:) hey

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Silly schreef:dankje, ik heb de koran nog niet helemaal gelezen, enkel de citaten die soms aangehaald worden...
maar ik ben benieuwd naar meningen van allebij de kanten
Dat kan nu ook op FFI!

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... _line.html

mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ooh, dankje, dit is echt heel handig! :D
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:Ooh, dankje, dit is echt heel handig! :D
Soera-Rahmaan ,55 is mooi.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Jemig, elk hoofdstuk begint met hetzelfde betoog over dat allah zo geweldig is en alles heeft gemaakt enzo.. als je dat allemaal uit zou filteren zou er niks overblijven :lol: Behalve dat je mekaar keihard moet haten enzo natuurlijk :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Om eerlijk te zijn vind ik de Soera's erg mooi.

Tuurlijk zitten er wat mindere tussen, maar dat wordt door de mooie Soera's gecomponseerd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Weetje.. het Nieuwe Testament is HELEMAAL mooi.. God compenseert niks, want dat zou betekenen dat God goede en slechte kanten zou hebben.. allah misschien wel, maar God niet.

Zou je dr niet eens aan beginnen? :wink: En niet Mattheus en Genesis lezen en halverwege in slaap vallen :nono1:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:Weetje.. het Nieuwe Testament is HELEMAAL mooi.. God compenseert niks, want dat zou betekenen dat God goede en slechte kanten zou hebben.. allah misschien wel, maar God niet.

Zou je dr niet eens aan beginnen? :wink: En niet Mattheus en Genesis lezen en halverwege in slaap vallen :nono1:

God heeft geen slechte kanten. Alles is perfect aan God.

Ik heb tig boeken thuis over de Islam, op de één of ander manier trekt het me toch.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimea schreef:Tuurlijk zitten er wat mindere tussen, maar dat wordt door de mooie Soera's gecomponseerd
Hoe kan het dan dat er mindere soera's tussen zitten?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

God heeft geen slechte kanten.
Hangt ervan hoe je hem inbeeld.
Heb je daar echt boeken voor nodig?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hoe kan het dan dat er mindere soera's tussen zitten?
Niet voor iedereen. Er zijn zat Moslims die alle Soera's gewoon perfect vinden. Iedereen heeft er zo zijn eigen mening over, ik vind dus dat er wel een paar ''mindere'' tussen zitten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Hoe kan het dan dat er mindere soera's tussen zitten?
Niet voor iedereen. Er zijn zat Moslims die alle Soera's gewoon perfect vinden. Iedereen heeft er zo zijn eigen mening over, ik vind dus dat er wel een paar ''mindere'' tussen zitten.
De keuze doe Islam je geeft is binair: hemel of hel. Mohammed of de rest van de mensheid.

Echter, voor ons is er slechts één binaire keuze: Het is goddelijk of het is niet goddelijk. Kortom, we hebben geen keus of we hebben eigenlijk echt vrije wil. Daarom ga ik hier nooit echt beginnen over de goeie dingen in Islam.

Maar éénmaal voor vrije wil gekozen, is het voor de rest het niet wit of zwart: het is niet allemaal juist of allemaal fout. Daarom geef ik grif toe dat er ook mooie en goeie dingen in Islam zitten. Vooral als je het historisch bekijkt. Maar we leven wel in 2007 ondertussen.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt. :)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Effe een vraag

Valt de islam jouw lastig??
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Effe een vraag

Valt de islam jouw lastig??
Jawel, zeker en vast. Meer en meer aanslagen in de wereld, meer en meer druk op ons seculier systeem.

Meer en meer wordt er haat gepredikt tegen het westen en wordt democratie en seculier denken als duivels genoemd.

Als humanisme, seculiarisme en democratie in vraag worden gesteld kom ik ter hulp. Vreemd genoeg, Ajax, voor jouw bestewil: want de seculiere staat geeft jou de vrijheid om Islam te beleiden. En dat wil ik je niet afnemen. Maar ik wil er wel op wijzen dat ik kan bewijzen dat de Koran niet van God komt.

En voor het belang van mijn kinderen, dat die in de toekomst in vrijheid kunnen blijven leven en niet gediscrimineerd worden in naam van een ingebeelde Allah.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Het is goddelijk of het is niet goddelijk. Kortom, we hebben geen keus of we hebben eigenlijk echt vrije wil. Daarom ga ik hier nooit echt beginnen over de goeie dingen in Islam.
yep daar zit een waarheid in... chaimae de koran is niet mooi, en niet goed... no way... niet zolang allah dingen zegt waar jij het niet eens mee kan zijn, geweldadige dingen

misschien wordt het toch tijd om een koran en een bijbel naast elkaar te leggen.. en deze keer het nieuwe testatment wel uit te lezen :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Silly schreef:
Het is goddelijk of het is niet goddelijk. Kortom, we hebben geen keus of we hebben eigenlijk echt vrije wil. Daarom ga ik hier nooit echt beginnen over de goeie dingen in Islam.
yep daar zit een waarheid in... chaimae de koran is niet mooi, en niet goed... no way... niet zolang allah dingen zegt waar jij het niet eens mee kan zijn, geweldadige dingen

misschien wordt het toch tijd om een koran en een bijbel naast elkaar te leggen.. en deze keer het nieuwe testatment wel uit te lezen :wink:
Weet je wat het is Silly, of je nou de koran of de bijbel neemt.... je moet het maar geloven!!!!!!!!!!

Voor beiden geldt: Dit is het verhaal en dat kun je geloven of niet.

In jouw geval: ja ik geloof het.
In mijn geval: nee ik geloof het niet tenzij je mij met bewijzen kunt overtuigen.

Voor wat betreft een vergelijking tussen de koran en de bijbel heb je gelijk. Dit moet in het voordeel van de bijbel uitkomen omdat dat toch een boek is (althans het NT) waarin liefde wordt gepredikt in plaats vaan haat e.d. zoals dus in de koran.

Maar ach, ik laat eerst "alle bewijzen" maar eens op me afkomen.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

mmm dat is wel waar jah... maar voor een gelovige is het enorm moeilijk om het besef van iets groters en hogers op te geven, zeker wanneer "alle bewijzen" tegen er nog niet zijn...

en iemand als chaimae (en eigenlijk iedereen) gun ik liever een god die liefheeft dan een god die kwaadwenst. bewijs of niet, heb liever dat jullie allemaal kunnen leven in liefde dan in wraak en angst
je moet het maar geloven
spijt me maar zo denk ik ook over jouw standpunten. ik heb niets tegen je of tegen je denkbeelden, en het werkt voor jou :D maar voor anderen (et moi) werkt het niet.
In mijn geval: nee ik geloof het niet tenzij je mij met bewijzen kunt overtuigen.
voor iedereen kan een ander bewijs doorslaggevend zijn... maar over het algemeen zou ik liever hebben dat iedereen die instelling had ja :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:Effe een vraag

Valt de islam jouw lastig??
Jawel, zeker en vast. Meer en meer aanslagen in de wereld, meer en meer druk op ons seculier systeem.

Meer en meer wordt er haat gepredikt tegen het westen en wordt democratie en seculier denken als duivels genoemd.

Als humanisme, seculiarisme en democratie in vraag worden gesteld kom ik ter hulp. Vreemd genoeg, Ajax, voor jouw bestewil: want de seculiere staat geeft jou de vrijheid om Islam te beleiden. En dat wil ik je niet afnemen. Maar ik wil er wel op wijzen dat ik kan bewijzen dat de Koran niet van God komt.

En voor het belang van mijn kinderen, dat die in de toekomst in vrijheid kunnen blijven leven en niet gediscrimineerd worden in naam van een ingebeelde Allah.

mvg,
Ketter
Valt de islam JOUW lastig??
zoja dan moet je er geen aandacht aan te geven
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Silly schreef:mmm dat is wel waar jah... maar voor een gelovige is het enorm moeilijk om het besef van iets groters en hogers op te geven, zeker wanneer "alle bewijzen" tegen er nog niet zijn...

en iemand als chaimae (en eigenlijk iedereen) gun ik liever een god die liefheeft dan een god die kwaadwenst. bewijs of niet, heb liever dat jullie allemaal kunnen leven in liefde dan in wraak en angst
je moet het maar geloven
spijt me maar zo denk ik ook over jouw standpunten. ik heb niets tegen je of tegen je denkbeelden, en het werkt voor jou :D maar voor anderen (et moi) werkt het niet.
In mijn geval: nee ik geloof het niet tenzij je mij met bewijzen kunt overtuigen.
voor iedereen kan een ander bewijs doorslaggevend zijn... maar over het algemeen zou ik liever hebben dat iedereen die instelling had ja :)
Mag ik je wat vragen Sil?
Wat is voor jou dan het bewijs dat god wel bestaat?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef:Effe een vraag

Valt de islam jouw lastig??
Jawel, zeker en vast. Meer en meer aanslagen in de wereld, meer en meer druk op ons seculier systeem.

Meer en meer wordt er haat gepredikt tegen het westen en wordt democratie en seculier denken als duivels genoemd.

Als humanisme, seculiarisme en democratie in vraag worden gesteld kom ik ter hulp. Vreemd genoeg, Ajax, voor jouw bestewil: want de seculiere staat geeft jou de vrijheid om Islam te beleiden. En dat wil ik je niet afnemen. Maar ik wil er wel op wijzen dat ik kan bewijzen dat de Koran niet van God komt.

En voor het belang van mijn kinderen, dat die in de toekomst in vrijheid kunnen blijven leven en niet gediscrimineerd worden in naam van een ingebeelde Allah.

mvg,
Ketter
Valt de islam JOUW lastig??
zoja dan moet je er geen aandacht aan te geven
Kan dees ook naar Domste uitspraken van FFI???????????
Woeaaaaah wat een redenatie. Werkelijk ....hilarisch.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik denk dat de persoon van jezus me totaaal van me sokken geblazen heeft toen ik echt over hem ging lezen...

ik kan het minder goed vinden met de god uit het oude testament :oops: die snap ik vaak niet... maar die veranderingen die jezus doorgevoerd heeft zijn voor mij overweldigend...

hij zorgt ervoor dat ik van alles kan genieten, en hij biedt oplossingen op punten waar dat nodig is...

klinkt allemaal heel afhankelijk i know :oops: maar ik kan niet zonder...
ik denk vaak ook dat jezus (of hij nou wel of niet god representeert) een goed voorbeeld kan zijn voor iedereen...

waarom denk jij dat god er niet is? (afgezien van ik zie em niet en ik voel em niet... soms "voel" en zie ik em ook niet...)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Silly schreef:ik denk dat de persoon van jezus me totaaal van me sokken geblazen heeft toen ik echt over hem ging lezen...

ik kan het minder goed vinden met de god uit het oude testament :oops: die snap ik vaak niet... maar die veranderingen die jezus doorgevoerd heeft zijn voor mij overweldigend...

hij zorgt ervoor dat ik van alles kan genieten, en hij biedt oplossingen op punten waar dat nodig is...

klinkt allemaal heel afhankelijk i know :oops: maar ik kan niet zonder...
ik denk vaak ook dat jezus (of hij nou wel of niet god representeert) een goed voorbeeld kan zijn voor iedereen...

waarom denk jij dat god er niet is? (afgezien van ik zie em niet en ik voel em niet... soms "voel" en zie ik em ook niet...)
Jij hebt eigenlijk gewoon een figuur nodig die jou als voorbeeld kan dienen. En of dat nou een gefantaseerd iemand is of niet dat maakt dus niet uit.

Uit jouw stukje blijkt geen enkel bewijs dat hij bestaat.

Waarom ik denk dat god niet bestaat. Ach Silly, ik loop al een poosje mee op deze planeet. Ik heb al zoveel dingen meegemaakt waarom hij niet kan bestaan. voorbeeldje???
Als ik mijn buurmeisje zie, een schatig kindje van een jaar of 11, beleef hoe dat kind ziek wordt (leukemie) en zie hoe haar ouders zich een slag in de rondte bidden om hun (enigst) kind beter te laten worden en zie dat op haar 13e ze, moe gestreden haar hoofd in de schoot legt en sterft terwijl haar ouders nog steeds aan het bidden zijn.......
Nee, dan kan een god niet bestaan. Dat doet een liefdevolle god niet. Als er een god zou zijn is dat een grote idioot.
(Sorry Sil, maar ik zit weer met tranen op mijn wangen behoorlijk emotioneel te worden)

Dit geldt ook op grotere schaal. Kijk om je heen, kijk naar al het leed in de wereld en vertel mij dan met droge ogen: Thomas.....ook dit is het werk van mijn liefdevolle god!!!!!

En buiten dat om. Nooit, maar dan ook nooit heb ik enig "signaal" gehad dat er een god zou zijn. Een hogere macht die de dingen een beetje op afstand bekijkt en bijstuurd.

Sorry Sil maar ik heb dat gewoon niet.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

het spijt me heel erg voor je wat dat meiske betreft :(

maar ik ga niet voor zo'n god. misschien is dat het godsbeeld uit het oude testament dat ik niet kan snappen. de god van jezus lijdt ook wanneer hij dit zo ziet. maar hij kan niet ingrijpen, hij mag het niet ookal kan hij het wel...

als hij niet ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij dit laat gebeuren.
als hij wel ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij ons de vrije wil niet gunt, en het heft in eigen handen neemt.

ik ben geen natuurkundige/biologe en ik kan niet tot in de details uitleggen waar god zich zou moeten bevinden in het universum, maar ik weet wet dat zolang er ook mensen zijn die het goede voor hebben met anderen (misschien wel mensen zoals jij) dat tot die tijd god er is door de mensen heen.
wij hebben niet alleen god nodig, hij heeft ons ook nodig.
Nooit, maar dan ook nooit heb ik enig "signaal" gehad dat er een god zou zijn. Een hogere macht die de dingen een beetje op afstand bekijkt en bijstuurd.
zo zie ik god ook niet. dat is de god die de kerk er door de jaren heen van gemaakt heeft. god is erg betrokken, hij wilt dit ook niet (nu effe aangenomen dat hij bestaat). ik zou god ook nix vinden wanneer hij van ver weg ons gade zou slaan, dat zou een hele cynische god zijn...

dat lieve buurmeisje gun ik een hemel waar ze uit kan rusten, een plek waar de ziekte haar niet aan kan tasten.

ik geloof keihard in liefde, en zolang die oprecht bestaat is god er.

en je hoeft je niet te verontschuldigen.. we leven in dezelfde wereld, we kijken naar dezelfde dingen, maar zien gewoon iets anders denk ik
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef:Effe een vraag

Valt de islam jouw lastig??
Jawel, zeker en vast. Meer en meer aanslagen in de wereld, meer en meer druk op ons seculier systeem.

Meer en meer wordt er haat gepredikt tegen het westen en wordt democratie en seculier denken als duivels genoemd.

Als humanisme, seculiarisme en democratie in vraag worden gesteld kom ik ter hulp. Vreemd genoeg, Ajax, voor jouw bestewil: want de seculiere staat geeft jou de vrijheid om Islam te beleiden. En dat wil ik je niet afnemen. Maar ik wil er wel op wijzen dat ik kan bewijzen dat de Koran niet van God komt.

En voor het belang van mijn kinderen, dat die in de toekomst in vrijheid kunnen blijven leven en niet gediscrimineerd worden in naam van een ingebeelde Allah.

mvg,
Ketter
Valt de islam JOUW lastig??
zoja dan moet je er geen aandacht aan te geven
Nou, nou, nou.

Laten we die redenering eens doortrekken.

Slel, er is een dievenbende actief in de wijk. Ik zie ze inbreken in het huis van mijn buur.
DUS ik doe niets want die dievenbende valt MIJ niet lastig?
DUS ik zal rustig afwachten tot ze BIJ MIJ ingebroken hebben?

Een vraagje, ajax, vallen wij JOU lastig? Anders "moet je niet op ons letten, hoor".

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:God heeft geen slechte kanten. Alles is perfect aan God.
Wat vind jij zo perfect aan een god die de ene groep van zijn eigen schepping aanzet tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord, en het gebruik van geweld jegens de rest van zijn schepping Chaimae?

Wat vind jij zo perfect aan een god die degene onder zijn schepselen die niet volgens zijn dominante regels leven zonder pardon linea recta naar het eeuwige hellevuur schopt?

Vond jij Saddam Hoessein ook perfect?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:God heeft geen slechte kanten. Alles is perfect aan God.
Wat vind jij zo perfect aan een god die de ene groep van zijn eigen schepping aanzet tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord, en het gebruik van geweld jegens de rest van zijn schepping Chaimae?

Wat vind jij zo perfect aan een god die degene onder zijn schepselen die niet volgens zijn dominante regels leven zonder pardon linea recta naar het eeuwige hellevuur schopt?

Vond jij Saddam Hoessein ook perfect?

Ik zal Allah swt eens in beschreming nemen.
Dat doe ik namelijk altijd, het gaat vanzelf.

Allah swt onderdrukt niet, discrimineert niet en Allah swt staat voor liefde en gelijkheid.
Hij heet niet voor niks, Rahman en zijn andere 98 schone namen.

Die regels zijn er voor onse bestwil, dat zijn geen regels.
Dat zijn dingen, die je juist beschermen en erg goed zijn voor jezelf.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie