De strijd tegen het racisme

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

En in het pakje 'zwartwitjes' zitten de witte en de zwarte drop niet apart verpakt.
En "zitten er meer witte dan zwarte dropjes in een zakje? " is de volgende brandende kwestie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

98% GroenLinksers vindt Nederland best wel racistisch, 71% GroenLinksers wil meer wetgeving tegen ‘racisme’

zondag 24 nov 2019 16:38

“De vragen deze week zijn gesteld n.a.v. de gebeurtenissen van FC Den Bosch-Excelsior.

Zo zegt 50 procent van de Nederlanders zich te schamen voor wat er daar gebeurd is. 82 procent stelt dat dit soort racistische gebeurtenissen met regelmaat gebeuren op andere plekken in onze samenleving.

25 procent is het eens met de stelling dat ten opzichte van het 25 jaar geleden het racisme in Nederland is afgenomen.”

https://tpo.nl/2019/11/24/opiniepeiling ... excelsior/

Afbeelding

https://tpook.nl/2019/11/24/98-groenlin ... artikelkop
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

NEC Nijmegen heeft als clubkleuren rood, groen, zwart.

Afbeelding

Een supporter heeft een YouTube filmpje in elkaar geflanst.



Vanaf minuut 0:26
Rood is de kleur van de passie en de hartstocht

Zwart is mysterie en de kracht van de magie

Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven

En NEC heeft ze alle drie
Drie keer raden waar men overheen valt... Juist ja, over het tekstgedeelte "Zwart is mysterie en de kracht van de magie".

NEC-spandoek mag stadion niet in: woord ‘zwart’ mogelijk aanstootgevend
https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~abfab581/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »




"Duo Penotti, twee kleuren in een potti. Pasta!" Mag niet meer. Want apartheid.

  • APARTHEID IN EEN POTTI

    LUUK KOELMAN

    11 SEP 2014


    Deze week besloot speelgoedfabrikant Fisher-Price een Zwarte Piet-poppetje uit zijn assortiment te halen. Dit na klachten vanuit Nederland dat het figuurtje racistisch zou zijn. Inmiddels breidt de discussie zich razendsnel uit. Tegenstanders van Zwarte Piet zien hun kans schoon en pakken door. Naar verluidt brengt Albert Heijn vanmiddag via een persbericht naar buiten dat Duo Penotti eveneens uit het assortiment wordt gehaald.

    Voor veel klagers, zo onthult een goed ingevoerde bron binnen het concern, is Duo Penotti (‘twee kleuren in een potti’) pure apartheid. Daar waar onze multiculturele samenleving een smeltkroes van culturen zou moeten zijn, zitten de witte en bruine pasta van Duo Penotti ongemengd in de pot. Klagers vragen zich in boze mails en telefoontjes aan de grootgrutter af waarom. Wat vooral steekt, is dat voorin de pot, direct achter het etiket, altijd de witte pasta zit – en achterin de pot pas de bruine. “Net zoals vroeger in Amerikaanse schoolbussen kleurlingen altijd achterin moesten plaatsnemen”, aldus Quinsy Gario, voorzitter van de actiegroep ‘Duo Penotti apartheid in een potti’.

    In het diepste geheim heeft de Albert Heijn-directie overleg gevoerd met de actiegroep. Het verweer van de grootgrutter dat het hier zou gaan om “traditioneel kinderbeleg” werd door Quinsy resoluut van tafel geveegd. Hij vroeg zich hardop af of de directieleden ook zo zouden denken wanneer ze een lid van de Ku Klux Klan of Adolf Hitler een boterham met Duo Penotti zouden zien eten. Bovendien begreep hij niet waarover Albert Heijn zo moeilijk deed. “Alsof wij al het Hollandse broodbeleg willen verbieden! Onzin. Dit gaat om één enkele pasta die, als je je ogen opent en nadenkt, staat voor apartheid in haar puurste vorm.”

    De directie ging pas overstag toen Quinsy dreigde een klacht bij de Verenigde Naties in te dienen. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten zou zich dan buigen over de vraag of Albert Heijn broodbeleg verkoopt dat rassenscheiding propageert. Beseft de directie wel wat dat nieuws met het marktaandeel van Albert Heijn zou kunnen doen?

    Enfin, de belangrijkste passage uit het AH-persbericht kon mijn bron me ook al geven. “Wat voor de één broodbeleg is, is voor de ander een kwetsende herinnering aan een vreselijke tijd. Duo Penotti roept bij donkere mensen van wie de (groot)ouders door apartheid werden onderdrukt, pijnlijke associaties op. Daarom wil Albert Heijn dit product niet langer in haar winkels verkopen. We bieden onze oprechte excuses aan, aan eenieder die door deze hazelnootpasta is gekwetst.”
https://www.metronieuws.nl/columns/2014 ... -een-potti
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

1 april begint vroeg dit jaar. Zucht....
Bakker Jurgen Verwoerd uit Monster
Van Deegbakker naar Deugbakker!

Afbeelding

Moorkop wordt roomkop: bakker verandert naam na verwijt van racisme

Bakker Jurgen Verwoerd is overstag gegaan na negatieve opmerkingen van klanten: hij veranderde de naam 'moorkop' in 'roomkop'. Een kleine moeite, zegt hij. "Waarom zou je een naam zo houden als mensen er negatieve associaties bij hebben?" Hij hoopt dat meer bakkers volgen.

Verwoerd heeft een veganistische bakkerij in het Zuid-Hollandse Monster: My Cakes. Wat zijn producten anders maakt, houdt hij liever geheim. Maar hij is wel open over de naamswijziging die hij heeft doorgevoerd voor één van de delicatessen die hij sinds kort heeft: de moorkop, dat gebakje gevuld met slagroom en omhuld door chocolade.

Link met slavernij
"Ik kreeg van verschillende klanten negatieve reacties over mijn moorkoppen", zegt Jurgen. "Niet vanwege de smaak, maar de mailtjes gingen over de naam."

Deze klanten verbonden de naam met slavernij, zegt de bakker. "Ze verwezen naar racisme. En ik wil nergens aan meewerken waar mensen een vervelende associatie bij hebben. Dus heb ik er iets aan gedaan. Negerzoenen heten daarom bij ons ook kisses."

Volgens Verwoerd is het een kleine moeite. Maar er zijn mensen die er problemen mee hebben, weet hij. "Op sociale media zie ik ook veel negatieve reacties. Ach, ik lach daar maar om. Wat moet je anders?"

Voorbeeld voor anderen?
Ondanks de naam is er verder niets veranderd aan de producten, verzekert de bakker. "De roomkoppen smaken precies hetzelfde." Of andere bakkers zijn voorbeeld moeten volgen? "Een bakker die aan zijn toekomst denkt wel, ja."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

De kogel is door de kerk. Oude naam ’niet meer van deze tijd’ Hema noemt moorkop voortaan ’chocoladebol’

Ik kreeg mailtjes van klanten die die benaming discriminerend vonden, De link met slavernij en racisme werd gemaakt.

We hoeven niet diep na te denken over wie die mailtjes verstuurd heeft. Ik dacht gelijk aan de bekende moorkop Jerry King Luther Afriyie. Hij had een poos geleden al geschreven dat hij mailtjes naar winkeliers zou sturen .
Een woordvoerster van de Hema bevestigt donderdag berichtgeving hierover door Omroep West.

Volgens een woordvoerder van de winkelketen nam Hema het besluit al tijdje geleden. Dat het nog even duurt voordat de maatregel ingaat, heeft ermee te maken dat de website en de ’styling’ erop moeten worden aangepast.

Woensdag werd al bekend dat een banketbakkerij in Monster (Zuid-Holland) het woord moorkop niet meer gebruikt „omdat je anno 2020 niet meer een naam moet willen hebben die verwijst naar discriminatie.” De bakkerij, My Cakes, zegt hierover mailtjes te hebben gekregen. Daarom is de naam veranderd in roomkop.

De moorkop is vernoemd naar de Moren, een volk uit de oudheid afkomstig uit Noord-Afrika. Maar de eigenaar van de bakkerij, Jurgen Verwoerd, zegt tegen Omroep West dat het woord „in de moderne tijd een synoniem voor neger geworden is. Dat is niet iets waar wij mee geassocieerd willen worden, zeker niet als onze klanten zich hier ongemakkelijk bij voelen.”
Albert Hein en de Jumbo zullen waarschijnlijk snel volgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

:shock: Wat een dramaqueen.
Bakkerij die moorkop schrapt dicht om boze bezoekers

Een banketbakkerij in Monster (Zuid-Holland) die woensdag het initiatief nam om de naam moorkop niet meer te gebruiken, moest donderdagmiddag de winkel sluiten vanwege een onveilige situatie. Volgens de eigenaar van My Cakes kwam er een aantal mensen in zijn zaak dat een moorkop eiste.

„Omdat het in mijn ogen een onveilige situatie was, heb ik mijn twee medewerksters uit voorzorg naar huis gestuurd. Ik heb de winkel gesloten en heb de politie ingeschakeld. Die wisten meteen waar het om ging, omdat de berichten op social media gisteren ook al niet mals waren. Ik vind het erg jammer dat mensen niet openstaan voor een discussie”, aldus de bakker.

Hij zegt „trots” te zijn dat ook winkelketen HEMA het woord moorkop schrapt. Vanaf maandag 30 maart heet het gebakje chocoladebol. Zelf besloot hij ’moorkop’ niet meer te gebruiken „omdat je anno 2020 niet meer een naam moet willen hebben die verwijst naar discriminatie.” Bij de bakkerij heeft het gebakje voortaan roomkop.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

In mijn onnozelheid denk ik: "kunnen ze het hapje niet gewoon 'zwartbol' noemen?"
(Genaamd naar de stijle Ds. Th.L. Zwartbol ?) [icon_lol.gif]
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:In mijn onnozelheid denk ik: "kunnen ze het hapje niet gewoon 'zwartbol' noemen?"
(Genaamd naar de stijle Ds. Th.L. Zwartbol ?) [icon_lol.gif]
Excellent plan. icon_thumbup.gif Dan zijn we gelijk van het akelige woord "kop" af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Moorkop afgedankt: ’Opportunisme van winkelketens’

Gouden Eeuw, negerzoen, VOC-mentaliteit en dan nu de moorkop. Het rijtje woorden dat ’niet meer mag’ wordt weer groter nu de Hema de chocoladeslagroom-lekkernij – net als een bakker in Monster – een andere naam geeft. Is de ’chocoladebol’ doorgeslagen politieke correctheid en betutteling of wordt terecht tegemoetkomen aan een onderdrukte minderheid en taalevolutie?

„Een soort vermoeidheid maakt zich van mij meester”, geeft cultuurfilosoof Sebastien Valkenberg toe. „Je kon erop wachten. Elke week zijn eigen rel. Nu gaat het om dit woord, maar volgende week gaat er een ander in de ban.” Het verbaast Valkenberg niet dat Hema deze aanpassing doet. „Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat de moorkop eerder in het vizier zou komen. Het gaat niet om dit ene woordje voor deze ene lekkernij. Maar er lijkt sprake te zijn van een soort taalkuising.”

Taal is op zichzelf altijd dynamisch en verandert voortdurend, legt Valkenberg uit. „Natuurlijk kun je zeggen: wat maakt zo’n naam nou uit? Als iemand er aanstoot aan neemt, is het toch een kleine moeite om die aan te passen? Het gaat dan ook niet om dit ene woordje, maar om de achterliggende gedachte. Iets wat kwetsend zou kunnen zijn, mag niet bestaan. Dan kunnen we aan de gang blijven. Ik heb ook nog wel een rijtje. Taal wordt op deze manier een mijnenveld.”

De naam ’moorkop’ verdwijnt nog niet onmiddellijk bij de Hema. Dat heeft ermee te maken dat de website en de ’styling’ moet worden aangepast aan de nieuwe naam ’chocoladebol’. Hema zegt dit besluit al een tijdje te hebben genomen. De timing is echter wel toevallig. Banketbakkerij My Cakes uit Monster kondigde woensdag aan met de term moorkop te stoppen: eigenaar Jurgen Verwoerd zegt klachten te hebben gekregen. De moorkop is vernoemd naar de Moren, een volk uit de oudheid afkomstig uit Noord-Afrika. Maar de term wordt ook breder gebruikt, voor kleurlingen of islamieten in het algemeen. My Cakes in Monster is overigens donderdag enige tijd gesloten geweest vanwege een onveilige situatie. Volgens de eigenaar van My Cakes kwam er een aantal mensen in zijn zaak dat een moorkop eiste.

’Opportunistisch’
„Ik denk dat ten eerste de drang om politiek correcte termen, namen en aanduidingen te hanteren een logisch maar ook redelijk opportunistisch verschijnsel is van winkelketens”, vertelt marketingdeskundige Erwin Wijman. „Met Zwarte Piet zie je hetzelfde. Er zijn genoeg winkels die sinten en pietjes in de etalage zetten. In de Randstad wat minder en op het platteland wat vaker. De ’dommeriken’ op het platteland worden op die manier opgezet tegen ’slimmeriken’ in de stad.” Volgens Wijman voldoet dat aan de behoefte om weer een klasseverschil duidelijk te maken in Nederland. „Daardoor krijg je verschil tussen mensen die wel in the know zijn en ’die domme mensen met trekkers en moorkoppen en negerzoenen’ uit de provincie.”

"Zij willen niet dat er mensen zijn die in de winkel komen en zich gekwetst voelen"
De moorkop gaat volgens Wijman dezelfde kant op als de, inmiddels qua naam verbannen, negerzoen. „Je kunt zeggen dat de naam moorkop een verwijzing is naar iets waarmee veel mensen moeite hebben. En dat is terecht. Maar als Hema hierdoor beticht wordt van doorslaand multicultureel denken, is dat ook wel terecht.” Maar de marketingdeskundige denkt niet dat Hema daarvan wakker ligt. „Ik denk dat ze de kritiek die rondzingt op sociale media nu even nemen en morgen overgaan tot de orde van de dag. Zij willen niet dat er mensen zijn die in de winkel komen en zich gekwetst voelen. Tegelijkertijd stonden ze altijd redelijk hoog in de top honderd van onmisbare merken, en dat willen ze blijven, ook in een veranderende wereld. Dan moeten ze zich aanpassen aan de nieuwe mores.”

’VS lopen op ons voor’
Volgens Valkenberg gaat Nederland de Verenigde Staten achterna. „Daar lopen ze altijd een beetje op ons voor. Wat je daar ziet, is dat er een soort chilling effect ontstaat. Een soort ontmoediging, met mensen die situaties die potentieel lastig kunnen worden, uit de weg gaan. Want wie weet: je zou eens op een landmijn stappen.” Tegelijkertijd sluit Valkenberg zich niet aan bij het sentiment dat ’we niets meer kunnen zeggen in dit land’. „En ook niet dat dit soort keuzes het sociale verkeer onmogelijk maken. Het aanpassen van dit soort namen is gewoon onderdeel van een stroming die al jaren gaande is. En die optelsom zou uiteindelijk, alles bij elkaar genomen, kunnen leiden tot datzelfde fenomeen als in de Verenigde Staten: dat we al dit soort onderwerpen maar uit de weg gaan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef::shock: Wat een dramaqueen.
Bakkerij die moorkop schrapt dicht om boze bezoekers
Ik vind het erg jammer dat mensen niet openstaan voor een discussie”, aldus de bakker.
Hypocriet, laffe bakker, en leugenaar. Je gaat geen discussie aan door als eerste te bepalen dat op voorhand al de uitkomst van de discussie door jou bepaald wordt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat de bakker gratis reclame nodig had/heeft. Twee maanden geleden stond hij op het punt om failliet te gaan.

Maar of dat slim van hem was :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

In een buitengebied waar de laatste inzichten nog niet zijn doorgedrongen, komt dit bericht:
Chocoladebollen? Krijg nou wat, dacht bakker Edwin Bellis uit Hippolytushoef. Nu zijn Bellis’ moorkoppen in de aanbieding, ’zolang het nog mag’

Hippolytushoef

Geen moorkop meer? „Krijg nou wat”, dacht Edwin Bellis. „Wij blijven ze gewoon verkopen.” Sterker nog: de moorkoppen zijn in de aanbieding bij de Wieringer bakker. Drie plus één gratis, ’zolang het nog kan’.

De Hema doet de naam ’moorkop’ in de ban. Vanaf 30 maart heten de gebakjes ’chocoladebollen’. „Ik was verbouwereerd toen ik dat hoorde. Wat een drukte om een moorkop. Mijn vader heeft zo’n veertig jaar voor Hema gewerkt, en hij zou zeggen: ’ze benne harstikke gek’. Straks mogen we geen wit- of bruinbrood meer verkopen”, zegt Bellis.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... et-nog-mag
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Er is video van al die bedreigingen. Of beter gezegd, van een ontrevreden klant die in de zeik wordt gezet:
En de vegan-bakker (hoe maak je een moorkop zonder zuivel, eieren en suiker? Is dat nog wel te vreten voor gewone mensen?) was bij Jinek om aldaar te vertellen wat voor vreselijks er allemaal gebeurd is:
“Een van mijn medewerkers belde mij op en die zei: ‘Joh, er was hier net iemand in de winkel en die bestelde op een nogal ferme toon een moorkop. We hebben ‘m verteld dat we dat niet hebben en hij zei: “Ja, maar ik wil toch een moorkop”.’ Dus, ja, eh… mijn medewerkers voelden zich daardoor niet helemaal veilig. Het was niet echt een dreigende situatie, maar wel eh… van… het is niet nodig om zoiets te gaan doen. Ik snap niet dat je er überhaupt over nadenkt, van… ik ga daar langs om een statement te maken voor een product dat een andere naam krijgt, wat niet verdwijnt. Er is geen Nederlandse traditie van een moorkop, een feest of iets dergelijks, dus we hoeven daar helemaal niet moeilijk over te doe…”
https://www.briefjevanjan.nl/aan-eva-jinek-5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Donald Trump heeft zojuist decharge gegeven voor behoud van het woord moorkop middels zijn presidentiële decreet bij handtekening. En zo hoort het!

https://twitter.com/Beerie18/status/1225534608768413697
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De strijd tegen de moorkop en zwarte bonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat bezielt mensen toch om een onschuldige lekkernij als de moorkop in de ban te doen?

Dan krijg je vanzelfsprekend de gehele sociale media over je heen. Is dat de bedoeling? Doe je niks en verkoop je zoals altijd moorkoppen dan loop je hooguit kans op een linkse demonstratie voor je winkel met veel geschreeuw en kreten als: "Racist! Fascist," en in geval van een creatieve demonstrant: "Rechtse slavernij-ontkenner!" Demonstranten doen dat met de bedoeling in het nieuwsjournaal te komen en uitgenodigd te worden in het op intellectueel niveau verheven programma van veelverdiener Jinek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Vergeet het maar: vega-moorkop mag van NVWA geen roomkop heten

Een veganistische moorkop een ‘roomkop’ noemen, mag helemaal niet. Dat zegt de Nederlandse warenautoriteit (NVWA). Volgens Europese wetgeving moet een product dat ‘room’ in de naam heeft, zuivel bevatten.

Nog een tegenslag voor bakker Jurgen Verwoerd uit Monster. Gisteren sloot hij zijn winkel ‘wegens een onveilige situatie’. Een dag ervoor had hij bekendgemaakt dat hij de moorkoppen in zijn veganistische bakkerij voortaan ‘roomkoppen’ zou noemen, omdat hij de naam discriminerend vindt. ‘Ik wil geen negerkop verkopen’, zei hij eerder tegen deze krant. Nadat een persoon de winkel was binnengelopen en herhaaldelijk om moorkoppen bleef vragen, heeft Verwoerd besloten om de winkel te sluiten.

Verwoerd heeft de moorkoppen omgedoopt tot ‘roomkoppen', maar nu blijkt dat hij ze onder die naam wettelijk helemaal niet mag verkopen. ,,Europese wetgeving schrijft voor dat producten met ‘room’ of ‘kaas’ in de naam ook echt zuivel moeten bevatten”, aldus een woordvoerder van de NVWA. ,,Er is ook een lijst met uitzonderingen gemaakt, zoals pindakaas. Dat mag wel.” Maar zolang de roomkoppen daar niet op staan, is Verwoerd in overtreding.

Handhaven
Of de NVWA daar ook op gaat handhaven, laat de woordvoerder in het midden. ,,Wij krijgen daar nu ook al vragen over op sociale media. Maar ik zou eerst deze informatie maar met de bakker in kwestie delen, dan kan hij de naam aanpassen.”

Jurgen Verwoerd is vooralsnog onbereikbaar voor commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Door de plaatsnaam MOORdrecht dan ook maar een streep?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Die foto roept herinneringen op. Toen ik jong was en met een vriendinnetje daar stond te wachten op de veerpont die haar naar de overkant bracht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Die foto roept herinneringen op. Toen ik jong was en met een vriendinnetje daar stond te wachten op de veerpont die haar naar de overkant bracht.
:heart: De goeie ouwe tijd Mahalingam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Afbeelding
Vergeet het maar: vega-moorkop mag van NVWA geen roomkop heten

Een veganistische moorkop een ‘roomkop’ noemen, mag helemaal niet. Dat zegt de Nederlandse warenautoriteit (NVWA). Volgens Europese wetgeving moet een product dat ‘room’ in de naam heeft, zuivel bevatten.
  • Nog een tegenslag voor bakker Jurgen Verwoerd uit Monster. Gisteren sloot hij zijn winkel ‘wegens een onveilige situatie’. Een dag ervoor had hij bekendgemaakt dat hij de moorkoppen in zijn veganistische bakkerij voortaan ‘roomkoppen’ zou noemen, omdat hij de naam discriminerend vindt. ‘Ik wil geen negerkop verkopen’, zei hij eerder tegen deze krant. Nadat een persoon de winkel was binnengelopen en herhaaldelijk om moorkoppen bleef vragen, heeft Verwoerd besloten om de winkel te sluiten.

    Verwoerd heeft de moorkoppen omgedoopt tot ‘roomkoppen', maar nu blijkt dat hij ze onder die naam wettelijk helemaal niet mag verkopen. ,,Europese wetgeving schrijft voor dat producten met ‘room’ of ‘kaas’ in de naam ook echt zuivel moeten bevatten”, aldus een woordvoerder van de NVWA. ,,Er is ook een lijst met uitzonderingen gemaakt, zoals pindakaas. Dat mag wel.” Maar zolang de roomkoppen daar niet op staan, is Verwoerd in overtreding.

    Handhaven
    Of de NVWA daar ook op gaat handhaven, laat de woordvoerder in het midden. ,,Wij krijgen daar nu ook al vragen over op sociale media. Maar ik zou eerst deze informatie maar met de bakker in kwestie delen, dan kan hij de naam aanpassen.”

    Jurgen Verwoerd is vooralsnog onbereikbaar voor commentaar.
Hoe een domme amateur moet je dan wel niet zijn? :roll:


Nou was Bakkerij McCakes in december al bijna dicht, want bijna failliet, maar het maakte een doorstart. als een winkel met lekkernijen die helemaal vegan zijn.

Zat jij al sip in een hoekje omdat My Cakes in Monster onlangs aankondigde dat de zaak op 8 december zou sluiten? Dan hebben we goed nieuws voor jou: het winkeltje met zoete en vegan lekkernijen maakt een doorstart en blijft dus bestaan. Je kunt er voortaan alleen nog producten kopen die helemaal vegan zijn.
https://indebuurt.nl/westland/winkelen/ ... jen~66732/


Met dit amateurisme van niet weten dat de naam roomkop niet gebruikt mag worden voor produkten waar geen room op zit heeft hij toch goeie reclame voor zichzelf gemaakt, vinden jullie ook niet? [icon_lol.gif]

En dan krijgt ook GeenStijl er nog lucht van en doet daar verslag van. :cry:

https://www.geenstijl.nl/5151829/stomme-koekenbakker/

En hij wilde nog wel zo goed bezig zijn. Hij bedoelde het allemaal zo goed... [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

King George schreef:Door de plaatsnaam MOORdrecht dan ook maar een streep?
Spoiler! :
Afbeelding
Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Die foto roept herinneringen op. Toen ik jong was en met een vriendinnetje daar stond te wachten op de veerpont die haar naar de overkant bracht.
:heart: De goeie ouwe tijd Mahalingam.
Aan de overkant ligt Gouderak. Daar is ooit een hele enge man geboren die graag de baas wilde spelen. Hij wilde scheidsrechter worden. Voetballen kon hij overigens niet. [icon_lol.gif] Ik kijk er Gouderak overigens niet op aan hoor, voor de duidelijkheid.
Melkert, zo bekende hij in het Cars Jeans Stadion, hoopte als jeugdspeler van vv Gouderak ooit op een loopbaan als profvoetballer. ,,Maar al snel bleek dat ik beter met mijn mond was dan met mijn voeten, dus die carrière is vrij snel in de knop gebroken’’, aldus Melkert die het ook nog even probeerde als scheidsrechter. ,,En ik wilde sportjournalist worden, maar ook dat is niet gelukt. Dus u ziet een reeks van mislukkingen die me eigenlijk nu op deze positie hebben gebracht.’’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/me ... ~abe8ba13/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Melkert, zo bekende hij in het Cars Jeans Stadion, hoopte als jeugdspeler van vv Gouderak ooit op een loopbaan als profvoetballer. ,,Maar al snel bleek dat ik beter met mijn mond was dan met mijn voeten, dus die carrière is vrij snel in de knop gebroken’’, aldus Melkert die het ook nog even probeerde als scheidsrechter. ,,En ik wilde sportjournalist worden, maar ook dat is niet gelukt. Dus u ziet een reeks van mislukkingen die me eigenlijk nu op deze positie hebben gebracht.’’
Ai , :ohmy2: de Ad Melkert die Pim Fortuyn graag zag verdwijnen.

Was Ad maar toch maar voetballer geworden, dan hadden wij als land geen last van hem gehad.
Onder VVD'ers had Melkert de bijnaam Rupsje Nooitgenoeg, omdat hij als minister én als fractievoorzitter altijd het onderste uit de kan probeerde te halen. "Inderdaad, ik ben nooit tevreden", zei Melkert daar zelf eens over. Hij gold daarbij als een koele rekenaar en een geslepen vos, vandaar dat hij door collega-politici ook wel Sluwe Ad werd genoemd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Wat is racisme?

Geplaatst op 8 februari 2020

Afbeelding

Zwarte Afrikanen kiezen voor zichzelf, daarom komen zij massaal hierheen naar het rijke Europa om daar een beter leven op te bouwen, dat mag en dit opkomen voor eigen belang is geen racisme. Oost Europeanen kiezen voor zichzelf en komen massaal naar Noord-Europa en West-Europa, want daar zijn blijkbaar meer banen, en de lonen en uitkeringen liggen hoger, dus dat mag en dit opkomen voor eigen belang is geen racisme.

Surinamers kwamen in de jaren zeventig, toen Suriname van het ene op het andere moment door de linkse populist Den Uyl onafhankelijk werd verklaard, in hun eigen belang naar Nederland, omdat zij vreesden dat Suriname economisch nog niet rijp was voor zelfstandigheid. En dat mag en dit eigen belang is geen racisme.

Mohammedanen komen al bijna een eeuw lang in grote getale uit eigen belang naar Europa, omdat het leven hen daar beter aanstaat, het sociale klimaat hen zeer gunstig gezind is en de lonen en uitkeringen hoger zijn dan in hun eigen landen, dus eveneens gaat het hier om eigen belang dat geen racisme is.

Vluchtelingen uit alle windstreken kiezen met name in Europa voor de Noord- en West- Europese landen als Duitsland, Zweden, Denemarken en Nederland, omdat de uitkeringen daar het hoogst zijn en doen dit dus uit eigen belang, wat mag, en dit eigen belang is geen racisme.

Maar een blanke die vindt dat dit op grote schaal hierheen komen op termijn ten koste gaat van zijn manier van leven, zijn cultuur, zijn vrijheden, zijn economisch welzijn et cetera, wat inmiddels al zeer duidelijk is, moet zijn bek houden, want daarover iets stellen is smerig eigen belang en dus vuil, laag, liederlijk racisme.

Tja, links en progressief leg mij het verschil dat jullie handhaven eens uit!

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2020/02/08/wat-is-racisme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie