Vraagje aan Chaimae

Moderator: M

Plaats reactie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Vraagje aan Chaimae

Bericht door Monique »

Chaimae: Het is niet verplicht je aan te houden. Allah swt heeft ze alleen opgelegd en verplicht gesteld. Wil je aan zijn wensen voldoen moet je je eraan houden. Nogmaals het is niet verplicht. Een mens hoeft zich er niet aan te houden, maar dan moet hij/zij niet klagen na zijn dood.

Immers de schuld lag dan bij hem/haar.
Chaimae, volgens jou is bovenstaand geen dwang. Bovenstaand is volgens jou "vrije wil".
In de islam bestaat geen dwang (volgens moslims).
Bovenstaande quote wordt in de niet-islamitische wereld gezien als "dwang" of "chantage"... in ieder geval niet als "vrije wil".

Zoals je gezien hebt hebben moslims en kafir verschillende opvattingen over wat "dwang" en "vrije wil" is.

Beste Chaimae, ik wil nu graag van jou horen wat in de islam gezien wordt als "dwang" ?
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is niet verplicht je aan te houden. De meester heeft ze alleen opgelegd en verplicht gesteld. Wil je, je aan zijn wensen voldoen moet je, je eraan houden. Nogmaals het is niet verplicht. Geen mens hoeft zich eraan te houden. Maar dan moet je niet klagen als de meester je straft.


Perfecte masochistische redenering.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae?
Weet je het al of moet je eerst iemand vragen ?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae... weet je de betekenis al van "dwang" en "vrije wil".?

Wanneer je alleen al het verschil weet te zeggen is dat ook goed hoor.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dwang is iets wat je moet. In de Islam moet niks, alles mag. Er is dus geen sprake van ''dwang'' in de Islam. Genoeg Moslims die zich niet aan alle regels van de Islam houden, maar dat is ook onmogelijk. Gelukkig is Allah barmhartig en vergeeft hij alle zonden.

Nogmaals er is geen dwang in de Islam. Niemand die me zegt aan de regels van de Islam te houden. Als ik nu alcohol wil drinken dan doe ik dat lekker, maar dan moeten jullie straks niet klagen in het Hiernamaals. Maar ach daar geloof jij toch niet in hé.

Ik sluit af met een erg mooie aya uit een Soera. Weet alleen niet meer welke Soera.

''Zeg, o mijn dienaren die al hun bronnen verspild hebben. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is vergevingsgezinde, de erbarmer.

Toen Oemar aan Abdoellah in=bn masjoed vroeg welke Soera ht meeste hoop geeft antwoordde hij dus met die Soera. Het is dus de Soera die het meeste hoop aan de Moslims geeft.

Sadaq Allah ou adiem!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dwang is iets wat je moet. In de Islam moet niks, alles mag. Er is dus geen sprake van ''dwang'' in de Islam. Genoeg Moslims die zich niet aan alle regels van de Islam houden, maar dat is ook onmogelijk. Gelukkig is Allah barmhartig en vergeeft hij alle zonden.

Nogmaals er is geen dwang in de Islam. Niemand die me zegt aan de regels van de Islam te houden. Als ik nu alcohol wil drinken dan doe ik dat lekker, maar dan moeten jullie straks niet klagen in het Hiernamaals. Maar ach daar geloof jij toch niet in hé.

Ik sluit af met een erg mooie aya uit een Soera. Weet alleen niet meer welke Soera.

''Zeg, o mijn dienaren die al hun bronnen verspild hebben. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is vergevingsgezinde, de erbarmer.

Toen Oemar aan Abdoellah in=bn masjoed vroeg welke Soera ht meeste hoop geeft antwoordde hij dus met die Soera. Het is dus de Soera die het meeste hoop aan de Moslims geeft.

Sadaq Allah ou adiem!
Ach, Lieve Chaimae,

In Islam mag inderdaad alles, gewoon alles wordt vergeven, je hoeft Allah maar te vragen om een moord of zo te vergeven en een gecko in één keer dood slagen op een feestdag = 70 x 10 goede daden of zo.

Behalve eerlijk zijn, want je moet geloven. Anders ben je dom en blind.

En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben deze soera nog nooit tegen gekomen in de Koran.

Deze zin komt uit een verhaaltje dat over Mohammed is geschreven, en heeft verder dus geen waarde.
Ik kan ook mooie dingen over jou gaan schrijven, over prachtige dingen die jij gezegd of gedaan zou hebben, maar als jij deze dingen niet gezegd of gedaan hebt , dan hebben mijn woorden over jou ook geen waarde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ach, Lieve Chaimae,

In Islam mag inderdaad alles, gewoon alles wordt vergeven, je hoeft Allah maar te vragen om een moord of zo te vergeven en een gecko in één keer dood slagen op een feestdag = 70 x 10 goede daden of zo.

Behalve eerlijk zijn, want je moet geloven. Anders ben je dom en blind.

En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?

mvg,
Ketter
Natuurlijk moet je er oprecht spijt van hebben en er berouw voor tonen. Het moet ook echt uit je hart komen, immers Allah swt weet wat er in de harten schuilt.

Je moet niet geloven. Je moet niks, je mag.
Groot verschil tussen mogen en moeten he.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Ik ben deze soera nog nooit tegen gekomen in de Koran.

Deze zin komt uit een verhaaltje dat over Mohammed is geschreven, en heeft verder dus geen waarde.
Ik kan ook mooie dingen over jou gaan schrijven, over prachtige dingen die jij gezegd of gedaan zou hebben, maar als jij deze dingen niet gezegd of gedaan hebt , dan hebben mijn woorden over jou ook geen waarde.
Het is een stukje uit de Qu'ran. Oemar vroeg hem '' welke gedeelte van de Qu'ran geeft het meest hoop''

Ik zal eens opzoeken welke Soera het is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ach, Lieve Chaimae,

In Islam mag inderdaad alles, gewoon alles wordt vergeven, je hoeft Allah maar te vragen om een moord of zo te vergeven en een gecko in één keer dood slagen op een feestdag = 70 x 10 goede daden of zo.

Behalve eerlijk zijn, want je moet geloven. Anders ben je dom en blind.

En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?

mvg,
Ketter
Natuurlijk moet je er oprecht spijt van hebben en er berouw voor tonen. Het moet ook echt uit je hart komen, immers Allah swt weet wat er in de harten schuilt.

Je moet niet geloven. Je moet niks, je mag.
Groot verschil tussen mogen en moeten he.
Neen, als ik zeg: je mag dit en dat, maar nadien sla ik je dood, is dat dan DWANG of VRIJHEID.

En bovendien, denk je Chaimae, dat Ketter eerlijk is? En zo ja, moet Ketter daarvoor gestraft worden?

En je ontwijkt nog een vraag: "En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?"

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Neen, als ik zeg: je mag dit en dat, maar nadien sla ik je dood, is dat dan DWANG of VRIJHEID.
Je vergelijkt appels met peren. Dat is dan een straf uitgevoerd door de mens, alleen God mag een leven nemen. Sat is dan een straf op aarde. Allah swt die straft niet hier op aarde.

En bovendien, denk je Chaimae, dat Ketter eerlijk is? En zo ja, moet Ketter daarvoor gestraft worden?
Jaa Ketter is eerlijk.. maar geen Moslim.
En je ontwijkt nog een vraag: "En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?"

Er is inderdaad niks onmenselijker dan de Hel. Het is een erg iets.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dat is dan een straf uitgevoerd door de mens, alleen God mag een leven nemen.
In de Moderne Wereld zijn het de mensen die de straf uitvoeren.
In de Moslimterritoria ligt dat anders. Als een Moslim een mens straft met de dood, is het Allah die het moordtuig lijdt. want als deze straf niet gewild zou zijn door Allah, zou het wapen zijn doel midden. Het is in zulk geval nooit de Moslim die doodt, enkel Allah die de Moslim gebruikt als werktuig.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Neen, als ik zeg: je mag dit en dat, maar nadien sla ik je dood, is dat dan DWANG of VRIJHEID.
Je vergelijkt appels met peren. Dat is dan een straf uitgevoerd door de mens, alleen God mag een leven nemen. Sat is dan een straf op aarde. Allah swt die straft niet hier op aarde.
Wil God in ons leven DWANG of VRIJHEID, wetende dat hij dreigt met de hel?
Chaimae schreef:
En bovendien, denk je Chaimae, dat Ketter eerlijk is? En zo ja, moet Ketter daarvoor gestraft worden?
Jaa Ketter is eerlijk.. maar geen Moslim.
Dus, zeg maar wat je wil zeggen: Ketter moet voor zijn eerlijke mening ... naar de hel of niet?
Chaimae schreef:
En je ontwijkt nog een vraag: "En de hel. Vertel me 's, kun je nog iets méér kwaadaardig verzinnen dan iemand voor eeuwig in vuur te verbranden en hem water te ontzeggen? Is er nog iets onmenselijker?"

Er is inderdaad niks onmenselijker dan de Hel. Het is een erg iets.
Kun je nog iets kwaadaardigers verzinnen dan iemand de hel toewensen?

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Kun je nog iets kwaadaardigers verzinnen dan iemand de hel toewensen?
ik denk niet dat chaimae je de hel toe wenst ketter :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Silly schreef:
Kun je nog iets kwaadaardigers verzinnen dan iemand de hel toewensen?
ik denk niet dat chaimae je de hel toe wenst ketter :)
Neen, Silly, dat weet ik, maar ze moet weten wat Islam inhoudt.

En ze moet weten wat hel betekent, het is niet iets waar een goede God zelfs aan zou kunnen denken. Enkel manipulatieve mensen kunnen zoiets verzinnen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Dwang is iets wat je moet. In de Islam moet niks, alles mag.
Oh? Ik kan dus moslim worden en tevens mijn manier van leven behouden zonder straf?
Er is dus geen sprake van ''dwang'' in de Islam. Genoeg Moslims die zich niet aan alle regels van de Islam houden, maar dat is ook onmogelijk. Gelukkig is Allah barmhartig en vergeeft hij alle zonden.
Ok... waar zijn die hel en paradijs dan voor?
Het paradijs is toch de belononmg voor moslims die zich aan de regels houden en de hel is toch de straf voor diegenen die zich niet aan die (vrijwillige) regels houden?
Nogmaals er is geen dwang in de Islam. Niemand die me zegt aan de regels van de Islam te houden. Als ik nu alcohol wil drinken dan doe ik dat lekker, maar dan moeten jullie straks niet klagen in het Hiernamaals. Maar ach daar geloof jij toch niet in hé.
Chaimae, bekijk nog eens goed wat je hier zegt.
Eerst zeg je dat er geen dwang is om de regels te volgen en tegelijk zeg je dat je gestraft wordt als je die regels niet volgt.
Dit kan niet he?
Wat is het? OF je hoeft je niet aan de regels te houden = geen dwang= geen straf.
OF... je moet je wel aan de regels houden = dwang = straf.

Dwang = wanneer je iets niet/wel doet je door een ander gestraft wordt.
vrijwillig = er volgt geen straf van een ander op je daden.

Zoals je ziet IS de islam DWANG. Er worden alleen maar straffen uitgedeeld wanneer je je niet aan de regels houdt... zelfs 2 x... moslims worden 2x gestraft voor hetzelfde vergrijp: 1 x nu en eeuwigdurend in het hiernamaals.

Leg mij nu eens uit hoe het komt dat jij de regels van de islam NIET als dwang ziet?
Je bent verdomme zelf als de dood voor de straf wanneer je de regels niet opvolgt.

dwang (de ~ (m.), ~en)
1 machtsuitoefening waardoor men iem. tot iets dwingt of waardoor men tot iets gedwongen wordt => coërcitie, compulsie, pressie

''Zeg, o mijn dienaren die al hun bronnen verspild hebben. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is vergevingsgezinde, de erbarmer.
Ik lees hier dat de hel niet bestaat?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Neen, als ik zeg: je mag dit en dat, maar nadien sla ik je dood, is dat dan DWANG of VRIJHEID.
Je vergelijkt appels met peren. Dat is dan een straf uitgevoerd door de mens, alleen God mag een leven nemen. Sat is dan een straf op aarde. Allah swt die straft niet hier op aarde.
Huh?
Bedoel je :
1 Pietje verbiedt Jantje om alcohol te dringen op straffe van een jarenlang afbranden van de huid. = dwang

2. Allah verbiedt Jantje om alcohol te drinken op straffe van een eeuwigdurend afbrandend van de huid = vrije wil?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie