net zoals veel lotgenoten met wie hij contact heeft, benadrukt Omar.

Want al die instanties hebben de familie laten zakken, zegt hij. Hoe veel en langdurige psychische problemen Chadia ook had, ze kon niet één, maar twee keer naar Syrië vertrekken. De familie had ervoor gewaarschuwd, hield iedereen op de hoogte van Chadia’s situatie, haar ziekte ook. Toch kon Chadia een id-kaart te pakken krijgen, waardoor ze het paspoort dat haar familie nu bij zich heeft niet meer nodig had om te kunnen vertrekken. Sindsdien is er die lege plek, bij verjaardagen, bruiloften en bij geboortes van kinderen. Continu is er dat gevoel van rouw, om de afwezigheid van Chadia. En zijn er de zorgen.

Geen kinderen
Die zijn enkel groter sinds de uitspraak van de rechter. Hij oordeelt dat de staat zich in moet spannen om Nederlandse kinderen van IS-vrouwen terug naar Nederland te halen. Aan dat vonnis zitten nog een hoop haken en ogen – zo hoeft Nederland zich daarbij niet in een onveilige situatie te begeven en is de situatie in Noord-Syrië er sinds de Turkse inval niet beter op geworden. Wel duidelijk is dat de moeders van de kinderen mee mogen komen naar Nederland, als de terugkeer van de kinderen anders onmogelijk wordt.

Maar Chadia heeft geen kinderen.

Zij kwijnt in haar eentje weg in een detentiekamp. Als iemand veel kans loopt daar te sterven, is het Chadia. Het dreigt het trieste sluitstuk te worden in een leven dat al vroeg getekend werd door haar verwardheid en lage IQ. Chadia belandde nog voor ze volwassen was in een jeugdinrichting, omdat ze het slechte pad opging. Daarna werden haar psychische problemen steeds maar groter. Haar bekering naar de radicale Islam bracht daar geen verbetering in. Inmiddels lijdt Chadia aan psychoses. ,,Medicijnen heeft ze al een hele tijd niet meer,’’ zegt Omar.

Afvragen
Zo vragen Omar en de rest van Chadia’s familie zich af hoe het verder moet. Is de Nederlandse staat al niet happig om kinderen terug te halen, bij Chadia is er ook geen rechter die het voor haar opneemt. Stel dat de Nederlandse vrouwen straks met hun kinderen kunnen vertrekken. Wie zorgt er dan voor haar? Dan is er niemand meer over, die zich over haar zal ontfermen, zo wordt gevreesd. ,,Er is gewoon gefaald,’’ zegt Omar diep teleurgesteld.

,,Geruststellend is dat wij alles hebben gedaan wat in onze macht lag om Chadia te stoppen.” De familie heeft alles zwart op wit. ,,De aangiftes, haar medisch dossier, de dossiers van de Nederlandse ambassade in Ankara, waar wij om hulp vroegen. We verwachtten echt dat er hulp zou komen en bescherming. Nu is het de zoveelste keer dat de overheid ons en Chadia in de steek laat.”

Hoewel de familieleden zich machteloos voelen, blijven ze hoop hebben. ,,Dat de overheid in de toekomst signalen over radicalisering wel serieus neemt, want de familie ziet dat als eerste.” Daarnaast weigeren ze Chadia op te geven. Zo hoopt Omar ook dat de overheid het falen ten opzichte van Chadia zal compenseren, door haar toch nog uit haar penibele situatie te redden. ,,Zodat Chadia terugkomt en de zorg krijgt die ze nodig heeft.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

Nederland hoeft IS-vrouwen niet terug te halen: ‘Fantastisch’

22 nov 2019

Afbeelding

Nederland hoeft IS-vrouwen en hun kinderen die in kampen in Noord-Syrië zitten, toch niet terug te halen. Het gaat om een politieke kwestie en is daarom geen zaak voor de rechter, oordeelde het gerechtshof vrijdag in Den Haag.

Het kort geding was aangespannen namens 23 vrouwen en hun 56 kinderen, die vastzitten in de kampen Al-Hol en Al-Roj in het noorden van Syrië. Ze willen dat Nederland zich inspant hen uit de ‘erbarmelijke’ omstandigheden te bevrijden.

Gang naar Hoge Raad wordt overwogen
Na het vonnis barstten volgens het ANP meerdere familieleden van de vrouwen in huilen uit. Na de uitspraak van de rechtbank waren ze hoopvol dat ze hun kinderen en kleinkinderen snel terug zouden zien. De advocaat van een aantal van hen liet direct na afloop weten ‘extreem teleurgesteld’ te zijn. Hij weet nog niet of ze naar de Hoge Raad stappen, de cassatiebeslissing zal binnenkort genomen worden.

De rechter oordeelde begin vorige week in een kort geding dat de Staat er per direct alles aan moest doen om op korte termijn de kinderen naar Nederland te halen. Voor de terugkeer van de IS-vrouwen zelf hoefde de Staat zich niet in te zetten, oordeelde de rechter. Maar als de Koerden, die de kampen bewaken, de kinderen niet zonder moeders zouden laten vertrekken, moest de overheid wel kijken of ze zowel moeders als kinderen kon terughalen.

Overheid heeft ‘beleidsvrijheid’
De landsadvocaat had tijdens de behandeling van het hoger beroep al bepleit dat de rechter terughoudend moet zijn als het gaat om politieke afwegingen rond buitenlands beleid en internationale betrekkingen. Zeker bij een kort geding.

‘Het beleid hangt in sterke mate af van politieke afwegingen in verband met de specifieke situatie en komt tot stand in samenspraak tussen regering en volksvertegenwoordiging. Het is niet aan de burgerlijke rechter om die afweging te maken,’ zei de landsadvocaat.

Het hof oordeelt dat de overheid ‘beleidsvrijheid’ heeft en de rechter zeer terughoudend moet zijn om in te grijpen.

PVV-leider Geert Wilders reageert verheugd op de uitspraak. ‘Fantastisch laat het terroristisch addergebroed voor eeuwig in hun Syrische holen blijven.’

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ch-722573/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
PVV-leider Geert Wilders reageert verheugd op de uitspraak. ‘Fantastisch laat het terroristisch addergebroed voor eeuwig in hun Syrische holen blijven.’
:smile4: De familie van deze jihad dames gaan deze keer vast en zeker niet op de PVV stemmen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef: PVV-leider Geert Wilders reageert verheugd op de uitspraak. ‘Fantastisch laat het terroristisch addergebroed voor eeuwig in hun Syrische holen blijven.’
Vanzelfsprekend komen die kinderen binnenkort met hun moeders terug.

Het behoort tot de verschrikkelijke komedie van de zogenaamde Nederlands rechtsstaat. Aanstellerij pur sang gemixt met hypocrisie. Het is traineren op een manier van de meest doorzichtige kinderachtige manier. In ieder geval weet het (domme) Nederlandse volk nu dat er met de Nederlandse rechtstaat niet te spotten valt. Was het niet Rutte die een tijdje terug breeduit vertelde dat on-Nederlandse Turken konden oprotten? Het is allemaal grootspraak waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat wij duizenden moslims geen strobreed in de weg leggen. Als . . . zij maar on- of opgemerkt als vluchteling of wat daar ook voor mag doorgaan ons land binnenkomen. Gewoon asiel aanvragen volstaat om voor de rest van je leven als gewenste of ongewenste gast te mogen verblijven. En verder: haat imams te over. Die hun steentje hebben bijgedragen aan de bevordering van het anti-democratisch Islamisme. Met als gevolg dat Nederland zich nu, onder het vergrootglas van de wereld, zo hypocriet opstelt tegenover IS-vrouwen met hun IS-kinderen.

POLITIEK IS SMERIG
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Pilgrim »

“Zwarte weduwen”

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie