Hallo, ik ben Hansa,

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Die man heeft een mooie plaats in de paradijs gekregen.iets wat jij je niet kan veroorloven.
Wat jullie paradijs noemen, noemen wij een bordeel.

(en nee, ik ga inderdaad niet naar bordelen)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Lodewijk Nasser schreef:De kruistochten waren een antwoord op het Islamitisch Imperialisme.
Niet helemaal. De Duitse orde hield bijvoorbeeld kruistochten in Oost-Europa om te evangeliseren en om nieuw land te veroveren. Zelfs de graaf van Holland deed hier aan mee.

Niettemin was de Jihad de inspiratiebron.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik raad je aan het werk van Robert Spencer te lezen.

Paus Urbanus II, riep pas op de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, nadat Moslims al sinds de 7e eeuw onverschrokken Christelijk land veroverden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Ging niet over jezus
Dat waren barbaren die onschuldige mensen gingen doodmaken.
Het punt is juist dat "God" die barbaren heeft misleid. Eerst door "Mohammed" op te dragen dat Joden en Christenen minderwaardig zijn en dus maar mochten veroverd worden en de gekende reacties.

Allemaal als gevolg van een schizofrene godsdienstleer: de 3 grote énige echte goden.

Wat ligt er aan de oorzaak, denk je van al die verschillen tussen Christenen, Joden en Moslims?

Eenzelfde god? Ga weg, man. Dan is die toch in al z'n almacht een beetje onverantwoordelijk geweest.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Lodewijk Nasser schreef:Ik raad je aan het werk van Robert Spencer te lezen.

Paus Urbanus II, riep pas op de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, nadat Moslims al sinds de 7e eeuw onverschrokken Christelijk land veroverden.
Ik ontken ook niet dat de kruistochten een antwoord waren op een Jihad. Alleen is het niet gebleven bij een antwoord maar werd het ook bij andere aangelegenheden toegepast.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De kruistochten duurden een paar honderd jaar, de islamitische kruistochten 1100 jaar tot aan de slag van Wenen.
De Islamitische kruistochten duren reeds 1400j en zijn nog steeds niet beeindigt.
Kijk maar naar de bloedige grenzen van de Islamterritoria.
Zij strijden nog steeds voor Allah op de troon van de wereld te krijgen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Wat jullie paradijs noemen, noemen wij een bordeel.
Een bordeel vol met gesodomiseerde geiten, kamelen en andere dieren.
Jullie paradijs is niet meer dan een dierentuin.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

met 72 maagden???


vraag me af of ze altijd maagedn blijven als ze geconsummeerd worden.

Dat paradijs bestaat uit menselijke ideen.
Ajax,denk na.

islam is een geloof van de duivel,valse religie.
waarom?
ik zie alleen maar dingen die de mensen op deze wereld bezig houden.
Seks eten etc.
waar de duivel mensen dus mee bezig houd.
binnen de islam mag je niet genieten van gewone liefde en de daad ervan.
Maar in het paradijs mogen de mannen zich uitleven hierin.

walgelijk.
loven jullie God hiermee?
een geobserdeerd geloof.......
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

islam is een geloof van de duivel,valse religie.
Het is gesticht uit pure liefde voor het bedrijven van alle bedenkbare atrociteiten en misdaden..
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Lodewijk Nasser schreef:De kruistochten waren een antwoord op het Islamitisch Imperialisme.
Heeft jezus ooit gezged dat hij christen is??
En heeft hij ooit gevraagd om een bijbel te maken??
Hij heeft ook geen nieuwe geloof gesticht??
Heeft hij ooit gezegd ik ben god??
Of de zoon van god??
Of drie-eenheid??

Dat is allemaal door de mens zelf gemaakt.
De christendom is gesticht door de mensen.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

HEEFT JEZUS OOIT GEZEGD DAT HIJ CHRISTEN IS???

Mag deze uitspraak naar het topic over de domste uitspraken van FFI?? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:HEEFT JEZUS OOIT GEZEGD DAT HIJ CHRISTEN IS???

Mag deze uitspraak naar het topic over de domste uitspraken van FFI?? :lol: :lol:
Als je de rest maar kan beantwoorden of kan je het niet??
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

De laatste 3 vragen, ja, die zijn waar, die beweringen worden een paar keer in de Bijbel vermeld.

Heeft hij ooit gevraagd om de Bijbel te maken? Moet Hij dat vragen dan? Iets belangrijks schrijf je toch op? Of verschilt dat per cultuur? :roll:

Of Hij een nieuwe religie heeft gesticht? In feite wel, al ben ik van mening dat het niet de bedoeling was. Jezus was namelijk voor iedereen gekomen. Als iedereen Hem ook had geloofd, dan was er helemaal geen sprake van een nieuwe religie, dan was het jodendom slechts gewijzigd.. Of we dan christenen of joden hadden geheten weet ik niet.

Maar goed, dat ik nog inga op iemand die zulke debiele opmerkingen maakt :lol:
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

ajax schreef: De christendom is gesticht door de mensen.
En de islam ook, dus weer alleen maar domme opmerkingen van je. Maar wat wil je dan ook. Ajax is een knip en plak mannetje die alleen maar stukjes met zijn "waarheden" kan neerzetten, daardoor zijn eigen vragen niet snapt en zeker de antwoorden niet. Want, door hersenspoeling kun je niet meer logisch nadenken. Welterusten.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
Lodewijk Nasser schreef:De kruistochten waren een antwoord op het Islamitisch Imperialisme.
Heeft jezus ooit gezged dat hij christen is??
En heeft hij ooit gevraagd om een bijbel te maken??
Hij heeft ook geen nieuwe geloof gesticht??
Heeft hij ooit gezegd ik ben god??
Of de zoon van god??
Of drie-eenheid??

Dat is allemaal door de mens zelf gemaakt.
De christendom is gesticht door de mensen.
Er staan er nog een paar bij die naar dat "dommerikkentopic" mogen.

Maar ajax, wat heeft dat alles met de kruistochten te maken.
Lodewijk stelt hier dat de kruistochten een antwoord zijn op het Islamitisch Imperialisme.

Zou je daar eens een antwoord op kunnen geven. En graag onderbouwd!!!!

PS Misschien kun je ook reageren op: Paus Urbanus II, riep pas op de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, nadat Moslims al sinds de 7e eeuw onverschrokken Christelijk land veroverden.
Ook van Lodewijk trouwens.
Laatst gewijzigd door Thomas op ma jan 29, 2007 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:De laatste 3 vragen, ja, die zijn waar, die beweringen worden een paar keer in de Bijbel vermeld.

Heeft hij ooit gevraagd om de Bijbel te maken? Moet Hij dat vragen dan? Iets belangrijks schrijf je toch op? Of verschilt dat per cultuur? :roll:

Of Hij een nieuwe religie heeft gesticht? In feite wel, al ben ik van mening dat het niet de bedoeling was. Jezus was namelijk voor iedereen gekomen. Als iedereen Hem ook had geloofd, dan was er helemaal geen sprake van een nieuwe religie, dan was het jodendom slechts gewijzigd.. Of we dan christenen of joden hadden geheten weet ik niet.

Maar goed, dat ik nog inga op iemand die zulke debiele opmerkingen maakt :lol:
De bijbel is geen bron!
Dezelfde mensen hebben de geloof gesticht.
Hij kwam om de kinderen van israel te waarschuwen!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
ajax schreef:
Lodewijk Nasser schreef:De kruistochten waren een antwoord op het Islamitisch Imperialisme.
Heeft jezus ooit gezged dat hij christen is??
En heeft hij ooit gevraagd om een bijbel te maken??
Hij heeft ook geen nieuwe geloof gesticht??
Heeft hij ooit gezegd ik ben god??
Of de zoon van god??
Of drie-eenheid??

Dat is allemaal door de mens zelf gemaakt.
De christendom is gesticht door de mensen.
Er staan er nog een paar bij die naar dat "dommerikkentopic" mogen.

Maar ajax, wat heeft dat alles met de kruistochten te maken.
Lodewijk stelt hier dat de kruistochten een antwoord zijn op het Islamitisch Imperialisme.

Zou je daar eens een antwoord op kunnen geven. En graag onderbouwd!!!!

PS Misschien kun je ook reageren op: Paus Urbanus II, riep pas op de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, nadat Moslims al sinds de 7e eeuw onverschrokken Christelijk land veroverden.
Ook van Lodewijk trouwens.
Ik dacht dat ze jeruzalem wilden veroveren(stelen) die van de moslims waren!
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

[/quote]

Ik dacht dat ze jeruzalem wilden veroveren(stelen) die van de moslims waren![/quote]
Google, fantastisch om te gebruiken. Heb net even jeruzalem kruistocht en moslims ingetikt. Want, ik wist al dat de christenen door oprukkende moslims in Jeruzalem werden vermoord en verdreven, die moskee is ook gebouwd op de fundamenten van een joodse tempel. En wat ik ook weet, is dat de kruisvaarders geen lieverdjes waren, eigenlijk hebben ze achteraf meer kwaad dan goed gedaan, zeker qua public relations. Maar, ze kwamen omdat ze werden gevraagd door de inwoners van Jeruzalem om Jeruzalem van de moslims te bevrijden, zeker nadat het heilige grafkerk was vernietigd.

Dus, die woorden ingetikt en daar komt o.a. uit
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2357f.htm
Artikel is niet zo groot en niet al te moeilijk om te lezen, dat zeg ik, dus dan geld dat zeker voor jou, Ajax.

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=tl
Lang artikel, met opsomming van de geschiedenis enz.,maar als conclusie:
Hoewel Europese kruisvaarders oprecht mogen zijn geweest, dwaalden zij af van de oorsprong van het christendom toen zij er op in hakten en branden stichtten en bekeringen afdwongen. Jezus gebruikte nooit geweld, noch riep hij zijn discipelen op om het te gebruiken. Gegeven dit historische feit, is het alleen vanzelfsprekend dat het nieuwe testament nooit geweld zou bekrachtigen om het woord van de ware God te verspreiden. Tekstuele realiteit komt overeen met historische werkelijkheid.

In tegenstelling, moslims die er op in hakten en branden stichtten en bekeringen afdwongen dwaalden niet af van de oorsprong van de islam, maar volgden het nauwgezet. Het is een helder en onwelgevallig historisch feit dat in de tien jaren dat Mohammed in Medina (622-632) woonde, hij 74 rooftochten, expedities of volledige oorlogen leidde of initieerde, variërend van kleine moordsquadrons tot de Taboek-kruistocht hierboven beschreven (zie 630). Soms resulteerden de expedities niet in geweld, maar een moslimleger lag altijd op de loer. Mohammed kon verschrikkelijke wraak uitoefenen op een individu of een stam dat of die hem bedroog. Deze tien jaren kenden geen lange periodes van vrede.

Daarom zou het alleen maar logisch zijn dat de koran gevuld is zijn met verwijzingen naar djihaad en qital, het latere woord dat vechten, doden, oorlog voeren en slachten inhoudt. Tekstuele realiteit komt overeen met historische werkelijkheid.

Dit betekent echter dat de kerk door de eeuwen heen terug moest vechten of verzwolgen zou worden door een agressieve religie. Dus de kerk trok niet uit op een dwaze, bloeddorstige en irrationele manier, hoewel de christelijke kruistochten verre van volmaakt waren.

Islam was de agressor in haar eigen kruistochten, lang voordat Europa reageerde met haar eigen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

In november 1095 riep paus Urbanus II alle christenen op hun geloofsgenoten in het oosten te hulp te snellen en de heilige stad Jeruzalem te bevrijden uit handen van de moslims. De eerste die aan deze oproep gevolg gaven waren de gewone mensen. Ze naaiden een rood kruis op hun schouders en vertrokken voor hun volkskruistocht naar Palestina. Pas toen de eerste volkskruistocht ter plaatse was vertrokken ook zwaar bewapende ridders te paard op kruistocht. Godfried van Bouillon (1061-1100), hertog van Lotharingen, nam ook deel aan deze eerste kruistocht. Op 15 juli 1099 werd Jeruzalem heroverd. Godfried van Bouillon werd gekozen tot Beschermer van het Heilig Graf, het graf van Christus. Oktober 1187 wisten de moslims onder leiding van Saladin de stad opnieuw in handen te nemen. Vanuit West-Europa werden nog zes kruistochten ondernomen maar allen mislukten. De reis van West-Europa naar het Heilig Land was lang en gevaarlijk. Onderweg stierven velen. Zij die terugkwamen brachten zijde en specerijen mee. Ook islamitische wetenschappen, zoals sterrenkunde en wiskunde, bereikten via deze weg onze streken.


Enkele gegevens
1095 Paus Urbanus II roept op tot een kruistocht.
1096 - 1099 Eerste kruistocht met zwaar bewapende ridders onder wie Godfried van Bouillon.
1097 Aankomst eerste kruistocht in Constantinopel.
1098 Antiochië wordt ingenomen.
1099 Jeruzalem wordt veroverd.
1147 - 1149 Tweede kruistocht met als doel Jeruzalem te beveiligen tegen de moslims.
1187 Saladin herovert Jeruzalem.
1189 - 1192 Derde kruistocht o.l.v. Richard I van Engeland, de Duitse keizer Frederik Barbarossa en de Franse koning Filips August.
1192 Richard I kan Jeruzalem niet heroveren maar sluit met Saladin een overeenkomst: christelijke pelgrims mogen de stad vrij in en uit.
1202 - 1204 Vierde kruistocht onder impuls van paus Innocentius III.
1218 - 1221 Vijfde kruistocht. Graaf Willem I van Holland belegert de stad Damiate (Egypte), maar lijdt een nederlaag.
1228 - 1229 Zesde kruistocht. Keizer Frederik I slaagt erin enkele heilige plaatsen in handen van de christenen te krijgen.
1248 - 1254 Zevende kruistocht. Koning Lodewijk IX van Frankrijk wordt in Egypte gevangen genomen. Geen enkele stad is nog in handen van de kruisvaarders.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

ajax schreef:De bijbel is geen bron!
Dezelfde mensen hebben de geloof gesticht.
Hij kwam om de kinderen van israel te waarschuwen!
Beste Ajax,

Jij gelooft dit omdat Mohammed dit zou hebben beweert over Jezus. Mohammed leefde 6 eeuwen later dan Jezus. Alles wat jij over Mohammed denkt te weten is gebaseert op verhalen die meer dan 100 jaar na Mohammeds dood zijn opgeschreven. Er zijn ook geen complete Koranmanuscripten van voor die tijd.

Jij gelooft niet wat Mohammed over Jezus zei. Jij gelooft een grote collectie verhalen die diverse generaties zijn doorverteld voor ze werden opgeschreven. Die verhalen gaan over wat een man die Mohammed werd genoemd. In een aantal van die verhalen doet die man een aantal beweringen over Jezus. Hoe weet jij echter zo zeker dat Mohammed dit echt heeft gezegd? Als jij de mensen die het Nieuwe Testament hebben geschreven niet vertrouwt, waarom vertrouw je de schrijvers van de Koran en de Hadith dan wel? Beide groepen baseerden zich op overleveringen.

De schrijvers van het Nieuwe Testament baseerden zich op verhalen die zouden zijn overgeleverd door mensen die Jezus zouden hebben gekend. De Schrijvers van de Hadith baseerden zich op de verhalen die zijn overgeleverd door mensen die beweerden een man te hebben gekend die van een Engel dingen over Jezus had gehoord. Die man man noemen ze onder andere "Mohammed".

Als de Bijbel geen bron is wat betreft het leven van Jezus, dan zijn de Koran, de Sira en de Hadith dit al helemaal niet.

Jij gelooft gewoon in de verhalen die je van jongsaf aan zijn verteld.

Ik weet zelf niet zo zeker of Mohammed en Jezus wel hebben bestaan. Er zullen ongetwijfeld een of meer mensen hebben geleefd die de inspiratie vormden voor de verhalen die Christenen en Moslims vertellen over de stichters van hun Godsdiensten. Er is echter geen getuigenis van tijdgenoten wat betreft het leven van Jezus of dat van Mohammed. Er zijn alleen overleveringen.

Voor mij zijn Jezus en Mohammed figuren die in verhalen voorkomen. Op het moment dat ik uitspraken over deze personen doe, dan doe ik dat op basis van de verhalen die hun volgelingen als waar beschouwen. Ik kan ook schrijven:
"Sherlock Holmes houdt van vioolspelen."
Daarmee zeg ik niet dat ik geloof dat deze persoon ooit heeft bestaan. Ik verwijs slechts naar wat ik in een verhaal over hem heb gelezen.

Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo jan 31, 2007 1:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

ajax schreef: Op 15 juli 1099 werd Jeruzalem heroverd.
Je hebt door knip en plakwerk dus nu zelf door, dat Jeruzalem geen moslimstad was, maar een joods/christelijke op dat moment.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:In november 1095 riep paus Urbanus II alle christenen op hun geloofsgenoten in het oosten te hulp te snellen en de heilige stad Jeruzalem te bevrijden uit handen van de moslims. De eerste die aan deze oproep gevolg gaven waren de gewone mensen. Ze naaiden een rood kruis op hun schouders en vertrokken voor hun volkskruistocht naar Palestina. Pas toen de eerste volkskruistocht ter plaatse was vertrokken ook zwaar bewapende ridders te paard op kruistocht. Godfried van Bouillon (1061-1100), hertog van Lotharingen, nam ook deel aan deze eerste kruistocht. Op 15 juli 1099 werd Jeruzalem heroverd. Godfried van Bouillon werd gekozen tot Beschermer van het Heilig Graf, het graf van Christus. Oktober 1187 wisten de moslims onder leiding van Saladin de stad opnieuw in handen te nemen. Vanuit West-Europa werden nog zes kruistochten ondernomen maar allen mislukten. De reis van West-Europa naar het Heilig Land was lang en gevaarlijk. Onderweg stierven velen. Zij die terugkwamen brachten zijde en specerijen mee. Ook islamitische wetenschappen, zoals sterrenkunde en wiskunde, bereikten via deze weg onze streken.


Enkele gegevens
1095 Paus Urbanus II roept op tot een kruistocht.
1096 - 1099 Eerste kruistocht met zwaar bewapende ridders onder wie Godfried van Bouillon.
1097 Aankomst eerste kruistocht in Constantinopel.
1098 Antiochië wordt ingenomen.
1099 Jeruzalem wordt veroverd.
1147 - 1149 Tweede kruistocht met als doel Jeruzalem te beveiligen tegen de moslims.
1187 Saladin herovert Jeruzalem.
1189 - 1192 Derde kruistocht o.l.v. Richard I van Engeland, de Duitse keizer Frederik Barbarossa en de Franse koning Filips August.
1192 Richard I kan Jeruzalem niet heroveren maar sluit met Saladin een overeenkomst: christelijke pelgrims mogen de stad vrij in en uit.
1202 - 1204 Vierde kruistocht onder impuls van paus Innocentius III.
1218 - 1221 Vijfde kruistocht. Graaf Willem I van Holland belegert de stad Damiate (Egypte), maar lijdt een nederlaag.
1228 - 1229 Zesde kruistocht. Keizer Frederik I slaagt erin enkele heilige plaatsen in handen van de christenen te krijgen.
1248 - 1254 Zevende kruistocht. Koning Lodewijk IX van Frankrijk wordt in Egypte gevangen genomen. Geen enkele stad is nog in handen van de kruisvaarders.
Dit wist ik al en kan ik zelf eventueel ook opzoeken.

De stelling/vraag was: Maar ajax, wat heeft dat alles met de kruistochten te maken.
Lodewijk stelt hier dat de kruistochten een antwoord zijn op het Islamitisch Imperialisme.

Zou je daar eens een antwoord op kunnen geven. En graag onderbouwd!!!!

Misschien dat je hier eens op wilt ingaan???

PS Misschien kun je ook reageren op: Paus Urbanus II, riep pas op de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, nadat Moslims al sinds de 7e eeuw onverschrokken Christelijk land veroverden.
Ook van Lodewijk trouwens.


En ook hierop zou je kunnen reageren. Niet met een chronologie van de gebeurtenissen. Dat kan ik zelf ook googlen of opzoeken in Wikipedia maar met een reactie op het feit dat de christenen pas gaan terug slaan na zo'n 300 jaar landje pik van de moslims.

En dat de kruistochten dus geen veroveringsoorlogen waren maar beschermingsoorlogen tegen de moslims en heroveringsoorlogen tegen diezelfde moslims.

Dus ff geen rookgordijnenen meer leggen ajax.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Hasna,

Als je niet weet wat je moet kiezen, dan is het beter het gebed ul-istikhara te verrichten.
Mohammed vzmh: "Als iemand van jullie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Rak'aat bidden buiten het verplichte gebed.''

Hoe moet je het verrichten?


In de eerste Rak’ah lees je na de Soerah Al-Fâtihah, Soerah Al-Kâfirûn, en in de tweede rak’ah, Soerah Al-Ichlâs.
Na het gebed leess je de tekst van de "Doe’a Istichâra" (smeekbede), en gaat slapen op de Soennah-manier. Dit wil zeggen, met het gezicht richting de qibla ,liggend op je rechterzijde.
Het gebed kan/ mag op elk ander moment van de dag of de nacht verricht worden, men kan dan ook het teken/ aanwijzing op een andere manier ontvangen, dan in zijn of haar droom.

In een Hadith kunnen we lezen dat Djâbir ibn Abdoellah heeft gezegd dat de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) de tekst van de Istichâra-Doe’a onderwees alsof het een hoofdstuk van de Qor’aan betrof. Hij (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: "Als iemand van jullie zich heeft voorgenomen een bepaald werk uit te voeren, laat hij dan een twee rak’aat gebed verrichten en de Doe’a Istichâra lezen/ voordragen."

Soerah Al-Fâtihah

Bismi-l-laahi-r-rahmaani-r-rahiem
Al-hamdu li-l-laahi rabbi-l-’aalamien
Ar-rahmaani-r-rahiem
Maaliki yawmi-d-dien
Iyyaaka na’abudu wa iyyaaka nasta’ien
Ihdina-s-siraata-l-mustaqiem
Siraata-l-ladiena an’amta ’alaihim
ghairi-l-maghdûbi ’alaihim wa la-d-daallien
Amien

Soerah Al-Kâfirûn

Bismi-l-laahi-r-rahmaani-r-rahiem
Qul yaa ayyuha-l-kaafirûn
Laa a’budu maa ta’budûn
Wa laa antum ’abidûna maa a’bud
Wa laa ana ’aabidu-m-maa ’abadtum
Wa laa antum ’aabidûna maa a’bud
Lakum dienukum waliya dien

Soerah Al-Ichlâs

Bismi-l-laahi-r-rahmaani-r-rahiem
Qul huwa-l-laahu ahad
Allahu-s-samad
Lam yalid wa lam yûlad
Wa lam yaku-l-lahû kufuwan ahad


Doe’a Istichâra

Allahoemma innie astachieroeka bi ’ilmika
wastaqdiroeka bi qoedratika
wa asaloeka min fadlikal-’aziem
fa innaka taqdiroe wa Lâa aqdiroe wa t’alamoe
wa lâa ’alamoe wa anta ’alâmoel-ghoeyôeb
Allahoemma in koenta t’alamoe anna hâdzal-amra ( noem hier dan de zaak waarover besloten moet worden)
chayroellîe fîe dîenîe wa ma’âsjîe
wa ’âqibati amrîe faqdirhoe lîe
wa yassirhoe lîe soemma bâriek lîe fîehie
wa in koenta t’alamoe anna hâdzal-amra sjarroel
lîe fîe dîenîe wa ma’âsjîe wa ’âqibati amrîe
fasrifhoe ’annîe wasrifnîe ’anhoe
waqdirliel-chayr haisoe kâna soemma raddinîe bihie

Betekenis

O mijn Allah! Omdat U weet, vraag ik U om mij te laten weten wat voor mij het beste is. En omdat Uw Kracht voldoende is, vraag ik kracht van U, en om goedheid te bereiken, smeek ik om Uw Edele Gunst.
Want zeker! U bent Almachtig en ik machteloos. U bent Alwetend en ik zonder kennis. U bent de Kenner van het verborgene!
O mijn Allah! Als U weet dat deze zaak goed is voor mij, voor mijn geloof en mijn materieel welzijn en voor de resultaten van mijn zaak, maak het dan mogelijk voor mij, maak het makkelijk voor mij, en laat er voor mij een zegen in zijn. Maar als U weet dat deze zaak slecht is voor mij, mijn geloof en mijn materieel welzijn, en de resultaten van mijn zaak, houdt het dan weg van mij en weerhoud mij ervan. Bepaal het goede voor mij, waar het ook moge zijn, en maak mij daar tevreden mee.


Groetjes Chaima.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

worthy:

Ik vraag me af hoe het voelt om 5X daags verplicht te buigen voor een god die verantwoordelijk is voor zoveel menselijk leed en ellende in de wereld omdat hij zijn onderdanen aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld...

Voel jij jezelf daar lekker bij Chaimae?
Plaats reactie