Regels waar de Moslims zich aan moeten houden.

Moderator: M

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Gaat het inmiddels weer wat beter Lodewijk?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wij hier in de kliniek staan op een punt een pseudo-moslima te verwelkomen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Roelof schreef:Ik ben bang dat Chaimae niets van ons aanneemt, ze is immers geprogrammeerd om niet-moslims niet te vertrouwen...
Als zij slim wil zijn en blijven dan laat ze in dit geval de hele islam naast haar liggen en laat zij dat als een privezaak.
geestelijk gezond zijn komt niet zomaar, tenzij je gezond groeit en ouders hebt die je daarin kunnen leiden maar die hebben de meeste marokkanen niet wat ik hun niet kwalijk kan nemen want in marokko kennen ze dat pas.

chaimae zou ook naar psygologen kunnen luisteren zoals phil op rtl 4/5 of naar psygologen op de arabische zenders die NIET over de islam praten maar over het geestelijk welzijn.

het beste zou zijn gewoon hier naar een psygoloog gaan en als die niet bevalt of zij heeft het gevoel niet begrepen te worden doorgaan met zoeken totdat je de juiste psygoloog hebt gevonden.
de meeste psygologen hier hebben geen weet van een "bicultureel" leven en dat is in haar geval wel belangerijk.

ik ben niet gek dus ik hoop dat ze een keertje wilt luisteren, opdat het goed zal gaan met haar.
liefde voor de medemens heet zoiets en zij denkt dat mensen die haar raad geven om naar een psygoloog te gaan het niet goed bedoelen enof dat zij haar beledigen, daar zit de knelpunt heb ik het idee.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik ben ook vrij eigenwijs en dat is prima als je maar niet al te eigenwijs bent want dan neem je niets van een ander aan en dat is niet goed, jij kunt namelijk nooit alles weten, jij en ieder ander heeft altijd hulp nodig, dat kan zijn van een psygoloog, dat kan zijn vanuit een boek die er voldoende zijn etc etc etc.

jij hebt kans gek te worden als jij er op een gegeven moment in je eentje er niet meer uitkomt..."je wordt dan het spoor bijster en wie weet wat er dan met je gebeurd", het kan zelfs zo zijn dat je het leven niet meer ziet zitten...jezelf verhelpen is een hele zware taak en dan zul je toch echt je eigenwijs zijn opzij moeten zetten want anders gaat het ooit fout of je raakt verstikt.

lees jij weleens boeken? "feelgood boeken" of iets dergelijks.
Ik leer met de dag en neem ook wel dingen van andere aan, maar dat met moeite. Ben een beetje te eigenwijs naar mijn inzien. Denk niet dat ik gek word hoor, ik geniet van het leven en het woordje ''gek'' past niet bij me. Ik lees alleen eens kijken, erg veel Islamitische boeken, immers kennis vergaren is verplicht. Enkele Soera's en 7adiets die 't aantonen:

Allah wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren’ [Surah 35 : Ayah 28)

Anas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.’ [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

Nou en verder lees ik dus Romans en schoolboeken. Dat was het.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Als zij slim wil zijn en blijven dan laat ze in dit geval de hele islam naast haar liggen en laat zij dat als een privezaak.
geestelijk gezond zijn komt niet zomaar, tenzij je gezond groeit en ouders hebt die je daarin kunnen leiden maar die hebben de meeste marokkanen niet wat ik hun niet kwalijk kan nemen want in marokko kennen ze dat pas.
De Islam is mijn geloof die ik never nooit zal opgeven. Zelfs al zouden ze het dwingen dan nog zal ik het niet opgeven! Mijn geloof is mijn leven. ''Islam dienie.''


chaimae zou ook naar psygologen kunnen luisteren zoals phil op rtl 4/5 of naar psygologen op de arabische zenders die NIET over de islam praten maar over het geestelijk welzijn.
Ik kijk best wel vaak naar Dr.Phill en Oprah. Da's altijd een emotionele moment, zakdoekjes en chocolade erbij en dan heerlijk op de bank liggen kijken.
het beste zou zijn gewoon hier naar een psygoloog gaan en als die niet bevalt of zij heeft het gevoel niet begrepen te worden doorgaan met zoeken totdat je de juiste psygoloog hebt gevonden.
de meeste psygologen hier hebben geen weet van een "bicultureel" leven en dat is in haar geval wel belangerijk.
Nee ik wil niet naar zo'n pshycholoog.
ik ben niet gek dus ik hoop dat ze een keertje wilt luisteren, opdat het goed zal gaan met haar.
liefde voor de medemens heet zoiets en zij denkt dat mensen die haar raad geven om naar een psygoloog te gaan het niet goed bedoelen enof dat zij haar beledigen, daar zit de knelpunt heb ik het idee.
Nou geloof mij, die twee mensen bedoelden het niet goed. Eeerst hebben ze gemene dingen in mijn gezicht over de Islam en vervolgens hebben ze me opgesoten in een kamer op school totdat ik iets zou zeggen. ik heb daar zitten schreeuwen en huilen totdat ze me eruit hebben gelaten na een uur. Je wilt niet weten wat die twee mensen gedaan hebben. maar ze hebben spijt, altijd als ik ze op school zie doe ik mijn haar zo naar achter en loop ik heel overdreven en arrogant weg en als ze me begroeten dank kijk ik ze arrogant aan en loop ik weg. Dat zal ze leren!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:"kennis vergaren is verplicht."
Weer zo'n verplichting..., je mag zeker alleen kennis opdoen over de islam, want de kennis die men je hier probeert bij te brengen daar steek jij volledig je kop voor in de grond.
Allah wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren’ [Surah 35 : Ayah 28)
Leg eens uit waarom een zogenaamde 'liefdevolle god' van zijn aanhangers verwacht dat ze hem vrezen Chaimae...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:De Islam is mijn geloof die ik never nooit zal opgeven. Zelfs al zouden ze het dwingen dan nog zal ik het niet opgeven! Mijn geloof is mijn leven. ''Islam dienie.''
Je wordt al gedwongen meisje...
Nee ik wil niet naar zo'n pshycholoog.
Tuurlijk niet, je kunt jezelf beter laten indoctrineren door de hersenspinsels van een middeleeuwse pedofiele tiran...
"Eeerst hebben ze gemene dingen in mijn gezicht over de Islam"
De islam zegt ook gemene dingen over andersdenkende, waarom vind je de islam dan niet gemeen?
vervolgens hebben ze me opgesoten in een kamer op school totdat ik iets zou zeggen.
De islam zegt dat je mensen mag vermoorden, dat vind jij gek genoeg wel 'normaal'...
ik heb daar zitten schreeuwen en huilen totdat ze me eruit hebben gelaten na een uur. Je wilt niet weten wat die twee mensen gedaan hebben.
Je zou eens moeten kijken wat jouw geloofsgenoten allemaal in opdracht van allah doen...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

nadia schreef:
Roelof schreef:Ik ben bang dat Chaimae niets van ons aanneemt, ze is immers geprogrammeerd om niet-moslims niet te vertrouwen...
Als zij slim wil zijn en blijven dan laat ze in dit geval de hele islam naast haar liggen en laat zij dat als een privezaak.
Daar heeft Chaimae de (wils)kracht niet voor Nadia, Chaimae zegt dat ze niet vrij en zelfstandig kan leven, en dat zij afhankelijk is van geestelijke leiding.
Deze onderdanige houding geeft duidelijk aan dat de islam haar nog steeds volledig in zijn macht heeft.
het beste zou zijn gewoon hier naar een psygoloog gaan en als die niet bevalt of zij heeft het gevoel niet begrepen te worden doorgaan met zoeken totdat je de juiste psygoloog hebt gevonden.
de meeste psygologen hier hebben geen weet van een "bicultureel" leven en dat is in haar geval wel belangerijk.
ik spreek uit ervaring en ik heb wel tig psygologen/therapieen gehad.
Dat wil ze niet Nadia, ze heeft niet eens door dat ze een probleem heeft, de islam heeft haar goed geprogrammeerd...
ik ben niet gek dus ik hoop dat ze een keertje wilt luisteren, opdat het goed zal gaan met haar.
liefde voor de medemens heet zoiets en zij denkt dat mensen die haar raad geven om naar een psygoloog te gaan het niet goed bedoelen enof dat zij haar beledigen, daar zit de knelpunt heb ik het idee.
Ben ik volledig met je eens, maar zoals ik al zei heeft de islam haar nog steeds in zijn greep.

Chaimae denkt nog steeds niet als Chaimae, maar zoals de islam haar voorschrijft hoe zij moet denken...
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ben je bezig om de islam belachelijk te maken Chaimae?
Nou dat lukt je dan aardig.

Vergeet niet om te melden met wat voor voet een moslim de wc in moet stappen.

Ik vond alleen dat van die slang grappig. Mijn buik doet echt zeer van het lachen.

Je moet altijd de WC met de linkervoet betreden. dat heb ik mezelf aangeleerd en nu gaat het vanzelf. Als je de WC verlaat dan doe je dat met de rechtervoet.

Trouwens als je de WC binnenstapt dan moet je ook wat zeggen.
Bij het binnentreden zegt men: Allahoemma innie a3oedzoebika mina al ghoebti wa alghabaie
En bij het buitentreden zegt men : ghoefranaka.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ben je bezig om de islam belachelijk te maken Chaimae?
Nou dat lukt je dan aardig.

Vergeet niet om te melden met wat voor voet een moslim de wc in moet stappen.

Ik vond alleen dat van die slang grappig. Mijn buik doet echt zeer van het lachen.

Je moet altijd de WC met de linkervoet betreden. dat heb ik mezelf aangeleerd en nu gaat het vanzelf. Als je de WC verlaat dan doe je dat met de rechtervoet.

Trouwens als je de WC binnenstapt dan moet je ook wat zeggen.
Bij het binnentreden zegt men: Allahoemma innie a3oedzoebika mina al ghoebti wa alghabaie
En bij het buitentreden zegt men : ghoefranaka.
:shock:
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

momo schreef:
Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ben je bezig om de islam belachelijk te maken Chaimae?
Nou dat lukt je dan aardig.
Vergeet niet om te melden met wat voor voet een moslim de wc in moet stappen.
Ik vond alleen dat van die slang grappig. Mijn buik doet echt zeer van het lachen.
Je moet altijd de WC met de linkervoet betreden. dat heb ik mezelf aangeleerd en nu gaat het vanzelf. Als je de WC verlaat dan doe je dat met de rechtervoet.
Trouwens als je de WC binnenstapt dan moet je ook wat zeggen.
Bij het binnentreden zegt men: Allahoemma innie a3oedzoebika mina al ghoebti wa alghabaie
En bij het buitentreden zegt men : ghoefranaka.
En dat zouden mensen die moslim zijn geworden, maar die niet het arabisch als moedertaal hebben, maar een andere taal, zoals het indonesisch of nederlands, ook zo moeten zeggen?

Voor mij weer het bewijs, dat er maar van alles moet worden uitgekraamd in het arabisch en waarom? Dat maakt niet uit, het moet, dus doe het maar. Islam voor dummies.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Bij het binnentreden zegt men: Allahoemma innie a3oedzoebika mina al ghoebti wa alghabaie
En bij het buitentreden zegt men : ghoefranaka.
\


Dzajaku Ghairan. ik dacht altijd dat je de WC met ''Ahoedibillahi mina shaijtanie rajiem'' moest betreden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Chaimae schreef:
Bij het binnentreden zegt men: Allahoemma innie a3oedzoebika mina al ghoebti wa alghabaie
En bij het buitentreden zegt men : ghoefranaka.
\


Dzajaku Ghairan. ik dacht altijd dat je de WC met ''Ahoedibillahi mina shaijtanie rajiem'' moest betreden.
Graag gedaan, we moeten namelijk van elkaar leren. :o
allah oe akbar
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Inderdaad. Wij moeten van mekaar leren en mekaar helpen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Hulp vind je niet bij elkaar, maar bij psychologen, of in het ergste geval; psychiaters.. :lol:

Haha, ik moet er niet aan denken steeds een vers op te zeggen als ik naar het toilet moet. En als je nou heel nodig moet? Moet je het dan maar in je broek/burqa doen omdat je je vers nog niet helemaal hebt opgezegd? :roll:
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:Inderdaad. Wij moeten van mekaar leren en mekaar helpen.
Kan jij dan mijn billen afvegen?

choukran
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

habibti schreef:
Chaimae schreef:Inderdaad. Wij moeten van mekaar leren en mekaar helpen.
Kan jij dan mijn billen afvegen?

choukran
.
Laatst gewijzigd door Chaimae op do feb 15, 2007 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Was dat nou nodig, habibti?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Linda Danvers.......
Ja,dat vond ik nodig, want ik weet niet wat dat arabisch betekent.

Ik dacht dat er vertaling bij zou moeten!

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

ik moet er ook niks van hebben dat mensen ineens talen gaan gebruiken die het merendeel hier niet snap zonder ondertiteling.

Daarom hoef je zelf nog niet grof te worden.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Hahaha,
Weet je , het was als grapje bedoelt,want ik dacht dat het om een grapje ging.
Het ging om de wc,vandaar.

Maar goed,excuses.Ik wil niet grof overkomen.

Denk trouwens dat Chaimae niet neinteresseerd is om mij te helpen na de stoelgang.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Inderdaad. Wij moeten van mekaar leren en mekaar helpen.
En met die "WIJ" bedoel je moslims?

Ik heb je namelijk nog niets van 'anderen' zien leren, terwijl die mensen jouw toch ook graag willen helpen...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Omdat je zo kinderachtig tegen me deed Habibiti ga ik mijn OT niet voor je vertalen. Vraag je Algerijnse vriendje maar ofzo.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

En met die "WIJ" bedoel je moslims?

Ik heb je namelijk nog niets van 'anderen' zien leren, terwijl die mensen jouw toch ook graag willen helpen...
Jaa met ''wij'' nedoel ik de Moslims. Aaangezien de Moslim elkaar moeten helpen en van elkaar kunnen leren.
“Helpt elkander in het verrichten van het goede en godsvrucht. En helpt elkander niet in het verrichten van de zonde en agressie.” (Soerat al-Maa’idah: 2)
PS: Jaa ik leer ook wel dingen van niet-Moslims.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
fight4freedom
Berichten: 18
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 3:56 pm
Locatie: Berlaar

Bericht door fight4freedom »

Chaimae schreef:
En met die "WIJ" bedoel je moslims?

Ik heb je namelijk nog niets van 'anderen' zien leren, terwijl die mensen jouw toch ook graag willen helpen...
Jaa met ''wij'' nedoel ik de Moslims. Aaangezien de Moslim elkaar moeten helpen en van elkaar kunnen leren.
“Helpt elkander in het verrichten van het goede en godsvrucht. En helpt elkander niet in het verrichten van de zonde en agressie.” (Soerat al-Maa’idah: 2)
PS: Jaa ik leer ook wel dingen van niet-Moslims.
Seg Chaimae...hoeveel moet jij eigenlijk kosten? Heb wel zin in zo een volgzaam schaapje als jij :wink:
Met zijn platte land, mijn Vlaanderenland
Mijn platte land, mijn Vlaanderenland
Plaats reactie