Moslims discrimineren MAG NIET !

Moderator: M

Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Islamofoob schreef:Als een hoofddoek mij groet, groet ik nooit terug. Als een hoofddoek iets tegen mij zegt, zeg ik nooit iets terug. Als een hoofddoek mij iets vraagt, geef ik nooit antwoord. Als een hoofddoek mij om hulp vraagt, help ik nooit.

Maar dat is nergens voor nodig.

Want de hoofddoek groet mij nooit, de hoofddoek zegt nooit iets tegen mij, de hoofddoek vraagt mij nooit iets, de hoofddoek heeft mijn hulp nooit nodig (behalve mijn anonieme belastinggeld).

Onder de hoofddoek zit namelijk een dode geest...
INderdaad - een blanke Nederlanders heeft niets aan zijn goede bedoelingen in dit soort situaties. Hoofddoekdragers zullen contact met blanke NEderlanders (en mogelijk nog veel meer groepen) systematisch vermijden, dus is er geen contact mogelijk. Het is een zelf gekozen vorm van segregatie of apartheid. Logisch want vanuit het perspectief van de gelovige moslim zijn die 'anderen' ongelovigen die niet deugen, dus waarom zou je er contact mee zoeken?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Dit is een oversimplificatie; de werkelijkheid is genuanceerder. August Hans den Boef heeft er een essay over geschreven:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... ddoek.html

En zo kom ik ze ook tegen in de maatschappij, op het werk en prive. De zwarte hoofddoekjes zonderen zich inderdaad af, maar zijn ze veelkleurig, dan is het een compromis met de ouders. Zodat de ouders de 'verwesterde' levensstijl van de dochter kunnen accepteren.

Als je goed kijkt zie je dat de hoofddoek een afspiegeling is van de persoonlijkheid. Het geschetste beeld van islamofoob gaat vooral op in buurten waar islamitische immigranten samenhokken.
Jeremia
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 5:36 pm
Contacteer:

Bericht door Jeremia »

Sorry, maar ik heb er geen enkele behoefte aan om moslims te 'redden', te 'democratiseren', te 'beschaven', of op welke andere manier dan ook te vermenselijken. Dat doen ze zelf maar, in hun eigen land. Als ze eindelijk een normaal mens geworden zijn en ons ook wat te bieden hebben, mogen ze zich voor immigratie aanmelden. Tot dan blijven ze maar waar ze zijn, of gaan ze maar zo snel mogelijk terug.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Sorry, maar ik heb er geen enkele behoefte aan om moslims te 'redden', te 'democratiseren', te 'beschaven', of op welke andere manier dan ook te vermenselijken. Dat doen ze zelf maar, in hun eigen land. Als ze eindelijk een normaal mens geworden zijn en ons ook wat te bieden hebben, mogen ze zich voor immigratie aanmelden. Tot dan blijven ze maar waar ze zijn, of gaan ze maar zo snel mogelijk terug.
Dit is nou een schoolvoorbeeld van bekrompen prietpraat, sorry hoor ! Wat doe je met de tweede en derde generaties ? Die mensen zijn in het land van herkomst van hun (voor)ouders ook niet meer welkom hoor, wegens "te westers"... Verplaats je even in hun schoenen, of kan (wil) je dat niet ? Ze zijn hier geboren en getogen, of jij dat nu fijn vindt of niet en dus net zoveel Nederlander of Belg als jijzelf volgens onze seculiere wetten. Gelukkig hebben wij hier seculiere wetten !!!!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Sorry, maar ik heb er geen enkele behoefte aan om moslims te 'redden', te 'democratiseren', te 'beschaven', of op welke andere manier dan ook te vermenselijken.
Dat zou echt een probleem zijn als dit de realiteit zou zijn. Je generaliseert moslims zoals salafisten doen met het sprookje van de Ummah. Hans Jansen heeft er een artikel overgeschreven:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... eveel.html

Ook deze schets van de religieuze beleving vind ik terug in de realiteit. Hoe zit het met die van jou?
Jeremia
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 5:36 pm
Contacteer:

Bericht door Jeremia »

Tweede en derde generatie moslims moeten integreren. Integreren betekent niet een beetje Nederlands spreken en weten hoe je je uitkering kan maximaliseren, maar je in alle opzichten aanpassen aan de samenleving waarvan je deel wilt uitmaken. Afstand nemen van een groot deel van wat er door de islam gepredikt wordt maakt daar een integraal deel van uit. Dat moeten ze zelf doen, daar hoeven wij ze niet mee te helpen.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Dat moeten ze zelf doen, daar hoeven wij ze niet mee te helpen.
Indirect help je ze toch, door op FFI jouw mening te posten! :D
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Jeremia schreef:Sorry, maar ik heb er geen enkele behoefte aan om moslims te 'redden', te 'democratiseren', te 'beschaven', of op welke andere manier dan ook te vermenselijken. Dat doen ze zelf maar, in hun eigen land. Als ze eindelijk een normaal mens geworden zijn en ons ook wat te bieden hebben, mogen ze zich voor immigratie aanmelden. Tot dan blijven ze maar waar ze zijn, of gaan ze maar zo snel mogelijk terug.
hallo,

vergeet niet dat vele slachtoffers zijn en dat vele zo onwetend zijn dat het vechten veelal van de wijze moet afkomen, als wij hun ogen openen dan kunnen ze later zelf verder gaan, wie weet waar dat eindigd,moslims die echt een gevaar vormen is een ander verhaal maar zo zijn ze niet allemaal, de meeste zijn anders, ze lopen wel achter en zitten vast inj een geestelijk gevangenis en daar kunnen we hen bij helpen mochten ze dat willen.
en nog iets, de gemiddelde nederlander houd zijn bek ook gewoon dicht en vraagt een moslim niets.ik vind ze soms maar een stelletje watjes maar goed ik begrijp dat ze beleefd willen zijn en niet weten wat ze moeten zeggen, daarom begin ik vaak zelf over de islam of marokko, ik breek meestal zelf het ijs.

hoe dan ook, we zullen erin moeten slagen om samen hier doorheen zien te komen en om te beginnen hun identiteit beter proberen te begrijpen, dan voel je wat meer dan je nu doet.
ik ken het en dat maakt me soms heel verdrietig omdat ik zie wat zij niet zien en zie wat ze missen, vaak weten ze niet eens wat ze eigenlijk wel niet missen in het gewone leven.

nadia

terugsturen vind ik een rotwoord en dat hoor ik niet graag.
Laatst gewijzigd door nadia op di jan 30, 2007 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Jeremia schreef:Tweede en derde generatie moslims moeten integreren. Integreren betekent niet een beetje Nederlands spreken en weten hoe je je uitkering kan maximaliseren, maar je in alle opzichten aanpassen aan de samenleving waarvan je deel wilt uitmaken. Afstand nemen van een groot deel van wat er door de islam gepredikt wordt maakt daar een integraal deel van uit. Dat moeten ze zelf doen, daar hoeven wij ze niet mee te helpen.
hier heb je grotendeels gelijk in maar een handje helpen zou nooit verkeerd zijn, er zijn vele die de weg niet weten omdat vele 2e generatieers hetzelfde zijn als de 1e. (ikke niet gelukkig maar mijn zus bijvoorbeeld wel)
bij de 3e generatie zie je meer "geslaagde" burgers.

nadia
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

bij de 3e generatie zie je meer "geslaagde" burgers.
37% die Sharia wil, kan ik niet als geslaagde burger aanzien.

Diegenen die 15j geleden van school kwamen deden veel meer moeite en kenden meer begrip.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

BFA, ik kan je ergens wel begrijpen hoor, MAAR die generaties maken NOCH deel uit van de "autochtonen" hier, NOCH deel uit van de "autochtonen" in het land van de (voor)ouders...Ze willen, zoals het ieder jongmens betaamt (identiteitsqueeste) ERGENS bijhoren...dan maar de islam als identiteit (die daar handig op inspeelt...) zeker ? WIJ HEBBEN HEN ZOVEEL BETER TE BIEDEN : DE MENSHEID !!!!!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

NOCH deel uit van de "autochtonen" hier, NOCH deel uit van de "autochtonen" in het land van de (voor)ouders...Ze willen, zoals het ieder jongmens betaamt (identiteitsqueeste) ERGENS bijhoren...dan maar de islam als identiteit (die daar handig op inspeelt...) zeker ? WIJ HEBBEN HEN ZOVEEL BETER TE BIEDEN : DE MENSHEID !!!!!
Ze creeren Islamitische Gettos, die NOOIT deel uit mogen maken van onze maatschappij. Als ze dit niet met zachte hand kan duidelijk gemaakt, dan is de harde nodig.

Als de Islam daar handig op inspeelt, stuur de Imams terug. Velen van die Imams zijn hier nog maar 15/20j aanwezig.

Als er in A'pen vreedzaam protest is tegen een concert mag dat in de pers. Als er in Molenbeek 20% van het publiek dat toekomt wordt ineengeklopt wordt dat verzwegen.
Met het canaille dat dit doet, is geen overeenkomst meer mogelijk. Stuur dat terug, of steek dat in de mijnen. Steenkool is een goeie basis voor olie en diesel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum

Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.

Ma3a Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.

Ma3a Salama
Da's juist, Nayla.

Overigens, laat die "jullie" misschien wel vallen, want je spreekt hier maar tegen de helft van de posters, als je de reakties leest, zijn de meningen hier verdeeld. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Nayla schreef: Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.
Jij weet heel goed, dat dit hier niet om gaat. Als je een hoofddoek draagt, geef je te kennen moslima te zijn en anders te zijn dan vrouwen zonder hoofddoek. Vrouwen zonder hoofddoek zijn dan voor het gevoel van moslims minder. Zeg niet dat het waar is, want ik ervaar het wekelijks.
Trouwens, als je toch de koran volgt, Nayla, waarom draag je de hoofddoek?

Want, is helemaal niet volgens de regels van de koran, sterker nog, juist door deze ongeschreven regel te volgen, beken je dat jij de koran niet gelooft.

Lees maar eens
http://www.submission.org/Dutch/dress.html
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5690

En nog een citaat van Polleke:
Dirk verhofstadt schreef:

"En dan is er nog die bewuste hoofddoek. De Werkgroep Islamitische Bewustwording Nederland heeft een grondig onderzoek gedaan naar de kledingvoorschriften voor de vrouw in de koran (zie http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html). Daaruit blijkt dat er geen sprake is van een hoofddoek, gezichtssluier of iets dergelijks. De woorden ‘haar’ (sha’r), ‘hoofd’ (ra's), ‘gezicht’ (wajh) of ‘nek’ (raqbah) worden in de koran niet genoemd in combinatie met een kuisheidsvoorschrift. Enkel de schaamstreek, en de borsten. De Werkgroep wijst er op dat zelf regels maken in de godsdienst en die verplichten door ze aan God toe te schrijven, volgens de koran een grote zonde is en dus vermeden moeten worden. Dat de hoofddoek geen verplichting is in de koran wordt ook door moslims zelf verkondigd. Volgens Nahed Selim spreekt de koran enkel over ‘sieraden’. In vers 24:31 staat dat vrouwen ‘hun sieraad (zinat) niet mogen tonen’. Het belangrijke begrip zina(t) heeft evenwel niets met het lichaam, het haar of het hoofd te maken. Van een ‘hoofddoek’ als zodanig is er dus geen sprake. "

Het gebod van de sluier is gebaseerd op de volgende soera:

24: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar doeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

De koran zegt dus feitelijk niets over haren en het gezicht.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Melissa schreef:
Nayla schreef: Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.
Jij weet heel goed, dat dit hier niet om gaat. Als je een hoofddoek draagt, geef je te kennen moslima te zijn en anders te zijn dan vrouwen zonder hoofddoek. Vrouwen zonder hoofddoek zijn dan voor het gevoel van moslims minder. Zeg niet dat het waar is, want ik ervaar het wekelijks.
Trouwens, als je toch de koran volgt, Nayla, waarom draag je de hoofddoek?

Want, is helemaal niet volgens de regels van de koran, sterker nog, juist door deze ongeschreven regel te volgen, beken je dat jij de koran niet gelooft.

Lees maar eens
http://www.submission.org/Dutch/dress.html
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5690
Salaam Aleykoum Melissa

Triestig dat het dan alleen gaat om de hoofddoek en niet hetgeen er achter schuilt. Ik wil met mijn post duidelijk maken dat de hoofddoek geen middel mag zijn om te discrimineren. Het gaat erom wie die moslima is onder die hoofddoek. Jij hebt het gevoel minder te zijn dan moslima's met een hoofddoek, althans, zij geven je dat gevoel. Ik vind het raar dat je zoiets denkt, want die moslima's met een hoofddoek hebben hetzelfde gevoel als jou.

Als we elkaar al beginnen oordelen zonder elkaars gedachtengoed te kennen, dan zijn we slecht bezig, maar dat is al altijd zo geweest, met andere woorden, gaat er ooit een seriezu dialoog komen?

Ma3aa Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Nayla schreef: Salaam Aleykoum Melissa

Triestig dat het dan alleen gaat om de hoofddoek en niet hetgeen er achter schuilt. Ik wil met mijn post duidelijk maken dat de hoofddoek geen middel mag zijn om te discrimineren. Het gaat erom wie die moslima is onder die hoofddoek. Jij hebt het gevoel minder te zijn dan moslima's met een hoofddoek, althans, zij geven je dat gevoel. Ik vind het raar dat je zoiets denkt, want die moslima's met een hoofddoek hebben hetzelfde gevoel als jou.
Helemaal akkoord met het vette.
Nayla schreef:Als we elkaar al beginnen oordelen zonder elkaars gedachtengoed te kennen, dan zijn we slecht bezig, maar dat is al altijd zo geweest, met andere woorden, gaat er ooit een seriezu dialoog komen?

Ma3aa Salama
Melissa, die getrouwd is met een moslim die plots religieuzer wordt en haar onder druk zet, opent de discussie juist.

Het had leuk geweest mocht je haar serieuze poging tot dialoog eens lezen, Nayla. Een serieuze poging tot dialoog mag immers niet gewoon zijn dat wij "ongelovigen" gewoon ja knikken. Vooral als wij "ongelovigen", zoals Melissa, onder druk worden gezet.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ketter, wij discussiëren toch? Wat bedoel je dan?
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Nayla schreef: Triestig dat het dan alleen gaat om de hoofddoek en niet hetgeen er achter schuilt. Ik wil met mijn post duidelijk maken dat de hoofddoek geen middel mag zijn om te discrimineren. Het gaat erom wie die moslima is onder die hoofddoek. Jij hebt het gevoel minder te zijn dan moslima's met een hoofddoek, althans, zij geven je dat gevoel. Ik vind het raar dat je zoiets denkt, want die moslima's met een hoofddoek hebben hetzelfde gevoel als jou.
Als we elkaar al beginnen oordelen zonder elkaars gedachtengoed te kennen, dan zijn we slecht bezig, maar dat is al altijd zo geweest, met andere woorden, gaat er ooit een seriezu dialoog komen?
Nayla, jij leest nogal selectief. Je gaat niet in op mijn aanwijzingen die ik gegeven heb waarom de hooddoek helemaal geen gebod is van de koran.

Verder, heb ik en vele anderen in eerdere posten laten weten, dat wij vrouwen met hoofddoeken NIET discrimineren. Het is juist andersom. Vaak door vrouwen, maar meestal door mannelijke moslims.
Jij hebt het gevoel minder te zijn dan moslima's met een hoofddoek, althans, zij geven je dat gevoel. Ik vind het raar dat je zoiets denkt, want die moslima's met een hoofddoek hebben hetzelfde gevoel als jou
.

Ik heb zelf dat gevoel niet, dat gevoel geven ze mij, als ze met mij daarover praten, ik verkeer namelijk wel in moslimkringen. Moslima's met een hoofddoek, zijn over het algemeen uit de hoogte, voelen zich totaal niet minder dan mij. Tenminste, dat zeggen ze tegen mij. Maar ik ken ook moslima's die het dragen omdat het moet, daar kom ik op terug zometeen.

Vrouwen zonder hoofddoek, wel of geen moslima, zijn voor hen meestal een stuk vlees, die je kan betasten en uitschelden. Zoals ik een jongen heb horen zeggen, als een vrouw een hoofddoek draagt, dan respecteren we haar, anders niet. Ik heb het zelf ondervonden, dus ga mij niet zeggen dat het niet waar is.

In vele verhalen die ik heb gelezen, komt vaak weer naar voren, dat de vrouw door de familie wordt gedwongen de hoofddoek te dragen. Sterker nog, ik ken vrouwen waar dat gebeurt.(mijn man is moslim) Zelf hebben ze vaak er geen zin in, maar ze doen het, anders dreigen er klappen.

Natuurlijk, er zijn vrouwen, wellicht een meerderheid, maar dat zullen we niet zo gauw weten, die wel vrijwillig een hoofddoek dragen. Maar wat is vrijwillig, als ze denken dat te moeten doen, om Allah te gehoorzamen, anders dreigt er de hel? Dat vind ik eigenlijk geen vrijwilligheid.

Maar nu je er toch bent, Nayla, lees nog eens die verwijzingen waarom het dragen van een hoofddoek NIET een plicht is van de islam. Waarom, als jij in de islam gelooft, houd jij je niet aan de regels?

Of ga je mij daar niet op antwoorden en kom je weer met andere vragen en stellingen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.

Ma3a Salama
Het "kennen en kunnen" is natuurlijk een groot probleem. Moslima's met een hoofddoek hebben volgens hun eigen profeet een mankement aan hun hersenen: lijkt me niet zo interessant.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De hijaab is een uiting van het geloof,
Dit is nu juist de leugen waar al die gesluierde Moslimas mee afkomen.
Een hoofddoek is geen uiting van geloof, is een uiting van een politieke ideologie.

Die ideologie zegt van tegen de seculiere maatschappij te zijn. In plaats daarvan een maatschappij te willen gebaseerd op Sharia, de wetten van God. Alleen door de wetten van God laten regeren is er juistheid en rechtvaardigheid.

Die ideologie zegt ook dat de hele mensheid is gebaseerd op ongelijkheid en apartheid. Apartheid tussen sexen, vrouw is altijd minder waard en minder intelligent dan de man. Vrouw heeft maar de helft van de rechten van de man.
Apartheid tussen rassen. Het Arabische ras stijgt boven de andere uit. De Koran in het arabisch lezen kan je een trapje hoger dan je rasgenoten maken.
Apartheid tussen geloven. Ongelovigen zijn altijd Dhimmis, of minderen dan gelovigen van Allah.
De moslima die de sluier draagt zegt ook dat zij superieur is, een bevoorrechte relatie met Allah heeft, die haar hierdoor boven ongesluierde Moslimas plaatst en nog meer boven alle andere vrouwen. Zelf blijft ze altijd de mindere van de man.

Door haar sluier een teken van geloof te noemen, geeft de gesluierde Moslima mij te kennen, ik kan niets anders dan bidden. Pas op, toon mij respekt of je kan wel eens een mes in je rug krijgen.

Om deze politieke redenen en nog veel meer is de sluier verboden in: Turkije, Egypte, Tunesie, Algerije ..

Door al wat de sluier zegt wil ik hem hier niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nayla schreef: Triestig dat het dan alleen gaat om de hoofddoek en niet hetgeen er achter schuilt.
Het gaat juist NIET om die hoofddoek maar WEL om wat erachter schuilt.
Wanneer ik een hoofddoek omdoe heeft die doek een geheel andere betekenis dan wanneer een moslima diezelfde doek draagt.
Ik wil met mijn post duidelijk maken dat de hoofddoek geen middel mag zijn om te discrimineren.
m.i. IS die hoofddoek juist bedoelt om te discrimineren. Is de reden van die hoofddoek niet "dat zij zich onderscheiden"?
Koran 33:59. O profeet! Zeg tegen jou vrouwen en jou dochters en de vrouwen van de gelovigen dat zij een gedeelte van hun omslagdoeken over hun (hoofd) laten hangen. Dit is beter, zodat zij worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheiden

Je ziet dat moslima's discrimineren wanneer zij een hoofddoek opzetten.

Het gaat erom wie die moslima is onder die hoofddoek. Jij hebt het gevoel minder te zijn dan moslima's met een hoofddoek, althans, zij geven je dat gevoel.
Ik spreek uiteraard alleen voor mezelf en ik kan je verzekeren dat ik niet het gevoel heb minder te zijn dan iemand die een hoofddoek draagt. Dat zou makkelijk zijn: leg een lap stof op je hoofd en je bent perfect ... :lol:
Het gaat erom dat moslims vrouwen zonder hoofddoek bezien als hoeren die verkracht mogen worden. Immers, in bovenstaand vers staat dat ook "en niet lastig worden gevallen."
Ook is de strekking van de hoofddoek "eer"... een vrouw met hoofddoek toont dat ze "eer" heeft. Dat houdt dus in dat een vrouw zonder hoofddoek geen "eer" heeft, eerloos is , wat veelal uitgelegd wordt als "hoer".
Hieronder een citaat van battle for peace, ik meen een moslima.
Hier zie je dus dat een moslima zegt dat vrouwen zonder hoofddoek geen eer hebben. Het gaat er dus niet om of moslima's mij (kafir vrouwen) dat gevoel geven... voor moslims IS dat gewoon zo; heeft niets met gevoel te maken... het staat in de koran.
Een vrouw zonder hoofddoek heeft ook geen eer, maar waar zeg ik dat ze verkracht MAG worden? Ik zei ze loopt grotere kans om verkracht te worden. Ik heb niet ontkend dat vrouwen in buka's niet verkracht kunnen worden, ik zei ze lopen een veeeel kleinere risico. Waarom moeten we hier zo moeilijk over doen? Zet een hoofddoek en je zult respect krijgen van alle kanten.
Ik vind het raar dat je zoiets denkt, want die moslima's met een hoofddoek hebben hetzelfde gevoel als jou.

Ik denk het niet. Het feit dat ze die hoofddoek dragen geeft aan dat zij zichzelf van mij onderscheiden.
Als we elkaar al beginnen oordelen zonder elkaars gedachtengoed te kennen, dan zijn we slecht bezig, maar dat is al altijd zo geweest, met andere woorden, gaat er ooit een seriezu dialoog komen?
Volgens mij kent iedere vaste bezoeker van FFI het gedachtengoed van de islam bijzonder goed.
Nu nog moslims die het gedachtengoed van kafir leren kennen (en niet alles letterlijk geloven wat er over kafir in de koran staat) en wie weet is er ruimte voor een dialoog. Zolang moslims vrouwen zonder hoofddoek beschouwen als hoeren is die dialoog nog heel ver weg.

Gezien bovenstaand lijkt het mij zeer wenselijk dat moslima's niet enkel kijken naar die hoofddoek maar naar wat er achter schuilt.
Amorele atheistische nitwit
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum
Schrikt een hoofddoek jullie dan zo af? De hijaab is een uiting van het geloof, hij heeft geen invloed op het kennen en kunnen van de persoon die hem draagt, en daar gaat het juist om. Maar nee, het uiterlijk is natuurlijk het eerste wat je te zien krijgt, en dat vinden de mensen dus pas belangrijk.
Ma3a Salama
Moslima's weten heel goed dat in Europa de gewoonte is dat er dat soort hoofddoeken niet gedragen worden, tenzij je een geestelijke roeping hebt aangenomen bij een geestelijke orde (non dus).
Als je de vrij ruime tekst van de koran dan toch interpreteert op een manier die in een buitenlandse traditie thuishoort, dan laat je daarmee blijken dat je expliciet bepaalde waarden van de Nederlandse samenleving afwijst. Bovendien is het een stilzwijgende vorm van kritiek op anderen. Het komt in de buurt van fundamentalisme in de lettelijke betekenis: terug naar de grondbeginselen van het geloof. Vanwege deze fundamentalistische bijbetekenis verbaast het me niet dat mensen schrikken van hoofddoeken, het is eerder een teken van een normaal reactiepatroon.

Als het inderdaad gaat om het kunnen en kennen van de persoon, zoals jij beweert, waarom maak jij dan ZELF een beladen kledingstuk tot inzet van de relaties tussen jou en de Nederlanders? Het is immers echt iets heel anders dan een t-shirt of een keppeltje.
Jij hebt zelf die keuze gedaan, dan zul je ook moeten accepteren dat het merendeel van de Nederlanders daar een negatieve mening over heeft.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Melissa schreef: Nayla, jij leest nogal selectief. Je gaat niet in op mijn aanwijzingen die ik gegeven heb waarom de hooddoek helemaal geen gebod is van de koran.
Salaam Aleykoum

Natuurlijk ga ik selectief lezen! Deze hele site is trouwens ook hééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél selectief.

Maar op je vraag te antwoorden:
Als er cordt gesproken over het al dan niet dragen van een hoofddoek wordt er altijd verwezen naar Soerat Al-noer (34) en dan vooral naar vers 31. Cliché, cliché. Zoals je al hebt kunnen lezen, is er geen verwijzing naar de hijaab in dat vers. Klopt. De aanleiding voor dat vers was dat Asma Bint Mirhad vrouwen had ontvangen die hun haren los hadden (zonder hoofddoek) en hun borsten bloot lieten. Het vers beveelt de vrouw om morele regels te respecteren. Een overlevering van Aïcha (RA) laat ons weten dat de hijaab een verplichting is voor de moslima door het volgende: Asma Bint Aboe Bakr kwam eens binnen bij de profeet en had doorschijnende kledij aan. De Profeet (SAW) liet haar weten dat alleen haar handen en gezicht zichtbaar mochten zijn.

Wat velen niet weten, is dat de vrouwen in die tijd wel een soort van hoofddoek droegen. Ze droegen een soort van sluier die ze aan hun rug lieten hangen waarbij de hals, keel en oren ontbloot bleven. Allah (SWA) heeft dan bevolen dat de vrouwen de hals, borsten, oren te bedekken met de sluier zodat alleen de handen en gezicht zichtbaar zouden zijn.

M.a.w Melissa, de hijaab is wel degelijk VERPLICHT in de Islam.

Ma3a Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Vrouwen zonder hoofddoek, wel of geen moslima, zijn voor hen meestal een stuk vlees, die je kan betasten en uitschelden. Zoals ik een jongen heb horen zeggen, als een vrouw een hoofddoek draagt, dan respecteren we haar, anders niet. Ik heb het zelf ondervonden, dus ga mij niet zeggen dat het niet waar is. "

En dat vind je normaal ????????? Tijd dat die mannetjes heropgevoed worden !!!!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie