Hey:D

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Hallooo Ilona, welkom op de site. Ik ben een moslim, als het mag.
Ik denk dat je erg gelovig bent. Ik heb een vraag voor jou wat ik oprecht niet weet. Je hebt gezegd dat Islam een naverzinsel is van de Christendom. A wel, waarom mogen de Joden en de Moslims geen varkens vlees eten en geen alcohol drinken terwijl dat de christenen dat wel mogen. Wie is juist denk je dat is 2 tegen 1. Wat is jou mening?

En nogmaals welkom op de site
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

isci schreef:Hallooo Ilona, welkom op de site. Ik ben een moslim, als het mag.
Ik denk dat je erg gelovig bent. Ik heb een vraag voor jou wat ik oprecht niet weet. Je hebt gezegd dat Islam een naverzinsel is van de Christendom. A wel, waarom mogen de Joden en de Moslims geen varkens vlees eten en geen alcohol drinken terwijl dat de christenen dat wel mogen. Wie is juist denk je dat is 2 tegen 1. Wat is jou mening?

En nogmaals welkom op de site

Isci, volgens Jezus gaat het om het innerlijke. In het evangelie van Marcus legt hij het nog eens uit.

"Begrijpen jullie niet dat je niet slecht wordt door wat je eet?" zei Hij. 19 "Het voedsel gaat immers niet naar het hart, maar naar de buik en tenslotte komt het in het riool terecht." Jezus maakte hiermee duidelijk dat men alle voedsel zonder gewetensbezwaar mag eten. 20-21 Hij ging verder: "Je wordt slecht door wat je denkt. Uit je innerlijk, je hart, komen slechte gedachten voort. 22 Hoererij, diefstal en moord; overspel, hebzucht en gemenigheid; bedrog, losbandigheid en jaloezie; 23 gevloek, hoogmoed, onverschilligheid en zo meer, komen van binnen uit de mens. Die maken hem slecht."
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Lodewijk Nasser schreef:
isci schreef:Hallooo Ilona, welkom op de site. Ik ben een moslim, als het mag.
Ik denk dat je erg gelovig bent. Ik heb een vraag voor jou wat ik oprecht niet weet. Je hebt gezegd dat Islam een naverzinsel is van de Christendom. A wel, waarom mogen de Joden en de Moslims geen varkens vlees eten en geen alcohol drinken terwijl dat de christenen dat wel mogen. Wie is juist denk je dat is 2 tegen 1. Wat is jou mening?

En nogmaals welkom op de site

Isci, volgens Jezus gaat het om het innerlijke. In het evangelie van Marcus legt hij het nog eens uit.

"Begrijpen jullie niet dat je niet slecht wordt door wat je eet?" zei Hij. 19 "Het voedsel gaat immers niet naar het hart, maar naar de buik en tenslotte komt het in het riool terecht." Jezus maakte hiermee duidelijk dat men alle voedsel zonder gewetensbezwaar mag eten. 20-21 Hij ging verder: "Je wordt slecht door wat je denkt. Uit je innerlijk, je hart, komen slechte gedachten voort. 22 Hoererij, diefstal en moord; overspel, hebzucht en gemenigheid; bedrog, losbandigheid en jaloezie; 23 gevloek, hoogmoed, onverschilligheid en zo meer, komen van binnen uit de mens. Die maken hem slecht."
Jullie zijn zeg maar type geert wilders.
Die zei wat anders hij zei dat die akelige dingen uit de islam voortkomt
Banned
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Jullie zijn zeg maar type geert wilders.
Die zei wat anders hij zei dat die akelige dingen uit de islam voortkomt
Je hebt gelijk er komen ook mooie dingen uit de Islam. De wereldliteratuur is verrijkt met de Koran.

Er zijn vele Islamitische uitvindingen, zoals de schoenbom.

Ook is de Nederlandse taal verrijkt met een aantal prachtige woorden. Zoals kerstaanslagen, burqa en haraam/halal.

En dankzij de Ohzo vreedzame moslims hoeven onze politici nooit meer alleen de deur uit, maar altijd omringd door een aantal 'oortjes'.

PS had ik al vermeld dat de Moskeeën her en der architectonische hoogstandjes zijn?
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op do jan 18, 2007 1:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Polleke schreef:
Mohammed heeft het concept om mensen in de macht te houden (de hemel en de hel) rechtstreeks uit de bijbel gestolen bij het bedenken van zijn verdorven 'religie' (de islam) die hij gebruikte om zijn volk (de arabieren) aan te zetten tot strijd tegen zijn aartsvijanden (de christenen).
Navane heeft een artikel geschreven over het feit dat de koran begonnen is als tekstuitleg bij de bijbel. Dat verklaart bovenstaand concept...

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... era_2.html
Dank je Polleke, ik zal het stuk eerdaags eens lezen (het is me nu te laat).
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

BFA schreef:
Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Een van de kleinste volkeren ter wereld.
Toch zijn ze overal waar je kijkt, danst de hele internationale politiek op hun vraag.
Hoe doen ze het, om zo machtig te zijn?
Goede vraag..., ik denk dat je daar niet snel achter komt. (en laten we hopen dat de kontekruipers van allah er nooit achter komen :wink: )
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

isci schreef:Hallooo Ilona, welkom op de site. Ik ben een moslim, als het mag.
Ik denk dat je erg gelovig bent. Ik heb een vraag voor jou wat ik oprecht niet weet. Je hebt gezegd dat Islam een naverzinsel is van de Christendom. A wel, waarom mogen de Joden en de Moslims geen varkens vlees eten en geen alcohol drinken terwijl dat de christenen dat wel mogen. Wie is juist denk je dat is 2 tegen 1. Wat is jou mening?

En nogmaals welkom op de site
En waarom zet het christendom mensen aan tot naasteliefde, en zet de islam zijn onderdanen aan tot haat, moord, en doodslag isci?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Lodewijk Nasser schreef:
Jullie zijn zeg maar type geert wilders.
Die zei wat anders hij zei dat die akelige dingen uit de islam voortkomt
Je hebt gelijk er komen ook mooie dingen uit de Islam. De wereldliteratuur is verrijkt met de Koran.

Er zijn vele Islamitische uitvindingen, zoals de schoenbom.

Ook is de Nederlandse taal verrijkt met een aantal prachtige woorden. Zoals kerstaanslagen, burqa en haraam/halal.

En dankzij de Ohzo vreedzame moslims hoeven onze politici nooit meer alleen de deur uit, maar altijd omringd door een aantal 'oortjes'.

PS had ik al vermeld dat de Moskeeën en her en der architectonische hoogstandjes zijn?
:biggrin:

Misschien dat Yassine een aantal positieve aspecten van de islam kan noemen waar de mensheid in de wereld baat bij heeft, want persoonlijk zie ik deze 'religie' niets als menselijk leed veroorzaken...
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

isci schreef:Hallooo Ilona, welkom op de site. Ik ben een moslim, als het mag.
Ik denk dat je erg gelovig bent. Ik heb een vraag voor jou wat ik oprecht niet weet. Je hebt gezegd dat Islam een naverzinsel is van de Christendom. A wel, waarom mogen de Joden en de Moslims geen varkens vlees eten en geen alcohol drinken terwijl dat de christenen dat wel mogen. Wie is juist denk je dat is 2 tegen 1. Wat is jou mening?

En nogmaals welkom op de site
Hallo isci, jij trouwens ook nog welkom op het forum :wink:

Kijk, ik ben er niet mee gekomen dat de koran een naverzinsel is van de Bijbel. Yassine (volgens mij) begon erover dat de Bijbel een nep boek is, en bewerking van de thora. Nu is het een feit dat het Oude Testament de Thora zelf is, en het NT is het vervolg erop, dus wat hij meende klopte sowieso niet. Maar áls hij gelijk zou hebben, en de Bijbel een bewerkte versie van de thora is.. wat is de koran dan? Dat is weer een bewerking van de Bijbel, dus een slap aftreksel van de Thora.

Snappez vous? Ik begon er niet eens mee :D

mvg
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Wacht, was je laatste vraag vergeten :oops:

Welke in de meerderheid is maakt geen zak uit. Jij bent van mening dat de islam het ware geloof is, en toch is niet eens een kwart van de wereldbevolking moslim.
Ten tweede is het christendom van mening dat alles wat van God komt rein is geschept. Zo ook dieren, alle dieren. Het varken is geen haar minder of meer waard dan een schaap, het zijn creaties van God. Waarom zouden we wel een schaap maar geen varken mogen eten?

We mogen mensen noch dieren discrimineren :lol:
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

geschept schat :lol: ??

kleuterschool wasset heah :twisted: ahahha voor de rest helemaal met u eens... 8)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

:oops:
Ik wist wel dat er iets fouts was aan dat woord! Maar jullie begrijpen me wel toch?




Ik wilde natuurlijk alleen maar testen of jullie nog wakker waren en mijn posts wel lezen :lol:
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ilona schreef:"Maar jullie begrijpen me wel toch?"
Ja hoor, heel goed zelfs. :wink:

Wat zou de functie van het varken zijn in de wereld van de islam?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ilona schreef:Wacht, was je laatste vraag vergeten :oops:

Welke in de meerderheid is maakt geen zak uit. Jij bent van mening dat de islam het ware geloof is, en toch is niet eens een kwart van de wereldbevolking moslim.
Ten tweede is het christendom van mening dat alles wat van God komt rein is geschept. Zo ook dieren, alle dieren. Het varken is geen haar minder of meer waard dan een schaap, het zijn creaties van God. Waarom zouden we wel een schaap maar geen varken mogen eten?

We mogen mensen noch dieren discrimineren :lol:
God heeft alles goed geschapen:
genesis 1:1
En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Maar na de zondeval is de aarde om de mensen wil vervloekt.
Daardoor gaat alles mis.Het kwaad.

Tijdens de omzwerving van het volk Israel inde woestijn, gaf God hun verscheidenen wetten. Waaronder de spijs wetten.
Hier onder word er ook gesproken over het varken als onrein dier.

lees bij deze link over de voedsel wetten als je wilt.

http://www.vergadering.nu/boekhobrinkmoderne.htm

habibti

[/b]
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook hartelijk welkom op dit forum Ilona. Ik ben hier zelf ook nog maar sinds kort.
Plaats reactie