De ware Liefde!

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

De ware Liefde!

Bericht door Maroc_21 »

Liefde voor je ouders en familie

Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zei: 'O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder' De man zei: 'En daarna?'. Hij zei: 'Daarna je vader'.[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

In een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden zijn,zegt hij: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Wie graag in zijn levensbehoeften voorzien wenst te worden en lang wenst te leven, moet een goede band houden met zijn bloedverwanten'." [overgeleverd door Boekhaarie en Muslim]



Wat vond Jezus daarvan?

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26)

Wil je discipel zijn dan moet je al je familie haten inclusief jezelf!

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36)

Geen familiebanden...Geen familie waarden? Wat een Liefde?

Als één van zijn discipelen tijd vroeg voor zijn vaders begrafenis, zei Jezus afkeurend: " Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven." (Mattheus 8:22)

Jezus gebruikte nooit het woord "familie."Hij is nooit getrouwd en heeft nooit kinderen verwekt. Tegen zijn eigen moeder zei hij, " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle:

Vroom is wie gelooft in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen. (De Heilige Koran 2:177)

Wat vond jezus van het geven van vermogen aan de armen enz. (zie koran)?

Neem geld van hen die geen spaargeld hebben en geef het aan de rijke investeerder. (Lukas 19:23-26)

Wat vond jezus van vrijkopen (bevrijden) van slaven?

Jezus moedigde het slaan van slaven aan: " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.." (Lukas12:47) nooit keurde hij slavernij af, maar gebruikte de meester-slaaf relatie in veel van zijn gelijkenissen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan Maroc.
Je bent op onderzoek gegaan.. Applaus…
Alleen beste jongen, je onderzoek is niet verder gekomen dan deze website.
http://www.freethinker.nl/waarom_Jezus.htm

Hier heb jij je wijsheid vandaan gehaald..
Plak en knip werk…
Quote van deze site..

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36

Herken je het???????
Een andere quote.

Als één van zijn discipelen tijd vroeg voor zijn vaders begrafenis, zei Jezus afkeurend: " Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven." (Mattheus 8:22)
Jezus gebruikte nooit het woord "familie." Hij is nooit getrouwd en heeft nooit kinderen verwekt. Tegen zijn eigen moeder zei hij, " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4

Enzovoort, enzovoort……

Niks verkeert mee, maar om dit onderzoek te noemen gaat me een beetje te ver.

Ik wil best een discussie met je voeren over Jezus lieve jongen maar ik denk dat dit verloren tijd is.

Vooruit…. Laat ik ook even kopiëren en plakken..
Dit komt uit het evangelie van Thomas.
Heb je daar wel eens van gehoord?
Het evangelie van Thomas maakt deel uit van de Nag Hammadi-vondst in 1945. Het wordt gezien als een zeer belangrijk werk omdat het een onafhankelijke traditie herbergt van uitspraken van Jezus.
Ik sta volledig achter deze woorden, en kan het je niet beter uitleggen dan deze meneer. Als je met mij in discussie wil over Jezus dan wil ik dat wel doen, maar dan wel serieus . Geen plak werk, maar zelf nadenken
Voorlopig moet je het hier met doen.. Lees eerst het evangelie van Thomas en dan praten we verder.

http://fran.sneeknet.nl/homepage/show/p ... aid=121199

Wie zijn vader niet zal haten en zijn moeder, zoals Ik doe, kan geen leerling van mij worden. En wie niet zijn vader en moeder liefheeft, zoals ik doe, kan geen leerling van Mij worden. Want mijn moeder gaf mij leugens, maar mijn echte moeder gaf mij het leven."
Verklaring:
Neem afstand van de denkbeelden van je ouders, van alles wat ze je geleerd hebben om een radertje in de maatschappij te worden. Zij hebben het goed bedoeld maar wisten niet wat ze deden. Heb ze lief zoals je je medemensen lief hebt. Als ouders hebben ze je verkreukeld en het paradijs uitgeleid, omdat ze dachten dat je iets worden moest. Zij hebben je geleerd wat goed en kwaad is en hoe je hoort te leven, omdat ze nooit zelf nagedacht hebben en alle woorden van mensen, die zij hoger en knapper achtten dan zijzelf, hebben geloofd.


Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Ik wil best een discussie met je voeren over Jezus lieve jongen maar ik denk dat dit verloren tijd is.
Beste Ariel,

Jezus is een belangrijke persoonlijkheid voor me! Hij betekent veel voor me. je hoeft echt niet die citaten in de Bijbel te verdedigen of met een uitleg te komen. De Islam vereist geloof in alle profeten zonder onderscheid te maken met welke profeet dan ook. Ik heb niet geprobeerd hier een verkeerd beeld te schetsen van Jezus.

je schiet wel meteen in de verdediging en probeert een uitleg te geven voor de citaten! Veel mensen zullen in die citaten uit de Bijbel concluderen dat Jezus slecht was...niet waar? Maar jij weet dat dat niet zo is!

Maar ik weet dat alle profeten goed zijn geleid...En dat zij (vrede zij met hen allen) alleen tot het goede roepen en het slechte afraden...

Als God een boodschapper heeft uitverkoren en je wijst de boodschap af omdat de "uitverkorenne" je niet bevalt! wie doe je kwaad?
Doe je de uitverkorenne kwaad of God zelf? Ik denk dat je niemand schaadt behalve jezelf.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Wat mij zo stoort aan dit soort discussies.
De religie in kwestie (hier islam) bepaalt hoe het moet.
Als de islam/koran zegt dat je je familie lief moet hebben dan doe je dat omdat de islam dat wil.
Als de islam/koran zegt dat je ongelovigen moet doden dat doe je dat omdat de islam dat wil.
Gadver.
Gebruik je gezonde verstand.
Je zult weten dat je geen andersdenkenden moet doden, en dat je je familie moet liefhebben, omdat het net als jij mensen zijn op deze aarde, die ook eens een speciale relatie met jou hebben (familieband). En het is leuker om prettige relaties te hebben dan ruzie. Bovendien is de liefde voor je familie ook een gevoel dat losstaat van religie. Bij je familie heb je een gevoel van dat je er thuishoort (een warm gevoel). Voor dat liefdegevoel heb ik in mijn gehele leven nog geen religie bij nodig gehad om dat te ervaren (en geloof me, mijn relatie met mijn familie is bijzonder goed, daar heb je islam met al die eerwraak en vrouwenonderdrukking niet bij nodig).

Kortom ik pleit voor het afschaffen van die achterlijke dogma's en het verplicht invoeren van het gebruik van gezond verstand. Je zult zien hoe snel het moslimterrorisme van de aardbodem verdwenen is! Peace on earth!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Wat mij zo stoort aan dit soort discussies.
De religie in kwestie (hier islam) bepaalt hoe het moet.
Sjeng...Ik wil deze discussie niet met jou voeren! Dit is een graad te moeilijk voor je! Het is een discussie tussen mij en Ariel. Je mag vragen stellen als je iets niet begrijpt zowel aan mij of aan Ariel..maar meng zelf niet met de discussie.

Met jou zal ik een ander soort discussie willen voeren...voorwaarde: alleen als je je fotootje door mailt :) dan kijk ik of ik akkoord ga! ;)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 op zoek naar zelfrespect schreef:
Sjeng schreef:Wat mij zo stoort aan dit soort discussies.
De religie in kwestie (hier islam) bepaalt hoe het moet.
Sjeng...Ik wil deze discussie niet met jou voeren! Dit is een graad te moeilijk voor je! Het is een discussie tussen mij en Ariel. Je mag vragen stellen als je iets niet begrijpt zowel aan mij of aan Ariel..maar meng zelf niet met de discussie.

Met jou zal ik een ander soort discussie willen voeren...voorwaarde: alleen als je je fotootje door mailt :) dan kijk ik of ik akkoord ga! ;)
Kan het niet zijn dat jij het enige simpele figuuur hier bent en dat je met je Koran textjes generator jezelf onnoemelijk belachelijk maakt omdat het o zo duidelijk is te zien dat je van het echte leven nog minder afweet als een pasgeboren ééndagsvlieg :lol: :lol:
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Wat mij zo stoort aan dit soort discussies.
Met jou zal ik een ander soort discussie willen voeren...voorwaarde: alleen als je je fotootje door mailt :) dan kijk ik of ik akkoord ga! ;)
Ok, hier mijn fotootje:
Afbeelding
Akkoord?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jezus is een belangrijke persoonlijkheid voor me! Hij betekent veel voor me. je hoeft echt niet die citaten in de Bijbel te verdedigen of met een uitleg te komen. De Islam vereist geloof in alle profeten zonder onderscheid te maken met welke profeet dan ook. Ik heb niet geprobeerd hier een verkeerd beeld te schetsen van Jezus.
je schiet wel meteen in de verdediging en probeert een uitleg te geven voor de citaten! Veel mensen zullen in die citaten uit de Bijbel concluderen dat Jezus slecht was...niet waar? Maar jij weet dat dat niet zo is!
Beste Maroc.


Ik weet dat ik Jezus niet hoef te verdedigen. Hij is een goede geest. Een deel van God. Net zoals jij en ik en alle mensen op deze aarde een deel van hem zijn.
Ook God hoeft niet verdedigd of aanbeden te worden. Beide hebben onze aanbidding niet nodig. God geen behoeftes, alleen maar verlangens.
Hij verlangt, dat wij weten en ervaren wie wij werkelijk zijn. Een deel van hem. Hij gaf de mensheid een vrije wil, en dat betekent dat wij zelf moeten uitmaken of wij in hem geloven of wat we doen. Er staat geen straf op onze daden. Wij “straffen” ons zelf als we slecht karma opbouwen.
Verlangens en behoeftes zijn trouwens niet hetzelfde, hoewel mensen op aarde het er wel van gemaakt hebben.
Bijvoorbeeld.
Behoefte…Ik heb behoefte aan geld. Zonder geld kan ik niet leven.
Een drankverslaafde heeft behoefte aan drank, want anders voelt hij zich niet prettig.
Verlangen…Ik zou graag willen dat mijn zonen elke dag even naar mij bellen, maar het hoeft niet. Ze hebben een vrije wil, en een eigen leven.

Jezus, kwam naar de aarde om ons een waardevolle les te leren.
De les van de onvoorwaardelijke liefde.
Hij liet ons zien hoe God ons onvoorwaardelijk lief heeft. Er zitten dus geen voorwaarden aan zijn liefde.
Een groot verschil met Allah die zegt dat hij van je houd als….. en dan komt er een lijst van dingen die je moet doen en laten, en als je dat niet doet dan…..Hel en verdoemenis.
Waarom liet ik jou de uitleg van die bijbel citaat lezen, alleen maar om je aan het denken te zetten. Ik hoef niet te verdedigen. Wat goed is, is goed.
Wat niet goed is, moet wel verdedigd worden, en dat is wat Moslims tevergeefs proberen.
Zij proberen om de ideeen en dogma,s van de koran en het gedrag van Mohammed te verdedigen.
Maar mensen die nadenken, en oplettend zijn ten aanzien van hun eigen gedrag, hun motieven, hun houding, en in alle eerlijkheid zich zelf afvragen of ze hun medemens geweld aan doen, weten dat ze geen beter mens worden als ze leven naar de wetten van de Koran.

Ik ben trouwens niet religieus Maroc. Ik heb niets met godsdiensten van doen. Ik geloof wel in een opper macht, laat ik het God noemen. Ik ben spiritueel.
Ik zal je het verschil tussen religieus en spiritueel laten zien.

Godsdiensten verlangen dat je ze op hun woord gelooft. Daarom falen alle godsdiensten uiteindelijk.
Spiritualiteit aan de andere kant zal altijd slagen.
Godsdiensten eisen dat je leert van de ervaring van anderen.
Spiritualiteit dringt erop aan dat je je eigen ervaring zoekt.
Godsdienst weegt niet op tegen spiritualiteit. Godsdienst kan spiritualiteit niet het hoofd bieden. Want spiritualiteit leidt je misschien tot een ander besluit dan een bepaalde godsdienst, en geen enkele godsdienst kan dat verdragen.
Godsdiensten moedigen je aan de gedachten van anderen te verkennen en die als je eigen gedachten te accepteren.
Spiritualiteit nodigt je uit de gedachten van anderen te verwerpen en met eigen gedachten te komen.

Groet….
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: Ok, hier mijn fotootje:
Akkoord?
Je ziet schattig uit! Serieus kom je in ieder geval niet over..Ik dacht dat je een meisje was....
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Godsdiensten eisen dat je leert van de ervaring van anderen.
Spiritualiteit dringt erop aan dat je je eigen ervaring zoekt.
Godsdienst weegt niet op tegen spiritualiteit. Godsdienst kan spiritualiteit niet het hoofd bieden. Want spiritualiteit leidt je misschien tot een ander besluit dan een bepaalde godsdienst, en geen enkele godsdienst kan dat verdragen.
Godsdiensten moedigen je aan de gedachten van anderen te verkennen en die als je eigen gedachten te accepteren.
Spiritualiteit nodigt je uit de gedachten van anderen te verwerpen en met eigen gedachten te komen.
Hoi Ariel,

je snijdt te veel onderwerpen tegelijk ik heb gekozen om alleen antwoord c.q commentaar en/of aanvulling te geven op godsdienst en spirituailteit.
Natuurlijk zijn er godsdiensten die aan je omschrijving voldoen. Maar ik ervaar Godsdienst anders! nl:
Godsdienst kan je helpen om de spiritualiteit te ervaren en om spiritueel te leven.
Spiritueel leven betekent voor mij dan ook, niet meer of niet minder, dan proberen bij alles wat ik doe en denk alle negativiteit te weren en het positieve te omhelzen. Negativiteit haalt de hele kosmos, dus ook mezelf, naar beneden...positiviteit daarentegen brengt de hele geschapen wereld een beetje dichter naar de ware liefde.

Mijn Godsdienst zorgt ervoor dat ik spiritueel leef......

De basis van een spitituele weg is de fysieke! Want om spiritueel te leven moet je rein (schoon) zijn. De Islam leert mij om in stappen de rituele wassing te doen. Wassen voor het bidden. Handen wassen voor het eten. Wassen voor het naar bed gaan. De Islam leert me om mijn lichaam rein te houden. Nagels moeten altijd kort geknipt worden. Ik moet besneden worden. Schaamhaar en okselhaar dient altijd kort of weg geschoren te worden enz. enz. De Islam is reinheid.

De emoties. Deze komen en gaan. Deze moeten we onder controle krijgen. De Islam leert me hoe ik emoties onder controle kan krijgen. Dit gaat met vallen en opstaan, want wij blijven mens. Het gaat niet vanzelf. Het is een proces van bloed, zweet en tranen. Keiharde training. Ook het opstaan voor zonsopgang om te bidden valt zeker niet altijd mee.

Spiritueel leven is voor mij kennis vergaren. Want kennis is voor de mens belangrijk. Kennis is verruimend en bewustzijnsvermeerderend. En kennis vergaar je door te lezen. De Islam zegt in de aller eerste geopenbaarde Soera: “Lees” (Koran 96:1). Als iemand op de positieve weg van kennis is en de intentie heeft om te ontdekken, dan krijgt hij of zij ook spirituele ontwikkeling. Belangrijk is dat je een serieuze intentie hebt. Als je ‘s morgens opstaat met de intentie om vriendelijk en aardig te zijn voor de hele mensheid, dan helpt dat en het werkt. Je brengt iets positiefs teweeg.

Wat is spiritueel voor jou? En waarom heb je z'n angst voor Godsdienst? Kan je spiritueel zijn zonder godsdienst? Kan je religieus zijn zonder spiritualiteit?

Ik hoor van jou!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Maroc_21,

Ik ben een zeer rein mens, neem elke dag een douche, elke dag vers ondergoed, zuivere kleren, was mijn handen voor het eten en na toilet, knip nagels alom, scheer weg wat geurtjes vast kan houden, ... zonder dat daar enige godsdienst aan te pas hoeft te komen...

Wat emoties betreft, kijk, ik ben graag mens met liefde voor alle mensen zonder onderscheid van ras of godsdienst. Ik heb geen god nodig die me zegt dat ik me af moet keren van medemensen die niet in hem geloven, ik hou niet van religies die onderscheid maken tussen de mensen...

Ik lees en leer ontzettend graag, maar zonder dat een of andere godheid me daartoe hoefde aan te porren. Trouwens koran 96.1 verwijst gewoon naar zichzelf, je wordt verondersteld de koran te lezen, wat in strijd is met de koran MAG je NIET lezen of leren toch...
Gelukkig ben ik vrij om te lezen en te leren wat me blieft, zo verruim ik mijn gezichtsveld en word steeds vollediger mens tussen de medemensen...
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Die maroc probeert ons zand in de ogen te strooien. eerst noemt hij zonder aanleiding minister Verdonk dikzak en nu doet hij alsof hij een goed persoon is, want de islam leert hem spiritueel te zijn.

maroc, de hele koran en islamitische "beschaving" kent geen sprankje spiritualiteit.
jij weet niet wat spiritualiteit inhoudt. vijf keer per dag bidden is geen spiritualiteit. bidden doe je op een rustige plaats, waar je niet gestoord wordt. in de moskee ben je oppervlakig bezig met het gebed, want je aandacht wordt afgeleid. overigens lichamelijke reinheid is niet zo belangrijk voor spiritualiteit. de geestelijke reinheid is het allerbelangrijkste, en dat ontbreekt in de islam. want jij mag joden, christenen, homo's, andersdenken en vrouwen haten/slaan/discrimineren. zolang als jij moslim bent, zul je nooit weten wat echte spiritualiteit inhoudt. ik ken in mijn omgeving een marrokaans meisje dat met het hindoeisme in contact is gekomen. zij was tot nu toe ook gelovig (moslima) en weet nu wat echte spiritualiteit is. zij is daar enorm bij betrokken en haar man zit met de handen in het haar. dat veroorzaakt thuis problemen, want het is gezichtsverlies voor de man. de vrouw is sterk genoeg en probeert langzaamaan de man over te halen. de man ziet nu in dat zij spiritueel vooruit gaat en voordeel heeft en probeert het te accepteren, maar de familie vind het niet goed. als jij andere religies bestudeert, dan zul je die veel beter vinden (als je eerlijk bent) dan de islam. dat weet ik zeker, want ik heb dat PERSOONLIJK meegemaakt. haal de oogkleppen weg en zie de mooie dingen van andere culturen. maar ik ben bang dat jij daar te laf voor bent.

(aanvulling op Dutch: persoonlijk wil ik ook met ALLE mensen vredig en eerlijk leven, maar met moslims die naar de leer van de koran leven valt het moeilijk. ik accepteer de mens als een goed mens, maar met bovenstaand moslim wil het niet lukken. de rede is dat ze niet te vertrouwen zijn en mogen liegen, bedriegen etc om eer te halen. en dat kan een normaal denkend mens niet accepteren.)

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Dutch schreef:Ik ben een zeer rein mens, neem elke dag een douche, elke dag vers ondergoed, zuivere kleren, was mijn handen voor het eten en na toilet, knip nagels alom, scheer weg wat geurtjes vast kan houden, ...
Ik ben trots op je! Een reine mens is wel een te grote woord...want een mens bestaat niet alleen uit lichaamsdelen. Je bedoelt waarschijnlijk: je hebt een rein lichaam?
Je lichaam zal nog reiner worden wanneer je stopt met roken...want die zorgt dat je slechte adem krijgt en een zieke longen.
Wanneer je stopt met het drinken van alcohol....want die zorgt dat je vieze tanden krijgt en slechte adem en bovenal als je dronken bent kan je en mag je jezelf nooit spiritueel noemen.
Wanneer je stopt met het eten van varkensvlees..want die zorgt voor gevaarlijke lintwormen in je (dikke)darmen.
Dutch schreef:zonder dat daar enige godsdienst aan te pas hoeft te komen...
Ik daag je uit! kan je alcoholvrij, varkensvleesvrij en rookvrij leven zonder steun van bijvoorbeeld Islam. Ik betwijfel het!
Dutch schreef:kijk, ik ben graag mens met liefde voor alle mensen zonder onderscheid van ras of godsdienst.
Ik ook!
Dutch schreef:ik hou niet van religies die onderscheid maken tussen de mensen...
Ik ook niet! Mijn religie leert me dat alle mensen gelijk zijn.

"(Alle) mensen zijn een volk; derhalve schiep God profeten als overbrengers van blijde tijdingen (van eenheid) en als waarschuwers (tegen tweestrijd en ruzie), en hij openbaarde met hen het boek in waarheid, opdat (de profeet) tussen de mensen zou kunnen oordelen in datgene waarin zij verschilden (ongelijkheid)." (De Heilige Koran 2:213)

De mens heeft altijd willen vechten tegen zijn rasgenoten om zijn gelijk te behalen al weet hij dat hij ongelijk heeft! Dat geruzie heeft altijd (ook in onze tijd) gezorgd voor tegenstrijdigheden en oorlogen. Mijn religie leert me dat Alle mensen een volk zijn en dat ze hun verschillen vredig moeten oplossen. Laten we Jezus, Mozes en Mohammed bij halen (fictief) Hoe zouden ze een aan te wijzen verschil oplossen?
Mijn religie leert me dat er geen onderscheid tussen arm en rijk bestaat tussen zwart o wit tussen Marokkaan of niet-Marokkaan. Het enige ondersheid is in de godsvruchtig zijn. En de godsvruchtige is hij/zij die het beste karakter heeft en het vriendelijkste is.
Dutch schreef:Ik lees en leer ontzettend graag, maar zonder dat een of andere godheid me daartoe hoefde aan te porren.
Denk je? wie heeft je ogen gegeven waarmee je kan lezen? denk je na over hoeveel mensen op aarde blind zijn? Wie heeft je handen gegeven waarmee je een boek pakt om te lezen? toeval? en toen had dutch plotseling twee handen?????
Dutch schreef:Trouwens koran 96.1 verwijst gewoon naar zichzelf, je wordt verondersteld de koran te lezen, wat in strijd is met de koran MAG je NIET lezen of leren toch...
Je mag alles lezen sterker nog je bent verplicht om alles te lezen (om kennis te vergaren).

Anas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.' [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

De profeet moedigede kennis te vergaren aan:

Aboe Ad-darda'a, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Ik heb de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, horen zeggen: 'Wie een weg volgt en daarmee naar kennis verlangt, voor hem maakt Allah zijn weg naar het paradijs gemakkelijker. Bovendien leggen de engelen hun vleugels voor hem neer uit tevredenheid met wat hij verricht. Elke schepsel op aarde maar ook in de hemelen, zelfs de haaien in de zeeën vragen vergiffenis voor de geleerde. De positie van de geleerde en zijn belang zijn vergelijkbaar met die van de maan ten opzichte van andere planeten. De geleerden zijn de erfgenaam van de profeten, deze hebben geen Dirhams of Dinaars achtergelaten maar kennis en wie die verkrijgt heeft het meeste profijt'." [Uiteindelijke overlevering door Abu Daoud en Termidhi]

De profeten zijn de meest geleerde mensen! Kijk naar de uitspraken van een ongeletterde man uit de woestijn 14 eeuwen geleden! Let alleen maar op de Prachtige Arabische formulieringen dan ga je een ding zeker zeggen:....."Dit zijn geen uitspraken van een ongeletterde" En helemaal niet van iemand uit de woestijn heel lang geleden.
Kijk ook naar de uitspraken van Jezus en Mozes enz. enz. Je zult ontdekken dat deze heren over alles gesproken hebben. Het zijn niet allen sterrenkundigen of astronauten maar ook geneesheren, wiskundigen en biologen en ga zo maar door.
Dutch schreef:Gelukkig ben ik vrij om te lezen en te leren wat me blieft, zo verruim ik mijn gezichtsveld en word steeds vollediger mens tussen de medemensen...
Niemand beperkt je om te lezen! Maar lees meer dan alleen krantenartikels a.u.b.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 uit het riff gebergte schreef:Wanneer je stopt met het eten van varkensvlees..want die zorgt voor gevaarlijke lintwormen in je (dikke)darmen.
Lieve jongen, hier hangt vlees niet te drogen in een stinkend hok vergeven van vliegen, in deze samenleving hebben we koelkasten en vriezers. Tevens wil ik je erop attenderen dat hier, in het beschaafde Nederland, er zoiets bestaat als t.h.t.

Het feit dat jij last van lintwormen komt wwarschijnlijk door die dierlijke vieze leefgewoonte die je hebt !

Je bent onrein :? :lol: :lol: :lol:
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

Maroc21, je bent een domme- gehersenspoelde- Mohamedaanse idioot, die leeft bij de geschreven woorden, van een stel primitieve- tent-nomadische- woestijnbarbaren, die zelfs vandaag de dag nog stom zijn en net als jij, in een VLAKKE AARDE geloven, uitgerold als een TAPIJT, wat op zijn plaats gehouden wordt door scherpe bergen als "PENNEN", oftewel TENTHARINGEN... Deze VLAKKE AARDE wordt verlicht door TWEE GROTE LAMPEN (de zon en de maan), die op de hoogste kwaliteit- van op aarde verkregen OLIJFOLIE branden... Hehehe... Ik kan de sura-nummers van al die idioterie noemen...

Sura 81... heet "AL'TAKWIR"... wat "DE VOUWING" betekent, waarin de Muslims verteld wordt, dat Allah op de Dag der Vergelding, de hemel er af rukt alsof het een tentdak is... en deze 3-dimensionele- onmogelijk oprolbare hemel van ons, oprolt als een tafelkleed, om die hemelse rol in één hand te houden... Vervolgens VOUWT Allah de zon en de maan op, alsof het in China gemaakte lampionnetjes zijn, of een paar schapenblazen...

En indien je Engels kunt lezen?...


http://info.uah.edu/cgi-bin/msa/quranSe ... ord=CARPET

http://info.uah.edu/cgi-bin/msa/quranSe ... yword=LAMP

http://info.uah.edu/cgi-bin/msa/quranSe ... word=LAMPS


Jullie stomme Muslims keuren het door Allah ontworpen varken af... alsmede de door Allah ontworpen honden. De door Allah ontworpen VAGINAS knippen jullie aan flarden, terwijl jullie ook de menselijke door Allah ontworpen hoofden en ledematen afhakken, omdat jullie stomme Mohamedanen, al 1300-1500 jaren zelf voor God willen spelen en alle anderen die niet in jullie stomme Allah geloven, willen afmaken...

Je kunt hier 50.000 Amerikaanse dollars verdienen, Achmed...

http://www.faithfreedom.org/challenge.htm


Allah-u-Fuckbar!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Real Old Dutch schreef:bla bla bla
" Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

Maroc_21 schreef:
Real Old Dutch schreef:bla bla bla
" Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)
Ik ben een geboren HEIDEN en -ONGELOVIGE, Mijnheer de tent-nomadische Marocaniaanse- medicijnman... Ik heb nog nooit een God aanbeden, dus wat kom je nou met je stomme bijbelse troep bij mij aandragen?...

Over VROUW gesproken... Je gaat me toch niet vertellen, dat die gejurkte Marocanen en andere Mohamedanen er mannelijk uitzien, omdat deze pijl- en bogen-stammen, heel dapper met zwaarden lopen te zwaaien, terwijl die voetenkussende Muslim-maloten, als soldaten, niet eens goed kunnen marcheren?...

Dus Marietje Marokkie, wat hebben wij met U te doen?...

Het zijn de Muslim-mannen... die met gehaakte condoom klotjes- als woestijn-travestieten in rokken- jurken- en witte Mekka-nachtjaponnetjes ronddartelen, om elkaar op de vrijdag achter de Moskee, lekker uitbundig te kunnen kussen en knuffelen...

Verder liggen deze bebaarde gejurkte tantes te bidden, in de uiterst onflorisante "poepert-in-de-lucht"- mijtensnuivende- slavenpositie. Dat was God een gruwel... waardoor hij die gejurkte woestijnkanibalen 1300-1500 jaren in armoede en ellende liet leven, in een geerrodeerde puinhoop van stof, -zand, grind en keien, totdat ze in de Heidenlanden waar het gras groener is, de laagbetaalde slavenbanen kwamen uitvoeren, daarbij in de criminaliteit de hoogste noot spelend...

Altijd dapper, vechten de Moslimianen in een straatgevecht altijd vijf tegen één, zoals ze bij het nemen van gijselaars, ook altijd met vijf zwaar gewapende- dappere mannen, één geboeid gijselaar onthoofden, in de naam van tante Allah, omdat tante Mohammed (verderf zij met haar) het zo voor ze heeft laten opschrijven, in de door primitieve tentnomaden geschreven KORAN... het achterlijkste boek ooit geschreven...

Allah-u-LachNar!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

Hehehehe... Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten vrede' (Koran, 13:27)

We zien hoe die Mohamedaanse God-gedenkers elkaar dagelijks vredig opblazen in Irak, zodat die tot gehakt geblazen Muslim-harten, in de kist hun vrede vinden...


Allah-u-Fuckbar!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Real Old Dutch schreef:bla bla bla
“Al heeft de niet-Jood dezelfde lichaamelijke gedaante als de Jood, zijn zij in vergelijking met de Jood als een aap met een mens.” Schene luchoth haberith, p. 250 b

Dit is van je van toepassing omdat je niet gelooft.:)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Real Old Dutch schreef:bla bla bla
“Al heeft de niet-Jood dezelfde lichaamelijke gedaante als de Jood, zijn zij in vergelijking met de Jood als een aap met een mens.” Schene luchoth haberith, p. 250 b

Dit is van je van toepassing omdat je niet gelooft.:)
Alle geloven zijn onzin, en een hoop praktijken ervan zijn nog schadelijk voor de mensheid ook!
Vooral die drie religies die hun oorsprong vinden in het Midden-Oosten hebben de mensheid hardhandig verkracht. Hoeveel mensenlevens zijn wel niet aangetast door deze rotgeloven???
Kijk hier eens naar, mischien raak je genezen van het geloven in al die onzin: viewtopic.php?t=1868
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

De slechtste uitvindinding was de god JahWeh / Elohiem, nog nooit zoveel ellende van meegemaakt....
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

unholy schreef:De slechtste uitvindinding was de god JahWeh / Elohiem, nog nooit zoveel ellende van meegemaakt....
Isra-EL was naar deze God EL of EEL vernoemd en zo was die slavinnenzoon Isma-EL, die dus beslist geen Muslim was en dat was zijn Egyptistische Mamsy ook niet, want die geloofde in Goden zoals RAA en ISIS... ALLAH was een AfGod van de vroege Arabieren en Moh ontdeed hem van zijn Goddelijke kindertjes, omdat hij net als de Joden en net als de Farao Ichnaton (de ZonneGod) maar één God wilde, die zoveel voorspoed gaf aan Joden en Christenen, terwijl de eeuwig vechtende Arabieren (net als nu) in armoede leefden. Moh was gewoon stinkend jaloers en dat zijn ook de Muslims (als eeuwige arme flikkers) gebleven...

Het waren helaas de Joodse Profeten (die slechts voor de Joden schreven en niet voor de wereld), die de Joden de das om deden. De Christen die deze Joodse Profeten gapten, gooiden daar nog een steentje boven op, omdat zij die Joodse Profeten gapten en vervolgens in Rome (het land van de bezetter en -vijand van de Joden) het Nieuwe Testament schreven, tussen 67- en 360 na Christus... Dat staat ongeveer gelijk aan Heinrich Himler die over Anne Frank schrijft en de Adolf Eichman-achtige Pontius Pilatus, die historisch gezien door Rome werd teruggeroepen en ontslagen voor zijn grote wreedheid jegens de joden, wordt in het in Rome geschreven Nieuwe Testament afgeschilderd als een zacht eitje, die zijn handjes in de onschuld wast, terwijl de Joden de schuld krijgen, terwijl ze Jezus nauwelijks kenden...

Jezus was geen publiek figuur... Hij predikte slechts voor ongeveer 18 maanden. Dan kom je niet ver op je sandalen en zonder microfoon...

Mohammed, die opgevoed werd door een Christelijk oom, gapte dus om te beginnen alle profeten van de Joden, draaide vervolgens de Islamitische klok terug naar Adam... en maakte hem- en alle Joodse Profeten ISLAMIETEN. Hij deed dit nadat hij eventjes met de snelheid van de bliksem (350.000 kilometers per seconde), op gevleugeld ezeltje BORAK naar Jeruzalem gevlogen was, om daar claim te kunnen leggen op het Joodse Jeruzalem, op de -Joodse Klaagmuur en op die -Heilige Tempelberg erboven, waarvan hij later roerend afscheid nam van de dode Profeten, waarna het ezeltje Borak terugvloog naar die zanderige puinhoop Mekka... Dat was heel handig bekeken van Moh...

Leuk was ook dat bij aankomst, een uitbundige dode Jezus- popelend op Moh stond the wachten, tezamen met ALLE dode Joodse Profeten, die gelijk voor Moh in de alom bekende "poepert-in-de-lucht- mijtensnuivende- slaven-positie doken, om Moh te aanbidden en ook Jezus nam een nederige mijtensnuivers-duik in het zand, om aan te tonen dat Mohammed de Grootse was, omdat deze dat zelf zo bedacht had... Je moet uiteindelijk een klein beetje tegemoet komen, aan de fantasieverhalen van 's-wereld grootste leugenaar ooit... en Jezus was daar heel gemakkelijk in. Die deed gewoon even lekker mee, nadat Mohammed hem uit de Bijbel had gestolen en hem omgedoopt had in de Profetische lummel ISA, de zoon van de maagd MARJAM of MARIAM...

Niemand had ooit in de gezalfde VAGINA van Heilige Maria gekeken om de maagdelijkheid van Moeder Maria te verifieren. En toen Mohammed haar 500 jaartjes later dood naar de Koran sleepte, vergat hij dat ook te doen, omdat hij zich toch meer aangetrokken voelde aan de vaginas van welgebruikte dames en van kleine meisjes van 6 jaar jong...

Hij gapte ook Maria haar geliefde Engel Gabriel en die werd gelijk Moh zijn ezeltjes-piloot, omdat een Groot Profeet uiteindelijk een chauffeur moet hebben, om zijn grootheid aan te kunnen tonen. Toen Jezus dan ook- ter ere van Moh, uitbundig de Mohamedaanse polonaise danste met die hap dode Joodse Profeten, mocht Mohammed zowaar voorbidden als de Grootste Profeet ooit. Hierdoor werd Jezus even handig gedegradeerd, tot speler van de 2e viool en zijn Christelijke rangen als God- en als Zoon van God kon hij wel eventjes vergeten, want die werden hem gelijk in de door primitievelingen geschreven Koran ontnomen. In de Koran kreeg Jesus zelfs zwaar op zijn lazer van Allah, omdat hij die domme Christenen op een dwaalspoor had geleid, waardoor ze allemaal als "ONGELOVIGEN" werden beschouwd. ongeacht hoe gelovig ze zich ook voelen. Ze blijven net als de Joden, voor elke Moslim op aarde LEUGENAARS en als "ONGELOVIGEN"... vraag dat maar aan elke Moslim...

"ONGELOVIGEN" zoals wij, dienen ze gewoon vernietigd en uitgeroeid te worden... en daar is het HEILIG ZWAARD- en de JIHAD (HEILIGE OORLOG), ideaal voor. Dat Heilig zwaard was uiteindelijk niet ontworpen om aardappeltjes mee te schillen. Het HEILIG ZWAARD werd met Allah's hulp ontworpen, voor het afhakken van handen, -voeten, -armen, benen en -oren van de eigen Muslims, en ook voor het welgeliefd afhakken van hoofden, met voorkeur van ongelovige hoofden...

Nu zeggen de Mohammedaanse Muzzelmannen dat de KORAN slechts een boek van LIEFDE en VREDE is, hehehe... maar ze vergeten daarbij te vertellen dat die liefde en vrede slechts geldt voor de Muslims en nooit voor de Joden, de -Christenen en andere niet Mohamedaanse flierefluiters, want die dienen gewoon afgemaakt te worden...

Voor wie Engels kan lezen heeft de ISLAM dit met ons "UNBELIEVERS" voor...

These are not LIES... These are the things those dumb- backward Muslims wrote down themselves... as ALLAH'S WORD... That shit even turns a good Muslim into a potential danger, if he- or she starts living by the book. We are lucky... that 90% of those Middle Eastern bastards, can't read... Hehehe...

ISLAM... = Murder and Terrorism... Muslims forever want opponents DEAD... YOU and ME as well...


FIGHTING...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#fighting

TERRORISM...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#terrorism

WAR...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#war

JIHAD (Holy War)...

http://www.prophetofdoom.net/chapter23.html

MARTYRS...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#martyrs

MUSLIM MILITANTS...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#militants


Old Dutch Corey...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: De ware Liefde!

Bericht door stropke »

Maroc_21 schreef:Liefde voor je ouders en familie

Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zei: 'O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder' De man zei: 'En daarna?'. Hij zei: 'Daarna je vader'.[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

In een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden zijn,zegt hij: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Wie graag in zijn levensbehoeften voorzien wenst te worden en lang wenst te leven, moet een goede band houden met zijn bloedverwanten'." [overgeleverd door Boekhaarie en Muslim]



Wat vond Jezus daarvan?

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26)

Wil je discipel zijn dan moet je al je familie haten inclusief jezelf!

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36)

Geen familiebanden...Geen familie waarden? Wat een Liefde?

Als één van zijn discipelen tijd vroeg voor zijn vaders begrafenis, zei Jezus afkeurend: " Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven." (Mattheus 8:22)

Jezus gebruikte nooit het woord "familie."Hij is nooit getrouwd en heeft nooit kinderen verwekt. Tegen zijn eigen moeder zei hij, " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle:

Vroom is wie gelooft in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen. (De Heilige Koran 2:177)

Wat vond jezus van het geven van vermogen aan de armen enz. (zie koran)?

Neem geld van hen die geen spaargeld hebben en geef het aan de rijke investeerder. (Lukas 19:23-26)

Wat vond jezus van vrijkopen (bevrijden) van slaven?

Jezus moedigde het slaan van slaven aan: " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.." (Lukas12:47) nooit keurde hij slavernij af, maar gebruikte de meester-slaaf relatie in veel van zijn gelijkenissen.

Maroc21 ge snapt het niet.
Jezus heeft het in de groene gedeelte over de relatie van fam in relatie tot Hem. Dat "haten" is verkeerd gezegd, de grondtekst in echte bijbel betekent: op tweede plaats stellen.

En over dat spaargeld (wat er overigens NIET staa, er staat ponden) gaat het over het vergeliujking van Gods koninkrijk en hoe het functioneert erin. Lees eerst eens de hele contekst voor ge dingen uit verband rukt.
Ook de slaaf-meeter relatie is vergelijking met fuctioneren in Gods koninkrijk. Jezus keurde nooit slavernij goed. Het gaat in Luk12:47 over waakzaamheid en de gevolgen van niet geestelijk waakzaam zijn op de komst van de Heer Jezus en het oordeel over ontrouw zijn. Het heeft NOPES met slavernij te maken en al zeker nie in uw islam betekenis.
Ook in de brieven van Paulus staat over slaaf-meester maar als ge goed leest moet ge toch wel snappen dat het over de relatie werkgever-werkmemer gaat. In die tijd heette dat slaaf-meester. En zeker niet in de betekenis die de islam eraan geeft.
En de rest zoek ik verder uit en kom er op terug.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

"Ook in de brieven van Paulus staat over slaaf-meester maar als ge goed leest moet ge toch wel snappen dat het over de relatie werkgever-werkmemer gaat. In die tijd heette dat slaaf-meester." Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie