Waarom de Koran niet verbieden in de vrije westerse wereld ?

Moderator: M

Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Akkoord Linda.

Roelof, inderdaad.

Het probleem is, en daar haal ik een post van Dutch even aan, is dat de Islam méér is dan een religie.

Mythe 11. De Islam is louter een godsdienst

Wat me opvalt is dat moslims in het Westen steeds de mond vol hebben over en zich ook steeds beroepen op één van onze democratische principes, namelijk de "vrijheid van godsdienst"...

Als men onder "godsdienst" uitsluitend het geloven in en aanbidden van één of meerdere godheden verstaat, dan is het wel duidelijk dat islam deze definitie vér overstijgt. Islam is ook een politieke doctrine, een rechtsstelsel, een uitgekiende theologie en vervangt daarmee doodgewoon alle andere principes.

Waarom dan islam nog ten onrechte beschouwen als een godsdienst? Met alle gevolgen vandien.

Me dunkt mij dat de wereld beter af zou zijn als we islam schrappen van de lijst van religies, dan pas kan islamisme grondig aangepakt en uit de wereld geholpen worden.

Met dank aan Dutch
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Me dunkt mij dat de wereld beter af zou zijn als we islam schrappen van de lijst van religies, dan pas kan islamisme grondig aangepakt en uit de wereld geholpen worden.
Zijn we van de mislukte benaming: Oorlog tegen het Terrorisme af. Kunnen we het eindelijk: Oorlog tegen de ideologie van Islam noemen, de strijd op een goede manier voeren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Inderdaad BFA,

Want nu bestrijden we in feite iets, wat wij niet eens kunnen definieren.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Want nu bestrijden we in feite iets, wat wij niet eens kunnen definieren.
Je kan niet voor de 'Warme oorlog' gaan, maar ook niet voor de 'koude oorlog'. Enkel maar wat aanmodderen op de verkeerde plaatsen zonder een globale strategie.
Goed.Alle oorlogen zijn altijd al aaneenschakelingen van blunders geweest. Met hetgeen onze maatschappijvorm heeft voortgebracht, kunnen we enkel zeggen dat we tot nu toe gewonnen hebben.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

We behandelen een kanker louter met een paracetamol. Om te hopen dat de pijn maar wegebt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Gebrek aan goeie chirurgen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Lodewijk Nasser schreef:Wat me opvalt is dat moslims in het Westen steeds de mond vol hebben over en zich ook steeds beroepen op één van onze democratische principes, namelijk de "vrijheid van godsdienst"...
Dat is nu juist het hypocriete aan de mohammedanen Lodewijk.
Ze beroepen zich op een artikel uit onze grondwet om een ideologie te aanbidden en na te leven die in strijd is met dat zelfde artikel.

Iets klopt er niet...
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Eerlijk gezegd zou ik er niet blij mee zijn, als de bijbel ook geschrapt moet worden.

is er al niet genoeg bloed gevloeid vanwege stiekem een bijbel in huis hebben.
Krijgen we straks weer die vervolgingen.

Nee , ik wil geen bloody Wouter Bos of wie dan ook.

Of een Ahmed de wreker.

En is het een oplossing om de koran te verbieden?
Misschien, ik weet het niet.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ik denk niet dat de Bijbel snel zal worden verboden. Dat zou echt geleidelijk moeten gaan, mocht het ooit gebeuren.

Als we nou eens alle gewelddadige en slechte verzen uit de koran halen. Dan verbieden we het niet, en de islam is niet hatelijk meer. Maar ja, wat hou je dan over? De kaft ofzo...
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Zucht,
ik word misselijk van die koran.

Ten eerste is het een verdraaide ,veranderde bijbel.
De taal trend lijkt op die van iemand die denkt algemeen beschaafd te kunnen spreken. schrijven. Niet dus.

De hele koran geeft mij een gevoel van wazigheid.
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden.
geblazen lucht.

En niet zeggen van Mohammed was an alfabeeth,want dat was hij niet.
Hij was ongeletterd,dat betekent onbestudeerd.
Nou dat kan je ook wel zien aan de taal in de koran.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik ben geen voorstander van het verbieden van "heilige" geschriften of het verbieden van Godsdiensten.

Het is afdoende als vrijheid van godsdienst geen grotere vrijheid inhoudt dan vrijheid van poltieke, levenbeschouwelijke of persoonlijke overtuiging.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum

Het kan blijkbaar nog absurder. Nu wordt de Koran vergeleken met Mein Kampf van Hitler. Maar iedereen heeft recht om een proces aan te spannen, daar heb ik geen problemen mee. Ik begrijp alleen niet waarom de moeite doen voor iets dat echt niet gaat lukken.

Ma3a Salaama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nu wordt de Koran vergeleken met Mein Kampf van Hitler.
Oua salaam.
Weet je waarom die 2 boeken vergeleken worden ?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

isci schreef:
BFA schreef:
Sommigen krijgen hun stonden vanaf 9 jaar.
Dan mag er zoals het voorbeeld van de grote pedofeet toont, opgesprongen worden.

Opspringen doen de westerlingen. Wij trouwen.
isci, je moet niet liegen als man want jij weet verdomd goed dat jullie heel wat afneuken (bij nederlandse meisjes) voordat ze gaan trouwen met een ander die ze niet of nauwlijks kennen en dan moet ze ook nog maagd zijn.
weet je waar zuiverheid zit, in het hart !!! daar zit de reinheid en daar heeft god het over, niet lichamelijke reinheid, dat zegt niets.

als het kan bedrijf je de liefde met passie en jje raakt in trance van de liefde, liefde liefde en nog eens een potje liefde.
erop springen is kippenwerk en dat doen moslims maar al te graag !!!

ik heb gelukkig geen islamitische lul in mijn lijf gehad, godzijdank !!
liefde is bij vele ver te zoeken, jammer genoeg en pas als het hartje meewerkt komt er liefde, dat is pas mooi en oprecht, niet iemand gebruiken als neukkonijn zoasl mijn familie vast en zeker en nog zovele doen, gatver !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Roelof schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Wat me opvalt is dat moslims in het Westen steeds de mond vol hebben over en zich ook steeds beroepen op één van onze democratische principes, namelijk de "vrijheid van godsdienst"...
Dat is nu juist het hypocriete aan de mohammedanen Lodewijk.
Ze beroepen zich op een artikel uit onze grondwet om een ideologie te aanbidden en na te leven die in strijd is met dat zelfde artikel.

Iets klopt er niet...
roelof, ik zal je uit de droom helpen, al is de koran verboden, ze zullen toch niet luisteren en daarbij weten vele niet eens wat het wetsartikel betekent en vele hebben er gewoon lak aan, ja dat heb je goed gelezen gewoon pure lak en wij maar zorgen maken en hun door blijven slapen en vooral veel arabische zenders kijken, we leven totaal naast elkaar roel, das het grooste probleem en ook dit komt uit hunzelf, vaak sluiten zij zichzelf af.....niet alle moslims maar wel de meeste!!!

ze hebben gewoon geluk gehad dat we hier niet dezelfde rechten hanteren dan andere landen, met name islamitsiche landen waar de christenen of andersgelovige buiten islam zelden of geen vrijheid krijgen, als ze dat hier ook zouden doen dan worden ze misschien nog wel eens wakker.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:
BFA schreef:
Sommigen krijgen hun stonden vanaf 9 jaar.
Dan mag er zoals het voorbeeld van de grote pedofeet toont, opgesprongen worden.

Opspringen doen de westerlingen. Wij trouwen.
Niet altijd:
Koran 4:23-24 schreef:Verboden zijn u uw moeders en [...] En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit.
Slavinnekes "bespringen" mag ook volgens de Koran.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

het nieuwe testament spreekt geen kwaad, dus verbieden vind ik wel erg ver gaan...daar zou de wereld juist van kunnen genezen als ze opvolgen wat jezus ons bevolen heeft, leven met liefde, geen zwaard, geen verdeeldheid in de mensheid (geen verschillende religies) etc etc etc zo kan ik nog uren doorgaan.

nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ketter schreef:
isci schreef:
BFA schreef: Dan mag er zoals het voorbeeld van de grote pedofeet toont, opgesprongen worden.

Opspringen doen de westerlingen. Wij trouwen.
Niet altijd:
Koran 4:23-24 schreef:Verboden zijn u uw moeders en [...] En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit.
Slavinnekes "bespringen" mag ook volgens de Koran.

mvg,
Ketter
lieve ketter
Dommerik die zegt : Opspringen doen de westerlingen !! weet niet waar hij het over heeft maar ik begrijp wel waar hij het vandaan haalt, zijn hersens zijn een beetje achtergelopen, zo denken er vele, jammer genoeg.

als een vrouw een man leert kennen en ze raken verliefd en hebben vervolgens lichamelijk contact dan noemt hij dat OPSPRINGEN (zonder het papiertje sex hebben).
is hij nou dom of niet, in mijn ogen is hij erg dom !!!!!!!!!!!!!!!.

nadia
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

nadia schreef:roelof, ik zal je uit de droom helpen, al is de koran verboden, ze zullen toch niet luisteren en daarbij weten vele niet eens wat het wetsartikel betekent en vele hebben er gewoon lak aan, ja dat heb je goed gelezen gewoon pure lak en wij maar zorgen maken en hun door blijven slapen en vooral veel arabische zenders kijken, we leven totaal naast elkaar roel, das het grooste probleem en ook dit komt uit hunzelf, vaak sluiten zij zichzelf af.....niet alle moslims maar wel de meeste!!!
Ik weet het Nadia, sommige proberen onze overheid de schuld in de schoenen te schuiven voor deze (en de overige) problemen die onze samenleving van islamitische allochtonen ondervindt.

Toen ik nog voor de reclassering werkte heb ik veel met deze mensen te maken gehad, en mezelf meer dan eens afgevraagd "wat doen die mensen hier?"
ze hebben gewoon geluk gehad dat we hier niet dezelfde rechten hanteren dan andere landen, met name islamitsiche landen waar de christenen of andersgelovige buiten islam zelden of geen vrijheid krijgen, als ze dat hier ook zouden doen dan worden ze misschien nog wel eens wakker.

liefs nadia
Het is gewoon hypocriet Nadia, ze ge(mis)bruiken namelijk de democratische vrijheden die onze samenleving hen bied om zich aan een religieuze dictatuur te onderwerpen die daar lijnrecht tegenover staat!

Mijn opa zei altijd "hoe heiliger (zwaarder) het geloof, hoe schijnheiliger de aanhangers".
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

nadia schreef: lieve ketter
Dommerik die zegt : Opspringen doen de westerlingen !! weet niet waar hij het over heeft maar ik begrijp wel waar hij het vandaan haalt, zijn hersens zijn een beetje achtergelopen, zo denken er vele, jammer genoeg.

als een vrouw een man leert kennen en ze raken verliefd en hebben vervolgens lichamelijk contact dan noemt hij dat OPSPRINGEN (zonder het papiertje sex hebben).
is hij nou dom of niet, in mijn ogen is hij erg dom !!!!!!!!!!!!!!!.

nadia
Ik weet het, Nadia, het is verschrikkelijk absurd die uitspraak. Maar hoe counter je zo'n fundamenteel racistische (want dat is het) zever?

Ik heb in heel mijn leven enkel liefde en sex gekend met mijn verloofde/vrouw. OK, voor mijn huwelijk ook, maar da's eigenlijk maar een papiertje. Wij waren al langer bondgenoten in het leven.

Maar nee, ze willen per sé hun eigen moraliteit als onvoorstelbaar superieur opdringen. Een moraliteit die dan nog werd opgesteld door een man die in zijn leven minstens 12 keer is getrouwd, die vrouwen van zijn companen opeiste, die sex had met een 9 jarige, die slavinnen hield, en die nota bene een orgasme-hemel bedacht met schone jongetjes en massa's maagden.

Liefde? Daar had deze meneer het niet over... wist deze meneer wel wat dat was? Eigenlijk is "liefde" zelfs een middel om de mens van Allah weg te leiden, lees maar:
3:14. Voor de mensen is de liefde tot begeerten schoonschijnend gemaakt, vrouwen, kinderen, stapels goud en zilver, raspaarden, vee en akkers. Dat is de voorziening van het leven dezer wereld, maar Allah is het, bij Wie het juiste einddoel ligt.
Da's blijkbaar liefde in de Koran. En "liefde voor God", dat wel, en een voorwaarde voor "God" om je terug lief te hebben. Anders doet deze "God" dat niet.

Ik heb het hen al een paar keer gevraagd, nooit antwoord gehad:
Hoe weet ik dat Allah eigenlijk de duivel niet is, die zich 'de God' noemt, en die een schisma tussen de mensen drijft?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Roelof schreef:
nadia schreef:roelof, ik zal je uit de droom helpen, al is de koran verboden, ze zullen toch niet luisteren en daarbij weten vele niet eens wat het wetsartikel betekent en vele hebben er gewoon lak aan, ja dat heb je goed gelezen gewoon pure lak en wij maar zorgen maken en hun door blijven slapen en vooral veel arabische zenders kijken, we leven totaal naast elkaar roel, das het grooste probleem en ook dit komt uit hunzelf, vaak sluiten zij zichzelf af.....niet alle moslims maar wel de meeste!!!
Ik weet het Nadia, sommige proberen onze overheid de schuld in de schoenen te schuiven voor deze (en de overige) problemen die onze samenleving van islamitische allochtonen ondervindt.

Toen ik nog voor de reclassering werkte heb ik veel met deze mensen te maken gehad, en mezelf meer dan eens afgevraagd "wat doen die mensen hier?"
ze hebben gewoon geluk gehad dat we hier niet dezelfde rechten hanteren dan andere landen, met name islamitsiche landen waar de christenen of andersgelovige buiten islam zelden of geen vrijheid krijgen, als ze dat hier ook zouden doen dan worden ze misschien nog wel eens wakker.

liefs nadia
Het is gewoon hypocriet Nadia, ze ge(mis)bruiken namelijk de democratische vrijheden die onze samenleving hen bied om zich aan een religieuze dictatuur te onderwerpen die daar lijnrecht tegenover staat!

Mijn opa zei altijd "hoe heiliger (zwaarder) het geloof, hoe schijnheiliger de aanhangers".
als je voor de reclasering hebt gewerkt dan heb je genoeg binnenhuis ervaring opgedaan.

en toch roel zal het ooit beter MOETEN worden met ons hollandje, ook mijn holland.
net zoals jij je nederlander voelt moet ik dat ook voelen, dan staan we op een gelijke lijn.
je hoeft uiteraard niet perse nederlander te zijn om te integreren, integreren kent vele aspecten.
ik voel me bicultureel nederlander want ik hou toch van mijn gemixte keuken, het buikdansen, het anders feesten en ga zo maar door...de mooie aspecten van een andere cultureel verrijking.

liefs nadia
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

nadia schreef:en toch roel zal het ooit beter MOETEN worden met ons hollandje, ook mijn holland.
net zoals jij je nederlander voelt moet ik dat ook voelen, dan staan we op een gelijke lijn.
je hoeft uiteraard niet perse nederlander te zijn om te integreren, integreren kent vele aspecten.
ik voel me bicultureel nederlander want ik hou toch van mijn gemixte keuken, het buikdansen, het anders feesten en ga zo maar door...de mooie aspecten van een andere cultureel verrijking.

liefs nadia
Lieve Nadia,

Iedere cultuur heeft zijn eigen mooie en minder mooie aspecten, integreren houd dan ook zeker NIET is dat je de culturele eigenschappen waar je mee bent grootgebracht opeens volledig aan de kant moet zetten, dat zou voor ieder mens te veel gevraagd of zelfs onmogelijk zijn.
De letterlijke betekenis vam integreren is "in een eenheid of een geheel opgaan", wat in de praktijk inhoud dat je jezelf aanpast aan de cultuur van de omgeving waar je woont en leeft.

Helaas zien we in de praktijk dat veel moslims in ons land zichzelf afzonderen van de samenleving, de oorzaak is m.i. dat het contrast tussen de strenge dictatoriale islamitische regels t.o.v. de vrije democratische westerse samenleving waarin zij leven veel te groot is.
Nemen we daarbij in beschouwing dat de religieuze ideologie waaraan deze mensen zich onderwerpen hen ook nog eens voorschrijft dat iedereen die zich niet aan de islam onderwerpt niet deugt (en dat is nog zacht uitgedrukt), dan kunnen we rustig stellen dat de islam niet erg meewerkt om een vreedzame samenleving tussen moslims en niet-moslims te creëren.

De oplossing moet denk ik toch bij de moslims vandaan komen, het enige wat wij kunnen doen is ze erop wijzen dat de 'leer' die zij volgen niet zal leiden tot een vreedzame wereld integendeel!
Maar het blijkt zeer moeilijk te zijn om deze mensen daarvan te overtuigen (zie Chaimae), ze klampen zich met beide handen vast aan de islam, uit angst? Of omdat dit soort mensen op de één of andere manier niet zonder leiding kunnen leven? Ik weet het niet...

Wat we vooral niet moeten doen is om ze stilzwijgend hun gang te laten gaan, want dan denken ze dat wij het met ze eens zijn. (een kind dat iets verkeerd doet moet je daarop wijzen, anders leert het niets van zijn fouten)
Daar zijn we in mijn ogen al veel te ver in gegaan, tolerantie is mooi maar heeft ook zijn grenzen. (met dank aan de man uit mijn avator)

We komen steeds verder met de rug tegen de muur te staan Nadia, omdat ik het 'wij-zij gevoel' tussen moslims en niet-moslims in Nederland alleen maar groter zie worden.
Elke brug die niet-moslims proberen te bouwen wordt door de islam weer afgebroken.
Onze voorouders hebben gevochten voor de vrijheden waar wij de vruchten van mogen plukken, maar ik vraag me bezorgd af wat ons nageslacht te wachten staat.
Plaats reactie