Doelstellingen FFI

Moderator: M

Wat doe je als Michiel je slaat?

Peiling eindigde op za jan 13, 2007 4:09 am

je slaat terug
7
100%
je gaat naar een blijf-van-mijn-lijf huis
0
Geen stemmen
je bekeert je tot de islam
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:
melihacan schreef: Deze verzen referen naar oorlogssituaties.
Als er oorlog is mag je niet weglopen of je gaan verstoppen. Vechters zijn bevoorrecht boven de thuiszitters. Dit is een plicht.
Als Duitsland Nederland binnen valt moet je je verdedigen. punt.

Vechten met eigendommen en zielen. Ook helder. Je moet de dood in de ogen kunnen kijken.
Je moet strijden, maar als zij zich overgeven dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan. Dus je moet er niet op gaan los beuken.

Ik ben het eens met de verzen.

mvg, Melihacan
Wat voor oorlog situatie,
Het was Mohammed die de arabieren aangevallen heeft.
Je gooit nu het verhaal om.
Natuurlijk hadden arabieren weerstand tegen Mohammed’s boodschap.
Maar het was bekeren of afgeslacht worden.

De koran zegt in soera 9:1-5:
1. (Dit is een verklaring over) een verbreking van de banden ( Barâ’ah), van Allah en zijn Boodschapper, gericht tot de veelgoden aanbidders [polytheïsten] met wie jullie (gelovigen) een verbond hebben gesloten. 2. Trekt dan vier maanden in het land rond, en weet dat jullie het plan van Allah nimmer kunnen ontkrachten. En voorwaar, Allah vernedert de ongelovigen…5. En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen, en de shalât onderhouden en de zakât geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
Het is dus niet zo dat de bevolking begonnen is met vechten, maar Mohammed die de aanzetter van deze gevechten was.

En niet alleen veelgoden aanbidders werden bevochten, maar Mohammed viel ook joden en christenen aan, die monotheïsten zijn.

En er is nog steeds niets veranderd.
Als Moslims zich sterk voelen, dan zullen ze ook in Europa volken gaan onderdrukken.
Waarom heb ik een afkeer tegen Islam?
Omdat Islam een gevaar voor de wereld vrede is. Dat was het in Mohammed zijn tijd, en dat is het nog steeds.

Vriendelijke groet.
De veelgoders hebben hun verbond verbroken. Dit is de aanleiding geweest.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste melihacan, ( zucht) Het was Mohammed die de strijd aanging.
Ik wil het best eens voor je opzoeken, maar niet nu.

Jij zit vast in je Mohammedaanse wereldje, en je hebt je leven lang gehoord dat Mohammed de beste onder de mensen was, maar het tegengestelde is waar.
Het staat beschreven in de hadith.
Wij hoeven niks uit ons duim te zuigen, maar we hoeven alleen maar de hadith te lezen om Mohammed zijn karakter en zijn daden te beoordelen.

Heb jij de hadith gelezen? Of lees je zo nu en dan een gezellige hadith waarin beschreven staat hoe Mohammed zijn uiterlijk was.
De profeet was een hele mooie man. Qua uiterlijk en gedrag was hij de perfecte mens. Er zijn tal van overleveringen hierover maar wij beperken ons tot een samenvatting daarvan:
Het gezicht
De profeet had een blanke huid, een rond gezicht en een rode blos op zijn wangen. Hij had een enorme uitstraling. Als hij glimlachtte straalde zijn gezicht volledig. Het kijken naar hem stond gelijk aan het kijken naar de zonsopgang. Zijn zweetdruppels op zijn gezicht waren als parels. Zijn zweetgeur was aangenamer dan de geur van musk. Als hij boos werd, werd zijn gezicht zo rood als het binnenste van een granaatappel. Zijn wenkbrauwen stonden perfect in een halve maanvorm. Hij had een hoog voorhoofd en zijn wenkbrauwen liepen in elkaar over. Zijn ogen waren groot en zijn wimpers zacht en lang. Als je naar hem keek, leek het alsof zijn ogen zwart waren, al was dit maar schijn. Hij straalde licht uit, had een mooie grote mond en mooie glanzende tanden. Als hij sprak kwam een helder licht uit zijn mond. De profeet had een sterke baardgroei met enkele witte haren.
Enzovoort.

Geloof me, wij hebben andere en meer hadits gelezen waarin beschreven staat dat Mohammed een rover, moordenaar en dief was.
Bovendien is hij met Aisha getrouwd toen ze 6 jaar was, en hij heeft het huwelijk bezegeld toen ze negen jaar was.
Een man van 54 die met een meisje van negen naar bed gaat is in mijn ogen geen profeet van God.

Door dat Mohammed het legaal gemaakt heeft om jonge meisjes te trouwen , zijn nu veel kinderen in islamitische landen slachtoffer van vieze oude mannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is alsof ik tegen een muur praat.
Dat gevoel zal jij ook hebben, maar leg me eens uit waarom dat verbond er was, of er moest zijn
Waarom moest Mohammed zich bemoeien met andere volken.
Waarom liet hij de arabieren niet in hun waarde.

Ik vind het moedig van je dat je in het hol van de leeuw Islam komt verdedigen.
Dat waardeer ik in je.

Het is al laat.
Ben jij ook een nachtmens. :D
Gisteren was je ook zo laat nog op.

Bedankt voor je antwoorden en misschien tot morgen.
Wij zijn er, en ik hoop dat jij er dan ook weer bent.
Het is leuk om met een intelligent persoon in discussie te gaan..

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:Beste melihacan, ( zucht) Het was Mohammed die de strijd aanging.
Ik wil het best eens voor je opzoeken, maar niet nu.

Jij zit vast in je Mohammedaanse wereldje, en je hebt je leven lang gehoord dat Mohammed de beste onder de mensen was, maar het tegengestelde is waar.
Het staat beschreven in de hadith.
Wij hoeven niks uit ons duim te zuigen, maar we hoeven alleen maar de hadith te lezen om Mohammed zijn karakter en zijn daden te beoordelen.

Heb jij de hadith gelezen? Of lees je zo nu en dan een gezellige hadith waarin beschreven staat hoe Mohammed zijn uiterlijk was.
De profeet ?was een hele mooie man. Qua uiterlijk en gedrag was hij de perfecte mens. Er zijn tal van overleveringen hierover maar wij beperken ons tot een samenvatting daarvan:
Het gezicht
De profeet had een blanke huid, een rond gezicht en een rode blos op zijn wangen. Hij had een enorme uitstraling. Als hij glimlachtte straalde zijn gezicht volledig. Het kijken naar hem stond gelijk aan het kijken naar de zonsopgang. Zijn zweetdruppels op zijn gezicht waren als parels. Zijn zweetgeur was aangenamer dan de geur van musk. Als hij boos werd, werd zijn gezicht zo rood als het binnenste van een granaatappel. Zijn wenkbrauwen stonden perfect in een halve maanvorm. Hij had een hoog voorhoofd en zijn wenkbrauwen liepen in elkaar over. Zijn ogen waren groot en zijn wimpers zacht en lang. Als je naar hem keek, leek het alsof zijn ogen zwart waren, al was dit maar schijn. Hij straalde licht uit, had een mooie grote mond en mooie glanzende tanden. Als hij sprak kwam een helder licht uit zijn mond. De profeet ?had een sterke baardgroei met enkele witte haren.
Enzovoort.

Geloof me, wij hebben andere en meer hadits gelezen waarin beschreven staat dat Mohammed een rover, moordenaar en dief was.
Bovendien is hij met Aisha getrouwd toen ze 6 jaar was, en hij heeft het huwelijk bezegeld toen ze negen jaar was.
Een man van 54 die met een meisje van negen naar bed gaat is in mijn ogen geen profeet van God.

Door dat Mohammed het legaal gemaakt heeft om jonge meisjes te trouwen , zijn nu veel kinderen in islamitische landen slachtoffer van vieze oude mannen.
Bij hadiths zet ik grote vraagtekens.

Maar de Koran is mijn boek.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ga ook slapen.

Welterusten, doeg
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

melihacan schreef:
Ariel schreef:
melihacan schreef: Hoe denk jij over terrorisme? Wie is voor jou een terrorist?
Het heeft dus gewoon heel erg te maken met aan welke kant je staat.
De Hamas is voor veel Palestijnen een charity organisatie, maar voor Israeliers een terroristische groepering. Ben je een Palestijn dan zul je de Hamasleden niet zo snel als een terroristen zien.
Daar kan ik luid en duidelijk in zijn.
Voor mij is een terrorist een moslim die strikt de koran naleeft en de woorden uit de koran in daden omzet.

Je hebt trouwens gelijk dat aan elk probleem twee kanten zit.
Maar de Joden zijn niet begonnen om deze eindeloze, uitzichtloze en vreselijke situatie te creëren

Van begin af aan preekt de koran haat tegen de Joden.
Het was Mohammed die moslims de haat tegenover Joden aan geleerd heeft.

Een land mag zich verdedigen.
Joden mogen hun plekje op deze aarde verdedigen. Als de Joden werkelijk zulk gemeen volk waren dan vermoed ik dat Palestina al zes keer plat gelegen had, en dat het Palestina nu niet meer bewoont zou zijn.
Ik eb respect voor de manier waarop Israël steeds maar weer hun geduld bewaren.
De Koran refereert naar profeet Mozes en de Farao, naar een groep joden die keer op keer hun belofte niet na zijn gekomen en profeet Mozes in de steek hebben gelaten.
Maar ook naar de relatie van een groep joden die profeet Jezus hebben verraden. En als laatste een groep joden die profeet Mohammed verraden hebben door samen te werken met andere Arabische stammen, de joodse geestelijke leiders die al het pracht en praal verzamelden en andere joden tekort deden. Een groep joden heeft de profeet niet geaccepteerd als profeet.
Het gaat om een groep. De andere joden, want er waren verschillende stammen, hebben hem wel als profeet geaccepteerd.
De profeet uit zijn kritiek over wat hij heeft meegemaakt. Hij is niet de enige. Profeet Mozes doet dit ook.

Wat beteft de staat Israel, wordt gefinancieerd door de VS. Zonder de VS was het allang van de kaart geveegd. Israel ligt ook niet echt lekker zo tussen Arabische landen.
Israel - Palestina , ik heb er geen woorden voor.

Je heet Ariel, ben je een jood?
Mozes was Joods geloof ik. Jezus was Joods geloof ik. Mohammed was niet Joods toch.

Stel je even voor. Gideong een uit de modder getrokken Hollander uit Mekkeren krijgt visioenen en zegt de "moslims" dat ze in hem als profeet moeten geloven. Een deel van de "moslims" doet dat. Een deel van de "moslims" doet dat niet. Gideong uit daar kritiek op en de bekeerde gideongdanen roeien de onwillige "moslims" in Mekkeren uit en verkrachten hun vrouwen.

Dat noem jij terecht ?

Nou slaap zacht.
De boom herken je aan zijn vruchten
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Goedemorgen melihacan,

Je schrijft ergens eerder in deze thread dat de verzen die aangehaald worden oorlogs verzen zijn. Nu heb ik begrepen dat door Moslims (of Koran?) de wereld verdeeld wordt in dar-al islam en dar-al-harb, huis van oorlog. Betekend dat dan niet dat in dat huis van oorlog deze verzen van toepassing zijn?

Los daarvan vind ik het vreemd dat een god zich met oorlog bezig houdt.
FFD olé
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

melihacan schreef:
Ariel schreef:
melihacan schreef: Deze verzen referen naar oorlogssituaties.
Als er oorlog is mag je niet weglopen of je gaan verstoppen. Vechters zijn bevoorrecht boven de thuiszitters. Dit is een plicht.
Als Duitsland Nederland binnen valt moet je je verdedigen. punt.

Vechten met eigendommen en zielen. Ook helder. Je moet de dood in de ogen kunnen kijken.
Je moet strijden, maar als zij zich overgeven dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan. Dus je moet er niet op gaan los beuken.

Ik ben het eens met de verzen.

mvg, Melihacan
Wat voor oorlog situatie,
Het was Mohammed die de arabieren aangevallen heeft.
Je gooit nu het verhaal om.
Natuurlijk hadden arabieren weerstand tegen Mohammed’s boodschap.
Maar het was bekeren of afgeslacht worden.

De koran zegt in soera 9:1-5:
1. (Dit is een verklaring over) een verbreking van de banden ( Barâ’ah), van Allah en zijn Boodschapper, gericht tot de veelgoden aanbidders [polytheïsten] met wie jullie (gelovigen) een verbond hebben gesloten. 2. Trekt dan vier maanden in het land rond, en weet dat jullie het plan van Allah nimmer kunnen ontkrachten. En voorwaar, Allah vernedert de ongelovigen…5. En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen, en de shalât onderhouden en de zakât geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
Het is dus niet zo dat de bevolking begonnen is met vechten, maar Mohammed die de aanzetter van deze gevechten was.

En niet alleen veelgoden aanbidders werden bevochten, maar Mohammed viel ook joden en christenen aan, die monotheïsten zijn.

En er is nog steeds niets veranderd.
Als Moslims zich sterk voelen, dan zullen ze ook in Europa volken gaan onderdrukken.
Waarom heb ik een afkeer tegen Islam?
Omdat Islam een gevaar voor de wereld vrede is. Dat was het in Mohammed zijn tijd, en dat is het nog steeds.

Vriendelijke groet.
De veelgoders hebben hun verbond verbroken. Dit is de aanleiding geweest.
Allemaal, of één ervan?

Dat weten we niet, want de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar, natuurlijk.

Maar wat maakt het uit wat "de context" is? Die kennen we allang niet meer. En vooral Jihadisten zullen zeggen tegen jou: de Koran is klaar en duidelijk,dit staat in het boek, dus we hebben gelijk. Dit is het woord van God en dat zal uitgevoerd worden.

En wat blijkt? Huidige "gematigde Moslims" hebben geen ideologische hefboom tegen haat-Imams. Geen enkele, buiten "nu is de situatie anders dan toen". Maar dat is het altijd.

Het punt is: het "woord van God" had duidelijker moeten zijn als het echt "van God" komt. Anders wordt het misbruikt. En God belooft dat Moslims altijd goed geleid zijn. En of de Jihadisten of goeie mensen als jij zijn slecht geleid. (Jij bent goed geleid in mijn opinie, maar die telt niet in Islam, weet je)

Snap je mijn standpunt? Snap je mijn wantrouwen tov de ideologie (niet jou)? Snap je waarom tegenstand nodig is?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

melihacan schreef:Roelof ik kan er weer heel kort over zijn.

De verzen die jij aanhaalt hebben betrekking op oorlogsituaties.
Vreemd..., ik heb de koran goed doorgelezen maar nergens staat dat deze verzen alleen van toepassing zijn in een oorlogssituatie.

Aan jou dus de taak om aan te tonen dat je niet uit je nek lult...
De moslims werden vervolgd, omdat ze geloofden in Allah.
Goh, dan heb jij toch een heel andere kijk op de geschiedenis zoals deze werkelijk was.

Een blik op de huidige situatie in de wereld leert ons dat de onderdanen van allah overal ter wereld waar zij een bepaalde populatie binnen de locale bevolking hebben bereikt op gewelddadige wijze de macht proberen te grijpen.
Die worden volgens jou ook allemaal vervolgt omdat zij allah aanbidden? :roll:
De profeet vertelde het eerst voorzichtig aan zijn vrouw Khadija. Zij geloofde hem. Toen aan naaste familieleden en anderen. Toen het bekend werd moesten ze vluchten voor hun eigen leven.
Zij kregen steeds meer volgelingen en gingen de strijd aan met afgoddienaren en andere aggressors die hen hadden verjaagd en hadden bedreigd.
Ik vraag me af waar jij op school hebt gezeten..., geschiedenis was blijkbaar niet je sterkste kant...

Klein stukje geschiedenis over het beest dat mohammedanen als een profeet beschouwen.
En als je goed oplet dan staat er als zij dit doen..doe dan dat.
Hebben zij je verjaagt, verjaag hen. Willen ze je vermoorden vermoord hen.
Helemaal mee eens.
Wraak is een mentaliteit die de wereldvrede niet bepaald bevordert..., maar daar schijn jij niet wakker van te liggen omdat jij zwaar geïndoctrineerd bent door een religieuze ideologie die maar één doel voor ogen heeft..., "macht en heerschappij over de wereld".

Wat dat betreft kunnen de mohammedanen nog heel wat leren van de aanhangers van de religie waar Mohammed het concept van gestolen heeft om mensen in de macht te houden en ze aan te zetten tot strijd.

Woorden als "Heb uw naaste lief als uzelf" zijn in de koran namelijk niet te vinden...
En aan het eind van elke vers staat er vergeef hen of een verzoening.
Dat staat alleen bij enkele verzen en geldt alleen voor degene die buigen voor de dictatoriale ideologie die men islam noemt.

Het moge duidelijk zijn dat de islam puur en alleen uit is op macht...
Wat betreft straffen. Je wilt niet weten hoe er in die tijd werd gestraft.
De straffen waar de Koran over heeft is een revolutie voor die tijd.
i.p.v. dat mensen vastgenageld werden aan een kruis en werden opgegeten door wilde dieren kregen ze volgens de islam mildere straffen.
Mohammedanen spreken over de koran als een "tijdloos boek", wat betekend dat zij straffen als het afhakken van handen en voeten, het stenigen, de vele stokslagen, en het om het leven brengen van je medemens ook in onze huidige tijd mogen toepassen.

De wetten van allah dienen immers door zijn onderdanen te worden nageleefd...
Mensen bekeerden zich tot de islam, omdat zij vredelievend waren.
De voorbeelden van die 'vredelievendheid' vinden we dagelijks terug in de vorm van "MOSLIMGEWELD"


Als laatste zou ik toch graag een antwoord zien op enkele vragen uit mijn vorige bericht die jij doelbewust probeert te ontwijken:
  • - Waarom heeft een god die zo almachtig is gewone stervelingen nodig om tegen de mensen die niet naar zijn pijpen dansen te strijden?
    - Waarom moet er strijd gevoerd worden tegen ongelovigen die niets hebben gedaan?
    - Vind jij het niet vreemd dat moslims wereldwijd verantwoordelijk zijn voor onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld, als het volgens jou zulke 'vredelievende mensen' zijn?
    - Waarom worden alleen martelaren en mensen die strijden door allah beloont, en niet de mensen die goede daden verrichten?
Zeg eens melihacan, waarom ga jij 5X daags op de knieën voor een god die zijn onderdanen aanzet om zijn leer doormiddel van het zwaard en met gebruik van geweld te verspreiden?

Uit liefde, of uit angst?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

De doelstelling van de islam wordt door dit heerschap duidelijk gemaakt:
  • Afbeelding
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
JE bent enkel nog maar in het begin van je opleiding. Lig er niet wakker van. Dat terrorist komt haal je wel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

gideong schreef:
melihacan schreef:
Ariel schreef: Daar kan ik luid en duidelijk in zijn.
Voor mij is een terrorist een moslim die strikt de koran naleeft en de woorden uit de koran in daden omzet.

Je hebt trouwens gelijk dat aan elk probleem twee kanten zit.
Maar de Joden zijn niet begonnen om deze eindeloze, uitzichtloze en vreselijke situatie te creëren

Van begin af aan preekt de koran haat tegen de Joden.
Het was Mohammed die moslims de haat tegenover Joden aan geleerd heeft.

Een land mag zich verdedigen.
Joden mogen hun plekje op deze aarde verdedigen. Als de Joden werkelijk zulk gemeen volk waren dan vermoed ik dat Palestina al zes keer plat gelegen had, en dat het Palestina nu niet meer bewoont zou zijn.
Ik eb respect voor de manier waarop Israël steeds maar weer hun geduld bewaren.
De Koran refereert naar profeet Mozes en de Farao, naar een groep joden die keer op keer hun belofte niet na zijn gekomen en profeet Mozes in de steek hebben gelaten.
Maar ook naar de relatie van een groep joden die profeet Jezus hebben verraden. En als laatste een groep joden die profeet Mohammed verraden hebben door samen te werken met andere Arabische stammen, de joodse geestelijke leiders die al het pracht en praal verzamelden en andere joden tekort deden. Een groep joden heeft de profeet niet geaccepteerd als profeet.
Het gaat om een groep. De andere joden, want er waren verschillende stammen, hebben hem wel als profeet geaccepteerd.
De profeet uit zijn kritiek over wat hij heeft meegemaakt. Hij is niet de enige. Profeet Mozes doet dit ook.

Wat beteft de staat Israel, wordt gefinancieerd door de VS. Zonder de VS was het allang van de kaart geveegd. Israel ligt ook niet echt lekker zo tussen Arabische landen.
Israel - Palestina , ik heb er geen woorden voor.

Je heet Ariel, ben je een jood?
Mozes was Joods geloof ik. Jezus was Joods geloof ik. Mohammed was niet Joods toch.

Stel je even voor. Gideong een uit de modder getrokken Hollander uit Mekkeren krijgt visioenen en zegt de "moslims" dat ze in hem als profeet moeten geloven. Een deel van de "moslims" doet dat. Een deel van de "moslims" doet dat niet. Gideong uit daar kritiek op en de bekeerde gideongdanen roeien de onwillige "moslims" in Mekkeren uit en verkrachten hun vrouwen.

Dat noem jij terecht ?

Nou slaap zacht.
Profeet Mohammed was een Arabier, daarom werd hij niet geaccepteerd als profeet.
Andere monotheisten wisten dat er een boodschapper zou komen, maar verwachtten iemand uit hun midden. Toen dit niet zo bleek te zijn hebben zij hem ontkend en vervolgd.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

DeSuper schreef:Goedemorgen melihacan,

Je schrijft ergens eerder in deze thread dat de verzen die aangehaald worden oorlogs verzen zijn. Nu heb ik begrepen dat door Moslims (of Koran?) de wereld verdeeld wordt in dar-al islam en dar-al-harb, huis van oorlog. Betekend dat dan niet dat in dat huis van oorlog deze verzen van toepassing zijn?

Los daarvan vind ik het vreemd dat een god zich met oorlog bezig houdt.
Islam betekend vrede.
Als ik jou groet met salam, dan zeg ik vrede met jou.
Dar-al- Islam is huis van vrede.
Dar-al-harb is huis van oorlog.

God houdt zich overal mee bezig.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

melihacan schreef:
DeSuper schreef:Goedemorgen melihacan,

Je schrijft ergens eerder in deze thread dat de verzen die aangehaald worden oorlogs verzen zijn. Nu heb ik begrepen dat door Moslims (of Koran?) de wereld verdeeld wordt in dar-al islam en dar-al-harb, huis van oorlog. Betekend dat dan niet dat in dat huis van oorlog deze verzen van toepassing zijn?

Los daarvan vind ik het vreemd dat een god zich met oorlog bezig houdt.
Islam betekend vrede.
Als ik jou groet met salam, dan zeg ik vrede met jou.
Dar-al- Islam is huis van vrede.
Dar-al-harb is huis van oorlog.

God houdt zich overal mee bezig.
Islam betekent onderwerping en is gesticht door de misdadiger Mohammed.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ketter schreef:
melihacan schreef:
Ariel schreef:
Wat voor oorlog situatie,
Het was Mohammed die de arabieren aangevallen heeft.
Je gooit nu het verhaal om.
Natuurlijk hadden arabieren weerstand tegen Mohammed’s boodschap.
Maar het was bekeren of afgeslacht worden.

De koran zegt in soera 9:1-5: Het is dus niet zo dat de bevolking begonnen is met vechten, maar Mohammed die de aanzetter van deze gevechten was.

En niet alleen veelgoden aanbidders werden bevochten, maar Mohammed viel ook joden en christenen aan, die monotheïsten zijn.

En er is nog steeds niets veranderd.
Als Moslims zich sterk voelen, dan zullen ze ook in Europa volken gaan onderdrukken.
Waarom heb ik een afkeer tegen Islam?
Omdat Islam een gevaar voor de wereld vrede is. Dat was het in Mohammed zijn tijd, en dat is het nog steeds.

Vriendelijke groet.
De veelgoders hebben hun verbond verbroken. Dit is de aanleiding geweest.
Allemaal, of één ervan?

Dat weten we niet, want de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar, natuurlijk.

Maar wat maakt het uit wat "de context" is? Die kennen we allang niet meer. En vooral Jihadisten zullen zeggen tegen jou: de Koran is klaar en duidelijk,dit staat in het boek, dus we hebben gelijk. Dit is het woord van God en dat zal uitgevoerd worden.

En wat blijkt? Huidige "gematigde Moslims" hebben geen ideologische hefboom tegen haat-Imams. Geen enkele, buiten "nu is de situatie anders dan toen". Maar dat is het altijd.

Het punt is: het "woord van God" had duidelijker moeten zijn als het echt "van God" komt. Anders wordt het misbruikt. En God belooft dat Moslims altijd goed geleid zijn. En of de Jihadisten of goeie mensen als jij zijn slecht geleid. (Jij bent goed geleid in mijn opinie, maar die telt niet in Islam, weet je)

Snap je mijn standpunt? Snap je mijn wantrouwen tov de ideologie (niet jou)? Snap je waarom tegenstand nodig is?

mvg,
Ketter
Wat jij niet snapt is dat als jij tegenstand biedt tegen de Koran jij mij daar ook bij raakt.
Als je tegenstand biedt tegen een haat-imam raak jij mij niet.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Wat jij niet snapt is dat als jij tegenstand biedt tegen de Koran jij mij daar ook bij raakt.
Als je tegenstand biedt tegen een haat-imam raak jij mij niet.
Wat die haat-imam predikt staat ook in de Koran. Jij wordt altijd geraakt.
Enige oplossing voor je is de Koran 'VAARWEL' zeggen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

melihacan schreef:
Ketter schreef:
melihacan schreef: De veelgoders hebben hun verbond verbroken. Dit is de aanleiding geweest.
Allemaal, of één ervan?

Dat weten we niet, want de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar, natuurlijk.

Maar wat maakt het uit wat "de context" is? Die kennen we allang niet meer. En vooral Jihadisten zullen zeggen tegen jou: de Koran is klaar en duidelijk,dit staat in het boek, dus we hebben gelijk. Dit is het woord van God en dat zal uitgevoerd worden.

En wat blijkt? Huidige "gematigde Moslims" hebben geen ideologische hefboom tegen haat-Imams. Geen enkele, buiten "nu is de situatie anders dan toen". Maar dat is het altijd.

Het punt is: het "woord van God" had duidelijker moeten zijn als het echt "van God" komt. Anders wordt het misbruikt. En God belooft dat Moslims altijd goed geleid zijn. En of de Jihadisten of goeie mensen als jij zijn slecht geleid. (Jij bent goed geleid in mijn opinie, maar die telt niet in Islam, weet je)

Snap je mijn standpunt? Snap je mijn wantrouwen tov de ideologie (niet jou)? Snap je waarom tegenstand nodig is?

mvg,
Ketter
Wat jij niet snapt is dat als jij tegenstand biedt tegen de Koran jij mij daar ook bij raakt.

Wat jij dan niet snapt is dat dus discussie met jou onmogelijk is.
Wat mij bij de volgende vraag brengt: WAT DOE JE NOG HIER???


Als je tegenstand biedt tegen een haat-imam raak jij mij niet.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

BFA schreef:
Wat jij niet snapt is dat als jij tegenstand biedt tegen de Koran jij mij daar ook bij raakt.
Als je tegenstand biedt tegen een haat-imam raak jij mij niet.
Wat die haat-imam predikt staat ook in de Koran. Jij wordt altijd geraakt.
Enige oplossing voor je is de Koran 'VAARWEL' zeggen.
Ik heb geen probleem. Jij hebt een probleem met mij.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Roelof schreef:De doelstelling van de islam wordt door dit heerschap duidelijk gemaakt:
  • Afbeelding
Hoi Roelof,
Ik gebruik even dit duidelijke plaatje,dank je.

Dit is de reden dat hij hier is!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Jij hebt een probleem met mij, daarom ben je ook op zoek naar een oplossing.
Jouw oplossing voor jouw probleem is om van zoveel moslims
ex-moslims te maken.

mvg, Melihacan
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

habibti schreef:
Roelof schreef:De doelstelling van de islam wordt door dit heerschap duidelijk gemaakt:
  • Afbeelding
Hoi Roelof,
Ik gebruik even dit duidelijke plaatje,dank je.

Dit is de reden dat hij hier is!
Dat vroeg ik mij af Habibti.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ik ben een zij..
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik heb geen probleem. Jij hebt een probleem met mij.
Wat ik uit de Koran heb gelezen doet me aan elke volgeling van die ideologie twijfelen. Hoe kan jij mij ooit duidelijk maken dat je niet aan TAQIYAH doet?
Als ik kijk naar de daden der Moslims in andere landen heb ik genoeg voor mijn oordeel.
VOLLEDIGE verwerping van Islam is de enige oplossing.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Iznogoodh schreef:
melihacan schreef:Islam betekend vrede.
Als ik jou groet met salam, dan zeg ik vrede met jou.
Dar-al- Islam is huis van vrede.
Dar-al-harb is huis van oorlog.

God houdt zich overal mee bezig.
Islam betekent onderwerping en is gesticht door de misdadiger Mohammed.
Inderdaad Iznogoodh, islam betekent letterlijk "onderwerping" en heeft niets met vrede te maken.
  • Dar al-Harb
    Een gebied dat niet islamitisch is noemen moslims Dar al-Harb (het Huis van Oorlog). Islamieten hebben als taak in Dar al-Harb de islam te verspreiden, zodat het Dar al-Salam (Huis van Vrede) wordt. Één van de tactieken om dit te bereiken is het op de wereld zetten van zoveel mogelijk kinderen in het gebied van de ongelovigen zodat uiteindelijk de moslims numeriek in de meerderheid zullen komen. Pas als de moslims genoeg manschappen hebben heeft de jihad (de heilige oorlog tegen ongelovigen) kans van slagen.

    Dar al-Islam
    Een gebied dat islamitisch is noemen moslims Dar al-Islam, wat gelijk staat aan Dar al-Salam (het Huis van Vrede). In een dergelijk gebied geldt de sharia (de islamitische wetgeving).
De bewijzen liggen wereldwijd op straat.

Zelfs "Dar al-Islam" staat niet voor vrede, omdat op veel plaatsen waar de islam de cultuur beheerst de haatdragende onderdanen van allah zelfs elkaar bestrijden in een poging de macht te grijpen.
"Vrede" is eigenlijk een vreemd begrip voor onderwerping aan een religieuze dictatuur.

God houd zich trouwens helemaal nergens mee bezig, omdat de god waar de mohammedanen voor buigen (5X daags) een verzinsel is van een geesteszieke middeleeuwse pedofiele tiran.
De grote almachtige allah bestaat alleen tussen hun oortjes...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

melihacan schreef:
BFA schreef:
Wat jij niet snapt is dat als jij tegenstand biedt tegen de Koran jij mij daar ook bij raakt.
Als je tegenstand biedt tegen een haat-imam raak jij mij niet.
Wat die haat-imam predikt staat ook in de Koran. Jij wordt altijd geraakt.
Enige oplossing voor je is de Koran 'VAARWEL' zeggen.
Ik heb geen probleem. Jij hebt een probleem met mij.
Jouw religie heeft een probleem met degene die zich niet aan de islam onderwerpen (de ongelovigen die zich niet laten onderdrukken door de dictatuur van Mohammed), en zet zijn onderdanen (ook jou) aan tot strijd tegen die 'ongelovigen' om dat de islam als doel heeft de hele wereld te domineren.
Plaats reactie