Vuurwerk

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door King George »

BYE BYE 2017

WELCOME 2018
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Vuurwerk

Bericht door Maarten »

Een gelukkig nieuw jaar nog iedereen...

2018: ik hoop het jaar dat Rutte III gaat vallen en Rutte opdondert uit de politiek, samen met die andere gluiperds Pechtold en Buma.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vuurwerk

Bericht door sjun »

Als Rutte al vertrekt gaat hij Europa in. Op onze kosten, dat spreekt...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Als Rutte al vertrekt gaat hij Europa in. Op onze kosten, dat spreekt...
Misschien dat hij in het mes loopt van een volgens de leer van profeet Mohammed niet verwarde mohammedaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Mijn onderbuik begint gevaarlijk te rommelen. Het zullen toch geen .... :shock: Nee, die doen dat niet. :no1:
Geleidehond belaagd met vuurwerk

Twee jongens op een scooter hebben in Alkmaar een geleidehond belaagd met vuurwerk. De hond schrok en vluchtte vervolgens, waardoor de eigenaar ten val kwam.

Dat meldt agent Johan de Caluwe via Twitter. De verdachten reden op een scooter zonder kentekenplaat. Namens de politie roept hij getuigen van het incident op om zichzelf te melden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Fijnstof-hysterie: Duitsers zouden moeten afzien van vuurwerk

Geplaatst op 29 december 2018

Afbeelding

Het lijkt afkomstig te zijn uit een Monthy-Python-film, is echter kennelijk serieus bedoeld: Met het oog op de enorme belasting door fijnstof heeft de cheffin van het landelijke milieukantoor, Maria Krautzberger, de burger tot een mogelijk verregaand afzien van het gebruikelijke Oud & Nieuw vuurwerk opgeroepen. “Als u met Oud & Nieuw minder vuurwerk afsteekt – of er helemaal van afziet – kunt u er aan bijdragen de belasting door fijnstof te verminderen. Dat is beter voor de gezondheid en veroorzaakt minder afval op straat en in het milieu”, zei Krautzberger vandaag tegen de “Rheinische Post” uit Düsseldorf.

In Oudejaarsnacht zou de belasting van de lucht door fijnstof explosief stijgen. “Op veel plaatsen is de concentratie fijnstof op 1 januari net zo hoog als anders het hele jaar niet”, waarschuwde de cheffin van het milieukantoor. Volgens haar berekeningen worden er in Oudejaarsnacht ongeveer 4500 ton fijnstof in heel Duitsland de lucht in geblazen. “Dat komt overeen met ongeveer 15,5% van de jaarlijks in het verkeer uitgestoten hoeveelheid fijnstof”, verklaart Krautzberger.

Wat wordt hierna verboden? Een scheet laten?

Bron: https://freie-presse.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/29 ... -vuurwerk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Drie keer raden.
Hulpverleners met vuurwerk bekogeld bij woningbrand Utrecht

Afbeelding

Brandweer- en politiemensen zijn vanavond met vuurwerkbommen bekogeld bij een woningbrand aan de Utrechtse Stanleylaan. De brand woedde korte tijd in de portiek van het flatgebouw.

De politie doet onderzoek naar de oorzaak van de brand en het gooien van vuurwerk naar hulpverleners. Drie hulpverleners zijn licht gewond geraakt.

Rook ingeademd
Zes bewoners, onder wie twee kinderen, zijn ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Mogelijk hebben ze rook ingeademd. Andere bewoners zijn opgevangen. De gemeente zorgt voor onderdak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Verbod op zwaar vuurwerk

Geplaatst op 10 juli 2019

Afbeelding

Met ingang van Oud en Nieuw 2020 mag er geen zwaar consumentenvuurwerk meer worden afgestoken. Officieel om het aantal doden en gewonden te verminderen. Maar we weten allemaal dat we te maken hebben met een extreemlinks kabinet dat vooral oog heeft voor het milieu en het klimaat. En zwaar vuurwerk is volgens de VVD-communisten dan ook zwaar vervuilend. De eerste stap is gezet naar een totaalverbod (dat overigens tot mislukken gedoemd is), maar dat is niet te handhaven. Ook het verbod op zwaar vuurwerk niet. De mensen komen dan steeds meer in verzet tegen de overheid, die zich toch al steeds meer als een stel tirannen beginnen te gedragen. De Kanne gaat zo lange te water tot ie eens barst...

Door: “Bezige Bij”

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/10 ... -vuurwerk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Heel Holland wil strengere straffen bij geweld tegen hulpverleners door ‘raddraaiers/jongeren’

Door: Redactie, 12:39, 05 december 2019

Afbeelding

Vanaf 1 januari wordt hinderen van hulpverleners '''zwaar''' (lol) bestraft: maximaal drie maanden cel.

Ruim driekwart van de Nederlanders vindt dat er volgend jaar geen vuurwerk mag worden afgestoken in wijken waarin politie en hulpverleners worden bedreigd. Dat staat in onderzoek van I&O Research in opdracht van het vakblad Binnenlands Bestuur.

Het gros van de Nederlanders (95 procent) is volgens het onderzoek voorstander van zwaardere straffen bij geweld tegen politie of hulpverleners.

Vanaf 1 januari gaat een wet in die het hinderen van onder anderen agenten en ambulancepersoneel zwaar bestraft. De maximumstraf wordt verdriedubbeld tot drie maanden cel. Ruim een kwart van de Nederlanders (28 procent) vindt dat de agressie tegen hulpverleners voorrang moet krijgen in de handhaving, nog voor zaken als de handel in illegaal vuurwerk en de handhaving van de tijden waarop vuurwerk mag worden afgestoken.

Voor iets meer dan de helft van de bewoners zou het vuurwerkverbod in vuurwerkvrije zones strenger mogen worden gehandhaafd. Eenzelfde percentage denkt dat er overlast ontstaat op andere plekken wanneer er vuurwerkvrije zones worden aangewezen. Dat is een duidelijke toename ten opzichte van 2018 (43 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders voorstander is van een algemeen vuurwerkverbod voor particulieren, 45 procent is tegen. Na een afname in 2016 is het aandeel voorstanders nu terug op het niveau van 2015 (49 procent).

Een groeiende meerderheid van de Nederlanders (66 procent) blijkt vóór het verbieden van knalvuurwerk (2018: 63 procent). Over het afsteken van vuurpijlen zijn Nederlanders verdeeld. Het aandeel voorstanders van een dergelijk verbod is wel gegroeid van 41 naar 48 procent.

Anp

https://tpo.nl/2019/12/05/heel-holland- ... -jongeren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Brandweerbaas over vuurwerkbommen: ’Het is van de gekke wat er gebeurt’

Brandweer Nederland houdt zijn hart vast voor de jaarwisseling, nu in steeds meer gemeenten zware vuurwerkbommen tot ontploffing zijn gebracht, waarbij forse vernielingen aan woningen werden toegebracht.

„Het is van de gekke wat er gebeurt”, stelt voorzitter Stephan Wevers van Brandweer Nederland. „Er worden explosieven gefabriceerd die, als ze zomers worden afgestoken, alle alarmbellen zouden laten rinkelen. Dan zouden we spreken over aanslagen, terwijl het nu als vuurwerkincidentje wordt gezien.”

„Het is gewoon crimineel wat er gebeurt en daar moet keihard tegen worden opgetreden. De bommen die nu afgestoken worden, zijn natuurlijk illegaal en levensgevaarlijk voor gebruikers, omstanders en hulpverleners. En dan heb ik het nog niet eens over de financiële schade aan gebouwen en voertuigen die ermee wordt aangericht”, aldus de brandweerbaas.

Vorig jaar nam het aantal incidenten rond oud en nieuw na een jarenlange daling met ruim 20 procent toe tot meer dan 4200 oproepen waarbij de hulp van de spuitgasten noodzakelijk was.

’Opnieuw erger’
„Maar nu de verkoop van vuurwerk gestegen is en er overal illegale vuurwerkbommen worden afgestoken, hou ik er rekening mee dat het dit jaar opnieuw wel eens erger kan worden”, vreest Wevers. „Het gaat daarbij niet alleen om zware explosieven, maar ook om kleinere incidenten als container-, afval- en autobranden. Bovendien hebben we ook vaker te maken met geweld tegen hulpverleners en moesten we de laatste jaarwisseling twaalf keer aangifte doen vanwege buitengewoon agressief gedrag.”

De brandweer staat tijdens de jaarwisseling met 15.000 mensen paraat om adequaat op te treden vanuit een kleine 1000 kazernes. „Absurd natuurlijk dat dit nodig is om een feestje te vieren, maar het is de realiteit dat we met oud en nieuw zo’n vijf tot tien procent van onze ’jaaromzet’ halen”, klaagt de brandweerbaas.

„Het is de drukste dag van het jaar en dat is wrang. 364 dagen in het jaar werken we samen aan de missie minder branden, minder slachtoffers en minder schade. Maar op één dag lukt ons dat niet. Dan zijn er juist meer branden, meer schade en meer slachtoffers. De cijfers laten zien dat oud en nieuw niet voor iedereen een feest is.”

Wet Grapperhaus
Hoe de viering dit jaar verloopt, weet Wevers pas rond het middaguur op nieuwjaarsdag. „Ieder jaar weer hoop je dat het goed is gegaan. Maar 1200 gewonden die zich in het ziekenhuis of bij een huisartsenpost moeten laten behandelen – zoals afgelopen jaar – zijn er natuurlijk te veel. Een groot deel daarvan is levenslang gehandicapt, omdat ze onvoorzichtig zijn geweest. Het is zuur dat veel van die slachtoffers omstanders zijn, die ’toevallig’ op de verkeerde plek stonden.”

Deze maand trad de nieuwe wet van minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) in werking. „Dat is prachtig”, reageert Wevers. „Wie, waar dan ook, hulpverleners hindert, kan rekenen op een maximumstraf die is verhoogd van één naar drie maanden cel. Hulpverleners komen in de uitoefening van hun taken regelmatig met geweld in aanraking. Zij hebben niet de mogelijkheid een stap terug te doen en zichzelf in veiligheid te brengen, omdat hun werk juist handelend optreden vereist. Geweld tegen personen met een publieke taak vraagt om een passende reactie. Daarom zal in plaats van of in combinatie met een taakstraf, nu altijd een onvoorwaardelijke vrijheidsstraf worden opgelegd.”
Paniek na vuurwerkbommen: ‘Ze huilden en schreeuwden’

Huizen vernield door vuurwerkbommen: ’Vloog zowat de lucht in’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

HaHaHa!

Lang leve de dwazen en gekken!

En waar komen wij die tegen? Wat dacht u wat? In Den Haag waar Justitie een onderdeel vormt van de regering: RUTTE 3! Daar zetelen de verantwoordelijke klootzakken die altijd al moeite hebben gehad vooruit te denken omdat zij gewend zijn de put te dempen wanneer het kalf verdronken is.

HaHaHa!
:roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:HaHaHa!

Lang leve de dwazen en gekken!
Heel raar dat de Hollandse massa zich enerzijds als makke schapen allerlei regeltjes laat opleggen door de overheid, over zaken die niet eens schadelijk of hinderlijk zijn , anderzijds als volwaardige terroristen met heuse bommen tekeer gaan op oudjaar en dat daar niks tegen gedaan wordt. De ogen, vingers en handen vliegen in het rond en dat wordt algemeen geaccepteerd.
Toen ik nog in Nederland woonde en daar mijn eerste oudejaarsnacht meemaakte leek het daar wel oorlog op die dagen en nachten, echt een surrealistische ervaring.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

lol. Weersvoorspelling oud en nieuw strooit roet in het eten "Daar heb je geen honderden euro’s voor uitgegeven"
Mist drama voor vuurwerkfans: ’Je ziet alleen een beetje gloed’

Voor vuurwerkliefhebbers is de mistwaarschuwing een drama. Als het zicht drastisch afneemt, is van genieten geen sprake. „Ik denk dat veel mensen dan toch hun vuurwerk bewaren voor nieuwjaarsdag.”

Rob Snijders van de Vuurwerkfederatie, een organisatie van liefhebbers, hoopt nog een op beetje wind. Dat helpt tegen mist. Maar hij vreest het ergste. „Ik denk dat het een kwestie wordt van de voorspellingen volgen en naar buiten kijken. Als het om 10 uur ’s avonds nog mooi zicht is: dan afsteken!”
Spoiler! :
Want mist is de vijand van iedere vuurwerkfan. „Ja, het is zonde. Veel ontploft op zo’n 25 meter hoogte. Als er dan dichte mist hangt, zie je alleen een beetje gloed. Daar heb je geen honderden euro’s voor uitgegeven”, zegt Snijders. Een paar jaar geleden gooide mist ook roet in het eten, waardoor mensen hun vuurwerk bewaarden tot nieuwjaarsdag. „Dat werd toen ook min of meer gedoogd”, herinnert Snijders zich.

Hij vervolgt: „Het is voor de veiligheid ook beter om niet af te steken als het echt heel mistig is. Ik stond vanochtend wat categorie 1-vuurwerk af te steken met mijn zoon. Toen was het ook al mistig. Een auto die aankwam, zag ons gewoon niet.”

Auto’s stapvoets
Dat roept herinneringen op aan de jaarwisseling van 2007-2008, toen het zicht daalde tot enkele meters. Auto’s reden stapvoets, mensen herkenden de straten in hun eigen woonwijken niet meer. „Of het zo erg wordt, is afwachten. Maar met name in het noorden en midden wordt het zicht slecht”, vertelt Jaco van Wezel van Weeronline. Hij adviseert lachend: „Hoe eerder je afsteekt, hoe meer je ervan ziet.”

De mist is het gevolg van een combinatie van factoren. Gisteravond werd het eerste ingrediënt toegevoegd aan de mix. „Er trok vanuit het noorden een front over, met daarachter vochtige lucht. Daar zitten we nu in. Vandaar dat het in delen van het land nu al mistig is.”

Kruitdamp
Bovendien waait het nauwelijks, waardoor het vocht blijft hangen en na zonsondergang de temperatuur flink daalt. Hét recept voor condensatie. „De modellen rekenen voor vanavond op zicht onder de 100 meter. Maar die modellen houden geen rekening met kruitdamp.”

En daar is vannacht natuurlijk genoeg van als heel Nederland gaat knallen. Zie daar het laatste ingrediënt voor een dichte mist. „De atmosfeer is verzadigd van vocht, en dat hecht aan stofdeeltjes. Het condenseert, en dan krijg je mist. Als je dan ineens heel veel stof toevoegt, holt het zicht achteruit”, legt Van Wezel uit. Ook hij kan zich de jaarwisseling van 2007-2008 heugen. „Toen waren er op meerdere plekken kettingbotsingen.”

’Mogelijk meer slachtoffers’
Bij VeiligheidNL weet men niet precies wat mist doet voor de veiligheid met de jaarwisseling. Cijfers over brokken in 2007-2008 ontbreken. „Bovendien houden wij alleen vuurwerkslachtoffers in de gaten, niet ongelukken in het verkeer”, aldus een woordvoerster.

Ook zij is benieuwd welk effect de mist precies gaat hebben op het aantal slachtoffers. „Wellicht dat mensen minder afsteken. Maar wellicht zien we juist meer slachtoffers, doordat mensen niet zien wat er in hun omgeving gebeurt. We weten het niet”, zegt ze. „Tegelijk blijven onze adviezen gewoon staan. Draag een vuurwerkbril, gebruik een lont om vuurwerk aan te steken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »



The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Vuurwerk afsteken met Oud en Nieuw: 100 euro boete en een strafblad... Succes met handhaven!

Door Wout Willemsen, 13 november 2020

Afbeelding

Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid gaat vuurwerk afsteken met Oud en Nieuw keihard aanpakken. Het levert je maar liefst 100 euro boete (en daarmee dus een strafblad) op. En, zo bluft de minister: “Er is een grote kans dat je gepakt wordt.”

Politiemensen kregen recentelijk een bonus van 300 euro vanuit de korpsleiding omdat ze zoveel moesten worden ingezet. Alleen al om die reden heb ik er héle sterke twijfels bij dat het vuurwerkverbod echt goed kan worden gehandhaafd.

Een andere reden is het feit dat alleen al hier in Enschede dagelijks vuurwerk af wordt gestoken. En dan heb ik het niet over rotjes en wat vuurpijltjes. Het lijkt op sommige dagen wel alsof een willekeurig deel van een wijk heeft besloten dat het midden op de dag al Oud en Nieuw is. En op andere momenten vragen we ons hier openlijk af of het nou geweerschoten waren die we hoorden. Of iemand blaast weer een prullenbak op met een mortier en verschroeit het graslandschap, óók leuk!

Het punt is in ieder geval dat er hier al jaren nauwelijks iets aan wordt gedaan. Door de coronacrisis is het bij de politie alleen maar drukker geworden en zo heeft iedere stad of gemeente natuurlijk nog veel meer andere problemen die daar nog bovenop komen. Dus ik wens minister Grapperhaus veel succes met z’n vuurwerkverbod, maar ik ben er echt niet van overtuigd dat de politie überhaupt de capaciteit heeft om de hele dag door achter vuurpijlen aan te gaan jagen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

"Een andere reden is het feit dat alleen al hier in Enschede dagelijks vuurwerk af wordt gestoken."

In mijn stad is het idem ditoo.
Als de wind een beetje zuid/zuidwest is dan hoor ik knallen komen uit de verrijkte wijk over het spoor. Overdag na 2 uur en in de avond tot een uur of 12.
En dan luister in naar het knalgeluid om uit te maken of het geweervuur is of niet. Ik ken het vuurtempo van een AK-47 en daar lijkt het meestal niet op.
Ik geval van twijfel ga ik luisteren of ik politiesirenes in de verte hoor of dat de heli komt rondcirkelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Vuurwerk

Bericht door Maarten »

Dat klopt idd dat er in enschede dagelijks vuurwerk wordt afgeschoten, Ik woon er nml, was gisteravond ook weer raak...Mensen halen het gewoon op in Duitsland, en dan kunnen ze wel gaan controleren aan de grens, maar die controles stellen heel weinig voor. Bovendien er zijn zat alternatieve grensovergangen naar Duitsland waar geen controles of weinig controles zijn...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Aan Hubert Bruls

Posted on 19 november 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Meneer Bruls,

Het wereldkampioenschap ‘Indekken’ heeft een nieuwe deelnemer: u.

De voorzitter van het Veiligheidsberaad, het gezelschap burgemeesters dat zich al sinds maart gedraagt als een schaduwkabinet, snapt ook wel dat het vuurwerkverbod dat is afgekondigd voor dit jaar voor geen meter gaat werken.

Ja, brave kindertjes uit brave gezinnetjes gaan zich er aan houden.

Maar de die hard liefhebbers van vuurwerk én ‘jongeren’ die het gevoel van onterechte gevangenschap zat zijn, zijn al lang bezig om te zorgen dat ze op 31 december voldoende voorraad hebben.

Op Whatsapp en Instagram wordt nu al stevig gehandeld in vuurwerk. Poolse en Tsjechische webshops hebben een grote toeloop van Nederlandse klanten die vuurwerk kopen dat we in handen van moslimterroristen ‘een bom’ zouden noemen. Nederlandse en Duitse vuurwerkhandelaren richten zich de laatste dagen van het jaar vol op verkoop in Duitsland aan Nederlandse klanten. Komen ze mooi van hun oude voorraden af, die ze hier niet meer hadden mogen verkopen. In België hoef je niet te wachten tot 29 december, daar kun je nu je kofferbak al volgooien. En als u denkt dat het in handen van stadskinderen levensgevaarlijke carbidschieten een snelle vlucht maakt: dat klopt. Er is geen stalen melkbus meer te krijgen.

Kortom: we gaan misschien minder, maar zeker zwaarder vuurwerk en dus gevaarlijker vuurwerk zien.

En dat gaat de politie allemaal niet handhaven.

Ten eerste niet omdat er veel te weinig blauw op straat zal zijn, ten tweede niet omdat de mensen in blauw die wel willen ingrijpen tegenover een overmacht aan dronken ‘jongeren’ komt te staan met letterlijk levensgevaarlijke wapens (lees: vuurwerk) in handen.

Om nu te voorkomen dat u en de andere 24 burgemeesters die voorzitter van een Veiligheidsregio zijn (de Halsema’tjes, de Jorritsma’s en de Aboutalebs) als handhavers van de openbare orde de Zwarte Piet toegeschoven krijgen, roept u dat er alternatieve feesten moeten komen voor de ‘jongeren’.

U ziet het helemaal voor u.

Als mensen bingo buiten willen doen of wat willen zingen, dan laat ik dat aan hen over. Als er toch iets gebeurt, dan liever geregisseerd en onder begeleiding van een jongerenwerker, de wijkagent of iemand van de gemeente. Anders ontstaat er wildwest en moet ik politie en boa’s vragen al die mensen te gaan bekeuren. Dat wordt dan handhavingstechnisch echt een hele forse uitdaging.”

LOL.

Alsof een potje bingo of het zingen van een liedje met maximaal zes personen dronken ‘jongeren’ ervan weerhoudt om de frustratie over negen maanden gevoelde gevangenschap van zich af te knallen.

Het gaat u natuurlijk helemaal niet om het plezieren van ‘jongeren’.

Het gaat u om het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Als het komende jaarwisseling fout gaat, en dat zal het gaan, is het gewoon de schuld van de jongerenwerker en de wijkagent.

Die hadden dan het verkeerde gezelschapsspelletje of liedje uitgekozen.

Iedereen fout.

Behalve de wereldvreemde politici en burgemeesters die vonden dat een vuurwerkverbod juist dit jaar een goed idee was.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hubert-bruls-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

Carbidtoerisme uit het westen. Het bestaat. De Randstad staat massaal in de file om carbid te halen in Friesland. Vuurwerk is verboten. Carbid is toegestaan. En ja, dan krijg je dus wc-papier-achtige toestanden in Friesland. Hele volkstammen uit het Westen onderweg om het geheimzinnige carbid te bemachtigen in Stynsgea, Trijeboerehuzen, Goaiïngaryp en Roptasyl. Gebieden, waar zelfs de Duitsers niet durfden te komen in WOII. Melkbussen al NIET MEER LEVERBAAR. Levensgevaarlijke toestanden dreigen nu op het Leidseplein, in Amsterdam-West, in Poelenburg, Zaandam en op Kanaleneiland te Utrecht. Carbidschieten is een kunst, en is heel wat anders alsdan een Action-aansteker bij een rotje houden. DOE IETS HUBERT BRULS! Straks is heel de Randstad weggevaagd met oud & nieuw. Hee. Idee.
https://www.geenstijl.nl/5156404/gean-f ... iet-delen/

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

In Zoeterwoude wordt ook jaarlijks carbid geschoten. Misschien niet zo fanatiek meer als vroeger omdat carbidschieten binnen de bebouwde kom verboden is sinds 14 dec. 2017.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

In mijn jeugd deden we ook carbid schieten in de buitenwijk waar ik woonde.
Dan namen we een blik, b.v. een beschuitbus, sloegen met een spijker onderin de zijkant een gaatje en deden er een brokje carbid in, spuugden erop en deden de deksel er op.
Dan een beetje schuin zetten tegen een straatklinker, schoen erop om hem vast te houden en dan 'boem".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Vuurwerkverbod...

Fijn weekend!! https://t.co/2Rz8GbBebw

— Jolande-#☻Zwarte Piet moet zwart blijven☻ (@was_getekend) November 21, 2020


De Nederlandse minister-president stelde een vuurwerkverbod voor Oudejaarsavond in als offer aan het heilige corona. Daarom moesten de burgers teruggrijpen op een oudere traditie.

(Via Twitter; “Jolande”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

Nu ik hoor dat gemeenten ook carbidschieten gaan verbieden, blijft de vraag: "Wat knalt er nog dat niet verboden is? ".
Een gevaarlijk spelletje voor de jongens was
natuurlijk het sleutelknallen. Grote spijker aan de
ene kant van het touwtje en een holle sleutel aan
de andere kant. Sleutel met luciferkoppen vullen;
spijker in de holle sleutel en maar knallen tegen
een muur.
https://www.deoudrotterdammer.nl/archi ... page3.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Vuurwerk

Bericht door Maarten »

Mahalingam schreef:
zo nov 22, 2020 5:51 pm
Nu ik hoor dat gemeenten ook carbidschieten gaan verbieden, blijft de vraag: "Wat knalt er nog dat niet verboden is? ".
Een gevaarlijk spelletje voor de jongens was
natuurlijk het sleutelknallen. Grote spijker aan de
ene kant van het touwtje en een holle sleutel aan
de andere kant. Sleutel met luciferkoppen vullen;
spijker in de holle sleutel en maar knallen tegen
een muur.
https://www.deoudrotterdammer.nl/archi ... page3.html
Heel veel bruine bonen eten en knallen maar [icon_lol.gif]
Plaats reactie