Regels waar de Moslims zich aan moeten houden.

Moderator: M

Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Jaa, Allah swt is namelijk barmhartig.
En dat baseer jij op.....
Daar mogen we blij om zijn, anders was er nog veel meer ellende in de wereld...
Integendeel! Als alle Moslims zich netjes aan de regels van de Islam zouden houden dan zal het een heel ander wereld zijn. Wereled zonder armoede, haat discriminatie en verkrachtingen.
Inderdaad een erg lachwekkende uitspraak Stropke :laugh1:
Kennelijk heeft allah chaimae zintuigen voor niets gegeven.

Een duidelijk bewijs dat onze Chaimae nog steeds niet in staat is om de islamitische doctrine waarin zij gevangen zit te doorprikken.

Dream on meisje...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Gelukkig is Allah barmhartig en zal ik toch naar de Hemel gaan insa'Allah!


''God is waarlijk vergevend en barmhartig.''


''Zeg: Als u Allah liefheeft, volgt mij dan en Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."

Er is trouwens nog een Soera die duidelijkt zegt dat de man en vrouw eerlijk zullen worden berechtigd. Er zal geen onrecht worden aangedaan. ieder zal eerlijk worden berechtigd op basis van zijn/haar daden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Dan horen dus alle Moslims volgens jou in een inrichting thuis.
Dat zitten ze al..., die inrichting heet "islam"...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Dan horen dus alle Moslims volgens jou in een inrichting thuis.
Dat zitten ze al..., die inrichting heet "islam"...


Jij bent gestoord!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

In de Hel stikt het van de Kafirs. Geef mij maar een plekje in de Hemel tussen mijn broeders en zusters.
kafirs zijn gezellige mensen hoor :D je gaat me nog missen joh...
Een traan laten vallen voor het vrezen van Allah Swt kan een hele oceaan van vuur doven.

Mooi hé!
Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen en er zal geen dood meer zijn. Van verdriet, rouw en pijn zal geen sprake meer zijn. -
openbaringen 21:4
zie je het verschil?

angst is geen basis van geloof... angs is een basis van fantasieen die je voor jezelf opbouwt

Hij wilt gewoon dat wij naar de Hemel gaan en wilt ons van de Hel behoeden.
ik wil ook dat we met zijn allen naar de hemel gaan, maar ik heb daar geen mohammed voor nodig die me voor elk klein dingetje een hel belooft.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef:Dan horen dus alle Moslims volgens jou in een inrichting thuis.
Dat zitten ze al..., die inrichting heet "islam"...


Jij bent gestoord!
Nee.
JIJ bent gestoord.
Vandaar dat ik jij in een inrichting wens met de hulp van een goede psycholoog.!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Gelukkig is Allah barmhartig en zal ik toch naar de Hemel gaan insa'Allah!
En m'n broer heeft ook een hijskraan. 8)

Zelden iemand meegemaakt die zichzelf zo kan bedonderen als Chaimae, zeldzaam gewoon...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae , heb je de hadith gelezen die Thomas je gegeven heeft?
Ik heb hem wat vergroot.
Heb je nog commentaar op deze hadith?
Het is een goeie hoor.
Van sahih Muslim.

Sahih Muslim

Book 019, Number 4292:

Íbn 'Aun deelde mee: Ik schreef naar Nafi' en vroeg hem of het nodig was om de ongelovigen eerst een uit te nodigen de islam te accepteren voor ze te vermoorden in het gevecht. Hij schreef als antwoord dat dit in de begintijd van de islam nodig was. De boodschapper van Allah hield een rooftocht onder de Banu Mustaliq zonder dat ze ervan wisten, en hun vee was water aan het drinken. Hij doodde degenen die vochtten en nam de anderen gevangen. Op die dag maakte hij ook Juwairiya bint al-Harith buit.
Nafi' zei dat deze traditie aan hem verteld was door Abdullah bin Omar, die zelf had deelgenomen aan de rooftocht.

De profeet trok geleidelijk verder. Hij maakte zich meester van de kudden die hij tegenkwam en veroverde fort na fort. Het eerste fort dat werd veroverd was Na'im. daarbij sneuvelde Mahmoed ibn Maslama, die een maalsteen naar zich toegegooid kreeg. Daarna viel Kamoes, het fort van de clan Aboe al-Hukaik. Daar maakte de profeet enige gevangenen, onder wie Safia bint Huyeyy ibn Aktab, die getrouwd was met Kinana ibn Rabie', en twee nichten van haar. Safia werd door de profeet uitgekozen voor hem zelf. Dihja de Kalbiet had gevraagd of hij Safia mocht hebben, maar toen de profeet haar voor zichzelf uitkoos, gaf hij Dihja de twee nichten. Alle andere gevangen uit Khaibar werden onder de moslims verdeeld.

Kinana ibn Rabie', die de schat van de stam Nadier bewaakte, werd bij de profeet gebracht. Deze vroeg waar die schat was, maar hij beweerde het niet te weten. Een jood wist te vertellen dat hij Kinana iedere ochtend bij een bepaalde ruine zag rondscharrelen. 'Weet je dat ik je ter dood laat brengen als wij de schat bij jou vinden?', zei de profeet, maar Kinana gaf geen krimp. De profeet liet graven bij de ruine, en een deel van de schat kwam inderdaad tevoorschijn. Maar over de rest weigerde Kinana iets te zeggen, en dus gaf de profeet Zoebair ibn Awwam opdracht hem te folteren tot hij het eruit kreeg. Zoebair stookte een vuurtje op zijn borst, tot hij op sterven na dood was; daarna gaf de profeet hem over aan Muhammad ibn Maslama, die hem zijn hoofd afsloeg om zijn broer Mahmoed te wreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Het gaat soms mijn bevattingsvermogen te boven .. dat mensen kunnen geloven in al die flauwe kloten van hemel en hel ....
terwijl alle feiten, wetenschap, ..... deze zaken tegenspreken ...
Hoe geïntoctrineerd kan men maar zijn ...... Ik krijg feitelijk medelijden ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat nu…..Nog geen antwoord van onze Chaimae ?
Misschien is ze niet op het forum, dat kan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze deze vraag niet wil beantwoorden.

Oooookeeeeeeeee.
Dan zal ik de hadith op Chaimae haar manier gaan beantwoorden.
Dat scheelt onze kleine meid weer wat tijd.

Spreekt onze Chaimae.

Uhhhh, nee die heb ik niet gelezen. Ik lees alleen Islamitische boeken en geschriften.
Chrsitenen zijn niet te vertrouwen, en ze proberen je van je geloof af te halen.
Effe kijken..Oh, het is een Hadith…
Zoals ik eens eerder gezegd hebt, Een traan laten vallen voor het vrezen van Allah Swt kan een hele oceaan van vuur doven.

Dat heeft Mohammed (vzmh) dus hier ook gedaan. Mohammed was lief, en deed niemand pijn.
Deze mensen hadden al het vee gestolen van de Moslims, want alles behoort toe aan Allah.
Mohammed stond in zijn recht om deze mensen te bevechten. Hadden ze maar naar Allah moeten luisteren.
Trouwens, ze hebben ook nog eens Mahmoed ibn Maslama gedood, die kreeg zomaar een maalsteen naar zich toegegooid.
Wat zouden jullie doen als je een maalsteen naar je hoofd toegegooid kreeg ?
En die andere man Kinana ibn Rabie' die had gewoon moeten zeggen waar de schat was. Ja toch? Alles behoort toe aan Allah, en ze hadden toch alles gestolen. Zo zeer doet het trouwens niet als ze een vuurtje op je borst stoken. Had tie maar een paracetamol moeten nemen.
Islam is vrede. Het zijn Moslims die verkeerde dingen doen.
Mohammed was een lieve man. Die doet nooit iemand pijn. Het was ook niet Mohammed die zijn hoofd afsloeg. Dat kan je lezen.
En goed van Muhammad ibn Maslama dat tie het hoofd van die man afsloeg. Hij had wel zijn broer dood gemaakt met een maalsteen.

Nou zie je wel dat ik het gelezen heb?
Mooi toch?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ariel schreef:Wat nu…..Nog geen antwoord van onze Chaimae ?
Misschien is ze niet op het forum, dat kan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze deze vraag niet wil beantwoorden.

Oooookeeeeeeeee.
Dan zal ik de hadith op Chaimae haar manier gaan beantwoorden.
Dat scheelt onze kleine meid weer wat tijd.

Spreekt onze Chaimae.

Uhhhh, nee die heb ik niet gelezen. Ik lees alleen Islamitische boeken en geschriften.
Chrsitenen zijn niet te vertrouwen, en ze proberen je van je geloof af te halen.
Effe kijken..Oh, het is een Hadith…
Zoals ik eens eerder gezegd hebt, Een traan laten vallen voor het vrezen van Allah Swt kan een hele oceaan van vuur doven.

Dat heeft Mohammed (vzmh) dus hier ook gedaan. Mohammed was lief, en deed niemand pijn.
Deze mensen hadden al het vee gestolen van de Moslims, want alles behoort toe aan Allah.
Mohammed stond in zijn recht om deze mensen te bevechten. Hadden ze maar naar Allah moeten luisteren.
Trouwens, ze hebben ook nog eens Mahmoed ibn Maslama gedood, die kreeg zomaar een maalsteen naar zich toegegooid.
Wat zouden jullie doen als je een maalsteen naar je hoofd toegegooid kreeg ?
En die andere man Kinana ibn Rabie' die had gewoon moeten zeggen waar de schat was. Ja toch? Alles behoort toe aan Allah, en ze hadden toch alles gestolen. Zo zeer doet het trouwens niet als ze een vuurtje op je borst stoken. Had tie maar een paracetamol moeten nemen.
Islam is vrede. Het zijn Moslims die verkeerde dingen doen.
Mohammed was een lieve man. Die doet nooit iemand pijn. Het was ook niet Mohammed die zijn hoofd afsloeg. Dat kan je lezen.
En goed van Muhammad ibn Maslama dat tie het hoofd van die man afsloeg. Hij had wel zijn broer dood gemaakt met een maalsteen.

Nou zie je wel dat ik het gelezen heb?
Mooi toch?
Ariel.......
Heb ik vandaag al gezegd dat je werkelijk onbetaalbaar bent.
Ik lig onder mijn bank van het lachen.
Je bent werkelijk briljant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met vr.gr.

Thomas.

PS Nu kijken of onze Chaimae nog de moeite wil nemen en de moed heeft om te antwoorden!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:oops:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Heel goed, Ariel.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ariel schreef::oops:
Lieve Ariel,

Dit was een COMPLIMENT....geen vermaning waar je je voor moet schamen.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Wat nu…..Nog geen antwoord van onze Chaimae ?
Misschien is ze niet op het forum, dat kan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze deze vraag niet wil beantwoorden.

Oooookeeeeeeeee.
Dan zal ik de hadith op Chaimae haar manier gaan beantwoorden.
Dat scheelt onze kleine meid weer wat tijd.

Spreekt onze Chaimae.

Uhhhh, nee die heb ik niet gelezen. Ik lees alleen Islamitische boeken en geschriften.
Chrsitenen zijn niet te vertrouwen, en ze proberen je van je geloof af te halen.
Effe kijken..Oh, het is een Hadith…
Zoals ik eens eerder gezegd hebt, Een traan laten vallen voor het vrezen van Allah Swt kan een hele oceaan van vuur doven.Dat heeft Mohammed (vzmh) dus hier ook gedaan. Mohammed was lief, en deed niemand pijn.
Deze mensen hadden al het vee gestolen van de Moslims, want alles behoort toe aan Allah.
Mohammed stond in zijn recht om deze mensen te bevechten. Hadden ze maar naar Allah moeten luisteren.
Trouwens, ze hebben ook nog eens Mahmoed ibn Maslama gedood, die kreeg zomaar een maalsteen naar zich toegegooid.
Wat zouden jullie doen als je een maalsteen naar je hoofd toegegooid kreeg ?
En die andere man Kinana ibn Rabie' die had gewoon moeten zeggen waar de schat was. Ja toch? Alles behoort toe aan Allah, en ze hadden toch alles gestolen. Zo zeer doet het trouwens niet als ze een vuurtje op je borst stoken. Had tie maar een paracetamol moeten nemen.
Islam is vrede. Het zijn Moslims die verkeerde dingen doen.
Mohammed was een lieve man. Die doet nooit iemand pijn. Het was ook niet Mohammed die zijn hoofd afsloeg. Dat kan je lezen.
En goed van Muhammad ibn Maslama dat tie het hoofd van die man afsloeg. Hij had wel zijn broer dood gemaakt met een maalsteen.

Nou zie je wel dat ik het gelezen heb?
Mooi toch?
Ik denk dat het niet verkeerd zal zijn om vele moslims naar Australie te sturen waneer daar enorme velden in vuur en vlam staan, dan mogen ze daar hun tranen laten vallen over die oceaan van vuur, Het vuurtje is dan zo gedoofd !!!

Dat scheelt een hoop geld voor Australie
Laatst gewijzigd door nadia op zo feb 11, 2007 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Haha, hoe wéét je toch dat zij zo zou reageren?? :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik kan niet zo goed tegen complimentjes lieve Thomas...
Ik werd er verlegen van.
Dank je wel hoor...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ilona schreef:Haha, hoe wéét je toch dat zij zo zou reageren?? :wink:
Ik ben toch paranormaal Ilona...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ariel schreef:
Ilona schreef:Haha, hoe wéét je toch dat zij zo zou reageren?? :wink:
Ik ben toch paranormaal Ilona...
ahaha je bent cool :D
Het gaat soms mijn bevattingsvermogen te boven .. dat mensen kunnen geloven in al die flauwe kloten van hemel en hel ....
terwijl alle feiten, wetenschap, ..... deze zaken tegenspreken ...
Hoe geïntoctrineerd kan men maar zijn ...... Ik krijg feitelijk medelijden ...
dankje voor je medelijden :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Prachtig Ariel! Afbeelding

Mooi voorbeeld hoe voorspelbaar geprogrameerde moslims zijn.
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Re: Regels waar de Moslims zich aan moeten houden.

Bericht door olafo »

Chaimae schreef:[Ik wil een hele lijst. Eens kijken waar de Moslims zich allemaal aan moeten houden.]


Hieronder volgt een aantal uitspraken van ayatollah Khomeini die door vele moslims als religieuze richtlijnen worden gezien.

Over de wijze van urineren en zich ontlasten

1. Bij het urineren of het zich ontlasten moet ieder zijn geslacht bedekken voor allen die geslachtsrijp zijn, zelfs voor zijn zuster en zijn moeder, alsook voor zwakzinnigen en voor kinderen die de jaren des onderscheids hebben bereikt. Maar echtgenoten behoeven het niet te doen.

2. Het is niet noodzakelijk het geslacht met een bepaald voorwerp te bedekken, met de hand is voldoende.

3. Bij het urineren of het zich ontlasten dient men zodanig neer te hurken, dat het gezicht niet naar Mekka is gewend of de rug naar Mekka gekeerd.

4. Men kan er niet mee volstaan het geslacht een andere richting te geven, terwijl het gezicht toch naar Mekka is gewend of de rug naar Mekka gekeerd; en het ontblote geslacht mag niet naar Mekka of in de tegengestelde richting zijn gewend.

5. Op vier plaatsen is het verboden te urineren of zich te ontlasten:
- in doodlopende straten, tenzij met toestemming van de aanwonenden;
- op de grond van iemand die daartoe geen toestemming heeft gegeven;
- in oorden van de eredienst, zoals bepaalde medreses (religieuze scholen, red.)
- op de graven van gelovigen, tenzij men ze wil beledigen.


10. Gedurende het uitwerpen mag men niet recht tegenover de zon of de maan neerhurken, tenzij men het geslacht bedekt. Wie zich wil ontlasten, moet voorts vermijden in de wind neer te hurken, of in het openbaar, voor de huisdeur of onder een vruchtdragende boom. Eten, dralen en de anus met de rechterhand wassen dienen tijdens het uitwerpen eveneens vermeden te worden. Het spreken tenslotte dient men eveneens achterwege te laten, tenzij men ertoe wordt gedwongen of men een gebed tot God richt.


14. Na het urineren moet eerst de anus, als deze met urine is verontreinigd, worden gewassen. Vervolgens moet men met de middelvinger van de linkerhand driemaal op het gedeelte tussen de anus en het ondereinde van de penis drukken; daarna moet men de duim op het bovenste gedeelte van de penis leggen en de wijsvinger op het onderste gedeelte, en de eikel driemaal naar de besnijdenisring trekken; en tenslotte driemaal op het uiteinde van de penis drukken.


Over de wijze van eten en drinken

9. Het vlees van paarden, muildieren en ezels wordt niet aanbevolen. Het vlees is volstrekt verboden indien het dier bij zijn leven seksueel is gebruikt door een man. In dat geval moet het dier de stad uit worden geleid en worden verkocht.

10. Als men geslachtelijke omgang heeft met een rund, een schaap of een kameel, worden hun urine en hun uitwerpselen onrein en kan hun melk niet meer worden genuttigd. Het dier moet zo snel mogelijk worden gedood en verbrand, terwijl ervoor moet worden gezorgd dat degene die het dier seksueel heeft gebruikt de eigenaar ervan schadeloos stelt.


Bron:De gestopte roker.nl



Dat vrouwen en zelfs zeer jonge meiskes volgens de islam er louter voor het genot van de man zijn, alsmede het misbruiken van geiten, was reeds bekend, maar een islamiet mag zich dus ook al vergrijpen aan paarden, muildieren, ezels, runderen, schapen en kamelen.


Ik kom niet meer bij.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef: Dat zitten ze al..., die inrichting heet "islam"...


Jij bent gestoord!
Nee.
JIJ bent gestoord.
Vandaar dat ik jij in een inrichting wens met de hulp van een goede psycholoog.!!!!!


Goh dat heb ik eerder gehoord hoor. Wie was het nou? Och ja school, die raadde me ook al een psychiater aan. :idea:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel het is erg makkelijk om Hadiths te plaatsen zonder een uitleg daarbij. El hadiht hoor je namelijk met en uitleg te lezen. Je moet dingen dus niet uit hun context rukken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Ariel het is erg makkelijk om Hadiths te plaatsen zonder een uitleg daarbij. El hadiht hoor je namelijk met en uitleg te lezen. Je moet dingen dus niet uit hun context rukken.
Nou meisje.
Jij bent onze expert. Onze Moslima.
Vertel het ons maar.
Ik zie wat ik lees. Het was duidelijke taal volgens mij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

hou op chaimae...

je verlaagt je zelf.. ik vind het bijna sneu om het zo te moeten zien...

ik vond de onderzoekende en de vragende chaimae veel leuker en boeiender dan de chaimae die weet dat ze fout zit en toch dogmatisch door gaat...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie