vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

momo schreef:
Ariel schreef:
momo schreef:ok, stelt u de vraag en u krijgt anwoorden, en probeer mij maar te kleineren door stellinen en bewijgen. Ga je gang.
Beste momo.
Fijn dat je niet van plan bent om ons te verlaten.
Ik begrijp dat wij jou vragen mogen stellen, en dat jij die voor ons beantwoord.

Mijn vraag aan jou is of jij voor of tegen het slaan van vrouwen ben.
Ik hoop dat je eerst even deze video wil bekijken.
Het is een vrijdag preek van een Moslim geleerde.

Wife Beating in Islam - Only a rod will help!
http://www.youtube.com/watch?v=iWGA8i6scYY
Ik ben tegen het onnodig slaan van een vouw. Maar als je wet zegt dat je in bepaalde omstandigheden je vrouw mag slaan dan is dat je eigen keuze. En als je één moslim iets slecht ziet doen dan moet je niet ineens denken dat de hele moslimwereld zo is.
Je slaat NOOIT naar een vrouw, lafbek ! Wet of geen wet!
Daarbij, in ONS wetboek is het verboden! Dus, de 'goddelijke' wetten staan boven de onze ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

momo schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
En als je één moslim iets slecht ziet doen dan moet je niet ineens denken dat de hele moslimwereld zo is.
Als je alle discussies goed leest, zie je dat we nooit moslims individueel op de hak nemen, maar enkel de leer.

Slechte en goede mensen heb je namelijk overal.
Ja maar soms zie je ook dat sommige mensen als volgt argumenteren:"Die moslims hebben weer die bank overvallen".Je kan marokaan zijn maar daarvoor niet moslim hé.
hoeveel % marokkanen zijn niet-moslim?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

sprot schreef: Je slaat NOOIT naar een vrouw, lafbek ! Wet of geen wet!
Daarbij, in ONS wetboek is het verboden! Dus, de 'goddelijke' wetten staan boven de onze ?
Tuurlijk, weer vooroordelen man!! Wie heeft er gezegt dat ik vrouwen sla??? En JAA ALLAH (swt) staat boven alle wetten en ik geloof 100% in zijn wetten. Je mag me alltijd dwaas of lafbek noemen maar mij over haal je me nooit om af te wijken van allah's geloof!!
U kunt nooit begrijpen hoe groot het geloof in de islam is bij de moslims, u moet daarvoor besef hebben.
allah oe akbar
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

sprot schreef: Heel simpel, degene die niet geloven.
hoeveel % marokkanen zijn niet-moslim?
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef: U kunt nooit begrijpen hoe groot het geloof in de islam is bij de moslims, u moet daarvoor besef hebben.
Ik besef zeer goed, momo, hoe sectes werken, en hoe indoctrinatie werkt.

Wat 'n minachting dat je hier toont. :)

Denk je misschien dat mensen van een andere religie minder geloven?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ketter schreef:
momo schreef: U kunt nooit begrijpen hoe groot het geloof in de islam is bij de moslims, u moet daarvoor besef hebben.
Ik besef zeer goed, momo, hoe sectes werken, en hoe indoctrinatie werkt.

Wat 'n minachting dat je hier toont. :)

Denk je misschien dat mensen van een andere religie minder geloven?
Als u dat wist dan zou u moslim zijn!!
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Ketter schreef:
momo schreef: U kunt nooit begrijpen hoe groot het geloof in de islam is bij de moslims, u moet daarvoor besef hebben.
Ik besef zeer goed, momo, hoe sectes werken, en hoe indoctrinatie werkt.

Wat 'n minachting dat je hier toont. :)

Denk je misschien dat mensen van een andere religie minder geloven?
Als u dat wist dan zou u moslim zijn!!
Neen, omdat ik dat besef ben ik agnost.
Het beeld dat jullie van God geven is van een wreedaardige narcist. Het spijt me, ik kan zoiets niet van God denken. Wel van de duivel, niet van God.

Snap je?

Maar je beantwoord mijn vraag niet: denk jij dat mensen van een andere religie minder diep geloven?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ketter schreef: Maar je beantwoord mijn vraag niet: denk jij dat mensen van een andere religie minder diep geloven?

mvg,
Ketter
Kijkt u zelf hé, hoeveel mensen gaan er iedere dag naar de kerk en geloven ECHT diep in hun hart???
Ik heb zelf getuigen die het mij zeggen.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Ketter schreef: Maar je beantwoord mijn vraag niet: denk jij dat mensen van een andere religie minder diep geloven?

mvg,
Ketter
Kijkt u zelf hé, hoeveel mensen gaan er iedere dag naar de kerk en geloven ECHT diep in hun hart???
Ik heb zelf getuigen die het mij zeggen.
Je beperkt je tot hier in de streken, de moderne mens. Maar de moderne mens heeft zich geëmancipeerd van de kerk. We zijn weer vrij van onderdrukkers op basis van foute ideologieën. Jullie moeten dat nog doen.

Maar vroeger waren er ook martelaren in het Christendom.

Denk jij dat een huidige Hindoe minder diep gelooft?
Of een Bhoeddhist?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kijkt u zelf hé, hoeveel mensen gaan er iedere dag naar de kerk en geloven ECHT diep in hun hart???
De pilaarbijters, die elke dag naar de kerk gaan, maar niet in hun hart geloven zijn ervantussen.
Een Christen kan ECHT diep in zijn hart geloven zonder die dagelijkse rituele hersenspoeling openlijk te moeten belijden.
Zijn Muslims al zo ver?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ketter schreef:
We zijn weer vrij van onderdrukkers op basis van foute ideologieën.
Maar vroeger waren er ook martelaren in het Christendom.

Of een Bhoeddhist?
Dus ofwel is het chatolisisme fout oftewel hebben julie het veranderd waardoor de goddelijke waarde weg is. Ik geloof 100000% in jezus en in zijn boek, de bijbel(die van vroeger).
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Ketter schreef:
We zijn weer vrij van onderdrukkers op basis van foute ideologieën.
Maar vroeger waren er ook martelaren in het Christendom.

Of een Bhoeddhist?
Dus ofwel is het chatolisisme fout oftewel hebben julie het veranderd waardoor de goddelijke waarde weg is. Ik geloof 100000% in jezus en in zijn boek, de bijbel(die van vroeger).
Waarom zou ik het Catholicisme veranderen?
Waarom zouden gelovigen hun heilig boek veranderen?
Daar ligt de bewijslast aan jullie.

Mijn vraag blijft: Waarom denk je dat een Hindoe of een Bhoeddhist minder sterk gelooft dan jullie?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ketter schreef:
Mijn vraag blijft: Waarom denk je dat een Hindoe of een Bhoeddhist minder sterk gelooft dan jullie?
Hindoes geloven in wat ze geloven en ik heb daar geen problemen mee.
Maar ze zijn wel in de minderheid.
allah oe akbar
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar ze zijn wel in de minderheid.
Wat bedoel je met minderheid?
Hindus en Buddhisten zijn veel meer dan Moslims vertegenwoordigt in Wetenschap, Kunsten, Muziek en sport.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Ketter schreef:
Mijn vraag blijft: Waarom denk je dat een Hindoe of een Bhoeddhist minder sterk gelooft dan jullie?
Hindoes geloven in wat ze geloven en ik heb daar geen problemen mee.
Maar ze zijn wel in de minderheid.
Als waarheid een kwestie is van meerderheid of minderheid, dan was de aarde 1000 jaar geleden plat. En dan hebben de Christenen gelijk, niet de moslims.

Trouwens, ze zijn met 50 miljoen.
Boeddhisten zijn zelfs met zo'n 500 miljoen.

Dus je geeft toe dat ze even hard geloven? Maar dan kun je toch niet beweren dat Islam juist is omdat er zoveel gelovigen zijn?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ketter schreef:
momo schreef:
Ketter schreef:
Mijn vraag blijft: Waarom denk je dat een Hindoe of een Bhoeddhist minder sterk gelooft dan jullie?
Hindoes geloven in wat ze geloven en ik heb daar geen problemen mee.
Maar ze zijn wel in de minderheid.
Als waarheid een kwestie is van meerderheid of minderheid, dan was de aarde 1000 jaar geleden plat. En dan hebben de Christenen gelijk, niet de moslims.

Trouwens, ze zijn met 50 miljoen.
Boeddhisten zijn zelfs met zo'n 500 miljoen.

Dus je geeft toe dat ze even hard geloven? Maar dan kun je toch niet beweren dat Islam juist is omdat er zoveel gelovigen zijn?

mvg,
Ketter
Maar hebt u nooit de vraag gesteld aan u eigen "WAAROM ZIJN ER ZOVEEL MOSLIMS EN WAAROM IS DE ISLAM DE SNELSTGROEIENDEN GODSDIENST????" En de islam groeit niet omdat ze kinderen hebben of van die andere nonsens argumenten die ik al eerder heb gehoord, maar omdat mensen diep nadenken en zich BEKEREN!!!
allah oe akbar
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En de islam groeit niet omdat ze kinderen hebben of van die andere nonsens argumenten die ik al eerder heb gehoord, maar omdat mensen diep nadenken en zich BEKEREN!!!
Geef eens enkele van de resultaten van dat diepe nadenken in Islam.
Ik ken er geen.
Zoveel achterlijken en religieshopers lopen er ook niet rond.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef: Maar hebt u nooit de vraag gesteld aan u eigen "WAAROM ZIJN ER ZOVEEL MOSLIMS EN WAAROM IS DE ISLAM DE SNELSTGROEIENDEN GODSDIENST????" En de islam groeit niet omdat ze kinderen hebben of van die andere nonsens argumenten die ik al eerder heb gehoord, maar omdat mensen diep nadenken en zich BEKEREN!!!
Ik wil die "snelst groeiende Godsdienst" wel betwisten, hoor. Het is niet met het aantal bekeerlingen.

Zoals ik al zei, ik vind het aantal gelovigen irrelevant. Trouwens, de snelst groeiende ideologie in de jaren 1940 waren de fascisten, en in de jaren 1960 de communisten. Fijn. Geloof me, massa's en kuddes zijn niet mijn ding.

Ik denk diiieep, momo, soms zeer diieep. En sorry, ik vind heel veel foute dingen in de Koran. En de wijsheden zijn niet meer dan menselijk.

Pas op; ik heb respect voor mensen die bereid zijn om hun overtuiging fel en vredevol te verdedigen. Zo ben ik ook. Dus je staat bij mij niet op een laag schavotje of zo. Je hebt de moed om je hier bloot te geven. Mijn respect.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef: Maar hebt u nooit de vraag gesteld aan u eigen "WAAROM ZIJN ER ZOVEEL MOSLIMS EN WAAROM IS DE ISLAM DE SNELSTGROEIENDEN GODSDIENST????" En de islam groeit niet omdat ze kinderen hebben of van die andere nonsens argumenten die ik al eerder heb gehoord, maar omdat mensen diep nadenken en zich BEKEREN!!!
Waarom zijn er zoveel Moslims?
Omdat iedereen automatisch moslim word als hij in een islamitisch gezin geboren word.
Moslims nemen meer kinderen dan westerse gezinnen.
Het is verboden ( op straffe van de dood) om je religie af te leggen, vandaar dat veel mensen moslim op papier zijn, maar in hun hart hebben ze de Islam al lang verworpen.
Toch worden deze mensen als Moslims geteld.

In Islam bestaat dwang. In sommige landen worden Christenen met het zwaard gedwongen om Moslim te worden.

“De Mohammedaanse verovering van India is waarschijnlijk het bloedigste verhaal uit de geschiedenis. Islamitische geleerden en historici hebben met trots en plezier geschreven over de slachting onder de hindoes, de gedwongen bekeringen, het afvoeren van hindoevrouwen en kinderen naar slavenmarkten en de vernietiging van tempels door islamitische strijders tussen 800 en 1700. Miljoenen hindoes werden met het zwaard tot de islam bekeerd.”


Ik kan je vertellen dat mensen ( vaak vrouwen die verliefd worden op een moslim) en zich tot de islam bekeren NIET nadenken maar als een domme eend een stomme fout maken waar ze later meestal enorm spijt van krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: vrouwen

Bericht door Monique »

momo schreef:Circe, je moet de boeken niet enkel begrijpen maar er zit soms een moraal bij. Om die moraal te begrijpen moet u niet enkel de basisschool gedaan hebben maar moet u een hoge geleerde zijn. De Koran moet beter geinterpreteerd worden. .
M.a.w. iedere moslim op aarde is een hoge geleerde?
Hoeveel basisscholen waren er in de 8 eeuwse woestijn?
Hoeveel basisscholen zijn er NU in de woestijn?
Hieveel geleerden heeft de islam voortgebracht?
Het is toch verboden in islam om andere boeken dan de koran te raadplegen?
Wat is trouwens gebeurd met het "de koran is voor iedereen, DUIDELIJK en van alle tijden? Wanneer je een "hoge geleerde" moet zijn om het te begrijpen heeft allah toch een foutje gemaakt?
Dus die argumenten van minderwaardigheid die voelen onze vrouwen toch niet. U mag het ze zelf komen vragen. Ze voelen zich verlost
Tuurlijk zeggen ze dat. Wanneer ze zeggen dat ze VRIJ willen zijn gaat de kop eraf.
Amorele atheistische nitwit
br
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 9:46 pm

Bericht door br »

Mohammed was een analfabeet......
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ariel schreef: Moslims nemen meer kinderen dan westerse gezinnen.
Het is verboden ( op straffe van de dood) om je religie af te leggen, vandaar dat veel mensen moslim op papier zijn, maar in hun hart hebben ze de Islam al lang verworpen.
Toch worden deze mensen als Moslims geteld.
Hoe tellen de christenen hun aantal?? Iedere gedoopte kind is "christen".Maar ik ken mensen die dat gewoon doe vanuit hun cultuur!! dus nog erger.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

momo schreef:
Ariel schreef: Moslims nemen meer kinderen dan westerse gezinnen.
Het is verboden ( op straffe van de dood) om je religie af te leggen, vandaar dat veel mensen moslim op papier zijn, maar in hun hart hebben ze de Islam al lang verworpen.
Toch worden deze mensen als Moslims geteld.
Hoe tellen de christenen hun aantal?? Iedere gedoopte kind is "christen".Maar ik ken mensen die dat gewoon doe vanuit hun cultuur!! dus nog erger.
(Die heten culturele Christenen).

Een manier is te kijken hoeveel mensen staan ingeschreven in de kerkregisters.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nee, daar ga jij de fout in.
In ons paspoort staat niet wat voor religie wij hebben.
Het staat wel in jullie paspoort.
En als een Christen zijn geloof wil afzweren dan hoeft hij alleen een brief naar het kerkelijk bureau te sturen en dan is hij/zij uitgeschreven.

Maar je weet zelf net zo goed als ik dat het heel moeilijk zo niet onmogelijk is om je als Moslim uit te laten schrijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

momo schreef:
Ketter schreef:
Mijn vraag blijft: Waarom denk je dat een Hindoe of een Bhoeddhist minder sterk gelooft dan jullie?
Hindoes geloven in wat ze geloven en ik heb daar geen problemen mee.
Maar ze zijn wel in de minderheid.
Alhoewel ik vind dat je hier gelijk hebt qua "geen problemen mee hebben" (meerderheid of minderheid in religie is van geen tel: er bestaat geen stemrecht in religie).

dus, alhoewel je hier een mooi punt laat zien (dat je geen probleem hebt met Hindoes) overtreedt je hier vierkant je eigen Koran waarin staat dat je deze mensen (ze behoren niét tot de mensen van "het boek") vierkant de kop af moet kappen.....wegens polytheis of ongelovig (pick you choice)

Wat vind je van "het" boek dat zegt dat hindoes de kop moeten worden afgekapt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie