Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er waren maar een paar mensen op aarde - in vergelijking met de overbevolkte wantoestand van het heden.

En toen besloot de natuur tot een klimaathysterie:

DE IJSTIJD

Logisch? Ik dacht het niet. Ik zou eerder denken aan klimaatopwarming.
Omgekeerd evenredig geredeneerd: er zijn nu een veel teveel aan (verschrikkelijke) mensen op aarde. Dus tijd voor een ondraaglijke hitte op aarde.

Wetenschappers - zelfs van naam - snappen er niks van. Want . . .

DE NATUUR LAAT ZICH NIET DWINGEN

Ook de niet-vrije wil laat zich niet dwingen. De hersenen waarover de mens beschikt heeft hij slechts in bruikleen. Bij zijn dood vervalt dit recht.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik begrijp nu waarom Thierry Baudet niet naar Frankrijk gaat voor een goed gesprek.

Baudet betekent namelijk ezel in het Frans. [icon_lol.gif]

Baudet is een typisch Franse naam. Waren zijn voorouders soms domme mensen die zich onder Napoleon een Franse naam toe eigenden zonder de moeite te nemen achter de betekenis van dit woord te komen?

Ik begrijp zoiets niet. Zijn zij er dan nooit achter gekomen? Misschien wilden zij het bekende spreekwoord 'Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen', eer aan doen door halsstarrig te weigeren onderzoek te doen en zich te gedragen alsof hun neus bloedt. Als ik achter een dergelijke identiteit van mijn naam zou komen, zou ik hem onmiddellijk laten wijzigen. Dat mag, dat kan, op grond van redelijkheid en kwetsbaarheid.

Je kunt mij veel wijs maken, maar dat Thierry Franse voorouders heeft, daar geloof ik geen snars van. Dat moeten beslist domme Hollanders zijn geweest die chique wilden doen.

Neem mijn naam bijvoorbeeld. MORTEL. Dat staat voor stevig en verbinden. Waarbij vanzelfsprekend moslims geweerd moeten worden om ernstige roestvorming en afbraak te voorkomen.
Mortel is een aangemaakt mengsel als bindmiddel, toeslagstoffen en water. Mortel wordt gebruikt om bijvoorbeeld bakstenen op en naast elkaar te metselen. Het bindmiddel kan cement zijn, maar ook kalk of beide. ... Mortel of mortelspecie wordt ook o.m. gebruikt voor pleisterwerk.
Trouwens . . . Mortel, (Karel) Martel, het is maar een letter verschil. Helaas mag ik mijn naam niet veranderen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hier gaat het om:
Karel Martel is het bekendst door zijn overwinning in de Slag bij Poitiers in 732, die traditioneel wordt gezien als de 'redding van Europa van de Arabieren'. Tegenwoordig wordt de betekenis van deze veldslag genuanceerd: het was vermoedelijk niet meer dan een van de militaire acties in de grensconflicten tussen de Arabieren en het hertogdom Aquitanië die toen geregeld plaatsvonden. Het was niet de eerste keer dat de Arabieren werden verslagen door de Franken (in 721 had Odo van Aquitanië hen bij een verrassingsaanval verslagen tijdens het beleg van Toulouse).
Het is ook beslist niet de enige keer dat moslims op de proef werden gesteld door Allah. Het is hun routineuze kutsmoes wanneer zij hun zin niet krijgen en als verliezaar voor eeuwig door het leven gaan en in koor roepen: 'Allah heeft ons moslims op de proef gesteld'.

Ook profeet Mohammed moest ervaren dat hij alleen maar leugens vertelde als zogenaamde boodschapper van Allah. Als ik goed ben geïnformeerd, werd zijn Allah-leger verslagen door de Mekkanen. Tsja . . . aan Allah heb je als moslim geen ene malle moer. Vooral in deze tijd moeten moslims dit dagelijks keer op keer, dag na dag, jaar in jaar uit, ervaren. Wat hen dus rest als religieuze armoedzaaiers, is slechts parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving, want alleen ONZE beschaving is gevrijwaard van gekke psychopaat Allahtje.
De slag bij Uhud
De Slag bij Uhud of Slag bij Oehoed is de tweede grote veldslag tussen moslims en Mekkanen op 23 maart 625 (6 Shawal 3 AH) bij de berg Uhud nabij Medina. De Mekkanen worden beschouwd als de winnaar van de slag.

De Mekkanen wilden wraak nemen op Mohammed en de moslims na de verloren Slag bij Badr. In plaats van een rechtstreekse aanval op Medina bleven de Mekkanen onder leiding van Aboe Sufyan bij de berg Uhud in de hoop dat de moslims hen wilden treffen.

Uiteindelijk trok een duizendkoppig moslimleger op 23 maart 625 ten aanval tegen een legermacht van 3000 Mekkanen. Volgens de overleveringen maakten de boogschutters een tactische fout door van positie te veranderen, hoewel Mohammed hen dat expliciet verboden had. De moslims verloren daardoor hun rugdekking omdat een groep Mekkanen onder leiding van Khalid ibn Walid hen vanuit hun rug kon aanvallen. Khalid ibn Walid was namelijk met zijn mannen om een kleine heuvel gereden. Zeventig moslims verloren het leven, maar de Mekkanen zetten hun aanval niet door, waardoor de slag niet geheel beslist werd.
Slechts 70 moslims verloren het leven? Hahahahaha! Dat lijkt mij uitermate onlogisch. Ook als je begrijpt dat met het zwaard bewerkte Arabieren, die tot bloedens toe nog niet direct dood waren, in ieder geval later bezweken aan al hun diepe snijwonden. Ach, hoe dan ook weten wij dat al die armzalige overleveringen uit de zandbak van psychopaat sadist Mohammed voornamelijk berusten op Arabische veren die met gemak in het achterwerk van de profeet gestopt werden. Hoe dom kun je als moslim zijn door een nederlaag van Allah als overlevering mee te nemen in je lofzang aan het adres van de profeet waaruit blijkt dat Allah niet altijd aan de kant van de misdadiger tegen de vrede stond?

ALLE MOSLIMS WETEN DAT ALLAH DOET WAT HIJ WIL (in het voordeel van de niet-moslims)

En dat is zeker vandaag-de-dag duidelijker dan ooit te merken. Het zijn overal in de wereld de moslims die aan de kortste eindjes trekken en niets bijdragen aan welke vooruit gang dan ook. Al helemaal leuk en rechtvaardig is dat zij het onderspit delven bij de joden. Ach hoe eerlijk is Allah in wezen: moslims behoren tot de mislukte mensensoort moslims. Dat hebben zij zich zelf aangepraat. De vele islamitische hoofddoeken benadrukken nog eens extra dit wonder van Allah.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom wordt een iemand kwal genoemd?

Door Irena Jelinkova
Om een karakter te hebben is een ruggengraad nodig, die geeft stevigheid, en die heeft de kwal niet. Een kwal is aan de ene kant plastisch, aan de andere kant kan hij met zijn tentakels of wat hij heeft een iemand vast pakken en omwikkelen. En trouwens, hij kan ook giftig wezen! (HvdM: kwal is dan ook een zeer toepasselijk woord op moslims). De positie van iemands lichaam in de ruimte is, mijn inziens, van invloed op uiteindelijke output van de hersenen. Los van processen die in een lichaam gaande zijn - je kunt andermans ogen in je rug voelen, zonder dat je zou weten dat er iemand achter je loopt of is. Ik denk dat het lichaam ook dingen registreert en daarop reageert, (en geheugen heeft) dan kunnen de hersenen het registreren, of niet. Of beter gezegd: het bereikt het bewustzijn of niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom zou iemand in Hitler geloven?

Miljoenen Duitsers hadden daar geen enkele moeite mee.

Volgende vraag.

Waarom zou iemand in Stalin geloven?

Miljoenen Russen en anderen in Europa hadden daar geen enkele moeite mee.

Laatste vraag.

Waarom zal iemand in Jehovah (God) geloven?

MILJARDEN mensen HEBBEN daar geen enkele moeite mee.

Een goed huwelijk is goud waard. Stel dat miljoenen mensen JOUW geliefde op dezelfde manier willen 'bezitten' en er voor door het vuur willen gaan. Logisch en wenselijk? Ik dacht het niet. Een afschuwelijke gedachte.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Nederlandse taal is in zijn toepassing een onlogische taal..

Mensen die niet logisch konden of wensten na te denken bepaalden de normen van de Nederlandse taal die uitblinkt in tegenstrijdigheden, uitzonderingen en maffe regels.

Gisteren in De Telegraaf gelezen online.
Door Edwin Timmer

AMSTERDAM - Stel, de wekker gaat op 12 december 2049. Wat is er voor een Nederlandse burger anders dan nu, als het Europese klimaatplan werkelijkheid wordt? Deels is de energietransitie ingezet met het klimaatakkoord van premier Rutte, maar eurocommissaris Frans Timmermans geeft een extra groene duw.
De wekker gaat op 12 december. Maar er wordt niet bij verteld waar naar toe. Er had volgens mijn logica moeten staat: Stel, de wekker gaat af op 12 december 2049. En verder zou het niet onverdiend zijn te vermelden dat naar verwachting die enge Timmermans er niet meer bij is. Hij is ingeslapen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »



Mijn zoon werd toen hij tien was als keeper gescout door iemand van Ajax. Dat was zo'n vijftien jaar geleden bij sc Buitenveldert in Amsterdam. Daar ben ik niet op ingegaan. Ik dreef toen al de spot met de jeugdopleiding van Ajax. "Oh, als u er zo over denkt," was de reactie van de Ajax scout. Ik zei: "Als hij (mijn zoon) goed is komt hij er wel." Kom op zeg! Je gaat een kind dat sowieso al klein van postuur is en zo jong niet in de leeuwenkuil van Ajax gooien. Hij is nu 23 en 1.72 m lang.

Dat de jeugd van Ajax niet veel voorstelt kwam het beste tot zijn recht in de afgelopen twee wedstrijden van Ajax. Thuis in het stadion De Arena verloor Ajax van Willem-II met 0-2 en de afstraffing tegen Valencia in de Champions League kwam daarna: Valencia - Ajax 1-0. Ajax weet niet meer te scoren. Speelt te gehaast en dom. Als je weet hoeveel buitenlandse spelers in het elftal van Ajax opgesteld staan, begrijp je dat het maar slecht gesteld is met de jeugdopleiding bij Ajax. Of . . . die jeugd is er wel, maar de trainer durft hen niet op te stellen waardoor een stel buitenlanders naar de reservebank verdwijnt. Neem nu zo'n Tadic als spits. Als spits is hij meestal uit beeld. Toen hij pas werd aangetrokken speelde hij de eerste paar wedstrijden voortreffelijk. Maar dat is alweer een tijd geleden. Dat is het probleem: Ajax heeft geen spits. Ja, Huntelaar, maar die wordt nooit opgesteld. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Het leven is een illusie waarbij de gedachte aan leven na de dood de grootste misleiding is van het vooruit willen denken.

Op het plaatje zijn de twee verticale streepjes even lang. Hier manifesteert zich het geloven van dat wat je niet weet maar wilt: de keerkant van het niets, van het volledig de plank misslaan.

Zouden we slechts één streepje zien dan kan er van twijfel geen sprake zijn. De westerse wereld is gedreven door twijfel en als gevolg daarvan tot wonderlijke prestaties gebleken. Wie twijfelt denkt na. De moslimwereld kent geen twijfel. Daarom is de moslimwereld in de geschiedenis blijven hangen aan het kontlikken van de historische Arabische pedofiele psychopaat profeet Mohammed en zijn Arabisch zandbakgebrabbel van nul en generlei waarde. Toen bleef er voor de moslimwereld niets anders over dan te parasiteren op de niet-moslimwereld, de westerse kenniseconomie en onze beschaving.

In de verziekte wereld van het dirigeren van de moraal hebben politieke leiders de macht gegrepen – niet om op te komen voor de belangen van iedereen – maar om hun eigenzinnige (linkse) ideeën op te dringen aan de massa door ordinaire walgelijke machtsuitoefening. Puur fascisme: de staat bepaalt. Alles staat in het teken van de staat (stelletje schofterige bekrompen leiders met een verziekte geest die macht uitoefenen en zich voornamelijk bezig houden met liegen en bedriegen). Koning, keizer, admiraal. Stinken doen ze allemaal. POLITIEK IS SMERIG. Vraag maar aan Rutte, de knecht van zijn innerlijke verlangen om belangrijk te zijn in Europa.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Taghi moet vrij!

Tenminste als het aan Inez Weski ligt, de advocaat op maat voor criminelen. Wat wil die engerd nu? Bewijzen ze dat ze een top advocaat is? Dat doe je niet door top criminelen een handje te helpen, maar door op te komen tegen onrecht. En Taghi is onrecht aangedaan. De Nederlandse justitie heeft een strafbaar feit gepleegd door Taghi te ontvoeren uit Dubai. Ook de regering in Dubai is schuldig aan onrecht. Zij heeft het hele traject van 'ontvoering' nauwkeurig in de gaten gehouden en begeleid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Tenminste als het aan Inez Weski ligt, de advocaat op maat voor criminelen.
Het is mij al vaker opgevallen dat alles wat zich in de periferie van criminelen ophoudt-advocaten, rechters, cipiers, gevangenispsychologen etc.-zelf een fascinatie voor en een hang naar het kwade en verdorvene heeft. Want ik trap niet in dat poco praatje van iedereen heeft recht op verdediging .
Een gevangenisdirecteur vertelde mij eens in vertrouwen dat hij criminelen bewondert omdat ze lak hebben aan de regels van de maatschappij.

Puur cultuur Marxisme dus. Je ziet dat ook al vaak aan hun voorkomen. Neem nu dat gedrocht Weski. Een overjaarse puber met haar raar geschminkte smoel. Ze zal ook wel vol tattoos staan meer naar onderen toe, dat is ook iets waar criminelen tuk op zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:ik trap niet in dat poco praatje van iedereen heeft recht op verdediging .
Het praatje is op zich wel goed: dat je een crimineel zonder twijfel over de kwaliteit van de rechtsgang de bak ik gooit. Waar ik overigens wel de hik van krijg is pogingen van advocaten om vrijspraak te forceren op grond van vormfouten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: Het praatje is op zich wel goed: dat je een crimineel zonder twijfel over de kwaliteit van de rechtsgang de bak ik gooit. Waar ik overigens wel de hik van krijg is pogingen van advocaten om vrijspraak te forceren op grond van vormfouten.
Volgens mij is dit bewust in de wet verankerd. Hoezo? Hahaha! Er was een tijd dat rechters in Amsterdam aan de lopende band - ik chargeer - door de Amsterdams onderwereld bedreigd werden en de angst zat er goed in. Dat bleek toen uit de zich opstapelende vormfouten die tot vrijspraak leidden. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Advocaat Inez Weski heeft Taghi gisteren bezocht. Ze was tweeënhalf uur binnen, maar wilde niets zeggen over hun gesprek.

Aldus De Telegraaf. Zouden ze soms seks met elkaar hebben gehad? Hoe kom ik hierbij? Welnu, van wat ik weet kan ik melden dat Taghi in de villa in Dubai verbleef zonder waarneembaar in- en uitgaand bezoek. En onaneren lijkt mij voor door moskeevaders opgevoede Marokkanen zeer onwaarschijnlijk. Wij weten immers dat mohammedaanse mannen bij gebrek aan een echtgenote zich wenden tot de achterkant van door de Islam geaccepteerde dieren: geiten, schapen, kamelen en wat zich zoal voordoet in de zandbak van het digitale mohammedaanse wonder Allah (woestijngod zonder eigennaam, bedacht door sadist pedofiel psychopaat Mohammed).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:De Nederlandse taal is in zijn toepassing een onlogische taal..
Het meest mysterieuze woordje in het Nederlands is maar. Naargelang de context heeft het vele totaal verschillende betekenissen wat het voor anderstaligen nauwelijks begrijpelijk maakt.
Het is niet duur, het kost maar enkele €.
Het regent, maar gelukkig is het niet koud.
Doe mij maar de cheeseburger.
Maar jongen toch, wat doe je nu ?!

Er zullen nog wel van die toepassingen zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Het meest mysterieuze woordje in het Nederlands is maar

Er zullen nog wel van die toepassingen zijn.
Wie niet horen wil, moet maar voelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Zie je wel, dat woordje betekent alles en niks tegelijk. Recentelijk zijn er nog zo wat nietszeggende woorden in voege gekomen gekomen : populisme, racisme, extreemrechts.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica taboe. De zwarte lijst

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Dat bleek toen uit de zich opstapelende vormfouten die tot vrijspraak leidden.
Rechters zijn ook maar mensen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom is onze westerse kennisbeschaving superieur
aan die van de aanhangers van de Arabische Islam?


Dat is nogal logisch. Omdat onze beschaving minder dan de moslims gebukt gaat onder de ballast van de ingesleten opvattingen en denkgewoonten van de historische Arabische pedofiel psychopaat profeet Mohammed die zich nadrukkelijk wentelende in de rol van analfabeet en sadistische fantast.

De aanhangers van deze historische valse profeet aanvaarden zonder ook maar enige vorm van twijfel het weerzinwekkende haatboek tegen de menselijkheid: Koran, als het boek geschreven door Allah, de digitale vette superknecht van de profeet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een vader had twee zonen.

Eentje was goed. De ander werd paus. Mijn vader was goed. Hij had een broer die zat bij de SS en diende in Rusland. Hij overleefde de oorlog en zat jarenlang in de gevangenis in Oost-Duitsland. Ik heb hem een keer gezien in West-Duitsland, herinner ik mij. Ik was toen acht. Hij had twee zonen. Een was goed en de oudste vertoonde nazi-trekjes. Ik had direct al een hekel aan hem.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

CORONA KOMT UIT MEXICO
Biermerk gelinkt aan dodelijk virus: 'Botte pech voor Corona'

Jelle Maasbach • 24 januari 2020

Afbeelding

Het coronavirus is niet alleen een groot gevaar voor de volksgezondheid, het doet volgens merkdeskundigen ook het gelijknamige Mexicaanse biermerk niet veel goeds. "Dit is iets wat je als merk absoluut niet wil."

In Azië grijpt het coronavirus steeds verder om zich heen. Acht steden in China zitten inmiddels op slot om verdere verspreiding te voorkomen. In het afgesloten gebied wonen naar schatting zo'n 26 miljoen mensen. In totaal zijn al 25 mensen overleden, meer dan 800 mensen zijn besmet.

Veel beleggers zijn bang voor het virus en verkopen aandelen. Beurskoersen in China, Japan en Hongkong gingen flink naar beneden. Beleggers verwachten dat beursgenoteerde bedrijven financieel geraakt worden door het virus.
Link met het biertje

Het virus is uiteraard verschrikkelijk voor de slachtoffers, zegt merkdeskundige Paul Moers. Maar ook voor bierbrouwer ABInBev, de eigenaar van Corona. "Corona heeft een uitstekend imago, maar hun merk wordt nu geassocieerd met dit virus."
Volgens Moers 'gaat dit toch tussen de oren zitten van klanten'. "Gaat het over het coronavirus, dan leggen ze de link met het biertje van Corona. Het vervelende voor Corona: je kan hier niks aan doen. Het is echt botte pech", zegt Moers.
Altijd negatief

Rob Benjamens is het met hem eens. "Corona wordt nu geassocieerd met ziektes en ongelukken. Hier zijn ze bij Corona niet blij mee", zegt de merkendeskundige.
"Corona wordt vaak in cafés gedronken", vervolgt Benjamens. "Iedereen ziet je met die doorzichtige fles. Er worden flauwe opmerkingen gemaakt of juist heel serieus commentaar op gegeven. Het pakt hoe dan ook altijd negatief uit voor Corona zelf."

BRON
Een ander voorbeeld van merkafbraak was de Fiat Croma in 1986. In Nederland werd deze auto nauwelijks verkocht. Geen autobezitter wilde geassocieerd worden met bakvet van Croma. Behalve dan deze meneer. [icon_lol.gif]

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:BRON
Een ander voorbeeld van merkafbraak was de Fiat Croma in 1986. In Nederland werd deze auto nauwelijks verkocht. Geen autobezitter wilde geassocieerd worden met bakvet van Croma. Behalve dan deze meneer. [icon_lol.gif]
Ik zie al een tijdje ook geen Jodenkoeken meer in de winkel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:BRON
Een ander voorbeeld van merkafbraak was de Fiat Croma in 1986. In Nederland werd deze auto nauwelijks verkocht. Geen autobezitter wilde geassocieerd worden met bakvet van Croma. Behalve dan deze meneer. [icon_lol.gif]
Ik zie al een tijdje ook geen Jodenkoeken meer in de winkel.
Dat vindt zijn oorzaak in het feit dat er meer moslims in België wonen dan joden. En steeds meer christenen en atheïsten willen de moslims niet voor hun hoofd stoten. :emm2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als moslims zo vredelievend van aard zijn, waarom hangen zij dan een oorlogszuchtige fascistische haatreligie aan?

Zou het komen omdat de grondlegger van die haatreligie, genoemd Mohammed, zelf een barbaar van groot formaat was die de opdracht tot martelen van zijn voor de voeten lopende andersdenkenden niet uit de weg ging?

De profeet Mohammed was een vies smerig walgelijk stuk onmens met gore sadistische trekjes, die je doorgaans bij psychopaten en criminelen van groot formaat tegenkomt.

Lees maar even mee hoe de meest gerespecteerde biograaf van de Profeet, Ibn Ishaak, schrijft over het levensverhaal van Mohammed in zijn boek 'Het leven van Mohammed'.
De profeet liet graven bij de ruïne en een deel van de schat kwam inderdaad te voorschijn. Maar over de rest weigerde Kinana iets te zeggen en dus gaf de Profeet opdracht aan Zoebair ibnAwwaan hem te folteren tot hij het eruit kreeg. Zoebair stookte een vuurtje op zijn borst tot hij na sterven na dood was. Daarna gaf de Profeet hem over aan Moehammad ibn Maslama die hem zijn hoofd afslooeg om zijn broer Mahmoed te wreken.
Moslims zijn de dragers van het verschrikkelijke onmenselijke parasietenvirus Islam. Laat dit voor eens en altijd duidelijk zijn bij alle mensen van goeden wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

• Filosoof Kant heeft de idee uitgewerkt dat subjectiviteit de basis is van objectieve kennis. (HvdM: logisch)

• Ik ben een aanhanger van de idee dat dé werkelijkheid niet bestaat. (HvdM: logisch. Die verandert met de minuut. Hahaha!)

• De idee van een goddelijk ‘moreel eindoordeel’ over de levenswandel van een overledene, is wijdverbreid. (HvdM: logisch)

• De werkelijkheid wordt bepaald door de Tijdgeest en niet door de mens die geen vrije wil heeft. (HvdM)

• Niets is zo logisch als de twijfel. (HvdM)


• Waar God in gebreke blijft doet de mens er een schepje bovenop. (HvdM. - Logisch. Want zowel God als de mens is onverbeterlijk)

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie