Moslims discrimineren MAG NIET !

Moderator: M

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Moslims discrimineren MAG NIET !

Bericht door Dutch »

Ik weet het, deze post van mij staat ook al op een andere draad, maar vond hem zo belangrijk dat ik besloot er een aparte topic voor te openen.


Ik vind dat je niemand mag discrimineren...
Wat je wél kan doen is een moslim aannemen als werknemer, maar hem duidelijk maken dat uiting van geloof en uiterlijke kenmerken daarvan niet op de werkvloer passen, maar dat dient dan te gelden voor ALLE werknemers, niet enkel voor moslims.
Laïciteit, ook op de werkvloer, is de beste garantie voor een gezonde en productieve spirit in een werkomgeving. De nadruk dient gelegd op de "menselijkheid" van eenieder van ons, de religie dient afgevoerd naar waar die thuishoort : in de beslotenheid van het eigen huis.

Als je iemand gaat discrimineren op grond van zijn geloof, ben je net zo bezig als de moslims zélf...daarmee sluit je de deur naar hun redding...moslims dienen juist zoveel mogelijk met andere gezindten in contact te komen zodat hun ogen opengaan en ze daadwerkelijk ondervinden dat ook een niet gelovige een goed mens is, een mens zoals zijzelf.

Een ex-moslim die ik ken opperde zelfs de idee dat we best als niet-moslims een soort "omgekeerde immigratie" zouden kunnen uitvoeren, namelijk in grote getale naar moslimlanden trekken, er ons vestigen en werken en zo de moslims ginds aantonen dat kafirs ook mensen zijn en dan nog niet van het kwaaiste soort...
Ben daar zelf actief mee bezig en het moet gezegd, het blijkt een succesformule in mijn moslimomgeving, het vers dat vriendschap met niet-gelovigen verbiedt wordt zelfs als "onwaardig" beschouwd door mijn moslimvrienden...ze hebben er de grootste moeite mee! Een heuse "sheikh" kwam zo zelfs tot de conclusie dat hij voortaan uit de koran gaat volgen en toepassen wat hem billijk lijkt als mens, en dat vers hoort daar niet bij ! Deze brave moslim is dus hard op weg om een ex-moslim te worden, dankzij de "menselijkheid". Daarin schuilkt gewoon ons grootste wapen tegen de islam : menselijkheid. En discriminatie, om welke reden dan ook, hoort daarin niet thuis!

We zijn hier tenslotte op FAITHFREEDOM, dwz "freedom of and also from faith", niks geen discriminatie, wél vrijheid, voor iedereen, ook voor de moslims onder ons. Wie het schoentje past, trekke het aan.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Akkoord.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben het volkomen met je eens Dutch.
Als jij er niet over begonnen was, dan had ik het gedaan.
Ik weet dat iedereen recht heeft op zijn/haar eigen mening, en ik weet ook dat iedereen zelf mag weten of hij nu wel of niet moslims in dienst neemt, maar net zoals zij hun mening mogen verkondigen, mag ik nu hier zeggen dat ik het niet met dit standpunt eens ben.
Het is zoals jij zegt. Stel eisen aan deze mensen, en vertel ze bijvoorbeeld dat bidden onder werktijd een nono is, en laat een moslim zelf de beslissing of hij hier mee akkoord gaat of niet.
Ons doel moet zijn zoveel mogelijk Moslims te laten weten dat wij net zoals zij mensen zijn met liefde in ons hart, en dat wij zeker hun niet als tweederangs burgers beschouwen.
Wij mogen niet de zelfde fout maken als Moslims in een Islamitisch land die niet Moslims wel als tweederangs burger zien.
Een mens is een mens wat voor religie hij/zij heeft , en behoort een gelijkwaardige en eerlijk kans te hebben.
Verder bedankt dat je dit even aangekaart hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Wij zijn allemaal gelijke burgers, ongeacht ons geloof.

Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, art. 2.
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Zo is dat. Als er anders over wordt gedacht kunnen we net zo goed deze website sluiten.

DIscriminatie van andersdenkenden werkt polarisatie in de hand en de dialoog is juist bij uitstek het middel om elkaar beter te begrijpen.

Helaas maken sommigen niet het onderscheid tussen ideologie en het individu.

Mvg,

Polleke
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

100 % mee akkoord!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ik sluit met volkomen aan bij bovenstaande 5 sprekers.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat je wél kan doen is een moslim aannemen als werknemer, maar hem duidelijk maken dat uiting van geloof en uiterlijke kenmerken daarvan niet op de werkvloer passen, maar dat dient dan te gelden voor ALLE werknemers, niet enkel voor moslims
.

Maar het is net dààr waar telkens het schoentje knelt.

Ik wil nooit "mensen" discrimineren, doch moslims die hun moslim-zijn boven hun mens-zijn willen propageren passen in feite niet op een werkplaats in deze seculiere maatschappij.

Een voorbeeld: in de supermarkt waar ik ga, begon een nieuw (marokkaans of turks?) meisje. Niks aan de hand. Ik heb gezien dat ze haar opleiding kreeg, zeer vriendelijk kind; géén hoofddoek.

Een paar weken later zit ze achter de kassa: als "tussenvorm" veronderstel ik, draagt ze constant een brede bandana, die niet te zien was tijdens haar opleiding.

Wel, mij stoort dat.
Uiteraard is er geen enkel probleem dat meisje aan te werven (alhoewel ze allesbehalve vriendelijk is NU tegen de klanten, maar kom misschien beeld ik me dit in en is het enkel tegen mij omdat ik regelmatig wijn koop) mààr dan had ik (indien werkgever) er wel op gewezen dat ook nà haar opleiding geen hoofddoeken of bandana-toestanden worden getolereerd aan de kassa.

Ik wacht nu met ongeduld tot op het moment dat de tussenvorm-bandana plaats zal maken voor de vastgegroeide hoofddoek. (de bandana is dus ook vastgegroeid: niet één keer heb ik haar nog zonder gezien vanaf dat ze was aangenomen).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Kijk Circe, zo'n problemen kunnen op voorhand al door goede afspraken in het arbeidscontract vermeden worden. Gewoonweg door te vermelden dat "uiterlijke godsdienst-gebonden tekens, hoe miniem ook" niet toegestaan zijn VOOR ALLE WERKNEMERS. We hebben het geluk te leven in een land waar er een scheiding is tussen staat en religie, geen enkele arbeidsrechtbank zal hierover vallen.
Aan de werkgever om de toekomstige werknemer hier degelijk over in te lichten. Wil de baardemans zijn baard niet kwijt, de moslima haar sluier (kapje, whatever) niet af, dan sluiten ze zichzelf van de werkplaats uit. Wordt de gelaïciseerde moslim(a) na ondertekening van zo'n werkcontract later toch extreem belijdend met alle haargroei en sluiers vandien, dan is daar de deur. Dat is een heel verschil. Niks te zien met discriminatie, gewoon laïciteit.

Ik zou persoonlijk ook nooit een "getuige van Jehovah" aannemen in een atelier met veiligheidsvoorschriften als die persoon geen papier ondertekende waarin vermeld staat dat bij ongeval en noodzaak een bloedtransfusie wordt uitgevoerd!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wordt de gelaïciseerde moslim(a) na ondertekening van zo'n werkcontract later toch extreem belijdend met alle haargroei en sluiers vandien, dan is daar de deur. Dat is een heel verschil. Niks te zien met discriminatie, gewoon laïciteit.
bon, dat is in feite wat ik bedoelde hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Akkoord, met een grote maar...
Die heeft Circe al gedeeltelijk uitgelegd.
Wie een hond wil slaan vind altijd een stok. Hoe je ook probeert, werkkontrakten zullen nooit waterdicht zijn. Er is hier nog geen equivalent voor CAIR. CAIR dat incidenten provoceert, om dan met een leger advokaten aan te vallen. Vanaf het ogenblik dat zoiets opstaat, principieel geen Moslim meer. Tegen een CAIR helpen geen goede bedoelingen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

BFA, als we niet langer kunnen vertrouwen op en gebruik maken van onze seculiere wetten, waar staan we dan ? Juist ja, precies op hetzelfde punt als de moslims nu...
Akkoord, er zouden wel eens misbruiken kunnen blijven bestaan (alhoewel relatief weinig) MAAR de grote boodschap van laïciteit komt dan wél over en er wordt niemand gediscrimineerd.
Bovendien zijn wetten er om aangepast te worden indien misbruik nog voorkomt.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik loop daar ergens op een knoop waar ik vooralsnog niet aan uitkan.
Ik geef je gelijk.
Maar wat? als onze laiciteit geen burgeroorlog kan voorkomen. Of een stapje terug, gewoon maar de Islamitische enclaves die zich hier beginnen vormen? In Frankrijk zijn er 730 no-go zones voor politie. Waar de politie gepansterde voertuigen voor vraagt. Die enclaves omsingelen de steden. De knooppunten van onze maatschappij en kruispunten van onze weginfrastrukturen.
Het is niet aan mij om te bepalen wanneer het burgeroorlog is. Alhoewel het soms lijkt dat onze regeringen zich voor de slag reeds hebben overgegeven.
Ik zit daar ergens in een knoop met mijn denken. Het is niet de enige knoop met dank zij die Islamsituatie. Denk soms zoveel dingen, die ik vroeger nooit zou willen gedacht hebben.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Bovendien zijn wetten er om aangepast te worden indien misbruik nog voorkomt.
Hoeveel van onze laiciteit zijn we al verloren door de definitie Islamophobie?
Hoeveel van onze vrijheid van expressie zijn we al kwijt door PC-politiek.
Hoeveel wil je nog verliezen?

Als kunstenaar kan ik je zeggen dat ik de eerste tekenen die ik ontmoette 15j geleden verkeerd heb ingeschat, als voorbijgaand. Ik had beter moeten weten. Vanuit het werk dat ik met kunst deed. Ook vanuit het werk dat ik als lichttechnieker deed. (van kunst kan je niet leven, je moet iets bijdoen.)

Eerste tekenen. In die tijd had ik een House/performance circus. Partys met performances om kunst zelfbedruipend te maken.
In de zomer viel er eens een party op Islamitische feestdag. De Marrokaanse muziekgroep dierf niet meer optreden uit angst voor represailles. Hebben uiteindeljk toch een kort optreden gegeven.
Een dik half jaar later is de Tunesische violist opgehouden. Angst voor Allah.

Ondertussen beginnen waar ik werk de eerste punkjihadis buiten op straat het publiek in elkaar te kloppen.
Een andere concertzaal waar ik werk verplaatst RAI concerten naar de namiddag, om geen problemen te hebben met deze punkjihadis.
Een keer is een concert, van een Marrokaanse zangeres, onder aanval genomen door een groep extremisten. Van buitenaf, hebben met (een 70-tal protesdeerders) gepoogd de uitgang in te beuken. Enige concert dat ik gedaan heb met een basebalknuppel naast mijn lichttafel. Was op dat ogenblik twijfel of de deuren het gingen houden.

Enkele jaren niets wegens gebroken rug. Daarna emigratie naar Ardenne, enkel nog kunst op persoonlijk niveau.

Heb een van de betere CV's. Wordt gevraagd om deel te nemen aan tentoonstelling in PSK-BXL. (Is geen belangrijker plaats in Belgie.)

Eerste gesprek over Islam tijdens een contact. Organisator van VZW die voor PSK werkt, langswie mijn werk gaat. vertelt mij over een goeie tentoonstelling die ze gedaan hadden: In centrum BXL waren allemaal kleurrijke lampions opgehangen. De clou was: Op die lampions stonden allemaal scheldwoorden in het Arabisch. De Brusselaars vonden dat mooi. Ze waren dom, vonden mooi dat ze uitgescholden werden.
Vertel hem dat ik met andere dingen bezig was. Dat ik in de trend van een vroeger werk, dat mij blasfemie heeft opgeleverd iets rond Allah wil doen. Hij zegt daarop, als ik nog eens het Christendom wil doen, hij tentoonstellingsplaatsen weet. Wijs dat af, omdat de tijdsgeest anders is. Het grote gevaar voor totalirisme komt vanuit Islam. Zeg hem dat ik dit gevaar reel vind.
Tentoonstelling is een jaar werk, nog verschillende contacten, nog wat discussies gehad rond Islam. Alle engagementen blijven steeds goed.
Paar dagen voor de plaatsing val ik ineens buiten de tentoonstelling. Budgetaire redenen, ik val spiritueel het minst in het geheel.
Spiritueel. Ik verlies zelfs het recht op mijn vergoeding hierdoor volgens de Belgische wet. Ik kan een schilderij verkopen, na verkoop zwart schilderen om die reden. De koper heeft niets in te brengen. Men kan mij ook laten werken en daarna niet betalen. Hetgeen gebeurd is.
Ik heb nog enkele aanvragen voor tentoonstelingen. Daar zijn ze eerljker. Zeggen dat ze mijn werk wel goed vinden. Niet durven.
Tot nu toe altijd zonder management gewerkt, alles zelf gedaan. Weet iemand die dat management voor mij wil doen. Neem daar kontakt mee op. Na een jaar zoeken, zegt die mij dat hij ermee ophoudt, als ik dat anti-Islam werk per se wil plaatsen.

Hoeveel wil je nog verliezen? Hoe lang kan je op laiciteit blijven steunen.

Ik ben in eerste plaats niet links of rechts, maar anti-totalitair.
Ik neem de oorlogsretoriek die uit Islam komt heel serieus. Heb geleerd van die heel serieus te nemen.
Onze seculiere staat afbouwen kan niet. In de loop van de geschiedenis zijn er reeds een paar maal oorlogswetten ingevoerd, toen het niet meer nodig was terug afgevoerd.
De situatie met Islam is waarschijnlijk niet op te lossen met de oorlogswetten zoals we die hebben. De oorlog is anders. Zullen er nieuwe voor moeten gemaakt.

Onze vrijheid van expressie is reeds heel hard uitgehold.
Ongemerkt sluipt 'berufsverbod' binnen in onze maatschappij. (Alice is zulk een geval)
Hoe lang kan die zuivere beleving van laiciteit het nog volhouden?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Re: Moslims discrimineren MAG NIET !

Bericht door Islamofoob »

Dutch schreef:Ik weet het, deze post van mij staat ook al op een andere draad, maar vond hem zo belangrijk dat ik besloot er een aparte topic voor te openen.


Ik vind dat je niemand mag discrimineren...
Wat je wél kan doen is een moslim aannemen als werknemer, maar hem duidelijk maken dat uiting van geloof en uiterlijke kenmerken daarvan niet op de werkvloer passen, maar dat dient dan te gelden voor ALLE werknemers, niet enkel voor moslims.
Laïciteit, ook op de werkvloer, is de beste garantie voor een gezonde en productieve spirit in een werkomgeving. De nadruk dient gelegd op de "menselijkheid" van eenieder van ons, de religie dient afgevoerd naar waar die thuishoort : in de beslotenheid van het eigen huis.

Als je iemand gaat discrimineren op grond van zijn geloof, ben je net zo bezig als de moslims zélf...daarmee sluit je de deur naar hun redding...moslims dienen juist zoveel mogelijk met andere gezindten in contact te komen zodat hun ogen opengaan en ze daadwerkelijk ondervinden dat ook een niet gelovige een goed mens is, een mens zoals zijzelf.

Een ex-moslim die ik ken opperde zelfs de idee dat we best als niet-moslims een soort "omgekeerde immigratie" zouden kunnen uitvoeren, namelijk in grote getale naar moslimlanden trekken, er ons vestigen en werken en zo de moslims ginds aantonen dat kafirs ook mensen zijn en dan nog niet van het kwaaiste soort...
Ben daar zelf actief mee bezig en het moet gezegd, het blijkt een succesformule in mijn moslimomgeving, het vers dat vriendschap met niet-gelovigen verbiedt wordt zelfs als "onwaardig" beschouwd door mijn moslimvrienden...ze hebben er de grootste moeite mee! Een heuse "sheikh" kwam zo zelfs tot de conclusie dat hij voortaan uit de koran gaat volgen en toepassen wat hem billijk lijkt als mens, en dat vers hoort daar niet bij ! Deze brave moslim is dus hard op weg om een ex-moslim te worden, dankzij de "menselijkheid". Daarin schuilkt gewoon ons grootste wapen tegen de islam : menselijkheid. En discriminatie, om welke reden dan ook, hoort daarin niet thuis!

We zijn hier tenslotte op FAITHFREEDOM, dwz "freedom of and also from faith", niks geen discriminatie, wél vrijheid, voor iedereen, ook voor de moslims onder ons. Wie het schoentje past, trekke het aan.
Door deze benadering, dat is mijn bezwaar, zijn wij Westerse samenleving een pakje boter geworden voor de islamitische achterlijkheid. Hoelang hou je dit vol ? Totdat je zelf wordt gediscrimineerd door als islamitische achterlijkheid in de meerderheid is. De demografische ontwikkeling is in het nadeel van de vrijdenkers.
De islam is een totalitair concept, een combinatie van facisme en communisme dat onder de noemer van godsdienst vrijheid onze vrije samenleving van binnenuit bedreigt. Waarom wordt een nazi-groet in het openbaar gestraft en islamitische groet niet ? Beiden zijn voor mij even verwerpelijk.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Je kunt wachten op de bugeroorlog tussen de islam en de vrijheid, die is uiteindelijk onvermijdelijk in Europa en kan daarom beter maar snel komen. Zal Amerika ons weer komen helpen om ons dit maal te bevrijden van het reli-facisme ? Wij verdienen dit eigenlijk niet want wij hebben onszelf in de stront geholpen door jarenlang veel te tolerant te zijn voor de islam in ons midden...
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Intolerantie verdient geen tolerantie.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

circe schreef:
Wat je wél kan doen is een moslim aannemen als werknemer, maar hem duidelijk maken dat uiting van geloof en uiterlijke kenmerken daarvan niet op de werkvloer passen, maar dat dient dan te gelden voor ALLE werknemers, niet enkel voor moslims
.

Maar het is net dààr waar telkens het schoentje knelt.

Ik wil nooit "mensen" discrimineren, doch moslims die hun moslim-zijn boven hun mens-zijn willen propageren passen in feite niet op een werkplaats in deze seculiere maatschappij.

Een voorbeeld: in de supermarkt waar ik ga, begon een nieuw (marokkaans of turks?) meisje. Niks aan de hand. Ik heb gezien dat ze haar opleiding kreeg, zeer vriendelijk kind; géén hoofddoek.

Een paar weken later zit ze achter de kassa: als "tussenvorm" veronderstel ik, draagt ze constant een brede bandana, die niet te zien was tijdens haar opleiding.

Wel, mij stoort dat.
Uiteraard is er geen enkel probleem dat meisje aan te werven (alhoewel ze allesbehalve vriendelijk is NU tegen de klanten, maar kom misschien beeld ik me dit in en is het enkel tegen mij omdat ik regelmatig wijn koop) mààr dan had ik (indien werkgever) er wel op gewezen dat ook nà haar opleiding geen hoofddoeken of bandana-toestanden worden getolereerd aan de kassa.

Ik wacht nu met ongeduld tot op het moment dat de tussenvorm-bandana plaats zal maken voor de vastgegroeide hoofddoek. (de bandana is dus ook vastgegroeid: niet één keer heb ik haar nog zonder gezien vanaf dat ze was aangenomen).
Als er twee kassa's zijn, een met hoofddoek en een zonder, dan kies ik voor de kassa zonder hoofddoek. Ook al is de rij daar tien keer zo lang :!:
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Islamofoob schreef:Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Persoonlijk ben ik absoluut tegen de hoofddoek, maar ik ken wel vrouwen die deze dragen, en die zijn tegen mij meestal vriendelijk. Is niet met iedere hoofddoekvrouw zo, maar dat is nou precies hetzelfde als vrouwen zonder hoofddoek, vriendelijk en onvriendelijk.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Islamofoob schreef:Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
islamofoob,

ik begrijp je heel goed en volgens mij ben jij een man want dan heb je gewoon gelijk, pijnlijk voor mij om dit zo te zeggen maar het is zo, zo zie ik ze vaak ook voor me.
een dode geest, en dit islamofoob doet mij heel veel zeer want ze worden zo gemaakt.
ze missen enorm veel gemeenschapsgezelligheid zoals jij en ik kennen, ze missen contact met de buitenwereld, e missen het gelach en gebrul met vrienden, ze missen zoveel en soms, soms huil ik dagen juist om dit, mijn eigen moeder leeft zo, mijn eigen zus leeft zo, en zo nog meer.
intimiteit is weg, en dat doet mij pijn, hun identiteit verdwijnt achter een vreemde scherm.
als ik met vrienden iets leuks ga doen, denk ik vaak, hadden mijn geliefde vrouwen om mij heen ook maar eens plezier, ik zie vergaan en dat doet pijn.
soms denk ik, als ze dood zouden zijn dan zou dat niet veel uitmaken want eigenlijk zijn ze niet springlevend.

ik weet niet hoe ik je dit het beste kan uitleggen maar ik zou alleen al over je visie van hierboven uren met je kunnen praten, beter dan dat ik het in me opkrop want ik hou van mijn zus, mijn moeder en nog vele andere die ik niet zie leven zoals zij behoren te doen, op zijn minst een vrij leven waar ze zelf invulling aan mogen geven.

vrouwen met zo'n hoofddoek zijn inderdaad gesloten, nog meer dan je denkt want wat jij ziet is maar een fractie van wat ik zie, het zou je geliefde maar zijn, je zou kapot gaan van verdriet.

ik schrijf dit bericht uit de diepste van mijn hart, de tranen rollen over mij heen omdat ik zielen zie dood zijn, half dood.
ik hoop dat JIJ mij kunt begrijpen maar ik hoop ook dat je eens dieper gaat kijken, overigens begrijp ik je felle reactie volkomen, het is klote om vrouwen op straat te zien die je niet groeten en alles wat een gewone samenleving behoort te zijn, een gemengde samenleving.

let niet op mijn emotie's, ik heb ze om mij heen en jij ziet ze buiten.

liefs nadia
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

nadia schreef:
Islamofoob schreef:Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
islamofoob,

ik begrijp je heel goed en volgens mij ben jij een man want dan heb je gewoon gelijk, pijnlijk voor mij om dit zo te zeggen maar het is zo, zo zie ik ze vaak ook voor me.
een dode geest, en dit islamofoob doet mij heel veel zeer want ze worden zo gemaakt.
ze missen enorm veel gemeenschapsgezelligheid zoals jij en ik kennen, ze missen contact met de buitenwereld, e missen het gelach en gebrul met vrienden, ze missen zoveel en soms, soms huil ik dagen juist om dit, mijn eigen moeder leeft zo, mijn eigen zus leeft zo, en zo nog meer.
intimiteit is weg, en dat doet mij pijn, hun identiteit verdwijnt achter een vreemde scherm.
als ik met vrienden iets leuks ga doen, denk ik vaak, hadden mijn geliefde vrouwen om mij heen ook maar eens plezier, ik zie vergaan en dat doet pijn.
soms denk ik, als ze dood zouden zijn dan zou dat niet veel uitmaken want eigenlijk zijn ze niet springlevend.

ik weet niet hoe ik je dit het beste kan uitleggen maar ik zou alleen al over je visie van hierboven uren met je kunnen praten, beter dan dat ik het in me opkrop want ik hou van mijn zus, mijn moeder en nog vele andere die ik niet zie leven zoals zij behoren te doen, op zijn minst een vrij leven waar ze zelf invulling aan mogen geven.

vrouwen met zo'n hoofddoek zijn inderdaad gesloten, nog meer dan je denkt want wat jij ziet is maar een fractie van wat ik zie, het zou je geliefde maar zijn, je zou kapot gaan van verdriet.

ik schrijf dit bericht uit de diepste van mijn hart, de tranen rollen over mij heen omdat ik zielen zie dood zijn, half dood.
ik hoop dat JIJ mij kunt begrijpen maar ik hoop ook dat je eens dieper gaat kijken, overigens begrijp ik je felle reactie volkomen, het is klote om vrouwen op straat te zien die je niet groeten en alles wat een gewone samenleving behoort te zijn, een gemengde samenleving.

let niet op mijn emotie's, ik heb ze om mij heen en jij ziet ze buiten.

liefs nadia
Mooie reactie van jouw hier Nadia. Ik ben een man, inderdaad. En ik denk dat de gevoelloze, bijna robot uitstraling van de islamitische vrouw naar mij als man wel de grootste reden is waarom ik zo fel ben tegen de islam. Maar ik moet leren zien dat er wel degelijk mensen onder die hoofddoek zitten. En dat die mensen misschien wel lijden onder hun afzondering van de omgeving. Aan de andere kant zie ik ook zeer jonge vrouwen bewust ervoor kiezen om zich te isoleren van de openbare ruimte. Ik kan dit maar moeilijk begrijpen.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Inderdaad, we lopen gevaar een burgeroorlog te kennen veroorzaakt door de islam ALS WE er niks aan gaan doen... Waar zijn we hier anders mee bezig beste mensen ?!?
Stilaan begint het PC-isme in kracht af te nemen, geraakt het anti-islam zijn het verkeerde etiket "racisme" kwijt, beginnen meer en meer mensen in te zien dat de islam alles behalve peis en vree wil... Stilaan maar zeker.
Door discriminatie van gematigde moslims verliezen we elke geloofwaardigheid, zagen we de tak af waarop we zelf zijn gaan zitten. Het enige wat we daarmee gaan bereiken is deze gematigden gewoon het islamisme injagen wegens gebrek aan ander alternatief...

Wees gerust, ik ben een vreedzaam persoon, maar als er nu iets is waarvoor ik nog een wapen zou gebruiken, dan is het wel voor de verdediging van mijn vrijheid en die van m'n kinderen! Maar slechts als aller-aller-allerlaatste redmiddel. Ondertussen blijf ik dialogeren, 100.000 keer hetzelfde herhalen tot het in één of andere moslimhersens begint door te dringen. Omdat ik weet hoeveel leed er in zovele zogenaamde moslimharten schuilt en hoeveel goede mensen er door de islam voor de mensheid en voor henzelf verloren gaan. Vraag me nooit op zo'n goede mensen te schieten, want dat kan ik niet...
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Dutch schreef:Inderdaad, we lopen gevaar een burgeroorlog te kennen veroorzaakt door de islam ALS WE er niks aan gaan doen... Waar zijn we hier anders mee bezig beste mensen ?!?
Stilaan begint het PC-isme in kracht af te nemen, geraakt het anti-islam zijn het verkeerde etiket "racisme" kwijt, beginnen meer en meer mensen in te zien dat de islam alles behalve peis en vree wil... Stilaan maar zeker.
Door discriminatie van gematigde moslims verliezen we elke geloofwaardigheid, zagen we de tak af waarop we zelf zijn gaan zitten. Het enige wat we daarmee gaan bereiken is deze gematigden gewoon het islamisme injagen wegens gebrek aan ander alternatief...

Wees gerust, ik ben een vreedzaam persoon, maar als er nu iets is waarvoor ik nog een wapen zou gebruiken, dan is het wel voor de verdediging van mijn vrijheid en die van m'n kinderen! Maar slechts als aller-aller-allerlaatste redmiddel. Ondertussen blijf ik dialogeren, 100.000 keer hetzelfde herhalen tot het in één of andere moslimhersens begint door te dringen. Omdat ik weet hoeveel leed er in zovele zogenaamde moslimharten schuilt en hoeveel goede mensen er door de islam voor de mensheid en voor henzelf verloren gaan. Vraag me nooit op zo'n goede mensen te schieten, want dat kan ik niet...
Beste Dutch,
Ik begrijp dat je een hekel hebt aan geweld. Dat heb ik ook. In Nederland is het al meer dan 60 jaar vrede, maar we zijn daardoor behoorlijk ingesust. Onze vrijheid blijkt sinds enkele jaren niet meer vanzelfsprekend. We dachten het facisme en het communisme te hebben verslagen maar nu zitten we opgescheept met het islamo-facisme. In Nederland zie ik nog geen ontwikkelingen die mij optimitisch stemmen , dat de seculieren aan de winnende hand zijn in hun geweldloze strijd tegen de islamo-facisten.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Islamofoob schreef:Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
Gisteren stond een "hoofddoek" met een buggy aan de trap naar het perron. Ik heb de "hoofddoek" geholpen die buggy af te dragen, met een glimlach. En ik kreeg een glimlach terug.

Immers, achter die "hoofddoek" zit een medemens. Ik zie niet in waarom ik haar anders moet behandelen.

Immers, als ze al een "dode geest" zou hebben, is ze toch gewoon een slachtoffer? En ja, ik weet waarvoor de hoofddoek staat. Maar ik weet ook dat ik voor de bevrijding en de menselijkheid sta, en ik ga niet mijn eigen principes zomaar opofferen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie