het plan was om de kerken aan te vallen en te verwoesten

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

[Hihihi.] Ik hoef niks van andere geloven af te weten, aangezien de Islam het ware geloof is. Daar is geen twijfel aan mogelijk
.


In de Koran staan fouten. Nu zeg jij 'dat zeg jij'. Maar er staan beweringen over het Christendom die niet kloppen.
Het verhaal van Kaïn en Abel

De Koran zegt dat nadat Kaïn zijn broer Abel gedood had, "Allah een raaf zond die aan de grond krabbelde om hem te laten zien hoe hij de schaamte van zijn broer moest verbergen." Surah 5:31 ( Soerat al-ma’ida:31 ). Dit is niet genoemd in de Bijbel.
Het verhaal van Noach en de zondvloed

1. De koran zegt in Surah 11:42,43 ( Soerat hoed:42,43 ) dat een van de zonen van Noach weigerde in de Ark te gaan en verdronk in de zondvloed, terwijl de Bijbel zegt dat alle drie de zonen van Noach met hem de Ark in gingen en gered werden van de vloed. (Genesis 7:7).

2. In Surah 11:44 ( Soerat hoed:44 ) zegt de Koran dat de Ark tot rust kwam op de top van de berg Judi, terwijl de Bijbel zegt dat het de berg Ararat was. (Genesis 8:4)

Het verhaal van Abraham

1.Volgens de Koran is Azar, Surah 6:74 ( Soerat al-an’aam:74 ) de vader van Abraham, terwijl de Bijbel zegt dat zijn naam Terach was (Genesis 11: 26).

1. De Koran zegt dat Abraham twee zonen had, de Bijbel zegt dat het er acht waren.

2. De Koran zegt dat sommige van de nakomelingen van Abraham in de vallei van Mekka woonden ( Surah 14:37 , Soerat ibrahiem:37 ), terwijl de Bijbel zegt dat zij in Hebron woonden (Genesis 13:18).

3. De Koran zegt dat Abraham twee vrouwen had, in de Bijbel had hij er drie.

4. De Koran zegt dat hij de Kaaba bouwde (Surah 2:125-127, Soerat al-bakara:125-127 ), de Bijbel zegt daar niets over.

Het verhaal van Mozes

1. De Koran beweert dat diegene die Mozes adopteerde, de vrouw van de Farao was (Surah 28:9, Soerat al-kasas:9 ), terwijl de Bijbel zegt dat het de dochter van de Farao was (Exodus 2:5).

2. De Koran beweert dat Haman in Egypte woonde in de tijd van Mozes (Surah 28:6, Soerat al-kasas:6 ), terwijl de Bijbel zegt dat Haman in Perzië woonde, ten tijde van Koning Ahasverus (Ester 3:1).

Het verhaal van Maria (de moeder van Jezus)

1. De Koran zegt dat Aäron haar broer was (Surah 19:28, Soerat marjam:28 ), terwijl de Bijbel zegt dat Aäron 1300 jaar voor Maria leefde (Numeri 26:59).

2. Dat zij onder een palmboom het leven schonk aan Jezus (Surah 19:23, Soerat marjam:23 ), terwijl de Bijbel zegt dat het in een stal was (Lucas 2:7).

3. Dat Jezus sprak en wonderen verrichtte in de tijd dat hij een baby was (Surah 19:24-26, Soerat marjam:24-26 ), in de Bijbel wordt dit niet genoemd.

4. Dat Zacharias drie nachten niet kon spreken ( Surah 19:10, Soerat marjam:10 ), terwijl de Bijbel zegt dat hij niet kon spreken totdat het kind geboren was (of ongeveer 9 maanden). (Lucas 1:20)

http://www.islamreview.com/otherlanguag ... stuk42.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:[Hihihi.] Ik hoef niks van andere geloven af te weten, aangezien de Islam het ware geloof is. Daar is geen twijfel aan mogelijk.
Nou, dat heb ik hier anders al een paar keer grondig onderuit gehaald, hoor.

Meestal krijg ik dan wat verwijten dat ik haar of lieg, maar daar verlaag ik me niet toe.

Immers, eerlijk duurt het langst en haat is zo goedkoop.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Jouw God is mijn God. Ik geloof namelijk maar in één God
Dit is nog een ergere belediging aan de mensheid dan de eerste regel van jullie gebed.

Als Paus Benedictus stelt dat God de Vader 'LIEFDE' is, kan ik daar als atheist alleen maar heel veel respect voor tonen.

Voor Jezus en zijn leven ook. Dat leven is waarschijnlijk aangepast en veranderd. Dat doet er niet toe. De boodschap van LIEFDE die ervan gemaakt is, dat die boodschap NU geldt is veel belangrijker dan een beetje spijkers gaan zoeken op laag water.

Dat Christenen een Heilige Geest kennen die tot introspectie leidt en nadenken over de mogelijke gevolgen van daden. Wederom respekt.

Mijn atheisme baseert zich op: doe niet tot een ander wat je niet zelf wil aangedaan. Hoofdzakelijk baseert zich dat ook op liefde.

Stellen, dat jouw God mijn God, is. daar beledig je ook een godloze atheist als ik mee.

Al die preken van haat en oroepen om vernietiging, van alle godsdiensten ter wereld ontspruiten die enkel uit jouw God.





ALs ik Christenen hoor praten over een fundamentalistische en dwingende GOd, daar ga ik mee in de clinch, kan ik niet aan doen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wat zegt mij dat jij naar de hemel gaat?
”Deze gemeenschap van mij is een gemeenschap die gezegend is met genade. Ze wordt niet gestraft in het Hiernamaals. In plaats daarvan wordt ze gestraft in deze wereld met onenigheid, instabiliteit en bloedvergieten.” (Moesnad Ahmad, Soennan Aboe-Dawoed & Al-Hakim)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk, je vroeg me een keer wat Mohammed me kan bieden?
Of in ieder geval iets in die richting.

''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

jouw allah haat mij...
”Onze Heer, vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof en maak in onze harten geen wrok jegens degenen die geloven…”(Soerah 59 aya 10),


Onder de ''gelovigen'' worden ook de Joden en Christenen bedoeld.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
jouw allah haat mij...
”Onze Heer, vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof en maak in onze harten geen wrok jegens degenen die geloven…”(Soerah 59 aya 10),


Onder de ''gelovigen'' worden ook de Joden en Christenen bedoeld.
Neen!
Je weet heel goed dat Christenen geen gelovigen worden genoemd. Ze worden wel niet in de hel gegooid, tenzij ze Christus hun god noemen, en dat zijn de meeste.

Maakt niet uit, jouw god haat mij.
Laatst gewijzigd door Ketter op za feb 10, 2007 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:Lodewijk, je vroeg me een keer wat Mohammed me kan bieden?
Of in ieder geval iets in die richting.

''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
Ik vroeg je wat Allah heeft gedaan om jou van de zonde te bevrijden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
jouw allah haat mij...
”Onze Heer, vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof en maak in onze harten geen wrok jegens degenen die geloven…”(Soerah 59 aya 10),


Onder de ''gelovigen'' worden ook de Joden en Christenen bedoeld.
Neen!
Je weet heel goed dat Christenen geen gelovigen worden genoemd.

Maakt niet uit, jouw god haat mij.

Heb je de Koran in het Arabisch gelezen? De mensen van het boek.
Dat zij de Joden en de Christenen. Nas al kitab!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef: ”Onze Heer, vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof en maak in onze harten geen wrok jegens degenen die geloven…”(Soerah 59 aya 10),


Onder de ''gelovigen'' worden ook de Joden en Christenen bedoeld.
Neen!
Je weet heel goed dat Christenen geen gelovigen worden genoemd.

Maakt niet uit, jouw god haat mij.

Heb je de Koran in het Arabisch gelezen? De mensen van het boek.
Dat zij de Joden en de Christenen. Nas al kitab!
Lieve Chaimae,

Ten eerste, een boek dat niet te vertalen is moet ik niet volgen. Punt uit.

En ik weet dat ze "mensen van het boek" worden genoemd en nooit of te nimmer gelovigen.

Gelovigen zijn zij die de "laatste profeet" erkennen. Anders heeft deze laatste niets aan die mensen. Vandaar.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: ''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
Welke lasten en welke boeien?
Wie is "hun"?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Goedzo Silly. Je geeft blijk boven Chaimea te staan. Liefde overwint haat en de waarheid is nou eenmaal sterker dan leugens.
dankje, maar toegeven aan haat en woede is geen kunst...

ik vind het dan ook jammer dat chaimae die uitlatingen soms wel doet...

chaimae.. ik heb thuis cd's vol met liedjes over christus die ik veel liever hoor :)

islam is geen geloof chaimae.. het is een code van leven. een code die achterhaald is. het is net zoiets als zeggen dat je spartaan bent, en dat als een religie zien.
het is een levenswijze. de koran heeft niets goddelijk. er staat precies in hoe je je dag in moet delen, maar niet hoe van die dag te houden.

het is ongelovelijk, maar je kunt overal het mooie van inzien, helaas niet wanneer je de koran volgt. dan ben je te druk met het behagen van allah.. je mist de boot dan gewoon.

Allah swt staat voor vrede en ik wens haar de vrede van Hem toe.
ik weet dat je dit goed bedoelt, maar zijn vrede voelt aan als onderdrukking. zijn vrede laat dingen toe waar ik nachtmerries van krijg. zo'n vrede hoef ik niet...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: ''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
Welke lasten en welke boeien?
Wie is "hun"?

Zij die Mohammed als profeet erkennen. De Moslims dus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: ''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
Welke lasten en welke boeien?
Wie is "hun"?

Zij die Mohammed als profeet erkennen. De Moslims dus.
Met van welke lasten en boeien bevrijdt hij hem. :?:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: ''En hij (de Profeet) bevrijdt hun van hun lasten en van de boeien die op hen rustten…''(Soerah Al-Â’raf 7 aya 157)
Welke lasten en welke boeien?
Wie is "hun"?

Zij die Mohammed als profeet erkennen. De Moslims dus.
Dus mijn beste Chaimae, je spreekt jezelf weer eens vreselijk tegen. Alleen moslims kunnen getroost worden? Daarnet nog de volkeren van het boek :roll: Open je ogen Chaimae, je hebt van jezelf wel door dat je fout zit.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het stuk staat erop. Het had enige voeten in de aarde :shock: maar dit is het geworden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/exmoslims/paul.html
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

nina schreef:Het stuk staat erop. Het had enige voeten in de aarde :shock: maar dit is het geworden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/exmoslims/paul.html

Thanks Nina, een stukje noeste arbeid! Het is gewoon een klein boekje! Dat heb je snel gedaan. Maar heet deze ex-moslim nu Khalil of Paul? Dat wordt me niet duidelijk uit het verhaal?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Polleke schreef:
nina schreef:Het stuk staat erop. Het had enige voeten in de aarde :shock: maar dit is het geworden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/exmoslims/paul.html

Thanks Nina, een stukje noeste arbeid! Het is gewoon een klein boekje! Dat heb je snel gedaan. Maar heet deze ex-moslim nu Khalil of Paul? Dat wordt me niet duidelijk uit het verhaal?
paul klinkt vele malen mooier !!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Polleke schreef:
nina schreef:Het stuk staat erop. Het had enige voeten in de aarde :shock: maar dit is het geworden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/exmoslims/paul.html
Thanks Nina, een stukje noeste arbeid! Het is gewoon een klein boekje! Dat heb je snel gedaan. Maar heet deze ex-moslim nu Khalil of Paul? Dat wordt me niet duidelijk uit het verhaal?
Ach ja, snel gedaan, laat ik het maar niet ontzenuwen. :)
Wat zijn naam betreft:

http://answering-islam.org/Dutch/g/hoei ... kennen.htm

Heeeeeelemaal naar beneden scrollen, daar staat 'UW PAUL', vandaar. :?
Dat filmpje kan ik dus echt niet bekijken, sorry. :( Ik moet grenzen trekken...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

paul klinkt vele malen mooier !!
Absoluut!
Ach ja, snel gedaan, laat ik het maar niet ontzenuwen.
Wat zijn naam betreft:

http://answering-islam.org/Dutch/g/hoei ... kennen.htm

Heeeeeelemaal naar beneden scrollen, daar staat 'UW PAUL', vandaar.
Dat filmpje kan ik dus echt niet bekijken, sorry. Ik moet grenzen trekken...
Dan laten we het maar zo staan. Khalil was waarschijnlijk zijn Arabische naam en Paul zijn christelijke.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Polleke schreef:
paul klinkt vele malen mooier !!
Absoluut!
Ach ja, snel gedaan, laat ik het maar niet ontzenuwen.
Wat zijn naam betreft:

http://answering-islam.org/Dutch/g/hoei ... kennen.htm

Heeeeeelemaal naar beneden scrollen, daar staat 'UW PAUL', vandaar.
Dat filmpje kan ik dus echt niet bekijken, sorry. Ik moet grenzen trekken...
Dan laten we het maar zo staan. Khalil was waarschijnlijk zijn Arabische naam en Paul zijn christelijke.
lieverd, ik denk het ook, zijn naam zal wel van de naam paulus afkomen of het is een pseudonaam.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Nadia

Bedankt - wat een ontroerend verhaal. Hier zit ik dan het is 02.30 uur (!!!) en kon niet ophouden het hele verhaal te lezen.

Chaimai. Heb je het hele verhaal gelezen of zit je vast in een Islam-automon reaktie en wil en durf je het daarom niet te lezen?
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Dan laten we het maar zo staan. Khalil was waarschijnlijk zijn Arabische naam en Paul zijn christelijke.

Dit klopt..
Paul is nu zijn naam.Hij heeft deze naam gekozen omdat hij vele overeenkomsten ziet tussen Paulus leven en zijn eigen leven..
Paulus(voorheen Saulus)was ook een man van oorlog.Maar werd een man van Liefde door de interventie van Jezus.Zo is Khalil nu Paul ook een man van liefde geworden Na de interventie en Genade Van Jezus.



ps;;op het einde van de Video die ik heb gepost staat dit uitgelegd
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ric0 schreef:
Dan laten we het maar zo staan. Khalil was waarschijnlijk zijn Arabische naam en Paul zijn christelijke.

Dit klopt..
Paul is nu zijn naam.Hij heeft deze naam gekozen omdat hij vele overeenkomsten ziet tussen Paulus leven en zijn eigen leven..
Paulus(voorheen Saulus)was ook een man van oorlog.Maar werd een man van Liefde door de interventie van Jezus.Zo is Khalil nu Paul ook een man van liefde geworden Na de interventie en Genade Van Jezus.

ps;;op het einde van de Video die ik heb gepost staat dit uitgelegd
ik heb de film gezien.
jammer dat hij niet meer details heeft gemeld zodat de film langer zou duren.
desondanks was het zeker de moeite waard...

nog bedabkt voor je link..

liefs nadia.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Nadia

Weet jij of dat verhaal van Paul ook in het engels bestaat?

Jij zou trouwens 'Trouw' moeten benaderen (dat kan per contact e-mail bij Trouw) en jouw verhaal vertellen over dat Marokkaans paspoort, de verplichte Arabisch(!!!!) Islamitische namen in Marokko, en hoe Berbernamen geschuuwd worden. Er is vast wel een journalist die jou wil interviewen.

Ken je Nahid Selim? Op 'Hoeiboei' forum denk ik veel dat jou zou interesseren.

vriendelijke groeten. :D
Plaats reactie