Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Jongeren.... :unsure:
Jeugdbende teistert Vlaams dorp: “Ze dealen drugs, poseren met wapens, vechten met buren en maken huisdieren af”
Spoiler! :
Een anonieme getuigenis werpt nieuw licht op het aanhoudende vandalisme in Tildonk. Maandag bracht Het Laatste Nieuws het verhaal van James, de kat van Maxim in Tildonk die overleden is nadat vandalen hem beschoten hadden met een loodjesgeweer. Maar daar houdt het niet bij op. Al maandenlang zouden gewapende jongeren in bendes drugs dealen, vechten met buurtbewoners en zich schuldig maken aan dierenmishandeling.

Tildonk, een deelgemeente van het Vlaams-Brabantse plattelandsdorp Haacht, wordt al maandenlang geplaagd door vandalenstreken gaande van inbraken in de schoolgebouwen tot het beschadigen van grafzerken en dierenmishandeling. Een anonieme getuigenis van Marie* en Sofie*, een moeder en haar jonge tienerdochter die dicht bij de jongeren staan, schetst de situatie in Tildonk die niet meer houdbaar is. Gewapende jongeren, mogelijk met vuurwapens, zouden drugs dealen, vechten met buurtbewoners en dieren vermoorden. “Ouders durven hun kinderen niet meer op straat te laten”, zegt Marie. “Het begon met wat kleinere vandalenstreken, maar sinds de zomervakantie is het echt geëscaleerd.”

Hoe zijn jullie in contact gekomen met die jongeren?

Sofie: “Ik heb ze leren kennen via gemeenschappelijke vrienden en heb een paar maanden met hen opgetrokken. De meesten van hen gaan nu niet meer naar school. Ze hangen nog steeds rond in Tildonk op de verschillende pleintjes en in het leegstaande schoolgebouw. Het zijn twee bendes van elk 15 jongeren. Enkele van hen zijn van Tildonk zelf, de anderen van gemeenten uit de buurt.”

Je hebt een paar maanden met de jongeren in contact gestaan. Welke vandalenstreken of strafbare feiten heb je hen zien plegen?

Sofie: “Enkele van hen gebruiken alleen maar (drugs red.), sommigen maken zich schuldig aan inbraak en vernieling en anderen dealen drugs, poseren met wapens op sociale media en schieten of stampen op katten van buurtbewoners. Volgens een vriendin van mij hebben ze nu ook echte wapens. Een paar weken geleden was er bijna iemand van hen overleden. Hij had heel veel gedronken en zoveel drugs genomen dat zijn pupillen even groot waren als zijn ogen. De anderen bleven hem aanmoedigen om te blijven drinken en snuiven.”

Marie: “Ze hebben een paar maanden geleden op een nabij gelegen school ingebroken om daar alles te gaan vernielen (hier was door de inbraak voor 30.000 euro schade red.). Vorig jaar zijn hier op een ochtend zes honden overleden, waaronder twee van mij. Na onderzoek van de dierenarts bleek dat ze allemaal vergiftigd waren. Ik heb toen klacht ingediend tegen onbekenden, die jongerenbende was toen nog niet zo prominent aanwezig op straat met drugs en wapens. Maar nu heb ik heb een sterk vermoeden dat het dezelfde jongeren zijn die de kater van Maxim hebben vermoord en recent nog een andere kat mishandeld hebben. Die heeft ondertussen een ijzeren pootje.”

Hoe zijn jullie er zo zeker van dat het telkens om dezelfde jongeren gaat?

Marie: “Ze zetten alles op sociale media. Ze poseren met loodjesgeweren, echte wapens en drugs op de weegschaal die ze gaan verkopen. Ik heb al van alles gezien: weed, xtc, ketamine.. Ze vinden dat duidelijk geweldig. Ze filmen hun vechtpartijen en er was zelfs een filmpje waar een van hen op een kat schoot. Dat hebben ze vrij snel weer verwijderd. Een van hen heeft een tijdje politiebescherming gekregen, omdat hij via sociale media doodsbedreigingen had ontvangen. Maar dit is opgeheven omdat de politie bij hem thuis drugs had gevonden. Die jongeren gaan niet meer naar school, ze lopen hier hele dagen en nachten rond. Ze zitten vaak bij het leegstaande schoolgebouw waar ze recent nog dakpannen naar beneden hebben gegooid waarbij ze een graf beschadigd hebben. Zowel op school als in de straten en op pleintjes dealen ze vaak drugs, dag en nacht. Er lopen hier veel kleine kindjes rond, stel je voor dat die in aanraking komen met verloren of vergeten drugs... Ouders zijn echt bang om hun kinderen nog op straat te laten spelen.”

Marie
Hoe is Sofie uiteindelijk uit het groepje geraakt?


Marie: “Ik heb mijn dochter al vrij snel bij hen weggehaald, ze wist zelf dat het niet oké was wat daar allemaal gebeurde. Een van hen heeft haar ook regelmatig geslagen en bedreigd. Hij maakt volwassenen in de buurt uit voor het vuil van de straat en vecht met hen. Er valt niet meer te praten met hem. In het algemeen valt niet meer te praten met die jongeren.”

Sofie: “De jongen in kwestie moet je, of hij moet je niet en dan heb je een probleem. Dat hebben al vele mensen uit de buurt gemerkt ondertussen. Er rijden hier regelmatig auto’s rond, gewapende volwassenen waarmee die jongeren contact hebben. Een vriendin heeft mij verteld dat ze vorige week nog drugs hebben gekocht, voor echt veel geld.”

Wat met de ouders van de jongeren? Weten zij waar hun kinderen mee bezig zijn?

Marie: “Ja, ze weten het allemaal, maar de thuissituatie is bij veel van hen echt niet oké. De ouders staan met hun rug tegen de muur. Bij sommigen is er ook fysiek geweld in het spel, de jongeren zijn onhandelbaar en zeer agressief. Een van hen heeft zijn vader met een schaar in het been gestoken.”

Hebben jullie de politie hierover al ingelicht?

Marie: “De politie is op de hoogte en heeft alle foto’s en filmpjes die de jongeren op hun sociale media hebben gezet. Een vrouw die bij het kerkhof woont, heeft de politie al een paar keer verwittigd. Maar dan komen ze aangesneld met sirènes en zwaailichten waardoor de jongeren het natuurlijk op een lopen zetten. Maar de politie onderneemt nu wel echt actie. Gisteren nog zijn er twee van de jongeren opgepakt. Er moet hier echt een oplossing komen, niet alleen voor de buurtbewoners, maar ook de jongeren zelf moeten dringend geholpen worden.”

* Marie en Sofie zijn schuilnamen. De moeder en haar dochter zijn in het verleden al ernstig bedreigd geweest door de jongeren.

De politiezone Boortmeerbeek/Haacht/Keerbergen heeft ondertussen laten weten dat het onderzoek lopende is:

“In het kader van de feiten van vandalisme in Tildonk werd door het Lokaal Informatiekruispunt van de politiezone een grondige beeldvorming gedaan. Deze beeldvorming werd gekoppeld aan politionele acties en vaststellingen. Daarnaast is er intens samengewerkt tussen de interventiedienst, de wijkdienst en de lokale recherche van de Politiezone Boortmeerbeek/Haacht/Keerbergen.Dit leverde al tal van bijzonder nuttige bewijzen op die verder moeten onderzocht worden. Vandaag gaat er in de politiezone een coördinatievergadering door om de verdere aanpak te bespreken. De processen-verbaal van de vaststellingen worden overgemaakt aan het parket teneinde verdere onderzoeksdaden te kunnen stellen.”


En ja hoor, er gaat weer iemand janken over het woord jeugdbende. Want dat werkt stigmatiserend.

Criminologe Jenneke Christiaens (VUB) jankt.

‘We nemen het woord jeugdbende te snel in de mond’
https://www.demorgen.be/nieuws/we-nemen ... d~b53b329a
Spoiler! :
De laatste dagen beheersten twee jeugdbendes het nieuws: er is de Brusselse bende die een vermist Frans meisje ‘kocht’ en in de prostitutie dwong en er is de groep die de inwoners van Tildonk teistert. Toch passen we volgens criminologe Jenneke Christiaens (VUB) best op om die allemaal onder de noemer jeugdbende te plaatsen.

Komen feiten van jeugdbendes zoals in Brussel en Tildonk vaak voor?

“Laat me eerst en vooral zeggen dat ik de strafdossiers niet ken en dus niet exact weet wat de feiten zijn. Maar over het algemeen is er weinig onderzoek naar jeugdbendes en al zeker geen dat kan zeggen hoe vaak dat voorkomt.

“Al heb ik altijd vragen gehad bij de term ‘jeugdbende’. Bij berichtgeving in de media en vanuit het parket merk je dat die term vaak gebruikt wordt. Dat impliceert een vorm van organisatie of professionalisering die niet per se met de werkelijkheid overeenstemt. Pas op, daarmee wil ik de gepleegde feiten niet banaliseren of ontkennen dat er delinquentie is in groep. Maar ik wil de mythe of de angst die er rond hangt, doorprikken. Als wetenschapper is het mijn taak om me daar vragen bij te stellen.”

Waarom is dat?
“Omdat de realiteit volgens mij veel complexer is dan dat. Zo vraag ik me af in hoeverre alles wat zo’n groep jongeren doet delinquent gedrag is. Het is bijvoorbeeld niet omdat jongeren samen opgroeien, elkaar al lang kennen, samen rondhangen en er delinquent gedrag is, dat iedereen daaraan deelneemt.

“Volgens mij besteden we bijvoorbeeld te weinig aandacht aan de verhalen van die jongeren zelf – die ons veel zouden kunnen doen begrijpen: zoals wat belangrijke elementen zijn in de vorming van zo’n groepen, hoe ze georganiseerd zijn ... Dat zou ons kunnen helpen met het bijstellen van het klassieke beeld van de hiërarchische structuur in zo’n groep. Dat kan ook heel anders verlopen.”

Wat is een bende dan wel?
“Kijk, het idee van jeugdbendes komt uit de Amerikaanse ghetto’s waar echte gangs aan het werk waren/zijn, die een subcultuur vormen. Uit een onderzoek dat wij tien jaar geleden samen met de ULB hebben gedaan, weten we dat dat niet direct is wat hier voorkomt.

“Dus als men over een bende spreekt: bedoelt men dan de gang die maffia-gewijs criminaliteit pleegt? Daar zou ik toch voorzichtig mee omspringen. Of bedoelt men daar eerder mee dat er delinquentie gepleegd wordt in groepsverband?”

Maakt het zoveel uit dat we de term jeugdbende gebruiken? Hindert dat het optreden tegen zulke criminaliteit?
“Voor een deel wel. Omdat het de zaken toch een stuk kleurt op een manier die niet meteen overeenstemt met de realiteit. Als het parket spreekt van een jeugdbende, dan maakt dat de feiten een stuk zwaarder. Een diefstal in het kader van een jeugdbende is meer dan gewoon een diefstal. En dus zal ook de straf zwaarder zijn.”

Maar het gaat hier ook om zware feiten.
“Akkoord en – nogmaals – ik wil de feiten niet banaliseren. Maar waarom noemen we een groepsverkrachting niet het werk van een jeugdbende en andere feiten wel?

“Door er het label van jeugdbende op te plakken, creëren we ongewild ook een selffulfilling prophecy. Het zijn vaak niet de jongeren die zichzelf als bende omschrijven. Maar die labeling geeft aanleiding tot identificatie en jongeren zullen zo ook dat label opnemen.”
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
Criminologe Jenneke Christiaens schreef: ‘We nemen het woord jeugdbende te snel in de mond’
Probeer het anders. Met iets langzamer taalgebruik.

Bijvoorbeeld met het woord: Moslimbende
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

King George schreef: En ja hoor, er gaat weer iemand janken over het woord jeugdbende. Want dat werkt stigmatiserend.

Criminologe Jenneke Christiaens (VUB) jankt.
De VUb is een extreem links nest. De professoren daar zijn allemaal mei68 figuren die de studenten continu de Marxistische propaganda inlepelen. Dat zo eentje van de fake-wetenschap criminologie het opneemt voor jonge vandalen en dierenbeulen is typisch en ligt volledig in de lijn van de verwachtingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Dutch »

Dierenbeulen zijn voor mij gewoon psychopaten… zo zie ik er hier veel!
Men kan de waarde en ontwikkeling van een maatschappij beoordelen aan de hand van hoe die de dieren behandelt…
Waardeloos dus.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Dutch schreef:Dierenbeulen zijn voor mij gewoon psychopaten… zo zie ik er hier veel!
Men kan de waarde en ontwikkeling van een maatschappij beoordelen aan de hand van hoe die de dieren behandelt…
Waardeloos dus.
Ik zag onlangs een reportage over de kamelendrijvers in Egypte. Elke toerist wilde een ritje per kameel maken naar de pyramides. Nu er steeds minder toeristen komen laten de gidsen hun kamelen gewoon verhongeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Dutch schreef:Dierenbeulen zijn voor mij gewoon psychopaten… zo zie ik er hier veel!
Men kan de waarde en ontwikkeling van een maatschappij beoordelen aan de hand van hoe die de dieren behandelt…
Waardeloos dus.
Ik zag onlangs een reportage over de kamelendrijvers in Egypte. Elke toerist wilde een ritje per kameel maken naar de pyramides. Nu er steeds minder toeristen komen laten de gidsen hun kamelen gewoon verhongeren.
Wat verwacht je anders van moslims?

Dat zij nadenken en hun gevoel raadplegen? Ten eerste bestaat er bij hen zoiets doorslaggevend als de wil van Allah de Profeet en ten tweede - het is reeds genoemd - men heeft niets op met dieren. Met Oud en Nieuw gooien Marokkaanse rot jochies bewust vuurwerk naar een hond als zij die tegenkomen. Dat is bij mij in de buurt gebeurd en heb ik vernomen van een direct betrokkene die verhaalde van zijn buurvrouw die de hond uitliet - dat arme beest heeft het al moeilijk genoeg en moet ook nog eens op tijd plassen en poepen. Liefst buitenshuis. Nadat een Marokkaans kind van een moskeevader vuurwerk naar de hond had gegooid, moest het arme geterroriseerde beest geopereerd worden aan zijn of haar ogen en mocht zich gelukkig prijzen nooit meer een moslim te kunnen zien voor de rest van zijn of haar korte bestaan op dit door moslims verpeste aardse paradijs.

Aardse leven is straf voor moslims
Moslims zijn gefrustreerde mensen. Zij zijn jaloers op de genieters van dit aardse paradijs dat niet door moslims tot stand is gekomen. Daarom zijn zij dit aardse leven gaan verachten omdat hen een eigen, ander paradijs in het vooruitzicht is gesteld dat alleen voor moslimpubliek toegankelijk is. Uitsluitend na hun dood welteverstaan.

Daarin denken moslimmannen te mogen hoeren, snoeren, zuipen en alles doen wat hen in het aardse leven is verboden. Alleen al bij de gedachte hieraan loopt het spermavocht onbeheersbaar uit de Marokkaanse moslimpenis: het paradijs geeft iedere moslimman recht op meerdere hoeren die dankzij de wonderbare kracht van Allah tot eeuwige maagd zijn bevorderd. Net zoals de in het Hellevuur van Allah brandende slachtoffers - die voornamelijk uit vrouwen bestaan - en met de regelmaat van de klok door engelen met water geblust worden om ze in leven te houden, zorgen dezelfde engelen ervoor dat het maagdenvlies van de moslimhoeren regelmatig vernieuwd wordt nadat zij voldoende gemarteld en geroosterd zijn in het Hellevuur.

Nadat zij door - vooral Marokkaanse moslimmannen - gebruikt zijn, worden de vrouwen weer terug geworpen in de brandende oven waar zij verder mogen gaan met het uitschreeuwen van de pijn in afwachting van de volgende lading moslimmannen die hun opwachting zullen maken bij Allah. Het is de tegemoetkoming van Allah aan vooral Marokkaanse mannen om hen in deze unieke islamitische sfeer klaar te laten komen.

Een ding weten wij absoluut zeker
Moslims laten zich als geen ander nog dagelijks belazeren door de historische perverse pedofiel psychopaat Mohammed die in leven en welzijn ook nog eens een smerige sadist was, vrouwenliefhebber en vrouwenhater in combinatie met het verkrachten van zijn negenjarige bruid. En verder als roverhoofdman en misdadiger tegen de vrede furore maakte in de geschiedenis van het geweld. Heden-ten-dage tot aller blijdschap van meer dan 1,7 miljard mislukte mensen in de geest: MOSLIMS.

De Profeet organiseerde in zijn leven zeker 74 militaire expedities tegen niet-moslims die zijn overheersingsreligie niet wilden accepteren. Mohammed was een agressor en misdadiger pur sang, in tegenstelling tot de vredelievende Jezus waar moslims niets mee te maken willen hebben. In opdracht van de Profeet zijn velen de nek afgehakt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

Moslims zijn liever getroost met een leugen dan gekrenkt door de waarheid.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Afrikaanse jongeren plegen ‘voor plezier’ overvallen in Turnhout

Drie jongeren van Afrikaanse origine staan terecht voor het plegen van een reeks gewapende overvallen in het Antwerpse Turnhout. Ze pleegden onder meer overvallen op gsm-winkels, pizzakoeriers of andere handelaars waarvan ze producten nodig hadden. “Het gaat hier om een groepje zeer jonge daders die elke normbesef kwijt zijn.”

De eerste overval dateert van 19 september vorig jaar en vond plaats in snoepwinkel Candy Factory in Turnhout. Omstreeks 16u wandelden de drie overvallers de winkel binnen en bedreigden ze de zaakvoerster, een zwangere vrouw, met een groot mes en vuurwapen. Ze haalden al het geld uit de kassa en gingen er vandoor.

Reeks overvallen in Turnhout
Enkele dagen later probeerden ze een reiziger op de trein te beroven van zijn reistas en enkele weken later pleegden ze opnieuw een gewapende overval, dit keer op een gsm-winkel in Turnhout. “Ze hebben me aangevallen met een mes en in mijn buik gestampt”, getuigt de zaakvoerder. De overvallers gingen aan de haal met twee iPhones. In diezelfde periode werd ook een nachtwinkel slachtoffer van de jonge criminelen.

Amper twee dagen later werd ook een pizzakoerier overvallen. “Er was een grote bestelling geplaatst, maar toen de pizzakoerier aanbelde bij opgegeven adres, wisten de bewoners van niks”, zo schetste de openbaar aanklager. “Plots daagden twee personen op.” Die twee personen waren opnieuw twee van de jonge overvallers, die ook toesloegen bij de pizzakoerier.

Vrijdag verschenen twee van de Afrikaanse jongeren voor de rechtbank. Het openbaar ministerie vordert gevangenisstraffen van 26 en 24 maanden tegen hen. “Het gaat hier om een groepje zeer jonge daders die elke normbesef kwijt zijn. Als ze een nieuwe gsm of sigaretten nodig hebben, pakken ze het gewoon. Ze staan er niet bij stil dat dit grote gevolgen heeft voor de slachtoffers. Ze deinzen er niet voor terug om zonder schroom diefstallen met geweld te plegen, zelfs ten aanzien van zwangere vrouwen”, klonk het.

De derde overvaller is nog minderjarig, wat er met hem zal gebeuren is vooralsnog onduidelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Tussen Doornik en Moeskroen reden eventjes geen treinen. Reden? Een kudde koeien migranten op de rails.
Honderdtal migranten verstoort treinverkeer tussen Doornik en Moeskroen


De groep mensen werd donderdagochtend omstreeks 9 uur opgemerkt ter hoogte van het station van Froyennes (Doornik). Ze bevonden zich op en in de nabijheid van spoorlijn 94 tussen Doornik en Moeskroen.

Het treinverkeer werd onmiddellijk stilgelegd en de ordediensten werden ingezet om de migranten op te pakken.

‘Er is sprake van een honderdtal migranten, maar op dit moment kon nog maar een vijftigtal van hen opgepakt worden. De Dienst Vreemdelingenzaken is op de hoogte gebracht. De politiemensen zullen de opgepakte personen verhoren en overgaan tot identiteitscontrole. Momenteel is nog niets geweten over de nationaliteit van deze mensen’, aldus politiecommissaris Philippe Hooreman.

Een helikopter van de federale politie is ter ondersteuning ingezet boven de zone waarin de migranten zich verspreid hebben. De stad Doornik biedt logistieke steun. Ze stelt bussen ter beschikking om de opgepakte personen naar verschillende lokalen te brengen voor verhoor.

Het treinverkeer blijft momenteel onderbroken tussen Doornik en Moeskroen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200130_04827637

Het 'waarom?' blijft in nevelen gehuld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door orfeus »

Er was een vechtpartij aan de gang tussen migranten wsl omdat er in de buurt van het station een "opstapplaats" is waar migranten trachten in vrachtwagens te klimmen. (artikel op vrt.be)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Schietpartij aan shishabar in Luik: twee gewonden, buurtbewoners zijn overlast beu

Twee mensen zijn afgelopen nacht gewond geraakt bij een schietpartij in Luik, van wie een ernstig. De feiten vonden omstreeks 01.30 uur plaats ter hoogte van shishabar “Le Juici” in de wijk Sainte-Marguerite. Dat melden de politie van Luik en het parket.

Een klant van de bar had zich naar buiten begeven om een telefoontje te plegen. Daar werd er op hem gevuurd. De twintiger werd door vier kogels geraakt, in de buik en arm. Hij wist de bar weer binnen te gaan, waarna de barman buiten poolshoogte ging nemen. Ook hij werd beschoten en geraakt in de buik. Zijn toestand blijft zaterdag kritiek.

Over de dader of daders en het motief is voorlopig nog niets geweten. Volgens getuigen was de dader een man, die vanuit een auto vuurde. In de auto zouden ook andere personen gezeten hebben. De twee slachtoffers zijn niet gekend bij het gerecht. De feiten worden gekwalificeerd als poging tot moord.

Omwonenden hekelen in een persbericht de overlast die de shishabar veroorzaakt: vechtpartijen, auto’s die met plankgas vertrekken en nu een schietpartij. “We vragen de sluiting van deze bar, waarvoor geen plaats is in een woon- en scholenwijk”, klinkt het.

Een gerechtelijk onderzoek is aan de gang.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

12-jarige leerlingen worden verplicht deel te nemen aan én te betalen voor een schooluitstap naar de ‘TURKSE wijk’ (!) in Heusden-Zolder. Met bezoek aan een moskee en lunch in een kebab-zaak. :ohmy2:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mijn enige bezwaar hiertegen geldt de door ongebreidelde machtswellust opgelegde verplichting.

Dit is wat ik zo al op die verrotte anti-liberale marxistische Gutmensch-indoctrinatie tegen heb:

De fascistische nazi-trekjes die weer uit de kast van het verleden zijn gehaald om de linkse ideologische propaganda een hart onder de riem te steken om zodoende de overwinning te behalen ten koste van het gezonde liberale gedachtegoed.

De strijd gaat onverminderd door

De vuisten omhoog (zie video) doen mij denken aan de gewezen terrorist Mandela en zijn bendes die ook met de vuist omhoog stonden. Een paar uur daarna waren er weer een stel vermeende tegenstanders met een band om hun nek in de fik gestoken. Omstanders stonden er naar te kijken. Uiteraard krijsend van plezier en met de vuist omhoog.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Tragisch nieuws: Somalische asielzoeker zou z doodgereden, PvdA/groen/Spa wijzen direct richting rechts.

Uur later, hoofdverdachte is Somaliër. Geen reactie.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Tragisch nieuws: Somalische asielzoeker zou z doodgereden, PvdA/groen/Spa wijzen direct richting rechts.
Uur later, hoofdverdachte is Somaliër. Geen reactie.
Zo gaat dat altijd. Een allochtoon moet maar even hoesten en de Gutmensch WEET al dat er een extreem rechtse achter zit. Blijkbaar heeft die ene Somaliër die vrouw omver gereden en ging er ook vandoor met haar telefoon.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door sjun »

Als zelfs de Gutmenschen al niet meer veilig zijn...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

De man die zaterdag tijdens een live-uitzending van VTM Nieuws reporter Evelyne Boone lastigviel, is opgepakt. Dat meldt de Antwerpse politie. Het gaat om een man die illegaal in België verbleef. VTM zelf gaf al aan een klacht in te zullen dienen.
https://sceptr.net/2020/03/man-die-vtm- ... -opgepakt/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door sjun »

Die arme man man volgde impulsen van zijn 'culturele codes' dus deed hij weinig anders dan invulling geven aan inclusieve diversiteit binnen de multiculturele maatschappij. Ik gok op een aai over de bol, vlotte gemeubileerde huisvesting en een permanente verblijfsvergunning toegekend door een VLD-rechter.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Kijk, deze is van de Grijze Wolven en/of Milli Görus, een bende strijders voor een Groot-Ottomaans Islamitisch Rijk.(o.a)
Afbeelding
België opgelicht door Turks bedrijf bij bestelling mondmaskers
Een bestelling van 5 miljoen mondmaskers die de Belgische overheid geplaatst had bij een producent in Turkije, is niet geleverd. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om oplichting, volgens minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) is de kans “miniem” dat ze nog geleverd worden. Het tekort aan mondmaskers in ons land is groot.

Door de uitbraak van het coronavirus raakte de voorraad aan medisch materiaal, zoals mondmaskers en desinfecterende handgel, al snel op. Ziekenhuizen trokken een tijdje geleden al aan de alarmbel over een tekort aan medisch materiaal voor verplegend personeel, waarna de Belgische overheid op zoek ging naar oplossingen.

Aankoop mondmaskers verloopt moeizaam
Die oplossing moest in het buitenland gezocht worden, aangezien die mondmaskers naar verluidt niet in ons land gemaakt kunnen worden. Bij hun zoektocht kwam de Belgische regering uit bij een leverancier uit Turkije. Ze plaatsten een bestelling van maar liefst 5 miljoen mondmaskers die ten laatste zondagnacht geleverd zou worden, maar dat gebeurde dus niet. Er werd ook niets gecommuniceerd over een vertraging.

Volgens bevoegd minister van Volksgezondheid Maggie De Block is de kans dan ook “miniem” dat de levering nog aan zal komen en is ons land dus opgelicht door het Turks bedrijf. De FOD Volksgezondheid heeft klacht ingediend bij het parket voor fraude.
https://sceptr.net/2020/03/belgie-opgel ... ndmaskers/
Waarschijnlijk geen fraude bij mislukte levering mondmaskers


Er zijn grote twijfels of sprake is van 'fraude' bij de mislukte levering van 5 miljoen mondmaskers. Daarover is wel een strafklacht ingediend door Volksgezondheid.

Zondag raakte bekend dat Volksgezondheid een strafklacht heeft ingediend over een bestelling van 5 miljoen medische mondmaskers. Ze zijn levensnoodzakelijk in de strijd tegen het coronavirus, maar de levering liet op zich wachten. Volgens minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) was er mogelijk ‘fraude’ in het spel. Het Brussels parket opende een opsporingsonderzoek.

De klacht is al vrijdag ingediend. De federale gerechtelijke politie van Brussel heeft afgelopen weekend al meteen de verantwoordelijke van de betrokken Belgisch-Turkse firma uit Temse verhoord.

Uit de eerste vaststellingen zou blijken dat er geen sprake is van strafbare feiten. Zo is er geen geld verloren gegaan. De firma uit Temse heeft al aangegeven dat ze het volledige bedrag van 3,5 miljoen euro dat de overheid betaalde, zal terugbetalen. De laatste schijf zou woensdag worden terugbetaald.

Er lijkt dus geen sprake van fraude of oplichting, hooguit van een ‘handelsgeschil’. En ook dat is niet zeker. Want de betrokken firma uit Temse zou contractueel de mogelijkheid hebben gehad om het contract op te zeggen als de geleverde datum niet gehaald kon worden. Er was contractueel tijd tot zondagnacht om de levering te voltooien, maar er is vrijdag al klacht ingediend. Het bedrijf zou alleen mondeling hebben aangegeven dat de mondmaskers mogelijk vervroegd, vrijdag, geleverd konden worden. Toen ze er vrijdag niet waren, was Volksgezondheid het vertrouwen kwijt en voelde men de bui hangen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 14733.html

Van de firma bestaan geen jaarrekeningen en we weten alleen dat het startkapitaal 1000 euro was.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Kijk, deze is van de Grijze Wolven en/of Milli Görus, een bende strijders voor een Groot-Ottomaans Islamitisch Rijk.(o.a)
Het zit eigenlijk zo, maar dat krijgen we op de Vlaamse leugentelevisie niet te horen. Er waren 3 firma's die in aanmerking kwamen voor de aanbesteding. Onze weldoorvoede minister van volksgezondheid Maggie de Block gunde de bestelling aan die Turk omdat hij de goedkoopste was. Laat De Block nu heel toevallig van de liberale partij zijn en Oz is daar ook bij. Dus was het volgens Maggie niet nodig om die firma eens tegen het licht te houden. Achteraf bekeken denk ik dan natuurlijk kon die de laagste prijs zetten hij was toch niet van plan iets te leveren.
Zo regelen onze overheden dat hier.
Let er ook op dat de som zou worden terugbetaald vandaag woensdag. Ik ben benieuwd maar wss gaan we daar officieel niets meer van horen en heeft Maggie onze centen aan Turkse bedriegers gegeven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Bijna had België een echte regering: de corona-coalitie. Maar het mocht zo niet zijn.
België: Niet ziek van corona? Wel van linkse spelletjes
De demissionaire minderheidsregering van België krijgt volmachten van oppositiepartijen om de bestrijding van het coronavirus daadkrachtiger te kunnen aanpakken. De eigenaardige volmachtenconstructie vloeit voort uit de weigering van de Franstalige partijen PS en MR om een nationale noodregering te vormen met onder meer de Vlaams-conservatieve N-VA. Zowel de centrum-linkse hoogleraar politicologie Carl Devos (Universiteit Gent) als voorman Tom Van Grieken van het conservatief-nationalistische Vlaams Belang oordeelt vernietigend, schrijft Jelte Wiersma.
Spoiler! :
Alles is politiek, zeker in België. Terwijl het zieken- en dodental door het coronavirus oploopt, laten de Franstalige socialisten van de PS en de Franstalige links-liberalen van de MR zichzelf van hun meest cynische kant zien.

MR vormt met de Vlaamse christen-democraten CD&V en Vlaamse links-liberale OpenVLD, sinds N-VA in december 2018 uitstapte, een demissionaire, ‘ontslagnemende’, minderheidsregering, en doet dat nog altijd. Sinds de verkiezingen van mei 2019 onderhandelen politici over een nieuwe regering, maar het verschil tussen de politici uit het passieve, socialistische en arme Franstalige deel en die uit het ondernemende, rechtse en rijke Vlaanderen blijkt tot nog toe onoverbrugbaar.

Zwakke francofone premier Sophie Wilmès

Onderwijl verzwakte de demissionaire minderheidsregering die de lopende zaken afhandelt. Eind 2019 loste de regering twee MR-zwaargewichten. Demissionair premier Charles Michel (MR) werd voorzitter van de Europese Raad, vicepremier en minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) EU-Commissaris.

De zwakke en francofone fanaticus Sophie Wilmès werd demissionair premier. Zij en andere MR-lichtgewichten in de regering weigerden hun post op te geven om ruimte te maken voor een nationale noodregering die steunt op vrijwel alle partijen en door krachtiger en ervarener bestuurders wordt bemand. Denk aan Jan Jambon (N-VA), de Vlaamse minister-president. Hij was als vicepremier en minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken een van de krachtigste en populairste bestuurders – ook in Franstalig België – tijdens de lockdown en aanslagen in Brussel in 2016.

‘Non’ van PS-voorman Paul Magnette

Net zo treurig is de positie van de Franstalige socialisten van de PS. De PS is verdeeld over nationale samenwerking met Vlaanderens grootste partij, de N-VA. De verdeeldheid binnen de PS is een van de redenen waarom België sinds de verkiezingen in mei 2019 nog geen nationale regering heeft. Zelfs in crisistijd zoals nu weigert de PS met N-VA een nationale noodregering te vormen. PS-voorman Paul Magnette bestond het zondag zelfs om, terwijl zes partijen waaronder N-VA en PS een principeakkoord hadden, op televisie ‘non’ te zeggen.

Bart De Wever, voorman van N-VA en de machtigste politicus van België, had gehoopt premier van zo’n noodregering te kunnen worden. Hij was ontgoocheld maar hield zich in: ‘Gezien de acute crisis en impact op de volksgezondheid wilden wij zo snel mogelijk een volwaardige federale regering vormen.’

‘Zo erg was het nog nooit’


De sociaal-democratische hoogleraar politicologie Carl Devos, meestal een milde stem, ontplofte. In dagblad De Morgen schreef hij over de dertig jaar dat hij de Belgische politiek observeert en analyseert: ‘Zo erg als nu was het nog nooit.’ Hij vervolgt: ‘In plaats van een regering in het zadel te hijsen die het parlement dan controleert, staat het macht af aan een regering die haar vertrouwen nooit kreeg. Dat is zeer bedenkelijk.’

Omdat MR en PS een noodregering met parlementaire meerderheid tegenhouden, krijgt de demissionaire regering onder Wilmès als lapmiddel voor maximaal zes maanden een aantal bevoegdheden zonder dat daarvoor meerderheden in het parlement nodig zijn. Het bleek de enige overgebleven manier die genoeg politieke steun heeft om het nationale bestuur slagvaardiger te maken. Vlaams Belang-voorman Tom Van Grieken spreekt over linkse en Franse spelletjes. ‘De regering die de coronacrisis tot nu toe totaal heeft mismeesterd, krijgt nu een blanco cheque. Deze politieke machtsgreep is door geen enkele crisis te verantwoorden’.

Devos besluit met: ‘Wie niet ziek wordt van het coronavirus, wordt het van deze politiek.’
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... es-743424/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Gewonden door massale vechtpartij in Belgisch azc

In een opvangcentrum voor asielzoekers in de Belgische stad Moeskroen zijn vrijdag zeker twee mensen gewond geraakt door een massale vechtpartij. Bewoners gingen elkaar te lijf met stokken en deelden klappen uit. Dat melden de Franstalige media Sudpresse en L'Avenir. Vier mensen zijn gearresteerd.

Verschillende bewoners van het opvangcentrum Le Refuge kregen het om nog onduidelijke reden met elkaar aan de stok. De situatie dreigde uit de hand te lopen omdat steeds meer bewoners bij de ruzie betrokken raakten. De politie moest er aan te pas komen om de vechtpartij te beëindigen en arresteerde vier mensen. Een politiewoordvoerder zei dat de ruzie tijdens het eten "tussen gemeenschappen" uitbrak. Er kwamen ook verschillende ziekenwagens ter plaatse.

Er wordt door de Belgische media melding gemaakt van verschillende gewonden. De rust zou rond 23.00 uur zijn weergekeerd.

Fedasil, het Belgische agentschap voor de opvang van asielzoekers, heeft aangegeven pas vanaf maandag in te gaan op het incident.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Het blijft enorm stil hier nu over alles wat moslims en allochtonen betreft. Over wat er zich in die AZC's afspeelt vernemen we niets. Houden die zich aan de corona maatregelen ? Ik kan mij dat niet voorstellen. Kruipen de moslims na zonsondergang met tientallen bij elkaar voor de ramadan? Waar zijn die honderden illegalen die de Brusselse pleinen en parken bevolken gebleven?
Sinds 3 weken zie ik nauwelijks politie op straat . In feite kan iedereen hier doen en laten wat hij wil met een minimale pakkans. Ik hoor dat het gisteren in Antwerpen op de koppen lopen was.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Afghaan dreigt met aanslag omdat hij handen met alcoholhoudende gel moet wassen
Wat vinden jullie van deze straf? Kielhalen in een bad met alcohol? Naakt!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie