Irak: helft trouwt binnen eigen familie

Moderator: M

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Irak: helft trouwt binnen eigen familie

Bericht door Lodewijk Nasser »

Trouwen met je neef of nicht. In Irak en de rest van het Midden-Oosten is het de dagelijkse praktijk.

http://www.isteve.com/cousin_marriage_conundrum.htm

De Islam: werkelijk het primitiefste geloof op aarde.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Gotte God.Het moet niet gekker worden.Dat er in die landen veel met neven/nichten getrouwd wordt,heeft niks met de Islam te maken!


Zoek jij nou maar een Soera/hadith waarin dat staat.


Soera-Zouwsj(huwelijk)
''Oh zij die Allah vresen zowel hier als in het Hiernamaals,trouw met je neef of nicht,dat is beter voor je.En Gods woord is waarheid.''
Nu effe transformeren in het Arabisch:
''Ya nass lie key gafou men Allah swt hena feh dounja ou feh agiera,zewoujs meha 3ayal*oula bent.Ou heda agier gezja.
Sadaqa Allah ou adiem.''


*(Gebruiken alleen mensen uit het Noorden,wist de arabische naam
voor jongen niet meer)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De Koran verbiedt het trouwen met neven en nichten niet, evenmin als de Bijbel. Er is alleen een verbod op het trouwen met een ouder, broer of zus of een half-broer of zus.

Mohammed trouwde met zijn nicht Zainab, de ex van Zaid.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Bij katholieken is het huwen met neef of nicht niet toegestaan, indien men dit toch persé wil moet er "dispensatie" worden gevraagd.

En vroeger was het volgens de Belgische wet trouwens ook verboden, raar genoeg hebben ze dat afgeschaft (ik vermoed wegens de instroom van moslims?).

Feit blijft dat je 10% meer kans hebt op afwijkingen bij je nazaten. (nu misschien niet als dit een éénmalig feit is, maar weldegelijk als het generatie na generatie zo gebeurt).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

In het dorp waar ik geboren ben trouwden men vroeger ook vaak met achterneven of nichten.
Daardoor krijg je inteelt en zijn er veel mensen met Huntington en andere nare afwijkingen in ons dorp.
Mijn Oma en vader hadden ook Huntington, alhoewel mijn vader het op een late leeftijd kreeg.

Ik heb daarom altijd gezegd dat ik nooit met iemand uit mijn dorp zou trouwen, en alhoewel ik verliefd was op een jongen in mijn dorp heb ik me aan deze belofte gehouden.

Het is niet goed om met naaste familie te trouwen.
Je creëert er een dom en zwak volk mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik heb dit verschijnsel zeer duidelijk kunnen merken toen ik een rondreis op de Azoren-eilanden maakte.

Nu is dit Portugees gebied, maar de eerste bewoners waren Vlamingen.

Die eilanden liggen dus allemaal op serieuze afstand van elkaar en uitaard heel ver van de rest van de bewoonde wereld.

Je kon zo de oudvlaamse trekken in bepaalde families nog onderscheiden, bovendien hopen puur-blonde kindertjes.
Het is slechts een zeer kleine populatie en we waren er net toen de augustusprocessies en feesten plaatsvonden.

Nog nooit zoveel gehandicapte en mentaal achterlijke mensen samen gezien. Werkelijk opvallend!

Ik vermoed wel dat ze hun best doen om "vers" bloed van andere eilanden te halen, maar al bij al blijft het een beperkt aanbod, alhoewel dit nu met de moderne transportmiddelen wel zal veranderen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Oh, Ariel. De ziekte van Huntington. Wat erg voor je Oma en je Vader.

Jij hebt het hoogstwaarschijnlijk niet omdat je voorbij de leeftijd bent dat het zich openbaart. Deze ziekte wordt veroorzaakt door een dominant gen. Elke drager krijgt het dus. De zonzijde is dat als jij geen drager bent, je kinderen en kleinkinderen het ook niet kunnen zijn via jou.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nee, ik denk ook niet dat ik het krijg. Dat gevoel heb ik nu.

Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik me wel eens op mijn hoofd krab als ik heel driftig word en dingen in mijn drift zeg die eigenlijk niet kunnen. Het lijkt wel eens of de rem wegvalt bij me. ( maar ja, ik ben altijd een beetje driftig geweest)
En als ik een beetje onbeheerst ben met mijn handelingen ,dan dacht/denk ik soms ook wel eens aan Huntington, maar dan denk ik gelijk, dat ik altijd al een beetje onbeheerst geweest ben.
Mijn moeder zei altijd dat ik ronde handen had/heb.
Mijn vader was vermoed ik ouder dan 55 toen hij het kreeg, en hij was 82 toen hij aan een hart stilstand stierf.
Wij begrepen in het begin niets van de karakter verandering van mijn vader.

Mijn Oma was ook ongeveer die leeftijd toen bij haar Huntington geconstateerd werd, en zij liep vroeger als een dronken vrouw , terwijl ze nooit een druppel alcohol gedronken heeft.
Mijn oma was 91 toen zij stierf en zij was een unicum. Er zijn opnames van haar gemaakt door een Japanse filmploeg omdat zij de oudste mens was die Huntington had.
Ik denk trouwens niet dat je daar trots op moet zijn. :D

Ik heb me nooit willen laten testen. Als ik het krijg of heb, dan is het maar zo.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Daar zal het niet aan liggen denk ik. Ik ben van mezelf heel driftig en ik heb het zeker niet. Ik weet niet wat ik zou doen als ik mogelijk drager was van zo'n aandoening. Ik ben heel erg sterk opgevoed met een plichtsbesef naar eventuele kinderen die ik zou krijgen. Ik weet alleen ook niet of ik het zou willen weten.
Mijn moeder zei altijd dat ik ronde handen had/heb.
Die uitdrukking ken ik niet. Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik mijn kracht niet kende, zeker als ik kwaad was.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het probleem was dat 40 jaar geleden er nog niet veel over Huntington bekend was. Vandaar dat iedereen vrolijk kindjes nam.
Ik denk dat als er de mogelijk was geweest ( zoals nu in de huidige tijd) ik me wel had laten testen.
Je kan nu zelfs al de vrucht laten testen op de gene, maar dan heb je weer het volgende ethische probleem
Laat je het kind dan aborteren of niet. Ik zou dat niet kunnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ronde handen betekent dat je alles laat vallen :D
En net als jij kon ik mijn eigen kracht ook niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Abortus zou ik ook niet kunnen in dit geval. Wie ben ik om iemand voor 40 jaar een normaal leven te misgunnen?

Ik zou hooguit aan embryoselectie doen in geval van IVF. Dat is mogelijk. Zo kun je bepaalde afwijkingen voorkomen voor je zwanger wordt, maar IVF heeft ook zo diens bijeffecten. Nieuwe mogelijkheden; nieuwe dilemma's.

Een dierbare van mij is een ongepland kind. Haar moeder had een vruchtwaterpunctie laten doen toen ze zwanger was van haar. Als er sprake was geweest van een afwijking dan had ze haar geaborteerd. Dan had ik haar nooit gekend. Dat wist ik als kind al. Ik ben daarom nogal afkering van het concept abortus. Ik zou het niet willen verbieden en ik kan me situaties indenken waarin ik het minimaal zou overwegen, maar ik voel me beroerd bij het hele idee.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae"]Gotte God.Het moet niet gekker worden.Dat er in die landen veel met neven/nichten getrouwd wordt,heeft niks met de Islam te maken!
Alles wat niet mooi is, heeft niks met de Islam te maken. Kennelijk krijg je er oogkleppen bij als je een Koran koopt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Gotte God.Het moet niet gekker worden.Dat er in die landen veel met neven/nichten getrouwd wordt,heeft niks met de Islam te maken!
Ik denk dat het indirect wel met Islam te maken heeft.
Men wil nu eenmaal met een moslim trouwen, en dan nog het liefst met een Moslim die de familie al kent, omdat ze er dan zeker van zijn dat hun dochter of zoon met een goede Moslim trouwt.
In kleine gemeenschappen komt men dan al snel bij een ver of wat minder ver familie lid terecht.
Valt dit weg, ( het verplicht trouwen met een moslim) dan kan heeft men meer keuze om een partner te zoeken.

Verder mag een meisje van haar geloof , voor haar huwelijk geen contact met een jongen hebben, en omgekeerd geldt dit ook, dus word er gemakshalve in de nabije omgeving gezocht naar een partner.

Dus allemaal tekenen waarom het wel een beetje met Islam te maken heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

PS ik raad iedereen het artikel te lezen want het verklaart een hoop.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Moslims trouwen ook graag binnen de eigen familie om het patrimonium weer samen te voegen en zo versnippering te vermijden. Het islamitisch erfrecht geeft de erfenis zowel aan ascendenten als aan descendenten. Bij ons erven ascendenten (ouders bvb.) nooit wanneer er descendenten zijn (kinderen bvb.), in de islam erven de ouders altijd van hun kinderen en ook de broers van de vaders erven. Dat geeft een hele hoop kleine erfenisjes die bvb. een stuk grond opdelen in kleine snippers. Komt daar nog bij dat de dochters een nog kleiner stukje erven dan de zonen...een echte puzzel op de lange duur. Door binnen de familie te trouwen worden veel van deze snippers weer samengevoegd.
Islam is bovendien een "stammengodsdienst", waarbij er binnen de stam of binnen het (kleine) dorp met "eigen volk" getrouwd wordt (kijk maar naar Tikrit in Irak bvb.).
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Ik weet niet of er andere moslimlanden er iets tegen hebben gedaan. Maar in Iran moet je sinds decennia geleden eerst een bloedonderzoek laten uitvoeren (omdat er vroeger als gevolg van die huwelijken veel mongooltje werden geboren) anders kun je niet trouwen.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Linda Danvers schreef:De Koran verbiedt het trouwen met neven en nichten niet, evenmin als de Bijbel. Er is alleen een verbod op het trouwen met een ouder, broer of zus of een half-broer of zus.

Mohammed trouwde met zijn nicht Zainab, de ex van Zaid.

Wel Linda, de bijbel verbiedt echt wel dat trouwen en hier een studie waarin het wordt uitgelegd.

Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?
Uitgegeven door Dr. Don Batten - Auteurs: Ken Ham, Jonathan Sarfati, en Carl Wieland
Answers in Genesis
Tenzij anders vermeld komen alle Schriftaanhalingen uit de Statenvertaling 1977. Vertaling en voetnoten door M.V.

Een typisch e-mailbericht dat we ontvingen: “Hallo, ik ben een verstokte evolutionist. Ik zeg altijd tegen mijn vrienden, die gelovig zijn, dat de Bijbel waarschijnlijk net zo’n verhaal is als King Arthur en de Ridders van de Ronde Tafel... Maar, hoewel ik naar mijn idee met goede argumenten tegen het creationisme aan kom zetten, zijn ze het nog steeds niet met me eens. Dat moeten ze zelf weten, maar er blijft altijd één argument over, waar ze geen weerwoord op hebben... “Als Adam en Eva de eerste mensen op de wereld waren, hoe is dan de wereldbevolking op gang gekomen zonder incest? Zegt de Bijbel zelf niet dat incest zonde is...?” Vriendelijke groeten, Yoendry.


Wij kennen zelfs haar naam niet, toch werd er over haar gedebatteerd in het Scopes onderzoek, vermeld in het toneelstuk en de film Inherit the Wind [1] en in het boek en de film Contact [2]. Over haar wordt gesproken in alle landen van de wereld. Is ze soms de meest besproken vrouw van de wereld?
Sceptici hebben telkens weer Kaïns vrouw gebruikt om het boek Genesis in diskrediet te brengen als waargebeurd historisch verslag. Triest genoeg waren de meeste Christenen niet in staat om een adequaat antwoord te geven op deze vraag. Met als gevolg, dat de wereld denkt, dat Christenen de autoriteit van de Bijbel niet kunnen aantonen, en dus ook niet dat van het Christelijke geloof.
Bijvoorbeeld, bij het historische Scopes-onderzoek in Tennessee in 1925, wist de officier van Justitie William Jennings Bryan, die namens het Christelijke geloof optrad, geen antwoord te geven op de vraag over de vrouw van Kaïn, een vraag die gesteld werd door de uitgesproken antichristelijke ACLU [3] advocaat Clarence Darrow.[4]
De hele wereldpers had zich toegespitst op dit proces, en wat men toen publiceerde heeft tot op vandaag zijn gevolgen gehad - Christenen worden beschouwd als niet in staat om het Bijbelse verslag te verdedigen. Sceptici maken hieruit foutief op dat het Bijbelse verslag niet te verdedigen is!
De agnostische Carl Sagan gebruikte diezelfde vraag in zijn boek Contact [5] (dat op de bestsellerslijst stond van de New York Times ). Ook de film Contact die gebaseerd was op het boek van Sagan, gebruikte die vraag.
In het boek, kon het fictieve karakter Ellie geen antwoord krijgen over Kaïns vrouw, en nog andere vragen, van de vrouw van een dominee die de leider was van een kerkelijke discussiegroep.[6]
Sagan gebruikte heel slim algemene vragen, zoals: “Wie was de vrouw van Kaïn?” - vragen die vaak aan Christenen worden gesteld in een poging te bewijzen dat de Bijbel niet verdedigd kan worden.
Triest genoeg kunnen misschien wel de meeste Christenen deze vraag niet beantwoorden! En toch is er een antwoord op te geven. Maar omdat in de meeste kerken geen apologetiek wordt aangeleerd (dat is de leer van de geloofsverdediging), [7] speciaal met het oog op Genesis, zijn veel kerkgangers niet “altijd bereid tot verantwoording aan een ieder, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is” (1 Petr 3:15).

Waarom is het belangrijk?
Veel sceptici hebben beweerd t.a.v. de vraag waar Kaïns zijn vrouw vond, dat er reeds andere “rassen” of volken op de aarde waren, die geen nakomelingen waren van Adam en Eva. Voor vele mensen is dit een struikelblok om te kunnen accepteren dat de wereld geschapen is volgens het Genesisverslag en dat alle mensen afstammen van één mensenpaar aan het begin van de geschiedenis - een verslag waarop veel Oud- en Nieuwtestamentische leerstellingen gebaseerd zijn.
Verdedigers van het Evangelie moeten kunnen aantonen, dat alle mensen afstammen van één man en één vrouw (Adam and Eva) - want alleen afstammelingen van Adam en Eva kunnen gered worden. Dus moeten gelovigen in staat zijn rekenschap te geven voor Kaïns vrouw, en duidelijk kunnen aantonen dat zij een nakomelinge van Adam was. (Het Bijbelgedeelte dat hier op slaat is Genesis 4:1-5:5).
Alvorens deze vraag te beantwoorden willen we eerst aantonen hoe belangrijk dit alles is voor de betekenis van het Evangelie.

De eerste mens
“Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welke allen gezondigd hebben” (Rom. 5:12).
We lezen in 1 Kor 15 dat Adam de eerste mens was. God is niet begonnen met een hele groep:
“Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakende Geest” (1 Kor 15:45).
De Bijbel stelt heel duidelijk, dat alleen de nakomelingen van Adam gered kunnen worden. Rom 5 leert ons dat we zondaars zijn omdat Adam zondigde. De doodstraf die Adam kreeg als oordeel over zijn opstandigheid, ging over op al zijn nakomelingen.
Aangezien Adam tijdens de zondeval aan het hoofd stond van het hele menselijke ras, vielen wij, die nog in Adams lendenen waren, ook met hem. Zodoende zijn wij allen gescheiden van God. De uiteindelijke consequentie van de zonde zou zijn: voor eeuwig gescheiden te zijn van God in onze zondige staat. Maar het goede nieuws is, dat er een weg is om weer bij God te komen!
Omdat één mens de zonde en de dood in de wereld bracht, hebben alle nakomelingen van Adam een zondeloos mens nodig om de straf te boeten voor de zonde en het overeenkomstige oordeel van de dood. De Bijbel leert ons echter dat allen gezondigd hebben (Rom 3:23). Wat is dan de oplossing?

De laatste Adam
God voorzag in een oplossing - een weg om de mens te bevrijden uit zijn verloren staat. Paulus legt in 1 Kor15 uit dat God voorziet in een andere Adam! De Zoon van God nam de menselijke natuur aan, toegevoegd aan zijn volle goddelijkheid een volmaakte God-mens: Jezus Christus. In zijn menszijn was Hij een nakomeling van Adam (door Noach, Abraham and David) - zo werd hij aan ons verwant! Hij wordt genoemd: “de laatste Adam” (1 Kor 15:45), omdat Hij de plaats innam van de eerste Adam. Hij werd het nieuwe hoofd en, omdat hij zonder zonde was, was Hij in staat de prijs te betalen voor de zonde:
“Want daar de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens. Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden” (1 Kor 15:21-22).[8]
Christus stierf (de straf op de zonde) op het kruis, stortte zijn bloed (“zonder bloedstorting geschiedt geen vergeving” - Hebr 9:22) zodat zij die berouw hebben over hun zonde van rebellie, en die hun vertrouwen stellen in Jezus’ werk aan het kruis, verzoend kunnen worden met God.
Aangezien de Bijbel alle mensen bestempelt als zondaars, uitgezonderd de God-mens Jezus, en wij allen aan elkaar verwant zijn (“En heeft uit één bloede het ganse geslacht der mensen gemaakt, om op de gehele aardbodem te wonen” - Hand 17:26), heeft het Evangelie slechts rechtsgeldigheid op basis van het feit dat alle mensen die leven en allen die ooit geleefd hebben, nakomelingen zijn van Adam, de eerste mens.[9] Als dit niet zo was, kon het Evangelie niet verkondigd of verdedigd worden.
Het boek Hebreeën legt uit hoe Jezus de menselijke natuur aannam om de mensheid te redden (Hebr 2:11-18).
Zodoende kunnen slechts nakomelingen van Adam gered worden.

Allen verwant
Zodus was er slechts één man aan het begin - “geformeerd uit het stof der aarde” (Genesis 2:7).
Dit betekent ook dat Kaïns vrouw een nakomelinge was van Adam. Het is onmogelijk dat ze van een ander “mensenras” of volk was - ze moest een van Adams nakomelingen zijn.

De eerste vrouw
In Genesis 3:20 lezen we, “Voorts noemde Adam de naam van zijn vrouw Eva, omdat zij een moeder aller levenden is”.[10] Met andere woorden: alle mensen zijn nakomelingen van Adam en Eva - Eva was de eerste vrouw.
Eva werd gemaakt uit een rib van Adam (of zijde) (Genesis 2:21-24) - dit was een unieke gebeurtenis. Jezus (Matt 19:4-6) en Paulus (Ef 5:31) gebruiken deze historische en eenmalige gebeurtenis als het leerstellig fundament voor het huwelijk van één man met één vrouw.
Ook lezen we in Genesis 2:20, dat toen Adam naar de dieren keek, hij geen levensgezel voor zichzelf kon vinden - er was niemand van zijn soort.
Dit alles maakt het duidelijk dat er in het begin maar één vrouw was: Adams vrouw. Er waren nooit andere vrouwen aanwezig, die niet van Eva afstamden.
Als Christenen niet kunnen verdedigen dat alle mensen (inclusief de vrouw van Kaïn) uiteindelijk afstammen van Adam en Eva, hoe kunnen ze dan het Evangelie begrijpen en uitleggen? Hoe kunnen zij het rechtvaardigen dat er zendelingen worden gestuurd naar elke stam en natie? Daarvoor is het nodig de vraag te beantwoorden over de vrouw van Kaïn. Christenen moeten tonen dat zij wel het Evangelie kunnen verdedigen en alles wat daaraan vastzit.

Kaïns broers en zusters
Kaïn was het eerste kind van Adam en Eva, dat in de Schrift (Genesis 4:1) staat opgetekend. Zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Set (Genesis 4:25), waren een gedeelte van de eerste generatie kinderen, die ooit op aarde geboren waren.
Hoewel slechts deze drie (mannen) bij name vermeld staan, hadden Adam en Eva meer kinderen. In Genesis 5 staat dat Adam zonen en dochters verwierf:
“En Adam leefde honderd dertig jaren, en gewon [een zoon] naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth. En Adams dagen, nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest achthonderd jaren; en hij gewon zonen en dochters” (Gen 5:3-4).
Hier staat niet wanneer ze werden geboren. Veel van hen konden geboren zijn in de 130 jaar (vers 3) vóór Set geboren was .
Gedurende hun leven kregen Adam en Eva heel veel kinderen: “zonen en dochters”. De oude Joodse traditie zegt dat het aantal kinderen van Adam 33 zonen en 23 dochters was”.[11]
De Bijbel vertelt ons niet hoeveel kinderen aan Adam en Eva geboren werden. Als we echter hun lange levensduur in aanmerking nemen (Adam leefde 930 jaar - Gen 5:5), lijkt het ons redelijk om aan te nemen dat het er velen waren! Denk eraan: God had hen een bevel gegeven:
“Weest vruchtbaar en vermenigvuldigt en vervult de aarde” (Genesis 1:28)!

De vrouw
Als we nu echt puur afgaan op wat de Bijbel zegt, zonder enige persoonlijke vooroordelen of andere buitenbijbelse ideeën, dan moesten in het begin, toen daar slechts de eerste generatie was, broers met hun zussen trouwen of er zouden geen volgende generaties meer geweest zijn!
Er wordt ons niet gezegd wanneer Kaïn trouwde, en we krijgen ook geen details over andere huwelijken en kinderen, maar één ding staat vast: dat bij de aanvang van de geschiedenis sommige broers met hun zusters zijn getrouwd.

Maar hoe zit het nu met Gods wetten?
Veel mensen zullen onmiddellijk de conclusie verwerpen, dat de zonen en dochters van Adam en Eva met elkaar trouwden, en zij wijzen op het verbod op een broer-en-zuster huwelijk. Sommigen beweren dat je met je bloedverwanten niet kunt huwen.
In feite is het zo dat als je niet met een verwant iemand mag trouwen, je dan eigenlijk met niemand kunt huwen! Elke vrouw is verwant aan haar man, ook vóór het huwelijk, omdat alle mensen nakomelingen zijn van Adam en Eva - we hebben allemaal “hetzelfde bloed”. De wet die het huwelijk tussen naaste familieleden verbood werd pas bij Mozes gegeven (Lev 18-20). Het was in de begintijd geen ongehoorzaamheid aan God wanneer naaste verwanten met elkaar huwden, zelfs broers en zusters.
We mogen u eraan herinneren, dat Abraham zijn halfzuster huwde (Gen 20:12). God zegende deze verbinding want door Isaäk en Jakob werd het hele Joodse volk geboren. Pas 400 jaar later gaf God aan Mozes wetten die zulke huwelijken verbood.

Biologische Afwijkingen
Vandaag de dag is het van overheidswege voor broers en zusters (en halfbroers en halfzusters) niet toegestaan om te trouwen, omdat de kinderen uit deze verbintenis een onacceptabel risico lopen om misvormd te worden. Hoe meer de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe groter het risico dat hun nageslacht afwijkingen zal krijgen.
Er is een erg gezonde en eenvoudig te begrijpen genetische verklaring voor zulke wetten. Iedereen heeft twee sets genen, en er zijn zo’n 130.000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft één gen van elk paar van elke ouder. Jammer genoeg bevatten genen vandaag de dag fouten (vanwege de zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht. Bij voorbeeld, sommige mensen laten hun haar over hun oren groeien om te verbergen dat hun ene oor lager ingeplant is dan het andere, of het komt voor dat bij iemand de neus niet helemaal in het midden van het gelaat staat, of iemands kaak is wat vervormd, en ga zo maar door. Laten we eerlijk zijn, de voornaamste reden dat we elkaar normaal noemen is omdat we dat zo overeengekomen zijn.
Hoe meer ouders aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker dat ze verscheidene afwijkingen in hun genen hebben. Kinderen, die een set genen van elke ouder erven, lopen groot risico geboren te worden met genenparen met een maximum van één slecht gen in elk paar. Het goede gen heeft echter de neiging om het slechte te domineren, zodat er geen al te grote misvorming ontstaat. In plaats van helemaal misvormde oren zal iemand bij voorbeeld slechts een kreukel in zijn oren hebben! (In het algemeen gesproken kan men stellen, dat het menselijke ras langzaam degenereert, omdat de fouten zich generatie na generatie opstapelen).
Echter, hoe meer twee personen aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker het is, dat ze dezelfde fouten in hun genen hebben, daar ze die van dezelfde ouders hebben geërfd. Daarom hebben een broer en een zus waarschijnlijk dezelfde fouten in hun genen. Hun kinderen kunnen dan hetzelfde defecte gen erven, op hetzelfde genenpaar van beiden, en dat geeft twee slechte kopieën van het gen en ernstige afwijkingen.
Adam and Eva hadden die opeenstapeling van genetische fouten niet. Toen de eerste twee mensen werden geformeerd, waren ze lichamelijk perfect. Alles wat God maakte was “zeer goed” (Gen 1:31) en dus hun genen perfect - geen fouten! Maar toen de zonde in de wereld kwam (vanwege Adam - Gen 3:6; Rom 5:12), vervloekte God de wereld zodat de perfecte schepping toen begon te degenereren, d.w.z. ze werd aan dood en verval onderhevig (Rom 8:22). Over duizenden jaren heeft deze degeneratie allerlei soorten genetische fouten voortgebracht in levende dingen.
Kaïn behoorde bij de eerste generatie kinderen. Hij (zowel als zijn broers en zusters) hebben, zo zou je kunnen stellen, zo goed als geen imperfecte genen van Adam en Eva overgeërfd, want de vloek op de schepping was aan het begin nog maar minimaal doorgedrongen (nog niet geaccumuleerd over generaties). In die situatie konden broers en zusters met elkaar huwen, met Gods toestemming, zonder dat er afwijkingen in het nageslacht ontstaan.
Tegen de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden de degeneratieve fouten zich al hebben opgestapeld in het menselijke ras, en wel zodanig dat God het nodig vond om het broer-zuster huwelijk ter verbieden (en tussen nauwe verwanten) (Lev 18-20).[12] (Er waren destijds ook genoeg mensen op de aarde zodat er dus geen dringende reden meer was om binnen nauwe verwantschappen met elkaar te trouwen).

Kaïn en het land van Nod
Sommigen beweren, dat de passage in Genesis 4:16-17 betekent, dat Kaïn naar het land Nod ging en daar een vrouw vond. Daar concluderen ze dan weer uit, dat er nog een ander “ras” mensen op aarde leefde, die geen nakomelingen van Adam waren en die Kaïns vrouw voortbrachten.
“En Kaïn ging uit van het aangezicht des HEEREN; en hij woonde in het land Nod, ten oosten van Eden. En Kaïn bekende zijn vrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch; en hij bouwde een stad, en noemde de naam van die stad naar de naam van zijn zoon, Henoch” (Gen 4:16-17).
Zoals we hierboven hebben aangetoond zijn alle mensen afstammelingen van Adam en Eva, ook de vrouw van Kaïn. In Gen 4:16-17 staat echter niet dat Kaïn naar het land Nod ging om daar een vrouw te zoeken. Johannes Kalvijn, die deze verzen becommentarieert, zegt:
Uit de context kunnen we opmaken dat Kaïn, voordat hij zijn broer doodsloeg, al getrouwd was, anders had Mozes nu naar iets verwezen wat op Kaïns huwelijk slaat.[13]
Kaïn was al getrouwd voordat hij naar het land Nod ging. Hij zocht daar geen vrouw, maar hij bekende haar: hij had seksueel contact met haar.[14]
Anderen hebben beweerd dat, omdat Kaïn een “stad” bouwde in het land Nod, er wel een heleboel mensen moeten hebben gewoond. Maar het Hebreeuwse woord voor “stad” betekent eigenlijk niet wat wij onder een stad verstaan. Het woord betekent een “bewaakte plaats” of een beveiligd kampement.[15] Honderd inwoners zou al veel geweest zijn voor zo’n “stad”. Hoe dan ook, tegen de tijd van Abels dood kunnen er al best veel afstammelingen van Adam op aarde gewoond hebben (zie hieronder).

Voor wie was Kaïn zo bang? (Genesis 4:14)
Sommigen beweren, dat er al heel veel mensen op de aarde waren die geen nakomelingen waren van Adam en Eva, anders hoefde Kaïn niet bang te zijn geweest voor mensen die hem wilden doden.
Ten eerste kunnen we stellen, dat in de dagen voordat er een burgerlijke regering ingesteld was, het best mogelijk was dat er iemand Kaïn wilde doden voor de moord op Abel (Genesis 9:6), maar dan wel alleen als die persoon een naast familielid was van Abel! Vreemdelingen kon het immers niks schelen. Dus konden de mensen waar Kaïn bang voor was niet van een ander menselijk “ras” geweest zijn.
Ten tweede, Kaïn en Abel waren reeds lang voor het tijdstip van Abels dood geboren. Genesis 4:3 stelt:
“Na verloop van tijd nu bracht Kaïn van de vruchten der aarde aan de HERE een offer” (NBG).
“And in process of time it came to pass, that Cain brought of the fruit of the ground an offering unto the LORD” (KJV).
Let op de zin “na verloop van tijd”. We weten dat Set werd geboren toen Adam 130 jaar oud was (Genesis 5:3), en Eva beschouwde hem als een vervanger voor Abel (Genesis 4:25). Dus kon de periode van de geboorte van Kaïn tot aan de dood van Abel wel honderd jaar of meer geduurd hebben - genoeg tijd voor de geboorte van veel kinderen en kleinkinderen. Tegen de tijd dat Abel werd gedood, konden er al veel nakomelingen van Adam en Eva geweest zijn, over verscheidene generaties.

Waar kwam de technologie vandaan?
Sommigen beweren dat Kaïn, om in het land Nod een stad te kunnen bouwen, veel technologie moest aanwenden, die in dat land reeds beschikbaar moet geweest zijn en ontwikkeld was door die andere “rassen”.
De nakomelingen van Adam en Eva waren echter erg intelligente mensen. Jubal maakte muziekinstrumenten zoals de harp en het orgel (Gen 4:21), en Tubal-Kaïn werkte met koper en ijzer (Gen 4:22).
Vanwege de intense evolutionaire indoctrinatie menen veel mensen vandaag de dag dat onze generatie de intelligentste is die ooit bestaan heeft op deze planeet. Maar enkel omdat we straalvliegtuigen hebben en computers, wil nog niet zeggen, dat wij de intelligentsten aller tijden zijn. Moderne technologie is het resultaat van een opeenstapeling van kennis uit vroegere tijden. Wij staan eigenlijk op de schouders van hen die ons zijn voorgegaan.
Onze hersenen hebben geleden van het 6000 jaar ondergaan van de vloek (sinds Adam). We zijn flink gedegenereerd, vergeleken met mensen uit vele generaties vóór ons. Aan de intelligentie en inventiviteit van de kinderen van Adam en Eva, kunnen wij bij lange na niet tippen. De Bijbel licht slechts een tipje van de sluier op over de grote inventiviteit in het begin.[16]

Conclusie
Veel Christenen kunnen de vraag niet beantwoorden over Kaïns vrouw, omdat ze overeenkomstig onze tijd denken (en de problemen die geassocieerd worden met huwelijken binnen nauwe verwantschappen) en men begrijpt niet het heldere historische verslag dat God ons heeft gegeven.
Zij proberen Genesis te interpreteren vanuit de huidige situatie, veel meer dan de Bijbelse waarheid te begrijpen over de veranderingen die optraden door de zonde. Omdat zij hun wereldbeschouwing niet op de Schrift bouwen, maar met een seculiere manier van denken naar de Bijbel toe gaan, zijn zij blind voor eenvoudige bijbelse antwoorden.
Genesis geeft een verslag van de God die er was toen de geschiedenis een aanvang nam. Het is het woord van die Ene die alles weet, en Die een getrouwe getuige is over het verleden. Als we dan Genesis nemen als basis voor ons historische begrip, dan kunnen we de zingeving ontdekken van zaken die anders voor ons een mysterie zouden blijven.

Voetnoten
1. A “Hollywood” version of the famous Scopes Trial. The play claimed not to be based on the real Scopes, but it was clearly intended to be seen as a representation of the Scopes Trial. See footnote 3.
Ken Ham, “The Wrong Way Round!” Creation, 1996, 18(3):38-41.
D. Menton, “Inherit the Wind: An Historical Analysis”, Creation, 1997, 19(1):35-8. Menton documents the gross distortion and anti-Christian bigotry of the play.
2. Contact, released July 11, 1997, a Robert Zemeckis Film, Warner Bros, based upon Contact by Carl Sagan (New York: Pocket Books, 1985).
3. American Civil Liberties Union -- an organization at the forefront of attempts to remove all vestiges of Christianity from public life in the United States.
4. The World’s Most Famous Court Trial, The Tennessee Evolution Case (a word-for-word report), Bryan College, 1990 (reprinted original edition), p. 302.
5. Sagan, Contact.
6. Ibid, pp. 19-20.
7. Apologetics -- from the Greek word apologia, meaning to give a defense. Christian apologetics provides a defence of our faith in Jesus Christ and our hope in him for our salvation (1 Peter 3:15). This requires a thorough knowledge of Scripture, including the doctrines of creation, original sin, curse, flood, virginal conception, life, and ministry of Jesus of Nazareth, the Cross, Crucifixion, Resurrection, Ascension, the Second Coming, and the New Heaven and New Earth. It involves explaining these doctrines logically, so as to justify one’s faith and hope in Jesus Christ. Finally, one needs to be able to defend these doctrines, and the Bible in general, from attacks by unbelievers.
8. In this passage, the Greek word for “man” is in the singular (“a man”).
9. Eve, in a sense, was a “descendant” of Adam in that she was made from his flesh and thus had a biological connection to him (Genesis 2:21-23).
10. The Hebrew literally means “she was to be the mother of all living”.
11. William Whiston, translator, The Complete Works of Josephus (Grand Rapids, MI: Kregel Publications, 1981), p. 27.
12. Some have claimed this means God changed His mind by changing the laws. But God did not change His mind -- because of the changes that sin brought, and because God never changes, He introduced new laws for our sake. Also, there is in the Bible a progressive revealing of the Messianic program which was in the mind of God from eternity. See R. Grigg, “Unfolding the Plan”, Creation, 1998, 20(3):22-24.
13. John Calvin, Commentaries on the First Book of Moses Called Genesis (Grand Rapids, MI: Baker House, 1979), Vol. 1, p. 215.
14. Even if Calvin’s suggestion concerning this matter is not correct, there was still plenty of time for numerous descendants of Adam and Eve to move out and settle areas such as the land of Nod.
15. Strong’s Concordance Nr 5892: “a city (a place guarded by waking or a watch) in the widest sense (even of a mere encampment or post), town”.
16. See D. Chittick, The Puzzle of Ancient Man (Newberg, OR: Creation Compass, 1997).
Uitgegeven door Don Batten, Ph.D. / Auteurs: Ken Ham, Jonathan Sarfati, en Carl Wieland, adapted from The Revised & Expanded Answers Book (Master Books, 2000). / Geleverd door Answers in Genesis.


E-mail: [email protected]
Homepage: http://users.skynet.be/fa390968/index.htm
Mirror sites: http://members.lycos.nl/verhoevenmarc696/index.htm
http://members.lycos.nl/smetsdan/index.htm
http://members.fortunecity.com/marcverhoeven1/index.htm
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Persian_revenge
Ik weet niet of er andere moslimlanden er iets tegen hebben gedaan. Maar in Iran moet je sinds decennia geleden eerst een bloedonderzoek laten uitvoeren (omdat er vroeger als gevolg van die huwelijken veel mongooltje werden geboren) anders kun je niet trouwen.
Ook in Tunesië moeten de huwelijkskandidaten eerst een bloedonderzoek laten doen vooraleer ze kunnen trouwen. Maar zo'n onderzoek stelt niet veel voor, hoogstens kan je er de rhesus-factor-problemen mee voorzien, voor de rest is dit slechts een "schijnonderzoek", om zeker te zijn dat er geen "ongelukken" gebeuren in het nageslacht zou je een hele reeks stikdure en langdurige DNA-onderzoeken moeten doen en dan nog heb je geen totale zekerheid omdat alle genetisch materiaal screenen gewoon onmogelijk is.

Met dergelijke fake bloedtest wil men gewoon de bevolking geruststellen en verder laten aanmodderen...

Bovendien kan je in Tunesië mits betaling van 5 dinar gewoon een bloedattest van "ok om te trouwen" kopen.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Chaimae schreef:Gotte God.Het moet niet gekker worden.Dat er in die landen veel met neven/nichten getrouwd wordt,heeft niks met de Islam te maken!

Zoek jij nou maar een Soera/hadith waarin dat staat.
Hallo Chaimae,

Dit staat in de soera an Nissa (hoofdstuk 4).
koran 4:22. En huwt niet de vrouwen, die uw vaders huwden, met uitzondering van wat reeds gebeurd is. Het is een slecht en afschuwelijk iets en een verkeerde weg.

23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;

24. En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan;
Hier wordt dus precies gespecifieerd met wie een man mag trouwen en seks mag hebben. Er staat ook duidelijk bij: wie niet wordt uitgesloten, daar mag je wel mee trouwen.

De kinderen van je oom en tante zijn niet uitgesloten, dus mag je daar wel mee trouwen.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Bovendien kan je in Tunesië mits betaling van 5 dinar gewoon een bloedattest van "ok om te trouwen" kopen.
Da's gek. Nee nee in Iran kun je zoiets niet doen voor zover ik weet. Wat er vooral in Iran is veranderd, is de mentaliteit van mensen. Vroeger gingen ouders bij de geboorte van hun kinderen met elkaar afspreken (zo'n 50 jaar geleden) dat hun kinderen later met elkaar zouden trouwen. Dat wordt nu niet meer gedaan (misschien in afgelegen gebieden bij minderheden zoals Koerden).

In de steden althans vindt men dat boertig zelfs achterlijk met een neef of een nicht te trouwen, gezien de nieuwe generatie allesbehalve traditioneel is. Ze zijn man of vrouw hoogopgeleid en zij verwerpen alles wat hen niet-cool overkomt.

In landen zoals Afghanistan wordt dat nog steeds toegepast. Eigenlijk verwijt ik hen niets. Wij hebben het immers over een land dat al 30 jaar in staat van oorlog zit.
Jeremia
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 5:36 pm
Contacteer:

Bericht door Jeremia »

Een mooie manier om een groot aantal importhuwelijken te voorkomen: een absoluut verbod op huwelijken tussen neven en nichten en andere nauwe verwanten. Marokkanen, Turken en anderen die zo nodig met een dergelijk dubieuze partner willen trouwen moeten dan verplicht terug naar het land van herkomst, omdat hun huwelijk in ons land niet erkend wordt. Bovendien bespaart dit onze samenleving heel wat medische kosten.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Zelfs op islamitische websites als MAGHREB.nl heb ik kunnen lezen dat moslims graag trouwen met neven en nichten (ik meen 30%). Ook Ayaan Hirsi Ali maakt er in haar boek “De zoontjesfabiek” op pag. 68 melding van als ze het heeft over de clancultuur van de Arabieren: “Uit wantrouwen tegen die andere clans is het gangbaar om huwelijken tussen neven en nichten te propageren.” Zie ook deze islamitische(!) website:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_ ... =4774&PN=1

Uiteraard komt ook in Nederland inteelt voor. Je ziet het veel in geisoleerde gebieden en dorpen overal ter wereld. Het trouwen met neven en nichten onder de Arabieren.spant echter de kroon.
Plaats reactie