KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door mercator »

King George schreef:Damian legt bedaard en genuanceerd uit waar de irritatie over KOZP vandaan komt. Het geweld en de vernielingen keurt hij trouwens gewoon af
De zwarte Piet hysterie leeft nauwelijks in België hier. Net zoals we hier ook niks horen over het stikstofgevaar hoewel de grond en de lucht in Vlaanderen nog meer vervuild zijn dan in Nederland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

Organisator Haagse sinterklaasintocht beveiligd na meerdere bedreigingen

Organisator Peter Boelhouwer van de Sinterklaasintocht in Den Haag heeft afgelopen periode beveiligingsmaatregelen moeten nemen omdat hij bedreigd is. Hij zei zojuist dat hij en zijn gezin herhaaldelijk bedreigd zijn en ook angstige gevoelens daardoor hebben beleefd.

De agressie kwam volgens hem van twee kanten: pro- en antizwartepietactivisten. ,,Je kunt het niet goed doen, in dit dossier’’, zegt hij. ,,Blijkbaar ben ik voor deze mensen de verpersoonlijking in de protesten rond zwarte Piet, wat volslagen onzin is. Ik ben een jochie van de straat. Ik doe dingen voor de stad.’’

Boelhouwer organiseert al vele jaren de intocht van Sinterklaas. Vanuit zijn liefde voor Den Haag, zegt hij. De laatste jaren was hij al bezig de intocht te moderniseren met een Haagse Piet, die bij iedereen goed zou liggen. Maar de spanning is alleen maar gegroeid, zegt hij. ,,We doen deze organisatie al zeker twaalf jaar als gezin. En we hadden nooit verwacht dat het zo’n impact op ons privéleven zou hebben.’’

De lol is er af

Dat mensen hem ook aanzien voor racist doet hem pijn. ,,Het raakt me.’’ De lol is er soms flink af, zegt hij. Maar ook zijn er gevoelens van onveiligheid. Door dreigementen op sociale media. ,,We hebben persoonlijke bedreigingen ontvangen en persoonsbeveiliging moeten inhuren.’’ Wat dit betekent? ,,Het betekent dat je beveiliging rond je hebt, die je huis, je gezin en leven in de smiezen houdt.’’
https://www.ad.nl/den-haag/organisator- ... ~a92a8125/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

Wat is er met die meute van 60 man gebeurd? En wie hebben zich waaraan schuldig gemaakt? Het blijft erg vaag.
Één verdachte KOZP-bestorming vrijgelaten
Een van de twee verdachten die nog vastzaten voor openlijke geweldpleging bij een bijeenkomst van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in Den Haag, is vrijgelaten.

Het gaat om een 22-jarige man. Hij is ook geen verdachte meer in het onderzoek, meldt de politie op Twitter. Een 25-jarige man zit nog vast.

De politie hield vijf mannen aan die mogelijk betrokken waren bij het geweld dat vrijdagavond plaatsvond bij de bijeenkomst van KOZP in de Beatrijsstraat. Drie van hen werden zaterdag al vrijgelaten. Allen komen uit Den Haag.

Het tweetal wordt zondag opnieuw gehoord. In eerste instantie werden vrijdagavond vijf verdachten opgepakt, allen uit Den Haag. Ze maakten deel uit van een groep die het pand waar KOZP een landelijke bijeenkomst hield met vuurwerk bestookte. Ook vernielde de groep auto’s en gooide ruiten in.
https://www.trouw.nl/binnenland/een-ver ... ~b7bb6b12/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Kick Out Zwarte Piet regelt extra beveiliging: 'Dreiging niet serieus genomen'

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) gaat zijn eigen beveiliging regelen. Dat bevestigt voorman Mitchell Esajas na berichtgeving van nu.nl. "Onze ervaring is dat de politie en overheid de concrete bedreigingen tegen ons niet serieus nemen", zegt Esajas. "Het wordt steeds gevaarlijker voor ons."

KOZP zegt er niet zeker van te zijn dat de overheid de veiligheid van demonstranten kan garanderen. De actiegroep gaat de komende weken in twaalf gemeenten protesteren bij de Sinterklaasintocht.

Het besluit om de eigen bescherming te regelen komt nadat een vergadering van de actiegroep vrijdagavond in Den Haag gewelddadig werd verstoord. Daarbij werden ruiten ingegooid, een auto vernield en vuurwerk afgestoken. Bla, bla, bla...

De politie wil tegen de NOS niet reageren op de kwestie.

Aangifte
Vijf mannen werden vrijdag gearresteerd, van wie er inmiddels vier zijn vrijgelaten. Ze worden allemaal verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting.

KOZP maakt verder via Twitter bekend aangifte te gaan doen tegen de Haagse ondernemer John van Zweden. Die plaatste oproepen op Twitter om te protesteren tegen de bijeenkomst en KOZP "met pek, veren en nog meer shit de stad uit te donderen".

Die oproepen werden verwijderd. KOZP zegt dat het om een "opruiende tweet" ging. Van Zweden liet gisteren weten dat hij iedere vorm van geweld afkeurt. "Ik geef geen reacties meer op deze kwestie. Ben er nu wel klaar mee", schreef hij aan de NOS.
En hoe moeten we de beveiliging van deze kwallen zien? Krijgen ze ieder een wapen in handen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

Gaat Soros weer Antifa-fascisten als stoottroepen sponsoren?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

King George schreef:Gaat Soros weer Antifa-fascisten als stoottroepen sponsoren?
Of deze...

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Jerry A.

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 11 november 2019

Afbeelding

Zo fijn van internet vind ik dat, dat je dingen kunt opzoeken - ook over de Ashanti

Beste Jerry,

Toen gisteren bekend werd dat Dreetje Hazes scharrelt met Bridget Maasland, dacht ik opeens aan jou.

Ik dacht: zou Jerry Afriyie nog met Nitia Aitin zijn?

Jeweetwel, die ‘dame’ van dat bericht op Facebook waarin anti-Zwarte Piet-activisten die jou te soft vonden, werden opgeroepen om eindelijk eens echt in actie te komen.

Dit bericht, bedoel ik:

Afbeelding

Geen idee hoor, of jullie nog samen zijn.

Ik weet immers niet hoe de mores op het gebied van relaties zijn bij de Ashanti, het volk waar jij van afstamt. Eén vrouw voor het leven? Eén vaste vrouw en dan op zijn Surinaams en Antilliaans wat plantagenichten/buitenvrouwen erbij? Serieel monogaam vrouwhoppen?

Ik weet sowieso weinig van de Ashanti. Ja, dat het vroeger de drijvende krachten achter de slavenhandel vanuit Ghana waren. En dat ze tot minder dan honderd jaar geleden nog gewoon slaven hielden. Daar heeft de Volkskrant nog een uitgebreid verhaal over geschreven.

Zo fijn van internet vind ik dat.

Dat je dingen kunt opzoeken.

Ik was zaterdag in Zwolle bij iemand op bezoek die nogal hoog van jou opgaf. Dat snapte ik niet zo goed, want zij is van de vrouwenliefde. Terwijl jij toch ronduit homofoob bent.

Dat zeg ik niet, dat zei je zelf. Dat je moet vechten tegen je homofobie. Is ook niet zo raar dat je dat bent, want in de Ghanese gemeenschap in de Amsterdamse Bijlmer mocht voorganger Emmanuel Koney van de Pentecost Revival Church nog gewoon homoseksualiteit en criminaliteit op één lijn zetten. “Als ik niet wil dat mijn kind verslaafd raakt of drugs gaat dealen, als ik vanaf de kansel mag verbieden dat mijn zoon drugsdealer wordt, mag ik dan niet ook tegen hem zeggen dat hij geen homoseksueel moet worden? Homoseksualiteit en criminaliteit zijn hetzelfde. Dat zijn normen en waarden!”

Het kan natuurlijk dat die mevrouw in Zwolle bereid is om over jouw homofobie heen te stappen, maar ze heeft toch óók Google?

Zij kan toch weten dat je een veroordeelde crimineel bent, die zich zodanig verzette tegen zijn aanhouding dat vijf agenten hem in bedwang moesten houden?

Zij kan toch weten dat je een racist bent, die dating-events voor singles (uhuh) organiseert waar blanken niet welkom zijn?

Zij kan toch weten dat ‘dichter’ op je curriculum vitae (LOL) een dekmantel is voor je echte activiteiten? Of zou ze: “Ik wil een grondwet, die niet alleen mooi op papier staat, maar mij ook beschermd tegen uitzetting en de staat” wel zien als eh... kunst? En de d/t-fout als taalverrijking?

Zij kan toch weten dat je een dief bent, die met Mitchell Esajas (die vandaag wat later op zijn werk komt omdat hij langs de Carglass moet) een heel lespakket voor scholen bij elkaar jatte?

Zij kan toch weten dat je geestelijk gestoord bent, nu je jezelf vergelijkt met Rosa Parks, een mevrouw die écht reden had om te klagen over de behandeling van pigmentverwenden, met je “Back to the bus”-gelul?

Zij kan toch weten dat je een terroristenmattie bent, die dolgraag poseert met een stuk vullis als Dyab Abou Jahjah.

Zij kan toch weten dat je een rechtsstaathater bent, die meent dat onze onafhankelijke rechters niet in staat zijn te bepalen wat discriminatie of racisme is? En die een ‘straatcongres’ laat openen met een nummer met de tekst: “Fuck the police. Comin’ straigt from the underground, A young nigga got it bad ‘cause I’m brown, And not the other colour, so police think, They have the authority to kill a minority”

Zij kan toch weten dat je door de Nationaal Coördinator Terrorisme- en Veilgheidsbestrijding werd gezien als een potentiële terrorist, samen met die gestoorden van De Grauwe Eeuw die Sinterklaas tot ontploffing wilden brengen?

Zij kan toch weten dat je een opruier bent, die ronduit zegt dat het oorlog in Nederland is?

Zij kan toch weten dat...

Ach, laat ook maar.

Ik kan nog zoveel over jou en je racistische vrienden bij elkaar googelen, de informatie komt wel binnen bij haar ogen, maar hij wordt geblokkeerd voor-ie haar hersens bereikt.

Ze is namelijk een kunstenaar (en een goeie ook).

Dus misschien moet ik maar gewoon eindigen met een recent gedicht van de beroemde Roosendaalse dichter B. Nijman.

Dat heet: Het Sinterklaasgedicht van de Zwartepietenhaters

En dat gaat zo:

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zuigen

Zie je wel!


Ik wou dat ik zo mooi kon dichten.

Of, net als jij, kon doen alsof...

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/11/11/briefje-van-jan-aan-jerry-a/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma (PVV) over de aanval op KOZP
De Dagelijkse Standaard DDS - 12 nov. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

:roll: Wat een dramaqueens. Om hun veiligheid te realiseren gaan de KOZP luitjes niet demonstreren langs de route van de intocht. Want de helden zijn bang voor geweld.

Ik vermoed eerder dat die zeurpieten aandacht willen.
Kick Out Zwarte Piet verplaatst betoging bij Sinterklaasintocht Den Haag

Kick Out Zwarte Piet gaat morgen bij de Sinterklaasintocht in Den Haag niet demonstreren langs de route van de intocht. De actiegroep schrijft op Facebook dat is gekozen voor een manifestatie waar omwille van de veiligheid zo veel mogelijk mensen bij moeten zijn. De gemeente Den Haag bevestigt dat de locatie is veranderd, maar wil niet zeggen waar die is.

Na de gewelddadige verstoring van een bijeenkomst van KOZP in Den Haag, vorige week vrijdag, had de groepering vreedzaam willen betogen bij de intocht, waaraan in de Hofstad zwarte pieten deelnemen. Maar "het levensgevaar dat dit met zich zou meebrengen" is voor KOZP reden om van dat plan af te zien. KOZP zegt naar aanleiding van de gebeurtenissen van vorige week honderden nieuwe aanmeldingen te hebben gehad van mensen die willen meedoen met hun actie.

KOZP houdt er dus rekening mee dat voorstanders van Zwarte Piet opnieuw geweld willen gebruiken. "Hoe groter de opkomst is, hoe veiliger de demonstratie voor individuele deelnemers wordt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

Een tekenaar heeft een impressie gemaakt van de gewelddadige bestorming van het krijgsberaad van KOZP in het fort van de Antifa aan de hand van de verklaringen van de twee hoofdmannen (Mitchell Esajas en Jerry Afriyie):

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

Het voorbeeld van de Haagse antipieten wordt ook in Leiden gevolgd.
Leidse actiegroep No More Blackface demonstreert niet: ’We denken aan onze veiligheid’

„Wij willen dat de intocht rustig verloopt en onszelf veilig houden”, zegt Mila van No More Blackface. De actievoerder wijst specifiek een kant op. „Wij zijn van mening dat er een geweldsdreiging is richting ons vanuit Pegida en de kant van de neonazi’s.”

De actiegroep die Zwarte Piet probeert uit te bannen, geeft als reden de bestorming van een bijeenkomst van Kick Out Zwarte Piet vorige week vrijdag in Den Haag. Tientallen mensen vielen tijdens de vergadering binnen, waarbij ramen werden ingeslagen en vuurwerk werd afgestoken. In Den Haag zullen nog wel zwarte pieten rondlopen. Ook zegt de actiegroep zelf met bedreigingen te maken te hebben.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... veiligheid
En ze gaan undercover. Wee oh wee als er een Zwarte Piet te zien is. Ook als is die een echte neger, dat kan gewoon niet meer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

Teleurgesteld Kick Out Zwarte Piet vraagt Rutte om gesprek ‘want hij heeft geweld tegen KOZP niet veroordeeld’

Afbeelding
Foto: Kick Out Zwarte Piet demonstreert. Bron: Screenshot NOS.

Door Wout Willemsen 16 november 2019

De Sinterklaasintocht is kennelijk het uitgelezen moment om extra zielig te gaan doen. Kick Out Zwarte Piet (KOZP) heeft Rutte via een petitie gevraagd om een gesprek. Rutte heeft het geweld tijdens het KOZP-congres namelijk niet veroordeeld en dat doet héél erg zeer.

Vanmiddag zal KOZP ‘op symbolische wijze’ een petitie aanbieden aan de Tweede Kamer. Het geweld bij het KOZP-congres, waar natuurlijk exact tijdens de Sinterklaasintocht nog eens bij moet worden stilgestaan voor extra tranentrekkerij, moet toch echt door premier Rutte worden veroordeeld. Zonder die veroordeling lijkt het namelijk alsof Rutte het impliciet goedkeurt en daar worden KOZP-activisten onzeker van en nog huileriger als normaal. KOZP-woordvoerder Mitchell Esajas laat zich van z’n extreemste kant zien en zegt:
  • “Door geweld niet expliciet af te wijzen, wordt het impliciet goedgekeurd. Dat is een gevaarlijke tendens.”
Donder toch een eind op, hypocriet. Rutte heeft geweld altijd afgekeurd, helemaal wanneer het democratische beginselen in gevaar zou kunnen brengen. Wat hier gebeurt is pure aandachttrekkerij (en alle middelen zijn kennelijk toegestaan).

Op deze manier wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat KOZP totaal geen zin heeft in een open en eerlijke discussie. Het gaat ze er puur om hun gelijk te halen en de manier waarop doet er niet echt toe. Als je als KOZP slachtoffer bent dan melk je dat zoveel mogelijk uit. Ben je dat niet dan doe je maar alsof, ook geen probleem! En als je dader bent verdiende het slachtoffer eigenlijk wat hem toe is gekomen. Dat is de KOZP-strategie en dat is precies waar men zo zat van wordt.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

De beloofde knokploeg van Kozp. Lekkere gasten. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

Met vrienden als Waka en Kim Kardashian heeft Kick Out Zwarte Piet geen vijanden meer nodig
[...]
Het is daarom wellicht niet vreemd dat ik nog nooit van Waka Flocka Flame had gehoord.
De Amerikaanse rapper was in het nieuws omdat hij Nederland boycot zo lang Zwarte Piet niet verboden is. Bovendien moeten wij excuses aanbieden, al legt hij in zijn Instagramscheet niet uit aan wie.

Ik ging de rapper googlen en schrok me een hoedje: wapens, drugs, #MeToo-shit en eerder dit jaar dreigde hij homo’s af te knallen. Nou, dacht ik, Zwarte Piet heeft in ieder geval niet zo’n dik strafblad als jij, brother.

Pietenjager en zelfverklaard poëet Jerry Afriyie vertelde in NRC Handelsblad dat hij moet vechten tegen zijn homofobie. Dat lijkt mij een poezelig understatement, gezien het machomilieu waarin hij vertoeft. Jerry profileert zich graag als vredelievend, maar zijn boezemvriend was de geliquideerde Bijlmer-gangsterrapper Quincy Soetosenojo. In een memoriam op de Joop noemde hij Soetosenojo, die een Amsterdams filiaal van de Amerikaanse Crips-bende wilde oprichten, liefkozend een ‘activist’.

Wiens schuld het is dat het kinderfeestje gewelddadig escaleerde, weet ik niet, maar met vrienden als Waka en socialite Kim ‘sextape’ Kardashian heeft Kick Out Zwarte Piet geen vijanden meer nodig. De geweld verheerlijkende homofobe rapper is een lekker inclusief rolmodel voor Jerry’s clubje.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b71cc13e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Kozp. Wat een dwazen. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

Ik ga tekenen.


  • Verbied Kick Out Zwarte Piet

    5.367 ondertekeningen

    Kick Out Zwarte Piet is een terroristische organisatie. Zij ruien op, beschuldigen Nederlanders VALS van racisme, dringen overheidsgebouwen binnen, zorgen voor onveilge situaties, verpesten een kinderfeest en traditie. Dit moet stoppen. De Minister van J&V, de Kamer en het OM moeten ingrijpen. NU!

    https://verbiedkozp.petities.nl/

    • Petitie

      Wij

      Nederlanders met gezond verstand,



      constateren
      dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:

      VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
      intimidatie
      verpesten Kinderfeest
      voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
      dreigen met geweld
      opruïen en haat zaaien
      het verstoren van de openbare orde
      binnendringen overheidsgebouwen
      KOZP is daarom in onze ogen een terroristische organisatie. KOZP ontwricht de Nederlandse maatschappij.



      en verzoeken
      tot een verbod van KOZP
      tot een verbod op protestacties bij Sinterklaasintochten en andere situaties waarbij Sinterklaas en/of Zwarte Piet (en dus kinderen) bij aanwezig zijn
      dat de kopstukken van KOZP voor de rechter komen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Het is februari, dus is het weer tijd om actie tegen zwarte piet te voeren. De beweging heeft ongeveer 90 aanhangers. Waarvan waarschijnlijk de meeste negers uit donker Afrika zijn.
Kick Out Zwarte Piet gaat elke drie maanden actievoeren

De actiegroep Kick Out Zwarte Piet zal dit jaar voor het eerst elk kwartaal protesteren tegen de aanwezigheid van Zwarte Piet bij het sinterklaasfeest. Dat is vandaag besloten tijdens een bijeenkomst op een plek die vooraf geheim was gehouden.

Dat gebeurde omdat een vorige vergadering van de actiegroep, afgelopen november in Den Haag, het doelwit werd van relschoppers. Ze gooiden met vuurwerk en vernielden ruiten en auto's.

Hele jaar door
Vandaag hadden zich volgens oprichter Jerry Afriyie ongeveer negentig aanhangers van Kick Out Zwarte Piet verzameld in de Willem Twee-toonzaal in Den Bosch. "We hebben veel ideeën besproken waarmee we het hele jaar door kunnen actievoeren", zegt Afriyie tegen RTL Nieuws.

Dat de beweging continu wil protesteren, was in december al duidelijk geworden toen KOZP zijn vijfjarig bestaan vierde. Over de inhoud van de acties kan Afriyie nog niets zeggen. "Soms zullen we ze aankondigen, soms zal het een verrassing zijn. Maar we gaan ermee door tot ons doel is bereikt."

De actievoerders willen hun pijlen ook gaan richten op de antidiscriminatiebureaus. "Die houden zich nu soms afzijdig van de discussie", zegt Afriyie. "We willen dat deze bureaus zich op hun website uitspreken tegen Zwarte Piet. Nu doe ze dat vaak nog niet omdat ze zich niet in het debat willen mengen."

Mochten de bureaus geen gehoor geven aan de oproep, dan moeten ze volgens Afriyie rekening houden met acties.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Jerry de airfryer wil nu het carnaval aanpakken wegens racisme en uitsluiting van de gekleurde mens.

icon_yawn.gif Ik wens hem succes.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Veel vragen na carnavals-oproep Kick Out Zwarte Piet: Is een indianentooi dan racistisch?

Afbeelding

De oproep van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) om racisme met carnaval tegen te gaan, is op sociale media voer voor boosheid en grappen, maar roept ook veel vragen op bij goedwillende carnavallers. Want kun je dan niet zomaar meer als Japanse geisha verkleed gaan? Een woordvoerder van KOZP schetst zijn grenzen.

Hoewel carnaval vaak draait om spot drijven, zal vrijwel niemand verkleed gaan met de intentie anderen te beledigen. Dat beseffen ze bij de actiegroep tegen Zwarte Piet, aldus een woordvoerder van de Bossche afdeling van KOZP. Toch ziet hij veel racisme, vertelt hij . Anoniem, want na eerdere bedreigingen houdt hij zijn naam liever uit de media. ,,We willen, net als bij Sinterklaas, dat iedereen zich welkom voelt bij carnaval.”

Hij sprak afgelopen tijd naar eigen zeggen mensen die zich buitengesloten of beledigd voelden. Daarom maakte Kick Out Zwarte Piet vrijdag bekend in verschillende Brabantse steden te ‘monitoren’ of bevolkingsgroepen belachelijk gemaakt worden. Ook roepen ze anderen op om officieel melding te maken van racisme. ,,We gaan er vanuit dat 99 procent van de landgenoten geen racisten zijn. Maar we willen wel dat mensen bewust worden van racistische uitingen.‘’

Je gezicht zwart schminken
De lijn tussen ‘goed’ en ‘fout’ is dun, zo blijkt als de woordvoerder een paar voorbeelden wordt voorgelegd. Maar over sommige dingen is hij heel duidelijk: ,,Verkleed als Zwarte Piet kan zeker niet. Blackface is per definitie problematisch. Een wit persoon die zich zwart verft, blijft een verwijzing naar de blackfacetraditie.” Hij wijst op het vroegere gebruik in de Verenigde Staten om in theaters een karikatuur te maken van zwarte slaven.

Een witte man die verkleed wil als zijn held Ruud Gullit dan? ,,Ja, dat is een goeie...”, twijfelt de Bosschenaar. ,,Heb je van hem geen maskers? Dat kan wel.”

Grofweg ligt de grens volgens Kick Out Zwarte Piet op het beledigen van minderheden of onderdrukte culturen. ,,Het gaat om twee dingen. Je kunt niet verkleed gaan in iets waarbij sprake is van een dominante witte cultuur tegenover een onderdrukte groep. En je moet uitkijken met het stelen van gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.”

Een voorbeeld: ,,Verkleed als een geisha of met verentooi, die hebben in sommige culturen een bepaalde betekenis. Een tooi mag je bij de native Americans niet zomaar opzetten. Dat is een religieus gebruik dat aan bepaalde stamhoofden toebehoort. En geisha's werden in Japan in het verleden erg onderdrukt. Maar Duitsers hebben een gelijkwaardige cultuur, dus Lederhosen mogen dus wel.”

En een Mexicaanse sombrero? Een lastig punt, zo blijkt. ,,Ik weet eigenlijk niet of dat een religieuze uiting is.”

Beroepen
Maar hoe ver kun je dat doortrekken? Moeten we uitkijken met de boerenkiel nu boeren in het verdomhoekje zitten? ,,Je kunt heel erg doorredeneren en zeggen dat dat een ongelijke verhouding is tussen stad en platteland. Maar dat argument zal niet zo snel aangevoerd worden. We zullen daar een boer naar moeten vragen”, zegt hij een beetje vertwijfeld. ,,Maar laten we het echt beperken tot culturele uitingen.”

Verkleed als Poolse gastarbeider gaat volgens de groep wél te ver. ,,Dat is in Nederland ook een onderdrukte en gediscrimineerde groep. Het is niet oké daar de spot mee te drijven. Je gaat ook niet verkleed als zwaargehandicapte.”

We zijn er niet op tegen dat met mensen de spot wordt gedreven. Maar neem dan een Duitser op de hak, of de burgemees­ter.

Woordvoerder van Kick Out Zwarte Piet
Hij wil mensen die ‘verkeerd’ verkleed gaan geen racist noemen. ,,We gaan er vanuit dat het niet hun intentie is te beledigen. Maar we willen ze er wel op wijzen dat het kwetsend kan zijn. We zijn er ook niet op tegen dat met mensen de spot wordt gedreven. Maar neem dan een Duitser op de hak, of de burgemeester.”

Monitoren
Carnavalsvierders in Eindhoven, Den Bosch, Helmond, Tilburg, Breda en Oss kunnen de komende dagen activisten van Kick Out Zwarte Piet tegenkomen. Ze zullen niet herkenbaar zijn als actievoerders, maar of ze verkleed gaan weet de woordvoerder nog niet. Ze willen racistische uitingen monitoren, zodat ze een beeld kunnen krijgen van de ‘ernst van het probleem’. Ook roepen ze anderen op om officieel melding te maken van uitingen die niet door de beugel kunnen.

Wat daar uiteindelijk mee gedaan wordt? Kunnen we volgend jaar protestacties verwachten tijdens carnaval? ,,Daar hebben we nog niet over nagedacht. We gaan eerst monitoren hoe groot het is.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Ariel »

Oproep KOZP Eindhoven om discriminatie met carnaval te melden leidt tot ‘verbale agressie’

De Eindhovense afdeling van Kick Out Zwarte Piet kan nog niet zeggen hoeveel reacties er binnen zijn gekomen op de oproep om racisme te melden tijdens carnaval. Wel kreeg KOZP een enorme lading verbale agressie over zich heen, zegt Marieke Stam van de Eindhovense afdeling.

Dat had volgens KOZP onder meer te maken met de ‘leugen’ die al snel verspreid werd dat de anti-Zwarte Pietenclub een oproep deed om kinderen te fotograferen. ,,Dat zouden wij natuurlijk nooit doen, maar dat wordt dan bewust zo neergezet om ons in een kwaad daglicht te stellen.”

Aangifte niet uitgesloten
En dat lukte, zegt Stam, want ze kregen volgens haar allerlei vormen van verbaal geweld naar zich toe geslingerd op internet. KOZP wacht tot na carnaval om alles op een rijtje te zetten, zowel van de meldingen van racisme als van de beledigingen en bedreigingen. Stam sluit niet uit dat de organisatie dan aangifte zal doen van echt ernstige bedreigingen.

,,We hebben wel al wat reacties gehad van mensen die vrijdag en zaterdag carnaval gevierd hebben. Zij gingen niet op jacht, maar hebben gewoon om zich heen gekeken. In ieder geval een van hen meldde een blackface (een zwart geschminkt gezicht dat volgens de anti-discriminatiegroep verwijst naar racisme en slavernij - red.). Maar ze durfden er geen foto van te maken, omdat ze zich te bedreigd voelden.”

Indianenpak
Ook indianenpakken zijn gesignaleerd, al ontbreekt het 'bewijs’ in de vorm van foto's. ,,Dat is een stereotypering, terwijl we vergeten dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika uitgeroeid zijn. En nu in bijvoorbeeld Brazilië nog steeds vervolgd worden. Wij hebben niet alle antwoorden maar we vinden het belangrijk dat mensen daarover na gaan denken.”

Ook wijst ze nog op een geval van discriminatie aan de deur van een café en van een incident dat in Tilburg speelde. Daar werd een vrouw met Chinese roots in elkaar geslagen toen ze een groep vroeg om op te houden met zingen van een discriminerend liedje over het coronavirus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Veel vragen na carnavals-oproep Kick Out Zwarte Piet: Is een indianentooi dan racistisch?
Spoiler! :
Afbeelding

De oproep van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) om racisme met carnaval tegen te gaan, is op sociale media voer voor boosheid en grappen, maar roept ook veel vragen op bij goedwillende carnavallers. Want kun je dan niet zomaar meer als Japanse geisha verkleed gaan? Een woordvoerder van KOZP schetst zijn grenzen.

Hoewel carnaval vaak draait om spot drijven, zal vrijwel niemand verkleed gaan met de intentie anderen te beledigen. Dat beseffen ze bij de actiegroep tegen Zwarte Piet, aldus een woordvoerder van de Bossche afdeling van KOZP. Toch ziet hij veel racisme, vertelt hij . Anoniem, want na eerdere bedreigingen houdt hij zijn naam liever uit de media. ,,We willen, net als bij Sinterklaas, dat iedereen zich welkom voelt bij carnaval.”

Hij sprak afgelopen tijd naar eigen zeggen mensen die zich buitengesloten of beledigd voelden. Daarom maakte Kick Out Zwarte Piet vrijdag bekend in verschillende Brabantse steden te ‘monitoren’ of bevolkingsgroepen belachelijk gemaakt worden. Ook roepen ze anderen op om officieel melding te maken van racisme. ,,We gaan er vanuit dat 99 procent van de landgenoten geen racisten zijn. Maar we willen wel dat mensen bewust worden van racistische uitingen.‘’

Je gezicht zwart schminken
De lijn tussen ‘goed’ en ‘fout’ is dun, zo blijkt als de woordvoerder een paar voorbeelden wordt voorgelegd. Maar over sommige dingen is hij heel duidelijk: ,,Verkleed als Zwarte Piet kan zeker niet. Blackface is per definitie problematisch. Een wit persoon die zich zwart verft, blijft een verwijzing naar de blackfacetraditie.” Hij wijst op het vroegere gebruik in de Verenigde Staten om in theaters een karikatuur te maken van zwarte slaven.

Een witte man die verkleed wil als zijn held Ruud Gullit dan? ,,Ja, dat is een goeie...”, twijfelt de Bosschenaar. ,,Heb je van hem geen maskers? Dat kan wel.”

Grofweg ligt de grens volgens Kick Out Zwarte Piet op het beledigen van minderheden of onderdrukte culturen. ,,Het gaat om twee dingen. Je kunt niet verkleed gaan in iets waarbij sprake is van een dominante witte cultuur tegenover een onderdrukte groep. En je moet uitkijken met het stelen van gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.”

Een voorbeeld: ,,Verkleed als een geisha of met verentooi, die hebben in sommige culturen een bepaalde betekenis. Een tooi mag je bij de native Americans niet zomaar opzetten. Dat is een religieus gebruik dat aan bepaalde stamhoofden toebehoort. En geisha's werden in Japan in het verleden erg onderdrukt. Maar Duitsers hebben een gelijkwaardige cultuur, dus Lederhosen mogen dus wel.”

En een Mexicaanse sombrero? Een lastig punt, zo blijkt. ,,Ik weet eigenlijk niet of dat een religieuze uiting is.”

Beroepen
Maar hoe ver kun je dat doortrekken? Moeten we uitkijken met de boerenkiel nu boeren in het verdomhoekje zitten? ,,Je kunt heel erg doorredeneren en zeggen dat dat een ongelijke verhouding is tussen stad en platteland. Maar dat argument zal niet zo snel aangevoerd worden. We zullen daar een boer naar moeten vragen”, zegt hij een beetje vertwijfeld. ,,Maar laten we het echt beperken tot culturele uitingen.”

Verkleed als Poolse gastarbeider gaat volgens de groep wél te ver. ,,Dat is in Nederland ook een onderdrukte en gediscrimineerde groep. Het is niet oké daar de spot mee te drijven. Je gaat ook niet verkleed als zwaargehandicapte.”

We zijn er niet op tegen dat met mensen de spot wordt gedreven. Maar neem dan een Duitser op de hak, of de burgemees­ter.

Woordvoerder van Kick Out Zwarte Piet
Hij wil mensen die ‘verkeerd’ verkleed gaan geen racist noemen. ,,We gaan er vanuit dat het niet hun intentie is te beledigen. Maar we willen ze er wel op wijzen dat het kwetsend kan zijn. We zijn er ook niet op tegen dat met mensen de spot wordt gedreven. Maar neem dan een Duitser op de hak, of de burgemeester.”

Monitoren
Carnavalsvierders in Eindhoven, Den Bosch, Helmond, Tilburg, Breda en Oss kunnen de komende dagen activisten van Kick Out Zwarte Piet tegenkomen. Ze zullen niet herkenbaar zijn als actievoerders, maar of ze verkleed gaan weet de woordvoerder nog niet. Ze willen racistische uitingen monitoren, zodat ze een beeld kunnen krijgen van de ‘ernst van het probleem’. Ook roepen ze anderen op om officieel melding te maken van uitingen die niet door de beugel kunnen.

Wat daar uiteindelijk mee gedaan wordt? Kunnen we volgend jaar protestacties verwachten tijdens carnaval? ,,Daar hebben we nog niet over nagedacht. We gaan eerst monitoren hoe groot het is.”
Cowboytje en Indiaantje spelen is tegenwoordig toch racistisch?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

KOZP had er vorig jaar bij moeten zijn. In Erp. Dan hadden ze zich de longen uit hun lijf kunnen janken. Afbeelding

Moet je toch eens kijken wat een racistische boot meevoer in de parade Afbeelding
  • Ophef over 'walgelijke' en 'racistische' carnavalswagen met Efteling-thema

    Gisteren, 20:28 uur | Reacties

    Afbeelding

    Op social media wordt vol afschuw gereageerd op een foto van een carnavalswagen met een Efteling-thema. Een carnavalsvereniging uit het Brabantse dorp Erp plaatste eerder vandaag een afbeelding van de optocht uit 2019 op Facebook, ter promotie voor de carnavalsoptocht die vanmiddag plaatsvond. Daarop is een wagen te zien in de vorm van een vluchtelingenboot met een Efteling-logo.

    Op de boeg staan twee bosjesmannen, gebaseerd op de figuren die eerder in de Efteling-attractie Carnaval Festival stonden. De zijkant van de wagen is voorzien van de term "Droomvluchtelingen", een woordspeling op Droomvlucht. Een vlag toont de tekst "Het wordt ons Effe te link", in de stijl van het officiële Efteling-logo.

https://www.looopings.nl/weblog/13810/O ... thema.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door Mahalingam »

De Koning heeft excuses aangeboden aan Indonesië voor de na-oorloge oorlog politionele actie.
Onze Gutmenschen zijn hier verheugd over: het is moreel juist om dat te doen. En de indonesiërs? Die zal het worst wezen, die hebben hele andere dingen aan hun hoofd (steeds meer Allah b.v.)
En de Grauwe Eeuwers? Die missen de excuses voor de hele (verfoeilijke) koloniale tijd.
Maar daar zitten onze burgers niet op te wachten.
Helft Nederlanders trots op zijn koloniaal verleden
De koning mag zich dan schamen voor Nederlands’ gedrag in de voormalige koloniën, de gemiddelde Nederlander doet dat bepaald niet. Juist op het moment dat koning Willem-Alexander sorry zei voor het geweld en de uitbuiting van mensen in de voormalige kolonie Indonesië, maakt het gerenommeerde Britse onderzoeksbureau YouGov de uitkomsten bekend van een internationaal opinie-onderzoek.

Inwoners van het Verenigd koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland, België, Japan en Nederland werden gevraagd naar hun mening over de voormalige koloniën.

“Zou u zeggen dat het koloniale verleden van uw land iets is om trots op te zijn, of is het eerder iets om je voor te schamen?”, was de vraag. Precies de helft van de 1002 ondervraagde Nederlanders zei ronduit dat het koloniale verleden ‘iets is om trots op te zijn’. In andere landen was die trots veel minder wijd verbreid: het meest fier zijn de Britten met 32 procent en daarna de Fransen met 26 procent.
[...]
Behalve de trots valt in de Nederlandse antwoorden ook een gebrek aan schaamte op. Zes procent van de Nederlanders vindt het koloniaal verleden iets om je voor te schamen. In de andere Europese landen is de schaamte wijder verbreid – daar ligt die tussen de 14 (Frankrijk) en 26 procent (Italië).
https://www.trouw.nl/nieuws/helft-neder ... ~b5553db7/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: KOZP/De Grauwe Eeuw/ New Urban Collective. Het gevaar van een radicale agenda

Bericht door King George »

'Moderniseer Indië-herdenking, verhaal van Indonesiërs wordt verwaarloosd'

Karel Ornstein
verslaggever


De jaarlijkse Indië-herdenking moet worden gemoderniseerd. Het leed van Indonesiërs in de Tweede Wereldoorlog krijgt nu te weinig aandacht, vinden verschillende prominenten met een Indisch verleden.

"We zijn zo'n diverse samenleving geworden dat we echt moeten kijken hoe we deze herdenking geschikt maken voor iedereen en dat iedereen zich daarin thuis voelt", zegt publicist Lara Nuberg tegen Nieuwsuur.

Bij het Indisch monument in Den Haag wordt elk jaar op 15 augustus het officiële einde van de Tweede Wereldoorlog herdacht. Het is de dag dat Japan capituleerde. Er wordt stilgestaan bij alle slachtoffers van de Japanse bezetting van Nederlands-Indië. Nuberg, oud-minister Ben Bot en acteur Thom Hoffman vinden dat de plechtigheid niet meer van deze tijd is en anders moet.

"Je moet luisteren naar de stemmen die nu klinken in de maatschappij", zegt Hoffman. "Het gaat over Black Lives Matter, het gaat over racisme. Je moet daar een antwoord op geven en dat betekent dat je de manier waarop je herdenkt zal moeten aanpassen."

Afbeelding
Ben Bot
ANP


Tussen 1941 en 1945 leden miljoenen in de door Japan veroverde gebieden in Oost-Azië onder het Japanse schrikbewind: er was geweld, honger, terreur en vernedering. Tienduizenden Nederlanders in Nederlands-Indië werden vastgezet in interneringskampen.

Oud-minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot zat als kind in een Jappenkamp. Maar ook hij vindt dat de herdenking zich meer moet richten op het verhaal van de Indonesiërs. "Die groep is tot nu toe een beetje verwaarloosd."

Hij vindt dat het lot van de romusha's, Indonesische dwangarbeiders die werkten voor de Japanners, veel nadrukkelijker benoemd moet worden. Tienduizenden van hen kwamen om bij onder meer de aanleg van spoorlijnen.

Koloniale symbolen
Kritiek is er ook op de symbolen die verwijzen naar het Nederlands koloniale verleden. Zo vormen soldaten van het Regiment van Heutsz bij de herdenking een erewacht. Terwijl de naamgever van het regiment rond 1900 een leidende rol speelde in de bloederige oorlog in de provincie Atjeh.

Nuberg: "Het Van Heutsz-regiment speelt een grote symbolische rol tijdens de plechtigheid. Dat is heel dubbel want Van Heutsz heeft tienduizenden slachtoffers gemaakt. Niet onder de Nederlandse bevolking, maar onder de bevolking van Indonesië."

Oud-minister Bot vindt dat de rol van het regiment "op termijn" best kan verdwijnen. "We hoeven niet eeuwig te blijven vasthouden aan iets wat voor veel mensen van betekenis is. Voer daar gesprekken over met de KNIL-veteranen en militairen: moet het op deze manier of zou je het door iets anders kunnen vervangen wat van gelijke waarde is?"

Over de geschiedenis van Nederlands-Indië heeft Thom Hoffman recent een fotoboek gepubliceerd. De foto's zijn op dit moment te zien in het Wereldmuseum in Rotterdam.
De Stichting Nationale Herdenking 15 Augustus 1945 geeft de volgende reactie: "Tijdens de Nationale Herdenking op 15 augustus herdenken wij alle slachtoffers van de oorlog tegen Japan en de Japanse bezetting van Nederlands-Indië, zowel in Nederland als in Indonesië. De Tweede Wereldoorlog in Azië kent een ongekende diversiteit aan slachtoffers. De gevolgen van de oorlog werken door tot op de dag van vandaag. De geschiedenis staat niet stil en daarom werken we in de komende jaren verder aan een Nationale Herdenking die recht doet aan alle doelgroepen en die past bij onze samenleving."

Federatie Indische Nederlanders (FIN) is van mening "dat 15 augustus een Nederlandse herdenking is en moet blijven".

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234366 ... loosd.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie