Hallo ik ben Chaima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???
Om te gillen. Het is de Koran juist waarin God van gedachte veranderd.
Welk teken Wij ook opheffen of doen vergeten, daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke. Weet je niet, dat God macht heeft over alle dingen?
el-Baqarah) aya 106
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

ik ga niet eens meer met jou in discussie. Jij gelooft jou ding ik geloof de mijne. Ik zal eens een mooi stuk hier neerzetten over alle tegenstrijdigheden in de Bijbel
.

je kan de teksten niet weerleggen die Nasser je voorlegt en dan is jou reactie ik zal tegenstrijdigheden in de Bijbel laten zien.
raar:?
__
maar goed,
Wil je dan wel zelf de Bijbel lezen en op basis van eigen onderzoek je resultaten laten zien..En niet zoals bijna elke moslim die ik ken gewoon wat knipt van answeringchristinaty.com of een soortgelijke site.
die teksten zijn namelijk al meer an 1000 keer weerlegd en ontkracht..Ik word er persoonlijk een beetje moe van..Verder snappen de meeste moslims ook niet de uitleg die ze dan krijgen omdat ze het niet gelezen hebben en dus weten waar het over gaat

dus verras en kom met eigen resultaten....

Ik wensje veel succes en wijsheid (in de vorm van de Heilige Geest)in je onderzoek


Moge God je zegenen

_______________
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

ik ga niet eens meer met jou in discussie. Jij gelooft jou ding ik geloof de mijne. Ik zal eens een mooi stuk hier neerzetten over alle tegenstrijdigheden in de Bijbel.
Mag ik dan de vlag van de overwinning hijsen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl. En nog zo'n vooroordeel "het helemiddenoosten is anti-Christen" ken jij elke persoond ie daar woont dan? NEE dus ga niet onzin praten. En jij noemt je medemens woestijnratten? pff jij bent gewwoon jaloers dat de Christelijke geloof zo is verwaterd en veel mensen zich niet meer aan de regels houden die God gemaakt heeft, dus ga mij niet wijsmaken dat de meeste "Christenen" nog maagd zijn etc etc.
Jij mag iedereen gerust kafir noemen terwijl je mij ervan verwijt dat ik mijn medemens de term woestijnratten geef?? Schijnheil, het enige dat jij hier doet is uit je nek praten, en ons bang maken met de straf die ons wel niet te wachten staat als we ons niet bekeren naar het meest onzinnig geloof. Iewl.

Ten tweede, check de statistieken, christendom groeit het snelst.. maar daar hoorde ik helemaal niet op in te gaan, want in het christendom is het bekeren van mensen geen wedloop.

Ten derde, de regels die God heeft gemaakt worden prima nageleefd, want MIJN God vraagt alleen van ons om van Hem te houden, Hem aan te nemen als Redder.. een kuis leven leiden is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken (een keuze die iedereen maakt alsie eenmaal het Licht van God heeft gezien... je wílt niet meer anders)

En vreemd dat jij als moslima dan weer over ontmaagding begint. Dit is 'haram' dus jij hoort er niet eens over te praten. Veel moslima's zijn echt niet heilig maagd gebleven tot aan hun huwelijk.. die prijzen de technologie van het dichtmaken van de baarmoedervlies. Dat hoor je te weten.


Sorry dat ik zo uit mn slof schiet, maar als ik onzin hoor moet ik daar wel tegenin gaan.
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Lodewijk Nasser schreef:
ik ga niet eens meer met jou in discussie. Jij gelooft jou ding ik geloof de mijne. Ik zal eens een mooi stuk hier neerzetten over alle tegenstrijdigheden in de Bijbel.
Mag ik dan de vlag van de overwinning hijsen?
subhan'Allah doe dat! Wees een vroom Christen en laat iedereen in zijn of haar waarde! Dan hef ik mijn vlag voor het feit dat ik alhamdoelilah een moslim ben!!
Proud To Be A Moslima!!
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

ja Nasser,
hijsen die vlag :)

ze heef precies gedaan waarvoor ik bang was...Een stuk letterlijk van internet geknipt en hier geplakt..Wat zijn de meeste mensen toch voorspelbaar..Op zich is het geen probleem want het gaat ten slotte om de boodschap en niet om de boodschapper..Alleen het gevaar van zomaar dinen kippen en plkken is dat je het antwoord niet zult begrijpen omdat je niet weet waar het over .


ik lijk wel de nieuwe nostrodamus...Ik wist wat er ging gebeuren..

maar ja dit had een blinde nog zien aankomen
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

subhan'Allah doe dat! Wees een vroom Christen en laat iedereen in zijn of haar waarde! Dan hef ik mijn vlag voor het feit dat ik alhamdoelilah een moslim ben!!
Wie begon hier over Kufars en vervalsingen van Joden?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

En vreemd dat jij als moslima dan weer over ontmaagding begint. Dit is 'haram' dus jij hoort er niet eens over te praten. Veel moslima's zijn echt niet heilig maagd gebleven tot aan hun huwelijk.. die prijzen de technologie van het dichtmaken van de baarmoedervlies. Dat hoor je te weten.
het is niet haram om over seksualiteit te praten, de Islam is daar heel open in en er wordt ook openlijk over gepraat in de moskee etc. En idd er zijn moslima's die geen maagd zijn en die weten het zelf ook, daarbij keur ik een maagdenvliesherstel ook niet goed, aangezien God alles ziet en weet, maar de meesten doen het voor hun man en niet voor God.
Proud To Be A Moslima!!
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

subhan'Allah doe dat! Wees een vroom Christen en laat iedereen in zijn of haar waarde! Dan hef ik mijn vlag voor het feit dat ik alhamdoelilah een moslim ben!!

zoooo ben jij schrizofreen ofzo...

laat iedereen in ze waarde???????????

je dreigt met de hel ,je noemt iedreen kafir....

maar wij moeten jouw in je waarde laten????????

sorry maar nu sta jij in het rijtje hypocrieten bj mij



verder wat weet jij wat het Christendom...Als je er zoveel vanaf weet schrijf dan voortaan je eigen teksten en knip ze nietletterlijk van internet..
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

verder wat weet jij wat het Christendom...Als je er zoveel vanaf weet schrijf dan voortaan je eigen teksten en knip ze nietletterlijk van internet..
net alsof die Christenen hier dat niet doen HALLO.[/quote][/code]
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Een beetje cijfermateriaal (bron Wikipedia)


Christendom: 2,1 miljard
* Rooms Katholicisme: 1,1 miljard
* Protestantisme: 350 miljoen
* Oosters Orthodox: 240 miljoen
* Anglicisme: 84 miljoen
* Overige christelijke groeperingen: 350 miljoen

Islam: 1,2 miljard
* Soennisme: 940 miljoen
* Shi'isme: 170 miljoen

Hindoeïsme 900 miljoen

Boeddhisme: 415 miljoen

Chinese traditionele religie: 394 miljoen

Primal indigenous: 300 miljoen (geen geünificeerde georganiseerde religie, bevat een reeks van primair Aziatische traditionele of volksstamreligies, inclusief Sjamanisme)
Afrikaanse traditionele religies: 100 miljoen

Atheïsten, agnosten, seculieren, … : 1.1miljard

Let wel: er zijn bijna evenveel seculieren, atheïsten, ... als dat er moslims zijn...; Trek er dan alle gelovigen 'in naam' af .....
:wink:
Laatst gewijzigd door sprot op zo jan 14, 2007 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Worden de moslims die hier komen met de dag dommer of lijkt dat maar zo?
Zijn de moslims met hersens ....op?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Moslima020 schreef:
verder wat weet jij wat het Christendom...Als je er zoveel vanaf weet schrijf dan voortaan je eigen teksten en knip ze nietletterlijk van internet..
net alsof die Christenen hier dat niet doen HALLO.
[/code][/quote]

Interesseert mij geen reet wat die christenen hier doen ..
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

het is niet haram om over seksualiteit te praten, de Islam is daar heel open in en er wordt ook openlijk over gepraat in de moskee etc. En idd er zijn moslima's die geen maagd zijn en die weten het zelf ook, daarbij keur ik een maagdenvliesherstel ook niet goed, aangezien God alles ziet en weet, maar de meesten doen het voor hun man en niet voor God.
Esh esh, ik keek vorige week een hindische film op een arabische zender, die ondertiteld was in het arabisch, en de kus werd er gewoon uitgeknipt!

De KUS! Als dat al niet mag, laat staat spreken over serieuzere seksualiteit.
net alsof die Christenen hier dat niet doen HALLO
De christenen van hier zijn christen (geworden) omdat ze het vermogen het 'redeneren' gebruiken.. Dus, wij christenen weten precies waar we het over hebben als wij over de Bijbel praten. In tegenstelling tot de meeste moslims (ik zal niet zeggen ALLE moslims) die allen kunnen roepen HET IS NIET WAAR! of JE LIEGT! of BRANDEN ZUL JE! zonder een verdere uitleg te geven :wink:
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Moslima020 schreef:
En vreemd dat jij als moslima dan weer over ontmaagding begint. Dit is 'haram' dus jij hoort er niet eens over te praten. Veel moslima's zijn echt niet heilig maagd gebleven tot aan hun huwelijk.. die prijzen de technologie van het dichtmaken van de baarmoedervlies. Dat hoor je te weten.
het is niet haram om over seksualiteit te praten, de Islam is daar heel open in en er wordt ook openlijk over gepraat in de moskee etc. En idd er zijn moslima's die geen maagd zijn en die weten het zelf ook, daarbij keur ik een maagdenvliesherstel ook niet goed, aangezien God alles ziet en weet, maar de meesten doen het voor hun man en niet voor God.
En ook voor hun eigen veiligheid!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

mensen knippen en plakken hier versen verder geven ze dan een verklaring van wat zij gepost hebben en waarom.Zij laten dan zien dat ze begrijpen waar ze het over hebben..

jij plakt en kopieert iemand ze gehele werk...Met zijn vragen over het christendom

Maar omdat de praktijk de beste leerschool is zal ik je laten zien wat het gevaar van knippen en plakken is.Ik zal een gedeelte van jouw vragen beantwoorden wanneer ik tijd en zin heb.
Maar ik denk dat dit voor niets zal zijn omdat je niet echt zal begrijpen waarover ik het heb omdat je het niet zelf hebt gechreven
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

ric0 schreef:mensen knippen en plakken hier versen verder geven ze dan een verklaring van wat zij gepost hebben en waarom.Zij laten dan zien dat ze begrijpen waar ze het over hebben..

jij plakt en kopieert iemand ze gehele werk...Met zijn vragen over het christendom

Maar omdat de praktijk de beste leerschool is zal ik je laten zien wat het gevaar van knippen en plakken is.Ik zal een gedeelte van jouw vragen beantwoorden wanneer ik tijd en zin heb.
Maar ik denk dat dit voor niets zal zijn omdat je niet echt zal begrijpen waarover ik het heb omdat je het niet zelf hebt gechreven
haha je doet alsof ik dom ben he. Probeer mij niet te overtuigen het zal je niet lukken, en 1.2 miljard anderen met mij alhamdoelilah!
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

haha je doet alsof ik dom ben he. Probeer mij niet te overtuigen het zal je niet lukken, en 1.2 miljard anderen met mij alhamdoelilah!
Jij hebt ons niet weten te overtuigen. Wie stelt moet immers bewijzen. Al je punten zijn glashard onderuit gehaald. Bij nader inzien weet je weinig af van noch de Islam, noch het Christendom.

Je vermeende bekering neem ik dan ook niet zo serieus. Eerder een gevalletje van puberale opstandigheid.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Selaam aleykoum.

Allereerst Welkom op het forum.

Mijn naamgenootje!

Masa'Allah dat je een bekeerde Moslim bent.
Al 7amdollilah dat je het licht gezien hebt.
Moge Allah swt je belonen insa'Allah en alle Moeslimiem.

Mag ik trouwen vragen hoe je op de naam Chaima kwam,ga er namelijk vanuit dat je als bekeerde Moslim niet eerst Chaima heette.

MVG
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

kol kalib fi maribtah wair




hoogmoed komt voor de val beste Moslima vergeet dat niet
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:Selaam aleykoum.

Allereerst Welkom op het forum.

Mijn naamgenootje!

Masa'Allah dat je een bekeerde Moslim bent.
Al 7amdollilah dat je het licht gezien hebt.
Moge Allah swt je belonen insa'Allah en alle Moeslimiem.

Mag ik trouwen vragen hoe je op de naam Chaima kwam,ga er namelijk vanuit dat je als bekeerde Moslim niet eerst Chaima heette.

MVG
Eerder schreef de ubertwijfelaar.
Sinds ik me heb aangemeld bij deze site ben ik steesd meer dingen te weten gekomen over de Islam, die ik eerst niet kende.
Da's logisch, ik kende alleen maar de positieve en goeie dingen van de slam en was verder ''blind.''
Mijn kijk op bpaalde dingen is veranderd, laat ik een klein voorbeeld nemen.

De hijaab, zag ik als iets moois, maar dat is veranderd.
Ik zie de hijaab net als de meeste hier als een vorm van onderdrukking.
De vrouw is inderdaad minder waard in de Islam en heeft minder rechten, zo oneerlijk hé.
De Koran vind ik voor geen meter kloppen, nu ik het gelezen heb, en verder komt het woord ''Hel'' zo vaak in de Koran voor, dat je er op een gegeven moment bang van wordt.Bepaalde hadiths die ik gewoon lachwekkend vind, en sommige die in tegenspraak gaan met de Koran, wat is 't nou?
Jaa, dit heb ik hier allemaal geleerd.Natuurlijk denken jullie dan nog, waarom is ze dan nog Moslim en waarom verdedigd ze de Islam dan nog?

Het zit namelijk zo; Wie had het ooit gedacht, Chaimae die altijd zo zeker van was van de Islam, Chaimae die zo streng was in haar leer en het geloof ook echt praktiseerde.
Ikzelf kan het nauwelijks geloven, laat staan de mensen om me heen.
Verder begrijp ik mezelf niet meer, de ene keer dan verdedig ik de Islam en geloof ik met hart en ziel in de Islam, en de andere keer dan zie ik het niet meer zitten.Wat is het nou? Wat wil ik nou?
Zal ik uit de Islam stappen, of toch maar niet?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Moslima020 schreef:haha je doet alsof ik dom ben he.
Je BENT dom moslima020.
Hieronder zeg je zelf al waarom je dom bent:
Probeer mij niet te overtuigen het zal je niet lukken, en 1.2 miljard anderen met mij alhamdoelilah!
Je hebt een aantal stellingen geponeerd (knip/plak van anderen) en zodra AL die stellingen onderuit gehaald worden kom je niet verder dan "ik ben trots dat ik moslima ben (of iets van die strekking)". Meer komt er niet uit je. Je knip/plak werk is vele regels lang.... je eigen bijdragen exhter komen amper boven de 10 woorden uit en dat ziojn dan ook nog eens steeds dezelfde woorden. Uit het hoofd geleerd?
Je wilt toch niet beweren dat dat zo uiterst intelligent is....toch?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ik sluit me aan bij Lodewijk Nasser..
Je sluit jezelf gewoon af voor alles omdat je meent het ware licht gevonden te hebben, echt jammer.
Ric0 heeft toch wel gelijk als hij zegt dat je met knippen en plakken niks uithaalt. Ik wil graag horen waarom jij nou echt bent bekeerd, ik krijg namelijk het gevoel dat je een beetje wanhopig bent, en dat je zolang je de woorden maar gebruikt, dat je het zelf ook gaat geloven dat je moslima bent. 'Mij overtuig je toch niet' is een hele foute uitspraak op een forum als deze. Neem de moeite je in het 'andere' te verdiepen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Onderzoek wijst bovendien uit dat 3/4e van al die bekeerlingen de Islam binnen 2 a 3 jaar weer verlaten. Vaak wisten zij weinig over de Islam, het Christendom of mensenrechten af. Zoals ook in dit geval sprake van is.

Zie http://www.radioislam.com/_asx/PublicAf ... mleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jongens, ze is geen bekeerling.
Het is een gewone moslim die hoogmoedig naar dit forum kwam ons een lesje te leren.
Nou, ze heeft het geweten. Ze bijt zand.
Ze begint al te schelden, een teken van onmacht,en wij weten dat alleen mietjes schelden.
De wat meer intelligente en beschaafde moslims onthouden zich van dit soort zaken.
Deze so called bekeerling is volgens mij op dit forum een moslima voor een dag. Een eendaags vlieg.
Het zou mij verbazen als ze morgen haar gezicht nog durft te laten zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie