Duitse ex-moslims zweren islam af

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Duitse ex-moslims zweren islam af

Bericht door Lodewijk Nasser »

Duitse ex-moslims zweren islam af


Afbeelding


Een groep Duitse ex-moslims wil niets meer met hun vroegere godsdienst te maken hebben. Sterker nog, ze willen de islam zo hard mogelijk bekritiseren. Met dat doel presenteerden ze in Berlijn de 'Centrale Raad van Ex-moslims'. "Ayaan Hirsi Ali heeft gelijk als ze zegt dat de islam staat voor onderdrukking", zegt één van de initiatiefneemsters, Arzu Toker.

De 120 leden hebben de islam afgezworen, omdat die voor hen een leer is van onderdrukking en geweld. Die voorschrijft, dat de vrouw ongelijk is aan de man. En dat mensen die breken met de islam, gedood moeten worden.

Daar weten de leden alles van. Voorzitsters Mina Ahadi uit Iran en Arzu Toker uit Turkije staan onder politiebescherming. Een poster, met daarop foto’s van ex-moslims, moest worden aangepast. Teveel bedreigingen.

Voorbeeld
Daarmee lijkt de positie van deze ex-moslims op die van Ayaan Hirsi Ali. Ook zij bekritiseerde de islam en werd bedreigd. Voor de Centrale Raad is ze een voorbeeld. “We zijn het volledig met haar eens. De islam is een vorm van onderdrukking, geen godsdienst. Zij had de moed dat te vertellen. We denken erover om haar te vragen lid te worden van onze organisatie”, aldus Toker.

Nederland is volgens Toker een land waar de houding ten opzichte van de islam moet veranderen. “Nederland is een voorbeeld van hoe het niet moet. Het land is te tolerant voor de islam. Het begint met eigen scholen en sportverenigingen. En dat mondt uit in trainingscentra voor radicale moslims. Ik vind dat niet in orde.”

De beweging beperkt zich in haar visie dus niet tot Duitsland. Haar belangrijkste doel is duidelijk te maken dat de islam niet deugt. In het bijzonder de politiek zou de islam links moeten laten liggen. In heel Europa.

Hoofddoek
De nieuwe groepering is daarom tegen gesprekken tussen politici en moslimorganisaties – zoals de Duitse Centrale Raad van Moslims, waar de ex-gelovigen zich tegen afzetten. "Ze lijken heel liberaal, maar ook deze groeperingen zijn voor de hoofddoek en tegen homo's. Dat past niet bij Duitsland en Europa", aldus Ahadi.

Het succes van de Raad moet nog blijken. Volgens een woordvoerder zal het ledental blijven stijgen. Er liggen aanvragen uit Zweden en Zwitserland voor soortgelijke comités. Formele erkenning door de Duitse regering of de EU blijft tot nu toe echter uit. Over een Nederlands initiatief is tot dusverre niets bekend.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Duitsland heeft een club voor ex-moslims. Volgens moslimkoepels is die onnodig, want iedereen is vrij. Maar ex-moslims krijgen doodsbedreigingen.
De Duitse Mina Ahadi (51) kan niet meer zonder bewaking de straat op. Boodschappen doen is een uitje met agenten geworden. Regelmatig moet zij vanuit haar woning het politiebureau bellen om te zeggen dat het goed met haar gaat. Buiten haar Keulse woning staan agenten die haar permanent bewaken.

Ahadi ’dankt’ haar 24-uursbescherming aan haar voorzitterschap van de Zentralrat der Ex-Muslime. De leden van deze nieuw opgerichte vereniging hebben vorige week wereldkundig gemaakt dat zij hun religie, de islam, hebben afgezworen.

Ahadi, haar medevoorzitter en de penningmeester staan sinds de conferentie onder politiebescherming, want afvalligen van de islam mogen volgens de sharia – de islamitische wet – gedood worden. Ahadi en haar medebestuursleden ontvangen regelmatig doodsbedreigingen.

’Wir haben abgeschworen!’, was de leus die de ex-moslims tijdens de persconferentie in Berlijn op 28 februari voerden: ’wij hebben het geloof afgezworen’.

Voorzitsters Mina Ahadi en Azur Toker kregen naar eigen zeggen binnen enkele uren honderd aanmeldingen van nieuwe leden. De nieuwe vereniging telt nu driehonderd ’ex-moslims’. Islamieten die van hun geloof gevallen zijn, atheïstische immigranten uit moslimlanden, en Duitsers die zich expliciet tegen de islam uitspreken.

Toker wil met de vereniging taboes doorbeken en aantonen hoe onverlicht de islam is. „Ik wil dat het voor moslims mogelijk wordt hun geloof te verlaten, zoals dat ook mogelijk is voor de Duitse katholieken en protestanten.”

„De islam beschouwt alle kinderen die in een moslimgezin geboren worden, als moslim. Dat moslims als het ware vogelvrij verklaard worden wanneer ze hun geloof afzweren, is in strijd met de Duitse grondwet. Toch lopen afvallige moslims in Duitsland gevaar.”

Daar windt Toker zich behoorlijk over op. „Ik wil dat de minister van binnenlandse zaken, Wolfgang Schäuble, iets aan deze huichelarij gaat doen. Moslims moeten verlicht worden, dat willen wij met deze vereniging bereiken.”

De Duits-Turkse Toker beoogt een verlichte islam. Ahadi, afkomstig uit Iran en al dertig jaar strijdend tegen onderdrukking van moslima’s, wil dat moslims veilig kunnen breken met hun geloof.

Ahadi: „De Zentralrat der Muslime en verschillende andere islamitische bonden hebben op 4 maart verklaard met elkaar te gaan samenwerken en daarmee alle moslims te vertegenwoordigen. Onze Zentralrat der ex-Muslime wil een tegenhanger zijn, want niet alle immigranten uit islamitische landen willen als moslim gezien worden.”

Volgens Ahadi bestaan er elders in de wereld al bewegingen tegen het dragen van een hoofddoek, tegen vrouwbesnijdenis of eerwraak. Haar raad gaat dat ook doen, maar wil zich bemoeien met alles wat voor verbetering vatbaar is. „De Duitse regering heeft zich te tolerant opgesteld ten opzichte van islamitische uitwassen.”

Ahadi: „Je moet mogen zeggen dat je problemen met de islam hebt zonder meteen als rechts-extremist te worden afgeschilderd.”

Komende herfst belegt de raad een ’kritische islamconferentie’. Een van de beoogde sprekers – gezien de nadruk op Verlichting niet verwonderlijk: Ayaan Hirsi Ali. Ahadi zegt dat ze de Nederlands-Somalische politica graag zou zien als lid van de raad. „Zij heeft in Nederland de islam bekritiseerd en moest ook beschermd worden. Jullie land is een voorbeeld van hoe het niet moet. Nederland is te tolerant voor de islam. Het begint met eigen scholen en verenigingen. Dat mondt uit in trainingscentra voor radicale moslims. Ik vind dat niet in orde.”

Of Hirsi Ali op het verzoek ingaat, is niet bekend; wel heeft de inmiddels in de VS werkzame Hirsi Ali het persbericht van de conferentie vertaald op haar website gezet.

Is er in Duitsland wel behoefte aan een ex-moslimsvereniging?

Nee, zegt de Duits-Turkse politica Lale Akgün. Zo’n club vindt ze onnodig en zelfs gevaarlijk. Akgün is SPD-kamerlid en heeft immigratie en integratie in haar portefeuille. Over de nieuwe Zentralrat schrijft ze op haar website: „Het klopt gewoon niet, dat de islam onverenigbaar is met de grondwet. Dit is een ontoelaatbare generalisatie en wakkert de ’islamofobie’ aan. De Koran zegt (Soera 2,256): ’In het geloof bestaat geen dwang’. De islamitische koepels hebben trouwens kenbaar gemaakt dat iedereen zijn religie mag verlaten.”

Op dat laatste reageert Mahmud Askar, plaatsvervangend voorzitter van de Zentralrat der Muslime, geïrriteerd. „Ben je christen, dan ben je christen. Wanneer je moslim bent, ben je moslim. Wil je geen moslim meer zijn, dan niet. Zo’n nieuwe raad is helemaal niet nodig.”

Ook Ammarin Usama van de Zentralrat der Muslime ziet geen enkel probleem. „Als je uit de islam wilt stappen, is dat een zaak tussen Allah en jou. Waarom wil je dat van de daken schreeuwen? Of er zelfs een club voor oprichten? Dat doen christenen toch ook niet?”

Als het zo makkelijk is om je geloof vaarwel te zeggen, waarom hebben de bestuurders van de Zentralrat der Ex-Muslime dan politiebescherming nodig?

Daar weigert Mahmud Askar antwoord op te geven.

Mina Ahadi is spraakzamer. Ze vertelt dat ze sinds haar zestiende atheïst is. Ze vond de islam een vorm van vrouwenonderdrukking en wenste zich daarvan los te maken.

Terwijl ze verslag doet van een Iraanse demonstratie, belt ze nogmaals de politie die weer een teken van leven van haar wil.

’Nederland is helemaal rijp voor een felle vereniging voor ex-moslims’
„Zodra ik van de Zentralrat der Ex-Muslime hoorde, heb ik de dames een e-mail gestuurd om mijn medewerking aan te bieden”, zegt Michiel Hegener, auteur ’Vrijheid van Godsdienst’ (2005). „Nederland is rijp voor zo’n uitgesproken ex-moslimvereniging.”

Volgens Hegener wijzen veel moslims onderdelen van de islam af. „Of ze willen zelfs atheïst worden. Hun ongeloof kunnen ze echter niet naar buiten brengen, de gevolgen zijn eenvoudig te risicovol. Je ziet dit niet alleen in Duitsland en Nederland, ook in Frankrijk en Groot-Brittannië, eigenlijk in elk Europees land met islamitische immigranten.” Zoals Messaoud Bouras, een Fransman die openlijk van zijn islamitische geloof gevallen is en nu met de dood bedreigd wordt door fanatieke moslims. „Deze moslims weken als het ware los uit hun etnische groep en gaan twijfelen aan hun oorspronkelijke geloof, waarvoor ze niet eens zelf gekozen hebben. Ook andere geloven kunnen afvalligen moeilijk verkroppen, maar alleen bij de islam staat er de doodstraf op. Ik hoop echt dat we binnenkort ook zo’n vereniging voor ex-moslims krijgen om ervoor te zorgen dat uittreden veilig en openlijk mogelijk wordt. Zweden en Zwitserland volgen al. Een bond voor ex-moslims in Nederland is van cruciaal belang.”
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jammer jammer, maar ooit zullen ze terugkeren naar het ware geloof insa'Allah. Zoniet moge Allah swt ze dan straffen in het Hiernamaals.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ja, dit is nu precies wat de zuivere islam de nek gaat kosten: de westerse vrijheid - ain't no stopping us now!

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:Jammer jammer, maar ooit zullen ze terugkeren naar het ware geloof insa'Allah. Zoniet moge Allah swt ze dan straffen in het Hiernamaals.
En gij gelooft da .... :lol: :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Jammer jammer, maar ooit zullen ze terugkeren naar het ware geloof insa'Allah. Zoniet moge Allah swt ze dan straffen in het Hiernamaals.
Droom maar lekker dor schat.
TRUSTEN..............
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:Jammer jammer, maar ooit zullen ze terugkeren naar het ware geloof insa'Allah. Zoniet moge Allah swt ze dan straffen in het Hiernamaals.
En gij gelooft da .... :lol: :roll:
Jij niet he?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

die mensen weten niet hoe blij ze zijn dat ze die debielenreligie achter zich kunnen laten... komt chaimae eraan hoor :roll:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

ZE hebben Allah en de andere moslimmen tereulgesteld.
Daarvoor zullen ze boeten.
Wat ze nu ook zeggen,diep in hun hart zijn ze wel bang hoor van Allah(s.w.t.)
Moge Allah(s.w.t.) ze weer op het rechte pad zetten.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Tegelijkertijd bekeren zich massaal Duitse mannen zich tot de Islam.

http://youtube.com/watch?v=rC1EkFNSN9I
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Natuurlijk zijn er mensen die zich bekeren.
Laatst nog zo iemand gesproken.
De man leerde via internet een Marokkaanse dame kennen en vloog naar Marokko om kennis te maken, waar hij prompt op zijn eigen verlovingsfeest belandde en voor hij het wist trouwplannen had.
Klein probleempje, hij moet wel even moslim worden, maar een formaliteit maar toch....Bedoel je die bekeerlingen?
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

maar ooit zullen ze terugkeren naar het ware geloof insa'Allah
Keep dreaming hon.

Waarom ben ik niet verrast....weer een Iraanse vrouw als koploper...die vecht als een Iraanse leeuw. Jullie Arabische vrouwen zijn een schande voor het woord VROUW.
Ik vind het schandalig dat vrouwen in het midden-oosten moeten dag in dag uit vechten voor hun basisrechten die met de voeten getreden worden en jullie in Europa in plaats van hun strijd ten minste moreel te steunen, gaan achterlijk doen.

Jullie verwaren twee dingen: jullie denken dat door achterlijk doen, behouden jullie je cultuur.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Persian_revenge, heb je dit topic gelezen.
We zijn zo trots op deze jonge Iranese jongeman,.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8551
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Prachtig. Ik wist het niet.

Bedankt hoor.


Iran sleurde het midden-oosten met zich mee naar het fundamentalisme en zal dat in gepaste tijd ook rechtzetten. Als wij hier die Moslims van hun achterlijkheid kunnen bevrijden,is het al een iets. Het zal wel gebeuren hoor.

Pas op dan hebben jullie autochtonen ook geen excuus meer om Oosterlingen te mijden. He? Er is bij jullie ook werk aan de winkel, zich bevrijden bijv. van boertigheid en zich bevrijden van vooroordelen.

Ik hoop dat beiden partijen naar elkaar toe groeien voor het te laat is.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:Tegelijkertijd bekeren zich massaal Duitse mannen zich tot de Islam.

http://youtube.com/watch?v=rC1EkFNSN9I
6 miljoen moslims per jaar verlaten vanaf 2004 hun geloof.
en dat worden er straks steeds meer, zoveel dat het moslimgemeenschap zich straks helemaal alleen gaat voelen.

exmoslims zullen nooit terug keren naar de islam, eenmaal de oogjes wijd open en nooit meer KUNNNEN EN WILLEN sluiten.


nadia
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
Chaimae schreef:Tegelijkertijd bekeren zich massaal Duitse mannen zich tot de Islam.

http://youtube.com/watch?v=rC1EkFNSN9I
6 miljoen moslims per jaar verlaten vanaf 2004 hun geloof.
en dat worden er straks steeds meer, zoveel dat het moslimgemeenschap zich straks helemaal alleen gaat voelen.

exmoslims zullen nooit terug keren naar de islam, eenmaal de oogjes wijd open en nooit meer KUNNNEN EN WILLEN sluiten.


nadia
Volgens mij verward je de cijfers die 6 miljoen vorig in AFRIKA waar ze in stammen leven onder armoede dan komen de 'hulpverleners''een aanbod doen van eten-bekeren :wink:

Nee maar goed gelukkig bekeren er meer mensen naar Islam vooral die latino,s.

En met de rest ben ik het met je eens eenmaal dom en blind geworden nooit meer genezen :smile:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

we zullen het wel gaan merken, wees niet bang.
alles komt uiteindelijk op zijn hete en zware pootjes terecht.

nadia
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

''een aanbod doen van eten-bekeren
In ieder geval veel menselijker dan een aanbod van: bekeren of dood.

Welk is de meest inteliigente keus, als je de keuze had?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:Nee maar goed gelukkig bekeren er meer mensen naar Islam vooral die latino,s.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb gelezen dat het aantal mensen dat de Islam verlaat vele malen groter is dan het aantal mensen dat zich tot de Islam bekeerd. Bovendien gaan veel van die nieuwkomers al snel weer weg.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
ajax schreef:Nee maar goed gelukkig bekeren er meer mensen naar Islam vooral die latino,s.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb gelezen dat het aantal mensen dat de Islam verlaat vele malen groter is dan het aantal mensen dat zich tot de Islam bekeerd. Bovendien gaan veel van die nieuwkomers al snel weer weg.

Laat me raden op FFI :)
A proud amazigh!
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

En nu denken de ex-moslims dat ze stoer zijn,omdat ze het REchte Pad hebben verlaten!?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Nr1415 schreef:En nu denken de ex-moslims dat ze stoer zijn,omdat ze het REchte Pad hebben verlaten!?
Vergelijk de posts van ajax eens met die van afghan bijvoorbeeld. En zeg mij eens welke van de 2 je dikdoenerij vind.

Echte mensen verlaten nu eenmaal islam zodra ze het echte gezicht ervan te zien krijgen. Mensen zijn nu eenmaal moreel gemaakt door God. (de echte God, uiteraard, niet de duivel die hem wilt vervangen in de koran en mensen een contract aanbied om te moorden "in ruil voor de hemel")

Uiteraard kan ook de islam het woord van de echte God in de mensen niet het zwijgen opleggen. Dat is een van de redenen dat de islam gedoemd is.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Nr1415 schreef:En nu denken de ex-moslims dat ze stoer zijn,omdat ze het REchte Pad hebben verlaten!?
Je bent zeker stoer als je het pad van de islam verlaat!
Niet alleen dat, dan ben je ook dapper, vredelievend, rationeel.. :wink:
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Pilgrim schreef:
ajax schreef:Nee maar goed gelukkig bekeren er meer mensen naar Islam vooral die latino,s.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb gelezen dat het aantal mensen dat de Islam verlaat vele malen groter is dan het aantal mensen dat zich tot de Islam bekeerd. Bovendien gaan veel van die nieuwkomers al snel weer weg.
Dat heb ik inderdaad meegemaakt.
Kom even spieken hier.
Plaats reactie