Mohammed vzmh

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Na het 'Eerste Visioen' volgden andere bezoeken van hemelse boodschappers. Op 23 september 1823 verscheen volgens Smith de engel Moroni. Hij vertelde Joseph dat God een werk voor hem te doen had en dat er een verslag van de oude inwoners van Amerika in een nabijgelegen heuvel (Cumora) begraven lag, dat 'de volheid van het evangelie van Jezus Christus' bevatte. In 1827 ontving Joseph het verslag dat op dunne gouden platen geschreven stond. Vervolgens vertaalde hij het boek in het Engels, naar hij zei met inspiratie van God. Het boek heet Het Boek van Mormon. Het is genoemd naar Mormon, een profeet van weleer die de verslagen van profeten uit het Oude Amerika heeft samengevat. Als getuige van Christus onderschrijft het boek de goddelijke aard van Jezus Christus en wordt het bezoek van Christus dat na zijn opstanding aan zijn volgelingen in Amerika zou hebben plaatsgevonden omschreven.

Hij sprak dus niet namens god dat is 1

2e

Hij is door een menigte door een misdrijf omgekomen dus niet natuurlijk net als profeet mohammed vzmh
En hij preekte 24 jaar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Na het 'Eerste Visioen' volgden andere bezoeken van hemelse boodschappers. Op 23 september 1823 verscheen volgens Smith de engel Moroni. Hij vertelde Joseph dat God een werk voor hem te doen had en dat er een verslag van de oude inwoners van Amerika in een nabijgelegen heuvel (Cumora) begraven lag, dat 'de volheid van het evangelie van Jezus Christus' bevatte. In 1827 ontving Joseph het verslag dat op dunne gouden platen geschreven stond. Vervolgens vertaalde hij het boek in het Engels, naar hij zei met inspiratie van God. Het boek heet Het Boek van Mormon. Het is genoemd naar Mormon, een profeet van weleer die de verslagen van profeten uit het Oude Amerika heeft samengevat. Als getuige van Christus onderschrijft het boek de goddelijke aard van Jezus Christus en wordt het bezoek van Christus dat na zijn opstanding aan zijn volgelingen in Amerika zou hebben plaatsgevonden omschreven.

Hij sprak dus niet namens god dat is 1
Hoezo sprak Joseph Smith niet namens God, namens wie dan wel? Ze noemden zich immers de "heiligen der laatste dagen"!!

Enkele parallellen:
A) Beide Mohammed en Joseph Smith beweren door een engel gecontacteerd te zijn.
B) Beide Mohammed en Joseph Smith kregen een boek van God -- de éne gereciteerd, de andere op dunne gouden platen. Hun taak was dit te openbaren.
C) Beide Mohammed en Joseph Smith beroepen zich op Jezus Christus als hun voorganger.
D) Je schrijft zelf "Hij vertelde Joseph dat God een werk voor hem te doen had" Dus beide beweerden te ageren op basis van God's opdracht.
E) Beiden noemen zich profeet , kijk maar naar de volgende site:
http://www.kerkvanjezuschristus.nl/nieu ... 00jaar.php

Ik denk dat deze 5 parallellen duidelijk maken dat Joseph Smith en Mohammed zeer gelijkaardig waren in vorm. Dus ofwel spraken ze beiden in God's naam ofwel geen van beide.
ajax schreef:2e

Hij is door een menigte door een misdrijf omgekomen dus niet natuurlijk net als profeet mohammed vzmh
Wat maakt het uit hoe ze stierven? Beiden stierven en Jezus niet, da's mijn stelling. Jij zegt immers dat deut 18:20 stelt dat een echte profeet niet sterft.
ajax schreef:En hij preekte 24 jaar
Maakt niet uit hoeveel jaren, maar 1823 tot 1844 (zijn dood) is geen 24 jaar, Ajax, maar 21 jaar. Je probeert je eruit te wringen en te trekken en duwen. Het is trouwens voor beide ongeveer 21 jaar.

Je hebt nog geen duidleijk verschil gegeven tussen beide, gebaseerd op deut 18:20, Ajax.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Deuterononmium 18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden:

Maar een profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken , of die in den naam van andere goden spreekt - die profeet zal sterven.

Indien er een valse profeet zou opstaan die deze profetie in Deut 18:18 zou opeisen zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als profeet Mohammed (vzmh) een valse profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood. Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals.

Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn profeetschap stond hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar zelfs oorlogen voor gevoerd. Iedere poging echter om de profeet te doden leidde echter tot meer succes voor de islam en de moslims. Vandaag de dag is de islam een godsdienst die wereldwijd wordt beleden
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

De straf van Joseph Smith was de martelaarsdood
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Deuterononmium 18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden:

Maar een profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken , of die in den naam van andere goden spreekt - die profeet zal sterven.

Indien er een valse profeet zou opstaan die deze profetie in Deut 18:18 zou opeisen zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als profeet Mohammed (vzmh) een valse profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood. Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals.

Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn profeetschap stond hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar zelfs oorlogen voor gevoerd. Iedere poging echter om de profeet te doden leidde echter tot meer succes voor de islam en de moslims. Vandaag de dag is de islam een godsdienst die wereldwijd wordt beleden
Ten eerste
Er staat "die profeet zal sterven." en jij leest "die profeet zal gedood woden". Da's niet hetzelfde.

Ten tweede
Maar mag ik je iets vertellen over Mohammed dat jij niet weet?

Dit komt van een erudiete Moslim site:
http://www.islamonline.net/English/intr ... le02.shtml
"It was at Khaybar that a Jewess prepared for the Prophet poisoned meat, of which he only tasted a morsel without swallowing it, and then warned his comrades that it was poisoned. One Muslim, who had already swallowed a mouthful, died immediately, and the Prophet himself, from the mere taste of it, derived the illness which eventually caused his death."

Vertaald:
"Het was in Khaybar dat een joodse voor de profeet vergiftigd vlees bereidde, van dewelke hij enkel een stukje proefde zonder het door te slikken, waarna hij zijn companen verwittigde dat het vergiftigd was. Een Moslim, die een mondvol had doorgeslikt, stierf onmiddelijk, en de Profeet zelf, door enkel te proeven, werd er ziek van, een ziekte die uiteindelijk zijn dood veroorzaakte."

Dus eigenlijk geven moslims zelf toe dat hun profeet werd vergiftigd... een weinig gekend feit.

Wat is het verschil tussen Smith en Mohammed nu nog?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

De tekenen van het afscheid
Nadat de profeet zijn boodschap had verkondigd en de leidraad aan zijn volk had overhandigd, begonnen de tekenen van zijn afscheid zich te tonen in zijn uitspraken en handelingen. In de maand Ramadan van het jaar 10 hijri bracht hij twintig dagen in afzondering door. De engel Jibriel, vrede zij met hem, liet hem toen twee keer de Koran reciteren. De profeet zei tegen zijn dochter Fatima: ,,Hierdoor zie ik dat mijn laatste dag nabij is." Hij nam afscheid van Mu'ath en gaf hem een laatste advies: ,,Oh Mu'ath, misschien ontmoeten we elkaar niet meer en misschien zul je in de toekomst langs deze moskee en mijn graf komen." Mu'ath huilde bij het nemen van afscheid. De profeet had tijdens de afscheidsbedevaart steeds gezegd: ,,Misschien ontmoet ik jullie niet meer na dit jaar." Deze vers uit de Koran werd toen geopenbaard: ,,Vandaag heb ik de godsdienst voor jullie vervolmaakt..." Ook de Soerat An-nasr werd geopenbaard. Dat gaf de profeet het gevoel dat zijn wereldlijk leven voorbij was; daarom werd deze "hadj" 'afscheidsbedevaart' genoemd. Dit betekende dat de profeet afscheid nam van zijn mensen en klaar was om naar zijn Heer te gaan. In het begin van de maand Safar in het jaar 11 hijri ging hij naar Uhud en verrichtte het gebed voor de doden voor hen die als martelaar gestorven waren bij de Uhud-strijd, als afscheid van de mensen die al dood waren en de mensen die nog leefden. Daarna besteeg hij de preekstoel "alminbar" en zei: ,,Ik ben getuige voor jullie. Bij Allah, ik heb mijn taak hier op aarde volbracht. En bij Allah, ik vrees niet dat jullie na mijn overlijden afgodendienaars zullen worden, maar ik ben bang dat jullie gaan wedijveren in het geloof." Aan het einde van de maand Safar ging hij naar de begraafplaats Baqie'e Alghardaq, waar hij vergeving vroeg aan Allah voor de mensen en zei: ,,Wij komen ook naar jullie."

Begin van de ziekte
Op de laatste maandag van de maand Safar heeft de profeet nog een dodengebed verricht in Albaqie'e. Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn, zei: ,,Hij kwam terug uit Albaqie'e en op hetzelfde moment kreeg ik hoofdpijn. Ik begon te klagen over hoofdpijn, waarop hij zei: ,,Ik zou over hoofdpijn moeten klagen en niet jij."

Dit was het begin van zijn ziekte, maar al was hij ziek, hij ging toch naar al zijn vrouwen totdat hij heel ernstig ziek werd tijdens zijn verblijf bij Maymoenah. Hij zei: ,,Waar ben ik morgen, waar ben ik morgen?" Hij verlangde naar het samenzijn met Aïsha. Zijn vrouwen gaven hem toestemming om te zijn waar hij wilde. Hij werd slecht ter been en ging, met hulp van Alfadl Ibn Abbas en Ali Ibn Abutalib naar het huis van Aïsha.

Zijn testament en afscheidswoorden
Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn, zei: ,,Toen hij mijn kamer binnenkwam werd zijn pijn erger. Hij zei: ,,Put zeven zakken water uit een zeer koude bron en giet die over me heen zodat ik weer zou kunnen lopen en voor de gelovigen kan preken." We zetten hem in een stenen trog, geleend van Hafsah, en overgoten hem net zolang met water tot hij ons gebaarde te stoppen. Toen ging hij weg en verrichtte het gebed met de mensen en hield een preek."
Hij zei: ,,Degenen die er voor jullie waren namen de graven van hun profeten als moskee. Maak van de graven geen moskee. Ik waarschuw jullie hiervoor. Allah vervloekt de Christenen en Joden die de graven van hun profeten als moskee namen. Neem mijn graf niet als plek om te aanbidden." Hij gaf toestemming om van zijn leven verhalen te schrijven en adviseerde de mensen goed om te gaan met Alansar. Hij zei: ,,Allah heeft een dienaar laten kiezen tussen wat hij heeft van het wereldlijke leven en wat hij bij Allah heeft. Hij heeft gekozen wat hij bij Allah heeft."

Abu Said Alkhodari zei in dit verband: ,,Abu Bakr heeft gehuild en zei: "Oh u, voor wie ik mijn vader en moeder als losprijs had willen geven"." De mensen begrepen toen niet waarom Abu Bakr dat had gezegd. Abu Said Alkhodari zei verder: ,,De profeet was degene die mocht kiezen en Abu Bakr was de meest wetende onder ons." De profeet droeg toen op om alle deuren van de moskee te sluiten, behalve die van Abu Bakr. Dit alles speelde zich af op woensdag. Op donderdag leed de profeet afschuwelijke pijnen. Hij zei: ,,Kom bij mij, dan zal ik jullie een boek voorschrijven waardoor jullie nooit zullen dwalen." Toen zei Omar, moge Allah met hem tevreden zijn: ,,De pijn wordt nog heviger. Jullie hebben de Koran, zorgen jullie goed voor het Boek van Allah." De metgezellen verschilden hierover van mening en toen het meningsverschil zo hoog opliep vroeg hij hen om te vertrekken.

Die dag benadrukte hij om de Joden, Christenen en de afgodendienaars van het Arabisch Schiereiland te verwijderen en om een goede verstandhouding te creëren met de delegaties die naar Medina zouden komen en hen te belonen. Hij maakte het belang van het gebed nadrukkelijk duidelijk en de goede verzorging van de slavinnen, waarover ze beschikten. De profeet zei: ,,Ik heb jullie twee belangrijke zaken achtergelaten en als jullie je daaraan vasthouden zullen jullie niet dwalen: het Boek van Allah en mijn traditie "sunnah"."

De verkiezing van Abu Bakr voor het leiden van het gebed
Ondanks het feit dat de profeet ernstig ziek was, leidde hij toch steeds het gebed. Maar toen op die dag de tijdstip voor het avondgebed "i'sha" aanbrak, reinigde hij zich en viel flauw. Toen hij bijkwam, reinigde hij zich opnieuw en viel weer flauw. Hij deed dat voor de derde keer en viel opnieuw flauw. Toen stuurde hij Abu Bakr om het gebed te verrichten. Abu Bakr leidde die dagen steeds het gebed (het totaal aantal gebeden, wat hij heeft geleid, was zeventien).

Op zaterdag of zondag voelde de profeet zich beter en ging met behulp van twee mannen naar de moskee om het middaggebed te verrichten. Abu Bakr leidde dit gebed, waarbij de profeet aan zijn linkerkant stond. Abu Bakr volgde de profeet in zijn gebed waarbij de mensen Abu Bakr volgden.

De giften van de Profeet
Op zondag heeft de profeet zijn jonge dienaren vrijgelaten en zeven Dinar als gift gegeven. Hij gaf zijn wapens aan de moslims en zijn harnas aan een Jood als onderpand tegen dertig "sa'e" (ongeveer zestig handenvol volkorenrogge). Toen het avond werd heeft Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn, haar olielamp aan een vrouw gegeven en vroeg haar wat olie.

Zijn laatste dag in dit leven
Toen het maandag was, de dag dat hij bij Aïsha zou zijn en Abu Bakr met de moslims het ochtendgebed zou verrichten, keek de profeet door de gordijnen naar de biddende moslims en glimlachte. Abu Bakr en de anderen dachten dat de profeet met hen mee wilde bidden en waren hierdoor zo verheugd dat ze van het gebed afgeleid werden. Vervolgens gaf de profeet aan dat ze hun gebed moesten vervolgen en sloot de gordijnen.
Op deze dag of in deze week heeft de profeet naar Fatima gevraagd en fluisterde haar iets in, waardoor ze begon te huilen. Daarna fluisterde hij nog iets in haar oor, waardoor ze begon te lachen. Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn, vroeg haar wat dit was, maar Fatima wilde dit geheim niet prijsgeven. Nadat de profeet was gestorven heeft Fatima het aan Aïsha verteld. Ze zei dat hij de eerste keer zei dat hij aan het sterven was ten gevolge van zijn ziekte. De tweede keer vertelde hij dat zij het eerste familielid was dat na hem zou sterven. Hij had haar ook blij gemaakt door haar te vertellen dat zij de beste vrouw van de wereldbewoners is. Fatima zag hoe moeilijk de profeet het had. Ze zei: ,,Oh vader, wat moet je lijden." Hij antwoordde: ,,Je vader zal niet meer lijden na deze dag." Toen riep hij Hassan en Hussein en kuste hen en riep zijn vrouwen.

Daarna begon de pijn steeds heviger te worden. Het gif dat hij in Khaibar tijdens het eten binnen had gekregen had ook zijn werking gedaan, waardoor de pijn nog heviger werd.
De profeet had een doekje op zijn hoofd liggen om de pijn te verzachten en als hij het benauwd kreeg haalde hij het ervan af. Hij zei: ,, Allah vervloekt de Christenen en de Joden die de graven als gebedsruimte nemen. Er zullen geen twee godsdiensten in het land van de Arabieren blijven." Dit waren de laatste woorden van de profeet . Hij had herhaaldelijk tegen de mensen gezegd: ,,Het gebed, het gebed en de slavinnen waarover jullie beschikken."

Het sterven van de Profeet
Toen de tekenen van het sterven zich aan begonnen te dienen, drukte Aïsha de profeet tegen haar borst aan. De broer van Aïsh Abdurrahman had een "siwak" bij zich. De profeet keek ernaar waarbij Aïsha begreep dat hij het wilde gebruiken. Ze vroeg hem dit en hij knikte bevestigend. Aïsha nam de "siwak" in haar mond, maakte het zacht en gaf het aan de profeet . Hij had een kommetje water en maakte steeds met een klein beetje water zijn gezicht nat en zei: ,,Er is geen andere god behalve Allah, de dood heeft indicaties." Toen hief hij zijn hand op, keek tegelijkertijd naar boven en bewoog zijn lippen.

Aïsha probeerde goed te luisteren en hoorde hem zeggen: ,,Ik hoop dat ik bij de mensen zal zijn, die Allah Zijn Gunsten heeft geschonken, de profeten, de getrouwe gelovigen en de martelaars. Allah, vergeef mij en wees Barmhartig ." Hij herhaalde dit drie maal. Hierna verliet zijn ziel zijn lichaam en viel zijn hand slap naast zijn lichaam. Dit gebeurde op maandag, de twaalfde dag van de maand Rabi'e I van in het jaar 11 hijri toen de zon haar hoogste punt bereikte. De profeet werd drieënzestig jaar. Allah heeft ons het leven geschonken en wij zullen tot hem terugkeren.

Niet echt als een goddelijke straf
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Joseph daarintegen heeft de martelaarsdood ondervonden.
:evil:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hier noemt jezus duidelijk zijn naam

En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven.

Op de vraag wie deze trooster is, moeten we naar Johannes 14:26, waarin wordt gezegd dat de trooster de heilige geest is.

Maar de trooster de heilige geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u gezegd heb.

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: " Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest, waarom bad Jezus om de heilige geest? De Christelijk leer onderwijst dat de heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Hij kan het dus niet zijn! Wat wordt dan bedoeld met 'andere'? Als Christenen in één heilige geest geloven dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Naar onze mening doelt Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'. Men heeft het woord 'Periclytos' echter veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'. Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'Pneuma' en dit lijkt niet op het woord wat gebruikt wordt in de Griekse Bijbel. Jezus heeft nooit 'andere Pneuma' gezegd.

Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' gezegd. Het woord 'Fhericlit' komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken. Fhericlit betekent 'de prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, één van de namen van profeet Mohammed.

Wij zijn van mening dat Jezus Ahmed heeft gezegd. Omdat de mensen vragen erover stelden, heeft Jezus waarschijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen.

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord 'geest' uit. Hierin wordt verklaard dat dit woord 'profeet' betekent:

Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dat komen zal en is nu al rede in de wereld.

Hieruit blijkt dat trooster/geest toch profeet betekent. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd. De tekst spoort de mensen aan om diegene die beweert dat hij een profeet is uit te testen, om te zien of de persoon een ware of een valse profeet is.

Het is ons nu duidelijk geworden dat de trooster niet de heilige geest is. In de volgende teksten wordt over een 'komende' gesproken. Dit kan niet op de Heilige Geest slaan, want die was er toen al.

Wanneer de trooster gekomen is, de geest der waarheid die van de Vader uitgaat zal die getuigenis over mij afleggen. (Johannes 15:26)

Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw belang dat ik heenga. Want als ik niet heenga zal de trooster geenzins tot u komen. ..... (Johannes 16:7)

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

De zin '...dat Jezus Christus in het vlees gekomen is...' legt volgens ons de nadruk op het feit dat hij een mens was zoals wij, een mens van vlees en bloed. Wij menen dat hij niet de zoon van God is maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis (Johannes 15:26) is de bevestiging dat Profeet Mohammed zou getuigen wie Jezus werkelijk is.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Naar onze mening doelt Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'. Men heeft het woord 'Periclytos' echter veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'.
Heel de redenering steunt hierop, maar da's zonder bewijs. Er wordt geen bewijs geleverd, en beide woorden beginnen met een P, verder geen gelijkenis.

Immers, als je de bijbel leest, merk je dat de trooster duidelijk de Heilige Geest is die in de vorm van een vlam tijdens pinksteren de Apostelen troostte en hun moed gaf om de boodschap (het evangelie) uit te dragen.
ajax schreef:Niet echt als een goddelijke straf
Wat maakt het uit? Je zegt zelf hierboven dat ook Joseph Smith een "martelaarsdood" stierf. Volgens jou sterft Mohammed ook een "martelaarsdood". Da's precies wat mormonen zeggen: een martelaarsdood.

Het interesseert me niet of gelovigen de dood van Mohammed/Smith als een goddelijke straf zien of niet. Allicht zullen ze dat niet zeggen, en noemen ze het een "martelaarsdood", da's toch te gek?

Andere zeggen weer dat zijn dood minder nobel was hoor, hoor:
From Ibn Sa'd page 322 schreef: When the last moment of the prophet was near, he used to draw a sheet over his face; but when he felt uneasy, he removed it from his face and said: "Allah's damnation be on the Jews and the Christians who made the graves of their prophets objects of worship."
Het punt is: Smith is gedood, maar Mohammed ook. Beide groepen gelovigen geven dat toe. Islamgeleerden die stevast de kant van de Profeet kiezen, en dus niets slechts over hem durven vertellen, geven dat toe. Mohammed werd vergiftigd.

We proberen hier objectief vast te leggen wat het verschil tussen Mohammed en Smith is, en dat op basis van deut. 18:20. Da's de opdracht, en de vraag blijft: Wat is het verschil tussen Mohammed en Smith, want beiden zijn gestorven (en dan nog wel door de hand van "ongelovigen", maar eigenlijk maakt dat niet uit)? Gegeven dat jullie toegeven dat Christus niet gestorven is en ook Christenen zeggen dat Jezus nog leeft!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Mozes is de meest dezelfde als Mohammed vzmh met beide.
En joseph smith zegt dat alles heeft plaatsgevonden in mississippi of wat dan ook.Dat bewijst maar hoe nep hij is.
De boek van Mormon is gewoon een home-made bijbel.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Mozes is de meest dezelfde als Mohammed vzmh met beide.
En joseph smith zegt dat alles heeft plaatsgevonden in mississippi of wat dan ook.Dat bewijst maar hoe nep hij is.
Vertel mij eens, Ajax, waarom kan God in Mississippi niet komen?

Waarom draai je rond de pot? Het is alsof je hier probeert al een 20-tal rooie haringen in mijn gezicht te werpen om me af te leiden. Ik leid daaruit af dat je geen antwoord hebt.

Mozes is gestorven van ouderdom op 120 jarige leeftijd omdat God hem dat zo had voorspeld, bij het aanschouwen van het beloofde land waar hij zijn volk naartoe heeft genomen. Hij was een bevrijder, geen onderwerper. Hij kreeg volgens jou in deut 18:20 de voorspelling dat er nog een profeet gaat komen, en dat die niet gaat sterven als hij echt is.

Kijk, Jezus voldoet daaraan, Mohammed en Smith niet. Zeer duidelijk. Volgens jouw bronnen en jouw redenering. Bovendien kan ik tientallen parallellen tussen Smith en Mohammed opwerpen!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Het gaat erom wie dezelfde is als mozes vzmh!

Mohammed vzmh is dezelfde
Joseph smith niet
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Het gaat erom wie dezelfde is als mozes vzmh!

Mohammed vzmh is dezelfde
Joseph smith niet
Ten eerste, neen, daar gaat het niet om. Het gaat om jouw argument dat Deut 18:20 Mohammed voorspelde. Ofwel voldoet Smith daar ook aan, en moet je die ook volgen, ofwel niet.

Ten tweede, je fundeert niet waarom Mohammed en Mozes dezelfde is. Ik hoop overigens van niet, want ze leefden in een ander tijdperk, zo'n, 2000 jaar of zo, verschil.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

God sprak tegen Mozes in Deuteronomium 18:18 "Eens profeet zal ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles zeggen wat ik hem gebied"

1. De 'broederen van de Israelieten (afstammelingen van Abraham door Isaak) zijn de Ismaelieten (afstammelingen van Abraham door Ismael). Jesus kan niet de beloofde profeet zijn in Deuteronomium 18:18, hij een israeliet was; anders zou er hebben gestaan 'een Profeet uit jullie midden'

En is joseph smith ook van die stam??
Of uit het midden-oosten???
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:God sprak tegen Mozes in Deuteronomium 18:18 "Eens profeet zal ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles zeggen wat ik hem gebied"

1. De 'broederen van de Israelieten (afstammelingen van Abraham door Isaak) zijn de Ismaelieten (afstammelingen van Abraham door Ismael). Jesus kan niet de beloofde profeet zijn in Deuteronomium 18:18, hij een israeliet was; anders zou er hebben gestaan 'een Profeet uit jullie midden'

En is joseph smith ook van die stam??
Of uit het midden-oosten???
We hadden het over het feit dat Mohammed is gestorven en Jezus niet, Ajax. Nu haal jij weer een ander argument boven. Terug een rode haring, en terug makkelijk te weerleggen.

Immers, er staat inderdaad juist wel "uit het midden van hun broederen, zoals u" en niet "uit jullie midden". Jezus voldoet daaraan. Hij komt uit het midden der gelovigen (Joden). Eigenlijk grappig genoeg Smith kwam ook het het midden der gelovigen (Christenen). Mohammed daarentegen komt uit het midden der ongelovigen.

Trouwens, als je "broederen" nauw als bloedverwant interpreteert bedoelt hij hier zuiver Joden. Want (1) het is totaal onbewezen en ongefundeert dat Arabieren afstammelingen van Ismaël zouden zijn en wat dan nog, (2) da's absoluut geen familie van Mozes meer, die inderdaad een afstammeling is van Ismael. Let op: er staat "uit het midden der broederen, zoals u" dus als je nauw interpreteert uit het midden van Mozes' afstammelingen zoals Jezus!

Maar ik kom terug bij de les, ajax: het gaat hier om valse profeten te herkennen. Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders.

mvg,
ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:God sprak tegen Mozes in Deuteronomium 18:18 "Eens profeet zal ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles zeggen wat ik hem gebied"

1. De 'broederen van de Israelieten (afstammelingen van Abraham door Isaak) zijn de Ismaelieten (afstammelingen van Abraham door Ismael). Jesus kan niet de beloofde profeet zijn in Deuteronomium 18:18, hij een israeliet was; anders zou er hebben gestaan 'een Profeet uit jullie midden'

En is joseph smith ook van die stam??
Of uit het midden-oosten???
We hadden het over het feit dat Mohammed is gestorven en Jezus niet, Ajax. Nu haal jij weer een ander argument boven. Terug een rode haring, en terug makkelijk te weerleggen.

Immers, er staat inderdaad juist wel "uit het midden van hun broederen, zoals u" en niet "uit jullie midden". Jezus voldoet daaraan. Hij komt uit het midden der gelovigen (Joden). Eigenlijk grappig genoeg Smith kwam ook het het midden der gelovigen (Christenen). Mohammed daarentegen komt uit het midden der ongelovigen.

Trouwens, als je "broederen" nauw als bloedverwant interpreteert bedoelt hij hier zuiver Joden. Want (1) het is totaal onbewezen en ongefundeert dat Arabieren afstammelingen van Ismaël zouden zijn en wat dan nog, (2) da's absoluut geen familie van Mozes meer, die inderdaad een afstammeling is van Ismael. Let op: er staat "uit het midden der broederen, zoals u" dus als je nauw interpreteert uit het midden van Mozes' afstammelingen zoals Jezus!

Maar ik kom terug bij de les, ajax: het gaat hier om valse profeten te herkennen. Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders.

mvg,
ketter
Dus wat je wil zeggen is moslims zijn ongelovig??
Als hij gelooft in de bijbel waarom moet hij dan een nieuwe maken??
Waarom liegen??

Waarom mohammed een ware profeet is:

Een aantal van deze bewijzen:

1. Mohammed was als analfabeet opgevoed en hij bleef zo tot aan zijn dood. Onder zijn mensen was hij bekend als een eerlijk en betrouwbaar iemand. Voor hij de openbaring ontving had hij geen kennis van het geloof of een andere eerder gezonden boodschap. Hij bleef zo tijdens zijn eerste veertig levensjaren. De openbaring tot Mohammed kwam toen met de Koran die we nu tussen onze handen hebben. Deze Koran noemde de meeste gebeurtenissen uit de eerdere boeken en vertelde ons deze met grote nauwkeurigheid alsof hij ze zelf had gezien. Deze gebeurtenissen kwamen precies overeen met de gebeurtenissen die gevonden werden in de Torah die neer gezonden was naar Mozes en het Evangelie dat was neer gezonden naar Jezus. Nog de Christenen of de Joden konden hem tegenspreken over al hetgeen hij zei.

2. Mohammed voorspelde alles wat hem en zijn gemeenschap na hem zou overkomen, betrekking hebbend op de overwinning, het verdwijnen van het tirannieke koninkrijk van Chosroes (dit was de koninklijke titel voor de zoroastriane koning van Perzië) en de keizers (Romeinen) en de vestiging van het islamitische geloof over de gehele wereld. Deze gebeurtenissen gebeurden precies zoals Mohammed voorspeld had. Het leek alsof hij de toekomst uit een open boek las.


3. Mohammed kwam ook met een Arabische Koran die de top van welsprekendheid en zuiverheid is. De Koran daagde de welbespraakte en vloeiend sprekende arabieren van die tijd uit, die hem in eerste instantie voor leugenaar uit maakten, om met één hoofdstuk te komen dat hetzelfde was als de Koran. De welbespraakte Arabieren van zijn tijd waren niet in staat om met de Koran te wedijveren. Zelf tot aan onze dag toe heeft niemand durven beweren dat hij in staat was om woorden samen te stellen die gelijkwaardig zijn aan, of de klasse, gratie, schoonheid en pracht van de edele Koran hebben kunnen benaderen.

4. Het levensverhaal van deze nobele profeet was een perfect voorbeeld van oprechtheid, barmhartigheid, medeleven, getrouw zijn, dapperheid, vrijgevigheid, edelmoedigheid en ver verwijderd zijn van alle slechte karaktereigenschappen en wereldlijke verlangens terwijl hij bleef streven naar de beloning van het hiernamaals. Bovendien was hij in al zijn daden en handelingen voorzichtig en gevreesd voor Allah.

5. Allah plaatste grote liefde in de harten van al degenen die Mohammed ontmoetten en hem geloofden. Deze liefde bereikte het niveau waarop een ieder van zijn metgezellen zichzelf, zijn moeder of vader vrijwillig voor hem zou opofferen. Degenen die in Mohammed geloven eren en houden van hem tot op de dag van vandaag. Iedereen die in hem gelooft zou zijn familie afpersen en zijn rijkdom op het spel zetten om hem te mogen zien, al was het maar een keer.

6. De gehele geschiedenis kent geen biografie die het leven van een persoon heeft beschreven en bewaard, zoals dat van het leven van Mohammed beschreven en bewaard is. Hij Twaalf bewijzen dat Mohammed een ware profeet is, die de meest invloedrijke man aller tijden is. Nog heeft de geschiedenis iemand gekend die elke ochtend, avond en op andere tijdstippen van de dag herdacht wordt door degenen die in hem geloven. Bij het denken aan Mohammed groeten de gelovigen hem en vragen Allah om hem te zegenen. Zij doen dit met hun gehele hart en uit liefde voor hem.

7. Ook is er nooit een man geweest die nog steeds wordt gevolgd in alles wat hij heeft gedaan. Degenen die in Mohammed geloven slapen zoals hij sliep, reinigen zich (door rituele wassing) zoals hij zich reinigde en ze zijn ook trouw aan de manier waarop hij at, dronk en zichzelf kleedde. In alle aspecten van hun leven volgen zij de leer die hij verkondigde en het pad dat hij tijdens zijn leven bewandelde. Ten tijde van elke generatie, van toen tot nu, zijn degenen die geloven in deze nobele profeet trouw gebleven aan zijn leer. Bij sommigen heeft dit tot het punt geleid waarop zij alles van zijn persoonlijke leven willen volgen op een manier waarvan Allah niet heeft gewild dat zij dat tot aanbidding namen. Bijvoorbeeld, sommige zullen alleen het voedsel eten dat hij at en dat dragen wat hij droeg en mooi vond. Daarnaast Twaalf bewijzen dat Mohammed een ware profeet is. herhalen al degenen die in hem geloven de speciale gebeden en aanroepingen tot Allah zoals hij ze uitsprak in de dag en de nacht. Voorbeelden zijn: wat hij zei als hij mensen begroette, als hij thuis kwam of naar buiten ging, als hij de moskee betrad of verliet, als hij de badkamer betrad of verliet, als hij ging slapen of opstond, als hij de nieuwe maansikkel zag, als hij vers fruit aan de bomen zag, eten, drinken, rijden van een dier, reizen, terugkomen van een reis enz. Daarnaast voeren de gelovigen elke vorm van aanbidding zoals het bidden, het vasten, de aalmoes en de bedevaart uit tot op de minuut zoals deze nobele profeet dat onderwees en zelf uitvoerde. Dit zorgt ervoor dat degenen die in hem geloven hun leven in elk aspect kunnen leiden met de profeet als hun voorbeeld. Alsof hij voor hen staat zodat zij hem in al hun zaken kunnen volgen.

8. Er is nooit een man geweest en er zal er ook nooit meer een op deze aarde zijn die zulke liefde, respect en gehoorzaamheid kreeg in alle kleine en grote zaken zoals deze nobele profeet.

9. Sinds zijn tijd, in elk gebied op deze aarde en gedurende elke periode, is deze nobele profeet gevolgd door individuen van elk ras en volk. Velen van degene die hem volgden waren daarvoor christen, jood, heiden, afgodsdienaar of zonder enig geloof. Onder degenen die kozen om hem te volgen waren mensen die bekend stonden om hun betrouwbaar oordeel, wijsheid en inzicht. Zij besloten om deze nobele profeet te volgen nadat zij de tekens zagen voor zijn waarheid en het bewijs van zijn wonderen. Zij volgden Mohammed niet uit dwang of omdat zij hun ouders volgden. Veel van de aanhangers van deze profeet kozen ervoor om hem te volgen in een tijd waarin de Islam zwak was, waarin weinig moslims waren en waarin de aanhangers van zijn geloof werden vervolgd. De meeste mensen die deze profeet volgden deden dit niet om materiële rijkdom te verkrijgen. Vele van zijn volgelingen hebben veel kwaad en vervolging moeten verduren als gevolg van hun geloof in deze profeet. Ondanks al deze martelingen en vervolgingen keerden zij dit geloof niet de rug toe. Dit alles is een duidelijk bewijs, voor degene met verstand, dat deze profeet de echte boodschapper van Allah was niet zomaar iemand die zich profeet noemde of zonder kennis over Allah sprak.

10. Naast dit kwam Mohammed met een geweldig geloof in al haar regels en wetten. Mohammed beschreef Allah met eigenschappen van volledige perfectie waarbij tegelijkertijd geen enkele vorm van imperfectie aan Hem werd toegeschreven. Nog de filosofen nog de wijze mensen konden Allah zo beschrijven. Het is gewoon niet denkbaar dat een menselijk brein iets zou kunnen bedenken dat aan deze volmaakte eigenschappen, kennis en grootheid zou voldoen; Wie heeft de creatie onderworpen; Wie omgeeft alles in het universum, groot en klein; en Wie bezit zulke perfecte barmhartigheid. Ook behoort het niet tot de mogelijkheden dat een mens met een perfecte wetgeving kan komen gebaseerd op rechtvaardigheid, gelijkheid, genade en objectiviteit voor alle menselijke handelingen op aarde zoals de wetten waarmee Mohammed gekomen is – zoals kopen en verkopen, trouwen en scheiden, huren, getuigen, voogdij en alle andere contracten die nodig zijn om het leven en de beschaving te behouden op deze aarde.

11. Het is onmogelijk dat iemand de wijsheid, moraal, goede manieren en nobelheid van karakter brengt die deze nobele profeet bracht. Op een volledige en complete manier verspreidde Mohammed een leer betreffende het karakter en de manieren van een moslim tegenover zijn ouders, gezin, vrienden, familie, mensheid, dieren, planten en levenloze objecten. Het is niet mogelijk voor een menselijk brein om deze leer te omvatten of met een gelijke leer te komen. Dit alles maakt het duidelijk dat deze boodschapper niet met iets kwam dat hij zelf had verzonnen, maar dat dit een leer en inspiratie was die hij ontvangen had van Degene die de aarde, de hemelen en het universum heeft geschapen in al haar miraculeuze architectuur en perfectie.

12. De rechtsgeldigheid en perfecte bouw van de religie die Mohammed bracht lijkt op de constructie van de hemelen en de aarde. Dit alles duidt erop dat Hij die de aarde en de hemelen heeft geschapen ook Degene is Die deze prachtige wet en oprechte religie heeft gezonden. De mate van onnavolgbaarheid van deze Goddelijke wet, die was neder gezonden op Mohammed , is van het zelfde onnavolgbare niveau als de Goddelijke creatie van de hemelen en de aarde. Net zoals de mensheid niet in staat is om dit universum te creëren is de mensheid ook niet in staat om een wet voort te brengen zoals de wet van Allah die hij heeft neer gezonden op deze dienaar en boodschapper Mohammed .

--------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef:God sprak tegen Mozes in Deuteronomium 18:18 "Eens profeet zal ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles zeggen wat ik hem gebied"

1. De 'broederen van de Israelieten (afstammelingen van Abraham door Isaak) zijn de Ismaelieten (afstammelingen van Abraham door Ismael). Jesus kan niet de beloofde profeet zijn in Deuteronomium 18:18, hij een israeliet was; anders zou er hebben gestaan 'een Profeet uit jullie midden'

En is joseph smith ook van die stam??
Of uit het midden-oosten???
We hadden het over het feit dat Mohammed is gestorven en Jezus niet, Ajax. Nu haal jij weer een ander argument boven. Terug een rode haring, en terug makkelijk te weerleggen.

Immers, er staat inderdaad juist wel "uit het midden van hun broederen, zoals u" en niet "uit jullie midden". Jezus voldoet daaraan. Hij komt uit het midden der gelovigen (Joden). Eigenlijk grappig genoeg Smith kwam ook het het midden der gelovigen (Christenen). Mohammed daarentegen komt uit het midden der ongelovigen.

Trouwens, als je "broederen" nauw als bloedverwant interpreteert bedoelt hij hier zuiver Joden. Want (1) het is totaal onbewezen en ongefundeert dat Arabieren afstammelingen van Ismaël zouden zijn en wat dan nog, (2) da's absoluut geen familie van Mozes meer, die inderdaad een afstammeling is van Ismael. Let op: er staat "uit het midden der broederen, zoals u" dus als je nauw interpreteert uit het midden van Mozes' afstammelingen zoals Jezus!

Maar ik kom terug bij de les, ajax: het gaat hier om valse profeten te herkennen. Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders.

mvg,
ketter
Dus wat je wil zeggen is moslims zijn ongelovig??
Als hij gelooft in de bijbel waarom moet hij dan een nieuwe maken??
Waarom liegen??
QUIZ: Toen Mohammed profeet werd, waren de arabieren (a) moslims of (b) polytheïsten.

Overigens, Ajax, die bewijzen van jou dat Mohammed de ware profeet is, je begint weer over andere zaken met copy-paste. Da's het argument ontwijken. Weet ge, ik kan dat allemaal weerleggen, maar we zijn hier over iets anders bezig, blijf bij de les.

Ik herhaal: i"Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders."
Als hij gelooft in de bijbel waarom moet hij dan een nieuwe maken??
Waarom liegen??
Hetzelfde geldt voor Smith. Hij maakte ook een "nieuwe bijbel". Waarom? Het antwoord ligt voor de hand: met de oude bijbel hebben ze geen macht, moeten ze die aan de Paus of zo geven. Maar met een nieuwe bijbel: joehoe, vrouwen en volgelingen bij de vleet.

Als dat nog niet duidelijk is, Ajax...

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:
Ketter schreef: We hadden het over het feit dat Mohammed is gestorven en Jezus niet, Ajax. Nu haal jij weer een ander argument boven. Terug een rode haring, en terug makkelijk te weerleggen.

Immers, er staat inderdaad juist wel "uit het midden van hun broederen, zoals u" en niet "uit jullie midden". Jezus voldoet daaraan. Hij komt uit het midden der gelovigen (Joden). Eigenlijk grappig genoeg Smith kwam ook het het midden der gelovigen (Christenen). Mohammed daarentegen komt uit het midden der ongelovigen.

Trouwens, als je "broederen" nauw als bloedverwant interpreteert bedoelt hij hier zuiver Joden. Want (1) het is totaal onbewezen en ongefundeert dat Arabieren afstammelingen van Ismaël zouden zijn en wat dan nog, (2) da's absoluut geen familie van Mozes meer, die inderdaad een afstammeling is van Ismael. Let op: er staat "uit het midden der broederen, zoals u" dus als je nauw interpreteert uit het midden van Mozes' afstammelingen zoals Jezus!

Maar ik kom terug bij de les, ajax: het gaat hier om valse profeten te herkennen. Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders.

mvg,
ketter
Dus wat je wil zeggen is moslims zijn ongelovig??
Als hij gelooft in de bijbel waarom moet hij dan een nieuwe maken??
Waarom liegen??
QUIZ: Toen Mohammed profeet werd, waren de arabieren (a) moslims of (b) polytheïsten.

Overigens, Ajax, die bewijzen van jou dat Mohammed de ware profeet is, je begint weer over andere zaken met copy-paste. Da's het argument ontwijken. Weet ge, ik kan dat allemaal weerleggen, maar we zijn hier over iets anders bezig, blijf bij de les.

Ik herhaal: i"Wat maakt het uit of deze uit het midden der broederen komen of niet wat telt is, als criterium, wat jij zelf zegt: dat deze niet mag sterven. Smith en Mohammed stierven. Jezus niet. Dus Jezus voldoet, Mohammed en Smith niet. Begin nu niet over iets anders."
Als hij gelooft in de bijbel waarom moet hij dan een nieuwe maken??
Waarom liegen??
Hetzelfde geldt voor Smith. Hij maakte ook een "nieuwe bijbel". Waarom? Het antwoord ligt voor de hand: met de oude bijbel hebben ze geen macht, moeten ze die aan de Paus of zo geven. Maar met een nieuwe bijbel: joehoe, vrouwen en volgelingen bij de vleet.

Als dat nog niet duidelijk is, Ajax...

mvg,
Ketter
Er wordt Mohammed vzmh bedoelt en niemand anders.
Ik heb jouw bewijzen gegeven en jij geeft niks.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Er wordt Mohammed vzmh bedoelt en niemand anders.
Ik heb jouw bewijzen gegeven en jij geeft niks.
Ajax, wat een arrogante en neerbuigende uitspraak. Overigens, of je bewijs levert of niet, da's voor de lezers om te bepalen.

Maar als jij toch zo begint, dan geef ik mijn mening ook.

Volgens mij kan iedereen kan hier duidelijk lezen dat jij helemaal geen bewijzen geeft. Ik heb hier één van je "bewijzen" eruit gepikt en dat je niet eens jezelf kunt verdedigen als ik keer op keer al je 'bewijzen' eenvoudig en duidelijk onderuit haal. Je hebt hier letterlijk niets staande kunnen houden, weet je dat? Integendeel, ik heb je hier en daar les moeten geven in je eigen godsdienst.

Je hebt die argumenten niet eens zelf geschreven en het is duidelijk dat je ze dan ook niet kunt verdedigen. Denk jij nu echt dat wij zomaar je onzin gaan slikken? Keer op keer zet ik je vast en maak ik kristalklaar duidelijk maakt hoe fout je bezig bent.

Weet je, en ik ben nog niet eens klaar met jou.
Wil je weten waarom de Koran geen goddelijk boek is?

Lees hier wat voor een wetenschappelijke onzin het is:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7213

Lees hier hoe Allah niet kan tellen:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7396

Lees hier hoe onperfect het Koranisch beeld van Allah is:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6958

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Inderdaad, Ajax bewijst helemaal niets, behalve zijn onwetendheid, het om te gaan met knippen en plakken (ik noemde Ajax al eerder de knip en plak man) en als je hem een duidelijke vraag stelt, gooit hij weer een lawine van knip en plak materiaal erachteraan, die niet eens op de vraag slaan.
Kortom, één grote warhoop. Nog geen duidelijk antwoord van hem gekregen, alleen maar dat wij stom zijn en zijn knip en plak materiaal moeten geloven, waar echt ontzettende onzin in staat, zonder enig bewijs.

Ik heb besloten, Ketter is de overduidelijke winnaar van deze discussie en zal de posten van Ajax voortaan negeren, want is toch puinzooi.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ketter schreef:
ajax schreef:Er wordt Mohammed vzmh bedoelt en niemand anders.
Ik heb jouw bewijzen gegeven en jij geeft niks.
Ajax, wat een arrogante en neerbuigende uitspraak. Overigens, of je bewijs levert of niet, da's voor de lezers om te bepalen.

Maar als jij toch zo begint, dan geef ik mijn mening ook.

Volgens mij kan iedereen kan hier duidelijk lezen dat jij helemaal geen bewijzen geeft. Ik heb hier één van je "bewijzen" eruit gepikt en dat je niet eens jezelf kunt verdedigen als ik keer op keer al je 'bewijzen' eenvoudig en duidelijk onderuit haal. Je hebt hier letterlijk niets staande kunnen houden, weet je dat? Integendeel, ik heb je hier en daar les moeten geven in je eigen godsdienst.

Je hebt die argumenten niet eens zelf geschreven en het is duidelijk dat je ze dan ook niet kunt verdedigen. Denk jij nu echt dat wij zomaar je onzin gaan slikken? Keer op keer zet ik je vast en maak ik kristalklaar duidelijk maakt hoe fout je bezig bent.

Weet je, en ik ben nog niet eens klaar met jou.
Wil je weten waarom de Koran geen goddelijk boek is?

Lees hier wat voor een wetenschappelijke onzin het is:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7213

Lees hier hoe Allah niet kan tellen:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7396

Lees hier hoe onperfect het Koranisch beeld van Allah is:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6958

mvg,
Ketter
Het geduld..............................................
De redeneringen........................................
Het maar weer uitleggen..............................
Het kind weer zijn eigen godsdienst verklaren.....

Ketter, ik heb echt bewondering voor je.!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hoe het kan weet ik niet maar twee keer is schromelijk overdreven Ketter. :D :D :D

Je zou me haast niet gaan geloven.
Dus: delete laatste "ketterverheerlijking"...
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Thomas schreef:Hoe het kan weet ik niet maar twee keer is schromelijk overdreven Ketter. :D :D :D

Je zou me haast niet gaan geloven.
Dus: delete laatste "ketterverheerlijking"...
Niet erg, bedankt voor de steun, Thomas en Melissa.

:)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Er word Mohammed vzmh bedoeld want die profeeet zou komen uit de arabische wereld!Misschien dat joseph smith (alias oplichter) ook daarvan komt??

Deuteronomy 33:1-2 combines references to Moses, Jesus and Muhammad. It speaks of God (i.e. God\'s revelation) coming from Sinai, rising from Seir (probably the village of Sa\'ir near Jerusalem) and shining forth from Paran. According to Genesis 21:21, the wilderness of Paran was the place where Ishmael settled (i.e. Arabia, specifically Mecca).

Indeed the King James version of the Bible mentions the pilgrims passing through the valley of Ba\'ca (another name of Mecca) in Psalms 84:4-6.

Isaiah 42:1-13 speaks of the beloved of God. His elect and messenger who will bring down a law to be awaited in the isles and who \"shall not fail nor be discouraged till he have set judgement on earth.\" Verse 11, connects that awaited one with the descendants of Ke\'dar. Who is Ke\'dar? According to Genesis 25:13, Ke\'dar was the second son of Ishmael, the ancestor of prophet Muhammad.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Deuteronomy 33:1-2 combines references to Moses, Jesus and Muhammad. It speaks of God (i.e. God\'s revelation) coming from Sinai, rising from Seir (probably the village of Sa\'ir near Jerusalem) and shining forth from Paran. According to Genesis 21:21, the wilderness of Paran was the place where Ishmael settled (i.e. Arabia, specifically Mecca).

Indeed the King James version of the Bible mentions the pilgrims passing through the valley of Ba\'ca (another name of Mecca) in Psalms 84:4-6.

Isaiah 42:1-13 speaks of the beloved of God. His elect and messenger who will bring down a law to be awaited in the isles and who \"shall not fail nor be discouraged till he have set judgement on earth.\" Verse 11, connects that awaited one with the descendants of Ke\'dar. Who is Ke\'dar? According to Genesis 25:13, Ke\'dar was the second son of Ishmael, the ancestor of prophet Muhammad.

Ja klinkt precies op joseph smith!
Hij komt ook uit de arabische wereld.
hahahhahha ah wat zielig kan je niks meer terug zeggen
Plaats reactie