Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door Sjeng »

Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bron: planet.nl

(P7) Weblogger Ertan.nl is naar nu blijkt vorige week aangehouden door de politie en heeft een nacht in de cel doorgebracht.
Hij werd ondervraagd in verband met drie aangiftes wegens bedreigingen, discriminatie en haatzaaien op internet.

De van oorsprong Turkse weblogger Ertan K. is vorige week dinsdag ondervraagd door de politie. De politie onderzoekt drie aangiftes tegen de weblogger, die publiceerde op cyberjihad.blogspot.com en nu op Ertan.nl.

Het gaat om aangiftes door de politici Rita Verdonk en Boris Dittrich en het Meldpunt Discriminatie.

De beheerder van Ertan.nl schrijft op zijn weblog "Op 12 april jl. werd Ertan (de enige echte) van zijn bed gelicht door de politie, waarbij zijn computer in beslag werd genomen." De site doet geen inhoudelijke mededelingen over de aard van de ondervragingen.

Het Openbaar Ministerie in Amsterdam bevestigt K. te hebben aangehouden. Het OM stelt dat de aanhouding rond het middaguur heeft plaatsgevonden.

De weblogger is dinsdagmiddag 12 april en woensdag gehoord in verband met de drie aangiftes. In de loop van woensdag is hij vrijgelaten. De politie had Ertan uiterlijk drie dagen en vijftien uur vast kunnen houden voor ondervragingen.

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie deed eind maart 2005 aangifte tegen Ertan wegens discriminatie en haatzaaien op internet.

Dittrich klaagde hem aan vanwege de uiting dat homoseksuelen gestraft zouden moeten worden voor hun homoseksuele daden. Bij die uiting richtte Ertan zich ook tot Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant.

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed al in januari 2005 aangifte vanwege discriminerende uitlatingen op het weblog 'Cyberdjihad'. De extremistische weblogger Ertan publiceerde verder het huisadres van Geert Wilders op internet en noemde Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, 'een kanjer'.

Link naar artikel: http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... /sc=7f1280
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: Hij werd ondervraagd in verband met drie aangiftes wegens bedreigingen, discriminatie en haatzaaien op internet..
Wat mij betreft mag dit forum uit de lucht wegens haatzaaien en discriminatie jegens Moslims....Ik ga tegen dit forum aangifte doen!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Wat mij betreft mag dit forum uit de lucht wegens haatzaaien en discriminatie jegens Moslims....Ik ga tegen dit forum aangifte doen!
Ja vooral tegen die ene, eh....Maroc_21, er staan hier nogal wat haatzaaiende postings van je !! 8)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef: Hij werd ondervraagd in verband met drie aangiftes wegens bedreigingen, discriminatie en haatzaaien op internet..
Wat mij betreft mag dit forum uit de lucht wegens haatzaaien en discriminatie jegens Moslims....Ik ga tegen dit forum aangifte doen!
Maroc, je kunt dit hele forum beschouwen als een anti-discriminatieforum.
De islam discrimineert namelijk heel veel mensen (vrouwen, homoseksuelen, andersgelovigen, ongelovigen), en dat is waar wij ons tegen verzetten.
Dus als je die ene club gaat inschakelen denk ik dat ze je zullen meedelen: wat een mooi forum, zij doen precies waar wij mee bezig zijn, namelijk discriminatie bestrijden!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:De islam discrimineert namelijk heel veel mensen (vrouwen, homoseksuelen, andersgelovigen, ongelovigen....
Kan je dat bewijzen? Ik daag je uit!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wil je die homosexueel zien voor of nà dat hij met zijn hoofd naar beneden van de hoogste minerat werd gegooid?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

circe schreef:Wil je die homosexueel zien voor of nà dat hij met zijn hoofd naar beneden van de hoogste minerat werd gegooid?
Neen jongen! Sjeng beweert dat de Islam homoseksuelen discrimineert. Daar ben ik het niet mee eens..De Islam keurt sex met twee mannen af en legt een straf op.
Dat is heeeeeeeel wat anders..Als de daad van de homoseksuelen bewezen is middels vier getuigen (let op: alleen als ze betrapt worden terwijl ze elkaar doorboren bijvoorbeeld in het openbaar).

Maar als iemand roept ik heb gevoelens voor mannen. Dat mag hij zo hard roepen als hij wil..De daad is niet bewezen om zijn kop af te hakken. Net zo iets met een dief...Iemand mag zo hard roepen als hij wil: IK WIL DE KROON VAN DE KONINGEN STELEN..deze uitspraak maakt hem nog geen dief.

Op het moment dat er twee getuigen (dat is de eis van diefstal) gezien hebben dat hij de kroon van de koningen stal dan mag zijn hand worden afgehakt..Er zijn voorwaarden en eisen! daar hoef ik niet in te gaan.

De Islam discrimineert homo's niet! gevoelens zijn menselijk en kan iedereen hebben...Maar de Islam legt een zeeeeeeeeer zware straf op de daad!
Een mens heeft ook gevoelens om een miljoen uit een bank te stelen! Als deze geoorloofd had het iedereen gedaan...Daarom keurt de Islam het af. Ieder mens die zijn verstand gebruikt vind dat diefstal niet kan..want je maakt anderen daarmee arm en ongelukkig!

Hetzelfde met de daad van homoseksuelen...als ze aids of van die enge ziektes krijgen maken ze elkaar de anderen ongelukkig...Ga mij niet vertellen dat ze daar via condooms kunnen voorkomen! Het is bewezen dat homo's groot kans lopen op enge ziektes.EEN FEIT.. De Islam is niet tegen homo's de Islam wil de mens beschermen tegen ENGE ziektes.

De Islam discrimineert niet!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ha! nu begrijp ik het.

Als we hier nu wetten maken die het aan moslims verbiedt om te huwen omdat we daar zware straffen op gaan zetten, dan discrimineren we totaal niet!

Goed dat je het zo duidelijk uitlegt Maroc.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Maroc schrijft:
"neen jongen! Sjeng beweert dat de Islam homoseksuelen discrimineert. Daar ben ik het niet mee eens..De Islam keurt sex met twee mannen af en legt een straf op.
Dat is heeeeeeeel wat anders..Als de daad van de homoseksuelen bewezen is middels vier getuigen (let op: alleen als ze betrapt worden terwijl ze elkaar doorboren bijvoorbeeld in het openbaar)."

Waarom keurt de islam dat af en geeft straf. als twee mannen dat willen is het hun zaak, want zoals jij zegt, allah bepaalt alles. dus allah bepaalt dat die man een homo is.

"Maar als iemand roept ik heb gevoelens voor mannen. Dat mag hij zo hard roepen als hij wil..De daad is niet bewezen om zijn kop af te hakken. Net zo iets met een dief...Iemand mag zo hard roepen als hij wil: IK WIL DE KROON VAN DE KONINGEN STELEN..deze uitspraak maakt hem nog geen dief".

Precies, het gaat om gevoelens. daar heeft de islam geen respect voor en dat is discriminatie.

"Op het moment dat er twee getuigen (dat is de eis van diefstal) gezien hebben dat hij de kroon van de koningen stal dan mag zijn hand worden afgehakt..Er zijn voorwaarden en eisen! daar hoef ik niet in te gaan".

wel een zware straf, handen afhakken. hoe moet hij verder aan geld komen voor levensonderhoud?

"De Islam discrimineert homo's niet! gevoelens zijn menselijk en kan iedereen hebben...Maar de Islam legt een zeeeeeeeeer zware straf op de daad"

als die twee het zelf willen (wilsbekwaam), dan is dat niet verkeerd. in het geval van mohammed met zijn negenjarige vrouw (kind) is het wel verkeerd, want een kind van negen is niet wilsbekwaam. als mohammed zelf een homo was, dan was het geoorloofd.


"Een mens heeft ook gevoelens om een miljoen uit een bank te stelen! Als deze geoorloofd had het iedereen gedaan...Daarom keurt de Islam het af. Ieder mens die zijn verstand gebruikt vind dat diefstal niet kan..want je maakt anderen daarmee arm en ongelukkig!"

behalve mohammed, want die overviel karavannen en beroofde mensen van hun rijkdommen. daarmee heeft jouw pedofiele profeet anderen arm en ongelukkig gemaakt, of had hij een droom om dat te doen. dan mag het natuurlijk wel.

"Hetzelfde met de daad van homoseksuelen...als ze aids of van die enge ziektes krijgen maken ze elkaar de anderen ongelukkig...Ga mij niet vertellen dat ze daar via condooms kunnen voorkomen! Het is bewezen dat homo's groot kans lopen op enge ziektes.EEN FEIT.. De Islam is niet tegen homo's de Islam wil de mens beschermen tegen ENGE ziektes"

het is niet bewezen. jij haalt feiten uit elkaar. bewezen is dat mensen met verschillende sexuele partners die risico wel hebben. als twee mannen (en vrouwen) ervoor kiezen geen ander in hun leven toe te laten, dan lopen ze ook geen geslacht ziekte op. daarom keurt de verstandige mensheid huwelijk van de man met vier vrouwen af, behalve de islam.

het is dus bewezen dat jij en je islam onzin vertelt en bezig is met discriminatie.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

circe schreef:Als we hier nu wetten maken die het aan moslims verbiedt om te huwen omdat we daar zware straffen op gaan zetten, dan discrimineren we totaal niet!..
Als we hier een Islamitische hof zouden hebben die moslimzaken behandelt net als in noord Negeria waar twee hoven zijn gelegen de Islamitische en de gewone. Dan zou dat geen discriminatie zijn..Ook wij in het "westen" roepen voor de invoering van de Sharia!

En waar een wil is is een weg!

ps: Weda en Unholly, ik duscuseer alleen met mensen met een milde toon en die bereid zijn om te discuseren i.p.v te beledigen. Op beledigingen geef ik geen antwoord meer op....Je mag zo hard beledigen als je wil, die beledigingen doen me niks meer (ik heb van dit forum geleerd om dwazen te negeren: dank u forum)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Bon, je wilt dus een apartheidssysteem: islamitisch recht voor islamieten, en burgerlijk recht voor niet-islamieten.

Het wordt dan wel een beetje lastig als een islamiet een niet-islamiet berooft of vermoordt, vermits niet-islamieten zelfs niet kunnen getuigen tégen een moslim. Blijft dan enkel die moslim voor een burgerlijke rechtbank te dagen uiteraard, of vind je dat hij gewoon vrij mag rondlopen in zulk geval?

En dan heb ik het ook nog over dat handjes en voetjes afhakken: uiteraard zullen de GSM diefstallen drastisch dalen, maar ik neem toch aan dat die handenloze invaliden dan ook geen gebruik kunnen maken van het WESTERSE sociale systeem?

Waarom willen moslims daar sowieso deel van uitmaken? In de koran wordt toch echt wel duidelijk gesteld op welke manier men zakat moet betalen: indien men de regels van Allah volgt heeft men toch geen westers sociaal systeem nodig?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

ps: Weda en Unholly, ik duscuseer alleen met mensen met een milde toon en die bereid zijn om te discuseren i.p.v te beledigen. Op beledigingen geef ik geen antwoord meer op....Je mag zo hard beledigen als je wil, die beledigingen doen me niks meer (ik heb van dit forum geleerd om dwazen te negeren: dank u forum)

jammer Maroc,
dwaas ben je zelf, omdat jij de daden van mohammed goed praat. je durft niet anders, want dan wordt je door je eigen mensen vermoord.
zoals altijd kiezen deze uitgebabbelde moslims het hazepad en verwijten de critici van belediging etc.

ik noem argumenten en jij voelt je beledigt. dat is al eeuwen zo. zo kiezen jullie voor het slachtoffersrol en proberen de ander te manipuleren. helaas trappen velen in,maar niet iedereen. ik noem mohammed een pedofiel, dat was hij ook. ik noem hem een dief, dat was hij ook. een gewetensvraag: als mohammed een voorbeeld is voor alle mensen, zou jij dan ook zo gehandeld hebben als hij. (mensen vermoorden, roofovervallen, kind verkrachten, leugen verspreiden, mensen bang maken etc)

jij mag het weten,

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

circe schreef:Het wordt dan wel een beetje lastig als een islamiet een niet-islamiet berooft of vermoordt, vermits niet-islamieten zelfs niet kunnen getuigen tégen een moslim. Blijft dan enkel die moslim voor een burgerlijke rechtbank te dagen uiteraard, of vind je dat hij gewoon vrij mag rondlopen in zulk geval?
Er kunnen afspraken worden gemaakt tussen verschillende hoven. In het Burgerlijkrecht daag je een persoon uit in het hof van zijn woonplaats al is de daad gepleegd buiten zijn woonplaats. De bedoeling van Islamitisch recht is dat het recht zegeviert en veiligheid voor iedereen gegarandeerd wordt! Maar zoals het nu gesteld is met het Burgerlijk recht kan echt niet....Er lopen criminelen en terroristen rond!
Er wordt dagelijks in de openlucht beroofd en vermoord enz. enz. enz. Het recht is zoek in dit land. In noord Negiria wordt ook een beroep gedaan door niet-Moslims op Islamitisch recht! Vroeger voor de invoering van de Sharia vochten moslims en niet-moslims altijd tegen elkaar. Sinds de invoering van de Sharia weet iedereen zijn recht en zijn plicht.
circe schreef:En dan heb ik het ook nog over dat handjes en voetjes afhakken: uiteraard zullen de GSM diefstallen drastisch dalen, maar ik neem toch aan dat die handenloze invaliden dan ook geen gebruik kunnen maken van het WESTERSE sociale systeem?
De straf zal veel mensen afschrikken en zal de criminele activiteiten doen afdalen als ik niet zeg opheffen. Weet je wat criminaliteit Nederland jaarlijks kost? Als we die kosten kunnen gebruiken om armen in de wereld te helpen..waren er geen armen meer in de wereld.
circe schreef:In de koran wordt toch echt wel duidelijk gesteld op welke manier men zakat moet betalen: indien men de regels van Allah volgt heeft men toch geen westers sociaal systeem nodig?
Daar heb ik geen antwoord op behalve dat je gelijk hebt. 2,5 % over het vermogen is voldoende om de hele wereld welvarend en beter te maken. Maar de mens wil niet naar God luisteren!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sjeng heeft gelijk.
De Islam discrimineert vrouwen, homoseksuelen, anders gelovigen, ongelovigen.

Wil je bewijs?????


Vrouwen….
Het recht dat de man heeft om zijn vrouw te verstoten.
Het recht van corrigerend’ slaan van vrouwen.
Bij de huwelijkskeuze hebben mannen uitgebreidere rechten dan de vrouw.
Vrouw erft de helft minder als een man.
Volgens de Islam zijn mannen superieur aan vrouwen
De getuigenis van een vrouw is de helft waard als van een man.
Enz.. enz…
De weinige verzen die zich in positieve zin over vrouwen uitlaten, hebben het over de vrouw als moeder, en heel af en toe als echtgenote.

Homoseksuelen.
Onverdraagzaamheid tegen Homoseksuelen.
Het van hoge gebouwen te storten en het recht ze te mogen stenigen

Anders gelovige en ongelovige.
Neem Christenen en Joden niet tot uw vrienden.
Het betalen van speciale belasting van anders gelovige in Moslim landen. ( voor bescherming)
Christenen hebben niet de zelfde rechten in Moslim landen. Het zijn tweede rangsburgers.

Enz… enz….

Maroc.. wie wil je overtuigen.
De waarheid is zo helder.
Een Moslim kan nooit winnen alleen al om het feit dat zijn waarheid niet onze waarheid is.
Als Moslims problemen met onze maatschappij hebben, dan moeten ze hier niet blijven, maar verhuizen naar een Islamitisch land.
Ik hoop dat het eens tot je door zal dringen dat wij hier in Nederland geen behoefte hebben aan de Koran. Wij zijn meegegaan met de evolutie, en wij willen niet terug naar het jaar 1600.
Als Moslims hier willen blijven, dan zullen ze zich aan moeten passen aan onze normen en waarden.
Het is ons land.. Onze voorouders hebben dit land opgebouwd, en wij hebben recht op dit kleine stukje aarde.
De Moslim wereld is groot genoeg voor alle moslims op deze aarde…
Laat ons ( het westen ) met rust, en dan zullen wij jullie ook met rust laten.
Wat denk je er van?

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De Islam discrimineert homo's niet! gevoelens zijn menselijk en kan iedereen hebben...Maar de Islam legt een zeeeeeeeeer zware straf op de daad!
Een mens heeft ook gevoelens om een miljoen uit een bank te stelen! Als deze geoorloofd had het iedereen gedaan...Daarom keurt de Islam het af. Ieder mens die zijn verstand gebruikt vind dat diefstal niet kan..want je maakt anderen daarmee arm en ongelukkig!
Wie is de Islam dat hij een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zware straf legt op de daad.
Zullen we dat aan God overlaten?
God heeft homo’s geschapen als homo’s… Er zal wel een rede voor zijn.
En waarom neem je de vergelijking van dat diefstal niet kan als we het over homoseksuelen hebben?
Maken homoseksuelen andere ongelukkig?

Hetzelfde met de daad van homoseksuelen...als ze aids of van die enge ziektes krijgen maken ze elkaar de anderen ongelukkig...Ga mij niet vertellen dat ze daar via condooms kunnen voorkomen! Het is bewezen dat homo's groot kans lopen op enge ziektes.EEN FEIT.. De Islam is niet tegen homo's de Islam wil de mens beschermen tegen ENGE ziektes.
( diepe zucht) Ik heb even gedacht dat we met een volwassenen discussieerde. Niet dus.....
In de tijd dat homoseksualiteit veroordeeld werd door de koran bestond AIDS nog niet.
Onzin dus….
In de tijd van Mohammed was het totaal niet bewezen dat homo’s enge ziektes konden verspreiden.
Trouwens..Er zijn in Afrika meer hetero’s besmet met AIDS dan homoseksuelen.
En condoom gebruik kan AIDS net zoals andere geslachtsziektes voorkomen.
Misschien moet je zelf eerst onderzoek doen voor dat je een geestelijke napraat.
Je komt nu over als een onvolwassen dom jongentje.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Er kunnen afspraken worden gemaakt tussen verschillende hoven. In het Burgerlijkrecht daag je een persoon uit in het hof van zijn woonplaats al is de daad gepleegd buiten zijn woonplaats. De bedoeling van Islamitisch recht is dat het recht zegeviert en veiligheid voor iedereen gegarandeerd wordt! Maar zoals het nu gesteld is met het Burgerlijk recht kan echt niet....Er lopen criminelen en terroristen rond!
Er wordt dagelijks in de openlucht beroofd en vermoord enz. enz. enz. Het recht is zoek in dit land. In noord Negiria wordt ook een beroep gedaan door niet-Moslims op Islamitisch recht! Vroeger voor de invoering van de Sharia vochten moslims en niet-moslims altijd tegen elkaar. Sinds de invoering van de Sharia weet iedereen zijn recht en zijn plicht.
In Nederland willen wij geen sharia.
Wij hebben ons burgerlijk recht. Ook hier word onze veiligheid gegarandeerd door de rechtspraak.
Trouwens.. Wees blij voor je Moslim vriendjes dat de sharia niet is ingevoerd in Nederland..
Statistieken geven aan dat de meeste gevangenen in Nederlandse gevangenissen bevolkt zijn door buitenlanders, waar onder veel Moslims.
Het lijkt me geen prettig idee voor deze jongens als er handjes gehakt gaan worden.
We wonen in Nederland. Wij zijn geen barbaren. Wij hakken geen handen, we stenigen niet, we hangen niemand op aan een hijskraan. Wij straffen op een andere beschaafde manier.
En wat ze in Noord Nigeria willen is niet ons probleem.
Trouwens… Sharia of niet.. Er word nog steeds gevochten in Moslim landen.
Moslims maken elkaar af. Moslims maken niet moslims af..
De Sharia werkt dus niet. Het is een barbaarse wet….
En in veel Moslim landen lopen veel criminelen en terroristen rond.
Bijvoorbeeld Irak…Daar moorden ze elkaar dagelijks uit. Als ze zo doorgaan verminderd het aantal Moslims snel. Wel eens aangedacht?

Waarom, waarom blijf je hier Maroc???????
Als ik het zo vervelend zou hebben in een land, zou ik verhuizen.
Nogmaals. Nederland is ons land...
Als jij zo door blijft drammen zie ik jou als een gast.. Een ongewenste gast welteverstaan.
Bijt niet de hand die je voedt jongeman. Wees dankbaar en blij dat je mag en kan leven in een vrij land. Geniet ervan, want anders....
Ook wij kunnen angst in je hart verspreiden net als de Koran. Niet dat het Goddelijk is als we dat doen, maar bedenk wel dat wij mensen zijn,en wij niet het Goddelijke geduld hebben.

Ariel..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef: ps: Weda en Unholly, ik duscuseer alleen met mensen met een milde toon en die bereid zijn om te discuseren i.p.v te beledigen. Op beledigingen geef ik geen antwoord meer op....Je mag zo hard beledigen als je wil, die beledigingen doen me niks meer (ik heb van dit forum geleerd om dwazen te negeren: dank u forum)
Lekker lijntje gesnoven Maroc_21 ?

Hash gerookt Maroc_21 ?

Weer iets gepikt van een ander Maroc_21 ?

Weer een vrouw lastig gevallen Maroc_21 ?

Weer met je Imam gepraat, uiteraard niet in het Nederlands ?

Tja, dit is voor een ieder beledigend, maar zal voor jouw wel dagelijkse praktijk zijn, je bent gewoon een losertje die alleen maar blindelings kan volgen. Tja, weer zo'n achterstands crimineeltje dat zich laat verleiden tot terrorisme, jarenlang een uitkering gehad en nu de hand bijten die hem voed. Weet je wat je moet doen Maroc_21, gewoon oppleuren naar je eigen land !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Van PvdA site (forum) geplukt:

Moslims hebben recht op de sharia


Ik heb mijn mening bijgesteld, het moest ervan komen. Ik ben vanaf nu een groot voorstander van de sharia ofwel islamitische wetgeving. Moslims smeken erom en wie zijn wij om hen het genot van de mentale en fysieke geseling, onderdrukking en vernederingen te ontzeggen. En zo heb ik besloten, het heeft ook vele voordelen voor de Nederlanders.

Maar laat mij eerst even duidelijk stellen dat de sharia uitsluitend en alleen voor moslims geldig is. De Nederlandse Dhimmie is geen moslim dus zal er ook geen waarde aan hechten. Het zou derhalve zonde zijn om zo’n mooie islamitische wetgeving te verkwanselen aan deze varkens {U ziet, ik maak mij de moslimretoriek al aardig machtig}.

Oké, even de voordelen op een rij.

Aangezien alle foute lijstjes worden door Marokkanen en andere islamitische allochtonen aangevoerd. Dus hoppa de sharia eroverheen. Je hoeft nooit meer te gissen of het wel of geen moslim is, ze dragen een jurk, baard en ze missen waarschijnlijk één of meerdere ledematen. Hoe makkelijk kunnen wij het de bewakers van de supermarkt nog verder maken ?

Veelplegers komen op den duur onder deze groepen niet meer voor. Na beide handen, wat het stelen al bijzonder ingewikkeld maakt, hakt men ook de voeten af. Tja, als je een hinkelende soepjurk met baard ziet die beide handen mist en één voet, dan weet je zeker dat deze wat van plan is. Voordeel is dat het hoe dan ook de laatste keer is dat deze jouw winkel binnen huppelt.

Gelukkig doet de sharia niet aan vingerafdrukken. Überhaupt worden misdaden niet onderzocht. Gewoon vier getuigen en je bent klaar. Ik geloof dat een Dhimmie slechts telt als een halve getuigen, dus dat worden er dan 8. En laten we eerlijk zijn. Om een moslim de klauwen af te laten hakken kunnen we zonder moeite wel 20 ongelovige varkens als getuigen krijgen. Ik denk dat we wachtlijsten moeten gaan maken.

Ook voor het herkennen van moslimvrouwen bied het voordelen. U ziet een soort vormloze zak over straat schuifelen… het is een moslimvrouw. Gewoon een randje franje onderaan die soepjurk en we kunnen de stadsreiniging met de helft terugbrengen. Kun je ook leuke grapjes mee uithalen. Kijk, de portemonnee aan een touwtje truc is nu wel bekend. Maar het strategisch plaatsen van een laag obstakel voor en schuifelende vormeloze zak geeft dan weer uitdagingen. Ze ziet toch niets door het kippengaas. Problemen hoef je niet echt te verwachten want een vrouw is geen flikker waard bij de islamieten. Best kans dat je samen met Memmet je helemaal de pleuris staat te lachen, dus dat ik ook nog eens goed voor de sfeer onderling.

Ook wegwerken worden makkelijker. Straatje opbreken ? Wijs deze plek tijdelijk aan als stenigingplaats, roep heel hard overspel en voor je het weet kunnen de werkers overgaan tot het beter graafwerk. Als je het een beetje handig aanpakt en meerdere slachtoffers weet te ronselen word een deel al voor gegraven. Ook handig voor plantsoenen, de landbouw en dergelijke. Lekker de grond om laten woelen zonder er wat voor te hoeven doen. En zonder dat ze het zelf weten werken ze evengoed nog voor de Nederlander en hoef je ze niet eens te betalen.

Oké, ik geeft toe, het ophangen en stenigen is wat lastig zo in het zicht. Maar we kunnen er een hek omheen zetten en entree vragen. Aziaten schijnen een nogal macaber gevoel voor humor te hebben, dus maken we er gewoon een soort showtje van. Ik denk ook dat we veel kijkers trekken uit islamitische landen om eens Amsterdam of ander stad te bezichtigen. Het is dan helemaal alsof ze thuiskomen. Ik hoor de kassa al rinkelen ! En laten we wel zijn, we hebben dan alweer een voorbeeldfunctie in de wereld. En als je de ophangplek nabij een pakhuis plaatst dan kun je van de gelegenheid gebruiken om last naar boven te hijsen. Nog nuttiger zou het zijn in de verhuizing… een mobiele ophangplek op de verhuiswagen en even roepen… “Ga maar Achmed, en nu de piano nog dus laten we Abdul ophangen want die is lekker zwaar”.

Als we het een beetje handig aanpakken dan doen we gelijktijdig ook wat aan de instroom en geboortecijfer van de allochtonen. De boel een beetje ophitsen en er zijn tientallen stenigingen en verhanging per dag. Laat ze daar maar eens tegen op fokken ! het word hoe dan ook rustiger op straat. Vrouwen mogen al helemaal niet alleen over straat en worden bij voorkeur opgesloten. Mannen zitten in de koffiehuizen. Schotel worden massaal van de hand gedaan want TV kijken is nu eenmaal geen deugd en word dus uitgebannen. En voor je het weet blijkt er zomaar een gevel te zitten onder die wildgroei van schotels. Een gevel die overigens nog brandschoon is want er heeft jaren geen regen bij gekund. En wij zijn af van die vreselijke jengelmuziek. Want ook dat is verboden.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort………

Wij Nederlanders zijn een bijzonder creatief volkje. Dus ik ben ervan overtuigd dat wij voor iedere gelegenheid wel een passende islamitische wet weten uit te zoeken die ons op de één of andere manier wel uitkomt. We maken er gewoon een sport van.

Ziet u, het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn……. Met onze arrogantie hebben we jarenlang gedacht dat wij deze mensen moesten laten integreren, maar dat zou zonde zijn van alle voordelen die wij erbij kunnen hebben. We blijven toch een handelsvolkje en hadden ook niet echt gewetensbezwaren bij de slavenhandel. Dus waarom hier zo’n principekwestie van maken ?

Nou ik ga eens kijken wie ik bij politiek links hiervoor warm kan krijgen…. Zal wel zoiets als de PvdA {Partij voor Dhimmie Allochtonen} worden…….

TMM
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

lieve Monique
You made may day...
Bedankt voor de leuke manier waarop jij dit stukje satire geschreven hebt...
:D :D :D
Ik vermoed alleen dat onze Maroc nu de Sharia niet meer wil invoeren.

Thanks Monique

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Helaas heb ik het niet geschreven...maar....ik wilde het jullie niet onthouden... :lol:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door Manon »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:De islam discrimineert namelijk heel veel mensen (vrouwen, homoseksuelen, andersgelovigen, ongelovigen....
Kan je dat bewijzen? Ik daag je uit!
Ik copy-peest hier even gewoon een stukje uit de tekst van Koenraad Elst.

2.1. Hellevuur voor de ongelovigen



Een eerste kategorie verzen betreffende de relatie tussen moslims en anderen zijn de talrijke vervloekingen van de ongelovigen. Zij roepen de gelovigen niet rechtstreeks op tot agressie tegen de ongelovigen, maar scheppen wel een zeer absolute tegenstelling tussen hen en de moslims, en daarmee de mentale instelling die de heilige oorlog mogelijk maakt. In zeker 32 passages worden de ongelovigen als Gods vijanden en als brandstof voor het hellevuur voorgesteld :



1) "Zij die ongelovig zijn (...) Verzegeld heeft God hun harten en over hun gehoor en hun blikken is een sluitdoek. Voor hen is een ontzaglijke bestraffing weggelegd." [2:6-7] Merk in dit en volgend vers de predestinatiegedachte op : God heeft, net als bij de Farao ten tijde van Mozes, van sommigen het hart verhard en hen daarmee tot bestraffing voorbestemd.

2) "In hun (= van degenen die in God zeggen te geloven, maar geen moslim worden) harten is krankheid en God heeft hun krankheid nog vermeerderd en voor hen is er een pijnlijke bestraffing omdat zij leugenachtig waren." [2:10]

3) Bluffend dat de soera's (Koranhoofdstukken) van bovennatuurlijk gehalte zijn : "(Indien gij vanwege uw afgoden geen soera kunt doorkrijgen zoals mijn soera's,) vreest dan het vuur waarvan mensen en stenen (= afgodsbeelden) de brandstof zijn, dat voor de ongelovigen is bereid." [2:24]

4) Over de afvalligen : "Maar geen anderen doet hij daarmede (= met duistere gelijkenissen in de Openbaring) dwalen dan de kwaadbedrijvers die de band van God verbreken nadat zij met Hem een verbond gesloten hadden, en die uit elkaar halen wat God geboden heeft te verenigen, en die verderf (= ongeloof) brengen op de aarde. Diegenen zijn de verliezenden." [2:27]

5) "Maar zij die ongelovig zijn en Onze tekenen voor leugen verklaren, die zijn de lieden van het vuur en zij zijn daar eeuwig-levend." [2:39]

6) "Wie iets anders dan de islam tot godsdienst wenst, het zal van hem niet aanvaard worden en hij zal in het hiernamaals de verliezer zijn." [3:85]

7) Na Mohammeds ene grote nederlaag (slag bij Oehoed), verklaart Allah de wisselende krijgskansen aldus : "Indien u een klap treft, dan treft zeker een gelijke klap de vijand. Op die strijddagen geven wij afwisselend geluk aan de mensen, opdat Allah hen kent die geloven, en Zich uit uw midden geloofsgetuigen (= martelaren) neemt - want Allah bemint de onrechtdoeners niet -, en opdat Allah de gelovigen loutert en de ongelovigen vernietigt." [3:140-141] Behalve een ondubbelzinnige stellingname tegenover de ongelovigen, is dit ook een typisch staaltje van de retoriek waarmee waarzeggers en profeten hun mislukte voorspellingen rationalizeren : als we zoals voorzegd de veldslag winnen, dan bewijst dit dat God aan onze kant staat, en als we verliezen, betekent dit dat hij ons geloof "op de proef stelt" en ons "loutert", dus óók een teken dat Hij Zich heel bijzonder met ons bezighoudt.

8 ) "Maar niet is er berouwvole terugkeer (...) voor hen die sterven terwijl zij ongelovig zijn. Voor hen hebben wij een pijnlijke bestraffing bereid." [4:18]

9) "Zij die ongelovig zijn aan Onze tekenen, die zullen Wij branden in een vuur. Telkens wanneer hun huid gebakken is, verwisselen wij ze met een andere huid, opdat zij de bestraffing smaken. Allah is waarlijk geweldig en wijs." [4:56]

10) "De ongelovigen, ook al bezaten zij al de schatten van de wereld en nog eens zo veel, om zich daarmee vrij te kopen op de Dag der Opstanding, het zal niet aanvaard worden van hen. Voor hen is er een pijnlijke bestraffing. Zij willen ontkomen aan het vuur, maar zij zullen er niet aan ontkomen. Voor hen is er bestendige bestraffing." [5:36-37].

11) Specifiek tegen de christenen gericht, die de mens Jezus een goddelijk statuut toekennen : "Ongelovig zijn zij die zeggen : God, dat is de messias, de zoon van Maria - terwijl toch de messias gezegd heeft : o Israëlieten, dient God, mijn heer en uw heer. Waarlijk, wie schepselen met Allah associeert, voor hem maakt Allah het paradijs verboden, en hij zal in het hellevuur geworpen worden." [5:72]

12) "En als gij eens zaagt, wanneer de engelen de doodsschuld invorderen van de ongelovigen, hoe zij hen slaan op hun gezicht en hun rug : smaakt de bestraffing van het vuur." [8:50]

13) "Zoals het was met het geslacht van Farao en met hen die vroeger ongelovig waren aan de tekens van Allah, zodat Allah hen greep om hun boosheden. Allah is krachtig en hevig in kastijding." [8:52]

14) De ongelovigen worden uit de Kaäba verjaagd : "Niet staat het aan de genotengevers (= de polytheïsten) dat zij de bedeoorden Gods omwonen, getuigenis gevend over zichzelf van ongeloof. Hun daden zijn vruchteloos, en in het vuur zijn zij, eeuwig-levend." [9:17]

15) Allah sluit de heidenen uit van deelname aan hun traditionele bedevaart om deze reden : "O gelovigen, de afgodendienaars zijn slechts onreinheid." [9:28] Nochtans voltrokken de heidenen de ommegang om de Kaäba in wijzerzin, met de reine rechterhand naar de Kaäba gericht, terwijl juist de moslims in tegenwijzerzin gaan met de linkerhand naar de Kaäba, die waarmee ze na de ontlasting hun achtereind wassen.

16) "Hun (= van de ongelovigen) bestemming is de hel, en een ellendige reis is dat." [9:73]

17) Het is de moslims zelfs verboden om bij God te lobbyen voor mildheid jegens de ongelovigen : "Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (= de moslims) duidelijk is geworden dat zij (= de ongelovigen) het volk der hel zullen zijn." [9:113]

18 ) "De ongelovigen zullen later (= na de dood) wensen dat zij moslims geweest waren." [15:2]

19) "En het oordeel komt nabij. Zie hoe dan de blikken van de ongelovigen uitpuilen : wee ons, wij waren onwetend hierover. Gij en uw afgoden zijt de stenenlaag van de hel, en daarin zult gij terechtkomen." [21:98-100]

20) "Voor de ongelovigen worden kleren van vuur gesneden, terwijl over hun hoofd het hellekooksel uitgegoten wordt. Waardoor hun ingewanden en hun huid gesmolten worden. En voor hen zijn er haakstokken van ijzer. Telkens zij in angst daaraan willen ontkomen, worden zij erin teruggebracht en : 'Smaakt de bestraffing van het vuur !'" [22:19-22]

21) "Voor de ongelovigen die onze tekenen voor leugens houden, is er een vernederende bestraffing." [22:57]

22) "Voor die de Oordeelsdag voor onwaar houden, hebben wij een vuurgloed bereid." [25:11]

23) "Zij die voor leugen houden wat gij gezegd hebt, zij zullen het niet kunnen afwenden of hulp vinden. Wie u onrecht doet, die zullen wij een grote bestraffing doen smaken." [25:17-19]

24) "De ongelovige is een vijand van Allah." [25:55]

25) "En zij die ongelovig zijn aan de tekenen van Allah en aan de ontmoeting met Hem, zij kunnen niet hopen op Mijn barmhartigheid en voor hen is er een pijnlijke bestraffing." [29:53-55]

26) "En de ongelovigen worden in scharen naar de hel gedreven (...) het woord van de bestraffing wordt voltrokken aan de ongelovigen." [39:71-72]

27) "En aldus is verwezenlijkt het woord van uw Heer over de ongelovigen, dat zij lieden van het vuur zijn." [40:6]

28 ) "En op de dag waarop de ongelovigen aan het vuur worden blootgesteld... zegt Hij : 'Smaakt dan de bestraffing voor het ongeloof dat gij bedreeft.'" [46:34]

29) "Hun (= van de ongelovigen) bestemming is de hel, en een ellendige reis is dat." [66:9; idem als 9:73]

30) "Wanneer hem Onze tekenen (= de Koranverzen) voorgedragen worden, zegt hij : 'Dat zijn maar antieke vertelsels'; Wij zullen hem een brandmerk geven op zijn aangezicht." [68:10-13]

31) "Grijpt hem (= wie de openbaring afwijst) en boeit hem, en doet hem daarna braden in het hellevuur." [69:30-37]

32) "De afdwalers zijn brandhout voor de hel." [72:14-15]

33) "De ongelovigen onder het Volk van het Boek (d.i. joden en christenen) en de heidenen zullen voor eeuwig branden in het vuur van de hel. Zij zijn de gemeenste van alle wezens." [98:6]



2.2. Heilige oorlog

De Koran roept de moslims op tot djihaad fi sabiel Allah, "zich inspannen op de weg van Allah", de technische term voor "oorlog tegen de ongelovigen". Op zeker 23 plaatsen in de Koran worden de moslims opgeroepen om strijd te voeren tegen de ongelovigen.


34) Het eerste citaat (dat vooraan in de Koran staat maar juist uit de latere fase van Mohammeds loopbaan stamt) is één van de weinige waarin een djihaad als defensief voorgesteld wordt; en eens Mohammed de oorlog ingezet had, waren er natuurlijk momenten waarop de moslims in het defensief waren, wat echter niets afdoet aan het algemeen offensieve karakter van de djihaad : "Strijdt op de weg van Allah tegen hen die u bestrijden; en overschrijdt de maat niet, want Allah houdt niet van maat-overschrijders. En doodt hen waar gij hen aantreft, op de plaatsen waaruit zij u verdreven hebben. Het ongeloof is erger dan de doodslag. Bestrijdt hen echter niet nabij het gewijde gebedshuis, zolang zij u daar niet bestrijden, maar als zij u toch bestrijden, doodt hen dan." [2:190-191]

35) Het algemene beginsel luidt : "Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39]

36) "O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah." [3:200]

37) "Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan." [4:76]

38 ) "Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan." [4:84]

39) Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers : "Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt." [4:89] Tot op heden staat op geloofsafval de doodstraf.

40) "Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden." [5:33]

41) "Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]

42) Nogmaals het algemene beginsel : "Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]

43) "En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken." [8:60]

44) "O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd." [8:65]

45) Het bekende "vers van het zwaard" luidt : "Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag." [9:5]

46) "Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen." [9:14]

47) Zeer belangrijk voor de latere politieke instellingen betreffende de ongelovigen is dit vers : "Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29] Dit is de grondslag voor het dhimmi-statuut, de als uitdovend bedoelde faciliteiten voor niet-moslims die voorlopig in de islamitische staat "gedoogd" worden, op voorwaarde van inachtneming van een reeks vernederende bepalingen en betaling van een hoge speciale belasting [zie hf.3].

48 ) "Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah." [9:41]

49) Ook de moord op nominale maar onvoldoende strijdbare mede-moslims zoals de Egyptische president Sadat is op de Koran gebaseerd : "Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73, ook 66:9, zelfde vers als in citaat 29] De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effektief zijn djihaad te steunen.

50) "Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111] Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.

51) De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt : "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]

52) Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interkonfessionele dialoog blootstaat ? Dit : "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52] Dit verklaart waarom de wanhopige pogingen van pater André Deckers (inmiddels door de GIA vermoord) en anderen tot christelijk-islamitische dialoog zo weinig opleveren.

53) "Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur." [37:22-23]

54) "Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]

55) En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander." [48:29]

56) Buiten de kategorie expliciete djihaad-verzen moet in dit verband ook het vers genoemd worden waarin Allah aan zijn volgelingen de heerschappij over de hele aarde toezegt. Bij het Laatste Oordeel danken de gelovigen Allah omdat Hij hun niet alleen het hemels paradijs maar tevoren ook de aarde geschonken heeft : "Zij zullen zeggen : 'Lof zij Allah die Zijn belofte aan ons gestand gedaan heeft en ons de aarde heeft doen beërven, dat wij in het paradijs mogen wonen waar het ons belieft.' Gezegend is de beloning van de gerechtigen." [39:74] Mohammed en talloze latere theologen, van Ibn Taimija (ca. 1300) tot Allama Moham med Iqbaal, Maulana Aboel Ala Maudoedi en Ajatollah Roehollah Chomeini in deze eeuw, zullen daarom verklaren : "Alle landen behoren toe aan de moslims, want ze behoren toe aan hun God." Verovering van andermans land is voor de islamitische wet slechts een teruggave aan de moslims van wat hun eerlijk toekomt.
De strijd voor Allah wordt verheerlijkt, en het terugschrikken voor de strijd veroordeeld, in 9 Koranpassages, zoals

57) "U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u." [2:216]

58 ) "Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?" [3:142]

59) "En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd." [3:157-158]

60) "Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven." [4:74]

61) "Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een taktische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis." [8:15-16]

62) "Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen." [9:20]

63) "Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen." [9:39]

64) "Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid." [9:111]

65) "De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten." [49:15]







2.3. Niet-integratie

De Koran verbiedt ook vriendschap met ongelovigen in zeker 10 passages, m.n. :


66) "Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u." [2:221]

67) "Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

68 ) "Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]

69) "En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14] 70) "O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51]

71) "Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57]

72) "Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23] Tijdens een debat met Arif Ersoy van de Turkse Refah Partisi (Welzijnspartij) en mijzelf zei UCL-prof. Yahya/Jean Michot, een bekend Belgisch bekeerling, dat het woord wali hier, en bij implikatie dus ook in alle andere genoemde verzen, niet "vriend" maar "heilige" betekent, dus : "Neemt geen ongelovige als heilige". Dit was wel wat gesofistikeerder dan het bekende smoesje : "U gebruikt een slechte vertaling", maar toch volkomen ongeloofwaardig. Volgens John Penrice's Dictionary and Glossary of the Koran betekent wali in de Koran alleen "nabije, beschermer, vriend". Wel kreeg later de uitdrukking walioellah, "vriend van God", alsook het honorifiek meervoud awlija, de betekenis "heilige"; niet echter in de Koran. Overigens bevat de immer zaligmakende kontekst niets dat aanleiding geeft tot zulke vergezochte interpretatie, die hier past als een tang op een varken.

73) "Niet zult gij bevinden, dat gelovigen in Allah en de Oordeelsdag genegenheid hebben voor de tegenstanders van Allah en Zijn boodschapper, zelfs al waren het hun vaders of zoons of broers of stamgenoten." [58:22]

74) Dat het, in weerwil van de juist genoemde apologetische spitsvondigheden, wel degelijk de vriendschap met de ongelovigen is die in de Koran verboden wordt, mag nog blijken uit dit zeer ondubbelzinnige vers : "Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen." [60:4]

75) Keer op keer zegt de Koran dat God zelf door zijn gunst of toorn bepaalt wie gelovig of ongelovig wordt, en de gelovige doet er goed aan, zich verre te houden van degenen die aan de verkeerde kant van Gods willekeur staan : "O gelovigen, verbindt u niet met lieden op wie God vertoornd is. Zij hebben geen hoop voor het latere leven, zoals de gelovigen geen hoop meer hebben voor de begravenen." [60:13]




In de diskussie over het racisme zegt men dat racistische geschriften "een gevaar" vormen : mensen zouden zich erdoor laten beïnvloeden, en sommigen van hen zouden hun nieuwverworven overtuiging wel eens in daden kunnen omzetten. Hoeveel gevaar gaat er dan wel niet uit van een boek dat verklaart dat "haat en vijandschap tussen ons zullen heersen totdat gij gelooft in Allah alleen"? Dat van de kloof tussen de tot hemel en heerschappij geroepen gelovigen en de tot hel en onderdanigheid gedoemde ongelovigen een centraal geloofspunt maakt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Re: Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:De islam discrimineert namelijk heel veel mensen (vrouwen, homoseksuelen, andersgelovigen, ongelovigen....
Kan je dat bewijzen? Ik daag je uit!
Moet je 's nachts als vrouw of homosexueel verkleed gaan staan op het Central Station van bijvoorbeeld Den Haag, Rotterdam, of Amsterdam.

p.s. een metroritje kan je ook al overtuigen.....
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik zal aan al het voorgaande nog 2 zaken toevoegen die alledaagse praktijk zijn en onder de noemer 'discriminatie' vallen:
Niet-islamitische vriendjes of vriendinnetjes mogen niet het huis in van moslim-families komen.
Als niet-moslim mag je niet met een moslim trouwen, tenzij je jezelf bekeert tot het mohammedaanse geloof.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Plaats reactie