Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Sjeng »

'Bijbel duidelijk over homoseksualiteit'

Bron: Nederlands Dagblad

ROME - De Bijbel is duidelijk tegen het praktiseren van homoseksualiteit. Tot die conclusie komen drie theologen - twee rooms-katholieke en een protestantse - in hun boek Clarifications sur l'Homosexualité dans la Bible.
,,Een gezonde lezing van de Bijbel, zowel het Oude als het Nieuwe Testament, kan niet ontkomen aan dit feit'', zegt een van de auteurs, de gereformeerde pastor Innocent Himbaza, tegenover nieuwsagentschap Zenit.

Het idee voor het boek komt van Himbaza, geboren in 1965 in Rwanda en predikant van de l'Église Evangélique Réformée in het Zwitserse kanton Fribourg; hij studeerde theologie aan de theologische faculteit in de stad Fribourg.

Het Franstalige boek - uitgegeven bij Uitgeverij Cerf, Parijs - over de Bijbel en homoseksualiteit ,,kan lezers eraan herinneren dat katholieken en protestanten elkaar werkelijk kunnen ontmoeten rond dezelfde Bijbel''.

Een dergelijke initiatief is mogelijk over tal van thema's, aldus de Zwitserse predikant. Volgens een andere auteur, Jean-Baptist Edart, hebben de drie bij het schrijven zeer goed naar elkaar geluisterd.

Ze hebben elkaars werk doorgenomen en gecorrigeerd. ,,We waren er vooral op gebrand dat onze interpretatie niet verder zou gaan dan de letterlijke betekenis van de tekst'', zegt Edart, geboren in 1968 en priester van het bisdom van Rouen, Frankrijk. ,,Om dit te bereiken hebben we de Bijbelteksten bestudeerd met de instrumenten van de moderne bijbelkritiek, zonder onze toevlucht te nemen tot de traditie of interpretatie die past bij een van de christelijke belijdenissen.''

Himbaza vond het nodig om een exegetisch werk over homoseksualiteit te schrijven, omdat uitleggers van de Bijbel volgens hem vaak hun persoonlijke mening laten prevaleren als het om homoseksualiteit gaat. In veel publicaties wordt daardoor de bedoeling van de Bijbel geweld aan gedaan, aldus de predikant, en dat heeft weer invloed op de lezers van deze publicaties, ,,inclusief theologen''.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Om deze conclusie te trekken heb je geen theologen nodig....
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Zou duidelijk is de Bijbel daar op zich niet over.

Dat hangt er maar vanaf hoe je bepaalde teksten wenst te interpreteren.

http://www.religioustolerance.org/hom_bibl.htm

Je kunt Leviticus 18:22 bijvoorbeeld louter als een verbod op anale seks tussen mannen lezen.

Of als een verbod op bepaalde seksuele heidense riten waarin mannen soms de rol van vrouwen speelden. Het "hondengeld" en het "hoerenloon" wat Deuteronomium 23:18 verbiedt verwijst naar de beloning die mannen en vrouwen respectievelijk kregen mensen voor het deelnemen aan seksuele religieuze rituelen van buurtvolkeren. Mannen droegen tijdens bepaalde rituelen namelijk een hondenmasker.

Het Oude Testament verbiedt nergens seksuele relaties tussen vrouwen.

Leviticus 20.13
Hebreeuws: "V'ish asher yishkav et zachar mishk'vei ishah to'evah asu shneihem mot yumatu d'meihem bam"
Zo letterlijk mogelijk vertaald staat er:
En een man die met een man neer gaat liggen in het bed van een vrouw zij hebben een guwel begaan stervende zullen zij sterven, hun bloed is op hen.

De meeste vertalingen laten "het bed van een vrouw" weg.
Dat is net zoiets als
"Iedereen die in de bibliotheek een ijsje eet moet worden doodgeschoten. "
vertalen als:
"Iedereen die een ijsje eet moet worden doodgeschoten."

Leviticus 20:13 verbied dus alleen mannen om seks te hebben in het bed van een vrouw.

Het verhaal van Sodom en Gomorra gaat niet over homoseksualiteit maar over een volk dat geen fatsoen meer heeft. In dat verhaal wil een menigte verdorven mannen een stel vreemdelingen verkrachten. Het anaal verkrachten van mannen door andere mannen is er doorgaans op gericht om de slachtoffers te vernederen. De Vikingen en diverse andere volkeren deden dat bijvoorbeeld vaak bij mannelijke gevangenen om die te breken. Dat is net zoiets als een verbod op heteroseksuele verkrachting interpreteren als een verbod op heteroseks. Het feit dat Lot zijn maagdelijke dochter aanbood aan deze mannen geeft wel aan dat hij niet dacht met voltijd homo's te maken te hebben. Bovendien waren die vreemdelingen eigenlijk niet eens mannen want Engelen hebben volgens veel theologen niet eens een sekse. Je kunt je ook afvragen of Jaweh niet in de eerste instantie humeurig was, omdat deze mensen zijn gezanten hadden willen verkrachten.

Het Nieuwe Testament lijkt homoseksualiteit heel hard af te wijzen tot je woord voor woord vertalingen uit het Grieks leest. Dan blijkt opeens dat de vertalers nogal aan het interpreteren zijn geslagen.

Klik te artikelen waar deze pagina naar linkt maar eens aan.
http://www.religioustolerance.org/hom_bibh.htm

Is de Bijbel echt zo duidelijk?
Ik vind dat wel mee vallen.

Bovendien negeren moderne Christenen wel meer passages uit het Oude Testament.

Welke Westerse Christenen en Joden doen er nog het volgende:
- Slaven houden
- Vader en dochter stenigen als ze de vader betrappen tijdens het verkrachten van zijn dochter. (Kom op, hoe vaak heeft een vrouw nou vrijwillig seks met haar vader)
- Het stenigen van opstandige zoons
- Het levend verbranden van een dochter van een religieuze werker / Leviet die haar maagdelijkheid heeft verloren al dan niet tijdens een Heidense rite.
- Een vrouw die wordt beschuldigd van overspel haar onschuld laten bewijzen door haar water te laten drinken dat is vervloekt en vermengd met stof.

Zoek maar op. Deze regels zijn te vinden in Leviticus Deuteronium en Numeri.

Het Nieuwe Testament nemen veel moderne Christenen ook niet voor 100% serieus. Als je je daaraan houdt mag je alleen scheiden en hertrouwen als er sprake is van overspel van de vrouw.

Een vrouw kan dus niet scheiden van haar man als hij levensgevaarlijk is voor haar en/of haar kinderen. Jezus geeft die toestemming namelijk nergens.

Zonder overspel zit je aan elkaar vast tot de dood je schiedt. Het maakt blijkbaar niet uit of een huwelijk niet vrijwillig was of dat er met leugens in bent gelokt of dat het een Hel op aarde is voor de man, vrouw en kinderen om een andere reden. Als je dan weggaat en een relatie begint met iemand die wel van je houdt dan heet dat "zonde".
Getrouwd is getrouwd en doorgaans levenslang wat het Nieuwe Testament betreft.

Als je de Bijbel en niks anders gebruikt om je hele moraal aan te ontlenen dan ben je geen plezant persoon.

Christenen zijn in de praktijk bereid om van tal van regels af te stappen als het ze uitkomt. Waarom zoveel conservatieve Christenen uitgerekent zo gefixeert zijn op homoseksueliteit is mij een raadsel.

Als ik het mis heb en de Bijbel wel duidelijk homoseksuele handelingen tussen volwassenen met wederzijdse toestemming afkeurt, dan is dat voor mij alleen maar nog een reden om blij te zijn dat ik geen Christen ben.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Als Petrus bij de hemelpoort vraagt "En heb je Jezus boodschap begrepen ?" Dan weet je dat Jezus niemand veroordeelde om wat hij was. "Heb jij letterfanaatje gespeeld en daarbij anderen veroordeeld ?" "Misschien moet je het dan nog maar eens proberen als homo dan."
De boom herken je aan zijn vruchten
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Bijbel anti homo?



bijbel - Woord van God

Anti - tegen

Homo --mens http://www.vertaalwoord.nl/translate.cg ... v=vertalen


Leviticus 18:
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
23 Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.

En het gaat hier om homo seksualiteit en niet het homofiel zijn.
Alhoewel het wel met elkaar in de knoop ligt.
Het is voor zo'n geaard iemand moeilijk om tegen vlees en gevoel in te gaan.
Wij mogen ook niet oordelen,maar wel waarschuwen,met inons achterhoofd dat alle zonden verkeerd zijn.Dus die we als mensen zelf begaan.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

habibti schreef:Bijbel anti homo?



bijbel - Woord van God

Anti - tegen

Homo --mens http://www.vertaalwoord.nl/translate.cg ... v=vertalen


Leviticus 18:
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
23 Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.

En het gaat hier om homo seksualiteit en niet het homofiel zijn.
Alhoewel het wel met elkaar in de knoop ligt.
Het is voor zo'n geaard iemand moeilijk om tegen vlees en gevoel in te gaan.
Wij mogen ook niet oordelen,maar wel waarschuwen,met inons achterhoofd dat alle zonden verkeerd zijn.Dus die we als mensen zelf begaan.
Homoseksualiteit is helemaal geen zonde, er is dan ook hoegenaamd geen redenen om te waarschuwen.
Freedom in danger!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Dat is wat jij gelooft.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

habibti schreef:Dat is wat jij gelooft.

Habibti
Habibti, is het hebben van een klompvoet of een bochel een zonde?
Homoseksuelen worden zo geboren en homoseksualiteit is zo oud als de wereld.
Ik kan ook niet geloven dat het een zonde is.

Leviticus is het oude testament, en wat jij nu aanhaalt is een oude Joodse wet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Beste Ariel,

Eigenlijk valt het me tegen dat je zo antwoord.

Het lijkt alsof je zegt dat ik zeg dat homofiel zijn zonde is.

Ik maak onderscheid tussen homofiel en homoseksueel zijn.
Mannen met mannen gemeenschap hebben,hetzelfde geld voor vrouwen.
Dat is zondigen.
Liegen is zonde
stelen is zonde.
Allemaal gekomen door de zondeval van Adam en Eva.

Je moet niet denken dat ik mij verheven voel boven een homofiel of lesbienne. Ik ben geen haar beter.
Je weet dat als je 1 gebod overtreed,overtreed je ze allemaal.

En dat iemand misvormd is ,wil niet zeggen dat hij of zij of de ouders een zonde hebben begaan. Er staat hier zelfs een geschiedenis van in de bijbel.
Ook dat weet je.

Ja dat staat in het oude testament,en?
Is het oude testament vervallen? Heeft die geen waarde meer?
Dat zou betekenen dat die tijd voor niets is geweest.

Uit die oude wetten voor de joden kun je lessen trekken.
In de tijd van de Zwarte dood deden de joden dat ook.Reinigingswetten.
en dat was voor die tijd raar.Althans degene die die wetten niet naleefde.In ieder geval niet de hygiene ervan.

En dat Homofielen zo geboren worden ben ik het helemaal mee eens!!!!
Er kan hun niet verweten worden dat de zo zijn. Maar de uitleving ervan heeft God verboden,en dat gold niet alleen voor het oude testament.
Nu nog steeds.
Maar dat geld ook voor alle andere wetten.

Voor een homofiel is het gewoon een moeilijke strijd om hiermee te leven,zeker als hij/zij het volgens Gods woord wil doen.

Het is wat ik geloof . En ik geloof ook dat er vele homofielen/lesbiennes voor Gods troon jubelen.
En vele "christenen" naar de verdoemenis gegaan zijn.
En dan bedoel ik naam christenen. Jij weet wel,onwedergeborenen.
En ik ben ook zo,christen omdat ik geloof met mijn verstand,maar mijn hart is verre.
En dat is een eerlijke getuigenis,maar wel spijtig.



Nou ik heb genoeg gezegd,ik hoop dat je mij begrijpt.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve Habibti.

Dit is nu waar ik een groot deel van mijn leven tegen gevochten heb. Ik ben eigenlijk moe gevochten. Toch wil ik een net antwoord op de post geven.

Jij zegt…..
Het lijkt alsof je zegt dat ik zeg dat homofiel zijn zonde is.

Indirect vind ik dat jij dat wel zegt. Jij houd van de zondaar, maar haat de zonde. Daar komt het feitelijk op neer.
Jij vind dat deze mensen geen seks mogen hebben. Jij, die hetero bent, mag dat wel, maar ontzegd deze liefde voor homo's en lesbienne


God heeft jou dit genoegen wel gegeven, maar verbied dus . en ontneemt( naar jouw idee ) dit genoegen van homoseksuelen.
Waarom? Heb jij meer recht dan deze mensen?
Worden homo's getest? En waarom worden alleen homo's getest, en wij niet?

Waarom mogen twee mannen of twee vrouwen die van elkaar houden en de zelfde seksuele gevoelens hebben geen liefde bedrijven. Wie doen ze er kwaad mee, en wat voor kwaad doen ze.
Jij denkt dat het zonde is omdat het in de bijbel staat, maar ik zeg je dat deze wetten door mensen gemaakt zijn. Mensen hebben besloten dat twee mannen of twee vrouwen van het zelfde geslacht geen gemeenschap mogen hebben. Mensen die hetero waren hebben voor homo's beslist dat homoseksualiteit vies en zondig is.
Menselijke wetten. Door mensen gemaakt.
Net zo, als veel andere rare wetten die beschreven staan in de bijbel.
Waarom hou jij je wel aan deze wet, maar niet aan andere wetten zoals dat je geen kleding van tweeërlei stof aan mag. Deuteronomium 22:11
Of waarom hou jij je niet aan de wet van de twee duifjes die je eigenlijk moet offeren als je gemenstrueerd hebt.
Waarom ben jij selectief met het houden van de wetten uit de bijbel ? Heb je daar wel eens aangedacht?
Al die wetten zijn door mensen gemaakte wetten. Wetten voor de toenmalige Joden.
Ik zeg niet dat al die wetten slecht zijn, want veel wetten van vroeger kunnen nog steeds gebruikt worden, en hebben nog steeds veel waarde.

Ik wil graag morgen verder reageren op je post en ook op de rest van je post terug komen, want ik ben echt moe en ik moet naar bed.

Misschien ben ik een Christen die met mijn hart geloof, en minder met mijn verstand. Wie zal het zeggen. Ik geloof dat zelf Jezus nooit homoseksualiteit afgekeurd heeft.
Als jij het weet mag je het zeggen.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik vind het opvallend dat geen van de Christenen in deze discussie wenst uit te leggen waarom ze zo selectief met de Bijbel omgaan. Homoseksuele handelingen zouden ze wel graag vervolgd zien, maar van ze zijn niet voor zaken als slavernij of het verbod op kleding geweven uit meerdere soorten draad (katoen, wol vlas, polyester).

Waarom niet?

Jezus heeft zich namelijk niet expliciet voor een verbod op slavernij uitgesproken. Van de gulden regel kun je uiteraard dit verbod afleiden, maar Jezus heeft niet expliciet gezegd dat je geen slaven mag hebben. Het dragen van kleding gemaakt van meerdere soorten draad heeft hij ook niet expliciet toegestaan.

Als we ons dan toch strikt aan de Bijbel moeten houden, wees dan consistent.

Het is vrouwen in de Torah niet verboden om seks met elkaar te hebben. De Torah kent mannen en vrouwen niet dezelfde rechten en plichten toe. Dus een verbod op seks tussen mannen houdt helemaal geen verbod op seks tussen vrouwen in. De passages in het Nieuwe Testament die hiernaar lijken te verwijzen hebben het in werkelijkheid over prostitutie. Romeinse vrouwen hadden bijvoorbeeld tegen betaling seks met andermans slaven.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ik vind het opvallend dat geen van de Christenen in deze discussie wenst uit te leggen waarom ze zo selectief met de Bijbel omgaan. Homoseksuele handelingen zouden ze wel graag vervolgd zien,
ik vind helemaal niet dat mensen vervolg moeten worden.. vandaar dat ik niet heb gereageerd. ben er zelf nog niet helemaal uit :oops:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Een van de reden dat Europa zo verslapt is komt door de te ver doorgevoerde homo-emancipatie.

Wij zijn in wezen allemaal mietjes geworden.

Dat zeg ik niet. Dat zeggen Adriana Orrici en Ali Sina. Zit wel wat in.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Lodewijk Nasser schreef:Een van de reden dat Europa zo verslapt is komt door de te ver doorgevoerde homo-emancipatie.

Wij zijn in wezen allemaal mietjes geworden.

Dat zeg ik niet. Dat zeggen Adriana Orrici en Ali Sina. Zit wel wat in.
Dat is onzin.

Ali Sina is een tijdje terug geplipt. Hij is nu praktisch extreem rechts. Daarom heb ik het internationale forum ook vrijwel verlaten. Het valt me nog mee dat hij niet roept dat menstruatie gelijk staat aan moord. Hij heeft homoseksualiteit vergeleken met pedofilie en necrofilie. Dat zou voor een redelijke mens afdoende bewijs moeten zijn dat hij gestoord is.

Nederland is aan diens Moslimpopulaties gekomen dankzij het grootbedrijf. Die hebben de gastarbeiders binnen gehaald. Migratielobbies die graag een grote beroepsbevolking wilden zijn mede verantwoordelijk voor het ruimhartige asielbeleid van de afgelopen dertig jaar. Dankzij dit beleid heeft Nederland nu een gigantische onderklasse. Daar heeft de homorechten beweging niks mee van doen gehad.

Dergelijke opmerkingen vallen mij ten zeerste van je tegen. Je verschuilen achter de woorden van mensen die je bewonderd is evenmin kies.

Ik zou zeggen dat het juist het respecteren van totalitaire seksistische homohatende ideologieën het Westen verzwakt.

Homoseksuelen zijn doorgaans geen mietjes. Politiek correcte Westerlingen die met de vrouwenhaat, homohaat en andere haat uit de islam dwepen zijn mietjes.

Daar hebben we een woord voor:
Dhimmie.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nederland is aan diens Moslimpopulaties gekomen dankzij het grootbedrijf. Die hebben de gastarbeiders binnen gehaald. Migratielobbies die graag een grote beroepsbevolking wilden zijn mede verantwoordelijk voor het ruimhartige asielbeleid van de afgelopen dertig jaar. Dankzij dit beleid heeft Nederland nu een gigantische onderklasse. Daar heeft de homorechten beweging niks mee van doen gehad
Dat is zeker waar; maar de reden dat de Islam nu zo een grote dreiging is (terwijl de Islam weinig voorstelt) onze permissiviteit.

Onze zwakte om niet trots te kunnen zijn op wat we hebben opgebouwd. Die constante aanvallen op ons Joods/Christelijke erfgoed.
Wij moeten durven erkennen dat wij een superieure samenleving hebben opgebouwd en dat hard durven uitspreken.


Overigens is de vergelijking homofillie en pedofellie kleiner dan je denkt. Velen homo's vallen namelijk op jonge/minderjarige knullen. De pefofilliebeweging heeft ook altijd mee proberen mee te waaien met de homo-beweging.


Ali Sina is geradicaliseerd en dat ben ik helaas ook, wellicht door hem.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Lodewijk Nasser schreef: Ali Sina is geradicaliseerd en dat ben ik helaas ook, wellicht door hem.
Na deze vaststelling is de helft van het probleem al opgelost Lodewijk!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Ali Sina is geradicaliseerd en dat ben ik helaas ook, wellicht door hem.
Na deze vaststelling is de helft van het probleem al opgelost Lodewijk!!!!!!!!
Inderdaad, dat zeg ik ook altijd.

Alleen ik weet niet goed wat geradicaliseerd is. Is dat overdrijven? Of is het juist extreme standpunten hebben die niet passen in het politiek correcte klimaat?

Ik ben er nog niet over tijd. Wel verlang ik met weemoed terug naar mijn dhimmie-tijd. Mijn wereldbeeld was toen een stuk makkelijker.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Lodewijk Nasser schreef:Overigens is de vergelijking homofilie en pedofilie kleiner dan je denkt. Velen homo's vallen namelijk op jonge/minderjarige knullen. De pefofilliebeweging heeft ook altijd mee proberen mee te waaien met de homo-beweging.
Beste Lodewijk,

De vergelijking pedofilie en homoseksualiteit gaat wel degelijk mank. Homobewegingen hebben zich al heel lang geleden van pedofielen gedistantieerd. Lesbische vrouwen moeten doorgaans zelfs helemaal niks van pedofielen hebben. Het is de vrouwenbeweging inclusief de lesbische vrouwenbeweging die de gruwelen van verkrachting en misbruik bespreekbaar heeft gemaakt.

Bovendien valt een vrijwillige relatie tussen twee volwassenen niet te vergelijken met het misbruiken van een kind.

Het merendeel van alle kinderverkrachters en misbruikers heeft als volwassen partner een vrouw. Dat zijn zogenaamd keurig getrouwde mannen. Het merendeel, ongeveer 60%, van alle slachtoffers zijn meisjes.
http://www.catholicleague.org/research/ ... ontext.htm

Omdat het misbruiken en verkrachten van jongetjes als een schending van hun mannelijkheid wordt gezien besteedt de media daar meer aandacht aan. De man in de bosjes die een kind verkracht en vermoord krijgt ook meer aandacht in de media maar dat neemt niet weg dat het merendeel van de daders het slachtoffer goed kent en dus op een veel subtielere wijze diens zin achter gesloten deuren kan doordrijven. Homofobie veroorzaakt het beeld dat homoseksuelen kinderverkrachter zijn en niet andersom.

Een openlijke homoseksuele man is in verhouding minder vaak dader dan een man in een traditioneel heterohuwelijk of andere heteroseksuele relatievorm. Homoseksuele mannen maken 3-5% van de mannelijke bevolking uit. Onder kinderverkrachters en -misbruikers ligt het percentages openlijke homoseksuelen veel lager. Een redelijke deel van de pedofielen is niet in staat tot romantische en seksuele relaties met volwassenen. Hun aanduiden als homo, hetero of bi kan niet omdat ze zich alleen tot kinderen aangetrokken voelen.
http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/h ... ation.html

Een groot deel van de slachtoffers van die pedofiele priesters in de VS waren meisjes en vrouwen. Een vrouw of een meisje wordt echter snel als een verleidster in de hoek gezet in streng gelovige milieus. Dezelfde mensen halen het niet in hun hersens om een mannelijk slachtoffer te vragen of hij het misschien lekker vond. Ja, dat soort vragen krijgen zelfs meisjes van 12 nog altijd naar hun hoofd in burgerlijke en kerkelijke rechtbanken in de VS. Daarom is het makkelijker voor een man of jongen om een aanklacht in te dienen. De Kerkelijke autoriteiten zijn bovendien in het algemeen veel minder genegen om vrouwen en meisjes te geloven.

http://www.boston.com/globe/spotlight/a ... _women.htm
http://www.mccchurch.org/mediaroom/2002 ... policy.htm
http://www.snapnetwork.org/female_victi ... looked.htm
http://www.snapnetwork.org/female_victi ... missed.htm
http://www.snapnetwork.org/female_victi ... stigma.htm
http://www.snapnetwork.org/female_victi ... _issue.htm
http://www.snapnetwork.org/female_victi ... tories.htm

Er zijn inderdaad homoseksuele mannen die graag seks met puberjongens van tussen 13-16 hebben. Tegenover hen staat een veelvoud heteromannen die ook graag seks heeft met een tienermeisje als ze de kans krijgen. En geloof me, dat zijn er waarschijnlijk meer dan jij denkt. Tieners zijn namelijk makkelijker te manipuleren en in een situatie te brengen waarin ze geen nee durven of kunnen zeggen. Zowel een bepaald slag heteromannen als een bepaald slag homomannen staat er niet boven om gebruik te maken van minderjarige, verslaafde en/of illegale prostitue(e)s. Persoonlijk vind ik beide groepen even verachtelijk. Ik beoordeel echter niet alle mannen op basis van deze klootzakken dus ik zie niet in waarom jij alle homoseksuele mannen beoordeelt op basis van de klootzakken die het met jongens van onder 16 doen terwijl de zelf 21 jaar of ouder zijn.
Ali Sina is geradicaliseerd en dat ben ik helaas ook, wellicht door hem.
En dat valt me heel erg van je tegen. Hij is in een intolerante cultuur opgevoed. Wat is jouw excuus?
Die constante aanvallen op ons Joods/Christelijke erfgoed.
Ik ben als vrouw niet zo te spreken over veel aspecten van dat zogenaamde erfgoed. Georganiseerde religie heeft zich in het verleden in het Westen heel hard uitgesproken tegen vrijwel elke vorm van emancipatie en zelfbeschikking van vrouwen.
Wij moeten durven erkennen dat wij een superieure samenleving hebben opgebouwd en dat hard durven uitspreken.
Dat heb ik ook altijd gedurfd. Dit is niet mijn probleem.

Wat mij betreft zijn we vooral superieur omdat er zulke grote persoonlijke vrijheid is. Dergelijke vrijheid was niet mogelijk geweest als de macht van georganiseerde religie niet was terug gedrongen. Dankzij die vrijheid is onze huidige grote technologische vooruitgang mogelijk geworden. Onze drang naar vrijheid heeft ook de grote vooruitgang in burgerrechten en mensenrechten in het Westen tot gevolg gehad.

Met vriendelijke groet,

Linda
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

Homoseksualiteit zou erfelijk zijn,

het nu toelaten is het dus eigenlijk uitroeien...

denk daar maar eens over na ;)
stop de mea culpa cultuur !
griejanne
Berichten: 1
Lid geworden op: wo nov 24, 2010 10:21 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door griejanne »

Het lichaam dat we hebben gekregen is van God, behoort God toe. (1 Kor. 15)
In vers 16 staat heel duidelijk je je één maakt met het lichaam van iemand als je je inlaat met degene van wie je houdt.

God heeft de man geschapen. God nam één van zijn ribben en bouwde een vrouw.(gen. 2:22) Hier zegt God duidelijk dat de man en vrouw voor elkaar geschapen is en dat deze één worden.

Ons lichaam is van God, wie zijn wij dan om te zeggen dat we hier niet Gods voorbeeld moeten volgen? Mogen wij, kijkend naar deze tekst, door God zelf gesproken, afwijken van Gods handelingen, waarvan wij weten dat dit is zoals God het bedoeld had? God had de mens volmaakt geschapen (de man houdt van zijn vrouw en ze worden één). Alles wat God doet, is volmaakt. Ook hier moeten/ mogen/ willen wij Gods voorbeeld volgen, omdat we hiervan zeker weten dat het Gods wil is.

En dan werd er gezegd dat het oude testament er eigenlijk niet meer toe doet, maar daarvanuit gaande, doet het nieuwe testament er wel degelijk toe en daar staat in Rom 1:25 t/m 28 dat vrouwen een onnatuurlijke omgang met vrouwen hebben en mannen idem. als gevolg van de toorn van God!

God heeft dit dus nooit uit liefde gegeven, maar uit boosheid, omdat de mens(wij) niet wilde luisteren naar God!
God houdt van de zondaar, maar haat de zonde. Als je Gods wegen wilt gaan, moet je jezelf verloochenen(Luc. 9:23 en 24), dit houdt in dat je geen waarde meer moeten hechten aan je eigen leven, maar dat je je leven geeft aan God en niet je eigen leven wilt leiden.
Mijn vraag is dan ook: Door wie leef je? Door jezelf of door God? Voor wie leef je? Voor jezelf of voor God?

We lezen de bijbel veel te menselijk. Verloochen jezelf en wordt één met God de vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Dhana »

En Jezus had een hardgrondige hekel aan muggenziffende farizeeën en schriftgeleerden en ik weet nu waarom. Hij las de hele Joodse mikmak op een menselijke manier en preekte zeker geen dood en verdoemenis. Denk jij nu werkelijk dat God boos kan worden? Over menselijk lezen gesproken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Tukkerin »

Dhana, neem deze scherpslijpster maar niet serieus. Niet alleen is ze allergisch voor de gulden middenweg, ook denkt ze verstand te hebben van de christelijke theologie ( :laugh1: ) wat ze overduidelijk dus niet heeft. Tegelijkertijd zegt de Franse godsdienstfilosoof Ponty dat de mens pas zichzelf kan zijn als hij zich uit kan drukken. Expressie is dus zelfverwerkelijking wat in de Bijbel meermaals naar voren gebracht wordt. Maar zij leeft een beetje in die gekke visie van haar en denkt dat de occulte krachten de Eeuwige ten strengste moeten gehoorzamen.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Ariel »

griejanne is van de gereformeerde bond. Waarschijnlijk van de herstelde.
Mijn zus noemt die mensen "de bedroefde".
Eng...erg eng.

Ik vraag me af of griejanne weet hoe oud de wereld is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Tukkerin »

Bedroefde? Ik vind dat wel denigrerend hoor, ik zit tussen allemaal gereformeerden ook van de vrijgemaakte kerk en het zijn vetleuke en gezellige mensen. Ik heb nog nooit zo een leuke klas gehad.. en de gereformeerde docenten/theologen zijn ook allen erg leuk en genieten met volle teugen van het leven. Vind het dus wel meevallen.
Umm Rania
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:griejanne is van de gereformeerde bond. Waarschijnlijk van de herstelde.
Mijn zus noemt die mensen "de bedroefde".
Eng...erg eng.

Ik vraag me af of griejanne weet hoe oud de wereld is.

Inderdaad die komen alleen maar voor de hemel in aanmerking als ze zeer depressief worden en blijven en vooral erg angstig (voor God) door het leven gaan.

Ik had zulke buren. 2 Dochtertjes die hun spontaniteit al op kleuterleeftijd volkomen kwijt waren. Al helemaal depressief gristelijk geïndroctineerd. De dominee zal ze vaak wel als lichtend voorbeeld aangehaald hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie