forums.marokko.nl

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

forums.marokko.nl

Bericht door nadia »

deze topic mag gaan over alle in en outs rondom de sfeer van marokko.forum.. en gelijke forums.

Waarom?

Opdat we van ze leren.
nou ja, leren is een groot woord maar dan zien we wel hoe vele daar denken...

Het zijn een soms een stelletje kinderen vol haat, jaloezie en nog veel meer.
ik snap niet waar het heen moet gaan met die lui, gelukkig zitten er ook nog verstandige bij die forum anders was het helaam zielig gesteld met ze.

veel leesplezier.
Laatst gewijzigd door nadia op do feb 15, 2007 1:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

immanuel schreef:

Zijn moslims in dat paradijs zichzelf nog, of ondergaan ze bij binnentreding een radicale gedaante verwisseling? Als ik zie hoeveel moslims op dit forum geweld onderschrijven en toejuichen.
Als ik lees hoevelen hopen dat Iran een atoomwapen zal produceren en dat zal gebruiken tegen Israël, dan vraag ik mij af of die moslims in dat paradijs wel zo gelukkig zullen zijn.
===
next schreef:

een ding wat zeker is: Moslims zijn niet bang voor de dood, ik heb het over moslims met intentie en goede moslims. want ze weten wat hun bestemming is,

zoals ze zeggen elke begin kent een eind.
===

farghia schreef:

MOSLIMS zijn niet bang voor de dood en er zijn al zoveel moslims terugekomen van de dood en zodoende weten de moslims die zo denken zeker te weten dat ze de HEMEL zullen gaan zien....

het is gewoon te zielig voor woorden dat mensen TOCH NIET BANG ZIJN VOOR DE DOOD dus dan KILLEN ZE ER GEWOON OP LOS, WHO CARES.

ongelovelijke imbecielen zijn het die ZO denken dat zij dan ook nog eens de HERO kunnen gaan uithangen en daar bedoel ik jou niet mee rijmaren.

http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 440&page=2
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Welke hete onderwerpen? Probeer net te kijken op http://forums.marokko.nl/forumdisplay.php?f=47
maar server is momenteel te druk. Onderwerpen zoals "vingeren en huwelijksnacht", gevoelens voor meiden en hoe hou je het schoon bij het harsen, lijken me razend interessant.

:wink:

Normaal kijk ik nooit op marokko.nl, alleen kom ik er heel soms, via Google, als ik bepaalde onderwerpen probeer te zoeken.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Had mijn post getypt terwijl jij post 2 typte, Nadia. Nu begrijp ik welke hete onderwerpen. Inderdaad te gek voor woorden. Weet niet of ik daar meteen wil gaan kijken bij die gekken, want is slecht voor mijn bloeddruk!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

uitspraak van AbouTaleb: marok. jongens mogen niet klagen over discriminatie

--------------------------------------------------------------------------------

op BNR NIEUWS radio zei hij nog letterlijk: "marokkaanse jongeren moeten niet klagen over discriminatie bij het werk zoeken "

plus

"reden van afwijzing kan zijn laag opgeleid"


en nu wordt hij op zijn wenken bediend door zijn eigen partij.

te laag niveau voor een minister. maar het ministerschap is een standup comedian als pissterk..pardon plassterk wel waard....

AUB Abou Taleb.... op je kin....

==========================

reactie's volgen hieronder:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1314068

1
wat een nerd is dat zeg...
die gast heeft alleen mar een baan door kontjes te likken van de kafirs.. jah dan hoef je idd niet opgeleid te worden en wordt er alleen gekeken naar hoe GOED JE KAN KONTENLIKKEN!
die gast zou verboden moeten worden!

2
In 2006 was de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen 15,5 procent. Dus zo'n 85 procent vind wel werk ??!?!?
Zou het niet kunnen zijn dat zo'n 15,5 procent géén of geen afgeronde opleiding heeft ? Of een verkeerde sollicitatiehouding heeft?
Als 85 procent wel werk heeft wie worden er dan gediscrimineerd ?

3
Marokkaanse 14 jarige jongetjes die niet aangenomen worden bij de Appie.
Abou wou ff nutteloos gelul vermelden.

4
hij timmert voort aan zijn carriere en met hirchi ali als voorbeeld weet hij wat hij daarvoor moet doen!

5
ik durf op te wedden dat heel veel mensen hier op het forum op hem hebben gestemd. waarom vraag ik me soms wel af ! wat hij heeft hij tot nu toe betekent voor de gemeenschap waar hij uit voortgekomen is ?

6
En verder heeft deze Aboutaleb gelijk als hij aangeeft dat de slachtofferrol eens losgelaten moet worden door Marokkaanse jongeren.

7
Uitgen**kte Hirchi Ali, uitgedroogd uit Somalische woestijn naar Hollanda. Jaren lang maar aankondigen hoe vrrreeeeeselijk ze niet werd behandeld in de naam van ALLAH en alle moslims onder 1 kam scheren.

Grappig hé
Kontenlikker Abou vers uit de bergen naar Hollanda. Jaren lang hoop gelul verkopen hoeeee geweldig hij wel niet doet en waarom wij jongeren hem niet als een voorbeeld beschouwen.

8
Grappig dat gescheld van die geitenliefhebbers op een marokkaan die het wel gemaakt heeft door o.a hard te werken niet te discrimineren.
Van mij mag hij in de regering ! Waren er maar meer moslims zoals hij is, dan hadden we ook geen Wilders nodig....


9
'dan hadden wij geen wilders nodig'..?
waarvoor heb je wilders nodig dan?
om de haat tussen verschillende volkeren te laten oploeien?

10
Vertrek je toch uit Nederland, als je het niet bevalt ?
Hij werkt hard en is goed opgeleid,
Wat is jouw rol model ? Een Marokkaan die een uitkering heeft en de Nederlandse staat alleen maar geld kost ?


11
Juist als ik vertrek uit Nederland, heb ik nederland alleen maar geld gekost: mij financieren in mijn studie (studiefinanciering).. ..

12
Mooi,
Mensen die niet betrokken zijn bij de Nederlandse samenleving, hebben we niks aan.
Veel Marokannen zijn hier alleen voor het geld, gewoon een zak geld geven en opdonderen uit Nederland, na inlevering van Nederlandse paspoort en verblijfsgunning.
Op termijn veel goedkoper, dat geld verdienen we wel terug.


13
precies.. studeren hoort niet bij de maatschappij ??
de tonnen euro's die naar marokko.nl gaan is wel goed

14
het gaat vooral om hoogopgeleiden die last hebben van discriminatie..albert heyn en de wibra doen niet zo moeilijk...en als 85% wel werk heeft dan zal daar van 20% een baan op niveau hebben denk ik (dan bedoel ik dus hoog opgeleid en een diploma op zak) ik denk niet dat die cijfers kloppen als er ook nog eens wordt gezegd dat werkloosheid onder allochtonen het grootst is...dan moet ik dus aannemen dat werkeloosheid onder autochtonen 1.1% is, dacht het niet?

15
Abou Talib heeft discriminatie nooit ontkent. Het grootste probleem is inderdaad dat veel Marokkanen de slachtoffer gaan uihangen en daardoor niet aan een baan komen.

16
Mijn zwager heeft een eigen bedrijf. Heeft vier keer iemand met marokkaasne achtergond aangenomen, en alle vier kwamen ze meerdere malen flink te laat. Hij neemt nu geen Marokkanen meer aan om die reden. Is hij nu een racist?

17
Ik had ze een kerstpakket gegeven met 100 wekkers.
Mocht dat ook niet helpen,...
Dan meteen oprotten.,..genoeg Marokkanen die wel klok kunnen kijken.

18
Goh wat een wijze woorden..

Ik durf te wedden dat wanneer wij allemaal terug zouden keren en er alleen "witte" nederlanders zouden overblijven JIJ zou wensen dat we weer terug zouden komen. Wie gaat dan werken voor jou wanneer je op je 70ste op je luie reet zit? Juist ja.. Zoals je vast wel weet ligt het ouderdomspercentage enorm hoog in NL of men moet allemaal plotseling massaal gaan baren..maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
Dus dat gedeelte van "dat geld verdienen we wel terug" is dan ook bullshit, Ik neem aan dat ik dat niet nog nader hoef toe te lichten..

Kortom think before you act! You need US..more than you realize mister!

Ajuu

19
ik zie dit als het begin, een begin dat de allochtonen nederland overnemen. Nog 10 tot 20 jaar en een marokkaan is premier. Stapje voor stapje. Kritiek op Aboutaleb mag, maar bekijk het positief, er zit wel een marokkaan daar. Misschien zullen er nu meer een politieke carriere willen starten.

20
VMBO diploma = geen diploma

21
hoe kan een diploma nou geen diploma zijn..
das net als: Goudvis = geen vis.. .. Think!!!

23
VMBO IS OVER HET ALGEMEEN en zeker in deze tijd qua niveau TE LAAG en als je daarnaast ook nog eens slecht nederlands kunt zowel in spreken en schrijven en als je dan ook nog eens "straattaal" gebruikt dan ben je VER gezakt voor de arbeidsmarkt, ik zou zo'n iemand ook niet aan willen nemen.
nog niet snappen dan terug naar school als je hersentjes dit nog aankunnen.
goudvis is geen vis gaat dus op als de zon....er is wel degelijk verschil maar dat verschil zie jij blijkbaar niet.


24
Vmbo te laag?
Dat Ligt er aan,
Als je technische kant kiest, zoals timmerman, bouwvakker, Monteur, etc Kun je goede boterham verdienen.
Sollicitatie brieven, hoef je meestal niet te schrijven.

25
Ik vind dat Abou Taleb weer een goed punt maakt. Niet zeiken, maar werken, net zoals-ie zelf gedaan heeft. Als er iemand is die de overname van Nederland door allochtonen gaat bewerkstelligen dan is Abou Taleb het wel, want als allochtonen en Marokkanen in het bijzonder zijn boodschap leren begrijpen zullen ze over een jaar of 10 a 20 ruim vertegenwoordigd zijn in alle belangrijke functies van de samenleving.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Melissa schreef:Had mijn post getypt terwijl jij post 2 typte, Nadia. Nu begrijp ik welke hete onderwerpen. Inderdaad te gek voor woorden. Weet niet of ik daar meteen wil gaan kijken bij die gekken, want is slecht voor mijn bloeddruk!
I know, ik heb er ook last van..........maar wat doen we eraan!
De Bruyne Stef
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 7:46 pm
Locatie: Leuven

Integratie

Bericht door De Bruyne Stef »

Ik begrijp niet waarom mensen zo gefustreerd lopen over de westerse samenleving.
In Saudi Arabïe hebben ze 5000 prinsen waarom gaan marokkanen daar niet eens als gastarbeider werken.
De Arabische wereld is nog 100keer minder sociaal als de westerse.(Belgisch en Nederlandse samenleving.)
Moslims hebben echt een probleem als onze Lieve Heer een Vlaming blijkt te zijn.
Waarom zijn moslims niet open van geest.Gelukkig ken ik Mohammed Bou.. en dat is een vriend en is ook open van geest.
Vandaag leeft God onder de mensen en mijn huisarts heeft gezegd wie u niet gelooft kan petrol pissen.
Nog veele groeten aan Nadia en vrienden.
één van deze weken ga ik tog ook naar het Leuvense Justitie huis om te zeggen dat ik gediscrimineerd word.Tog ben ik maar zeer licht gefustreerd.
Groeten van de kosmo.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Melissa schreef:Had mijn post getypt terwijl jij post 2 typte, Nadia. Nu begrijp ik welke hete onderwerpen. Inderdaad te gek voor woorden. Weet niet of ik daar meteen wil gaan kijken bij die gekken, want is slecht voor mijn bloeddruk!
I know, ik heb er ook last van..........maar wat doen we eraan!

Ik kijk zelden op dat soort sites. Het is moeilijk mij in te houden. Dan radicaliseer ik alleen maar. En dat wil ik voorkomen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ten dode opgeschreven

Een poos geleden las ik op dit forum een verhaal.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=293181


Ik raakte geboeid door het verhaal, en heb het helemaal uitgelezen.
Ik dacht eerst dat het fictie was, maar aan het eind begreep ik dat dit niet zomaar een verzonnen verhaal was, maar waar gebeurd.

Het gaat over een Marokkaans meisje dat met strakke hand opgevoed word, en mishandeld word door haar vader.
Ze voelt zich jaren niet goed, en heeft veel pijn, maar ze mag niet naar de dokter van haar vader omdat hij bang is dat ze door een inwendig onderzoek haar maagdelijkheid kwijt raakt.
Het blijkt dat ze kanker heeft, en ze sterft ook in dit verhaal.
Haar vriendin heeft haar lijdensweg opgeschreven als een soort van eerbetoon aan dit meisje.


Zo begint het verhaal

Ten dode opgeschreven

Je gaat het misschien niet geloven, maar dit verhaal is waar gebeurt.
Het is een nicht van een vriendin van mij overkomen.
Alles gebeurt met een rede, maar bij zoiets vraag ik mij af of dat wel klopt.
Enkele namen zijn veranderd.

Het begon allemaal toen ik op een maandag tijdens de gymles zo’n kramp in mijn onderbuik kreeg.
“Meneer, mag ik alstublieft even rusten, ik heb buikpijn.”
“Dunya… Dit is toch niet weer een poging om van je lessen af te komen hè?”
“Nee meneer, echt niet.” Ik speelde ook niet, wat ik zo af en toe nog wel eens deed.
Hij nam het. Ik ging even op de bank zitten naast Aisha, die de vorige dag haar enkel had verstuikt en dus ook niet mee kon doen. Aisha is mijn nichtje.
We praatten wat en na een minuut of tien moest ik mee doen aan de hindernis race.
De pijn was toen alweer over en ik had geen problemen meer de verdere les.
Aan het eind van de dag fietste ik met Aisha en Wahid mee die vlak bij mij woonden.
Onderweg vertelde Wahid, die in een andere klas zit over hoeveel hij had behaald op de shuttle - run die dag. Vol trots vertelde hij dat hij een negen had behaald samen met Sem, zijn beste vriend.
Aisha vertelde dat die verstuiking m,aar gewoon een smoes was om met dit bloedhete weer niet mee te hoeven doen.
“Nou, van mij dus niet hoor. Ik dacht dat ik doodging van de pijn zonet.”
“Ach, dat is de verandering van het weer. Jullie meiden moeten niet overal zo’n drama van maken!” Grapte Wahid weer eens. Als er iemand overal de humor van in ziet is hij het wel dus hij vervolgde;
“Maar ja… Iemand moet het doen hè. En daar heeft Allah jullie voor uit gekozen.” Hij lag helemaal in een scheur. Aisha en ik wisselden een blik en het lukte ons het niet uit te proesten, omdat we hem dan uit zouden lachen en dat is niet zo vriendelijk.

Afijn, Wahid sloeg zijn straat in en wij twee dames de onze in.
Aisha praatte zoals altijd over jongens, maar plots zei ze;
“Dunya, meis wat is er met jou? Je ziet ineens zo bleek. En hoe komt het dat je zo bekaf bent?”
“Oh niets, te veel gesport daarstraks denk ik. Gaat wel weer over.”
Ik dacht bij mezelf dat het wel voorjaarsmoeheid of zo was. Ik wilde er ook absoluut niet aan denken om ziek te worden deze week. Er was een warm zomerweertje beloofd en daar zou ik ook van gaan genieten.
“Oh, dan is het goed.”
Thuis aangekomen stond het eten klaar. Ik had er meteen zin in. Mijn moeder is de beste chef ter wereld, mensen. Dat kan ik je vertellen.
Mijn broer Isam zat op zijn luie kont tv te kijken. Een of ander Arabisch muziekprogramma.
Mijn zusjes May en Ain zaten aan een puzzel van 3000 stukjes te werken.
“Hoi sussie.” Zo noemde mijn broer me altijd. Eerst om me te plagen, maar later was het de normaalste zaak van de wereld. Alleen als we ruzie hadden noemde hij me bij mijn naam.
“Hoi Dunya.”Dat waren dus mijn zusjes en mijn moeder.
Ik groette hen terug en ging mijn moeder helpen in de keuken. Dat was blijkbaar niet nodig en dus vertrok ik met thee naar de woonkamer.
Mijn vader kwam niet veel later thuis en dus konden we meteen eten.
Ik had honger als een paard en dus schepte ik veel op.
Ietwat te veel naar mijn vaders zin en dus zei hij dat ik wat terug moest scheppen omdat er ook nog meer mensen in huis waren.
Dat deed ik dus.
Toen, haverwegen de maaltijd kreeg ik weer van die vreselijke buikpijn.
Het was alsof mijn maag zich omdraaide.
Mijn moeder, bezorgd als ze altijd is vroeg meteen wat er was en ik vertelde het haar.
Mijn vader antwoordde daarop met;
“Dan had je maar niet zoveel moeten opscheppen. Maar je zult het opeten. Je moeder kookt niet voor niets.”
En dus zat er niets anders op dan te doen wat hij zei.
Ik zat nog zeker anderhalf uur met mijn vader alleen aan tafel om alles weg te krijgen.
“En nu ga je meteen naar bed.”
“Wat? Het is pas negen uur Papa. May en Ain slapen nog niet eens.”
“ Jij was toch ziek?! Kindertjes die ziek zijn moeten vroeg gaan slapen…
Je hebt me gehoord.”
Ik deed wat hij zei. Ik had mijn huiswerk voor de volgende dag nog niet eens gemaakt, maar als mijn vader zei dat ik moest gaan slapen, dan deed ik dat.
Ik ging naar boven, waste me een keer vluchtig, poetste mijn tanden en ging slapen.
Toen ik net goed en wel in bed lag voelde ik dat ik moest kotsen en ik bereikte nog net op tijd de douche waar ik alles in gooide.


En het eindigt zo.

Ik houd ook van jou. Ik wil je ook helemaal niet kwijt, maar ik moet gaan. Je moet me alleen een ding beloven.”
”Zeg het maar. Ik doe alles voor jou.”
”Beloof mij….” En geloof mij wat vond ik het moeilijk om dit te zeggen, maar ik moest het…
”Dat je… Als ik hier niet meer ben….. Dat je dan met een ander meisje gelukkig wordt. Dat je van haar houdt en dat jullie samen een toekomst krijgen. Blijf niet…”
“Dunya, dat kan ik niet….”
”Laat me even uitpraten alsjeblieft. Ik heb niet veel kracht meer…. Blijf niet alleen en blijf mij niet ‘trouw’ want je hebt nog een heel leven voor je. Laat dat niet verpesten door die idiote kanker!” Ik maakte me kwaad over die kanker en van opwinding raakte ik mijn stem kwijt. Ik wilde nog verder praten maar het ging niet. Ik sprak alleen maar geluidloze lucht.
Er zat dus niets anders op dan goed te articuleren. Ik wist niet wat vermoeiender was. Praten of articuleren.
”Beloof het!” Zei ik. Gelukkig! Hij begreep me.
”Goed………… Ik beloof het je.”Zei hij met een grote zucht. Maar hij had het gezegd.
Hij pakte de ringen en ik deed zijn ring, met veel pijn en moeite, bij hem om en hij deed de mijne bij mij om.
In zijn ring stond: Dunya 14 Februari 2002 en in de mijne stond Wahid 14 Februari 2002.
Hij zoende mij en ik hem. Hij pakte mij vast en hij liet me niet meer los. Nooit meer!
Ik voelde rust in mij. Ik voelde de vrijheid die ik ooit zag in de natuur, met die wind die door de bloemen waarde.
Vogels die zomaar overal naartoe vlogen en deden wat ze wilden.
Ik voelde mij als een waterval vrij en ik voelde mijn geest erin meedrijven.
In die stroming naar de vrijheid. Maar ik kon het niet.
Ik zag dat Wahid huilde. Ik zag zijn verdriet en ik kon hem niet achterlaten.
Ik huilde ook. Van de pijn. Deels van de lichamelijke pijn, deels om de pijn van Wahid.
Toen voelde hij een traan van mij over zijn hand rollen en hij keek mij aan.
hij zag op de een of andere manier dat ik die vrijheid, die mij al half meesleurde, nodig had en hij liet me gaan…..
”Het is goed, Dunya. Je moet gaan. Je verdient rust. Ik ben zo blij dat je nog op mij gewacht hebt… Ga maar. Als je maar altijd blijft onthouden dat ik van je houd en je nóóit vergeet.”
Hij boog zich voorover en zoende mij op mijn voorhoofd.
Toen viel ik in slaap………………………




Dit is het einde van het verhaal Ten Dode Opgeschreven.
Het meisje dat hier Dunya Boutaibi heet is op 15 Februari 2002 overleden aan kanker.
Het was uitgezaaid over haar hele lichaam en er was niets meer aan te doen.
Haar ouders zijn na haar dood teruggekeerd naar Marokko en zijn niet op haar begrafenis geweest.
Isam, May en Ain delen nu samen één huis ergens in Noord - Brabant.
Wahid heeft nog steeds niemand anders gevonden en draagt nog steeds Dunya ’s ring.
Zo zie je maar dat je een maal in je leven, hoe lang of kort dat ook is, je ware liefde tegenkomt. En je óóit de rust en vrede zal krijgen die je verdient.
Dit was Dunya’s verhaal en ik ben er heel blij mee dat ik het met jullie heb mogen delen.
Dunya zou ook zeer blij zijn geweest dat jullie haar herhaal wilden lezen.



Dunya is in Nederland begraven. Dat heeft ze gedaan omdat ze ook in Nederland is geboren en omdat haar zusjes, broer, Aicha, Stan en Wahid in Nederland wonen.
Als ze in Marokko begraven was dan zouden ze haar maar 1 keer per jaar op kunnen zoeken. Nu kunnen ze dat altijd. Zo heeft ze gedacht...
Ik heb dit nagevraagd bij Aicha.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:Afbeelding
lodewijk, Deze foto met aboutaleb vermond in wilders kapsel slaat nergens op......waar heb jij deze vandaan?

ben jij een wilders fan???
Laatst gewijzigd door nadia op za feb 17, 2007 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

dit soort vehalen geloof ik meteen, onderkant is verboden toegang wat er ook aan de hand is.
Laatst gewijzigd door nadia op za feb 17, 2007 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Als je tijd hebt moet de dit verhaal eens lezen Nadia. Het kost je ongeveer een uurtje.
Toen ik eenmaal begreep dat het om een waar gebeurd verhaal ging, snapte ik het even niet meer, en ik kon me niet voorstellen dat dit soort toestanden nog niet zolang geleden en wie weet, misschien nog steeds gebeuren.
Het is een in en in triest verhaal.

Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Als je tijd hebt moet de dit verhaal eens lezen Nadia. Het kost je ongeveer een uurtje.
Toen ik eenmaal begreep dat het om een waar gebeurd verhaal ging, snapte ik het even niet meer, en ik kon me niet voorstellen dat dit soort toestanden nog niet zolang geleden en wie weet, misschien nog steeds gebeuren.
Het is een in en in triest verhaal.

Liefs.
Ariel.
ik lees het hele verhaal vanavond want ik moet zo meteen naar mijn ouders toe, zij gaan weer voor een paar maanden richting marokko.....................effe sfscheid nemen.
Plaats reactie