Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

D66 is een marxistisch-racistische partij

Door Frits Bosch · 5 september 2020

Afbeelding

Dat een partij zonder identiteit identiteitsbeleid bepleit verbaast niet. Frits Bosch beschrijft wat het behelst, hoe het wordt toegepast en wat de rol van D66 is. En meer.

Is D66 een partij zonder ideologie? Nee, al lang niet meer. D66 was de ‘Radicaal Democratische partij’ van Hans van Mierlo en het “Redelijk Alternatief” van Jan Terlouw. Nu heeft D66 een ideologie gevonden in identiteitspolitiek.

Politiek anker
Kent D66 een stevig politiek anker? Nee, D66 worstelt sinds de oprichting op 14 oktober 1966 met haar bestaansrecht. D66 noemde zich onder meer progressief, sociaalliberaal, vrijzinnig, was radicaaldemocratisch en een ‘redelijk alternatief’. Maar dat heeft de kiezer nooit echt kunnen aanspreken vanwege het ontbreken van een focus, een ideologie. Menigmaal is de partij langs het randje van de afgrond gegaan en medeoprichter Hans van Mierlo heeft zelfs ooit voorgesteld om D66 op te heffen. Dat is afgewezen en er werd voortgemodderd. In 1967 verklaarde D66: “Het huidige stelsel is ziek en moe. Wij willen een nieuwe democratie”. Dat is er niet van gekomen.

Lees verder >>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Kaag sluit PVV en FvD uit

De kersverse D66-leider Sigrid Kaag sluit samenwerking met PVV en FvD uit. Dat heeft ze gezegd in televisieprogramma Buitenhof.

De lijsttrekker vindt dat de partijen van Wilders en Baudet zich door hun uitspraken zelf uitsluiten. Zonder een partij bij naam te noemen ging ze ook in op teksten die circuleren bij de achterban. Na enig doorvragen maakte Kaag duidelijk dat ze niet met PVV en FvD in een kabinet wil. „Dan zou half D66 weglopen.”

Een verrassing is het niet. In een lezing als minister voor Ontwikkelingssamenwerking haalde ze -zonder de partijen bij naam te noemen - al uit naar de twee partijen. Kaag is vrijdag gekroond tot lijsttrekker en partijleider, zaterdag gaf ze haar overwinningstoespraak op Papendal.
Ik vermoed dat de PVV and de PvD ook niet staan te springen om samen te werken met D66.

Maar het blijft een kak wijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Linkse ambitie...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Dit is een week oud niet al te positief artikel over Sigrid Kaag. Voor wie het nog niet gelezen heeft.
De gebeitelde glimlach van Sigrid Kaag

Middenin de storm rond de rampzalige lijsttrekkersverkiezing bij het CDA liet Sigrid Kaag van zich horen. De kandidaat-leider van D66 twitterde een in elkaar geknutselde stemverklaring van de D66-lijsttrekkersverkiezing, waarop stond: ’Hartelijk dank voor uw stem op Hugo de Jonge’. Kaag vroeg het D66-bestuur grappend of het dit wilde ophelderen.

Het bericht viel slecht in het CDA, maar ook daarbuiten. Er heeft zich aan het Binnenhof enig medelijden ontwikkeld richting Hugo de Jonge, die door de puinhoop die zijn partijbestuur van de verkiezing heeft gemaakt, beschadigd is geraakt. Daarnaast weten ze in de meeste coalitiepartijen dat De Jonge door de coronacrisis de zwaarste verantwoordelijkheid van het kabinet draagt. Hij neemt in een week meer politiek gevaarlijke beslissingen dan Sigrid Kaag in haar hele ministerschap heeft moeten doen.

Diverse coalitietoppers blijft het dan ook opvallen dat Kaag niet in contacten investeert met wie ze als minister of straks als D66-leider te maken krijgt.

„Ze doet het politieke handwerk niet”, concludeerde premier Mark Rutte voor de zomer al in kleine kring, toen de coalitie botste over het bijplussen van het krimpende budget voor Ontwikkelingssamenwerking en Kaag volgens tegenstander VVD te weinig deed om er uit te komen. Uiteindelijk werd met kunst- en vliegwerk van minister Wopke Hoekstra (Financiën) dit politieke probleem opgelost.

Hard verwijt
Maar ook in eigen kring trekt Kaag zich niet zoveel aan van de Haagse mores. Ingrid van Engelshoven weet er alles van. Toegegeven, in invloedrijke D66-kring wordt haar ministerschap van Onderwijs als een teleurstelling beschouwd. Op de voor D66 belangrijke terreinen onderwijs en cultuur heeft ze de verwachtingen niet waargemaakt.

Inmiddels heeft Kaag publiekelijk gezegd dat D66 het wetenschappelijk onderwijs ’teleurgesteld’ heeft. Het is niet onwaar, maar zo wel een ongekend hard verwijt richting Van Engelshoven. Kaag lijkt ook te vergeten dat de toenmalige partijvoorzitter dertien jaar geleden samen met Alexander Pechtold haar partij van de rand van de afgrond wegtrok. Zonder de inspanningen van Van Engelshoven was er wellicht helemaal geen D66 meer om premier voor te worden, wat Kaag zegt te ambiëren.

Gebeiteld
De voorbije weken organiseerde D66 kennismakingsgesprekken met Kaag en haar medekandidaat Ton Visser. Afgelopen zaterdag was er zo’n sessie in Groningen. Kaag liet de clowneske Visser rustig ratelen dat D66’ers niet op hem maar vooral op haar moesten stemmen. Met een gebeitelde glimlach hoorde ze het aan, af en toe haar jasje rechttrekkend, haar haar strelend of het ene been over het andere slaand. Corvee voor de lonkende macht.

Intussen mochten de D66-leden vragen stellen. De antwoorden weerspiegelden de partij goed: je kon er alle kanten mee op.

Veel politieke onderwerpen vond Kaag ’belangrijk’. Er moest ’aandacht zijn’ voor Zus en we moesten ’oog hebben’ voor Zo. ’Maatwerk’ was nodig. Voor onderwerp A moest D66 zich ’hard inzetten’ en onderwerp B was iets waar we ’naar moeten blijven kijken’. En de mooiste van de avond: „We moeten weer waarde geven aan de rol van de docent.” Maar: „Ik ga geen beloftes doen die ik niet waar kan maken.”

D66 geen partij van drammen
Kaags stellingnames over wat voor partij D66 moet zijn, spraken nog het meest tot de verbeelding. Ze vindt dat D66 geen partij van drammen is (’Het hoort niet bij D66’) en dat het afgelopen moet zijn met de profileringsdrang van haar partij (’Mensen gaan echt niet hun mening veranderen als ze iedere dag een spotje van D66 zien’). Zo maakte ze duidelijk dat het tijdperk Jetten echt achter ons komt te liggen.

Haar vermelding dat ’asociale veiligelanders’ het leven in buurten soms verstoren en dat daar hard tegen moest worden opgetreden, viel op. Ook later noemde ze niet alleen het belang van de rechtstaat, maar ook dat die van aanpakken moest weten. De nieuwe partijslogan ’Laat iedereen vrij, maar niemand vallen’ moeten we dus met een korreltje zout nemen.

De concurrentie vreest Kaag niet op de inhoud, maar om haar persoon als soevereine nieuwkomer. Als alternatief voor mensen die zijn uitgekeken op Jesse Klaver, Lodewijk Asscher of Mark Rutte.

Anders doen
De meest interessante vraag in Groningen kwam dan ook van de voorzitter van het Els Borst-netwerk, dat al maanden pleit voor vrouwelijk leiderschap bij D66: „Wat zou u anders doen dan Mark Rutte?”

Voor de premier zei Kaag ’ontzettend veel waardering en respect’ te hebben. Hij krijgt volgens Kaag terecht lof voor wat hij al die jaren heeft gedaan. „Ook tijdens deze crisisperiode.”

Maar het is tijd voor nieuw leiderschap, stelde ze vast.

„Dat betekent ánder leiderschap. Niet meer van hetzelfde. Richting durven kiezen en een visie hebben. Leiderschap waarin je draagvlak durft te creëren waar dat misschien niet is”, zei ze over de premier die al een jaartje of tien met een oppositionele meerderheid in de senaat moet werken.

„En ik ben toevallig ook nog vrouw, maar dat is bijzaak.”

Een D66-applaus volgde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Échte democraten...

Afbeelding

Échte democraten zijn niet bang. Échte democraten gaan in gesprek. Échte democraten zoeken naar overeenkomsten ipv verschillen. Échte democraten luisteren naar wat de kiezers willen. Échte democraten sluiten niet uit. Échte democraten regeren samen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Jonkvrouwe Ollongren (D66)...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Aan Sigrid Kaag

Posted on 8 september 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Mevrouw Kaag,

Hoe slecht een mens van binnen écht is, herken je aan de kleine dingen.

Kijk, het is makkelijk om u ervan te beschuldigen dat u ‘van ons belastinggeld’ Palestijnse terroristen financieel ondersteunt omdat u met Anis al-Qaq, voormalig vice-minister onder Yasser Arafat, bent getrouwd.

Dat dóet u wel, maar het is niet zo dat dat nieuw beleid is sinds u minister werd.

De haat tegen joden zit in Nederland immers ook na de Tweede Wereldoorlog nog zo diep, dat steun aan Palestijnen al decennia staand beleid is. En ja, dan kunnen er weleens wapens van onze centen worden gekocht.

Het is ook makkelijk om u uw standpunt dat Nederland soevereiniteit moet inleveren ten bate van een Groot Europees Rijk én dat politici vaker schijt moeten hebben aan de mening van het volk aan te wrijven.

U zít wat dat betreft, op de geweldscomponent na, wel op het spoor van politici uit de vorige eeuw (al noemden die dat Groot Europees Rijk nog: ‘Deutschland’) waarbij het gierend uit de klauwen liep. Maar ook dit is al decennia staand beleid van de meeste Nederlandse politieke partijen en kabinetten.

En we kunnen u niet verwijten dat u die verzwijgt of erover liegt. Rutte, De Jonge, Klaver, Asscher en Segers zitten volstrekt op dezelfde lijn, maar die suggereren soms nog dat ze wel van Nederland en de Nederlanders houden.

Ik kan u wel keihard gaan aanvallen omdat ik u veracht vanwege uw joden- en Nederlanders-haat, maar dat zou een beetje lullig zijn omdat u er tenminste éérlijk over bent. Dan pak ik liever de collega-politici aan die het stiekem doen en die zelfs liegen over hun ware agenda.

Dát verwijt valt u niet te maken.

U haat tenminste openlijk.

Nee, ik wil het met u over iets heel kleins hebben.

Namelijk dit:

Afbeelding

Uw Twitter-account, ja.

U bent geen Twitter-verslaafde.

Tussen de dag dat u startte op Twitter en vandaag zitten 1027 dagen.

U plaatste in die tijd 1158 tweets, naar boven afgerond 1,13 tweets per dag.

Uit uw startdatum is wel duidelijk dat u uw Twitter-account niet zelf opende, maar dat het ministerie voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking dat deed, want het gebeurde vlak na uw aantreden.

Ook is duidelijk dat u niet zelf zit te twitteren, maar dat ambtenaren van uw ministerie dat doen.

Nu heb ik daarover een paar vragen.

Bent u het met mij eens dat ‘uw’ Twitter-account eigenlijk van de overheid is? Het is immers onder werktijd geopend door een ambtenaar, ambtenaren besteden werktijd aan het posten van officiële tweets van de minister en ambtenaren besteden werktijd aan het lezen van reacties op de officiële tweets van de minister?

Bent u met mij eens dat uw Twitter-pagina daarmee feitelijk een publiciteitsmedium is van de overheid?

Sinds dit weekend is er volgens uw profiel nóg ‘iemand’ die voor u twittert: D66.

Bent u het met mij eens dat het niet deugt als een minister een publiciteitsmedium van de overheid gebruikt om officiële overheidsmededelingen te vermengen met partijpropaganda, zonder dat voor de ontvanger duidelijk is wie de afzender is, de overheid of de partij?

Bent u het ook met me eens dat het nóg erger is als die minister niet zelf aan de knoppen zit, maar partijgenoten van de minister fungeren als ‘redacteur’ en ‘hoofdredacteur’ van dat publiciteitsmedium van de overheid?

Ik denk het niet.

Ik denk dat u dat allemaal niet met me eens bent.

Ik denk dat u vindt dat ik belasting moet betalen om uw hobby’s in het Midden-Oosten en Brussel te financieren en verder mijn grote muil moet houden.

U ziet er waarschijnlijk helemaal geen kwaad in dat allerlei social media-miepjes van D66 een publiciteitsmedium van een minister kunnen vol kalken met partijpropaganda.

Dat maakt dat ik u herken als een intens slecht mens.

Niet eens immoreel, maar amoreel.

En kom bij mij niet aan met de kutsmoes dat het een privé-account is.

Want voor die foto waarop uw voltallige gezin trots poseert met Yasser Arafat moet ik toch echt elders zijn…

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag-4/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Duivels...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Nutteloos parlementslid: Sophie in ´t Veld (D66)

Afbeelding

Naam: Sophie in ´t Veld. Partij: D66. Lid Europees Parlement.

Bekend vanwege het frauduleus indienen van zogenaamd “gemaakte onkosten”. Nooit voor veroordeeld. Verder nog nooit een belangrijke bijdrage geleverd aan Europa. Denkt zich te kunnen permitteren anti-EU partijen te kleineren en te beledigen. Is absoluut geen democraat. Heeft zich scheel verdiend met nutteloos zijn en is bij haar afscheid net zo snel vergeten als al die andere totaal nutteloze collega´s van het gigantisch geld verslindende Hollywood Parlement.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

D66, eigen volk laatst!

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Op naar de 0 zetels!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Axel Le Reer”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Maar dat getuigt toch niet van realiteitszin?

Door ROB HOOGLAND

En toen klikte ik zomaar op een link naar een variant van De nieuwe kleren van de keizer, het sprookje van Hans Christian Andersen. Het stond op de satirische site The Babylon Bee en de rol van de keizer was gegund aan Joe Biden, die naakt een toespraak hield. En waarom? Omdat hij vergeten was zich aan te kleden.

De rol van de hovelingen van de keizer had de schrijver van de pastiche aan de aanwezige vertegenwoordigers der Amerikaanse media toebedeeld. Zij prezen zijn ’koninklijke’ en ’elegante’ outfit, die zij ook ’majestueus’ noemden. Een CNN-verslaggever sprak vol bewondering: „Kijk eens naar dat perfecte pak dat hij draagt. Het is echt presidentieel materiaal!”

Ik moest lachen. In de eerste plaats gaf het stukje de vooral op Trump-haat gebaseerde bewieroking van de veel te oude en krakkemikkige Joe Biden door de Amerikaanse pers prima weer. In de tweede plaats deed het mij herinneren aan de hagiografische manier waarop Sigrid Kaag door de overgrote meerderheid van de Nederlandse media als de nieuwe lijsttrekker van D66 werd gepresenteerd.

No worries, ik ga nu niet, op mijn beurt, mijn eigen variant van het sprookje vertellen. Het is weliswaar een aanlokkelijke titel: ’De nieuwe kleren van de keizerin’. Maar Sigrid Kaag naakt? Ik ben van mening dat de grenzen der betamelijkheid slechts dan overschreden mogen worden, wanneer de dader geen gevaar loopt. En ik vrees haar wraak. Zet haar een verpleegkundig hoofdkapje op en ze is Nurse Ratched, de plaag van Jack Nicholson in ’One Flew Over’.

„Ik wil de eerste vrouwelijke premier worden!” riep deze wandelende ijspegel – ooit leerde ik dat een lichaamstemperatuur van minder dan 28 graden dodelijk is, maar nu betwijfel ik dat – in de miljoenmiljard totaal kritiekloze interviews die haar werden afgenomen. Mijn linksliberale collegaatjes penden het kwijlend van bewondering neer. Vrijwel niemand die zoiets tegenwierp als: „Maar beste mevrouw al Qaq-Kaag, dit getuigt toch niet van realiteitszin?”

Wekenlang werd alles wat Sigrid Kaag te melden had juichend aan het volk doorgegeven. En hetzelfde gold toen zij het afgelopen weekeinde, met als slogan ’Het is tijd voor een nieuw begin’ (gaap), het nieuwe verkiezingsprogramma van haar partij presenteerde.

De doelstellingen zijn onhaalbaar. Een miljoen woningen erbij in vijftien jaar: vergeet het maar in dit overgereguleerde land. Verder wil Sigrida Palestina, zoals je haar ook zou kunnen noemen, de Noordzee nu helemáál volplempen met onrendabele, ernstig vervuilende windmolens. En dat terwijl ze er zelfs op het Binnenhof achter beginnen te komen dat kernenergie de enige oplossing is. En ja hoor, daar is-ie weer: de gekozen premier. Een D66-kroonjuweel! Dan maar zo, blijkbaar.

Maar wat maakte het uit, voor mijn linksliberale collegaatjes? De eerste vrouwelijke premier van Nederland riep het! Dan mag alles!

Nog zie ik Sigrid, deemoedig buigend, met een hoofddoek om bij de Iraanse hotemetoot Hassan Rouhani op bezoek.

De oude kleren van de keizerin.

Zelfs die staan haar beter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door hans van de mortel »

Herinneren wij ons nog met wie Sigrid Kaag getrouwd Is?

Dat bedoel ik. Wegwezen met dat geestelijk gestoorde onbetrouwbare mens. Het is een gotspe dat mensen de waarheid niet onder ogen durven zien en alsmaar wegkijken omdat dit blijkbaar voor gemoedsrust zorgt in hun leven met alle consequenties van dien voor de rest van de bevolking die liever wel waakzaam is en wil blijfven.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

D666 gaat tegemoed komen aan het heimweegevoel onder nieuwe Nederlanders.
Column: D66 wil meer woestijnen, ook in Nederland

‘Een nieuw begin. Laat iedereen vrij, maar niemand vallen’ Deze cryptische titel siert de kaft van het verkiezingsprogramma van D66. De politieke partij presenteerde deze week haar programma en speciaal voor de media die geïnteresseerd zijn in landbouw en natuur werd er een persbericht rondgestuurd met de titel ‘D66: Halveer de veestapel’. Alle bekende kretologie komt in het persbericht terug, maar ik ben bang dat zowel de landbouw als de natuur de rekening gaan betalen als dit beleid wordt.

Dat de halvering van de veestapel als standpunt is opgenomen in het verkiezingsprogramma viel te verwachten. Het is op de kop af een jaar geleden dat Tjeerd de Groot, Tweede Kamerlid van D66, zijn uitspraak deed. Het leidde tot het grootste boerenprotest in Nederland in dertig jaar. Nu we een jaar verder zijn lijkt het een mantra te zijn geworden om stemmen te winnen in plaats van dat Nederland er iets mee is opgeschoten.

Deze campagne staat niet op zichzelf, want Greenpeace bracht deze week ook nog maar weer eens naar buiten dat de veehouderij slechter is voor het klimaat dan alle auto’s bij elkaar. En het vreemde is dat de algemene media dit ook weer gewoon opschrijven als een soort waarheid.

Return to Eden

Ik zou D66, Greenpeace en eigenlijk iedereen willen aanraden om de nieuwste documentaire van Marijn Poels te bekijken: Return to Eden. Deze is gewoon via Youtube gratis voor iedereen te bekijken. Ik zeg niet dat alles wat daarin wordt gesteld waar is, want Poels selecteert uiteraard, zoals iedere journalist of documentairemaker doet. Dat er een groter masterplan zou zijn om de mensheid in grote steden onder te brengen en van het platteland te verdrijven om ze beter te kunnen onderwerpen, vind ik zelf wat ver gezocht. Ik denk dat bodemdegradatie, het thema van deze documentaire, daar eerder de oorzaak van is.

Vee als oplossing

Poels laat zien hoe boeren in de Sinaï-woestijn de grond weer vruchtbaar maken. Hoe boeren in Afrika verloren gegane natuurreservaten weer herstellen. Niet door een halvering van de veestapel, maar juist door veel meer vee die gebieden in te sturen. Hij laat zien dat dieren het ecosysteem herstellen en dat daardoor klimaatverandering tegengegaan kan worden. Vee als oplossing in plaats van probleem.

Natura 2000

Het interessante van Return to Eden is dat de aangesneden problematiek ook op Nederland van toepassing is. Het staat zelfs letterlijk in het persbericht van D66. Grond van boeren rond Natura 2000-gebieden moet opgekocht worden om de natuur te laten herstellen, want stikstof is op dit moment de grootste bedreiging van de natuur. Ik denk dat er een ander probleem speelt.

Verschraling leidt tot verdroging

Wie goed kijkt naar de Natura 2000-gebieden ziet dat vooral de gebieden op de droge zandgronden het moeilijk hebben. Gebieden die afhankelijk zijn van regenwater. In die gebieden zijn de natuurorganisaties al jaren bezig om de gebieden te verschralen voor het halen van de beoogde natuurdoelstellingen. Zoals we weten, lukt dat nog niet zo goed. Ik denk dat we inmiddels grote vraagtekens bij dat beheer mogen stellen, want naast verschraling zorgt dit beleid ook voor extra verdroging.

Deze week sprak ik op Twitter nog een boswachter aan die blij was dat een natuurgebied ontdaan was van bomen, zodat de natte heide zich kon herstellen. Tegelijk beklaagde hij zich erover dat het nu al een paar jaar zo droog was, dat er van de gewenste ontwikkeling weinig terecht kwam. Als je daar dan op doorvraagt blijkt in de plannen geen rekening te zijn gehouden met langere periodes van droogte. En of het goed ging komen, wist hij niet, want hij was geen hydroloog. Het geeft vooral aan dat natuurorganisaties zelf ook niet meer weten of ze met de juiste zaken bezig zijn. Het tekenplantafelbeleid is in ieder geval niet flexibel genoeg om met de nieuwe praktijk om te gaan.

Begrazing

De oplossing voor Afrika om meer vee de natuurgebieden in te sturen om bodemdegradatie tegen te gaan, is voor die natuurgebieden op de zandgronden ook een oplossing. Op heideterreinen die volstaan met gras is dat zelfs voor ondeskundigen te begrijpen, maar ook kruidenrijke vegetaties zonder heide bloeien op wanneer het beheerregime van maaien en afvoeren verandert naar begrazing. Door begrazing wortelen de kruiden dieper, waardoor de gevoeligheid voor droogte afneemt. Boeren die experimenteren met kruidenrijke graslanden kwamen daar de afgelopen jaren ook al achter. Meer vee dus om die gebieden te herstellen. Bovendien een kans voor boeren die natuurinclusieve landbouw zien zitten.

Stembus

Wie met deze kennis nog eens naar het persbericht van D66 kijkt, kan maar tot één conclusie komen. D66 wil meer woestijnen. Gelukkig mag iedereen in maart weer stemmen. Ik ben benieuwd hoeveel Nederlanders woestijnen een goed idee vinden.
https://www.agraaf.nl/artikel/366905-d6 ... 0925_AG_NB
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

DDR66...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Badinerend D666 dient schouder aan schouder te staan met Soros. Want zijn idealen zijn ook de hunne.
En de werkwijze naar het doel is hetzelfde.
D66 wil ‘gewone’ Russen binnenhalen en indoctrineren met westerse waarden

D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma vindt het belangrijk “om meer Russen kennis te laten maken met Nederland, onze democratie, rechtsstaat, onze vrijheden en gelijkheden.” Dat is volgens hem namelijk nodig, aangezien er op politiek vlak geen snelle verbetering van de relatie hoeft te worden verwacht (mede dankzij D66 zelf). “Van bovenaf lukt het duidelijk niet, dus we moeten wat van onderop proberen”, zegt Sjoerdsma.

De helden van D66 hebben de zware taak op zich genomen om die zielige ‘gewone’ Russen te redden van hun eigen overheid. Iedere keer wanneer de Russische overheid handelt op een manier die vooral goed is voor Rusland, roepen ze bij D66 weer om sancties tegen dat land. Heel sneu, want die sancties raken natuurlijk altijd de gemiddelde Rus. En diezelfde Russen probeert D66 nu te ‘redden’.

Sjoerdsma lijkt al helemaal een messias-complex te hebben ontwikkeld. Misschien omdat Rusland hem in 2008 op de zwarte lijst heeft gezet? In ieder geval, hij wil nu Russische studenten, wetenschappers, journalisten en kunstenaars naar Nederland zien te halen.

Bij D66 komt het blijkbaar niet in ze op dat dit plan ook compleet averechts zou kunnen werken en dat de Nederlandse studenten geïnspireerd raken door alles wat die Russen ons dan vertellen. Nee joh ‘wij zijn het westen, daar kunnen zij juist wat van leren!’ is kennelijk de gedachte.

Maar ja, laten we het vooral doen! Nuanceren we dat schrikbeeld in de media over ‘de Russen’ ook weer een beetje. Maar ik geloof niet dat ze allemaal als vrijgevochten liberaal democraat zullen worden herboren. Écht niet.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... e-waarden/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Aan Sigrid Kaag

Posted on 30 september 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Mevrouw Kaag,

Hoewel u lijsttrekker bent van een partij die bij de komende Tweede Kamerverkiezingen hooguit als vijfde of zesde uit de strijd gaat komen (u verliest bijna net zo veel zetels in de peilingen als Thierry Baudet) krijgt u vandaag wéér landelijke publiciteit.

NRC Handelsblad had blijkbaar corvee en plaatst een interview met u.

Het is ronduit ontluisterend.

Ontluisterend omdat het bewijst dat u werkelijk géén idee heeft.

Enerzijds zegt u dat u Nederland kent.

Anderzijds zegt u: “Mijn kinderen zeggen vaak: ‘Mam, je hebt geen flauw idee wat voor stad Den Haag is’. Daar hebben ze wel gelijk in.”

Enerzijds zet u vol in op het Groot Europeesch Rijk en de Green Deal van Frans Timmermans.

Anderzijds zegt u over zo’n ander kroonjuweel van het post-Van Mierlo D66: “Medisch-ethische thema’s houden de meeste Nederlanders volgens mij niet bezig nu ze hun baan dreigen kwijt te raken of zzp’er of student zijn en niet rond dreigen te komen.”

Enerzijds bent u ontevreden over de Lesbos-deal, waarbij Nederland de poort volgens u niet ruim genoeg open zette voor economische gelukszoekers uit kamp Moria.

Anderzijds zegt u: “Het is goed rationeel over migratie te praten. Wat heeft Nederland nodig in de toekomst? Welke kennis willen we aantrekken? En dan kijk je welke mensen daarbij horen.”

En zo ging het maar door.

Met als meest gênante moment dat u door uw politiek assistent tijdens het interview moest worden bijgepraat over wat er in uw eigen verkiezingsprogramma staat over de vermogensbelasting.

NRC schrijft: “Ze kijkt vragend naar haar politiek assistent, die het antwoord wel weet.”

Conclusie: uw ‘visie op leiderschap’ is dat Sigrid Kaag minister-president van Nederland moet worden en verder geeft u uw bek maar een duw.

En wat mij dan weer opviel: ook in het duizendste interview met u ontbreekt die ene vraag.

“Als D66 niet in het kabinet komt, gaat u dan als fractievoorzitter de Tweede Kamer in?”

Ze kennen namelijk het antwoord.

Over uw lijk.

En dat eerlijke antwoord zou u stemmen kosten, wat uw fans op de krantenredacties en bij de Staatsomroepen een gruwel is. Dus helpen ze u.

En verder vind ik het jammer dat Geert Wilders geen één-op-één-debat met lijsttrekkers van kleine partijen zal aangaan in maart. Want dat is de enige politicus die de luchtballon Kaag met zichtbaar plezier zou doorprikken.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag-5/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Roelof Bouwman
@RoelofBouwman
Sigrid Kaag "fully supports women's rights around the world".
Gotspe van het jaar.
Afbeelding
Sigrid Kaag
@SigridKaag
The Kingdom of the Netherlands fully supports women's rights around the world. Together with @nikkietutorials
I delivered a videomessage at #unga to underline this importance especially during the covid-19 pandemic. #daretochallenge


https://twitter.com/SigridKaag/status/1 ... 6592614402
https://twitter.com/RoelofBouwman/statu ... 9306194944
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Mijn hemel. :shock: Dit is te ziek om naar te kijken. Sigrid Kaag en Nicky samen strijdbaar tegen wereld problemen. Krijgt deze omgebouwde kerel hier voor betaald?

D66 zakt steeds verder door het ijs.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Partijkantoor D66 moet hier vlakbij zijn...

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter: Sietske Bergsma)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Een roomblank D66 dat anderen “diversiteit” en “inclusie” opdringt...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Gerard de Boer)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Onze Sigrid Al Kak, blijft met gulle hand geld geven aan kopstuk Al Nahhas, een kopstuk van de terreurgroep Ahrar al Sham.

Die vrouw moet weg uit de regering . En zo snel mogelijk.
Nederlandse subsidie voor oud-kopstuk terreurgroep loopt nog door

De onthulling dat er via het European Institute of Peace (EIP) Nederlands belastinggeld op de bankrekening van een voormalig kopstuk van een Syrische terreurgroep is terechtgekomen, is geen aanleiding om die subsidie stop te zetten. Minister Kaag (Ontwikkelingssamenwerking) wacht eerst de opheldering van het EIP af.

Het is voor het kabinet namelijk niet duidelijk of de omstreden Labib al Nahhas nog terreurbanden heeft, nu hij Nederlands belastinggeld uitbetaald krijgt. Al Nahhas gold vroeger als een prominent lid van Ahrar al Sham, een jihadistische terreurbeweging in Syrië. Al Nahhas zelf zei tegenover Argos - dat de geldstroom dit weekend openbaarde - dat hij de terreurgroep eerder had verlaten vanwege “onoplosbare verschillen” van mening tussen hem en het leiderschap. Ook beweert hij dat hij heeft geprobeerd te verhinderen dat de groep een “extreme ideologie” zou gaan aanhangen.

De Nederlandse rechter oordeelde eerder dat Ahrar al Sham een terroristisch oogmerk heeft, toen twee Nederlandse Syriëgangers die zich bij de groep hadden gevoegd werden veroordeeld.

Kaag benadrukte dinsdag in de Kamer dat de terreurgroep Ahrar al Sham zelf nooit financiering uit Nederland heeft ontvangen. Het gaat hier om een indirecte financiering van het voormalige kopstuk Al Nahhas via het EIP, aldus Kaag. Die laatste organisatie heeft volgens haar dan ook de verantwoordelijkheid om na te gaan of mensen die geld ontvangen dubieuze banden hebben en het ministerie daarvan op de hoogte te stellen. “Daarbij is het EIP in gebreke gebleven”, aldus de bewindsvrouw. „Maar de suggestie dat het kabinet willens en wetens terroristen financiert, werp ik verre van me.”

Wel is de kwestie aanleiding voor het ministerie om over te gaan op een ander systeem om de risico’s bij financiering via derde partijen te beoordelen. Ook loopt er nu een onderzoek naar de financiering van Al Nahhas.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie