wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Iraanse vriend,
Je zit er goed naast hoor,
Mijn moeder taal is Dari en Afghanistan heeft dus twee hoofdtalen, Dari en Pashtu.
Ik vind je een interessant persoon, maar enigzins ook een trotse persoonlijkheid. Wat wil je eigenlijk echt hier in dit forum communceren?
Ik ga het heel kort houden, daarom wil je een paar vragen stellen:
Waarom wil je zo graag steeds de nadruk leggen op wat Perzie ooit was? wat zijn jullie nu? ben je gelukkig dat jullie land nu door een aantal leeghoofden (Mullah's) wordt geleidt?

Verder wil ik nog een vraag van jou beantwoorden, je schreef dat Iran grootste aantal Afghaanse vluchtelingen heeft opgevanen, namenlijk 1,5 milioen en verder vroeg je wat heeft Afghanistan voor Iran gedaan?

Allereerst, ik denk als jullie in onze situatie waren terecht gekomen (bezet door Russen) en naar Afghanistan waren gevlucht, dan hadden we jullie met groter mate van gastvrijheid ontvangen en zeker met meer respect behandeld dan wat jullie gedaan hebben.

Verder moet ik hier opmerken dat meer dan 4 miljoen Afghaanse vluchtelingen zijn naar Pakistan gegaan en dus vraag ik me af hoe je aan je definitie "grootste aantal" komt?

Verder is het goed om op te merken dat noch Pakistan en noch Iran hebben Afghaanse vluchtelingen echt opgevangen. De meeste mensen zijn aan hun lot overgelaten en alleen uitgebuit als goedkope werkkracht. (moderne slavernij) en ik ken heel veel landgenoten die van hun verblijf in Iran echt een trauma aan over hebben gehouden, zelfs meer dan Afghanen die hun heil in Pakistan hebben gezocht. Zegt dit iets aan jou? of lijdt je ook aan oost-Indische doofheid?

Je hebt trouwens nog geen kleur bekend, hoe je tegenover Islam en de onmenslijke praktijken van moslims staat. Ben je nu wel of geen sympasitant van het Ayatollah regime? Ben je zelf een moslim of niet?

Ik hoop dat je in plaats van grootspraak dat je tot nu toe hebt ten toon gesteld, dat je eindelijk eerlijk en duidelijk zegt wie je bent en wat je denkt (ik bedoel niet je naam, maar je idiologie).
Met vriendelijke groeten,
Afghan

Socrates schreef:Geachte Afghan,

Ik wilde graag enkele opmerkingen maken:
1) Jullie taal is Pashtoo, Farsi/Perzisch wordt alleen maar onderdrukt.
Veel worden van steden, plaatsnamen e.d. hebben de afghanen van Farsi verandert naar Pashtoo!
Zo ook Universiteit >>> Daneshga naar Powanton ofzo.
Volkslied wat een hele land vertegenwoordigt is in Pashtoo.
Etymologische betekenis van Afghan = Pashtun.
De regering bestaat de afgelopen -+300 jaar uit Pashtuns, fascistische pashtuns wel te verstaan.
In welke land komt dat nog meer voor? als dit geen duidelijke ethno-fascisme is dan weet ik ook het niet meer.

De Afghanen=Pashtunen hebben voor ontzettend veel ellende gezorgd niet alleen in het gebied wat ze naar zich zelf hebben genoemd: Afghanistan
Maar in heel centraal azie!

Iran vangt grootste aantal Afghaanse vluchtelingen op 1,5 miljoen!
Wat heeft Afghanistan voor Iran gedaan??? ??? ???
Of telt deze vraag niet?
Maar als je net zoals vele andere mensen uit Iran, je buik vol heb van Islam, dan neem ik mijn woorden terug.
slechts 1% van de bevolking is tegen de staat.
Als het 10% (laat staan 50% of meer) was geweest, dan had het regime geen stand kunnen houden.

Mvg,
Socrates

PS: Natuurlijk wens ik het beste voor Afghanistan net als ik dat voor elke ander land doe. Maar ik heb je slechts mijn mening gegeven.

Afbeelding
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ben je nu wel of geen sympasitant van het Ayatollah regime?
Dat sympatiseren met dat Ayatollahregime ligt heel moeilijk bij veel Iraniers.

Veel Iraniers hebben een raar soort op xenofobie gebaseerde fierheid. Kunnen geen hulp of raad van een ander verdragen.

Dromen ervan dat het Groot Perzisch Rijk van Cyrus terug werkelijkheid wordt.

Houden niet van het Ayatollahregime. Willen dit zelf, uit eigen kracht, omverwerpen.

Het Ayatollahregime legt claims op delen van Azerbijan, Uzbeksitan, Turkije, Irak, Saudi Arabie, Afghanistan, Quatar3/4 van de Kaspische Zee.
Stookt onrust in Lebanon, Yemen, Palestina, Irak.
Heeft onrust helpen stoken in Somalie.
Betaald Sunnis voor bekeringen naar Shia in Syrie.
Houdt eilanden van Saudi-Arabie bezet.

Als het regime dit doet streelt het de trots en het nationalisme van het Iraanse volk uitgedrukt in het opnieuw verwerven van het rijk van Cyrus.

Van de economische tol die het Iraanse volk hiervoor moet betalen houdt het niet. Van de repressie die het hiervoor moet tolereren ook niet.

Sosm vraag ik me af of deze tol en repressie geen prijs is die het Iraanse volk graag betaald voor het in stand houden van zijn droom.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Volgens mij komt Socrates hier gewoon wat neuzen en verder geheimzinnig en belangrijk doen...
Hij/zij doet maar !
Afghan, ik vind jou een schatje !
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste BFA,
Je slaat echt de spijkers op de kop!
Ik hoop dat onze Iraanse vriend hierop ingaat. DAn wel met zijn staart tussen de benen van door gaat !':lol:'
Groetjes,
Afghan
BFA schreef:
Ben je nu wel of geen sympasitant van het Ayatollah regime?
Dat sympatiseren met dat Ayatollahregime ligt heel moeilijk bij veel Iraniers.

Veel Iraniers hebben een raar soort op xenofobie gebaseerde fierheid. Kunnen geen hulp of raad van een ander verdragen.

Dromen ervan dat het Groot Perzisch Rijk van Cyrus terug werkelijkheid wordt.

Houden niet van het Ayatollahregime. Willen dit zelf, uit eigen kracht, omverwerpen.

Het Ayatollahregime legt claims op delen van Azerbijan, Uzbeksitan, Turkije, Irak, Saudi Arabie, Afghanistan, Quatar3/4 van de Kaspische Zee.
Stookt onrust in Lebanon, Yemen, Palestina, Irak.
Heeft onrust helpen stoken in Somalie.
Betaald Sunnis voor bekeringen naar Shia in Syrie.
Houdt eilanden van Saudi-Arabie bezet.

Als het regime dit doet streelt het de trots en het nationalisme van het Iraanse volk uitgedrukt in het opnieuw verwerven van het rijk van Cyrus.

Van de economische tol die het Iraanse volk hiervoor moet betalen houdt het niet. Van de repressie die het hiervoor moet tolereren ook niet.

Sosm vraag ik me af of deze tol en repressie geen prijs is die het Iraanse volk graag betaald voor het in stand houden van zijn droom.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Dutch,
Ja, je hebt gelijk, dat was ook mijn indruk van deze buurman.

Trouwens, bedankt voor je compliment, ik krijg er rode wangen van ':oops:'
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Dutch schreef:Volgens mij komt Socrates hier gewoon wat neuzen en verder geheimzinnig en belangrijk doen...
Hij/zij doet maar !
Afghan, ik vind jou een schatje !
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Hallo,

Wel, natuurlijk zal ik op ingaan en ik doe niet geheimzinnig integendeel.
Ik sta voor alles open, en zal op al u vragen, zelfs op prive vragen antwoord willen geven, en dat hoeft niet eens via pm, kan zelfs hier op forum.
heb niks te verbergen!

Beste Afghan, als ik niet onmiddelijk antwoord geef op al u vragen, wilt nog niet gelijk zeggen dat ik zus of zo ben.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien? maar in dit geval gaf ik geen antwoord op u vragen omdat ik ze irrelevant vond. Maar omdat u het graag wilt weten:

Ik kan geen moslim worden genoemd aangezien ik niet met alles van Islam akkoord ga!
Want voor zover ik weet ben je geen moslim meer, ook al verwerp je maar een surah!
Ik steun al het goede van elke regime en verwerp al het slechte!

Kom nog later op terug!
Mijn moeder taal is Dari en Afghanistan heeft dus twee hoofdtalen, Dari en Pashtu.
Volkslied in Pashtoo! Pashtoo verplicht vak in het onderwijs.
Terwijl het door 40% van de bevolking wordt gesproken!
Alleen op papier TWEE officiele talen, in praktijk het Perzisch wordt tegengewerkt.
Denk aan veranderen van namen van plaatsen/dorpen, verbranden van Farsi boeken door Taliban. e.d.
En niet alleen door Taliban ook tijdens andere regimes.
Waarom wil je zo graag steeds de nadruk leggen op wat Perzie ooit was? wat zijn jullie nu? ben je gelukkig dat jullie land nu door een aantal leeghoofden (Mullah's) wordt geleidt?
Beste Afghan als jij op een dag 1 miljoen euro wint, dan blijft dan de rest van je leven bij je!
Als je op een dag iemands leven redt of iets goeds doet, dan wordt dat toegeschreven aan jou persoonlijkheid.
Zo ook met geschiedenis!

En betreft jou opmerking dat Iran volgens jou door ''leeghoofden'' wordt geleid.
Ik wil je graag een stukje van Mahatma Gahndi willen citeren, gedurende zijn gevecht voor onafhankelijkheid:

Brits functionaris Kinnoch: "Met alle respect, meneer Gandhi, zonder Britse administratie wordt dit land tot chaos gereduceerd."

Gandhi: "Meneer Kinnoch, ik vraag u te accepteren dat er geen volk op aarde is dat niet zijn eigen slechte regering prefereert boven een goede regering van een buitenlandse macht"

Verder, ik bedoelde de grootste aantal vluchtelingen in Iran zijn van Afghaanse komaf, namelijk 1,5 miljoen!

Afghanen Iranezen beter behandelen? Er verbleven slechts 4 Iraanse DIPLOMATEN
die eigenlijk amnesty verdienden, wat gebeurde daarmee?

En we kunnen niet generaliseren....want elke individu dus ook elke afghaan en iranees is verschillend!
Het Ayatollahregime legt claims op delen van Azerbijan, Uzbeksitan, Turkije, Irak, Saudi Arabie, Afghanistan, Quatar3/4 van de Kaspische Zee.
Er was ook stukje van Duitsland aan Frankrijk toegekend na WOI
heeft Duitsland het niet terug gekregen?
Wanneer Engeland ....Amsterdam bezet of stukken van Provincie Zeeland aan Belgie toekent!
Heeft NL (ook al is het na 100 of 1000 jaar) geen recht om het terug te claimen???
Stookt onrust in Lebanon, Yemen, Palestina, Irak.
Heeft onrust helpen stoken in Somalie.
Betaald Sunnis voor bekeringen naar Shia in Syrie.
Houdt eilanden van Saudi-Arabie bezet.
Geloof me, hierin moeten wij onze meerdere bekennen....
Ook al zou je gelijk hebben, met dit flauwekul wat je aankaart....
En ook al zou Salman The Persian (Perzisch Napoleon) herrijzen....dan nog kunnen wij de imperialisme/kolonialisatie en het onrecht van de ''westerling'' niet evenaren!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Iraanse vriend,
Bedankt voor je reactie.

Allereerst,moet ik even zegen dat je nieuwe avatar vertoon heel veel gelijkenissen met de verbeterde versie van Ahmadinejat's portret, maar dat is natuurlijk je eigen persoonlijke keuze en ik hoor dat te respecteren.

je zegt dat je geen moslim genoemd kan worden omdat je niet met alles van Islam akkoord kan gaan. Je laat het wel een beetje in het midden. Je bent dus een moslim als het het je beter uit komt en je bent het niet wanneer het anders ligt. Als een vrouw zwanger is, zegt ze ook niet dat ze een beetje zwanger is, ze is of zwanger of helemaal niet. Waarom kun je niet echt zeggen dat je geen moslim bent, zonder enige uitvluchten?
Ik zeg het hier ronduit dat ik geen moslim meer ben en ik wilde dat ik niet als moslim geboren was, de eerste 18 jaar van mijn leven beschouwe echt als veloren jaren. Ik ben nu met hart en ziel anti Islam en alles wat met deze cult te maken heeft. Wel moet ik zeggen dat ik ondersheid maak tussen Islam en moslims. Ik houd van moslims vooral omdat ze slachtoffer zijn van een grote leugen, maar ik HAAT Islam en alle praktijken vandien.

Kun je s.v.p. een paar voorbeelden van het goede van het huidige regime van Iraan noemen? Dat wil ik graag weten.

Over die vier diplomaten, ik weet het niet eens wat er met hun gebeurden en wanneer. Misschien wel in de tijd van Taliban, maar jij weet het zelf ook heel goed dat de meerderheid van Afghanen de Taliban niet hebben geaccepteerd en verworpen, dus waarom wil je dat linken met het hele land? Ik weet van mijn eigen ervaring dat ik heel vriendelijk ben geweest tegen mijn Iraanse vrienden (ik heb heel veel Iraanse vrienden waar ik enorm respect voor heb) ik weet ook van vele landgenoten in Pakistan die heel goed kunnen vinden met Iraanse vluchtelingen aldaar. Dat kunnen we helaas niet zeggen van vele duizenden Afghaanse vluchtelingen die het geprobeerd hebben om in Iran hun heil te zoeken. Die zijn echt van een koude kermis terug gekomen.

De rest van jou reactie is op het bericht van BFA, dus ga ik niet de gras voor zijn/haar voeten wegmaaien.
Groetjes با عرض سلام و احترامات صمیمانه
Afghan



Socrates schreef:Hallo,

Wel, natuurlijk zal ik op ingaan en ik doe niet geheimzinnig integendeel.
Ik sta voor alles open, en zal op al u vragen, zelfs op prive vragen antwoord willen geven, en dat hoeft niet eens via pm, kan zelfs hier op forum.
heb niks te verbergen!

Beste Afghan, als ik niet onmiddelijk antwoord geef op al u vragen, wilt nog niet gelijk zeggen dat ik zus of zo ben.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien? maar in dit geval gaf ik geen antwoord op u vragen omdat ik ze irrelevant vond. Maar omdat u het graag wilt weten:

Ik kan geen moslim worden genoemd aangezien ik niet met alles van Islam akkoord ga!
Want voor zover ik weet ben je geen moslim meer, ook al verwerp je maar een surah!
Ik steun al het goede van elke regime en verwerp al het slechte!

Kom nog later op terug!
Mijn moeder taal is Dari en Afghanistan heeft dus twee hoofdtalen, Dari en Pashtu.
Volkslied in Pashtoo! Pashtoo verplicht vak in het onderwijs.
Terwijl het door 40% van de bevolking wordt gesproken!
Alleen op papier TWEE officiele talen, in praktijk het Perzisch wordt tegengewerkt.
Denk aan veranderen van namen van plaatsen/dorpen, verbranden van Farsi boeken door Taliban. e.d.
En niet alleen door Taliban ook tijdens andere regimes.
Waarom wil je zo graag steeds de nadruk leggen op wat Perzie ooit was? wat zijn jullie nu? ben je gelukkig dat jullie land nu door een aantal leeghoofden (Mullah's) wordt geleidt?
Beste Afghan als jij op een dag 1 miljoen euro wint, dan blijft dan de rest van je leven bij je!
Als je op een dag iemands leven redt of iets goeds doet, dan wordt dat toegeschreven aan jou persoonlijkheid.
Zo ook met geschiedenis!

En betreft jou opmerking dat Iran volgens jou door ''leeghoofden'' wordt geleid.
Ik wil je graag een stukje van Mahatma Gahndi willen citeren, gedurende zijn gevecht voor onafhankelijkheid:

Brits functionaris Kinnoch: "Met alle respect, meneer Gandhi, zonder Britse administratie wordt dit land tot chaos gereduceerd."

Gandhi: "Meneer Kinnoch, ik vraag u te accepteren dat er geen volk op aarde is dat niet zijn eigen slechte regering prefereert boven een goede regering van een buitenlandse macht"

Verder, ik bedoelde de grootste aantal vluchtelingen in Iran zijn van Afghaanse komaf, namelijk 1,5 miljoen!

Afghanen Iranezen beter behandelen? Er verbleven slechts 4 Iraanse DIPLOMATEN
die eigenlijk amnesty verdienden, wat gebeurde daarmee?

En we kunnen niet generaliseren....want elke individu dus ook elke afghaan en iranees is verschillend!
Het Ayatollahregime legt claims op delen van Azerbijan, Uzbeksitan, Turkije, Irak, Saudi Arabie, Afghanistan, Quatar3/4 van de Kaspische Zee.
Er was ook stukje van Duitsland aan Frankrijk toegekend na WOI
heeft Duitsland het niet terug gekregen?
Wanneer Engeland ....Amsterdam bezet of stukken van Provincie Zeeland aan Belgie toekent!
Heeft NL (ook al is het na 100 of 1000 jaar) geen recht om het terug te claimen???
Stookt onrust in Lebanon, Yemen, Palestina, Irak.
Heeft onrust helpen stoken in Somalie.
Betaald Sunnis voor bekeringen naar Shia in Syrie.
Houdt eilanden van Saudi-Arabie bezet.
Geloof me, hierin moeten wij onze meerdere bekennen....
Ook al zou je gelijk hebben, met dit flauwekul wat je aankaart....
En ook al zou Salman The Persian (Perzisch Napoleon) herrijzen....dan nog kunnen wij de imperialisme/kolonialisatie en het onrecht van de ''westerling'' niet evenaren!
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Afghan schreef:Ik zeg het hier ronduit dat ik geen moslim meer ben en ik wilde dat ik niet als moslim geboren was, de eerste 18 jaar van mijn leven beschouwe echt als veloren jaren.
Kom kom. Zo erg is het nooit. Tenzij je echt dag in dag uit gek werd gemaakt met religie.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste vriend,
Als je zelf in een Islamitische land geboren en opgegroeid was, dan had je mij beter begrepen. Natuurlijk wist ik als kind niet beter, maar toen ik een maal de kans kreeg om echt te onderzoeken wat Islam inhoudt, moest ik wel kotsen. Dat bedoel ik met "ik wilde dat ik niet als moslim geboren was".
Ik hoop dat het nu iets meer duideiijk is. zo niet dan ben je welkom om een paar maanden in een Islamitische land te gaan wonen. Is Iran misschien een optie voor je? of wat denk van van Jemen, Somalie, Pakistan, Saudi Arabie enz. enz enz.
Groetjes,
Afghan
Iznogoodh schreef:
Afghan schreef:Ik zeg het hier ronduit dat ik geen moslim meer ben en ik wilde dat ik niet als moslim geboren was, de eerste 18 jaar van mijn leven beschouwe echt als veloren jaren.
Kom kom. Zo erg is het nooit. Tenzij je echt dag in dag uit gek werd gemaakt met religie.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Vraag aan socrates...

wat is het antwoord van jou zelf op deze vraag van jou???

Er was ook stukje van Duitsland aan Frankrijk toegekend na WOI
heeft Duitsland het niet terug gekregen?
Wanneer Engeland ....Amsterdam bezet of stukken van Provincie Zeeland aan Belgie toekent!
Heeft NL (ook al is het na 100 of 1000 jaar) geen recht om het terug te claimen???


Groeten Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

habibti schreef:Vraag aan socrates...

wat is het antwoord van jou zelf op deze vraag van jou???

Er was ook stukje van Duitsland aan Frankrijk toegekend na WOI
heeft Duitsland het niet terug gekregen?
Wanneer Engeland ....Amsterdam bezet of stukken van Provincie Zeeland aan Belgie toekent!
Heeft NL (ook al is het na 100 of 1000 jaar) geen recht om het terug te claimen???


Groeten Habibti
Mijn antwoord is dat NL daar zeer zeker en wel degelijk recht op heeft
misschien niet alleen recht maar ook plicht...
Ook al is het alleen maar for the sake of justice en voor het redden van de eer!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Dan verwijs ik hiernaar voor alle Joden/ Israelhaters.

God heeft Zijn volk,Israel die Hij verkozen heeft ,het land Kanaan toebetrouwd.

Zo, klaar.

Dank je Socrates

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

habibti schreef:Dan verwijs ik hiernaar voor alle Joden/ Israelhaters.

God heeft Zijn volk,Israel die Hij verkozen heeft ,het land Kanaan toebetrouwd.

Zo, klaar.

Dank je Socrates

Habibti
Haha...maar als ik hiermee eens ben dan hoeft niet iedereen mee eens te zijn toch?
Bovendien veel mensen zijn ook niet religieus....
En ik had het over terugkrijgen van gebieden op historisch/cultureel perspectief!
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Joden zaten er al heel lang, zie Jeruzalem op Wikipedia
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Melissa schreef:Joden zaten er al heel lang, zie Jeruzalem op Wikipedia
Akkoord....dan is dat zeker hun land in dat geval!!!
Ieder mens/intellectueel die tegen rede en fatsoen ingaat moet worden opgesloten!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Socrates schreef:
habibti schreef:Dan verwijs ik hiernaar voor alle Joden/ Israelhaters.

God heeft Zijn volk,Israel die Hij verkozen heeft ,het land Kanaan toebetrouwd.

Zo, klaar.

Dank je Socrates

Habibti
Haha...maar als ik hiermee eens ben dan hoeft niet iedereen mee eens te zijn toch?
Bovendien veel mensen zijn ook niet religieus....
En ik had het over terugkrijgen van gebieden op historisch/cultureel ?perspectief!
Is het ook!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Weet iemand waar onze Iraanse vriend eigenlijk is?
Ik mis hem toch wel. Ik dacht misschien is hij ergens anders aktief, maar het lijkt alsof hij met het noorderzon vertrokken is, of toch niet?
Afghan
Socrates schreef:
Melissa schreef:Joden zaten er al heel lang, zie Jeruzalem op Wikipedia
Akkoord....dan is dat zeker hun land in dat geval!!!
Ieder mens/intellectueel die tegen rede en fatsoen ingaat moet worden opgesloten!
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Misschien is hij weggebleven omdat hij denkt dat de site voorgoed verdwenen is.
We zijn wel meer leden kwijt. Ik hoop dat ze weer terug komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

of stukken van Provincie Zeeland aan Belgie toekent!
Heeft NL (ook al is het na 100 of 1000 jaar) geen recht om het terug te claimen???
Nederland terug bij Vlaanderen !!!!!

Zeeland grote stukken van Nederlands Limburg en Brabant zijn oorspronkelijk Vlaams grongebied.

De Middeleeuwse grenzen van Vlaanderen liepen bijna tot aan de Rijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peet »

Welkom, Afghan. Dit is een interessant forum, ik kom er regelmatig, en zo nu en dan reageer ik op posts, zoals nu mbt de "rechten en plichten" van Nederland.

Mensen, na de 2e WO heeft Duitsland een flink stuk af moeten staan aan Polen en Tsjechie. Inmiddels hebben wij in Europa echter geleerd dat de loop van landsgrenzen onbelangrijk is, zolang er maar goed bestuur is (democratisch, mensenrechten, etc.). Immers, zoiets als het begrip mbt grenzen en staten bestaat echter pas een eeuw of twee. Daarvoor schoven gebieden en territoria continu heen en weer en vonden (duizenden jaren al) volksverhuizingen plaats. Alleen een primitieve cultuur is bereid om voor zoiets triviaals, als waar je landsbestuur gevestigd is en "eer", eindeloos te vechten. Kijk naar Israel en de "Palestijnen". Als de Duitsers hun etnische broeders en zusters uit Polen dezelfde behandeling hadden gegeven als bijv. de buurlanden van Israel hun etnische soortgenoten, hadden er nu nog miljoenen Duitsers in kampen gezeten. Enkel en alleen om de Polen en Tsjechen onder druk te zetten. Omdat men "recht" heeft op... whatever. Dan waren wij hier in Europa nog straatarm en religieus geweest. (Want alleen religie kan mensen zo enorm dom en stom houden).

Het is echter heel iets anders als Nederlanders hun vrijheden zouden verliezen onder een vreselijke wrede bezetter, die iedereen die het "goeie geloof" niet heeft zwaar onderdrukt, vgl de Taliban. DAN MOET er idd gevochten worden, desnoods met opoffering van alles. Maar vechten over de ligging van een landsgrens? Nou, nee.
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Re: wie is Afghan?

Bericht door droevie »

Afghan schreef:Beste mensen,
Ik volg al meer dan een jaar de FFI van Ali Sina en heb met heel veel intresse het een en ander gevolgd.
Vanavond heb ik de stoute schoenen aagetrokken om mij te registeren in deze Forum. Ik ben dit niet gewend dus weet ik niet of alles goed gegaan is.
Ik ben dus Afghan, woon meer dan 25 jaar in Nederland, ben echt afkomstig uit Afghanistan en 2 jaar na aankomst in Nederland is mijn ogen opengegaan wat Islam echt betekend. Ik heb dus meer dan 23 jaar geleden afstand genomen van Islam en ben actief onder mijn landgenoten wereldwijd om ze ook te helpen Islam te verlaten. Ik ben bijna 45 jaar oud en heb dus heel wat jaren als een praktiserende moslim in Afghanistan en Pakistan geleefd. Ik weet dus van binnen wat Islam is. Als ik hierdoor jullie en anderen van dienst kan zijn, dat zou mij enorm goed doen.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Ik hoop veel van jouw te kunnen lezen :)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: wie is Afghan?

Bericht door Afghan »

Hoi Droevie,
Bedankt voor je bericht en je interessse om meer van mij te lezen.
Ik het het heel erg druk met mijn werk en kom af en toe hier kijken, dus hoop ik dat je niet teleurdgesteld raakt in de hoeveelheid bijdrage dat ik hier in dit forum lever.
Groetjes
Afghan
Ik hoop veel van jouw te kunnen lezen :)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: wie is Afghan?

Bericht door Afghan »

Beste Vrienden op FFI,
Ik wil jullie hartelijk groeten vanuit een koude Griekenland, waar ik voor mijn werk als tolk de komende twee maanden vertoef. Ik heb helaas de afgelopen jaren geen enkele bijdrage kunnen leveren aan FFI, maar aan mijn standpunten m.b.t. dit onderwerp is er niets veranderd.
Ik hoop in de komende tijden wel iets vaker van me te laten horen.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: wie is Afghan?

Bericht door Ariel »

Hallo Lieve Afghan. :razz: Wat fijn om weer eens wat van je te horen. Ik heb je zo gemist. Gaat het goed met jou en met je gezin? Wij zijn inmiddels verhuisd naar Zoeterwoude waar jullie natuurlijk weer van harte welkom zijn. Ik zal ons nieuwe adres via PM naar je toesturen,.

Griekenland? Wat leuk, maar minder leuk dat het daar ook zo koud is. Hier is het trouwens ook ijzig koud.

Liefs.
C
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: wie is Afghan?

Bericht door Dutch »

Afghan, ook ik ben superblij wat van je te horen! Het doet deugd een oude vriend terug te zien en te horen dat alles goed met je gaat. Blijf ons bezoeken zou ik zo zeggen, je hoort hier zeker en vast thuis. Een fijne tijd gewenst daar in Hellas!
Plaats reactie