Het gebed voor de Moslims.

Moderator: M

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Jullie Christenen verwachten een antwoord op jullie gebed. dat klinkt bij de Moslims raar. De Moslims die bewaren een soort van een afstand tussen Mens en God.
Dar is nu juist het verschil tussen het Christendom en de islam. In het christendom staat de persoonlijke relatie met god centraal; in de islam is de god boven alles verheven en onderhoudt geen persoonlijke relatie met de gelovige. Het gebed is dus feielijk slechts een eerbetoon aan die ene god.

Een koude en klinische bedoeling. Dat is nou juist precies wat de islam ontbeert: (naasten)liefde. De islam is een ijskast waarvan de deur niet kan sluiten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Silly schreef:
De hel zoals jij denkt dat hij bestaat, bestaat niet.
ariel.. ik geloof in de hel als een plaats waar god niet is... waar de hoop weg is... :oops:

christus staat voor liefde.. daarom: wie liefde vind, is het met christus eens... ik ga niet over hel of hemel, maar ik geloof in het onderscheid tussen die twee
Als jij dat zo voelt is dat goed lieverd.
Ik denk dat heel veel mensen voor zich zelf een hel op aarde creëren.
Sommige mensen vinden het schijnbaar fijn om zich zelf te straffen en te kwellen.

Maar als ze dat willen is dat hun goed recht.
Vrije wil en zo.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Silly schreef:
De hel zoals jij denkt dat hij bestaat, bestaat niet.
ariel.. ik geloof in de hel als een plaats waar god niet is... waar de hoop weg is... :oops:

christus staat voor liefde.. daarom: wie liefde vind, is het met christus eens... ik ga niet over hel of hemel, maar ik geloof in het onderscheid tussen die twee
Als jij dat zo voelt is dat goed lieverd.
Ik denk dat heel veel mensen voor zich zelf een hel op aarde creëren.
Sommige mensen vinden het schijnbaar fijn om zich zelf te straffen en te kwellen.

Maar als ze dat willen is dat hun goed recht.
Vrije wil en zo.
Als het volgens jou toch niks uitmaakt, en alles vrije wil is.
Waarom vind je het dan erg dat Moslims geloven in de Hel?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Als jij dat zo voelt is dat goed lieverd.
Ik denk dat heel veel mensen voor zich zelf een hel op aarde creëren.
Sommige mensen vinden het schijnbaar fijn om zich zelf te straffen en te kwellen.

Maar als ze dat willen is dat hun goed recht.
Vrije wil en zo.
ik zal nooit iemand serieus vertellen dat zij of hij naar de hel gaat in de zin van veel vlammen en pijn enzo. ik weet niets van de hel, en ik hoef me daar ook niet mee bezig te houden. ons streven is hemel niet hel.

ik wordt niet gekweld door de gedachte aan een hel, eerder bemoedigd door de gedachte aan een hemel :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:
Silly schreef: ariel.. ik geloof in de hel als een plaats waar god niet is... waar de hoop weg is... :oops:

christus staat voor liefde.. daarom: wie liefde vind, is het met christus eens... ik ga niet over hel of hemel, maar ik geloof in het onderscheid tussen die twee
Als jij dat zo voelt is dat goed lieverd.
Ik denk dat heel veel mensen voor zich zelf een hel op aarde creëren.
Sommige mensen vinden het schijnbaar fijn om zich zelf te straffen en te kwellen.

Maar als ze dat willen is dat hun goed recht.
Vrije wil en zo.
Als het volgens jou toch niks uitmaakt, en alles vrije wil is.
Waarom vind je het dan erg dat Moslims geloven in de Hel?

Tja, schat…
Eigenlijk vind ik dat niet erg.
De hel bestaat niet dus mensen zullen nooit eeuwig branden.
En als ze nadat we ze verteld hebben dat de hel niet bestaat toch willen blijven geloven in die hel, dan is dat hun goed recht.

Waarom ik het vervelend vind dat jij in de hel geloofd?
Dat is omdat ik je ken, en van je hou.
Als je van iemand houd, dan wil je die persoon beschermen.
Ik wil niet dat jij je angstig voelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Totaal oninteressant dit onderwerp

Bericht door Islamofoob »

Het gebed voor de moslims interesseert mij geen fuck 8)
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Als het volgens jou toch niks uitmaakt, en alles vrije wil is.
Waarom vind je het dan erg dat Moslims geloven in de Hel?
Er is een verschil tussen "geloof in de hel" en "geloven uit angst". De vele moslims beginnen met "je ziel hangt aan een zijden draadje" en verlaten ons met de woorden "je zult ooit wel zien, wie laatst lacht best lacht".

Dat is de weddingschap van Pascal (Pascal's wager) tot het cynische doorgetrokken. Werkelijk vragen om hypocrisie.

Da's hetzelfde zeggen als "Mijn Allah is kwaadaardig, je gelooft er dus maar beter in". Precies, hoe herken ik de duivel dan?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Als het een gebed tussen jou en God is, waarom zou je dan bijvoorbeeld als je op de fiets zit, niet kunnen zeggen "God Ik hou van je, en dank je wel voor alle fijne dingen die ik vandaag beleefd hebt."
Waarom heb je les nodig om te bidden.
Denk jij niet dat deze eenvoudige woorden alles zeggen?
Jaa, daar ben ik het volledig mee eens. Het moet uit het hart komen.
De meeste Moslims bidden gewoon effe snel, het lijkt wel of ze voorgeprogameerd zijn. Het moet uit het hart komen. Daarom zeg ik ook dat God geen aanbidding nodig heeft. Want hij is boven alles en iedereen verheven. Een bedankje op zijn tijd zoals jij al aangaf mag.
Maar dat je dan gewoon 5 keer per dag moet bidden, volgens de regels dat begrijp ik niet.
chaimea,

ze zijn ook voorgeprogameerd, dat heb je goeg gezien...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dar is nu juist het verschil tussen het Christendom en de islam. In het christendom staat de persoonlijke relatie met god centraal; in de islam is de god boven alles verheven en onderhoudt geen persoonlijke relatie met de gelovige. Het gebed is dus feielijk slechts een eerbetoon aan die ene god.
Die persoonlijke relatie met god, maakt dat de mens de moraal van God's wetten met hem kan bediscussierren en in vraag stellen. Door dit te doen blijft de weg open voor een menseljke morele evolutie.

Waar een Moslim op het stenigen van vrouwen, hoe onrechtvaardig ook, er zich van af maakt: Het is de wet van Allah. Je wist wat er je te wachten stond en had maar niet overspelig moeten zijn.

Hebben Christenen en Joden dit allemaal in vraag kunnen stellen. Verzachtende omstandigheden toevoegen, zijn zo naar een menselijker en moreel hoogstaander wetboek geevolueerd.

Bij Moslims is die afwezgheid van communicatie een van de grote redenen van stilstand. Emotioneel, intellectueel, moreel, op alle gebieden blijven ze steken in de 7de eeuw. Zelfs de evolutie die het Westen gemaakt heeft kan nhun daar iet aan helpen ontsnappen.

De enige weg is, volledige verwerping van Islam.

De Allah's onwil tot communicatie met de mens, maakt van die Allah niet meer dan een Narcistische God, enkel in zichzelf, zonder enig begrip voor het wezen mens. Zoalng hij dit menselijk wezen in het stenen tijdperk kan houden, weet hij dat dit wezen hem totaal zal aanbidden.

Die masochistische gebedshouding van de Moslims, toont in code alles wat Allah van de mens verlangt: Onderwerping, schaamte, overgave, zelfkastijding en afwachting van straf. En niets meer dan deze slavernij, wil Allah aan de mens in ruil terug geven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wat een stelltje schoften zijn het toch.

Ik heb dit dus op Marokko.nl geplaats, was benieuwd naar de reactie's.
Nu blijkt dus, dat het verwijderd is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:Wat een stelltje schoften zijn het toch.

Ik heb dit dus op Marokko.nl geplaats, was benieuwd naar de reactie's.
Nu blijkt dus, dat het verwijderd is.
Hier op dit forum kom je dit niet tegen .... Heel duidelijk wie met kritiek, verdraagzaamheid,..... kan omgaan .....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:Wat een stelltje schoften zijn het toch.

Ik heb dit dus op Marokko.nl geplaats, was benieuwd naar de reactie's.
Nu blijkt dus, dat het verwijderd is.
wat hebben ze verwijdert, je reatie over dat voorgeprogameerd bidden, dat zal toch niet zo zijn hoop ik want dat is heel erg oneerlijk, en het ergste van alles, ze worden nog gesubsidieerd ook.

zoiets mogen ze niet doen, ik ga ook even kijken op marokko.nl want ik heb daar ook nog een nicknaam, wat een schoften zeg, dat zouden ze mij niet moeten aandoen want dan ga ik PUBLIKELIJK protesteren en daar zal het dan niet bijblijven...

liefs nadia
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:Christenen geloven dat hun zonden door Christus vergeven kunnen worden, hier en nu. Bij ons zit dit anders in mekaar.
Wij geloven namelijk dat de uitslag niet bekend is tot de Dag des oordeels. Wij leven dus in principe in onzekerheid.


[Jaa, ik twijfel.]
Zelfs al geloven we hier niet in....( dat onze zonden door Christus vergeven kunnen worden) dan nog is dat al gebeurd.
Je hoeft geen angst te hebben voor de hel.
De hel zoals jij denkt dat hij bestaat, bestaat niet.

Toch blijf ik denken dat er wel een Hel is. Er kan onmogelijk een Hemel zijn en dan geen Hel.

Hemel en Hel, dat zijn twee woorden die bij elkaar horen. Het één kan niet zonder het ander. Aaangezien ik in Hemel geloof, hoor ik dus ook in de Hel te geloven, en andersom.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:
Chaimae schreef:Christenen geloven dat hun zonden door Christus vergeven kunnen worden, hier en nu. Bij ons zit dit anders in mekaar.
Wij geloven namelijk dat de uitslag niet bekend is tot de Dag des oordeels. Wij leven dus in principe in onzekerheid.


[Jaa, ik twijfel.]
Zelfs al geloven we hier niet in....( dat onze zonden door Christus vergeven kunnen worden) dan nog is dat al gebeurd.
Je hoeft geen angst te hebben voor de hel.
De hel zoals jij denkt dat hij bestaat, bestaat niet.

Toch blijf ik denken dat er wel een Hel is. Er kan onmogelijk een Hemel zijn en dan geen Hel.

Hemel en Hel, dat zijn twee woorden die bij elkaar horen. Het één kan niet zonder het ander. Aaangezien ik in Hemel geloof, hoor ik dus ook in de Hel te geloven, en andersom.
Als ge in geen enkel van de twee gelooft, zijt ge van al diene zever af ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
Ja, Chaimae, het is best mooi. Want het komt uit het hart.

Zie ik het nu goed, en maak je uiteindelijk een verschil tussen God en Allah?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mijn idee is Chaimae, dat een mens na zijn dood terecht komt op de plek waar hij hoort.
Heeft hij/zij een goed leven geleid en veel liefde in zijn hart, dan komt hij op een mooie liefdevolle plek.
Heeft iemand een zwart hart, en leeft hij dit leven maar op los, door te moorden, stelen en andere nare dingen te doen, dan komt dit persoon terecht op een plek waar meer mensen zoals hij zijn, en daar zal hij zich even thuis voelen.
Als wij op die plek, waar dit “slechte mens” naar toegestuurd is terecht zouden komen, dan zullen wij denken dat we in de hel gekomen zijn, maar dit “slechte “figuur heeft het daar misschien best naar zijn zin tussen mensen die zijn zelfde niveau hebben.
Maar…. Eens zal ook dit slechte mens zich gaan vervelen , want het is niet leuk en heel erg saai om steeds weer opnieuw een moord te plegen of andere kwade zaken te doen.
Dood bestaat immers niet meer in het hiernamaals dus als je steeds weer de zelfde persoon kan vermoorden , dan is de fun er snel van af.
Als dit mens dan “ wakker” wordt en nagaat denken wat hij daar nu in Godsnaam aan het doen zijn, dan zullen er verlichtte zielen klaar staan om hem te helpen, en kan hij naar een ander niveua waar hij dan weer verder kan leren.
Niemand gaat volgens mij verloren.

Dus de hel zoals jij hem voorstelt bestaat naar mijn idee niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ja, Chaimae, het is best mooi. Want het komt uit het hart.
Alles wat uit de hart komt is mooi. Zuiverheid is belangrijk.
Met de juiste intentie is het nog mooier. Niet zoals bij ons Moslims, het bidden volegens de regels. Dat komt allemaal niet uit het hart.
Zie ik het nu goed, en maak je uiteindelijk een verschil tussen God en Allah?
Mischien. Voor jou een vraag, voor mij een weet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
Ik vind het heel mooi, Je hebt goed nagedacht .
Maar ik ben van mening dat wij zelf steeds nieuwe ervaringen zoeken, en ons soms in dat proces pijn doen.
Naar mijn idee zijn wij op deze aarde om te ervaren wie we werkelijk zijn, en een ieder mag in dat proces fouten maken, want door je fouten leer je.
Ik geloof in reïncarnatie, en dus geloof ik dat wij al die lessen nooit in een leven kunnen leren.
Als wij in dit leven iets willen leren, maar deze les niet kunnen afmaken, dan komen we in een volgend leven deze zelfde les weer tegen, net zolang tot dat we zelf tevreden zijn met het resultaat.
Ik vind dat eerlijk, want stel dat je in Afrika geboren wordt en steeds een arm en hongerig leven lijd, , dan kan je nooit de zelfde dingen ervaren als wij hier in het westen , en natuurlijk ook omgekeerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
je zoekt naar de verkeerde god, zoek nu eens de god van de liefde en niet allah want hij is ECHT niet de god van de liefde, waarom lees je niet wat jezus heeft verteld over god, dan zul je blij zijn want hij spreekt over een heel ander god dan jij kent.
ik stond stomverbaasd toen ik zijn visie over god las, let wel op, je zult het daarna nog moeilijker krijgen omdat je hele wereld op zijn kop gaat staan want allah en god, zijn 2 totaal verschillende wezens of hoe je het ook noemen wilt.

je moet niet bang zijn, dat is niet goed en zo kun je de liefde ook niet vinden, ik spreek uit ervaring en ik weet dat je niet wilt luisteren maar diep van binnen hoop ik dat je dat wel zult gaan doen want ik gun jou de rust, de liefde waar jij recht op hebt, al heb ik soms moeite met jou, ik hou toch van je.

wees trouw aan jezelf, geen ander zal dat doen voor je en als je je alleen voelt dan mag je me altijd mailen en je zult je zeker alleen voelen omdat je dan in een geheime hok zult moeten gaan leven totdat je de kracht hebt gevonden om ervoor uit te komen.

doe ermee wat je denk dat het beste voor je is.

liefs nadia
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vind het heel mooi, Je hebt goed nagedacht .
Maar ik ben van mening dat wij zelf steeds nieuwe ervaringen zoeken, en ons soms in dat proces pijn doen.
Naar mijn idee zijn wij op deze aarde om te ervaren wie we werkelijk zijn, en een ieder mag in dat proces fouten maken, want door je fouten leer je.
Ik geloof in reïncarnatie, en dus geloof ik dat wij al die lessen nooit in een leven kunnen leren.
Als wij in dit leven iets willen leren, maar deze les niet kunnen afmaken, dan komen we in een volgend leven deze zelfde les weer tegen, net zolang tot dat we zelf tevreden zijn met het resultaat.
Ik vind dat eerlijk, want stel dat je in Afrika geboren wordt en steeds een arm en hongerig leven lijd, , dan kan je nooit de zelfde dingen ervaren als wij hier in het westen , en natuurlijk ook omgekeerd.

Dat vind ik een mooie gedachtengang. Ik kan me er echt in vinden.
Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik me in zoiets kon vinden.

Ik deel jou visie, op dit gebied.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Meent niet dat ik ben gekomen om de wet of de profeten te ontbinden, ik ben niet gekomen om te ontbinden maar om te vervullen.

Ongelooflijk dat ze deze nog niet hebben veranderd.
en deze
Waarom noem je mij goed, er is er geen goed dan allah.


Oops foutje niet veranderd
Deze twee zinnen zijn zinvoller dan de hele bijbel.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
Chaimae schreef:God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
je zoekt naar de verkeerde god, zoek nu eens de god van de liefde en niet allah want hij is ECHT niet de god van de liefde, waarom lees je niet wat jezus heeft verteld over god, dan zul je blij zijn want hij spreekt over een heel ander god dan jij kent.
ik stond stomverbaasd toen ik zijn visie over god las, let wel op, je zult het daarna nog moeilijker krijgen omdat je hele wereld op zijn kop gaat staan want allah en god, zijn 2 totaal verschillende wezens of hoe je het ook noemen wilt.

je moet niet bang zijn, dat is niet goed en zo kun je de liefde ook niet vinden, ik spreek uit ervaring en ik weet dat je niet wilt luisteren maar diep van binnen hoop ik dat je dat wel zult gaan doen want ik gun jou de rust, de liefde waar jij recht op hebt, al heb ik soms moeite met jou, ik hou toch van je.

wees trouw aan jezelf, geen ander zal dat doen voor je en als je je alleen voelt dan mag je me altijd mailen en je zult je zeker alleen voelen omdat je dan in een geheime hok zult moeten gaan leven totdat je de kracht hebt gevonden om ervoor uit te komen.

doe ermee wat je denk dat het beste voor je is.

liefs nadia
Er bestaan geen twee goden.
Jezus noemde hem god Alaha
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
nadia schreef:
Chaimae schreef:God handelt soms met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moelijke ervaringen heen te leiden. Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. Zo leren wij Hem op een andere manier kennen. We zijn gewond en vragen ons af waarom God dat toelaat. We worstelen met de eenheid van God, en waarom er zoveel leed en zonde's om ons heen gebeuren. We zijn nooit meer hetzelfde na de worstelingen. Daar weet ik alles van, na mijn worstelingen met Allah. het zou nooit meer hetzelfde zijn.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en ik weet in het diepste van me hart dat God er is, en dat Hij er altijd voor me zal zijn.
De wonden zijn in Gods ogen zeer kostbaar, je leert er immers van.

Maar nooit meer zal het zijn zoals het was.

[vinden jullie het mooi?]
je zoekt naar de verkeerde god, zoek nu eens de god van de liefde en niet allah want hij is ECHT niet de god van de liefde, waarom lees je niet wat jezus heeft verteld over god, dan zul je blij zijn want hij spreekt over een heel ander god dan jij kent.
ik stond stomverbaasd toen ik zijn visie over god las, let wel op, je zult het daarna nog moeilijker krijgen omdat je hele wereld op zijn kop gaat staan want allah en god, zijn 2 totaal verschillende wezens of hoe je het ook noemen wilt.

je moet niet bang zijn, dat is niet goed en zo kun je de liefde ook niet vinden, ik spreek uit ervaring en ik weet dat je niet wilt luisteren maar diep van binnen hoop ik dat je dat wel zult gaan doen want ik gun jou de rust, de liefde waar jij recht op hebt, al heb ik soms moeite met jou, ik hou toch van je.

wees trouw aan jezelf, geen ander zal dat doen voor je en als je je alleen voelt dan mag je me altijd mailen en je zult je zeker alleen voelen omdat je dan in een geheime hok zult moeten gaan leven totdat je de kracht hebt gevonden om ervoor uit te komen.

doe ermee wat je denk dat het beste voor je is.

liefs nadia
Er bestaan geen twee goden.
Jezus noemde hem god Alaha
Vertel eens waar jij die info vandaan hebt.
Dus niet zo maar een kreet maar graag een bron oid.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha:

waarom noem je mij goed, er is er geen goed dan Alaha de ene.....

Ook hier is er weer aan het begin van de zin een vragende voornaamwoord!!!! En ook in het antwoord dat Jezus geeft, ontkent hij zichzelf en bevestigt hij alleen maar Alaha..!!!
Plaats reactie