:) hey

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

:) hey

Bericht door Silly »

hallow :)

het afgelopen uur heb ik met veel vermaak een paar topics bekeken hierzo op deze site :D

ik moet zeggen dat het zeker wel boeiend is, en dat ik het fantastisch vind dat men, in een land van compromissen en alles maar goed keuren, toch het slechte in de islam ziet...

het interesseert me niet of het atheisten of christenen zijn, maar tis altijd prachtig wanneer mensen de ware aard van de islam kenbaar maken...

liefs
silly
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Welkom silly. Hopelijk kan je ons verheugen met een hoop goede bijdragen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ook hallow Silly!
het interesseert me niet of het atheisten of christenen zijn, maar tis altijd prachtig wanneer mensen de ware aard van de islam kenbaar maken...


Ik denk dat het niet zozeer gaat om de ware aard van de islam als wel haar claim dat ze het antwoord is op alle morele kwesties en maatschappelijke problemen in de 'moderne wereld'. De islam claimt het antwoord te hebben, de laatste en sluitende ideologie.

Een analyse van haar bronnen, roots en cultuur laat blijken dat niets menselijks haar vreemd is. De islam zal dezelfde toets moeten doorstaan als het christendom en andere geloven en ideologiën.

De aanhangers zijn niet blij met de ontrafeling van hun dogma. Maar de mythe zal worden doorgeprikt, als de zoveelste ideologische ballon...

De islam heeft voor veel mensen van grote waarde als spirituele bron. Een mooi iets. Maar alle andere claims zoals de ultieme en finale waarheid moeten keihard worden weerlegd.

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

tnx.. en netjes gezegd polleke :)

niet dat ik niet een 1 waarheid geloof... het is alleen niet mogelijk dat het deze is
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

niet dat ik niet een 1 waarheid geloof... het is alleen niet mogelijk dat het deze is
Welke waarheid omvat jouw geloof dan wel? :?:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik denk dat het niet zozeer gaat om de ware aard van de islam als wel haar claim dat ze het antwoord is op alle morele kwesties en maatschappelijke problemen in de 'moderne wereld'. De islam claimt het antwoord te hebben, de laatste en sluitende ideologie.
Islam stookt problemen, door segregatie en apartheid, met subordinatie en geweld.

Daarna claimt Islam de oplossing in de hansd te hebben voor hetgeen ze heeft veroorzaakt.

Pyromane brandweerman.

Welkom Silly, wens je een goeie tijd hier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

tnx :)
ik ben christen... sow

weet goed genoeg dat er veel fouten zijn begaan binnen de kerk, vroeger en nu helaas nog steeds...

maar voor mij doet dat niet af aan de waarheid zoals ik die zie... vooral omdat de alternatieven voor mij niet te accepteren zijn...

doch altijd open voor discussie :king: :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Welkom Broeder,

Ik ben blij dat er steeds meer broeders actief worden op dit forum.
Ik hoop te kunnen leren en genieten van jouw bijdrage.

Verder zijn de Fouten van de kerk niet te verwijten aan het geloof
de Acties van de Kerk zijn niet te herleiden naar de Bijbel.

Daarom is het belangrijke om de gelovige te scheiden van het Geloof.

Verder Geloof je in de Bijbel en de Waarheid daarvan omdat de alternatieven niet te accepteren vallen voor jou????

Heb ik het zo goed samengevat.

Ik hoop van niet anders heb ik niet het idee dat jouw geloof niet lang stand houdt.Maar ik ga voor alsnog vanuit dat mijn samenvatting niet klopt :D

Gods zegen
jouw broeder
Ric0
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

zuster liever :D maar dankje :D

nej.. je samenvatting klopt inderdaad niet :)

de belevenis van een god die persoonlijk bereid is aan mijn zijde te staan, en die ervoor gekozen heeft liever zichzelf te straffen dan de mensheid een lesje te leren is voor mij zo speciaal en zo belangrijk dat niet geloven in god voor mij gelijk staat aan het negeren van een god die er heus wel is.

de reden dat ik dit forum zo'n goed initiatief vind... er is christenen genoeg aangedaan door moslims. ik kom zelf uit het midden oosten en de verschrikkingen zijn niet te beschrijven... echt jullie houden het nog netjes vergeleken bij wat er eigenlijk over ze gezegd zou moeten worden :(
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

echt jullie houden het nog netjes vergeleken bij wat er eigenlijk over ze gezegd zou moeten worden
Bedankt hoor.
Blij dat eens te lezen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Beste Zuster, :D

shonak?
Ana sa'eed be leqaa'eki

Ik ben blij te horen dat ik het aan de verkeerde eind had met mij samenvatting

Verder wens ik je een leerzame en leuke tijd op dit Forum

Gods zegen
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ahaha tnxx :D
waar dat dan van geleerd :lol:

liefs sil
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Ik volg arabische les

maar nog niet zolang..Ik beheers de taal dus nog niet zo goed
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ooww netjes hoor :)

mijn arabisch is ook niet so heel goed :oops:
kom uit een aramees sprekende minderheid.. vandaar :P
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Silly.
Ik heb je niet eens netjes begroet.
Dat ga ik nu doen. :D
Welkom op FFI Nederland.
Ik wens je hier een fijne tijd toe.
Een vraagje.
Kom jij uit Syrie?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

dat heb je netjes geraden :shock:

helderziend :lol: ??
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

ric0 schreef:Ik volg arabische les

maar nog niet zolang..Ik beheers de taal dus nog niet zo goed
Stoer man.

Kan je al een beetje Arabisch?

Tip:Veel al-jazeera kijken, doe ik ook altijd.
Ik kan al-jazeera gewoon makkelijk volgen.

(Maar ik spreek 't Arabisch al dus).
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Silly schreef:dat heb je netjes geraden :shock:

helderziend :lol: ??
Een beetje helderziend, en deze zin.
aramees sprekende minderheid
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

wauw 8)
naja had ook nog turkije gekund heh (A)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Iran?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Welkom Silly.
Silly schreef:ik kom zelf uit het midden oosten en de verschrikkingen zijn niet te beschrijven...
De volgelingen van 'Mohammed's leer' staan inderdaad niet bekent als vreedzaam of respectvol jegens anders of niet gelovige Silly, ik heb zelf ruim een jaar in het Midden Oosten gewerkt en weet precies wat je bedoelt. (als je de koran leest ga je wel beter begrijpen waarom die mensen zich zo gedragen)

Wie het ooit bedacht heeft om een 'religie' die zijn onderdanen aanzet tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld "the religion of peace" te noemen... :roll:

Hopelijk kunnen wij iets leren van jouw ervaringen met de moslims, en hopelijk kun jij ook iets van ons leren.

gr,
Roelof
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

dankje, ik heb de koran nog niet helemaal gelezen, enkel de citaten die soms aangehaald worden...
maar ik ben benieuwd naar meningen van allebij de kanten
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Welkom Silly

refo Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook hartelijk welkom Silly. Ik had al wat posts van je gelezen en ik denk dat je goede steun voor ons bent.
Christislove
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:31 pm
Locatie: Zuid-Nederland
Contacteer:

Bericht door Christislove »

Beste Silly,

Welkom bij de club!
Goh, Aramees, de taal die Jezus Christus zelf sprak!
Ik heb er in The Passion Of The Christ eens goed naar geluisterd en vind het een prachtig klinkende taal, zoals o.a het Portugees.
Ik ben er heel blij om dat er inmiddels vele medelanders van buitenlandse komaf op dit forum te vinden zijn die ons allen wijzen op het gevaar van de islam.
Nog steeds proberen bepaalde lieden uit de linkerhoek van de politiek ons islamcritici als rechts-radicalen weg te zetten, terwijl waar wij allen voor staan juist het bestrijden van het religieuze facisme is.

Veel succes en geluk op dit forum,

Christislove ;-)
De mensheid zal het islamitisch fascisme overwinnen of de mensheid zal overwonnen worden door het islamitisch fascisme!
Er zijn geen andere opties!
Optie twee IS voor mij geen optie !
Plaats reactie