''Geduld is een schone zaak.''

Moderator: M

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

''Geduld is een schone zaak.''

Bericht door Chaimae »

Geduld is een schone zaak.

Niemand zal eraan twijfelen dat ''geduld'' één van de meest belangrijke eigenschap van de Islam is.
Geduld was nodig voordat de mensen gehoor zouden geven aan de profeet en in hem zal geloven.
De profeet vzmh heeft vele beproevingen gekend en toch bleef hij geduldig. Immers geduld wordt beloond.


Geduld is de helft van het geloof.
De eigenschap geduld is onder te verdelen in drie categorieen: het hebben van geduld in het gehoorzamen van Allah swt, geduld hebben om het begaan van zonden te voorkomen en geduldig zijn op dat moment dat men getroffen wordt door de voorbeschikkking.
Weet dat Allah swt soms handelt met liefdevolle strengheid door ons door nieuwe en moeilijke ervaringen heen te leiden.
Soms laat Hij pijnlijke ervaringen in ons leven toe. We zien het in onse eigen leven. We zijn nooit meer hetzelfde na zulke ervaringen.
De wonden genezen, maar de littekens blijven en we weten in onse diepste wezen dat Allah swt erbij was en dat Hij er altijd bij zal zijn.
Toch begrijpen we nog maar een heel klein beetje dat deze wonden in Allah's ogen zeer kostbaar zijn.
Weet dat Allah swt je in moelijke tijden op de proef stelt. Met behulp van geduld zul je deze test doorstaan en de zegeningen van Allah swt krijgen. Allah swt houdt namelijk van de geduldigen.
Hij zegt hierover het volgende in de Koran:

2-153: ''O, jij die gelooft, zoekt hulp met geduld en gebed; voorzeker, God is met de geduldigen.'''

2-155: ''En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen.''

Allah swt, de geduldige.
Één van de schone namen van Allah swt is ''As-Saboer'', wat ''De Geduldige'' betekent. Niemand die Allah swt kan overtreffen in zijn geduldheid. Allah swt is zo geduldig met de mensen. Ondanks het feit dat er dagelijks miljoenen zonden worden begaan, straft Hij niet meteen. Allah swt laat ons bewust worden van onse zondes en hiervoor vergiffenis te vragen. Mocht iemand toch een zonde begaan, dan zal de rechterengel tegen de linkerengel zeggen, er nog even mee moeten wachten alvorens hij het opschrijft. De persoon heeft 6 uur de tijd er oprecht berouw voor te tonen. Mocht hij na 6 uur nog steeds geen berouw voor hebben getoond, wordt het als één zonde genoteerd.
Terwijl bij een goede daad het als 60 goede daden gentoeerd wordt.
Kijk wat een barmhartigheid!

''Geduld is licht.'' De woorden van de profeet vzmh.
Wanneer men met slechte tijden geconfronteerd wordt, is geduld als licht in de duisternis. Geduld is namelijk de enigste eigenschap waarmee je deze duisternis kan overwinnen.
De profeet vzmh zei het volgende: '' Steeds wanneer een gelovige wordt overvallen door vermoeidheid, ziekte, zorgen, verdriet, pijn, miserie, zelfs een doorn die hem steekt, zal het de zonden iets doen verminderen.''

Oh Moslims probeer daarom geduld te hebben tijdens moeilijke tijden en Allah swt zal jullie hiervoor belonen. Insa'Allah.

Chaimae L.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Macha'Allah mooie text :oops:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zuster Latifa schreef:Macha'Allah mooie text :oops:

Djazaki Allaho ghairen, habibaa.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: ''Geduld is een schone zaak.''

Bericht door Ketter »

Geduld is wel niet uitgevonden door Islam, hé. Geduld is een universele waarde.
Chaimae schreef: Één van de schone namen van Allah swt is ''As-Saboer'', wat ''De Geduldige'' betekent. Niemand die Allah swt kan overtreffen in zijn geduldheid. Allah swt is zo geduldig met de mensen. Ondanks het feit dat er dagelijks miljoenen zonden worden begaan, straft Hij niet meteen.
Je beseft toch, Chaimae, dat dit totaal in tegenstelling is met een tijdsloze God. God heeft tijd geschapen; dus "geduld", "wachten", en alle andere begrippen die in de tijd zijn gelegen, volstrekt zinloos zijn.

Je had even goed kunnen zeggen dat God in Frankrijk zit, dat maakt evenveel zin, want hij is evenmin ruimtelijk. Niet dat ik hem ongelijk zou geven.

Stel je voor dat God in de tijd zich bevindt, dan had hij meer dan 13 miljard jaar moeten wachten op ons sinds het ontstaan van het universum. Da's pas geduldig, zeg.
Chaimae schreef: Allah swt laat ons bewust worden van onse zondes en hiervoor vergiffenis te vragen. Mocht iemand toch een zonde begaan, dan zal de rechterengel tegen de linkerengel zeggen, er nog even mee moeten wachten alvorens hij het opschrijft. De persoon heeft 6 uur de tijd er oprecht berouw voor te tonen. Mocht hij na 6 uur nog steeds geen berouw voor hebben getoond, wordt het als één zonde genoteerd.
Hier zeg je effectief dat het geduld van Allah eigenlijk gewoon 6 uur lang duurt.
Chaimae schreef: Terwijl bij een goede daad het als 60 goede daden gentoeerd wordt.
Kijk wat een barmhartigheid!
Tenzij je ongelovig bent, dan wordt de rechterengel de mond gesnoerd, en is de engeltjesboekhouding voor de flem. Kijk hoe barmartig. :?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Gelieve geen reacties op mijn tekst.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

De profeet was ook heel geduldig. Mohammed liet mensen doodbloeden:

De Profeet sneed de handen en voeten af van mannen behorend tot de stam van 'Urania' en bekommerde zich niet ( over hun bloedende ledematen) tot zij stierven.
Volume 8, Book 82, Number 795:
Narrated Anas:

The Prophet cut off the hands and feet of the men belonging to the tribe of 'Uraina and did not cauterise (their bleeding limbs) till they died
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Gelieve geen reacties op mijn tekst.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Gelieve geen reacties op mijn tekst.
Mooi hè de vrijheid van meningsuiting...

Dat heeft dictator allah noch de pedofiele tiran Mohammed bedacht...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als de Islam genoeg geduld kan uitoefenen, kan het tegen het midden van de eeuw Europa veroveren zonder oorlog.
Kan het de uitvindingen en verwovendheden van Europa claimen en dit uitmelken, zoals het duizend jaar gelden met Indie heeft gedaan, om een neiuwe gouden eeuw te bereiken.

Met die nieuwe gouden eeuw loopt het verkeerd voor Islam. Meer dan een gouden decennia zullen ze niet uit Europa kunnen halen.

De Moderne wereld werkt niet op: geduld, Ins'Allah. In de Moderne wereld moeten de dingen op de juiste tijd en in de juiste volgorde gebeuren. Ins'Allah, geduld zal die mooie machine op enkel jaren tijd volledig kreupel laten lopen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zeg BFA, lees je met je achterhoofd ofzo?


Jeetjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Gelieve geen reacties op mijn tekst.
Dit is een openbaar forum lieverd en niet JIJ maar WIJ bepalen of wij reageren op een stuk tekst van jou op een OPENBAAR FORUM!!!!

Ik kom zo met een reactie op jouw stukje proza!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Toch niet met een vaatdoek voor mijn ogen.

mogen we niet reageren omdat je mooie leugentjes weerlegd zouden kunnen worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Gelieve geen reacties op mijn tekst.
Dit is een openbaar forum lieverd en niet JIJ maar WIJ bepalen of wij reageren op een stuk tekst van jou op een OPENBAAR FORUM!!!!

Ik kom zo met een reactie op jouw stukje proza!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Allereerst het is geen proza!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:Toch niet met een vaatdoek voor mijn ogen.

mogen we niet reageren omdat je mooie leugentjes weerlegd zouden kunnen worden.

Het zijn geen leugens. Ik heb het zelf geschreven, en ik gebruik geen leugens.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
BFA schreef:Toch niet met een vaatdoek voor mijn ogen.

mogen we niet reageren omdat je mooie leugentjes weerlegd zouden kunnen worden.
Het zijn geen leugens. Ik heb het zelf geschreven, en ik gebruik geen leugens.
Je gelooft in een leugen..., dat blijkt duidelijk uit je laatste zin:
Oh Moslims probeer daarom geduld te hebben tijdens moeilijke tijden en Allah swt zal jullie hiervoor belonen. Insa'Allah.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Neen. Ik geloof in Allah swt en dat is heel wat anders dan geloven in leugens.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Neen. Ik geloof in Allah swt en dat is heel wat anders dan geloven in leugens.
Dan mag jij dat even fijn gaan bewijzen...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Neen. Ik geloof in Allah swt en dat is heel wat anders dan geloven in leugens.
Dan mag jij dat even fijn gaan bewijzen...
Waarom zou ik. Dat jullie niet in Allah swt geloven dat intresseert me dus echt niet. Doe wat je niet laten kunt.

Je zult het vanzelf een keer merken. Dat kan ik je garanderen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het zijn geen leugens. Ik heb het zelf geschreven, en ik gebruik geen leugens.
Jij liegt zo hard tegen jezelf, dat je niet meer merkt dat je anderen leugens verkoopt.

Jij hangt aan elkaar van leugens en tegenstrijdigheden.

Dat je het zelf hebt geschreven wil niets zeggen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

De leugen regeert bij Chaimae... :wink:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
BFA schreef:Toch niet met een vaatdoek voor mijn ogen.

mogen we niet reageren omdat je mooie leugentjes weerlegd zouden kunnen worden.

Het zijn geen leugens. Ik heb het zelf geschreven, en ik gebruik geen leugens.
Het spijt me, Chaimae.

Natuurlijk is dit van jou. Het is goed en mooi geschreven, en waarschijnljk komt het recht uit het hart. Mijn respect daarvoor.

Maar je moet begrijpen, lieve Chaimae, ik ben de loyale oppositie van de schepper. Ik ben zo gemaakt, ik zie nu éénmaal gemakkelijk onsamenhangende elementen in teksten van Zijn apologeten.

Zijn loyale aanhang roept "Hallelujah" of "Macha'Allah", en telkens krijg je 60 punten van je rechterengeltje. Maar ik ben loyale oppositie, en zeg "tiens..." en daar krijg ik mijn punten voor. Zo zit dat.

Ik ben er zeker van dat men dit niet van de Islamitische apologeten site gaan halen. Wij halen het ook niet van onze site, hoor. Wij reageren erop. Zo is het hier geregeld, zo zitten we in mekaar.

Maar het is niet echt mijn bedoeling om jou te gaan bespotten, Chaimae. Maar denk toch eens na over mijn opmerkingen, misschien krijg je daar ook punten voor.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:De leugen regeert bij Chaimae... :wink:

Een wink terug.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

chaimae waarom schrijf je dit, wetende dat er commentaar op komt en wetende dat ze allemaal gelijk hebben en dat jouw text niet waar is?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:chaimae waarom schrijf je dit, wetende dat er commentaar op komt en wetende dat ze allemaal gelijk hebben en dat jouw text niet waar is?

Omdat ik weet dat het wel waar is. Er zit waarheid in.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

waarheid kent geen grenzen.. het is of waar.. of het is gelul.. en aangezien de islam niet 100% waar is, is het gelul :wink:

jij hebt nooit god gevoeld of ervaren.. je ervaart alleen de angst en labelt het dan maar als goed en weet ik wat...
spijt me, maar ze hebben echt gelijk
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie