Een brief voor mijn zuster Nadia

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Een brief voor mijn zuster Nadia

Bericht door Maroc_21 »

ik weet nu dat ik de waardheid heb gevonden, mijn droom liegt niet, bleek toch dat het jezus was die mij heeft opgezocht.
Vrede zij met u allen,

Ik heb het verhaal van mijn Zuster Nadia gelezen en het heeft me erg bezighouden. Ze is de zoveelste Moslim(a) die de profeet Jezus (vrede zij met hem) droomt. Wie een profeet droomt wete dat dat de waarheid is aldus onze Profeet in een hadith. Sommige moslim(a’)s kunnen je precies omschrijven hoe zij hem (vzmh) in hun droom hebben gezien. Maar wat me opvalt is dat het alleen de Moslim(a’)s zijn die deze Gprofeet (vzmh) dromen.

In veel Moslimlanden wachten ze al op de komst van de profeet Jezus (vzmh). Het was de president van Iran die de komst van Mahdi in de Algemene vergadering van de VN heeft genoemd. Lees dit artikel.

De Mahdi is een Imam die in Mekka zal verschijnen en daarna verschijnt de anti-Christ. Een valse Christus die Goddelijkheid aan zichzelf gaat toeschrijven en ongekend veel macht zal hebben. Mekka zal samen met Madina de enige steden op aarde blijven waar de anti-Christ, de valse Christus, niet zal kunnen betreden. Vanuit Mekka zal de Mahdi, ook wel bekend als de 12de Imam, de gelovigen hart onder de riem steken. De gelovigen verwacht een ernstige beproeving. Daarna zal inshallah Jezus (vzmh) komen om de Imam te steunen en zal eigenhandig de anti-Christ onthoofden en vrede en liefde op aarde brengen. Vervolgens zal de Grote profeet Jezus (vzmh) een natuurlijke dood sterven. Dat Moslim(a’)s massaal Jezus dromen is voor me een duidelijke teken. Het heeft zeker een boodschap! Maar waarom uitgerekend moslim(a’)s?

Zuster Nadia,

Hij die je zag in je dromen is werkelijk de Jezus (vzmh) . Want de duivel komt nooit in de gedaante van een profeet. De duivel neemt vaak de gedaante van een mens aan, maar van een profeet neemt hij nooit aan, aldus onze Nobele Profeet Mohammed in een hadith.

Zuster, toen u Moslima was was u dichter bij de Heilige Profeet Jezus (vzmh). Nu u de Islam hebt verlaten, wat ik zeer zeer betreur, hebt u een grote afstand van de Profeet Jezus (vzmh) genomen en van alle andere Gods’profeten (vrede zij met hen allen). Ik neem aan dat je nu geen hoofddoek draag? Niemand meer groet in de vredesgroet: Assalaam Aleykoum? Je niet meer bidt, knielend, buigend, ter aardewerpend voor het Aangezicht van God? Je vast niet meer? Ben je hiermee dichter bij Jezus gekomen? Ik denk het niet en ik zal je uitleggen waarom.

Aan de hand van Bijblse citaten zal ik aantonen dat Moslims dichter bij Jezus staan dan wie dan ook. Lees met me mee:

De Salaat van Jezus(vzmh)?

Matteüs 26:39 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Numeri 20:6 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…

1 Koningen 18:39…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…

Psalmen 96:9 …Buigt u neder voor de Here…


De profeet Jezus (vzmh) deed zijn schoenen af als hij de gebedsruimte betreedt

Exodus 3:5…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…

Voordat Jezus (vzmh) bad reinigt zich

Korintiërs 7:1 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…

Wat vond Jezus (vzmh) over het dragen van een hoofddoek?

1 Korinthiërs 11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

1Korintiërs 11:4-6…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…


Wat vond Jezus (vzmh) van alcohol?

Spreuken 20:1Wijn is een spotter, bedwelmende drank is onstuimig, en iedereen die daardoor afdwaalt, is niet wijs.

Hoe groette Jezus?

Lucas 24: 36Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.

Jeuz (vzmh) leert ons te zeggen Inshallah

Jakobus 4:15In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen

Lieve Nadia,

Zo zie je maar dat u als Moslima veel dichter bij de Heilige Profeet lag dan wanneer je niet Moslima was geweest. Ik wil u iets over Jezus vertellen maar niet hier (in het openbaar). Ik hoop diep uit mijn hart dat u evenveel van Jezus zult houden als van alle andere Profeten. Wij moslims worden geleerd geen onderscheid te maken tussen Gods’ profeten.

Koran 2:136 "Zeg: "Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus gegeven is en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven."

Wie het pad der een profeten volgt volgt het pad naar God. Moge God ons allemaal leiden naar zijn pad op deze gezegende dag, vrijdag… amien

Nadia,

In mijn ogen bent u een Moslima. Omdat je in Jezus gelooft en hoop dat de leer van Jezus volgt zoals een Moslim behoort te volgen. Immers de leer van Jezus, en alle andere Profeten wijken niet van de laatste boodschap geopenbaard aan de laatste Profeet Mohammd (vzmh). Ik hoop dat u uw weg zult vinden in het aanbidden van de ene God. Verder maakt het niet uit welk profeet je volgt. Leest me mee de Koran:

Koran 2:62"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn."

U ziet dat het niet uitmaakt welk leer je volgt zolang je in één God gelooft en de laatste dag en deugdelijk handelt. Wij moslims geloven in alle openbaringen en in alle profeten. Het maakt in feite niet uit welk weg je kiest. Zolang die weg leidt naar God.

Koran 76:29Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt

Zuster, wat u belangrijk dient te weten is dat u geen andere profeten mag uitsluiten. Een moslim die Jezus of een ander profeet uitsluit is afgedwaald van het pad Gods. Want wie een profeet niet accepteert accepteert God niet. En wie God niet accepteert zal moeilijk een weg naar Hem (Verheven is Zijn Naam) slaan. De Koran heeft ons verteld over vroegere profeten. De Bijbel heeft ook gesproken over vroegere profeten en de profeten die zullen komen. In de Thora bijvoorbeeld staat de komst van Jezus en Mohammed in. En in het Nieuwe Testament staat de voorspelling van onze Nobele Profeet Mohammed (vzmh).. leest aandachtig mee:

Johannes 16:12-13 "Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.

Moge Allah ons allen leiden naar het rechte pad, het pad die Profeten en Godvruchtigen hebben bewandeld. Amien

Asslaaam Aleyoum,

Uw broeder,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom terug Maroc. :)
Leuk om je weer te zien.
Gaat het goed met je?

Vriendelijk groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maroc wrote:
Lieve Nadia,

Zo zie je maar dat u als Moslima veel dichter bij de Heilige Profeet lag dan wanneer je niet Moslima was geweest. Ik wil u iets over Jezus vertellen maar niet hier (in het openbaar). Ik hoop diep uit mijn hart dat u evenveel van Jezus zult houden als van alle andere Profeten. Wij moslims worden geleerd geen onderscheid te maken tussen Gods’ profeten.
Lieve Nadia.
Het is natuurlijk je eigen beslissing, maar ik zou het fijn vinden als je op dit forum in het openbaar met Maroc in discussie wil gaan en niet per PM.
Deze discussie kan ook voor ons erg leerzaam zijn.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Welkom terug Maroc. :)
Leuk om je weer te zien.
Gaat het goed met je?

Vriendelijk groet.
Ariel.
Dank je, lief van je. Het gaat inshallah goed. Hoop met jou ook! Ik heb helaas nu niet zoveel tijd als ik toen had..dus zal niet zo erg actief deelnemen als daarvoor. Ik had wel afschreid genomen.. de laatste dagen heb wat zitten lezen en kon het niet houden om ook deel te nemen.

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent van harte welkom Maroc. :D

Weet je, dit forum werkt zo verslavend dat je wel terug moet komen.
We hebben je gemist, en ik ben blij dat je er weer bent, en om eerlijk te zijn zie ik je liever terug als Maroc dan als Joost of Joop..

Groetjes en een prettige dag toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc_21

Leuk dat je er weer bent. Ik heb helaas nooit de dekens met je kunnen kruisen. Ik heb wel veel van je gelezen.

Hoe minder moslims afweten van hun geloof, hoe feller ze zijn in hun reactie.

Mij beviel je milde toon - in de zin dat discussie niet afliepen op scheldpartijen- wat bewijst dat je veel van je geloof afwist.

Toch Maroc_21 heb je er nooit omheen gekunt dat er ook griezelige kanten aan deze 'religie van vrede' zitten. Iets wat krom is, zal men nooit recht kunnen praten. Het leven van de profeet was niet één van onbesproken gedrag. Ik heb gezien hoe jij alles mooi hebt proberen goed te praten. En tig verzachtende omstandigheden hebt aangedragen. Maar Maroc_21 moord, verkrachting, plundering, pedofelie was toen fout, is nu fout en zal altijd fout blijven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ha Maroc,

Korinthiers is echt niet door Jezus geschreven hoor en Spreuken ook niet. Je citeert weer volop uit de Bijbel en dat is geweldig. Alleen moet je toch eens uitleggen of je de Bijbel niet meer vervalst vind, en zo ja welk deel dan. Je kan toch echt niet wilekeurig en opportunistisch stukken citeren en de goede Boodschap ontkennen.

Zomaar een klein punt: Jezus dronk wijn (Bijvoorbeeld de bruiloft te Kana). Jezus zegt dat spijswetten onzin zijn: we moeten naar ons hart kijken.

Spijswetten en hoofddoeken en geen handen geven, naar mekka gaan, enz: is ook zoiets als het witkalken van graven, denk ik.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

beste maroc,

ik vind deze forum nu pas en ik schrik een beetje van wat hier besproken wordt.

heb jij het hier over mij ?

liefs nadia.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Zover ik weet zijn er geen andere Nadia's actief op dit forum....

Waarom schrik je ervan?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:Zover ik weet zijn er geen andere Nadia's actief op dit forum....

Waarom schrik je ervan?
maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was geen praktiserend moslima in de perioden dat ik over jezus begon te dromen dus er wordt hier een verkeerd beeld gegeven.


ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op di sep 19, 2006 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Zover ik weet zijn er geen andere Nadia's actief op dit forum....

Waarom schrik je ervan?
omdat maroc heel brutaal is door hier een topic over aan te maken.
maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was toen namelijk geen moslima toen ik over jezus begon te dromen.

ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.

liefs nadia
Zover ik weet is Maroc man.
Trek het je niet zo persoonlijk aan. Het laat alleen maar zien hoe hopeloos Maroc is. En het geeft ons ook een grote inkijk in de psyche van een Moslim.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Zover ik weet zijn er geen andere Nadia's actief op dit forum....

Waarom schrik je ervan?
maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was geen praktiserend moslima in de perioden dat ik over jezus begon te dromen dus er wordt hier een verkeerd beeld gegeven.


ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.

liefs nadia
Zover ik weet is Maroc man.
Trek het je niet zo persoonlijk aan. Het laat alleen maar zien hoe hopeloos Maroc is. En het geeft ons ook een grote inkijk in de psyche van een Moslim.
ik zal hier geen nacht minder om slapen daar niet van maar hij moet niet de boel niet verdraaien, daar hou ik niet zo van.
dus bij deze weten jullie hoe het zit.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was geen praktiserend moslima in de perioden dat ik over jezus begon te dromen dus er wordt hier een verkeerd beeld gegeven.


ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.

liefs nadia
Zover ik weet is Maroc man.
Trek het je niet zo persoonlijk aan. Het laat alleen maar zien hoe hopeloos Maroc is. En het geeft ons ook een grote inkijk in de psyche van een Moslim.
ik zal hier geen nacht minder om slapen daar niet van maar hij moet niet de boel niet verdraaien, daar hou ik niet zo van.
dus bij deze weten jullie hoe het zit.

Ik heb Maroc wel vaker op een leugen (een evidente feitelijke verdraaing) betrapt zie het topic hieronder, desondanks komt hij toch wel symphatiek over.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Zover ik weet is Maroc man.
Trek het je niet zo persoonlijk aan. Het laat alleen maar zien hoe hopeloos Maroc is. En het geeft ons ook een grote inkijk in de psyche van een Moslim.
ik zal hier geen nacht minder om slapen daar niet van maar hij moet niet de boel niet verdraaien, daar hou ik niet zo van.
dus bij deze weten jullie hoe het zit.

Ik heb Maroc wel vaker op een leugen (een evidente feitelijke verdraaing)betrapt, maar toch komt hij wel symphatiek over.
zielig als hij zo ver wil gaan met een leugen om je eigen geloofsego de hemel in te prijzen.
het lijkt er op dat hij zo graag wil dat het verhaal in zijn visie past.
vreemd, maar goed.

thanks lodewijk.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je moet je vereerd voelen Nadia. :D
Volgens mij is Maroc weer actief geworden toen hij ontdekte dat er twee ex moslima’s ons forum kwamen verrijken.
Hij wil je weer terug naar de stal leiden om het zo maar even te zeggen.

Maar ik heb hem al gewaarschuwd dat dit een moeilijke klus gaat worden, want onze twee dames zijn prachtige vrouwen met een sterk karakter. :lol:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Simonida
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:23 pm

Re: Een brief voor mijn zuster Nadia

Bericht door Simonida »

Commentaar op het bijbelgebruik van Maroc.....
De Salaat van Jezus(vzmh)?

Matteüs 26:39 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Dit was in Getsemané. Dit mag een gebedshouding zijn, maar is zeker geen verplichting.
39 Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan!
Dit was ook een manier van bidden van Jezus:
Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen.
Psalmen 96:9 …Buigt u neder voor de Here…
Prima, buigen mag, is zelfs mooi, heb ik ook wel gedaan. Geen verplichting. Bij God gaat het om je hart en niet om regels.
De profeet Jezus (vzmh) deed zijn schoenen af als hij de gebedsruimte betreedt
Exodus 3:5…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…
Dit was geen gebedsruimte, maar een openbaring van God. Ook was het niet Jezus die dit deed, maar Mozes. Bidden kun je overal, met schoenen aan of met schoenen uit.

Voordat Jezus (vzmh) bad reinigt zich


Korintiërs 7:1 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…
Nieuwe vertaling:
"1 Omdat ons deze beloften zijn gegeven, geliefde broeders en zusters, moeten we onszelf reinigen van alle lichamelijke en geestelijke smetten en vol ontzag voor God ons hele leven heiligen. "
Je zegt “voordat Jezus bad”. Dat slaat nergens op, dat staat er gewoon niet. Bovendien zijn het woorden van Paulus. Het betekent dat we moeten stoppen met zonde waardoor ons lichaam en onze geest smerig wordt. Het heeft niets met uiterlijke wassingen te maken. We hebben wel de doop die als symbool die reiniging uitbeeldt.
Wat vond Jezus (vzmh) over het dragen van een hoofddoek?
1 Korinthiërs 11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

1Korintiërs 11:4-6…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
Dit zijn geen woorden van Jezus, maar van Paulus. Het gaat hier bovendien over bidden.

Wat vond Jezus (vzmh) van alcohol?
Spreuken 20:1Wijn is een spotter, bedwelmende drank is onstuimig, en iedereen die daardoor afdwaalt, is niet wijs.
Dit is geen uitspraak van Jezus, maar van Salomo. Jezus was zeker tegen drankmisbruik. Maar Jezus zei over wijn:
29” Ik zeg jullie: vanaf vandaag zal ik niet meer van de vrucht van de wijnstok drinken tot de dag komt dat ik er met jullie opnieuw van zal drinken in het koninkrijk van mijn Vader.’ 30 Nadat ze de lofzang hadden gezongen, vertrokken ze naar de Olijfberg.”
Hij gaf ook voorbeelden over jonge wijn in oude zakken en oude wijn in jonge zakken.
Hij maakte wijn op de bruiloft in Kana.

Hoe groette Jezus?

Lucas 24: 36Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.
Er is ook niets mis met deze groet, integendeel! Maar het is geen verplichting. In het verhaal van de Samaritaanse vrouw, valt Jezus met de deur in huis.
Jeuz (vzmh) leert ons te zeggen Inshallah
Jakobus 4:15 In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen
Jezus heeft dit woord niet gesproken. Het is een uitspraak van Jacobus. In christelijke kringen zeggen we “zo de Here wil”, of “als de Here het wil”. Dat is net zoiets als “inshallah”, maar ook weer geen verplichting. Iemand die met God leeft is zich bewust van zijn afhankelijkheid van God.


Eigenlijk vind ik dat je op deze manier geen Bijbelteksten mag gebruiken. Het is zo´n onzorgvuldig Bijbelgebruik! Je pakt er alleen de teksten uit waarvan je denkt dat je ze kunt gebruiken voor de propaganda van de Islam. Laat ook de teksten er omheen eens tot je eigen ziel doordringen. Dit is misbruik maken van de bijbel.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Briljante post Simonida! Ik buig er diep voor.
Heerlijk om een kenner aan het woord te horen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: Een brief voor mijn zuster Nadia

Bericht door nadia »

Simonida schreef:Commentaar op het bijbelgebruik van Maroc.....
De Salaat van Jezus(vzmh)?

Matteüs 26:39 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Dit was in Getsemané. Dit mag een gebedshouding zijn, maar is zeker geen verplichting.
39 Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan!
Dit was ook een manier van bidden van Jezus:
Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen.
Psalmen 96:9 …Buigt u neder voor de Here…
Prima, buigen mag, is zelfs mooi, heb ik ook wel gedaan. Geen verplichting. Bij God gaat het om je hart en niet om regels.
De profeet Jezus (vzmh) deed zijn schoenen af als hij de gebedsruimte betreedt
Exodus 3:5…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…
Dit was geen gebedsruimte, maar een openbaring van God. Ook was het niet Jezus die dit deed, maar Mozes. Bidden kun je overal, met schoenen aan of met schoenen uit.

Voordat Jezus (vzmh) bad reinigt zich


Korintiërs 7:1 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…
Nieuwe vertaling:
"1 Omdat ons deze beloften zijn gegeven, geliefde broeders en zusters, moeten we onszelf reinigen van alle lichamelijke en geestelijke smetten en vol ontzag voor God ons hele leven heiligen. "
Je zegt “voordat Jezus bad”. Dat slaat nergens op, dat staat er gewoon niet. Bovendien zijn het woorden van Paulus. Het betekent dat we moeten stoppen met zonde waardoor ons lichaam en onze geest smerig wordt. Het heeft niets met uiterlijke wassingen te maken. We hebben wel de doop die als symbool die reiniging uitbeeldt.
Wat vond Jezus (vzmh) over het dragen van een hoofddoek?
1 Korinthiërs 11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

1Korintiërs 11:4-6…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
Dit zijn geen woorden van Jezus, maar van Paulus. Het gaat hier bovendien over bidden.

Wat vond Jezus (vzmh) van alcohol?
Spreuken 20:1Wijn is een spotter, bedwelmende drank is onstuimig, en iedereen die daardoor afdwaalt, is niet wijs.
Dit is geen uitspraak van Jezus, maar van Salomo. Jezus was zeker tegen drankmisbruik. Maar Jezus zei over wijn:
29” Ik zeg jullie: vanaf vandaag zal ik niet meer van de vrucht van de wijnstok drinken tot de dag komt dat ik er met jullie opnieuw van zal drinken in het koninkrijk van mijn Vader.’ 30 Nadat ze de lofzang hadden gezongen, vertrokken ze naar de Olijfberg.”
Hij gaf ook voorbeelden over jonge wijn in oude zakken en oude wijn in jonge zakken.
Hij maakte wijn op de bruiloft in Kana.

Hoe groette Jezus?

Lucas 24: 36Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.
Er is ook niets mis met deze groet, integendeel! Maar het is geen verplichting. In het verhaal van de Samaritaanse vrouw, valt Jezus met de deur in huis.
Jeuz (vzmh) leert ons te zeggen Inshallah
Jakobus 4:15 In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen
Jezus heeft dit woord niet gesproken. Het is een uitspraak van Jacobus. In christelijke kringen zeggen we “zo de Here wil”, of “als de Here het wil”. Dat is net zoiets als “inshallah”, maar ook weer geen verplichting. Iemand die met God leeft is zich bewust van zijn afhankelijkheid van God.


Eigenlijk vind ik dat je op deze manier geen Bijbelteksten mag gebruiken. Het is zo´n onzorgvuldig Bijbelgebruik! Je pakt er alleen de teksten uit waarvan je denkt dat je ze kunt gebruiken voor de propaganda van de Islam. Laat ook de teksten er omheen eens tot je eigen ziel doordringen. Dit is misbruik maken van de bijbel.
maroc probeerde mij met zijn citaten te misleiden, ik had het al door.
lief van je dat jij dit recht wil zetten want hij maakt grof misbruik van citaten...maroc is net een slang af en toe.

by the way, thanxs voor je uitleg.

liefs nadia
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

nadia schreef:maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was geen praktiserend moslima in de perioden dat ik over jezus begon te dromen dus er wordt hier een verkeerd beeld gegeven.

ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.
HaloOOoooo

Ik heb deze brief geschreven omdat je het had over je droom das ten eerste. Ten tweede heb je nooit op deze brief gereageerd daarom heb ik je privé gemaild. Je mailde wel terug.. maar in plaats dat je me antwoord geeft stelde je vragen. Ik heb je vraag be-antwoord (denk aan je belofte) en hoopte op jouw antwoord. Maar je negeerde me. Maakt niet uit! Ten derde heb ik de brief ge-eindigd met de woorden uw broeder.

Ik wist wel dat de droom niets met het verlaten van je Islam te maken zou hebben. Wat ik zeker weet is, gebaseerd op de uitspraak van de profeet Mohammed (vzmh) is dat je droom waar is. Tenzij je gelogen hebt natuurlijk.

Waar ik in ge-intreseerd was en nog steeds is wat heb je precies gezien? In levenden lijve? En heeft hij tegen je gesproken of keek Hij (vzmh) je boos/woedend aan? Ik denk namelijk dat hij niet tegen je gesproken heeft???? Waarom weet je heel zeker dat het Jezus is? Zoals je waarschijnlijk weet een boodschap via een droom behoort drie keer te herhalen wil je het zeker weten?

Maar je zegt wel dat je voor "liefde kiest en niet voor haat" en dat je het zeker wist dat het Jezus was geweest die in je dromen versheen. Ik weet niet in hoeverre die twee uitspraken met elkaar linken.

Dus als je een andere profeet droomt dan ga je ook van religie veranderen? Als je Mozes (vzmh) dan kies je voor liefde en wordt je Joods? En wat als je Zacharia's droomt? Wordt je een Zachariaat? En Lot een Lotie? enz.

En als je een poesje droomt? Ga je je goudvisje omruilen voor het poesje? En liefde voor haat? En roepen als een gek:

'O gij poesje die in het direntuin zijt, uw naam wordt geheiligd en ....?

Ziet u dat u heel erg vaag bent? En dan mij ook gemeen, een slang en weet ik veel welke woorde je allemaal gebruikte noemen! Denk je dat ik geen gevoelens heb? Maar je beweert iets en vervolgens wil je er niet over praten??

Ik heb daar vrede mee dat kan je ook uit bovenstaand brief herleiden. Wat als de valse Christus (anti-Christ) verschijnt met zijn bovennatuurlijke macht? Deze valse Christus zal namelijk claimen dat hij Goddelijk is en iedereen die hem niet wil accepteren zal de zoete dood en marteling ondergaan. Volg je alles voor een klein wondertje? Vervloek je je vader in naam der liefde. En uit veel van je berichten kan ik integenstelling tot Sanne herleiden dat jouw kennis zowel over de Isalm als over het Christendom nihil is. Op zich geen ramp. Niemand is geleerd geboren.

Bovendien ik ben net al u zoekend naar waarheid (ik heb veel over dit onderwerp geschreven) ik stel niet zo maar vragen. Ik neem vragen van iedereen zeer serieus omdat ik weet wat het betekent "zoekend naar waarheid".

Alle profeten in hun profetie waren ze allemaal "zoekend naar waarheid". Hij die denkt de waarheid gevonden te hebben heeft in feite de waarheid hem/haar verlaten. Ik weet niet of je het verhaal van de profeet Abraham (vzmh) kent! Deze jongeman was een zoekende naar waarheid. Hij twijfelde in de afgoden van zijn volk en disscuseerde met zijn volk (en zijn vader) zegende over Zijn Heer:

Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;
En Die mij voedsel en drank geeft.
En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;
En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen.
En Die, hoop ik, mij mijn tekortkomingen zal vergeven op de Dag des Oordeels."
"Mijn Heer schenk mij wijsheid en voeg mij bij de rechtvaardigen;
En geef mij een goede naam onder de komende geslachten.
En maak mij een der erfgenamen van de Tuin der Zaligheid.
(De Heilige Koran: 26: 78-85)


mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Maroc_21 schreef:
nadia schreef:maroc heeft niet netjes gehandeld in mijn optiek.

ik heb ergens tussendoor iets verteld over mijn droom, maroc heeft mij prive gemaild met de vraag of dat ik met haar/hem mijn droom wilde delen, aangezien ik hier geen interesse voor had, heb ik dit niet gedaan.
maroc is haar eigen gang gegaan en ik heb deze forum niet gezien/ondekt, ik zie het nu pas en ik dacht, jeetje dat lijkt mij wel, ik wilde nog reageren ook totdat ik de reactie van ariel zag.

ik wil niet dat maroc mij als persoon uit eigen houtje gaat beschrijven ik vind het brutaal om dit zo te doen, ze heeft mij niet eens op de hoogte gesteld.

maroc laat hier over komen alsof zij weet hoe ik was op dat moment.
zij maakt van mij een superieur moslima terwijl zij niets over mij weet.
ik was geen praktiserend moslima in de perioden dat ik over jezus begon te dromen dus er wordt hier een verkeerd beeld gegeven.

ik heb over jezus gedroomd sinds vele jaren geleden maar het heeft juist niets met de islam te maken gehad en zo heeft maroc dit wel laten overkomen.
HaloOOoooo
Ik heb deze brief geschreven omdat je het had over je droom das ten eerste.

waarom laat jij mij niet eerst zien wat je over mij schrijf want je hebt wel iets geschreven wat niet klopt.
Ten tweede heb je nooit op deze brief gereageerd daarom heb ik je privé gemaild. Je mailde wel terug.. maar in plaats dat je me antwoord geeft stelde je vragen. Ik heb je vraag be-antwoord (denk aan je belofte) en hoopte op jouw antwoord. Maar je negeerde me. Maakt niet uit! Ten derde heb ik de brief ge-eindigd met de woorden uw broeder.
Ik wist wel dat de droom niets met het verlaten van je Islam te maken zou hebben. Wat ik zeker weet is, gebaseerd op de uitspraak van de profeet Mohammed (vzmh) is dat je droom waar is. Tenzij je gelogen hebt natuurlijk.
ik heb niet gelogen, dit voorop gesteld want ik lieg niet zomaar, waarom zou ik... en wat betreft mohammed, ik weet5 zeker dat ik niet over hem heb gedroomd, het was jezus maar wat maakt het eigenlijk uit !! jezus ken jij toch ook !!
Waar ik in ge-intreseerd was en nog steeds is wat heb je precies gezien? In levenden lijve? En heeft hij tegen je gesproken of keek Hij (vzmh) je boos/woedend aan? Ik denk namelijk dat hij niet tegen je gesproken heeft???? Waarom weet je heel zeker dat het Jezus is? Zoals je waarschijnlijk weet een boodschap via een droom behoort drie keer te herhalen wil je het zeker weten?
lieverd, ik geloof niet in MOETEN, de droom was een prachtige droom maar nog steeds ervaar ik het als bizar en ja ik kreeg teksten te zien.
voor mij persoonlijk.
Maar je zegt wel dat je voor "liefde kiest en niet voor haat" en dat je het zeker wist dat het Jezus was geweest die in je dromen versheen. Ik weet niet in hoeverre die twee uitspraken met elkaar linken.
ik kies voor liefde en niet voor haat doelde ik op geen hatelijke opvoeding maar een liefdevolle opvoeding...ik leerde thuis de nederlanders niet lief te hebben en dit zie ik nu als haat, symbolisch.
en liefde is hetgeen waar ik persoonlijk voor sta, liefde is een heel diep en breed begrip.
dus droom over jezus heeft dus niets met dit te maken."liefde kiest en niet voor haat".
Dus als je een andere profeet droomt dan ga je ook van religie veranderen? Als je Mozes (vzmh) dan kies je voor liefde en wordt je Joods? En wat als je Zacharia's droomt? Wordt je een Zachariaat? En Lot een Lotie? enz.
En als je een poesje droomt? Ga je je goudvisje omruilen voor het poesje? En liefde voor haat? En roepen als een gek:

'O gij poesje die in het direntuin zijt, uw naam wordt geheiligd en ....?

domme uitspraken dus hier reageer ik niet op......
Ziet u dat u heel erg vaag bent? En dan mij ook gemeen, een slang en weet ik veel welke woorde je allemaal gebruikte noemen! Denk je dat ik geen gevoelens heb? Maar je beweert iets en vervolgens wil je er niet over praten??
maroc, luister goed...ik noemde jou een slang, symbolisch, omdat jij je ook zo voortbeweegd. als jij echt gevoelens zou hebben dan zou jij andere vragen eerlijk beantwoorden en mohammed´s daad met een kind verafschuwen, je zou een anders gelovige geen varken noemen en ga zo maar door...dus in mijn ogen heb jij weinig gevoelens die werken, jij leeft volgens jouw boek en niet anders !!!
Ik heb daar vrede mee dat kan je ook uit bovenstaand brief herleiden. Wat als de valse Christus (anti-Christ) verschijnt met zijn bovennatuurlijke macht? Deze valse Christus zal namelijk claimen dat hij Goddelijk is en iedereen die hem niet wil accepteren zal de zoete dood en marteling ondergaan. Volg je alles voor een klein wondertje? Vervloek je je vader in naam der liefde. En uit veel van je berichten kan ik integenstelling tot Sanne herleiden dat jouw kennis zowel over de Isalm als over het Christendom nihil is. Op zich geen ramp. Niemand is geleerd geboren.
jij wil niet weten wat een mens kan weten zonder boeken !! god is almachtig, geloof me.
en
ik ben van mening dat je geen gelovige moet zijn vanuit een boek of iets dergelijks, het hartje moet eerst zelf verlangen naar god.
Bovendien ik ben net al u zoekend naar waarheid (ik heb veel over dit onderwerp geschreven) ik stel niet zo maar vragen. Ik neem vragen van iedereen zeer serieus omdat ik weet wat het betekent "zoekend naar waarheid".

Alle profeten in hun profetie waren ze allemaal "zoekend naar waarheid". Hij die denkt de waarheid gevonden te hebben heeft in feite de waarheid hem/haar verlaten. Ik weet niet of je het verhaal van de profeet Abraham (vzmh) kent! Deze jongeman was een zoekende naar waarheid. Hij twijfelde in de afgoden van zijn volk en disscuseerde met zijn volk (en zijn vader) zegende over Zijn Heer:

Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;
En Die mij voedsel en drank geeft.
En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;
En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen.
En Die, hoop ik, mij mijn tekortkomingen zal vergeven op de Dag des Oordeels."
"Mijn Heer schenk mij wijsheid en voeg mij bij de rechtvaardigen;
En geef mij een goede naam onder de komende geslachten.
En maak mij een der erfgenamen van de Tuin der Zaligheid.
(De Heilige Koran: 26: 78-85)


mvg,
je zegt hier bijvoorbeeld dat jij zoekende bent en toch heb jij geen vragen, snap je..
dit is namelijk onmogelijk, elke mens heeft vragen.

waneer er onderwerping in slechte zin bij komt kijken dan weet ik dat het niet van god kan zijn omdat god liefde is....
god kent ook geen dwang, maar vrije wil...

liefs nadia.
Dae Rolf
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 28, 2006 3:00 am

Bericht door Dae Rolf »

Voor Maroc_21, omdat deze persoon zo van Bijbelteksten houdt:

Galaten 1: 1-9
Paulus de Apostel schreef:Van: De apostel Paulus en alle Christenen die hier bij mij zijn. Aan: de gemeente in Galatië.

Ik ben niet door mensen uitgekozen om apostel te zijn, maar door Jezus Christus en God de Vader, die Hem uit de dood heeft laten opstaan.
De genade en vrede van God, onze Vader, en van onze Here Jezus Christus wens ik u toe.
Christus heeft Zichzelf voor onze zonden aan de dood overgegeven, om ons te bevrijden uit de macht van de hedendaagse slechte wereld. Hij deed daarmee de wil van God, onze Vader, die daarvoor altijd en eeuwig geëerd en geprezen za worden. Amen.
Ik ben verbaasd dat u mijn woorden zo vlug naast u hebt neergelegd en een ander 'evangelie' gelooft. God heeft in Zijn liefde en goedheid door Jezus Christus eeuwig leven gegeven, en nu gelooft u een boodschap die niet van God is!
U bent van de wijs gebracht door bepaalde personen die een verkeerd beeld van Christus geven. Als iemand aankomt met een andere leer dan het goede nieuws, dat u van ons ontvangen hebt, moet u hem uit de weg gaan. Zo iemand is een vloek.
Collossenzen 2: 4-8
Paulus de Apostel schreef:Ik dit u om te voorkomen dat men u door mooie woorden misleidt. Al ben ik lichamelijk ver weg, in mijn geest ben ik bij u. Ik zie met blijdschap hoe ordelijk het bij u toegaat en hoe sterk uw geloof in Christus is. Daarom moet u, die Jezus Christus als uw Here hebt ontvangen, in het dagelijks leven één met Hem blijven. Met uw wortels diep in Hem verankerd, moet u uw leven door Hem laten opbouwen. Blijf in geloof vasthouden aan wat u over Hem hebt geleerd, en laat uw hart daarbij overvloeien van dankbaarheid. Wees altijd op uw hoede. Laat u niet misleiden door mensen die met hun filosofiëen en verleidelijk gepraat proberen u weer tot een slaaf van menselijke tradities te maken. Die filosofiëen zijn hen ingegeven door de geesten van deze wereld, en niet door Christus.
...sorry voor de onderbreking, maar dit MOEST er gewoon even uit...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Als ik daaraan mag toevoegen:

Pas op voor de valse profeten. Ze komen in schaapskleren naar u toe, maar in werkelijkheid zijn het roofzuchtige wolven. U kunt hen herkennen aan hun vruchten. Men plukt geen druiven van doornstruiken en geen vijgen van distels. Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom geen goede. Zo kunt u hen herkennen aan hun vruchten. (Matt. 7:15-18,20)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

-Galaten 1: 1-9
-Collossenzen 2: 4-8

Bedankt Rolf ,Ik moest precies aan dezelfde verzen denken.


Beste Maroc,

Als jij waarlijk gelooft dat de Bijbel niet meer in ze origineele vorm is snap ik niet waarom jij telkens terug grijpt op de Bijbel om jouw argumenten kracht bij te zetten.Bouw je dan niet je huis op los zand??

Verder meen je dat jij(geloofsgemeenschap)Dichter bij de Heere Jezus staat dan de Christenen.Om jouw argument kracht bij te zetten gebruik je bepaalde "uit ze context gehaalde" bijbelverzen om bepaalde ritueelen te bevestigen.Dit is alleen een bevestiging over jouw Beperkte Kennis van de Heere Jezus.Die gaf niets om ritueelen.
De intentie van het hart is het belangrijkste

Voorbeeld
1 In die tijd liep Jezus op een sabbat door de korenvelden. Zijn leerlingen hadden honger en begonnen aren te plukken en ervan te eten. 2 Toen de Farizeeën dat zagen, zeiden ze tegen hem: ‘Kijk, uw leerlingen doen iets dat op sabbat niet mag.’ 3 Hij antwoordde: ‘Hebt u niet gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen honger hadden, 4 hoe hij het huis van God binnenging en er met hen van de toonbroden at, terwijl noch hij noch zijn mannen daarvan mochten eten, alleen de priesters? 5 En hebt u niet in de wet gelezen dat de priesters die op sabbat in de tempel dienst doen en zo de sabbat ontwijden, onschuldig zijn? 6 Ik zeg u: hier gaat het om meer dan de tempel! 7 Als u begrepen had wat bedoeld wordt met: “Barmhartigheid wil ik, geen offers,” dan zou u geen onschuldigen hebben veroordeeld. 8 Want de Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’
9 Hij trok weer verder en kwam in hun synagoge. 10 Daar stond iemand met een verschrompelde hand. Omdat ze Jezus wilden aanklagen, vroegen ze: ‘Is het toegestaan op sabbat te genezen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Stel dat u maar één schaap hebt en dat valt op sabbat in een kuil, wie van u zou het niet vastgrijpen en het er weer uit halen? 12 En is een mens niet veel meer waard dan een schaap? Daaruit volgt dat we op sabbat goed mogen doen.’ 13 Toen zei hij tegen de man: ‘Steek uw hand uit.’ Hij stak hem uit en er kwam weer leven in, zijn hand werd weer even gezond als de andere. 14 De Farizeeën dropen af
Verder is het Grootste verschil tussen Het Christendom en de Islam niet de ritueelen Of de titel van de Heere Jezus maar de Kruisiging.Want zoals Broeder Paulus zei ;Indien Christus niet aan het Kruis voor onze zonden gestorven is en ten derde dage opgewekt uit de Dood zou ons geloof zonder inhoud zijn.

In de Islam word beweerd dat God de Heere Jezus behoed heeft van deze afschuwelijke dood en iemand in zijn gelijkenis zijn lot heeft laten ondergaan.Op 1e gezicht een vrij logische gedachte dat God zijn Boodschapper beschermd .Zo dacht Ook Broeder Petrus

21 Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt. 22 Petrus nam hem ter zijde en begon hem fel terecht te wijzen: ‘God verhoede het, Heer! Dat zal u zeker niet gebeuren!’ 23 Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.
Mohammed Beweerde Dat Heere Jezus de Dood bespaard is gebleven.Terwijl hier Duidelijk staat dat dit een duivelse Gedachte is.

Waarom

Want indien de Heere Jezus niet Gestorven is voor onze zonde .Zouden wij nog steeds onder de zonde leven en in de macht zijn van de Satan.Wat de Satan ons graag wil doen geloven (kijk naar Petrus)

Er bestaat geen grotere liefde dan je leven te geven voor iemand anders zo staat het geschreven.Zo is het vervuld door de Heere Jezus

Verder staat er geschreven Dat een goede Boom geen slechte vruchten kan dragen en een Slechte Boom goede Vruchten.Hiermee wordt bedoeld dat een goed persoon geen slechte daden kan doen of een slecht persoon goede daden.Je hoeft dus enkel naar het Leven te kijken Naar de Heere Jezus en naar die van Mohammed.

Je beweerd dat Nadia op de verkeerde weg zit nu.Dit Doet me denken aan een getuigenis van een Ex-moslim die net als jou dit stelde aan Christenen.In zijn droom(visioen) kwam iemand naar hem toe
hij vroeg
Wie bent u?......Ik ben de Heere Jezus,waarom val je mij schapen aan
Hij;...............Ik val uw schapen niet aan maar ik wil hun slechts op
het rechte pad brengen
Heere Jezus.....Jij zit op de verkeerde weg Want ik ben de weg

Ik hoop dat je ooit in staat bent objectief te zijn tegenover de 2 verschillende Geloven.Want nu heb je een tunnelvisie

Moge God jou leiden zoals hij ook met Zuster Nadia heeft gedaan

Gods zegen
Ric0
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Beste maroc,

ik reageer hier even op:
Hij die je zag in je dromen is werkelijk de Jezus (vzmh) . Want de duivel komt nooit in de gedaante van een profeet. De duivel neemt vaak de gedaante van een mens aan, maar van een profeet neemt hij nooit aan, aldus onze Nobele Profeet Mohammed in een hadith.

Fout!

De duivel doet dat wel,omdat profeten ,uitgezonderd de Heere Jezus,
mensen waren met ook een zondig hart.

Ik geef je een stukje tekst uit de bijbel. 1 Samuel 28:11-12
11 Toen zeide de vrouw: Wien zal ik u doen opkomen? En hij zeide: Doe mij Samuël opkomen.

12 Toen nu de vrouw Samuël zag, zo riep zij met luider stem, en de vrouw sprak tot Saul, zeggende: Waarom hebt gij mij bedrogen? Want gij zijt Saul.



God wilde niet meer tot Saul spreken,dus ging Saul om raad naar een waarzegster,en vroeg haar de profeet Samuel op te roepen.
Maar dat is Samuel niet geweest,maar de duivel heeft zijn gedaante aangenomen.

Groetjes habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Dit moet er wel bij,

Als Jezus werkelijk d.m.v. dromen tot een mens spreekt, dan is dat niet namens de islam,of mohammed of allah.

Maar namens Hemzelf,de Drieenige God van hemel en aarde.

habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Plaats reactie