Problemen in Leidschendam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Het is weer rammaardan, en ondanks dat moslim jongeren gevraagd is om thuis te blijven, gaan ze toch rotzooi schoppen . Er wordt in het artikel niet ingegaan met wat voor soort jongens we te maken hebben, maar als ik dit lees, dan weet ik het wel.

Om de onrust weg te nemen werkt de gemeente niet alleen samen met de politie, maar ook met ’jongerenwerk, het Openbaar Ministerie en een afvaardiging van de moskee’. „Alle partijen zijn in de avonduren op straat om jongeren aan te spreken en te wijzen op de maatregelen die gelden ten aanzien van de noodverordening.
Autobranden in voorstad Den Haag: ’Jongeren oneens met coronaboetes politie’

De gemeente Leidschendam is in de greep van autobranden, die gepaard gaan met ongeregeldheden: sinds eind april is er elke nacht een geparkeerde wagen in vlammen opgegaan. Burgemeester Klaas Tigelaar (CU) heeft opdracht gegeven om camera’s te plaatsen.

De onlusten begonnen de vrijdagavond voor Koningsdag toen een groep jongeren op het Fluitpolderplein de coronaregels aan de laars lapte en het samenscholingsverbod overtrad. De politie rukte met meerdere eenheden uit en besloot na een aanvankelijke waarschuwing boetes van 390 euro uit te delen wegens overtreding van het samenscholingsverbod.

Sindsdien is het in diverse omliggende wijken onrustig en vliegen in de nachtelijke uren geparkeerde auto’s in brand en zijn op diverse locaties brandjes gesticht in prullenbakken. Na een van de branden werd een fles wasbenzine gevonden en na de laatste brand zouden ooggetuigen twee vluchtende mannen in trainingspakken hebben gezien.

’De bekende druppel’
Volgens iemand in de wijk verzetten de jongeren zich tegen het optreden van de politie: „Ze vinden dat ze onterecht zijn behandeld en zijn daar zo boos over dat ze brandjes stichten. Er waren al langer problemen en dit was de bekende druppel.”

De politie surveilleert inmiddels zichtbaar en onzichtbaar in de wijk, waar de bewoners hun hart vasthouden op wat nog komen gaat. Een bejaarde Leidschendammer zei vorige week ernstig gedupeerd te zijn, omdat zijn auto de enige mogelijkheid was om boodschappen te kunnen doen en mantelzorg te verrichten bij andere oude mensen.

Schrikbarend
De lokale politiek maakt zich inmiddels grote zorgen. „Het is schrikbarend. Ik begrijp niet wie het in zijn botte hersens haalt om dit te doen. Blijf van andermans spullen af!”, zegt raadslid Hans Peter Klazenga (GBLV/Gemeentebelangen). De partij heeft de indruk dat de burgemeester en politie er bovenop zitten: „Ik zie met grote regelmaat een politieheli boven de wijken. Met cameratoezicht hebben we wel wat moeite, maar je moet wat.”

Ook de VVD-fractie is bezorgd over de incidenten, die ’de inwoners direct treffen’. „Het is zorgelijk en het is dan ook een goede zaak dat er camera’s komen. Wij pleiten er al langer voor dat op plekken waar dat nodig is, dat sneller en vaker gebeurt”, reageert VVD-raadslid Ole Heil. „Ook willen we dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze branden de schade gaan betalen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar als ze zijn opgespoord moeten gemeente en politie daar hard achteraan gaan.”

Onrust wegnemen
Volgens de gemeente is er al langer sprake van overlastproblemen in de wijk. „De camera’s zijn geplaatst vanwege de vernielingen die afgelopen weken hebben plaatsgevonden en de overlast die omwonenden ondervinden. Zowel de school als de bibliotheek liep herhaalde malen schade op”, aldus een gemeentewoordvoerster.

Om de onrust weg te nemen werkt de gemeente niet alleen samen met de politie, maar ook met ’jongerenwerk, het Openbaar Ministerie en een afvaardiging van de moskee’. „Alle partijen zijn in de avonduren op straat om jongeren aan te spreken en te wijzen op de maatregelen die gelden ten aanzien van de noodverordening. We willen vanwege de gezondheid van iedereen dat er geen groepen op straat zijn”, aldus de zegsvrouw, die benadrukt dat ’overtredingen, vernielingen en brandstichtingen niet worden getolereerd’. „Hier is ook het onderzoek op gericht.”

Ook branden in Schiedam en Gouda
In de nacht van vrijdag op zaterdag woedden er overigens ook autobranden in Schiedam en Gouda. In de jeneverstad gingen meerdere auto’s in vlammen op aan het Bachplein. De politie onderzoekt of er sprake is van brandstichting. In Gouda brandde even na middernacht een auto aan de Wijde Poort uit. Het is de tweede keer op rij dat de stad te maken had met een autobrand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »


Gehandicapte en oudere dupe van reljeugd Leidschendam

Leidschendam wordt geteisterd door ongeregeldheden en autobranden, die sinds de coronamaatregelen en de Ramadan ’aan de orde van de dag zijn’. Burgemeester Klaas Tigelaar (CU) noemt de incidenten, die in diverse wijken voor veel onrust zorgen, ’volstrekt ontoelaatbaar’.

De onlusten in de door flats gedomineerde voorstad van Den Haag, waar inmiddels camera’s zijn opgehangen, spelen zich af in de nachtelijke uren. Volgens wijkbewoners was het al weken onrustig, maar is de boel geëscaleerd nadat de politie op vrijdagavond 24 april het Fluitpolderplein schoonveegde en boetes uitdeelde omdat jongeren het samenscholingsverbod aan de laars lapten.

„Sindsdien worden er in drie wijken auto’s in de fik gestoken en zijn onschuldige bewoners de dupe. Veel mensen zijn ook bang”, zegt een 50-jarige bewoner van de Heuvelwijk. „Ze zouden die jongens in een aula moeten zetten en verplicht samen met de burgemeester en het hoofd van de politie naar coronabeelden moeten laten kijken. En hogere boetes uitdelen, want om vierhonderd euro lachen ze.”

In een brandbrief aan het gemeentebestuur wijt de Leidschendammer de problemen, waaronder ook drugshandel en intimidatie, aan ’een falende opvoeding’.

Gehandicapte en ouderen dupe
De politie surveilleert inmiddels zichtbaar en onzichtbaar in de wijk, waar de bewoners hun hart vasthouden voor wat nog komen gaat. Een bejaarde Leidschendammer zei eerder ernstig gedupeerd te zijn, omdat zijn auto de enige mogelijkheid was om boodschappen te kunnen doen en mantelzorg te verrichten bij andere oude mensen.

Een gehandicapte bewoner is eveneens de dupe van een brand: zijn brommobiel ging dit weekeinde in vlammen is op.

De lokale politiek maakt zich inmiddels grote zorgen over de ongeregeldheden, die veroorzaakt zouden worden door een groep van circa vijftien jongens die, veelal gekleed in donkere hoodies, door de wijk trekt. „Het is schrikbarend. Ik begrijp niet wie het in zijn botte hersens haalt om dit te doen. Blijf van andermans spullen af!”, reageert raadslid Hans Peter Klazenga (GBLV/Gemeentebelangen). Hij vindt dat de daders ’gigantisch hard gestraft moeten worden’. „Ik hoor ook dat er problemen zijn met de politie, omdat ze niet mogen samenscholen. Dat zijn landelijke afspraken en die gelden voor iedereen, ook voor hen.”

’Laat ze betalen!’
De CDA-fractie zegt overspoeld te worden door reacties van verontruste bewoners. „Dit moet gewoon vandaag stoppen, anders zullen we de burgemeester aan de tand gaan voelen”, zegt fractievoorzitter Gijs Dupont. „Er moet extra politiecapaciteit op worden gezet en het cameratoezicht moet worden uitgebreid. Het is van de zotte dat we in een crisis zitten waarin iedereen zich aan de regels houdt en dan deze groep niet.” De grootste coalitiepartij, VVD, vindt dat de daders voor alle kosten op moeten draaien. „Als bewezen wordt dat ze schuldig zijn, moeten ze betalen. Het moet niet blijven bij een boete of een taakstraf, je moet ze keihard aanpakken.”

Een buurtbewoner die de relschoppers kent, vindt dat de politie er juist ’veel te hard ingaat’. „De politie grijpt de coronaregels aan om die jongens een lesje te lezen. Het optreden is disproportioneel. Het is beter om met deze jongens het gesprek aan te blijven gaan. Dus ik vraag me dan ook af: waar is de burgemeester?”, zegt de 26-jarige Leidschendammer, die anoniem wil blijven. „Het gevolg is nu dat er een kat en muisspel in ontstaan tussen de politie en de jongeren. Het is intriest dat onschuldige bewoners daar de dupe van worden.” De politie zei zondag zich niet te herkennen in het geschetste beeld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

:smile7: Nou, dat komt keihard binnen bij de mohammedaanse reljeugd. Die gastjes zitten nu allemaal verstijfd op hun stoel.

De ‘keiharde aanpak’. [icon_lol.gif]
Reljongeren in Leidschendam-Voorburg krijgen brief: nog één keer ellende en met oud en nieuw heb je huisarrest

Al 65 jongeren in Leidschendam-Voorburg hebben een waarschuwingsbrief van de politie gekregen: nóg een keer gesnapt worden bij onrust de komende tijd en dan wordt het gedwongen thuis zitten ’s avonds en met oud en nieuw.

Politie en de gemeente kiezen nu voor een harde aanpak van de reljeugd. Behalve waarschuwingsbrieven naar henzelf en hun ouders, is er een samenscholingsverbod ingevoerd.

Intimideren, schelden, vernielen

Dat samenscholingsverbod geldt voor heel Leidschendam-Voorburg en ook voor jongeren die over de grens uit Den Haag of een andere stad komen. Nergens in Leidschendam-Voorburg mogen er tot 2 januari meer dan drie mensen buiten bij elkaar staan. Als ze voorbijgangers intimideren in elk geval, schelden, vernielingen plegen of zich hinderlijk gedragen. Door het opleggen van zo’n samenscholingsverbod kunnen boetes worden uitgedeeld of mensen worden opgepakt.

De openbare parkeergarage op het Damplein in het centrum van Leidschendam wordt zelfs een uur eerder gesloten ’s avonds om te voorkomen dat jongeren zich daarin verschuilen. Omwonenden hebben geklaagd bij de gemeente over de overlast. ,,Groepen jongeren liepen rond en veroorzaakten overlast met vuurwerk en brachten vernielingen aan”, laat een woordvoerder weten.

Net als in Den Haag
Relschoppers in Den Haag, die nu betrapt worden bij ongeregeldheden, kunnen volgens waarnemend burgemeester Johan Remkes ook rekenen op gebiedsverboden en ze kunnen op grond van de Voetbalwet een gebiedsverbod krijgen en een meldplicht. Dat laatste betekent in dit geval dat raddraaiers zich op 31 december bij een politiebureau of elders moeten melden, waarna ze binnen worden gehouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

En we gaan weer even terug naar Leidschendam. Daar is de rust nog niet terug gekeerd . Bewoners zijn bang dat hun auto een keer aan de beurt komt.
Angst bij buurtbewoners Leidschendam-Voorburg: 'Ik ben bang dat mijn auto de volgende is'

Ik ben echt bang voor mijn eigen auto', zegt Pieter Klerk buurtbewoner van de wijk Prinsenland in Leidschendam-Voorburg. De afgelopen dagen zijn meer dan negen auto's in vlammen opgegaan en meerdere vernielingen gepleegd. De burgemeester gaat nu maatregelen nemen.

Bijna iedere nacht net na 00.30 uur is het raak. 'Ik hoorde ineens de sirene, keek uit mijn raam en zag dat er een auto in de brand stond…de zoveelste!', zegt een buurtbewoonster geïrriteerd. 'Het is gewoon beangstigend dat het straks jouw auto is', vult een buurvrouw vanaf haar balkon aan.

Burgemeester Tigelaar van Leidschendam-Voorburg is de vernielingen en autobranden meer dan zat. 'Dit is absoluut niet te tolereren. Het is bizar dat er in zo'n korte tijd zoveel vernielingen en autobranden zijn', aldus de burgemeester. Hij neemt diverse maatregelen zoals extra politie surveillance en camerabewaking in de wijken.

'Heeft weinig zin'
Bewoners vrezen dat de maatregelen weinig effect zullen hebben. 'Je ziet ze in hele groepen op straat lopen, als de politie langsrijdt duiken ze even weg en komen daarna direct weer tevoorschijn', aldus een bewoner rondom het Kennedyplein, waar de jongeren veelal rondhangen.

'Ik heb niet zoveel vertrouwen in de maatregelen, dus met een groepje bewoners lopen we nu zelf iedere nacht rond 01.00 uur buiten om zo te boel in de gaten te houden', aldus een buurtbewoonster. Zelf heeft ze afgelopen nacht gelopen: 'Het was toen heel rustig, maar nu het weer mooier weer wordt, vrees ik het ergste'.

Oorzaak branden
Burgemeester Tigelaar denkt dat er een link is tussen de start van de autobranden en het begin van de ramadan, dat zei hij in het radioprogramma Muijs in de Morgen op Radio West. 'Daarom ben ik ook in goed overleg met het moskeebestuur om deze groep jongeren erop aan te spreken', aldus burgemeester Tigelaar.
Blijft het rustig vannacht? Heeft de brief indruk gemaakt ? We zullen het morgen weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door King George »

We moeten met lede ogen helaas vaststellen dat nog niet eens halverwege de Ramadan de Islam dus weer nieuwe overwinningspiketpaaltjes kan hebben bijgeplaatst in hun veroverings- en onderwerpingsoorlog in ((Noord-West-)Europa en dat er nog geen enkele voortekenen zijn van volksverzet hiertegen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door King George »

Ariel schreef:En we gaan weer even terug naar Leidschendam. Daar is de rust nog niet terug gekeerd . Bewoners zijn bang dat hun auto een keer aan de beurt komt.
Angst bij buurtbewoners Leidschendam-Voorburg: 'Ik ben bang dat mijn auto de volgende is'

Ik ben echt bang voor mijn eigen auto', zegt Pieter Klerk buurtbewoner van de wijk Prinsenland in Leidschendam-Voorburg. De afgelopen dagen zijn meer dan negen auto's in vlammen opgegaan en meerdere vernielingen gepleegd. De burgemeester gaat nu maatregelen nemen.

Bijna iedere nacht net na 00.30 uur is het raak. 'Ik hoorde ineens de sirene, keek uit mijn raam en zag dat er een auto in de brand stond…de zoveelste!', zegt een buurtbewoonster geïrriteerd. 'Het is gewoon beangstigend dat het straks jouw auto is', vult een buurvrouw vanaf haar balkon aan.

Burgemeester Tigelaar van Leidschendam-Voorburg is de vernielingen en autobranden meer dan zat. 'Dit is absoluut niet te tolereren. Het is bizar dat er in zo'n korte tijd zoveel vernielingen en autobranden zijn', aldus de burgemeester. Hij neemt diverse maatregelen zoals extra politie surveillance en camerabewaking in de wijken.

'Heeft weinig zin'
Bewoners vrezen dat de maatregelen weinig effect zullen hebben. 'Je ziet ze in hele groepen op straat lopen, als de politie langsrijdt duiken ze even weg en komen daarna direct weer tevoorschijn', aldus een bewoner rondom het Kennedyplein, waar de jongeren veelal rondhangen.

'Ik heb niet zoveel vertrouwen in de maatregelen, dus met een groepje bewoners lopen we nu zelf iedere nacht rond 01.00 uur buiten om zo te boel in de gaten te houden', aldus een buurtbewoonster. Zelf heeft ze afgelopen nacht gelopen: 'Het was toen heel rustig, maar nu het weer mooier weer wordt, vrees ik het ergste'.

Oorzaak branden
Burgemeester Tigelaar denkt dat er een link is tussen de start van de autobranden en het begin van de ramadan, dat zei hij in het radioprogramma Muijs in de Morgen op Radio West. 'Daarom ben ik ook in goed overleg met het moskeebestuur om deze groep jongeren erop aan te spreken', aldus burgemeester Tigelaar.
Blijft het rustig vannacht? Heeft de brief indruk gemaakt ? We zullen het morgen weten.
En dit werd er op een dag later over Leidschendam bericht.
  • Weer een autobrand in Leidschendam.....

    Ondanks dat burgemeester Klaas Tigelaar in de media duidelijke signalen aangaf dat de ongeregeldheden in diverse wijken in Leidschendam van de afgelopen periode onacceptabel waren, was het vannacht weer raak. Aan de Veurse Achterweg ging een geparkeerde auto in vlammen op. Rond 24.00 uur stond de auto in de brand, waardoor de voorkant volledig uitbrandde. De brandweer was weliswaar snel ter plekke, maar kon de auto niet meer redden. Het betreft de achtste autobrand in amper twee weken tijd.

    Vanwege de vele autobranden en vernielingen in de wijken heeft Tigelaar aangegeven extra politiesurveillance en camerabewaking in de wijken door te voeren.
https://voorburgsdagblad.nl/112/weer-ee ... idschendam


Zou die aandachtsgeile Arnon Grünberg @Arnonyy al in z'n nopjes zijn dat het wéér over hem gaat..?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Autobrand nummer 10 in Leidschendam

Ondanks extra toezicht van de politie is in de nacht van zaterdag op zondag weer een auto in vlammen opgegaan in Leidschendam. Het is de tiende autobrand in korte tijd in deze gemeente.

Dit keer was het raak aan de Prins Bernhardlaan. Daar stond een personenauto in lichterlaaie. Een nacht eerder brandde aan de Veurse Achterweg een bestelbus uit. Diezelfde nacht ging ook een container in vlammen op. De politie surveilleert extra, maar zoekt naar mensen die iets hebben gezien.

Inmiddels zijn tien auto's uitgebrand in zestien dagen tijd. De gemeente noemt de situatie onacceptabel en heeft maatregelen aangekondigd. Zo worden er extra camera's geplaatst, surveilleert de politie dus extra en werkt de gemeente samen met jongerenwerk, de politie en het moskeebestuur aan manier om onrust op de straat te beteugelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Autobrand nummer 10 in Leidschendam
Spoiler! :
Ondanks extra toezicht van de politie is in de nacht van zaterdag op zondag weer een auto in vlammen opgegaan in Leidschendam. Het is de tiende autobrand in korte tijd in deze gemeente.

Dit keer was het raak aan de Prins Bernhardlaan. Daar stond een personenauto in lichterlaaie. Een nacht eerder brandde aan de Veurse Achterweg een bestelbus uit. Diezelfde nacht ging ook een container in vlammen op. De politie surveilleert extra, maar zoekt naar mensen die iets hebben gezien.

Inmiddels zijn tien auto's uitgebrand in zestien dagen tijd. De gemeente noemt de situatie onacceptabel en heeft maatregelen aangekondigd.
Zo worden er extra camera's geplaatst, surveilleert de politie dus extra en werkt de gemeente samen met jongerenwerk, de politie en het moskeebestuur aan manier om onrust op de straat te beteugelen.
Dat moskeebestuur is juist deel van het probleem. En Marokkaanse buurtvaders ook. Ze zullen zich echt niet hard gaan maken voor dat hun medegelovigen aan de Kafirs worden aangegeven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Over de autobranden.
Zou het helpen als je Mohammedaanse paraphernalia in de auto hebt?
Ik kan mij voorstellen dat die beroepsmoslims aan hun jeugdigen vertellen dat een auto met een koran erin aansteken niet juist is want dan raakt een koran verbrand.
Zou zomaar kunnen. Jaren geleden werd onze zo goed als nieuwe auto een dag voordat we vertrokken op vakantie gestolen. De auto was al half ingepakt , en tijdens onze vakantie in Spanje, ( we hadden de bedrijfsauto van mijn moeder geleend) werd onze auto terug gevonden in Rotterdam.

Alles was er uit, behalve een grote stapel a-viertjes waar de Prophet of Doom op uitgeprint stond. ( het boek mocht die tijd niet meer verkocht worden) dus had ik het boek gedownload en uitgeprint.

Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat ze die a-viertjes niet verbrand of verscheurd hebben. Mijn standpunt is, dat de autodieven het Engels niet beheerste maar wel op elk velletje de naam van Mohammed en quotes van de koran en hadiths tegen kwamen.

Misschien durfde ze het niet aan om dat "boek" uit de auto te halen. Voor de rest was de de inhoud van de auto geheel leeg getrokken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Reeks autobranden in Leidschendam-Voorburg houdt aan, nu is het raak aan de Venestraat

Weer is in Leidschendam een auto in vlammen opgegaan. In de nacht van dinsdag op woensdag was het raak op een parkeerplaats aan de Venestraat. Rond 5.00 uur werd de brandweer gewaarschuwd.

De brandweer was snel aanwezig, maar kon niet voorkomen dat de auto verloren ging. De afgelopen weken zijn in de gemeente Leidschendam-Voorburg al meer dan tien auto's door brand verwoest.

In het radioprogramma Muijs in de Morgen legde burgemeester Klaas Tigelaar vorige week een verband tussen de overlast en de ramadan. Volgens hem wordt het iedere nacht drukker en onrustiger op straat. De onrust zou mede voortkomen uit het feit dat de politie deze mensen aanspreekt en waarschuwt. 'Iedereen moet zich aan de noodverordening houden, ook deze groep jongeren', benadrukt Tigelaar. 'Ze willen dat niet en blijven provoceren.'

Extra surveillance
De burgemeester heeft vanwege de vele branden en vernielingen diverse maatregelen genomen. Zo wordt er extra door de politie gesurveilleerd en is er camerabewaking in de wijken.

Niet alleen in Leidschendam was het de afgelopen uren raak, ook in Den Haag was een autobrand. Daar brandde dinsdagavond rond 23.30 uur een bestelbus, die was geparkeerd langs de Zijpendalstraat in de wijk Moerwijk, volledig uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Zou zomaar kunnen. Jaren geleden werd onze zo goed als nieuwe auto een dag voordat we vertrokken op vakantie gestolen.
Vroeger moest ik nogal eens in Brussel wezen en dan legde ik altijd een Koran op het dashboard van de auto. Dat leek me veiliger en er is ook nooit iets gebeurd. Nu kom ik dat daar niet meer dus de Koran is al lang weg met het oud papier.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

’Avondklok en fouilleeracties’ vanwege relschoppers ramadan

In de Leidschendamse relwijken moet een avondklok worden ingesteld. Ook moeten jongeren, die ’s avonds en ’s nachts de straten onveilig maken, preventief worden gefouilleerd. Hiervoor pleiten de coalitiepartijen CDA en VVD, nu buurtbewoners al sinds het begin van de ramadan worden geterroriseerd door brandstichting, overlast en intimidatie.

De wijken Prinsenhof, Amstelhof en Heuvelwijk worden sinds het begin van de vastenmaand geteisterd door - volgens ingewijden - ’acht à negen groepen jongeren’. Veel bewoners zijn angstig en durven ’s avonds niet meer op straat te komen.

De burgemeester heeft als eerste maatregel zes personen een gebiedsverbod van drie maanden opgelegd.

Voor de lokale politiek is de maat vol: „Er zijn nu al 29 auto- en containerbranden geweest, waarschijnlijk allemaal aangestoken. Een dader is, ondanks de extra inzet van de politie en het ophangen van camera’s, nog niet opgepakt. Wij willen daarom dat de politie ook de mogelijkheid krijgt om in deze wijken preventief te fouilleren”, zegt VVD-raadslid Ole Heil.

Hij vervolgt: „Het loopt de spuigaten uit. Het wordt tijd dat we alles uit de kast trekken en keihard optreden. Jongeren die ’s nachts op straat hangen, wanen zich onaantastbaar en zorgen voor een onveilig gevoel bij de bewoners. Dat moet afgelopen zijn. Iedereen die rondhangt in deze wijken moet wat ons betreft zonder pardon gecontroleerd kunnen worden.”

Drugsoverlast
Naast de branden zijn de wijken ook in de greep van drugsoverlast en overlast gevend lachgasgebruik. Volgens CDA-raadslid Gijs Dupont, die net als de VVD meeliep met een buurtpreventieteam, is lachgas sinds maart verboden, maar kan de politie niet tegen ’dit zeer vervelende gedrag’ optreden.

„Dit moet nu heel snel worden opgenomen in de APV”, vindt het raadslid. De partij wil tevens een avondklok instellen, waarbij tussen tien uur ’s avonds en zeven uur ’s ochtends niemand zonder geldige reden op straat mag komen. „Het is een draconische maatregel, maar het is hard nodig nu het gezag niet langer de baas is en jongeren ’s avonds en ’s nachts de dienst uitmaken.”

’Mijn vrouw heeft nachtmerries’
Veel buurtbewoners doen inmiddels geen oog meer dicht. „Mijn vrouw heeft nachtmerries en ik heb heel veel last van stress”,, zegt een bewoner van de Heuvelwijk. Een Leidschendammer die vanwege de onlusten ’s avonds met een groepje door de buurt loopt, spreekt van ’een grimmige sfeer’. „Ze houden ons in de gaten en we worden uitgescholden. Er zijn ook plekken waar we niet durven te komen. Het Fluitpolderplein is voor ons een no-goarea”, aldus de bewoner, die uit angst anoniem wil blijven. Op korte termijn is er een spoeddebat over de aanpak van de overlast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
In de Leidschendamse relwijken moet een avondklok worden ingesteld.
Zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Ook moeten jongeren, die ’s avonds en ’s nachts de straten onveilig maken, preventief worden gefouilleerd.
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Op zijn minst steekt de linkse politiek daar een virusvrij stokje voor.
De burgemeester heeft als eerste maatregel zes personen een gebiedsverbod van drie maanden opgelegd.
Waarom geen enkelband? Omdat het allemaal maar voor de Bühne is en de politiek liever zoveel mogelijk in de luwte machteloos wil blijven. We leven immers in een tolerant land met anti-tolerante moslims. Maar dat mag de pret niet drukken.
Voor de lokale politiek is de maat vol
Maar ook niet meer dan dat. Men heeft nog genoeg passende maten over die echter nooit gebruikt worden. We zijn immers tolerant tegenover moslims die intolerant zijn en Ramadan zien als de favoriete uitlaatklep in deze tijd van de historische, bij alle moslims geliefde, Arabische crimineel Mohammed (VZMH)
Wij willen daarom dat de politie ook de mogelijkheid krijgt om in deze wijken preventief te fouilleren”, zegt VVD-raadslid Ole Heil.
Waar een wil is is een weg. Helaas leidt die weg naar de wegversperring die Islam wordt genoemd.
„Het wordt tijd dat we alles uit de kast trekken en keihard optreden."
Sinds 1400 jaar geleden kwam de aanstichter van al deze over Europa gewaaide islamitische ellende in Arabië uit de kast. Hij trad keihard op. Niet tegen criminelen - want hij was zelf een misdadiger van de ergste soort - maar tegen zijn soortgenoten, joden en christenen, die de opkomst van het historische vieze smerige Arabische zwijn en sadist Mohammed niet zagen zitten.
"Dat moet afgelopen zijn."
Zolang de PVV niet de grootste partij is in dit door moslims overspoelde land, zal er van-afgelopen-zijn geen sprake zijn. Want de dikke vieze schijnheilige linkse vinger in de pap zorgt nog altijd voor een menu dat voornamelijk bestaat uit onsmakelijke politiek.
Volgens CDA-raadslid Gijs Dupont is lachgas sinds maart verboden, maar kan de politie niet tegen ’dit zeer vervelende gedrag’ optreden.
Klopt! Logisch! De politie heeft het te druk om Ramadan in 'goede' banen te leiden.
„Dit moet nu heel snel worden opgenomen in de APV”, vindt het raadslid."
Vanwaar die plotselinge haast terwijl het moslimprobleem al jaaaaaren voortwoekert als de pest in onze beschaving?
Veel buurtbewoners doen inmiddels geen oog meer dicht. „Mijn vrouw heeft nachtmerries en ik heb heel veel last van stress,”zegt een bewoner van de Heuvelwijk.
Als dat echtpaar op de PVV heeft gestemd heb ik met hen te doen. Zo niet dan mogen zij door een accute hartverlamming waaraan een moslimluchtje, verlost worden van hun onnodige gezeik.

POLITIEK IS SMERIG.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
Ook moeten jongeren, die ’s avonds en ’s nachts de straten onveilig maken, preventief worden gefouilleerd.
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Op zijn minst steekt de linkse politiek daar een virusvrij stokje voor.
Waarom moeten die gefouilleerd worden? Moslims hoeven toch niks bij te hebben om voor problemen te zorgen? Het is alleen gevaarlijk voor de agenten die een mogelijk besmette moslim moeten bepotelen. En als er een avondklok is ingesteld is de overtreding op zich toch al voldoende om op te treden.
Ik zag gisteren nog dat de moslims zich onaantastbaar voelen. Een groepje halfwas Turken stond bijeen getroept op de Scheldekaai. De havenpolitie erop af en ik hoor die zeggen samenscholingen zijn verboden. Als jullie niet vertrekken bel ik de politie. Daarop lachen ze de-ongewapende-havenmeester in zijn gezicht uit. Daarop druipt die af, ik zie die zijn telefoon nemen ik denk dus "aha straks worden die apen weggejaagd! Goed zo ! " Ik zie die al wat oudere man even aarzelen en hij stopt zijn telefoon terug in zijn jaszak. Zo gaat dat dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
„Dit moet nu heel snel worden opgenomen in de APV”, vindt het raadslid."
Vanwaar die plotselinge haast terwijl het moslimprobleem al jaaaaaren voortwoekert als de pest in onze beschaving?
Het blijkt dat de problemen in Leidschendam al 10 jaar duren, vandaar de haast... :smile7: En...’ De Politie wordt uitgemaakt voor kankerjoden’
’Al derde ramadan met straattereur in Leidschendam’

Bewoners van de Leidschendamse relwijken waar sinds de ramadan sprake is van onlusten, zijn ten einde raad. ,,We doen geen oog meer dicht en veel mensen durven de straat niet meer op. We hebben liever vandaag dan morgen een avondklok”, zegt een 50-jarige bewoner van de Heuvelwijk.

Autobranden, vernielingen, gebruik van lachgas, scheurende auto’s en agressief en provocerend gedrag jegens bewoners en politie. Sinds het begin van de vastenmaand zijn drie wijken in Leidschendam in de greep van nachtelijk straatterreur.

De ellende begon 24 april, toen de politie wegens overtreding van het samenscholingsverbod het Fluitpolderplein schoonveegde en diverse ‘coronaboetes’ uitdeelde. Sindsdien keren de jongeren zich tegen het gezag en zijn er al bijna dertig auto’s van bewoners en containers in brand gestoken. Ondanks de vele inzet van politie en camerabewaking in de wijken zijn er nog geen daders opgepakt.

Donderdag, pas drie weken na de eerste ongeregeldheden, legde burgemeester Tigelaar (CU) voor het eerst gebiedsverboden van drie maanden op aan zes relschoppers. ,,Laat voor iedereen duidelijk zijn: dit moet stoppen”, aldus de burgemeester. Hij stelt dat de relschoppers in beeld zijn: ,,Ze staan geregistreerd, zijn aangesproken, beboet en staande gehouden. De komende dagen zal moeten blijken of door de gebiedsverboden de rust in de wijken terugkeert”.

’De sfeer is zó grimmig’
Voor veel bewoners gaat het echter niet snel genoeg. ,,De sfeer is zó grimmig, dat mensen niet meer buiten durven te komen. Mijn vriendin werkt in de zorg en als ze ’s avonds laat thuiskomt, moet ik haar bij de auto ophalen”, zegt een 30-jarige bewoner van de Heuvelwijk. Hij spreekt van ‘regelrechte straatterreur’: ,,Deze lui hebben schijt aan alles en iedereen. Ook de politie wordt geïntimideerd. Ze worden uitgescholden voor kankerjoden en hun auto’s worden bekrast. Ze worden zelfs achtervolgd naar het politiebureau.”

’Kankerhoer we vermoorden je’
Volgens een andere wijkbewoner van de Heuvelwijk, wiens auto in brand werd gestoken, had het ‘nooit zover hoeven komen’. ,,Dit is al drie, vier jaar op rij in met name de ramadanperiode aan de gang. Dan gaan ze hier helemaal los. Het is puur crimineel gedrag”, verzucht de 51-jarige Leidschendammer. ,,Toen mijn vriendin hen aansprak, werd er gezegd: kankerhoer. We vermoorden je.”

Volgens andere wijkbewoners zijn veel relschoppers afkomstig uit Prinsenhof. ,,Daar worden ze uitgekotst en nu zoeken ze hun heil ergens anders”.

Preventief fouilleren
De VVD-fractie dringt inmiddels aan op preventief fouilleren. ,,Het loopt de spuigaten uit. Het wordt tijd dat we alles uit de kast trekken en keihard optreden. Jongeren die ’s nachts op straat hangen wanen zich onaantastbaar en zorgen voor een onveilig gevoel bij de bewoners. Dat moet afgelopen zijn. Iedereen die rondhangt in deze wijken moet wat ons betreft zonder pardon gecontroleerd kunnen worden”, zegt VVD-raadslid Ole Heil.

Avondklok
Het CDA wil nog een stap verder gaan door een avondklok in te stellen. ,,We beseffen dat dit een draconische maatregel is, maar niemand heeft na elf uur ’s avonds iets op straat te zoeken. Zeker in deze coronatijd niet!”, stelt raadslid Gijs Dupont. ,,Met alleen een gebiedsverbod kunnen figuren op afstand actief blijven in de aansturing van groepen, die duidelijk georganiseerd te werk gaan.”

Niks veranderd
De wijk Prinsenhof zuchtte tien jaar geleden ook al ernstig onder de terreur van een criminele jeugdbende, waarbij bewoners door een groep van circa 25 jongeren werden lastigvallen en beroofd. Volgens ingewijden zouden een aantal van hen ook nu weer actief zijn. ,,Het is diep triest dat er na al die jaren niks is veranderd.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door King George »

Als de kranten berichten over jongeren begint dat al aardig op etnisch profileren te lijken. Het blijft helaas ontbreken aan het echte beestje bij de naam te benoemen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Het wordt eentonig. Wederom auto uitgebrand in Leidschendam
In Leidschendam is vannacht rond 00.30 uur een auto uitgebrand. Dat gebeurde op de Prins Frederiklaan. De brandweer gaat uit van brandstichting.

De brandweer had het vuur snel onder controle. De politie deed direct na het blussen een sporenonderzoek, waarbij ook speurhonden werden ingezet. De politie vraagt getuigen op zich te melden.
Maandagavond om 19.30 uur is op aanvraag van de fractievoorzitters in de gemeenteraad een spoeddebat over de ongeregeldheden in Leidschendam. Vanwege de coronamaatregelen is de vergadering digitaal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Pilgrim »

Ramadan en ravotten? Leidschendam gaat ‘internationaal’

Door Hannibal · 18 mei 2020

Afbeelding

Over de ramadan hebben we dit jaar weinig vernomen. Want het is Corona-tijd, en dan zit iedereen braaf binnen. Toch? Nou, in sommige dorpjes...

Over ramadan hoor je niet veel dit jaar, maar daar is een reden voor. Dat zou maar teveel interfereren met de lockdown voor Corona, en mensen eens op het idee kunnen brengen dat zij de enigen zijn die zichzelf binnenshuis opsluiten. Powned doorbrak gisteren die MSM-omerta gisteren. En dan zie je dat er niets is opgelost, niemand is gekalmeerd of rustiger geworden dan andere jaren. Alleen wordt er niet in de landelijke media over bericht. Hetgeen en passant de mythe ontzenuwt dat het vooral gaat om aandacht vragen, en bewijst dat ook negeren niet helpt.

Al aan het begin van onderstaand Powned-item wordt terzijde iets over ‘autobrandjes’ (een stuk of 15) aangestipt. Gut ja, dat heb je zo wel eens, maar het moet niet te gek worden is vervolgens de teneur. Is dit niet al geschift genoeg? Dan moet u dit nog eens goed bekijken:


(Duur: 4:51 min)

Hier komt een lokale kneus (die het over ‘ravotten’ heeft) roepen dat er dan misschien maar een avondklok moet worden ingevoerd. Daar moet hij dan wel eerst met de hoed in de hand in Den Haag (het korps waartoe de politie binnen de gemeente behoort) gaan vragen. En wat krijg je dan? Dat iedereen behalve het tuig binnen blijven moet. Want wat anders dan een ´intelligente lockdown´ zoals bij de Corona-kwestie hoef je echt niet te verwachten. De politie kijkt wel uit (en liefst en vooral naar oude overtreders die braaf hun boetes zullen betalen.)

En de grote angst is dat handhaving het probleem naar andere wijken doet overslaan? Ik ken Leidschendam en die buurt goed genoeg om te weten dat deze attitude nooit werken gaat. En via een omweg wordt dat eigenlijk ook erkend.

Want uiteindelijk wordt het hele probleem met een ‘beloning’ van €10.000,- terug op het bordje van de bewoners gelegd. Voor de gouden oplossing. Die wel moet passen binnen de gutmensch-heilstaat, en dan is het verhaal al voorbij. Want het is niet heel ingewikkeld, behalve dat men er op links (dat is inclusief de rechterlijke macht) niet aan wil. Binnen het bestaande systeem een oplossing vinden is geen €10.000,- waard, maar men zou binnen de EU gelukzalig voor tenminste €10.000.000.000,- aftikken als iets werd bedacht dat werken zou. In de wetenschap er met een koopje vanaf te zijn gekomen.

Wat maar niet door wil dringen, is dat het hier het een of het ander zal moeten zijn. Wie onze rechtsstaat niet zodanig hervormen wil dat hier iets aan wordt gedaan, zal geen enkele voortgang boeken. Alle ondervraagden wijzen braaf naar de ouders en de moskee. Die desgevraagd knikken dat het verschrikkelijk is, en lachen in hun vuistjes. Want dat het een kwestie van opvoeding is is zeker waar. Maar dan beseffen die brave ondervraagde burgers dan ook echt niet wat dit tuig in die opvoeding wordt bijgebracht. Daar schiet hun voorstellingsvermogen te kort.

Met de politie en opvoeding heeft het wel te maken, en wie wil weten hoe dat zit hoeft alleen maar een interview met Amsterdams burgemeester Femke Halsema over ‘Corona en kwetsbare groepen´ te bekijken. De politie is zó geconditioneerd dat ze niet meer in staat is in te grijpen. En waar eindigen we dan? Bij wat Ron Fresen héél netjes omschreef als willekeur:

[Zie tweet met video op de site.]

Anders gezegd; een politiemacht die zorgt dat ze in geen mijlen in de buurt van de Schilderswijk komt als het gaat om zaken waarop men wordt geacht te handhaven.

http://verenoflood.nu/ramadan-en-ravott ... nationaal/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

Nee, nee, nee, we noemen geen namen kleuren, kleuren noemen we niet. We noemen wel de buurtvaders.
Inwoners Leidschendam betrappen 'brandstichters'

Inwoners van Leidschendam hebben vrijdagavond twee brandstichters betrapt die probeerden rommel in brand te steken. Agenten hebben de twee aangesproken, maar die zijn uiteindelijk niet aangehouden omdat er volgens een woordvoerder te weinig bewijs was. Leidschendam is de afgelopen weken geteisterd door een groot aantal autobranden.

Volgens omstanders zouden de twee zijn aangesproken door buurtvaders die rondliepen in de wijk. Die hebben vervolgens de politie gebeld. Een woordvoerder zegt dat agenten de brandstichting hebben onderzocht, maar dat er te weinig bewijs was om de twee aan te houden. De woordvoerder kan niet zeggen waar in Leidschendam dit speelde en of het om mannen of vrouwen gaat.

Het is al langere tijd onrustig in Leidschendam-Voorburg. Sinds eind april wordt Leidschendam-Noord geteisterd door een serie autobranden en vernielingen. Extra politiesurveillance en cameratoezicht bleken niet te werken. Zes onruststokers kregen een gebiedsverbod opgelegd, waarna het een paar dagen rustig bleef. Daarna begon de onrust weer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dis is de participatiebus van de gemeente.
Daar kunnen burgers naartoe om tegen ambtenaren te klagen over toestanden in de wijk. Maar de praktijk bewijst: het helpt niet: die laagdrempelige manier de deur open zetten om in gesprek te gaan over wat er allemaal gebeurt. En er gebeurt het nodige dat burgers niet blij maakt.
De onrust in Leidschendam duurt al enkele weken. Sinds eind april wordt Leidschendam-Noord geteisterd door een serie autobranden en vernielingen. Extra politiesurveillance en cameratoezicht bleek niet te werken. Nadat burgemeester Klaas Tigelaar zes onruststokers een gebiedsverbod oplegde, werd het een paar dagen rustig. Even later begon de onrust weer en hield de gemeente een spoeddebat, waarin werd opgeroepen om het preventief fouilleren in te stellen.

De onrust heeft grote impact op de inwoners van de buurt. 'Met deze bus willen we zorgen dat mensen hun verhaal kwijt kunnen. En we willen horen welke dingen er misschien nog meer spelen, zodat we daar iets mee kunnen doen.' Bij de bus kan men in gesprek met de wijkagenten, maar ook met medewerkers van de gemeente.
Maar wat doet de gemeente nu daadwerkelijk behalve een zeldzaam gebiedsverbodje opleggen dat niet gecontroleerd kan worden?
Volgens de woordvoerder leven er bij inwoners ook vragen naar aanleiding van het spoeddebat. Daar werden namelijk moties aangenomen om te snoeien in de wijk. 'Donkere, onoverzichtelijke plekken worden gesnoeid zodat de kijklijnen beter worden. En er komt extra verlichting.
Er gaat dus kaalslag plaats vinden voor de veiligheid zodat het meer gaat lijken op woestijnig open gebied. Zal vast en zeker diverse bewoners van de wijk een thuislandgevoel geven.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/404943 ... ijt-kunnen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Leidschendam

Bericht door Ariel »

En dat is 25! Wéér een auto in brand in Leidschendam

Buurtbewoners werden vannacht opnieuw opgeschrikt door luide sirenes in Leidschendam. Vandalen staken een auto in brand aan de Grashof in Leidschendam. Het is de 25ste auto die sinds april door onverlaten onder handen is genomen.

Agenten en particuliere beveiligers merkten op dat groepjes jongeren zich ophielden in de Prinsenhof, meldt calamiteitensite Regio 15. Het is niet duidelijk of die jongeren iets te maken hebben gehad met de vermoedelijk in brand gestoken auto aan de Grashof. Omdat de brandende auto tegen de gevel van een gebouw geparkeerd stond, ging niet alleen het alarm van de auto, maar ook dat in het pand af.

De politie deed nog een verwoede poging om bewijs te vinden in de omgeving van de auto, maar heeft zover bekend geen aanwijzingen aangetroffen. De politie gaat desondanks uit van brandstichting, meldt een woordvoerder. Later controleerden agenten de inzittenden van een passerende auto, maar ook die controle leverde niets op.

Hangjoneren
Omwonenden verklaarden vannacht aan Regio 15, dat ze veel overlast hebben van hangjongeren die zich ’s nachts ophouden rondom het Fluitpolderplein. Vandalen houden Leidschendam al maanden in hun greep. De auto die vannacht in brand is gestoken, lijkt voor zover bekend het 25ste voertuig te zijn dat in brand is gestoken. De auto is volledig verzwolgen door de vlammen en kan als verloren worden beschouwd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie