Islam - een godsdienst van vrede ? Tegendeel bewezen !

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Islam - een godsdienst van vrede ? Tegendeel bewezen !

Bericht door Dutch »

De islam-verdedigers en PC verschuilen zich achter de bewering als zou islam een "religie van vrede" zijn. Niets is minder waar.
Hier een link die verwijst naar foto's van Palestijnse kinderen die opgroeien om terrorist te worden!
Wie kan hier vredelievendheid in zien?

http://main.faithfreedom.org/Gallery/gallery2.htm
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Alisina over de echte origine van het woord 'Islam'

http://www.answering-islam.org.uk/Hoaxe ... islam.html
Tevhid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 8:33 am

Bericht door Tevhid »

dubbel
Laatst gewijzigd door Tevhid op ma apr 25, 2005 8:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tevhid
Berichten: 14
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 8:33 am

Bericht door Tevhid »

Wat meestal in de Westerse media vertaald wordt met "heilige oorlog", is een zwaar overtroffen misvatting. Er bestaat geen woord in het Arabisch, die de betekenis van "heilige oorlog" zou kunnen dragen. Oorlog is niet heilig in al-Islam.

1.) De betekenis van jihaad is "streven" of "worstelen". Het wordt in de Islam gebruikt om te verwijzen naar tal van verschillende inspanningen die de gelovigen opgelegd zijn. Het streven om God en Zijn boodschapper hoger te hebben dan de geliefden, bezit en iemands eigen ego, is de meest fundamentele vorm van jihaad dat aan iedere moslim voorgeschreven is. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: Niemand heeft echt geloofd, totdat Allaah en Zijn boodschapper hem geliefder zijn boven alles. Het verrichten van goede daden, die voorgeschreven zijn door God, is op zich al jihaad. Het is overgeleverd dat de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: De beste jihaad is de volmaakte hadj. In een ander geval vroeg iemand de profeet of dat hij mee moest doen aan de jihaad. De profeet antwoordde met de vraag of dat zijn ouders nog leefden, en toen hij daar bevestigend op reageerde, zei hij: Verricht jihaad door hen ten dienst te staan.

2.) Het verdedigen van de Islam en de Moslimgemeenschap is een primair aspect van de fysieke jihaad, wat het opnemen van de wapens tegen de vijand omvat. God stelt in de Qor-aan: Toestemming om te vechten (tegen de ongelovigen) is gegeven aan degenen (gelovigen) tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allaah heeft de Macht hen de overwinning te schenken. [22:39] En strijdt voor de zaak van Allaah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allaah heeft de overtreders niet lief. [2:190] (Dit was de eerste vers dat werd geopenbaard over de fysieke jihaad en werd aangevuld door [9:36]) Moslims zijn ook gelast met het bestrijden van tirannie. Daar Allaah zegt: En waarom strijden jullie niet voor de zaak van Allaah en voor de zwakken, zij die slecht worden behandeld en onderdrukt van onder de mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een beschermer en een helper Uwerzijds." [4:75]


Bron: http://islamitische.blogspot.com
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Tevhid schreef:Wat meestal in de Westerse media vertaald wordt met "heilige oorlog", is een zwaar overtroffen misvatting. Er bestaat geen woord in het Arabisch, die de betekenis van "heilige oorlog" zou kunnen dragen. Oorlog is niet heilig in al-Islam.

1.) De betekenis van jihaad is "streven" of "worstelen". Het wordt in de Islam gebruikt om te verwijzen naar tal van verschillende inspanningen die de gelovigen opgelegd zijn. Het streven om God en Zijn boodschapper hoger te hebben dan de geliefden, bezit en iemands eigen ego, is de meest fundamentele vorm van jihaad dat aan iedere moslim voorgeschreven is. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: Niemand heeft echt geloofd, totdat Allaah en Zijn boodschapper hem geliefder zijn boven alles. Het verrichten van goede daden, die voorgeschreven zijn door God, is op zich al jihaad. Het is overgeleverd dat de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: De beste jihaad is de volmaakte hadj. In een ander geval vroeg iemand de profeet of dat hij mee moest doen aan de jihaad. De profeet antwoordde met de vraag of dat zijn ouders nog leefden, en toen hij daar bevestigend op reageerde, zei hij: Verricht jihaad door hen ten dienst te staan.

2.) Het verdedigen van de Islam en de Moslimgemeenschap is een primair aspect van de fysieke jihaad, wat het opnemen van de wapens tegen de vijand omvat. God stelt in de Qor-aan: Toestemming om te vechten (tegen de ongelovigen) is gegeven aan degenen (gelovigen) tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allaah heeft de Macht hen de overwinning te schenken. [22:39] En strijdt voor de zaak van Allaah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allaah heeft de overtreders niet lief. [2:190] (Dit was de eerste vers dat werd geopenbaard over de fysieke jihaad en werd aangevuld door [9:36]) Moslims zijn ook gelast met het bestrijden van tirannie. Daar Allaah zegt: En waarom strijden jullie niet voor de zaak van Allaah en voor de zwakken, zij die slecht worden behandeld en onderdrukt van onder de mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een beschermer en een helper Uwerzijds." [4:75]




Bron: http://islamitische.blogspot.com
De islam is iig geen religie van de vrede, want het sluit niet per definitie geweld uit.
En blijkbaar zijn er genoeg moslims die het begrip JIHAD veel breder interpreteren.
Daarbij moet je niet vergeten HOEVEEL phrasen uit de koran een handvat bieden om geweld te plegen: http://www.skepticsannotatedbible.com/q ... /long.html
Daarbij verbloemen alle evt. mooie phrasen uit de koran.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: De islam is geen religie van de vrede, want het sluit niet per definitie geweld uit.
Nee Sjeng.. De Islam zelf betekent vrede! De Islam is vredeliefend en roept tot saamhorigheid en verdraagzaamheid. Wie weet het beter jij of God?
Wat in de praktijk gebeurt heeft vaak niets met de Islam te maken! En over Jihad gesproken. Jihad betkent letterlijk "inspaning in de weg van God". Niets komt zonder je in te spangen! Voor saamhorigheid, verdraagzaamheid enz enz moet je je inspangen. Zelfs voor vrede moet je je inspangen.

Van deze discussies word ik een beetje moe van! Ja/Nee, jawel/neehoor, echt niet/echt wel.......Zullen we anders afspreken dat jij je NEE mag houden en ik me JA?

Ik weet eigenlijk niet wat je wilt? wil je soms dat ik zeg: Ja zieltje je hebt gelijk de islam is oorlog dus ik maak je dood...krijg je dan je zin?

Nee voor mij is de Islam vrede..daarom ben ik een vredeliefde mens. Ik weet dat ik door sommigen in een hoek van terrorisme word geduwd en mij van alles en nogwat beschuldigen!!!
Een voorbeeeld: Waren de Indianen in Amerika moslims? De zwarten in Zuid-Afrika waren die moslims? De Nederlanders die door de Spanjaarden onderdrukt werden waren die Moslims? Het is de schuld van Moslims ik weet! die hebben Nederland bevrijd van de bezetting van de Spanjaarden! Het waren de Moslims die een einde hebben gemaakt aan de 80-jarige oorlog! Het waren de Moslims die de basis hebben gelegd voor de wetenschap. Dat weet geen hond..nee!
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef: De islam is geen religie van de vrede, want het sluit niet per definitie geweld uit.
Nee Sjeng.. De Islam zelf betekent vrede! De Islam is vredeliefend en roept tot saamhorigheid en verdraagzaamheid. Wie weet het beter jij of God?
Wat in de praktijk gebeurt heeft vaak niets met de Islam te maken! En over Jihad gesproken. Jihad betkent letterlijk "inspaning in de weg van God". Niets komt zonder je in te spangen! Voor saamhorigheid, verdraagzaamheid enz enz moet je je inspangen. Zelfs voor vrede moet je je inspangen.

Van deze discussies word ik een beetje moe van! Ja/Nee, jawel/neehoor, echt niet/echt wel.......Zullen we anders afspreken dat jij je NEE mag houden en ik me JA?

Ik weet eigenlijk niet wat je wilt? wil je soms dat ik zeg: Ja zieltje je hebt gelijk de islam is oorlog dus ik maak je dood...krijg je dan je zin?

Nee voor mij is de Islam vrede..daarom ben ik een vredeliefde mens. Ik weet dat ik door sommigen in een hoek van terrorisme word geduwd en mij van alles en nogwat beschuldigen!!!
Een voorbeeeld: Waren de Indianen in Amerika moslims? De zwarten in Zuid-Afrika waren die moslims? De Nederlanders die door de Spanjaarden onderdrukt werden waren die Moslims? Het is de schuld van Moslims ik weet! die hebben Nederland bevrijd van de bezetting van de Spanjaarden! Het waren de Moslims die een einde hebben gemaakt aan de 80-jarige oorlog! Het waren de Moslims die de basis hebben gelegd voor de wetenschap. Dat weet geen hond..nee!
Maroc, waarom noem jij de islam de religie van de vrede als:
-Mohammed gewelddadig was (in tegenstelling tot Jezus en de Boeddha)
-de Koran vol met haatdragende teksten staat die oproepen tot geweld
Graag reactie, groet Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

"Ik weet eigenlijk niet wat je wilt? wil je soms dat ik zeg: Ja zieltje je hebt gelijk de islam is oorlog dus ik maak je dood...krijg je dan je zin? "

wat ik wil is dat je toegeeft dat de koran verzen kent die de wereld vrede en humanisme in gevaar brengen.

"Nee voor mij is de Islam vrede..daarom ben ik een vredeliefde mens. Ik weet dat ik door sommigen in een hoek van terrorisme word geduwd en mij van alles en nogwat beschuldigen!!! "

precies, voor jouw betekent islam vrede, maar in werkelijkheid is het onderwerping. geef toe: de islam heeft nog nooit op een vredelievende manier iets opgelost. salman rusdie schrijft iets over de islam en mag vermoord worden. is dat vredelievend?

"Een voorbeeeld: Waren de Indianen in Amerika moslims? De zwarten in Zuid-Afrika waren die moslims? De Nederlanders die door de Spanjaarden onderdrukt werden waren die Moslims? Het is de schuld van Moslims ik weet! die hebben Nederland bevrijd van de bezetting van de Spanjaarden! Het waren de Moslims die een einde hebben gemaakt aan de 80-jarige oorlog! Het waren de Moslims die de basis hebben gelegd voor de wetenschap. Dat weet geen hond..nee!"

nee, de indianen waren geen moslims (gelukkig) maar hebben geweld gebruikt om gelijke rechten te halen. de islam daarentegen keurt geweld goed om de religie te verspreiden, daarom gebruiken jullie veel geweld. in darfur zijn (waren) ze actief mee bezig.. de indianen hebben geen geweld gebruikt om een religie te verspreiden.

verzoeke aan jouw is om de feiten te weergeven zoals ze zijn.
groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik weet eigenlijk niet wat je wilt? wil je soms dat ik zeg: Ja zieltje je hebt gelijk de islam is oorlog dus ik maak je dood...krijg je dan je zin?
De islam is inderdaad bijna synoniem voor oorlog voor een aanzienlijk deel van de moslims. Ik besef mij terdege dat een deel vreedzaam wil leven, zoals elk mens. Maar de islam biedt de kwaadwillenden een handvat, en dat handvat wordt zoals de dagelijkse realiteit laat zien, maar al te vaak gegrepen. Dus is de islam een kwade leer.
Maar gelukkig zijn er genoeg welwillende moslims.
Ik wilde redenering dus omdraaien:
jij zegt de islam is een vredelievende leer, en je hebt helaas ook kwade mensen die het geloof misbruiken
ik zeg de islam is een kwade leer, en je hebt gelukkig ook goede mensen die ondanks de kwade teksten in de koran dankzij hun gezonde verstand weten dat geweld niet moet kunnen plaatsvinden
Een voorbeeeld: Waren de Indianen in Amerika moslims? De zwarten in Zuid-Afrika waren die moslims? De Nederlanders die door de Spanjaarden onderdrukt werden waren die Moslims? Het is de schuld van Moslims ik weet! die hebben Nederland bevrijd van de bezetting van de Spanjaarden! Het waren de Moslims die een einde hebben gemaakt aan de 80-jarige oorlog! Het waren de Moslims die de basis hebben gelegd voor de wetenschap. Dat weet geen hond..nee!
Je haalt een hoop doorelkaar.
Kolonisatie van Amerika: is fout, wordt ook algemeen erkend. Laat de islam ook maar eens haar fouten toegeven, dat lukt blijkbaar niet. Want de indruk moet niet gewekt worden dat het westen de enige is die fouten begaan heeft, de islam ook. Sterker nog de fouten in naam van de islam gaan alsmaar door. Het westen heeft geleerd van de fouten en probeert nu zo goed als kan fouten te herstellen (ontwikkelingshulp).
De islamitische wereld is nog altijd bezig met fouten begaan (sudan, wereldwijd terrorisme met als onhaalbare doel de hele wereld te islamiseren)...
De Spanjaarden zaten in Nederland omdat hun koning het geerfd had. Wij hebben onszelf vrijgevochten en daarmee heeft de islam niks te maken. Hoe kan je in godsnaam beweren dat dankzij de islam Nederland zichzelf heeft vrijgevochten.
En de relatie islam-wetenschap. In het verleden was dat inderdaad zo. Maar tegenwoordig weet de islam nauwelijk bij te dragen aan de vooruitgang in het algemeen en de vooruitgang in de wetenschap. Ik daag je uit de nobelprijs-lijsten er op na te slaan. Nauwelijks moslims...
Nee, de wetenschappelijke vooruitgang is te danken aan het westen, japan, india, china, rusland, etc. etc. maar niet de islamitische wereld. De islamitische wereld is een gebied dat stilstaat in de tijd, en dit wijt ik aan de verplichte letterlijke interpretatie van de koran. Logisch dat er geen vooruitgang wordt geboekt. En al die moslims maar teruggrijpen naar het 'o-zo-mooie' verleden. Als ik jou was zou ik in het heden leven, want daar gebeurd het (of niet, zoals in de islamitische wereld).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: Maroc, waarom noem jij de islam de religie van de vrede als:
-Mohammed gewelddadig was (in tegenstelling tot Jezus en de Boeddha)
De Heilige Profeet was buiten- gewoon vredeliefend. Indien de tegenpartij vrede wilde sluiten, legde hij de wapenen direct neer, zelfs onder ongunstige voorwaarden. Het vredesverdrag van Hoedaibijja is een schitterend voor- beeld hiervan. Onder andere stond hierin de volgende voorwaarde: Indien een ongelovige, moslim zou worden en zich bij de Islam aan zou sluiten, dan moest men hem tegen zijn wil terugzenden. Maar indien een moslim zich bij de Mekkaners zou aansluiten, dan mocht men hem niet aan de moslims uitleveren. Deze voorwaarden waren geenszins redelijk voor de moslims, doch de Profeet gaf de voorkeur aan de vrede.

Jezus volgens de Bijbel

34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden. (Bijbel: Matteüs 9:35)
Sjeng schreef: -de Koran vol met haatdragende teksten staat die oproepen tot geweld
Graag reactie, groet Sjeng
De koran kent geen haatdragende teksten de Koran waarschuwt de mens voor de werkelijkheid..denk je dat je zomaar en voor niets geschapen bent en dat je aan je begeerte en je genot gelaten wordt. Wat is dan het verschil tussen jou en bijvoorbeeld een koe? Ik koe is nuttig dier en geeft melk...denk je werkelijk dat je bestaan uit toeval is ontstaan..en dat je verblijf in de hellevuur ook toeval zal zijn...word wakker voordat het te laat is.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc ik wilde de bijbel niet gaan verdedigen, is ook een fout boek (vooral het oude testament).
Godzijdank wordt de bijbel niet letterlijk geinterpreteerd...

Het ging mij om Jezus zijn leven zelf; heeft hij ooit gevochten of geweld gebruikt? nee.

En hoe kan je nu beweren dat mohammed vredelievend is? Je geeft zelf toe dat hij de wapens opneemt...

EEN ECHTE PROFEET HEEFT GEEN WAPENS NODIG
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Het ging mij om Jezus zijn leven zelf; heeft hij ooit gevochten of geweld gebruikt? nee.
Hoe kom je aan die wijsheid? Heb je de Bijbel ooit gelezen? Het je de evangelie (een soort hadith van Jezus) gelezen?
Je moet wel weten dat Jezus (vrede zij met hem) op een leeftijd van 33 jaar ten hemel is gevaren (let op niet is gestorven noch gekruisigd). De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft de boodschap op zijn 40ste gekregen.
In de Islam mag ik geen onderscheid maken tussen Gods profeten..voor mij zijn ze allen gelijk moge Allah alle profeten waarderen en zegenen..Amien YaAllah.

Bekijk deze onderstaande site en help jezelf uit de dromen...
http://www.freethinker.nl/waarom_Jezus.htm

Nog dit: De profeet Jezus wordt zowel door christenen als Moslims verwacht dat hij zal terugkeren naar de aarde. Als je niet gelooft zal hij een einde aan je maken! En hij zal de Islam bevestigen en tot de Islam roepen!...vrede zij met hem...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Het ging mij om Jezus zijn leven zelf; heeft hij ooit gevochten of geweld gebruikt? nee.
Hoe kom je aan die wijsheid? Heb je de Bijbel ooit gelezen? Het je de evangelie (een soort hadith van Jezus) gelezen?
Heb je weleens de bijbel gelezen fantast, en trouwens, die leugenprofeet van jouw heeft de bijbel gewoon op zijn eigen zieke manier gekopieert.

Mohammed was een koopman / struikrover en was analfabeet, visioenen ? Tegenwoordig heet dat psychose en komen de mannen in lange witte jassen....

Lees onderstaand berichtje maar, fundamentalistje....
Laatst gewijzigd door unholy op ma apr 25, 2005 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Nog dit: De profeet Jezus wordt zowel door christenen als Moslims verwacht dat hij zal terugkeren naar de aarde. Als je niet gelooft zal hij een einde aan je maken! En hij zal de Islam bevestigen en tot de Islam roepen!...vrede zij met hem...
Nee hoor Maroc_21, Jezus heeft ons zeer goed uitgelegd hoe het laatste vonnis wordt voltrokken. Veeg je reet maar af met je sharia, en je dwaze oordelen. Jezus oordeelt nog geeneens of je als een schijnheilige zijn naam gebruikt. Lees het onderstane zorgvuldig zou ik zeggen, bok...

Matheüs 25 31: 46 Het oordeel van de Zoon des Mensen
Wanneer dan de Zoon des mensen komt in al zijn heerlijkheid dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid. En al de volken zullen vóór Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, zoals de herder de schapen scheidt van de bokken, en Hij zal de schapen zetten aan zijn rechterhand en de bokken aan zijn linkerhand.

Dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechterhand zijn zeggen ; Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërft het Koninkrijk, dat U bereid is van de grondlegging der wereld af. Want Ik heb hongergeleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven. Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt mij gehuisvest, naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen.

Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien en U gevoed, of dorstig gezien en hebben wij U te drinken gegeven ? Wanneer hebben wij U als vreemdeling gezien en hebben wij U gehuisvest, of naakt en hebben wij U gekleed ? Wanneer hebben wij U ziek of in de gevangenis gezien en zijn tot U gekomen ? En de Koning zal hun antwoorden en zeggen : Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze mijn minste broeders hebt gedaan, hebt gij het Mij gedaan.

Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is. Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij niet te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

Dan zullen zij tot Hem antwoorden en zeggen : Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of als vreemdeling, of naakt, of zie, of in de gevangenis, en hebben wij U niet gediend ?

Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar Ik zeg U, in zoverre gij dit één van mijn minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook niet aan Mij gedaan. En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaaardigen naar het eeuwige leven.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Het ging mij om Jezus zijn leven zelf; heeft hij ooit gevochten of geweld gebruikt? nee.
Hoe kom je aan die wijsheid? Heb je de Bijbel ooit gelezen? Het je de evangelie (een soort hadith van Jezus) gelezen?
Je moet wel weten dat Jezus (vrede zij met hem) op een leeftijd van 33 jaar ten hemel is gevaren (let op niet is gestorven noch gekruisigd). De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft de boodschap op zijn 40ste gekregen.
In de Islam mag ik geen onderscheid maken tussen Gods profeten..voor mij zijn ze allen gelijk moge Allah alle profeten waarderen en zegenen..Amien YaAllah.

Bekijk deze onderstaande site en help jezelf uit de dromen...
http://www.freethinker.nl/waarom_Jezus.htm

Nog dit: De profeet Jezus wordt zowel door christenen als Moslims verwacht dat hij zal terugkeren naar de aarde. Als je niet gelooft zal hij een einde aan je maken! En hij zal de Islam bevestigen en tot de Islam roepen!...vrede zij met hem...
haha die Mohammed is wel slim: hij spant Jezus voor zijn karretje, overigens zonder medeweten van Jezus.
Jij hebt het ultieme bewijs dat je mensen onzin kunt aanpraten. Waar heb je je ratio zitten, Maroc? Waarschijnlijk sta je zo stijf van de islam-(in)doctrine(atie), dat dat verstand van jou niet meer normaal te gebruiken is... jammer.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef: Maroc, waarom noem jij de islam de religie van de vrede als:
-Mohammed gewelddadig was (in tegenstelling tot Jezus en de Boeddha)
De Heilige Profeet was buiten- gewoon vredeliefend. Indien de tegenpartij vrede wilde sluiten, legde hij de wapenen direct neer, zelfs onder ongunstige voorwaarden.
Houdt nou maar op met dat obstinate gelieg. Jouw profeet was een gore hond, een misdadiger van de ergste soort met veel bloed aan zijn handen.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Islam = vrde..?

Waar komt dan al die islam-rotzooi vndaan..?
Waar komen dan al die lijfstraffen vandaan..? Wanneer je alles in "vrede" wilt oplossen ga je natuurlijk niet bij iedere scheefzittende hoofddoek meteen koppen snellen...?
Ze maken zelfs "elkaar" af omdat ze niet "het juiste geloof hebben".... LOL.... ja hoor...vrede.... lamenielachen. :lol:

De hele islam is verweven van geweld...alleen maar geweld.... niets anders.
Waar is de "vrede" in islamitische landen..?
Waar is de "vrede" in niet-islamitische landen waar veel moslims wonen..?

Tuurlijk, die "niet-vrede" wordt veroorzaakt door ieder ander behalve moslims..... vreemd is het echter wel dat het enige gemeenschappelijke in al die landen de islam is.
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Patrick schreef:Alisina over de echte origine van het woord 'Islam'

http://www.answering-islam.org.uk/Hoaxe ... islam.html

Als ge op die site Dutch klikt kunt ge de nederlandse versie van dit interessante artikel vinden. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Een ander voorbeeld van islam, de religie van vrede...
Menslievendheid, liefde voor de medemens is in islam onbekend.

Harde beelden, gevoelige zielen kunnen beter niet kijken :
http://video.homelandsecurityus.com/nepal.wmv
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Dutch schreef:Een ander voorbeeld van islam, de religie van vrede...
Menslievendheid, liefde voor de medemens is in islam onbekend.

Harde beelden, gevoelige zielen kunnen beter niet kijken :
http://video.homelandsecurityus.com/nepal.wmv
:oops: :? :roll: Ben beetje misselijk Da zij ordinaire koppensnellers.
Weten ze dat in Brussel ook of durve ze da nie zien?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ik vind het werkelijk triest om dit allemaal te lezen. Ik ben geen Christen, ik ben geen Moslim, maar ik geloof dan ook niet. Maar het sterkt wel mijn idee dat in de naam van het geloof mensen de ergste dingen doen.

Wat ik hier lees, vind ik werkelijk te schandalig voor woorden. Ik denk dat het helaas een kwaal is van een nieuwe generatie in ons land, geen respect voor zichzelf en al helemaal niet voor elkaar. Laat iemand in zijn waarde, ongeachte waar hij of zij in gelooft.

Kennen jullie alle moslims??? Nee, hoe kan je dan in hemelsnaam oordelen over ze? Tuurlijk er zitten mensen bij die door en door slecht zijn, maar er zitten veel meer goede bij, mensen die wel goed willen doen.

En onthoudt voor iedereen weer een zondebok gaat zoeken, dat gebeurde in 1933-1939 ook en ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen waar dat allemaal toe geleid heeft.

Nee, de problemen van een land mag je nooit, maar dan ook werkelijk nooit toeschrijven aan 1 ras, religie of bevolkingsgroep.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jos1311 schreef:Ik vind het werkelijk triest om dit allemaal te lezen. Ik ben geen Christen, ik ben geen Moslim, maar ik geloof dan ook niet. Maar het sterkt wel mijn idee dat in de naam van het geloof mensen de ergste dingen doen.

Wat ik hier lees, vind ik werkelijk te schandalig voor woorden. Ik denk dat het helaas een kwaal is van een nieuwe generatie in ons land, geen respect voor zichzelf en al helemaal niet voor elkaar. Laat iemand in zijn waarde, ongeachte waar hij of zij in gelooft.

Kennen jullie alle moslims??? Nee, hoe kan je dan in hemelsnaam oordelen over ze? Tuurlijk er zitten mensen bij die door en door slecht zijn, maar er zitten veel meer goede bij, mensen die wel goed willen doen.

En onthoudt voor iedereen weer een zondebok gaat zoeken, dat gebeurde in 1933-1939 ook en ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen waar dat allemaal toe geleid heeft.

Nee, de problemen van een land mag je nooit, maar dan ook werkelijk nooit toeschrijven aan 1 ras, religie of bevolkingsgroep.

Wij kennen de Koran Jos1311
Misschien is het een goed plan om de koran ook eens te lezen.
http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
Als je de koran gelezen hebt, dan pas mag je over ons oordelen, en kunnen we een goede discussie met je aangaan over de Islam.
Ik heb altijd mijn jongens geleerd dat als ze ergens kritiek op hebben, ze zich eerst in de materie verdiepen.

Welkom trouwens op dit forum. Het is altijd leuk om een nieuw gezicht te zien en nieuwe verfrissende ideeën te lezen.

Natuurlijk kennen wij niet alle moslims maar een paar ken ik er wel, en dat zijn werkelijk heel aardige mensen.
Wij zijn daarom niet tegen moslims, maar wij zijn tegen de Islam.
Ook moslims zijn slachtoffer van hun religie. Of dat je dat nu gelooft of niet.

Het is niet van toepassing om ons met Hitler te vergelijken.
Wij proberen niet om Moslims te elimineren, maar zoals ik al zei, op dit forum proberen we de islam te bevechten.
Wat betreft de joden, als het aan de Islam ligt lopen er binnenkort geen Joden meer op deze aarde.
Het lijkt me goed dat jij je eens gaat verdiepen in de Islam en begin eens met deze site..
Daar staan leuke filmpjes op.
Ik neem aan dat jouw Engels goed genoeg is?

http://www.memritv.org/#

Nogmaals welkom en ik hoop dat we nog veel met elkaar kunnen kletsen.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ariel schreef:
Jos1311 schreef:Ik vind het werkelijk triest om dit allemaal te lezen. Ik ben geen Christen, ik ben geen Moslim, maar ik geloof dan ook niet. Maar het sterkt wel mijn idee dat in de naam van het geloof mensen de ergste dingen doen.

Wat ik hier lees, vind ik werkelijk te schandalig voor woorden. Ik denk dat het helaas een kwaal is van een nieuwe generatie in ons land, geen respect voor zichzelf en al helemaal niet voor elkaar. Laat iemand in zijn waarde, ongeachte waar hij of zij in gelooft.

Kennen jullie alle moslims??? Nee, hoe kan je dan in hemelsnaam oordelen over ze? Tuurlijk er zitten mensen bij die door en door slecht zijn, maar er zitten veel meer goede bij, mensen die wel goed willen doen.

En onthoudt voor iedereen weer een zondebok gaat zoeken, dat gebeurde in 1933-1939 ook en ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen waar dat allemaal toe geleid heeft.

Nee, de problemen van een land mag je nooit, maar dan ook werkelijk nooit toeschrijven aan 1 ras, religie of bevolkingsgroep.

Wij kennen de Koran Jos1311
Misschien is het een goed plan om de koran ook eens te lezen.
http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
Als je de koran gelezen hebt, dan pas mag je over ons oordelen, en kunnen we een goede discussie met je aangaan over de Islam.
Ik heb altijd mijn jongens geleerd dat als ze ergens kritiek op hebben, ze zich eerst in de materie verdiepen.

Welkom trouwens op dit forum. Het is altijd leuk om een nieuw gezicht te zien en nieuwe verfrissende ideeën te lezen.

Natuurlijk kennen wij niet alle moslims maar een paar ken ik er wel, en dat zijn werkelijk heel aardige mensen.
Wij zijn daarom niet tegen moslims, maar wij zijn tegen de Islam.
Ook moslims zijn slachtoffer van hun religie. Of dat je dat nu gelooft of niet.

Het is niet van toepassing om ons met Hitler te vergelijken.
Wij proberen niet om Moslims te elimineren, maar zoals ik al zei, op dit forum proberen we de islam te bevechten.
Wat betreft de joden, als het aan de Islam ligt lopen er binnenkort geen Joden meer op deze aarde.
Het lijkt me goed dat jij je eens gaat verdiepen in de Islam en begin eens met deze site..
Daar staan leuke filmpjes op.
Ik neem aan dat jouw Engels goed genoeg is?

http://www.memritv.org/#

Nogmaals welkom en ik hoop dat we nog veel met elkaar kunnen kletsen.

Groetjes.
Ariel.
Erg generaliserende die kijk op de Koran, en ja ik heb hem gelezen, er staan heel veel zaken in die niet kloppen, maar dat is ook te vinden in het oude testament......

Een tip voor menigeen op dit forum is ook eens naar het verleden kijken. Kan me een gezegde herinneren: Hij die met 1 oog naar het verleden kijkt, is slechts blind aan 1 oog. Hij die het verleden achter zich laat is blind aan beide ogen.

Verder dat een moderator het goedkeurt dat mensen zeggen dat Mohammed een "gore hond" is, vind ik erg. Totaal respectloos vind ik dat en dat moet gewoon niet kunnen.

Verder heb ik jullie niet vergeleken met Hitler, maar gezegd waartoe haat jegens 1 volk, ras of religie kan leiden.

BTW ik ben niet pro moslim, maar heb schijnbaar iets andere normen en waarden meegekregen.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

zucht.....
Als jouw waarden en normen zich kunnen vereenzelvigen met de inhoud van de koran dan heb ik liever mijn waarden en normen.

De verantwoordelijkheid voor waarden en normen ligt bij onszelf; wat we nu oogsten is het resultaat van ons doen en laten in het verleden; wat we nu zaaien kan in de toekomst worden geoogst.

Moslims hebben hun waarden en normen gezaaid en nu kunnen we de bittere opbrengst oogsten.

Ik wil nu zaadjes van twijfel over de islam strooien zodat jouw generatie, en de generatie van mijn kleinkinderen hier over een poosje baat bij kunnen hebben.

Islam wil de wereld beheersen.
Islam moet de wereld beheersen. Dat staat in de koran.


Jij bent de vijand van de islam jongen,of je de islam nu verdedigd of niet.
Jij blijft de vijand van Islam en als de islam regeert dan moet jij je als ongelovige bekeren of anders word je gedood..
Ik als Christen kan me laten onderwerpen en een bepaalde belasting betalen. Ik ben dan wel een tweede rangs burger.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ariel schreef:zucht.....
Als jouw waarden en normen zich kunnen vereenzelvigen met de inhoud van de koran dan heb ik liever mijn waarden en normen.

De verantwoordelijkheid voor waarden en normen ligt bij onszelf; wat we nu oogsten is het resultaat van ons doen en laten in het verleden; wat we nu zaaien kan in de toekomst worden geoogst.

Moslims hebben hun waarden en normen gezaaid en nu kunnen we de bittere opbrengst oogsten.

Ik wil nu zaadjes van twijfel over de islam strooien zodat jouw generatie, en de generatie van mijn kleinkinderen hier over een poosje baat bij kunnen hebben.

Islam wil de wereld beheersen.
Islam moet de wereld beheersen. Dat staat in de koran.


Jij bent de vijand van de islam jongen,of je de islam nu verdedigd of niet.
Jij blijft de vijand van Islam en als de islam regeert dan moet jij je als ongelovige bekeren of anders word je gedood..
Ik als Christen kan me laten onderwerpen en een bepaalde belasting betalen. Ik ben dan wel een tweede rangs burger.
Ik verzoek u vriendelijk geen kleinerende toon tegen mij aan te slaan. Ik ben geen jongen en mijn normen en waarden zijn prima in orde.
Heb ik verder geinsinueerd dat ik de koran steun en geloof??

Verder ken ik genoeg moslims die dat 'werelddominerende' karakter van de Islam totaal niet uitdragen. U bevindt zich met dit soort teksten echt in een grijs rechtsgebied, aangezien het een zeer stigmatiserend karakter heeft.

Nogmaals een geloof is niet hetgene wat op papier staat, maar hetgene dat uitgedragen wordt. Dat een bepaalde groep daarmee de zaken moeilijk maakt voor de meerderheid is een betreurenswaardige zaak.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Plaats reactie