Michael Jackson wordt moslim

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Maar dat is juist mijn punt, het leven is een moeilijke test. En de oplossing volgens de Koran is geloven in Allah. En dan kan je niet meer door de duivel beïnvloed worden. Vandaar ook: "16:200. ... zoekt dan uw toevlucht tot Allah tegen Satan de verworpene."

Overigens, da's niet de oplossing van het Nieuwe testament, daar staat als voornaamste wet: "heb God lief en heb je naaste als jezelf lief". Hier zie je duidelijk hoe terroristen tegen de wet van God ingaan. Met de Islam kan ik dat veel moeilijker stofferen, hoor, dat terroristen tegen deze wet ingaan.

Neem nu ook "4:76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak." Dus, ik als gelovige, wordt beïnvloed door Satan. Maar jij als gelovige niet. Nogmaals, kijk hoe terroristen zo'n vers kunnen gebruiken.
Ik weet niet of je gelovig bent of niet. Maar deze vers is bedoeld voor atheïsten of godslasteraar, en heeft niets te maken met christenen. Dat is punt 1.
Punt 2: strijden is een woord met veel betekenis. Hier betekend strijden het overhalen van mensen tot het geloof. Maakt niet uit of het christendom is of Islam. (Ik weet echt niet veel over het Jodendom. Dus ik zwijg erover.) Het is volgens Islam beter een christen te zijn dan een atheïsten of godslasteraar. Wat ik hier met u doe is ook strijden. Wat ik hier doe met dit schrijven is volgens de ECHTE Islam de beste Jihad dat men kan uitvoeren. Je mag volgens de echte Islam enkel tot handelen overgaan, indien je gevaar oploopt tot geweld.
Dat is een van de weinige verschil tussen de ECHTE Islam en de ECHTE christendom. In de Islam moet je je verweren. Christenen mogen zich niet verweren. Maar ik zie niet dat de christenen zich terughoudend gedragen. Vooral US. Als er 1 Amerikaans burger sterft, moeten er aan de andere kant drie of zelfs vier doodvallen. Vbn genoeg, zie Japan, atoombom! Maar ja dat is US. En ik zal ook zwijgen over de kruistochten, kolonialisme, en andere zaken!



De mens is hier op aarde omdat hij onderdanig moet zijn? Da's raar, want God is perfect en behoefteloos volgens de Moslims. Niet volgens de Christenen, die zeggen dat God de mens heeft geschapen omdat hij deze lief heeft. Zoals wij kinderen willen, zo wilt "de Vader" ook kinderen. Die zeggen dus dat God wel een behoefte heeft (liefde).
Ja! Volgens Islam heeft God, Allah of Jahwe geen behoefte tot niets. Volgens uw uitdrukking wordt God vermenselijkt. God die iets nodig heeft is tegen de opvattingen van Islam. Geef eerlijk toe, klinkt het logisch dat iets jou schaapt uit het niets, daarna behoefte heeft in jou. Dus staat volgens jou de mens evenwaardig als God? Wij zijn Goden? Is dat logisch voor jou? De christenen van nu, aanbidden God dat gekruisigd is. Waar is het respect voor God. Islam heeft zelfs respect voor de profeten van God, laat staan tot God zelf. Daarom hebben wij nooit beelden van onze profeet, noch van Allah. Integenstelling tot het christendom. In hoeveel films zien we niet god door een figurant.
Een god dat mensen schaapt kan niet gekruisigd worden. Dat is onmogelijk.Als God mij schaapt betekend dat, dat ik onderdanig ben tot hem. Hij kan iets dat ik niet kan. Dat betekent volgens mijns inziens enkel respect .

Ik wil in ieder geval niet dat God wraak neemt voor mij na m'n dood. De hel wens ik zelfs m'n ergste vijand niet toe. Ook niet Bin Laden of zo.
Weet dit, volgens Islam is de hel de ergste nog niet. De ergste is zelfs verbannen worden uit de Hel. Daarover is niet veel bekend.
Maar wat jij beweert is nonsins! Als ik uw vrouw en uw kinderen voor uw ogen doodschiet. ‘ns kijken of je wraakgevoelens zou koesteren of niet. Je zou op z’n minst dat persoon in gevangenis willen zien. Of niet soms. Zie Bin Ladin. Dat is echt laf. Onschuldige mensen vermoorden. Proficiat. Goed zo. ‘Ns kijken wat God zal zeggen over Bin Ladin. Ik kan het niet weten maar, volgens mij gaat hij regelrecht naar de Hel. Mijns inziens is hij geen moslim.
Islam voert enkel oorlog met soldaten. En deze soldaten mogen geen genade eisen. Nooit met burgers, of anders is het Islam niet.

Wat is nu het verband tussen "je moet geloven" en "je denkt dat je vecht voor de Islam ... maar in feite wordt je misleid"? Is dat niet precies wat ik zeg? De Koran belooft bij geloof goede leiding. Maar feitelijk worden ze misleid?!
Wat jij nu zegt klopt niet. Want, je ondergaat een test. Wat is het nut van die test als jij wordt begleid? Niets of niemand begleid je. Je hebt vrij keuze! Het is enkel de duivel die je probeert te misleiden. Als je echt pienter bent slaag je de test. En je bent enkel pienter als je leeft volgens de regels van de Islam en de Heilige Koran. Let hierbij wel op, dat je de Heilige Koran niet verkeerd opvat, zoals jij dat meestal doet. Ik als moslim begrijpt de Heilige Koran zelfs niet. Laat staan jij als christen of atheïst. Daarom raad ik u aan lees over de Heilige Mevlana Cellaleddin Rumi. Hij was ook een moslim. En is veel gemakkelijker te verstaan voor mensen gelijk ons.
Je hebt gelijk. Ik mag de Koran niet interpreteren zoals ik maar wil. Als de juiste interpretatie anders is, zou dat zeker een fout zijn moest ik het negatief interpreteren. Bovendien, ik beoordeel jullie en dus moet ik mij verantwoorden.

Daarom zal ik er de tafsir (exegese, uitleg, maar dat weet je waarschijnlijk al) bijhalen van dit vers 2:178, 2:179.

Ik ga dus op het net twee tafsirs opzoeken en ik lees:
http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?tMa ... rProfile=0

Kijk, zoals ik zei ik als moslim begrijp de Koran niet... Maar stel dat we volgens uw visie bekijken! Man die de doodstraf krijgt voor de moord van een man. Dan nog kun je zeggen, er geld nog altijd de doodstraf in Amerika. Dan moet Amerika volgens jou even slecht zijn als de moslims. Is dat zo???

Sorry, maar ga je akkoord dat deze uitleg zeer pervers is?

De volgende is iets zachter (maakt geen onderscheid tussen vrije mensen en slaven, maar blijft kategoriek niet-Moslims lager zetten dan de rest:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=4554

Deze uitleg is ook dichter bij mijn stelling dan jouw uitleg, niet?

Geef je me gelijk als ik zeg dat ik geen ideologie wil aanhangen die zulke dingen zegt?

Kijk, Isci, ik prefereer jouw uitleg boven deze tafsir. Kun jij stofferen voor jouw stelling ook een tafsir produceren? Mogelijk zijn beide tafsirs radicaal en wat dan ook, dan moeten we er humanere vinden, maar het feit is, ik denk dat ze het vers gewoon lezen zonder veel moeilijke interpretatie, gewoon sec lezen.

mvg,
Ketter
Je mag niet vergeten dat in de Islam geen enkel persoon boven de andere staat. Een arabier is niet beter dan een chinees of een afrikaan met een donkere huid noch een westerling. Iemand is beter t.o.v. een andere enkel door zijn onderwerping aan Allah, God of Jahwe. C.C. Het is dus verkeerd te interpreteren dat ik als man beter ben dan moeder Theresa. Dus als ik vermoord zou worden, dan moeten of zelfs mogen ze moeder theresa niet vermoorden in de Islam. Wan t volgens islam staat moeder theresa boven mij. En ik weet zeker van dat zij eerder naar de hemel gaat dan ik. Dat is zo in de Islam. Zij was meer gelovig dan ik, want ze was een non. Dat is zo in de Islam. Hoe meer je in God gelooft, hoe hoger je in de trap staat. Hetzelfde voor Heilige Rabia Adevië . (Ze was ook een vrouw) Het is dus fout te interpreteren dat een man boven een vrouw staat. Ebu Bekir was een slaaf. (Een vertrouweling van Mohammed s.a.v.) Toch staat hij boven mij. Dat weet elk moslim. Verklaar dat dan eens.

Zoals ik zei, het is moeilijk om de Koran te interpreteren en ook zijn tafsirs. Lees daarom iets makkelijkers over de Islam. Vb. Heilige Mevlana Cellaledin Rumi.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste Isci,
isci schreef:Ik weet niet of je gelovig bent of niet. Maar deze vers is bedoeld voor atheïsten of godslasteraar, en heeft niets te maken met christenen. Dat is punt 1.
Ik heb een eerlijke levensvisie, Isci, ik ben agnost. Jij zult dat atheïst noemen. Maar ik kan gewoon niet geloven dat
(1) God behoefte heeft aan aanbeden te worden
(2) God mensen voor eeuwig martelt die niet in verhaaltjes geloven.
Dus eigenlijk weiger ik te geloven dat God een wreedaardige narcist is. Vandaar dat ik niet in Islam die zo'n beledigend beeld van God ophangen. Meer nog, ik ben zeer dankbaar voor het leven en ik ben bereid heel veel te doen voor mijn medemens, en van hem te houden.

Maar denk je niet dat ik de plicht heb om als iemand een beeld van God naar voren brengt om heel zeker te zijn dat het niet van de duivel is? En dat is precies wat ik in die verzen die ik jou gaf lees.
isci schreef:Punt 2: [...] atheïsten of godslasteraar [...]
In mijn opinies zijn atheïsten juist niet de godslasteraars. Het zijn de "gelovigen" die hun "superieure moraliteit" en wreedaardig godsbeeld opdringen in "naam van God" die een belediging voor een eventuele schepper zijn!
isci schreef:Dat is een van de weinige verschil tussen de ECHTE Islam en de ECHTE christendom. In de Islam moet je je verweren. Christenen mogen zich niet verweren. Maar ik zie niet dat de christenen zich terughoudend gedragen. Vooral US. Als er 1 Amerikaans burger sterft, moeten er aan de andere kant drie of zelfs vier doodvallen. Vbn genoeg, zie Japan, atoombom! Maar ja dat is US. En ik zal ook zwijgen over de kruistochten, kolonialisme, en andere zaken!
Laat ons er maar over zwijgen dat Moslims genocides hebben gepleegd in naam van hun religie. Want je maakt mijn punt. Als God werkelijk zo'n gedrag goedkeurt, en toch zegt dat hij mensen leidt, tja... maar jij wil dat blijkbaar niet inzien.
isci schreef:Ja! Volgens Islam heeft God, Allah of Jahwe geen behoefte tot niets. Volgens uw uitdrukking wordt God vermenselijkt. God die iets nodig heeft is tegen de opvattingen van Islam. Geef eerlijk toe, klinkt het logisch dat iets jou schaapt uit het niets, daarna behoefte heeft in jou.
JA, VERDORIE. Waarom schept hij ons anders? Trouwens, jouw God heeft een ongeloofelijke behoefte aan aanbidding en is er bereid toe om mensen sadistisch en wreedaardig tot in de eeuwigeheid te martelen. Ik begrijp niet dat jij niet inziet hoe absurd en vol tegenspraak zo'n godsbeeld is. Het godsbeeld van de Islam is dat Allah wreedaardiger is dan Satan.

Trouwens, JIJ zegt dat God liefde is. En liefde is per definitie hehoeftig.
isci schreef:Dus staat volgens jou de mens evenwaardig als God? Wij zijn Goden? Is dat logisch voor jou? De christenen van nu, aanbidden God dat gekruisigd is.
Christenen hebben dat altijd gedaan. Christenen geloven dat God bereid is uit liefde voor ons alles te doen. Dat is wat ze geloven.
isci schreef:Waar is het respect voor God.
Veel meer respect dan een godsbeeld dat een eeuwig brandende hel voor mensen voorspeld die misleid zijn door God zelf, Isci.

Meer nog, een God die "menselijke" trekken heeft, al was het maar Liefde is veel, maar dan ook veel logischer dan een God die zich "onmenselijk" noemt maar wel 99 menselijke "schone" eigenschappen heeft.

Sorry, Isci, maar jij die de God van de Liefde aanhangt zou dit moeten begrijpen. Trouwens, de bijbel zegt duidelijk dat God de mens schiep "in zijn beeld". Dat suggereert dat Christenen en Joden denken dat God gevoelens heeft voor ons.
isci schreef:Islam heeft zelfs respect voor de profeten van God, laat staan tot God zelf. Daarom hebben wij nooit beelden van onze profeet, noch van Allah. Integenstelling tot het christendom. In hoeveel films zien we niet god door een figurant.
Dat is stierenvla, Isci, je zegt dat 'respect' bestaat uit het niet afbeelden, maar je legt niet uit waarom.
isci schreef:Een god dat mensen schaapt kan niet gekruisigd worden. Dat is onmogelijk.Als God mij schaapt betekend dat, dat ik onderdanig ben tot hem. Hij kan iets dat ik niet kan. Dat betekent volgens mijns inziens enkel respect .
God is almachtig. Dus niets is onmogelijk.
En 'respect' voor de Islam is blijkbaar een God die aanbeden moet worden uit angst en helledreiging. Da's geen respect, Isci, da's een wreedaardig godsbeeld die een schepper niet verdient.
isci schreef:Maar wat jij beweert is nonsins! Als ik uw vrouw en uw kinderen voor uw ogen doodschiet. ‘ns kijken of je wraakgevoelens zou koesteren of niet. Je zou op z’n minst dat persoon in gevangenis willen zien. Of niet soms. Zie Bin Ladin. Dat is echt laf. Onschuldige mensen vermoorden. Proficiat. Goed zo. ‘Ns kijken wat God zal zeggen over Bin Ladin. Ik kan het niet weten maar, volgens mij gaat hij regelrecht naar de Hel. Mijns inziens is hij geen moslim.
Gevangen, ja, maar hel? neen. Trouwens, Bin Laden is een Moslim en zal minder snel naar de hel gaan dan ik, ten minste, volgens de Koran.
isci schreef:Ik als moslim begrijpt de Heilige Koran zelfs niet.
Jij begrijpt de Koran niet omdat hij indruist tegen je menselijkheid. Er staan dingen in die jij niet wil zien!!
isci schreef:Kijk, zoals ik zei ik als moslim begrijp de Koran niet... Maar stel dat we volgens uw visie bekijken! Man die de doodstraf krijgt voor de moord van een man. Dan nog kun je zeggen, er geld nog altijd de doodstraf in Amerika. Dan moet Amerika volgens jou even slecht zijn als de moslims. Is dat zo???
Daar staat beste Isci, dat jij de doodstraf kunt krijgen voor de misdaden van jouw broer of zus. VERGELDING is een PLICHT. Als jouw broer zich opblaast in een wijk, dan heeft ieder slachtoffer het recht om een dode te eisen in jouw familie/clan of groep. Tenzij die slachtoffers geen moslims zijn, die hebben dat recht niet
isci schreef:Je mag niet vergeten dat in de Islam geen enkel persoon boven de andere staat.
Moslims staan boven dhimmi's, staan boven mij. Dat is de Islam, ik heb je bewijs gegeven met uitleg en al. Wordt nu eindelijk wakker.
isci schreef:Ebu Bekir was een slaaf. (Een vertrouweling van Mohammed s.a.v.) Toch staat hij boven mij. Dat weet elk moslim. Verklaar dat dan eens.
Verklaar mij eens jouw eerste opmerking dat NIEMAND boven een ander staat en dat je nu zegt dat Bekir boven jou staat?!!!!!
isci schreef:Zoals ik zei, het is moeilijk om de Koran te interpreteren en ook zijn tafsirs. Lees daarom iets makkelijkers over de Islam. Vb. Heilige Mevlana Cellaledin Rumi.
Ik weet niet wat er zo moeilijk te interpreteren is aan "het leven van een moslim kan nooit geëist worden in ruil voor het leven van een ongelovige". D'r staat wat er staat.

Dus, m'n beste, je beledigt mijn intelligentie. Echt waar. Nu zeg je al dat ik de uitleg van de verzen die duidelijk zouden moeten zijn al niet kan begrijpen. Je straat uit: "Lees iets makkelijks, domme onnozele jongen, stomme dhimmi, want die interpretatie van de verzen da's ook veel te moeilijk voor jou."

Luister, isci, en lusiter goed: Jij begrijpt ze net even goed als ik, maar je wil niet zien dat ze niet van God komen. Je durft de waarheid niet onder ogen te kijken. Lees de Koran verzen die ik je gaf, lees de uitleg erover. ZIE wat er staat.

ALS de Koran van GOD komt, dan zou deze inderdaad perfect interpreteerbaar moeten zijn DUS deze komt niet van GOD. Ik heb je bewijs geleverd. Lees het aub eens met een open geest.

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op di feb 20, 2007 2:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef:
Je mag niet vergeten dat in de Islam geen enkel persoon boven de andere staat. Een arabier is niet beter dan een chinees of een afrikaan met een donkere huid noch een westerling. Iemand is beter t.o.v. een andere enkel door zijn onderwerping aan Allah, God of Jahwe. C.C. Het is dus verkeerd te interpreteren dat ik als man beter ben dan moeder Theresa. Dus als ik vermoord zou worden, dan moeten of zelfs mogen ze moeder theresa niet vermoorden in de Islam. Wan t volgens islam staat moeder theresa boven mij. En ik weet zeker van dat zij eerder naar de hemel gaat dan ik. Dat is zo in de Islam. Zij was meer gelovig dan ik, want ze was een non. Dat is zo in de Islam. Hoe meer je in God gelooft, hoe hoger je in de trap staat. Hetzelfde voor Heilige Rabia Adevië . (Ze was ook een vrouw) Het is dus fout te interpreteren dat een man boven een vrouw staat. Ebu Bekir was een slaaf. (Een vertrouweling van Mohammed s.a.v.) Toch staat hij boven mij. Dat weet elk moslim. Verklaar dat dan eens.
Sorry Isci.
Dit wat jij ons nu probeert te geloven klopt niet met wat ik net Aboe Tariq in een van zijn lezingen hoor zeggen.
Hij zegt luid en duidelijk dat Moslims beter zijn dan ongelovige,

Misschien met je eens contact opnemen met deze Aboe Tariq, en hem vertellen dat hij leugens verteld.
Waarschijnlijk zal hij je dan vertellen dat alle moslims gelijk zijn, en dat jij geen goede moslim bent als je op dit forum gaat verkondigen dat alle mensen, gelovige en niet gelovige gelijk zijn in de ogen van moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

De koran bevat genoeg racistische uitspraken over joden, christenen en ongelovigen. Moslims menen dat God in het eerste hoofdstuk van de koran (1:6) heeft gezegd dat hij kwaad is op de joden. Dat eerste hoofdstuk hoort een moslim in principe vijf keer per dag, bij elk gebed, op te zeggen.

Ook worden de joden voor ‘apen en zwijnen’ uitgemaakt (soera 5:60, 2:65, 7:166).

De koran stelt de christenen voor als huilerig (soera 5:83) en zwak. Vriendschap en omgang met christenen of joden wordt door God afgeraden (3:118, 5:51, 58:14).

Het slechtst af zijn de ongelovigen. Zij zijn de slechtsten van alle schepselen, ze zijn doof, stom en blind. Ze worden bij herhaling ‘beesten’ genoemd. Hun eindlot is het Hellevuur.
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ariel schreef:isci schreef:
Je mag niet vergeten dat in de Islam geen enkel persoon boven de andere staat. Een arabier is niet beter dan een chinees of een afrikaan met een donkere huid noch een westerling. Iemand is beter t.o.v. een andere enkel door zijn onderwerping aan Allah, God of Jahwe. C.C. Het is dus verkeerd te interpreteren dat ik als man beter ben dan moeder Theresa. Dus als ik vermoord zou worden, dan moeten of zelfs mogen ze moeder theresa niet vermoorden in de Islam. Wan t volgens islam staat moeder theresa boven mij. En ik weet zeker van dat zij eerder naar de hemel gaat dan ik. Dat is zo in de Islam. Zij was meer gelovig dan ik, want ze was een non. Dat is zo in de Islam. Hoe meer je in God gelooft, hoe hoger je in de trap staat. Hetzelfde voor Heilige Rabia Adevië . (Ze was ook een vrouw) Het is dus fout te interpreteren dat een man boven een vrouw staat. Ebu Bekir was een slaaf. (Een vertrouweling van Mohammed s.a.v.) Toch staat hij boven mij. Dat weet elk moslim. Verklaar dat dan eens.
Sorry Isci.
Dit wat jij ons nu probeert te geloven klopt niet met wat ik net Aboe Tariq in een van zijn lezingen hoor zeggen.
Hij zegt luid en duidelijk dat Moslims beter zijn dan ongelovige,

Misschien met je eens contact opnemen met deze Aboe Tariq, en hem vertellen dat hij leugens verteld.
Waarschijnlijk zal hij je dan vertellen dat alle moslims gelijk zijn, en dat jij geen goede moslim bent als je op dit forum gaat verkondigen dat alle mensen, gelovige en niet gelovige gelijk zijn in de ogen van moslims.
Ik probeer jullie uit te leggen dat iedereen gelijk is voor God. Men kan enkel boven iemand zijn door zijn onderwerping voor God. Hoe hoger je onderwerping is, hoe belangrijker je bent voor God! Daarbuiten is iedereen gelijk!
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Polleke schreef:De koran bevat genoeg racistische uitspraken over joden, christenen en ongelovigen. Moslims menen dat God in het eerste hoofdstuk van de koran (1:6) heeft gezegd dat hij kwaad is op de joden. Dat eerste hoofdstuk hoort een moslim in principe vijf keer per dag, bij elk gebed, op te zeggen.

Ook worden de joden voor ‘apen en zwijnen’ uitgemaakt (soera 5:60, 2:65, 7:166).

De koran stelt de christenen voor als huilerig (soera 5:83) en zwak. Vriendschap en omgang met christenen of joden wordt door God afgeraden (3:118, 5:51, 58:14).

Het slechtst af zijn de ongelovigen. Zij zijn de slechtsten van alle schepselen, ze zijn doof, stom en blind. Ze worden bij herhaling ‘beesten’ genoemd. Hun eindlot is het Hellevuur.


Vind jij het abnormaal dat de woorden van God slecht is t.o.v. een bevolking die hun eigen profeet laten kruisigen of hem een leugenaar noemen?
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef: Ik probeer jullie uit te leggen dat iedereen gelijk is voor God. Men kan enkel boven iemand zijn door zijn onderwerping voor God. Hoe hoger je onderwerping is, hoe belangrijker je bent voor God! Daarbuiten is iedereen gelijk!
... volgens een profeet die er meteen volgelingen, macht en vooral veel vrouwen aan overhield.

Terroristen onderwerpen zich perfect. Ze onderwerpen zich zo perfect dat ze hun leven geven voor God. Zie je nu niet wat er zo absurd is aan al je stellingen, die je overigens hier neerploft zonder enige verantwoording of bewijs (buiten "het staat in de Koran").

Luister 's... als God onderwerping wou, dan liet hij zich zien.
Maar het is niet logisch van een behoefteloze god om onderwerping te willen.

Hoe weet ik nu dat ik me niet aan de Duivel onderwerp, overigens, als ik de Koran volg?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ketter schreef:
isci schreef: Ik probeer jullie uit te leggen dat iedereen gelijk is voor God. Men kan enkel boven iemand zijn door zijn onderwerping voor God. Hoe hoger je onderwerping is, hoe belangrijker je bent voor God! Daarbuiten is iedereen gelijk!
... volgens een profeet die er meteen volgelingen, macht en vooral veel vrouwen aan overhield.

Terroristen onderwerpen zich perfect. Ze onderwerpen zich zo perfect dat ze hun leven geven voor God. Zie je nu niet wat er zo absurd is aan al je stellingen, die je overigens hier neerploft zonder enige verantwoording of bewijs (buiten "het staat in de Koran").

Luister 's... als God onderwerping wou, dan liet hij zich zien.
Maar het is niet logisch van een behoefteloze god om onderwerping te willen.

Hoe weet ik nu dat ik me niet aan de Duivel onderwerp, overigens, als ik de Koran volg?
1 Het is zeer onwaarschijnlijk dat een mens kan weerstaan aan de gloed van God om hem te zien. Een mens valt flauw.

2 Als God zich zou laten zien, dan zou iedereen zich onderwerpen aan God. Wat is de zin dan van een Hemel en een Hel?
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

PS je weet het ook niet dat je geleid wordt door de Duivel als je het Jodendom of het christendom volgt, waarom juist Islam?
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef: 1 Het is zeer onwaarschijnlijk dat een mens kan weerstaan aan de gloed van God om hem te zien. Een mens valt flauw.
Dus God is niet almachting, want hij kan zich niet eens aan de mens laten zien. <sarcasm>Sorry, isci, zo'n onmachtige god is me inderdaad een raadsel.</sarcasm>
isci schreef:2 Als God zich zou laten zien, dan zou iedereen zich onderwerpen aan God. Wat is de zin dan van een Hemel en een Hel?
Ja, isci, wat is de zin van de hel voor een god die liefde is, hé?
Een mens eeuwig martelen onder onuitstaanbare pijnen en laten kronkelen in onmacht.... <sarcasm>echt liefde jong, echt een goeie god</sarcasm>

Zie je nu echt niet in hoe tegenstrijdig de god van de Koran wel niet is?!

... tenzij de Koran dient om Mohammed macht te geven, dan valt alles op z'n plaats.

Maar dat durf je niet te overwegen uit schrik van straf van jouw "liefdevolle" god.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:PS je weet het ook niet dat je geleid wordt door de Duivel als je het Jodendom of het christendom volgt, waarom juist Islam?
Waarom denk je dat ik agnost, ben, isci?

Misschien omdat ik op zoek ben naar een eerlijk godsbeeld?!

Maar ik vraag het nu aan jou, over de Islam, niet over het Christendom.
Laatst gewijzigd door Ketter op di feb 20, 2007 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef: Vind jij het abnormaal dat de woorden van God slecht is t.o.v. een bevolking die hun eigen profeet laten kruisigen of hem een leugenaar noemen?
Ach Isci,

(1) Is een heel volk verantwoordelijk voor de daden van enkelen?
(2) De Romeinen kruisigden Jezus
(3) Waar noemen Christenen Jezus een leugenaar? Of kruisigen ze hem?
(4) en Ja, ik vind het abnormaal dat de woorden van een almachtige, alwijze God slecht zijn. Jezus, Ghandhi, ML King en jouw Mewlana hebben al bewezen dat, in het gezicht van onrecht, met goede woorden veel, maar ook veel meer effect kan gehaald worden. Jouw versie van "God" kan dat blijkbaar niet.
(5) Profeten en God zouden ten minste boven zoiets banaal als beledigen moeten staan. Zij zijn alwijs en in het bezit van alle kennis, wij niet.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef: Ik probeer jullie uit te leggen dat iedereen gelijk is voor God. Men kan enkel boven iemand zijn door zijn onderwerping voor God. Hoe hoger je onderwerping is, hoe belangrijker je bent voor God! Daarbuiten is iedereen gelijk!
In de ogen van de ware God is ieder mens gelijk.
Daar heb jij volkomen gelijk in, maar in de ogen van jouw god, allah, daar zijn mensen niet gelijk.

Allah houd alleen maar van mensen die hem aanbidden.
Ongelovige zijn in zijn ogen niet meer dan apen en honden.

2: 65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

Hij vervloekt ze.

4: 52. Dezen zijn degenen die Allah heeft vervloekt en die Allah vervloekt voor hen zult gij geen helper vinden.


Om het nog erger te maken heeft hij ook nog eens hart en oren verzegeld.

2; 7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.


Ik kom tot de conclusie dat allah niet gelijk stelt.
Pas als je een goede moslim bent, je houd aan de regels van islam, dan wil allah pas van je houden.

De ware God echter, houd van alle mensen.
Of ze hem nu volgen of niet.
De ware God hoeft niet aanbeden te worden, omdat hij geen behoeftes heeft.

De ware God zegt, jij dient me als je van je medemens houd.

Dan zal de Koning tegen wie rechts van hem staan zeggen :
"Mijn Vader heeft u gezegend. Kom en neem bezit van het koninkrijk dat voor u gemaakt is vanaf de schepping der wereld.
Want ik had honger en u hebt mij te eten gegeven.
Ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.
Ik was vreemdeling u had mij opgenomen.
Ik was naakt en u gaf mij kleren.
Ik was ziek en u verzorgde mij.
Ik was in de gevangenis en u hebt mij bezocht."

En de rechtvaardigen zullen hem vragen :
"Heer, wij hebben u nooit dorstig of hongerig gezien.
Hoe hebben wij u dan te eten of te drinken kunnen geven ?
Wij hebben nooit gezien dat u vluchteling was of schamel gekleed ging.
Wij hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat.
Hoe hebben wij u dan kunnen bezoeken ?"


Dan zal de Koning antwoorden :
"Luister goed naar wat ik u zeg :
Al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, al was het de onbelangrijkste, hebt u voor mij gedaan."
(Mattheüs 25 : 35 t/m 40)


Dat is wat anders dan jouw allah.
Welke God zou jij willen dienen isci.
De ware God van de liefde, of het valse narcistiche godheidje allah.
Ik weet het wel.
En jij?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef: Vind jij het abnormaal dat de woorden van God slecht is t.o.v. een bevolking die hun eigen profeet laten kruisigen of hem een leugenaar noemen?
Weer een fout beeld dat moslims over het Christendom en de Joden hebben.

Jezus was de zoon van God, en God heeft zijn zoon ( een del van hem zelf) naar de aarde gestuurd om al onze zonde op zich te nemen.
Jezus wilde zelf aan het kruis sterven. Hij heeft deze zware taak op zich genomen voor jou en voor mij, en voor alle mensen op de aarde.
Hij moest dus sterven om zijn belofte waar te maken.
Je kan dus stellen dat God de joden uitverkoren heeft om deze belofte waar te maken.
hij heeft dus de Joden gebruikt om deze belofte in vervulling te laten gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ariel schreef:
isci schreef: Ik probeer jullie uit te leggen dat iedereen gelijk is voor God. Men kan enkel boven iemand zijn door zijn onderwerping voor God. Hoe hoger je onderwerping is, hoe belangrijker je bent voor God! Daarbuiten is iedereen gelijk!
In de ogen van de ware God is ieder mens gelijk.
Daar heb jij volkomen gelijk in, maar in de ogen van jouw god, allah, daar zijn mensen niet gelijk.

Allah houd alleen maar van mensen die hem aanbidden.
Ongelovige zijn in zijn ogen niet meer dan apen en honden.

2: 65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

Hij vervloekt ze.

4: 52. Dezen zijn degenen die Allah heeft vervloekt en die Allah vervloekt voor hen zult gij geen helper vinden.


Om het nog erger te maken heeft hij ook nog eens hart en oren verzegeld.

2; 7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.


Ik kom tot de conclusie dat allah niet gelijk stelt.
Pas als je een goede moslim bent, je houd aan de regels van islam, dan wil allah pas van je houden.

De ware God echter, houd van alle mensen.
Of ze hem nu volgen of niet.
De ware God hoeft niet aanbeden te worden, omdat hij geen behoeftes heeft.

De ware God zegt, jij dient me als je van je medemens houd.

Dan zal de Koning tegen wie rechts van hem staan zeggen :
"Mijn Vader heeft u gezegend. Kom en neem bezit van het koninkrijk dat voor u gemaakt is vanaf de schepping der wereld.
Want ik had honger en u hebt mij te eten gegeven.
Ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.
Ik was vreemdeling u had mij opgenomen.
Ik was naakt en u gaf mij kleren.
Ik was ziek en u verzorgde mij.
Ik was in de gevangenis en u hebt mij bezocht."

En de rechtvaardigen zullen hem vragen :
"Heer, wij hebben u nooit dorstig of hongerig gezien.
Hoe hebben wij u dan te eten of te drinken kunnen geven ?
Wij hebben nooit gezien dat u vluchteling was of schamel gekleed ging.
Wij hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat.
Hoe hebben wij u dan kunnen bezoeken ?"


Dan zal de Koning antwoorden :
"Luister goed naar wat ik u zeg :
Al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, al was het de onbelangrijkste, hebt u voor mij gedaan."
(Mattheüs 25 : 35 t/m 40)


Dat is wat anders dan jouw allah.
Welke God zou jij willen dienen isci.
De ware God van de liefde, of het valse narcistiche godheidje allah.
Ik weet het wel.
En jij?
1. Kijk lieve Ariel, je weet zelf dat de Nieuwe Testament geschreven is door Apostelen. Dat zijn noch profeten of Jezus noch is het de woord van God. Daarom zal ik het nooit o serieus nemen. Spijt me. Want mensen maken fout. Dat onderscheid de mens en God of profeten. Er zijn 1,5miljard mensen die beweren dat heilige Kor'an de woorden is van God. Ondanks het feit dat jij het tegengestelde beweert, wie weet heeft misschien 1 van de 1,5 miljard toch gelijk. En Heilige Kor'an is het woord van God. Zou jij dan het boek verkiezen dat geschreven is door mensen of het Heilige Kor'an? Denk daar eens goed over na.

2. Ik geloof ook in Jezus. En ik maak geen onderscheid tussen God Allah of Jahwe. Er is maar een God. Maakt niet uit hoe je benoemt. Dus fantaseer niet over jou Allah is Slecht en mijn God is goed. Als je gelooft in God Allah of Jahwe is dat een zonde wat jij doet.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ariel schreef:
isci schreef: Vind jij het abnormaal dat de woorden van God slecht is t.o.v. een bevolking die hun eigen profeet laten kruisigen of hem een leugenaar noemen?
Weer een fout beeld dat moslims over het Christendom en de Joden hebben.

Jezus was de zoon van God, en God heeft zijn zoon ( een del van hem zelf) naar de aarde gestuurd om al onze zonde op zich te nemen.
Jezus wilde zelf aan het kruis sterven. Hij heeft deze zware taak op zich genomen voor jou en voor mij, en voor alle mensen op de aarde.
Hij moest dus sterven om zijn belofte waar te maken.
Je kan dus stellen dat God de joden uitverkoren heeft om deze belofte waar te maken.
hij heeft dus de Joden gebruikt om deze belofte in vervulling te laten gaan.
Ja, ik ken da verhaal. Ik heb ook Godsdienst les gehad. Maar waarom zou een God een zonde op zich nemen? Als God die almachtig is, zou er toch een andere weg kunnen bestaan, dan speciaal op aarde komen en die zonden op zich nemen. Waarom niet gewoon, ik vergeef jullie al jullie zonden en klaar is kees? Maar ja, waarom gemakkelijk doen als moeilijk ook gaat niet zal je zeggen? En aangezien jullie God toch zo graag vermenselijken, God is de Vader, Heilige Jezus de zoon en Heilige Maagd Maria moeder Gods nietwaar? OK... Je weet ook dat (ik zeg een engel jullie zeggen:) de heilige geest heeft onze moeder Heilige Maagd Maria een zoon geschonken. Hoe kan nu God de Vader zijn, zonder dat God enig contact heeft gehad met Maria. Alé, jullie vermenselijken God toch zo graag. Volgens jullie heeft God de mens geschapen naar zijn eigen beeld. God moet toch in aanraking gekomen zijn met Maria of niet soms? Leg me dat eens uit aub. Want ik kan echt ni volgen.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Ja, ik weet waar het aan ligt. Jullie hebben gewoon angst aan de God waarin wij geloven. In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel. De keuze is rap gemaakt. Ik zou direct voor het christendom kiezen,maaaaaar... Waarom heeft God de aarde dan geschapen, als God toch iedereen naar de hemel stuurt? Wat is dan het zin van de aarde? In ons geloof is deze wereld een test. Als je braaf bent ga je naar de hemel en als je stout bent naar de hel. Klinkt misschien onleuk dat wel. Maar klinkt tenminste meer logischer dan jullie geloof.

Nu... Ik weet dat er verschillende strekkingen zijn in het christendom. Nu gaat sommige onder jullie zeggen. Neeeeeen. Bij ons is er ook een hel. Awel, dan is jullie Godsdienst even angstwekkend als de onze. Wat is dan het verschil? Of je het nu Allah noemt (YaAllah) of je noemt het God of Jahwe. Dat is toch hetzelfde...
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Nietwaar lieve Ketter?
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

isci schreef:Ja, ik weet waar het aan ligt. Jullie hebben gewoon angst aan de God waarin wij geloven. In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel. De keuze is rap gemaakt. Ik zou direct voor het christendom kiezen,maaaaaar... Waarom heeft God de aarde dan geschapen, als God toch iedereen naar de hemel stuurt? Wat is dan het zin van de aarde? In ons geloof is deze wereld een test. Als je braaf bent ga je naar de hemel en als je stout bent naar de hel. Klinkt misschien onleuk dat wel. Maar klinkt tenminste meer logischer dan jullie geloof.

Nu... Ik weet dat er verschillende strekkingen zijn in het christendom. Nu gaat sommige onder jullie zeggen. Neeeeeen. Bij ons is er ook een hel. Awel, dan is jullie Godsdienst even angstwekkend als de onze. Wat is dan het verschil? Of je het nu Allah noemt (YaAllah) of je noemt het God of Jahwe. Dat is toch hetzelfde...
Interessant bijdrage Isci. Het probleem dat je maakt is dat je te gecalculeert denkt. Ik, op mijn beurt , zou kunnen aanvoeren: waarom bestaat het leven louter uit boekhouden? God is toch méér dan dat?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel.
@Isci, ben jij ook net als Chaimae, dat je de mensheid voor het gemak verdeeld in wij (moslims) en jullie (christenen)? Heb je nog meer soorten in de aanbieding of zijn die te slecht om uberhaupt over na te denken?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

isci schreef:Nietwaar lieve Ketter?
Beste Isci,
isci schreef:Ja, ik weet waar het aan ligt. Jullie hebben gewoon angst aan de God waarin wij geloven.
Ik merk dat vooral Moslims angst hebben van Allah. Ik niet hoor. :D Het is me nogal duidelijk dat de Koran vol staat met onjuistheden. En nog veel erger, met onmenselijkheden. Lees mijn opmerkingen over vers 2:178 alsjeblief nog eens. Zo'n wreedaardige en onoprechte god kan gewoon niet.

Waar ik wel bang van ben is wat aanhangers van zo'n Allah aan mijn kinderen gaan aandoen, later, in naam van onderandere vers 2:178.
isci schreef:In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel. De keuze is rap gemaakt. Ik zou direct voor het christendom kiezen,maaaaaar... Waarom heeft God de aarde dan geschapen, als God toch iedereen naar de hemel stuurt?
Je snapt het Christendom niet.

In het meest oorspronkelijke geloof van het Christendom, zonder dat de Romeinen er een politiek midden van gemaakt hebben, met hel en intimidatie om het militair te kunnen gebruiken, bestaan er zeer aanvaardbare en duidelijke indicaties dat Jezus stelde dat: zij die hem volgden door de Heer zouden worden opgenomen in de hemel, en de zondaren zullen een permanente dood sterven. Dus geen hel, geen hemel voor hen. Voorbeeldje: in vele oudere bijbelvertalingen werd Gehenna, een begraafplaats tegen Jeruzalem, vertaald door 'hel'.

Misschien onder druk van secularisme en atheïsme, is het Christendom terug naar z'n oorspronkelijkere versie geëvolueerd.
isci schreef:Wat is dan het zin van de aarde? In ons geloof is deze wereld een test. Als je braaf bent ga je naar de hemel en als je stout bent naar de hel. Klinkt misschien onleuk dat wel. Maar klinkt tenminste meer logischer dan jullie geloof.
Is dat de zin van het leven? Dat het maar een test is? Dat je dan een eeuwige hedonistische belonging gaat krijgen als je vijfmaal daags je kont in de lucht steekt en anders voor eeuwig gemarteld wordt? Sorry, jongen, dat is geen zingeving. Het is niet logisch om te stellen dat god "barmhartige, almachtige" is om dan in de Koran het beeld naar voren te brengen van een wreedaardige en narcistische tiran.
isci schreef:Of je het nu Allah noemt (YaAllah) of je noemt het God of Jahwe. Dat is toch hetzelfde...
Ik ben agnost, voor mij, als Yahwel, de vader en Allah dezelfde zijn, lijdt die aan schizofrenie of zo (eigenlijk MPS). Alles wat ze gemeen hebben is dat ze beweren de énige echte versie van de ware god te bezitten, voor de rest wordt er een grondig andere beschrijving gegeven.

Maar kijk, isci, welke is het meer coherente godsbeeld van deze twee hieronder:

(a) Een totaal onbehoeftige god die de mensheid schept (uit behoefte) om aanbeden te worden en die bereid is om het grootste deel van de mensheid wreedaardig en eeuwig onmenselijk te martelen als ze dat niet doen.

(b) Een god die liefde is en die de mensheid naar z'n beeld schept (dus met liefde, dat ken jij toch, hé, liefde ... en ja da's behoeftig, dus god heeft ook behoefte aan liefde terug) en die mensen die van hem houden en van elkander houden een plaats geeft naast hem en de rest in de dood laat.

En ja, het Islamtische en Christelijke godsbeeld verschillen in die grote mate.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Beste Isci,

hoofdstuk 1 "gelaten" uit het nieuwe testament.


1 Paulus, een apostel, geroepen niet van mensen, noch door een mens, maar door Jezus Christus, en God den Vader, Die Hem uit de doden opgewekt heeft,

2 En al de broeders, die met mij zijn, aan de Gemeenten van Galatië:

3 Genade zij u en vrede van God den Vader, en onzen Heere Jezus Christus;

4 Die Zichzelven gegeven heeft voor onze zonden, opdat Hij ons trekken zou uit deze tegenwoordige boze wereld, naar den wil van onzen God en Vader;

5 Denwelken zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen.

6 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;

7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.

8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.


10 Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus.

11 Maar ik maak u bekend, broeders, dat het Evangelie, hetwelk van mij verkondigd is, niet is naar den mens.

12 Want ik heb ook hetzelve niet van een mens ontvangen, noch geleerd, maar door de openbaring van Jezus Christus.

13 Want gij hebt mijn omgang gehoord, die eertijds in het Jodendom was, dat ik uitnemend zeer de Gemeente Gods vervolgde, en dezelve verwoestte;

14 En dat ik in het Jodendom toenam boven velen van mijn ouderdom in mijn geslacht, zijnde overvloedig ijverig voor mijn vaderlijke inzettingen.

15 Maar wanneer het Gode behaagd heeft, Die mij van mijner moeders lijf aan afgezonderd heeft, en geroepen door Zijn genade,

16 Zijn Zoon in mij te openbaren, opdat ik Denzelven door het Evangelie onder de heidenen zou verkondigen, zo ben ik terstond niet te rade gegaan met vlees en bloed;


17 En ben niet wederom gegaan naar Jeruzalem, tot degenen, die voor mij apostelen waren; maar ik ging henen naar Arabië, en keerde wederom naar Damaskus.

18 Daarna kwam ik na drie jaren weder te Jeruzalem om Petrus te bezoeken, en ik bleef bij hem vijftien dagen.

19 En zag geen ander van de apostelen, dan Jakobus, den broeder des Heeren.

20 Hetgeen nu ik u schrijf, ziet, ik getuig voor God, dat ik niet lieg!

21 Daarna ben ik gekomen in de gewesten van Syrië en van Cilicië.

22 En ik was van aangezicht onbekend aan de Gemeenten in Judea, die in Christus zijn.

23 Maar zij hadden alleenlijk gehoord, dat men zeide: Degene, die ons eertijds vervolgde, verkondigt nu het geloof, hetwelk hij eertijds verwoestte.

24 En zij verheerlijkten God in mij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef: 1. Kijk lieve Ariel, je weet zelf dat de Nieuwe Testament geschreven is door Apostelen. Dat zijn noch profeten of Jezus noch is het de woord van God. Daarom zal ik het nooit o serieus nemen. Spijt me. Want mensen maken fout. Dat onderscheid de mens en God of profeten. Er zijn 1,5miljard mensen die beweren dat heilige Kor'an de woorden is van God. Ondanks het feit dat jij het tegengestelde beweert, wie weet heeft misschien 1 van de 1,5 miljard toch gelijk. En Heilige Kor'an is het woord van God. Zou jij dan het boek verkiezen dat geschreven is door mensen of het Heilige Kor'an? Denk daar eens goed over na
Lieve Isci.

Hoe kom jij aan de arrogante mening dat deze woorden die opgeschreven zijn door apostelen NIET de woorden van Jezus zijn.
Jezus begint vaak met een uitspraak “ En ik zeg u”
Je kan rustig aannemen dat deze woorden goddelijke woorden zijn. Duizenden mensen hebben deze woorden gehoord, en verschillende apostelen hebben deze woorden opgeschreven.
Trouwens de koran verteld je dat je deze woorden als waar moet aannemen.
De Koran en de Bijbel vergeleken
De Koran en de Bijbel lijken veel op elkaar. Dat is wel logisch wanneer men er vanuit gaat dat de oorsprong van deze boeken bij dezelfde God ligt.
In de Koran worden verschillende boeken genoemd die door God in de loop van de tijden aan de mensen zijn geopenbaard: de meeste van deze boeken zijn verloren gegaan of door de mensen gewijzigd.
In de Koran worden de Christenen en de Joden "De mensen van het boek" genoemd, dit slaat terug op de hun boeken; de Bijbel en de Torah.
Het was de oom (een Christen), van zijn vrouw Khadidjah die Mohammed hielp de eerste visoenen van de engel Gabriel te begrijpen, de engel die voor Mohammed de Koran stukje bij beetje reciteerde.
Als de God van de Joden en de Christenen in wezen dezelfde God is, die door de Moslims Allah genoemd wordt, dan is het ook logisch dat Hij aan alle volkeren dezelfde verhalen en dezelfde boodschap stuurt.

http://www.moslima.nl/geloof/vergelijke ... ijbel.html
Zelfs op moslims sites word aangenomen dat de bijbel het woord van God is.
Ben jij wel een moslim of probeer je de islam een slecht imago te geven.
Ik zou het bijna denken.

2. Ik geloof ook in Jezus. En ik maak geen onderscheid tussen God Allah of Jahwe. Er is maar een God. Maakt niet uit hoe je benoemt. Dus fantaseer niet over jou Allah is Slecht en mijn God is goed. Als je gelooft in God Allah of Jahwe is dat een zonde wat jij doet
Als Allah en God het zelfde zijn dan is God in de 600 jaar die tussen de bijbel en koran zitten wel erg veranderd.

Jij wil maar niet aan nemen dat de koran een slap aftreksel van de bijbel is, aangevuld met de eigen ideeen van Mohammed.
Zelfs Christenen vlak na de tijd dat Mohammed leefde hadden Mohammed en zijn kornuiten door.

675-749 Johannes van Damascus
Moreover, St. John was also the first Christian polemicist to call the Prophet of Islam an impostor and a false prophet: ғMuhammad, the founder of Islam, is a false prophet who, by chance, came across the Old and New Testament and who, also, pretended that he encountered an Arian monk and thus he devised his own heresy.(6)
Je ziet het . Er is niets nieuws onder de zon.
Had Johannes van Damascus in zijn tijd over internet kunnen beschikken , dan had de Islam nooit de kans gehad om zo uit te groeien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

isci schreef:Ja, ik weet waar het aan ligt. Jullie hebben gewoon angst aan de God waarin wij geloven. In de God waarin jullie geloven bestaat er geen angst voor de hel. De keuze is rap gemaakt. Ik zou direct voor het christendom kiezen,maaaaaar... Waarom heeft God de aarde dan geschapen, als God toch iedereen naar de hemel stuurt? Wat is dan het zin van de aarde? In ons geloof is deze wereld een test. Als je braaf bent ga je naar de hemel en als je stout bent naar de hel. Klinkt misschien onleuk dat wel. Maar klinkt tenminste meer logischer dan jullie geloof.
..
Je spreekt jezelf wel vaak tegen schat.
Ik ben er nu bijna van overtuigd over het feit dat jij geen goede moslim bent.
Eerst zeg je dat er dezelfde God hebben, en nu begin je over dat wij angst hebben voor jullie god. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
isci
Berichten: 103
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 3:18 pm
Contacteer:

Bericht door isci »

Aangezien ik zoveel reactie's heb ontvangen, betekent dat ik goed bezig ben... Ik zal jullie allemaal beantwoorden. Maar jullie weten ook. Ik ben op m'n eentje. Daarom verontschuldig me voor de laattijdige antwoorden.
Groeten!!!
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Plaats reactie