wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:
Afghan schreef:Nee Chaimae,
dit is geen droom maar een realiteit. Jullie zijn te lang in het donker gezeten om dit Licht te kunnen verdragen.
Een goede tip, doe je ogen open, wrijv het goed en je zult het licht ook zien.

Al is de leugen van Islam zo snel, de Waarheid zal het achterhalen.

Groetjes,
Afghan
Chaimae schreef: Jammer genoeg blijft het bij dromen. :wink:
Als er iemand is die zijn ogen moet opendoen dan ben jij het wel.
Je hebt je ogen gesloten jammer genoeg, de Islam is het ware geloof..
Ik zal dua doen in mn gebed voor je, moge Allah je ogen opendoen en je alsnog leiden insaAllah.
Ik vind het jammer dat je het mooiste geloof verlaten heb, de Islam.

Afghan niemand die de islam kan uitroeien, daar is de islam te sterk voor. We Moslims vormen een Ummah, dat niet te breken is.
Ik heb mijn ogen al geopend, en ben 100% zeker van de Islam.

Islam dienie ou koran kietebie, Mekka qiblatie ou Mohammed Rasoellie.
We zien het hele dagen, diene ummah ... palestina, algerije, irak, afghanistan, libanon, enz ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:
Afghan schreef:Nee Chaimae,
dit is geen droom maar een realiteit. Jullie zijn te lang in het donker gezeten om dit Licht te kunnen verdragen.
Een goede tip, doe je ogen open, wrijv het goed en je zult het licht ook zien.

Al is de leugen van Islam zo snel, de Waarheid zal het achterhalen.

Groetjes,
Afghan
Als er iemand is die zijn ogen moet opendoen dan ben jij het wel.
Je hebt je ogen gesloten jammer genoeg, de Islam is het ware geloof..
Ik zal dua doen in mn gebed voor je, moge Allah je ogen opendoen en je alsnog leiden insaAllah.
Ik vind het jammer dat je het mooiste geloof verlaten heb, de Islam.

Afghan niemand die de islam kan uitroeien, daar is de islam te sterk voor. We Moslims vormen een Ummah, dat niet te breken is.
Ik heb mijn ogen al geopend, en ben 100% zeker van de Islam.

Islam dienie ou koran kietebie, Mekka qiblatie ou Mohammed Rasoellie.
We zien het hele dagen, diene ummah ... palestina, algerije, irak, afghanistan, libanon, enz ...
Dat komt van twee kanten, Amerika en die andere landen die zijn ook schuldig. ik wil niet zeggen dat de Arabische landen niet schuldig zijn.
Maar dit staat los van de islam, als je de Islam wilt bestuderen dan moet je de mensen niet bestuderen, maar de koran.Niet iedereen houdt zich strikt aan de regeltjes van de Islam, dat is bijna niet te doen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Bedankt dat je eindelijk de moeite hebt genomen om op mijn bericht te reageren.
Kun je mij s.v.p. helpen om mijn ogen nog meer open te doen. Ik geloof heel zeker dat er nog veel leugens in Islam zijn die ik nog niet heb ontdekt.
Als jij denkt dat Islam de ware geloof is, dan mag ik je om aantal logische redenen vragen of is dat teveel gevraagd?
Wat precies in Islam is zo mooie en aantrekkelijk dat ik gemist zou hebben?
Ik zie om me heen heel veel moslims en die maken zich helemaal niet schuldig aan huichelrij (de voornaamste pilaar van Islam) en ze leiden zo'n prachtig leven dat je jaloers op zou worden. (voor alle duidelijkheid, dit heb ik synisch bedoeld)
Ik heb in Afghanistan en Pakistan inderdaat de schitterende kanten van Islam met mijn eigen ogen gezien en aan de lijve gevoeld.
Ik heb de prachtige Koran van kaft tot kaft diverse keren gelezen en bestudeerd en ook de vertaling in mijn taal erbij gehouden om zeker van te zijn dat ik goed begrijp wat ik lees (wat vroeger helaas niet mogelijk was), ondanks dit alles, ben ik tot het besluit gekomen dat dit zogenaamd prachtige religie haar oorsprong in Satan heeft en helemaal niets te maken kan hebben met God de Schepper van Hemel en aarde.

Als moslim was ik blind, maar nu kan ik gelukkig zien, ik was verloren, maar nu ben ik gevonden. (vrije vertaling van eerste paar verzen van het mooie lied Amazing Grace)

Ik ben een Christen en ik bid niet alleen dat alle moslims in Afghanistan en de rest van de wereld ooit ook bevrijd mogen worden van deze slavernij van Islam, maar ik doe ook alles om mijn gebed te laten verhoren. Ik heb er namenlijk mijn werk van gemaakt om Islam te ontmaskeren en ik zie heel veel vruchten (moslims die Islam verlaten) in mijn werk. Als ik je een blik had kunnen geven in alle emails en brieven die we dagelijks uit Afghanistan en elders krijgen, zul je pas geloven dat het echt een realiteit is dat Islam op alle fronten aan het verliezen is. Je kan de struisvogel na doen, maar je kan ook wakker worden en de waarheid onder ogen zien. Laat je sentiment opzij, kijk met nuchter verstand en dan ben ik zeker dat je tot een ander conclusie zult komen.
Ik wens je prettige kerstdagen en een heel fijn en gelukkig 2007.
Met vriendelijke groeten,
Afghan

Chaimae schreef:
Afghan schreef:Nee Chaimae,
dit is geen droom maar een realiteit. Jullie zijn te lang in het donker gezeten om dit Licht te kunnen verdragen.
Een goede tip, doe je ogen open, wrijv het goed en je zult het licht ook zien.
Al is de leugen van Islam zo snel, de Waarheid zal het achterhalen.
Groetjes,
Afghan

Als er iemand is die zijn ogen moet opendoen dan ben jij het wel.
Je hebt je ogen gesloten jammer genoeg, de Islam is het ware geloof..
Ik zal dua doen in mn gebed voor je, moge Allah je ogen opendoen en je alsnog leiden insaAllah.
Ik vind het jammer dat je het mooiste geloof verlaten heb, de Islam.

Afghan niemand die de islam kan uitroeien, daar is de islam te sterk voor. We Moslims vormen een Ummah, dat niet te breken is.
Ik heb mijn ogen al geopend, en ben 100% zeker van de Islam.

Islam dienie ou koran kietebie, Mekka qiblatie ou Mohammed Rasoellie.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Chaimae,
Bedankt dat je eindelijk de moeite hebt genomen om op mijn bericht te reageren.
Kun je mij s.v.p. helpen om mijn ogen nog meer open te doen. Ik geloof heel zeker dat er nog veel leugens in Islam zijn die ik nog niet heb ontdekt.
Als jij denkt dat Islam de ware geloof is, dan mag ik je om aantal logische redenen vragen of is dat teveel gevraagd?
Wat precies in Islam is zo mooie en aantrekkelijk dat ik gemist zou hebben?
Ik zie om me heen heel veel moslims en die maken zich helemaal niet schuldig aan huichelrij (de voornaamste pilaar van Islam) en ze leiden zo'n prachtig leven dat je jaloers op zou worden. (voor alle duidelijkheid, dit heb ik synisch bedoeld)
Ik heb in Afghanistan en Pakistan inderdaat de schitterende kanten van Islam met mijn eigen ogen gezien en aan de lijve gevoeld.
Ik heb de prachtige Koran van kaft tot kaft diverse keren gelezen en bestudeerd en ook de vertaling in mijn taal erbij gehouden om zeker van te zijn dat ik goed begrijp wat ik lees (wat vroeger helaas niet mogelijk was), ondanks dit alles, ben ik tot het besluit gekomen dat dit zogenaamd prachtige religie haar oorsprong in Satan heeft en helemaal niets te maken kan hebben met God de Schepper van Hemel en aarde.

Als moslim was ik blind, maar nu kan ik gelukkig zien, ik was verloren, maar nu ben ik gevonden. (vrije vertaling van eerste paar verzen van het mooie lied Amazing Grace)

Ik ben een Christen en ik bid niet alleen dat alle moslims in Afghanistan en de rest van de wereld ooit ook bevrijd mogen worden van deze slavernij van Islam, maar ik doe ook alles om mijn gebed te laten verhoren. Ik heb er namenlijk mijn werk van gemaakt om Islam te ontmaskeren en ik zie heel veel vruchten (moslims die Islam verlaten) in mijn werk. Als ik je een blik had kunnen geven in alle emails en brieven die we dagelijks uit Afghanistan en elders krijgen, zul je pas geloven dat het echt een realiteit is dat Islam op alle fronten aan het verliezen is. Je kan de struisvogel na doen, maar je kan ook wakker worden en de waarheid onder ogen zien. Laat je sentiment opzij, kijk met nuchter verstand en dan ben ik zeker dat je tot een ander conclusie zult komen.
Ik wens je prettige kerstdagen en een heel fijn en gelukkig 2007.
Met vriendelijke groeten,
Afghan


Jammer,dat je zo'n slechte ervaring aan heb over gehouden aan de Islam.Mischien als je de Islam op een ander manier had ervaard, dat je dan nog Moslim zou zijn.
De Islam is het ware geloof voor mij, omdat ik gewoon geloof wat er in de Koran staat en de Koran niet door mensen geschreven kan zijn, daar is de Koran te moeilijk voor. De Islam is niet aan het verliezen, ik zie elke dag mensen bijkomen die Moslim worden masa'Allah.
Nogmaals, vind et jammer... en ik ben zeker van mn geloof.
Éen tip als je de Islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de Moslims, maar de Islam itself.

Hetzelfde toegewenst.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Jammer,dat je zo'n slechte ervaring aan heb over gehouden aan de Islam.Mischien als je de Islam op een ander manier had ervaard, dat je dan nog Moslim zou zijn.
De Islam is het ware geloof voor mij, omdat ik gewoon geloof wat er in de Koran staat en de Koran niet door mensen geschreven kan zijn, daar is de Koran te moeilijk voor.
De Koran is helemaal niet te moeilijk om te schrijven door mensen. Da's een mythe. De Mona Lisa en andere werken van Leonarde Da Vinci, de poëzie van Shakespeare, de werken van Mozart zijn ook niet geëvenaard en zijn veel ontroerender.

Erger nog, Chaimae, gezien de boodschap is de koran is ook niet door God geschreven, want God zou zichzelf niet voorstellen als een gewelddadige narcist. Misschien is de koran wel door de duivel geschreven, dan?
Chaimae schreef:Nogmaals, vind et jammer... en ik ben zeker van mn geloof.
Éen tip als je de Islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de Moslims, maar de Islam itself.
Als ik de moslims bestudeer zou ik er nog begrip voor hebben. Maar als ik de geschriften bestudeer, staan daar veel onrechtvaardige dingen in. En gezien het dikwijls losse verzen zijn, hebben ze zelfs geen context als de bijbel.

Als de Koran het woord gods was, dan was er een koran in elke taal van de mensen. Dat zou de wil van een echte God zijn en een echt mirakel.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De Koran is helemaal niet te moeilijk om te schrijven door mensen. Da's een mythe. De Mona Lisa en andere werken van Leonarde Da Vinci, de poëzie van Shakespeare, de werken van Mozart zijn ook niet geëvenaard en zijn veel ontroerender.

Schrijf jij dan eens soera-Fiel voor me, je mag zelf bedenken wat erin komt te staan.. denk niet dat je het zo mooi schrijft als het in de Koran staat.
Erger nog, Chaimae, gezien de boodschap is de koran is ook niet door God geschreven, want God zou zichzelf niet voorstellen als een gewelddadige narcist. Misschien is de koran wel door de duivel geschreven, dan?
Koran is het Boek van Alah, net als de Bijbel en de Thora. Waraavn de Koran de volmaakte.


Als ik de moslims bestudeer zou ik er nog begrip voor hebben. Maar als ik de geschriften bestudeer, staan daar veel onrechtvaardige dingen in. En gezien het dikwijls losse verzen zijn, hebben ze zelfs geen context als de bijbel.
Als de Koran het woord gods was, dan was er een koran in elke taal van de mensen. Dat zou de wil van een echte God zijn en een echt mirakel.
''En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt; het zal van hen niet geaccepteerd worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.'' (Soerat Aali cImraan: 85)

''Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.'' (Soerat al-Maa’iedah: 3)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
De Koran is helemaal niet te moeilijk om te schrijven door mensen. Da's een mythe. De Mona Lisa en andere werken van Leonarde Da Vinci, de poëzie van Shakespeare, de werken van Mozart zijn ook niet geëvenaard en zijn veel ontroerender.

Schrijf jij dan eens soera-Fiel voor me, je mag zelf bedenken wat erin komt te staan.. denk niet dat je het zo mooi schrijft als het in de Koran staat.
Ik kan ook niet een schilderij maken die even goed is als de Mona Lisa, of een stuk componeren dat even goed is dan eender welk probeerseltje van Mozart. Dat maakt deze geen werken van God, Chaimae.

Da's een verkeerd criterium.

Maar ik kan wel werken aangeven die veel beter zijn dan de koran in inhoud, stijl en vormgeving. Neem gewoon de werken van Charles Dickens. Of de Kama Soutra.

Weet je? Neem de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Een veel mooier stuk dan de Koran. Zonder haatverzen en aanzet tot oorlog.

En weet je wat? Gewoon omdat je gelooft zul je dat afstrijden. Jouw criterium is dus bovendien ook een subjectief criterium.
Chaimae schreef:
Erger nog, Chaimae, gezien de boodschap is de koran is ook niet door God geschreven, want God zou zichzelf niet voorstellen als een gewelddadige narcist. Misschien is de koran wel door de duivel geschreven, dan?
Koran is het Boek van Alah, net als de Bijbel en de Thora. Waraavn de Koran de volmaakte.
De Bijbel en de Torah zijn ook geen boeken van God. En als ze dat zijn, lijdt God aan MPS. Er wordt een heel andere God beschreven in de Bijbel, Chaimae.

Je kunt zelfs niet bewijzen dat de Koran niet van de duivel komt. Probeer maar.
Chaimae schreef:''En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt; het zal van hen niet geaccepteerd worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.'' (Soerat Aali cImraan: 85)

''Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.'' (Soerat al-Maa’iedah: 3)
Met die verzen bewijs je eigenlijk mijn punt al.
Als God perfect is, is zijn godsdienst van in het begin perfect.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


Da's een verkeerd criterium.

Maar ik kan wel werken aangeven die veel beter zijn dan de koran in inhoud, stijl en vormgeving. Neem gewoon de werken van Charles Dickens. Of de Kama Soutra.

Weet je? Neem de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Een veel mooier stuk dan de Koran. Zonder haatverzen en aanzet tot oorlog.

En weet je wat? Gewoon omdat je gelooft zul je dat afstrijden. Jouw criterium is dus bovendien ook een subjectief criterium.

Het was gewoon een voorbeeld, mischien een verkeerde vergelijking.



De Bijbel en de Torah zijn ook geen boeken van God. En als ze dat zijn, lijdt God aan MPS. Er wordt een heel andere God beschreven in de Bijbel, Chaimae.

Je kunt zelfs niet bewijzen dat de Koran niet van de duivel komt. Probeer maar.
Bijbel en Torah zijn we de boeken van God, mag ik je erop aanwijzen dat het Oude Testament, vol staat met haat en moorden.
Met die verzen bewijs je eigenlijk mijn punt al.
Als God perfect is, is zijn godsdienst van in het begin perfect.
En dat is het ook.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae, als iets van in het begin perfect is, dan hoeft het niet vervolmaakt te worden hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:

Da's een verkeerd criterium.

Maar ik kan wel werken aangeven die veel beter zijn dan de koran in inhoud, stijl en vormgeving. Neem gewoon de werken van Charles Dickens. Of de Kama Soutra.

Weet je? Neem de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Een veel mooier stuk dan de Koran. Zonder haatverzen en aanzet tot oorlog.

En weet je wat? Gewoon omdat je gelooft zul je dat afstrijden. Jouw criterium is dus bovendien ook een subjectief criterium.

Het was gewoon een voorbeeld, mischien een verkeerde vergelijking.
Neen, geen verkeerde vergelijking. Maar de kern van de zaak: elke bewijs moet een niet-subjectief criterium zijn. Da's zo in de natuur, en da's het enige bewezen werk van God, als die er is.

Wist je dat er hadith zijn, waar duidelijk uit blijkt dat "Allah", of beter, Mohammed, zich laat beïnvloeden?

Umar zegt: "My lord agreed with me on 3 things." in volgende hadith staat dat duidelijk:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 01.008.395
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 06.060.010

Er zijn zelfs heel veel hadith die aangeven dat er verzen bestaan die werden herroepen, hier één van:
Bukhari:V4B52N69 “For thirty days Allah’s Apostle invoked Allah to curse those who had killed his companions. He invoked evil upon the tribes who disobeyed Allah and His Apostle. There was revealed about those who were killed a Koranic Verse we used to recite, but it was cancelled later on. The Verse was: ‘Inform our people that we have met our Lord. He is pleased with us and He has made us pleased.’”

Duidelijke tekenen dat de koran van mensenhand komt.

Mohammed was een genie, Chaimae, maar meer niet. Geen profeet. Er zijn trouwens geen profeten volgens mij.
Chaimae schreef:Bijbel en Torah zijn we de boeken van God, mag ik je erop aanwijzen dat het Oude Testament, vol staat met haat en moorden.
Ik dacht dat je ondertussen al wist dat ik de torah niet aanhang. En Christenen geven toe dat de evangelies werden geschreven aan de hand van getuigenissen decennia na de door van Jezus. Dus geen boeken van God.
Chaimae schreef:
Met die verzen bewijs je eigenlijk mijn punt al.
Als God perfect is, is zijn godsdienst van in het begin perfect.
En dat is het ook.
Waarom is moet hij dan op "een dag zijn godsdienst perfect maken"? Als God transcendent is, is hij tijdsloos. Dat vers spreekt dat tegen.

Mijn visie is consistent, Chaimae. Ik sta als wetenschappelijk opgeleide mens open voor alles. Maar consistentie is een teken van wetenschappelijke waarde. Jij, Chaimae, twijfelt aan bepaalde verzen in de koran. Jij hebt dat consistente beeld niet en moet dus vervallen in herhaling: "ik geloof, ik geloof, ik geloof". Zoek de reden daarachter.

Ik nodig je aan om eens te proberen te bewijzen dat de koran niet van de duivel is. Ik kan ook een consistente theorie opdissen die, gegeven dat de duivel zou bestaan (wat niet zo is), dat de koran mogelijk van "hem" komt. Maar deze zal op geloof gebaseerd zijn en dus eigenlijk fictief.

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op wo dec 20, 2006 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Je gaat helemaal niet in op wat ik heb geschreven, maar dat had ook niet anders verwacht.
Je geeft aan het eind van je bericht een tip, maar mag ik je erop wijzen dat je tip een echte dwaalspoor is. Ik neem aan dat je met me een bent als ik zeg: Wiens volgeling je bent, diens voorbeeld je ook volgt.

Als Islam en de zogenaamde profeet ervan waarlijk volmaakt zouden zijn, dan zou je toch ietsie pietsie van die volmaaktheid toch in het leven van de moslims moeten zien. Of denk je hier anders over?

Wat heb je aan iets dat niet toepasbaar is in het praktijk van het leven?
Dan kun je toch net zo goed in Suske en Wiske geloven !

Ik geloof wel dat er goede moslims zijn, maar dit ondanks hun godsdienst en zeker niet dankzij hun gleoof. Begrijp je de nuance in dit, of is het te moeilijk voor je?

Graag hoor ik wat je hiervan vindt.
Met vriendelijjke groeten,
Afghan

p.s. waarom kost het jou als moslima om zo veel moeite om vriendelijkheid te tonen, wat verlies je als mensen groet?


[/quote]
Jammer,dat je zo'n slechte ervaring aan heb over gehouden aan de Islam.Mischien als je de Islam op een ander manier had ervaard, dat je dan nog Moslim zou zijn.
De Islam is het ware geloof voor mij, omdat ik gewoon geloof wat er in de Koran staat en de Koran niet door mensen geschreven kan zijn, daar is de Koran te moeilijk voor. De Islam is niet aan het verliezen, ik zie elke dag mensen bijkomen die Moslim worden masa'Allah.
Nogmaals, vind et jammer... en ik ben zeker van mn geloof.
Éen tip als je de Islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de Moslims, maar de Islam itself.

Hetzelfde toegewenst.[/quote]
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dan kun je toch net zo goed in Suske en Wiske geloven !
Goeie cadeautip voor komende feesten.

Afghan, prettig kerstfeest en gelukkig 2007 voor jou,
mogen je mooiste wensdromen realiseren

groetjes,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste BFA,
Hartelijk dank voor je goede wensen. Hetzelfde wens ik jou ook.
Ik ben gek op Suske en Wiske, vooral op Jeromeke :D

Met vriendelijke groeten,
Afghan
BFA schreef:
Dan kun je toch net zo goed in Suske en Wiske geloven !
Goeie cadeautip voor komende feesten.

Afghan, prettig kerstfeest en gelukkig 2007 voor jou,
mogen je mooiste wensdromen realiseren

groetjes,
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Muslim schreef:Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
geef jij dan eens bewijs dat islam de waarheid zou kunnen zijn ...
60.0000 berichten is nogal veel om door te nemen, maar de waarheidsclaim wordt er honderden malen in ontkracht !
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef:Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
Enkele bewijzen:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6986
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7396
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6958

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Muslim schreef:Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
afghaan weet meer dan jij ooit zult komen te weten, mits jij ooit wakker wordt dan heb je de kans om het misschien te begrijpen en daarbij hoeft afghaan jou niets te bewijzen, de hele forum staat vol met bewijzen.

ik zou zeggen, zoek zoek en gij zult vinden.
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Waarom zou afghan het beter dan mij kunnen weten?
Deze bericht is niet naar jouw gericht dus laat afghaan zelf antwoorden
Bewijzen? Jullie verdraaien de waarheid hier en moet ik dat gaan volgen.
Jullie zitten vol met haat moet ik zoals jullie worden.

en jij moet es goed gaan zoeken voordat het te laat is. [/quote][/code]
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Muslim schreef:Waarom zou afghan het beter dan mij kunnen weten?
Deze bericht is niet naar jouw gericht dus laat afghaan zelf antwoorden
Bewijzen? Jullie verdraaien de waarheid hier en moet ik dat gaan volgen.
Jullie zitten vol met haat moet ik zoals jullie worden.

en jij moet es goed gaan zoeken voordat het te laat is.
te laat voor wat? leg me dat maar eens uit
ps: hier staan geen verdraaide informatie mits de koran en hadith verdraaid zijn want dat zijn namelijk de bronnen waar men de info vandaan heeft gehaald, denk jij nu echt dat anders de mense hier enig moeite zou doen, ze hebbn wel wat beters te doen als dit een spelltje zou zijn....of heb jij nooit gehoord van bronnen?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Muslim schreef:Waarom zou afghan het beter dan mij kunnen weten?
Deze bericht is niet naar jouw gericht dus laat afghaan zelf antwoorden
Bewijzen? Jullie verdraaien de waarheid hier en moet ik dat gaan volgen.
Jullie zitten vol met haat moet ik zoals jullie worden.

en jij moet es goed gaan zoeken voordat het te laat is.
Muslim,

Wij zitten niet vol met haat, Wij zitten vol met liefde voor de mensheid in het algemeen, wij houden dus van de mensheid en daarom doen we dit ook, wij willen dat de mensen haat ruilen voor liefde.
dat doen we niet uit haat want dat zou namelijk niet kunnen, wij doen dit uit liefde.

wij houden van ongelovige, atheisten, christenen, moslims en vele andere.

Het is hard maar werkelijk waar (spijtig genoeg) en dat zien we keer op keer. ik heb het volgende steeds opgemerkt, Jij/jullie zitten vaak vol met haat jegens andersdenkende, andersgelovige en al helemaal jegens afvallige/exmuslims.


PS: jij begint te preken in jullie en wij-vorm !!

betreft afghaan, Hij is druk bezig met een heel belangerijk missie, hij heeft geen tijd voor mensen zoals jij die zoveel onzin uitkramen.
ik ben heel trost op afghaan, ik zou willen dat hij mijn broer was.

mvg nadia (ex-moslim)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef: Bewijzen? Jullie verdraaien de waarheid hier en moet ik dat gaan volgen.
Jullie zitten vol met haat moet ik zoals jullie worden.
Lees de bewijzen. Als ze ongeldig zijn, en jij kent "de grote waarheid", moet het voor jou heel makkelijk zijn om ze te weerleggen.

Waarom denk jij dat ik je haat? Wacht... ik ken het antwoord: de Koran stelt dat iedereen die niet in de boodschap van Mohammed gelooft de slechtste van de mensen zijn en alle Moslims haten.

Ik heb nieuws voor jou: dit is gewoon de zoveelste fout in de Koran.

Helaas, het spijt me, ik haat jou niet en ik vraag jou met stoppen met haat, want dat blijkt duidelijk uit wat jij zegt: jij haat mij. Geen erg, dat geeft mij geen reden om jou te haten, ik vraag je enkel daarmee te stoppen met jouw haat!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Muslim,
Wat voor bewijs zoek je? Als Islam en waarheid elkaar de hand konden geven, dan had de wereld dat toch gemerkt of geproefd.
Wat voor goeds heeft Islam tot nu toe gebracht? Behalve moord en doodslag en keeldoorsnijden van onschuldige mensen.
Wordt toch eens wakker vriend! Ga eens de Koran met kritische ogen lezen en het naast de normen en waarden van deze tijd zetten. Als je dan toch nog Muslim blijft, dan ben je blind en kunnen we helaas niets voor je doen.

Meer dan 20 jaar geleden heb ik Islam de rug toegekeerd en ik wilde zo graag dat ik vanaf mijn geboorte niets met Islam te maken had, omdat heel mijn jeugd en jong jaren heb ik doorgebracht in het volgen van een grote LEUGEN. Ik hoop en wens dat je deze waarheid zelf zou onderzoeken en de leugen achterhalen.

Met vriendelijke groeten,
Afghan


Muslim schreef:Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Afghan schreef:Beste Muslim,
Wat voor bewijs zoek je? Als Islam en waarheid elkaar de hand konden geven, dan had de wereld dat toch gemerkt of geproefd.
Wat voor goeds heeft Islam tot nu toe gebracht? Behalve moord en doodslag en keeldoorsnijden van onschuldige mensen.
Wordt toch eens wakker vriend! Ga eens de Koran met kritische ogen lezen en het naast de normen en waarden van deze tijd zetten. Als je dan toch nog Muslim blijft, dan ben je blind en kunnen we helaas niets voor je doen.

Meer dan 20 jaar geleden heb ik Islam de rug toegekeerd en ik wilde zo graag dat ik vanaf mijn geboorte niets met Islam te maken had, omdat heel mijn jeugd en jong jaren heb ik doorgebracht in het volgen van een grote LEUGEN. Ik hoop en wens dat je deze waarheid zelf zou onderzoeken en de leugen achterhalen.

Met vriendelijke groeten,
Afghan


Muslim schreef:Afghan je praat maar wat. Je hebt tot nu geen enkele bewijs gegeven waarom Islam niet de waarheid zou kunnen zijn. En wat is er met de andere mensen hier dat ze zo veel islam haten. IK hoop dat je(Afghan) terug zult keren naar het rechte pad insha`allah amien.
Afgan, als er iemand blind en doof is dan ben jij dat ZEKER wel. Jij hebt kennelijk voor het vergankelijke leven gekozen en niet voor het oneindige. Geen probleem, vermaak je maar goed op deze aarde, maar je zal zelf de gevolgen mogen dragen.
Datgene wat jij mischien hebt gezien zijn extremisten, en extremisme is haram, dus ik zeg het nog is, de mensen zijn niet perfect maar de islam en de koran zijn dat ZERKER WEL!!!!!!!!!!!!!!!!!
allah oe akbar
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

momo
de mensen zijn niet perfect maar de islam en de koran zijn dat ZERKER WEL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaja Momo, ook al is hier honderden keren aangetoond dat dat niet zo is, toch moeten de islam en de koran volgens jou perfect zijn, dat MOET gewoon omdat anders jouw houvast in het leven na de dood helemaal in duigen valt... Man, man, zal jij op je neus kijken !

Zie je zelf niet in hoe wanhopig jouw pogingen zijn ? Zelfs met de bewijzen van en de waarheid voor jouw ogen WIL je die niet zien, zielig toch? Zet jou dit niet aan het denken ?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik vind het al een stap in de goede richting dat Moslims tegenwoordig zeggen dat .....de mensen zijn niet perfect maar de islam en de koran zijn dat wel......
Deze uitspraak hoor ik veel de laatste tijd.
Het betekend volgens mij , dat Moslims ook gaan inzien dat hun broeders verkeerde dingen doen in de naam van Allah.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie