"Islam, humor en vrijheid van meningsuiting"

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef: Gooi jezelf uit het raam wil je?
Je moet je leren te beheersen als de waarheid tegen je wordt gezegd.
Je gaat sprekend lijken op die zombies van marokko.nl.
Daar kom je dit soort kreten constant tegen.
Het was slechts een suggestie. :D
Maar dan een hele slechte.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ilona schreef:CHAIMAE, NEGEER MIJN EERDER POST NOU NIET!

Lees nou eens niet zo selectief meis. Als er enerzijds in de koran staat dat christenen en joden naar de hel gaan, en anderzijds van niet...

TEGENSPRAAK NR 983465783645837 IN DE KORAN.
:roll:
jammer dat chaimae niet kan inzien dat haar koran zo erg in tegenspraak is.

enerzijds gaan christenen naar de hemel zegt chaimae voor de zoveelste keren maar je mag ze ook neersteken volgens DAT ZELFDE BOEK.
DAT IS ZEER VREEMD en dat noemt men TEGENSPRAAK chaimea, weet je dat ook weer voor het geval dat je niet weet at tegenspraak betekend.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik heb een vraagje. Het is dus zo dat een vrouw bij overpel gestenigd moet worden, maar hoe zit 't met de man? Ik heb mijn vriendin namelijk uitgelegd dat er geen straf is voor de man bij overspel, maar dat geloofde ze niet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

nadia schreef:
Ilona schreef:CHAIMAE, NEGEER MIJN EERDER POST NOU NIET!

Lees nou eens niet zo selectief meis. Als er enerzijds in de koran staat dat christenen en joden naar de hel gaan, en anderzijds van niet...

TEGENSPRAAK NR 983465783645837 IN DE KORAN.
:roll:
jammer dat chaimae niet kan inzien dat haar koran zo erg in tegenspraak is.

enerzijds gaan christenen naar de hemel zegt chaimae voor de zoveelste keren maar je mag ze ook neersteken volgens DAT ZELFDE BOEK.
DAT IS ZEER VREEMD en dat noemt men TEGENSPRAAK chaimea, weet je dat ook weer voor het geval dat je niet weet at tegenspraak betekend.
De Koran heeft het over de Christenen voor de komst van de Islam. Die gaan inderdaad naar de Hemel en zo ook de Joden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: De Koran heeft het over de Christenen voor de komst van de Islam. Die gaan inderdaad naar de Hemel en zo ook de Joden.
Maar de Islam heeft altijd al bestaan, want hoe kunnen Adam en Abraham anders moslims zijn.
Vreemd. :?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef: De Koran heeft het over de Christenen voor de komst van de Islam. Die gaan inderdaad naar de Hemel en zo ook de Joden.
Maar de Islam heeft altijd al bestaan, want hoe kunnen Adam en Abraham anders moslims zijn.
Vreemd. :?
Voor de komst van Mohammed vzmh.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:
Chaimae schreef: De Koran heeft het over de Christenen voor de komst van de Islam. Die gaan inderdaad naar de Hemel en zo ook de Joden.
Maar de Islam heeft altijd al bestaan, want hoe kunnen Adam en Abraham anders moslims zijn.
Vreemd. :?
Voor de komst van Mohammed vzmh.
Dus als ik het nu goed begrijp, heeft Mohammed een deal gesloten mat Allah.
Ze hebben afgesproken dat nadat MO profeet werd, alle Christenen en Joden naar de hel moeten.
Ach zo.... zo zit dat dus.
Ik leer elke dag weer wat bij van Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
Ariel schreef: Maar de Islam heeft altijd al bestaan, want hoe kunnen Adam en Abraham anders moslims zijn.
Vreemd. :?
Voor de komst van Mohammed vzmh.
Dus als ik het nu goed begrijp, heeft Mohammed een deal gesloten mat Allah.
Ze hebben afgesproken dat nadat MO profeet werd, alle Christenen en Joden naar de hel moeten.
Ach zo.... zo zit dat dus.
Ik leer elke dag weer wat bij van Islam.
De Joden en Christenen van tegenwoordig gaan niet naar de Hemel. In Soera baqarah staat dus dat de Joden en Christenen ook naar de Hemel gaan, maar dat zijn de Joden en Christenen die voor de komst van Mohammed swt leefden. Zei hebben Mohammed vzmh nooit gekend, maar geloofden in Allah/God en dat Moesa en Jezus zijn profeet was.


De Thaurat die dus aan Musa werd geopenbaard, de Zabur die aan David werd geopenbaard en dan nog de Injiel die aan Isa werd geopenbaard. Alle Profeten zijn door God/Allah swt gezonden om de mensen eraan te herinneren te geloven in één God. De mensen vergaten het steeds en begonnen steeds weer de afgoden te eren en telkens stuurde god/Allah swt dan weer een Boodschapper.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Gooi jezelf uit het raam wil je?
In ons secuier systeem mgen Moslims niet meer zomaar als Allahs werktuig moorden plegen.

Nieuwe trend: vraag of je, je wil gezelfmoord worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Alle Profeten zijn door God/Allah swt gezonden om de mensen eraan te herinneren te geloven in één God. De mensen vergaten het steeds en begonnen steeds weer de afgoden te eren en telkens stuurde god/Allah swt dan weer een Boodschapper.
Er worden vandaag de dag heel wat afgoden vereerd Chaimae, waarom heeft allah na de pedofiele tiran Mohammed dan geen 'boodschapper' meer gestuurd?

En waarom moest die pedofiel ineens het roer van zijn zogenaamde voorgangers zo drastisch omgooien?
Waarom moest de godsdient ineens "islam" heten en de gelovige "moslims"?
Waarom waren christenen opeens niet goed genoeg meer voor god?

Denk jij eigenlijk wel eens ergens over na?
En gaan we ook nog in de andere topics antwoorden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Er worden vandaag de dag heel wat afgoden vereerd Chaimae, waarom heeft allah na de pedofiele tiran Mohammed dan geen 'boodschapper' meer gestuurd?


Ik wist dat deze vraag gesteld zal worden. Zoals ik al zei stuurde Allah swt steeds Profeten om ze eraan te herinneren in één God te geloven. Telkens als er een Profeet dood ging vergat met God en begon weer met het eren van verschillende Goden. Na de Profeet Mohammed is er geen andere profeet nodig, want de Boodschap( Koran die hij voor de wereld gebracht heeft) is het laatste en het volledige Boek. Het Boek zal altijd in zijn oorspronkelijke vorm bewaard blijven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Volgens mij was dat niet mijn enige vraag...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Rustig, tranqillo!


Ik ga ze puntgewijs na hé. Ik moet er natuurlijk wel eerst over nadenken. :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het Boek zal altijd in zijn oorspronkelijke vorm bewaard blijven.
Het boek is niet in orsprinkelijke vorm bewaard. Zelfs niet in oorspronkelijke taal: Dit is het Aramees.

Als Allah zijn originele woorden inspireerd in de Koran, beschermd hij deze.

Is waar de Moslims van uitgaan. Met de gevolgtrekking: Allah beschermd zijn originele woorden, hebben we deze nu via de Koran.

Het probleem is: De Koran is het woord van Gabriel, gebracht aan Mohammed. Later zijn deze woorden van Mohammed veranderd en vertaald door schriftgeleerden, om aan de machtswensen van een Kalief te voldoen.

Zodoende, is er geen door Allah geinspireerd woord in de Koran. Geen enkel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Hallo allemaal,

Mohammed Cheppih mocht van het bestuur van de Erasmus Universiteit niet deelnemen aan het debat. Men vertelde dat er rekeningen open staan. Hoe dan ook het was een geslaagd debat.

Dag!
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Dat verbaast me niks. Hij kon blijkbaar niet genoeg computers die van de vrachtwagen waren gevallen op tijd verkopen.

Leuk dat het forum geslaagd is. Maar wat is de uitkomst?
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

^ :D Inderdaad dat vraag ik mij nog altijd af! Maar buiten dit was het wel zeer vurig verlopen.
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Buyisib schreef:Hallo allemaal,

Mohammed Cheppih mocht van het bestuur van de Erasmus Universiteit niet deelnemen aan het debat. Men vertelde dat er rekeningen open staan. Hoe dan ook het was een geslaagd debat.

Dag!
"rekeningen open staan"? Als ze bedoelen 'financieel' dan is dit een muilkorf-truc een Universiteit onwaardig.
Of hebben ze nog een appeltje met hem te schillen: 'een rekening vereffenen".
In ieder geval zal hun hooggeleerde Tariq Ramadan op 6 april geen college geven aan de Erasmus Universiteit. En mogelijk zelfs 6 maanden lang geen college of wat dan ook. Een enorme miskoop dus.
Dit maak ik op uit een bericht in http://terrorfinance.typepad.com/the_te ... ance_blog/
“Moderate” Muslim Tariq Ramadan was detained, charged and ordered to trial in France after insulting a police officer

Tariq Ramadan, the so-called “moderate” Islamic “intellectual”, was briefly detained and charged for “insulting a public agent” on Sunday at Paris Roissy Charles de Gaulle International Airport, while in transit to London.
From informed police sources, we have learned that when Ramadan tried to enter a prohibited area, a young policewoman stopped him. He began shouting at her and was then taken into police custody; the officer filed a complaint against him.
While in custody, he admitted the offense and was ordered to appear before a criminal court of Bobigny on April 6. Tariq Ramadan faces up to 6 months of imprisonment and 7,500 Euros of penalty.

Let op die : "[...]Ramadan tried to enter a prohibited area" Was hij op zoek naar een Mohammedaanse gebedsplek? Dan is hij onschuldig!
En een verzachtende omstandigheid: het was een vrouw die hem iets verbood!
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Die agentE die hij aangepakt heeft was een vrouw. Er wordt sterk gealludeerd dat hij die agente dus uitgescholden heeft omdat ze een vrouw was.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Neen, omdat ze een vrouw was die hem iets verbood.
Hij schold haar niet uit vanwege haar vrouw-zijn an-sich. Dat zou sexisme zijn.
Dat een vrouw geen autoriteit kan uitoefenen over een man, is een Mohammedaanse geloofsregel. Proberen ze dat toch, tja dan zijn de rapen gaar.
Net nu ik bovenstaande schrijf komt een herinnering boven aan een gesprek dat ik had vorige zomer met een 'schooljuf' op het Groningse platteland. Ze had eerder les gegeven in Rotterdam. Ze heeft het nu goed naar haar zin op school. Geparafrazeerd: " allemaal kinderen voor wie de juf de juf is en geen allochtone kinderen voor wie een juf een hoer is die niks te zeggen heeft over jongens want anders halen ze hun broers erbij."
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Fatwa hier, fatwa daar, fatwa overal!!!

Zit je rustig te forenzen in de trein met de gratis De Pers dan lees je op blz 4 van 19 maart ( http://depers.coolcreations.nl/papers/51.pdf ) iets dat je rechtop doet zitten.

De laatste boekenweek (motto: humor) heeft diverse grappige dingen tot gevolg gehad. Zo kwam er publiciteit voor een boekje van onze eigen-teelt imam dhr. van Bommel. "Valt er nog wat te lachen met die moslims?" Nou nee dus want:
1. Khomeini had al gezegd: "er is geen lol in de Islam."
2. de auteur heeft een serieuze Fatwa aan zijn broek van de concurrentie in de Haagse Schilderswijk.

Dhr. Fawaz (head honcho Soennah Moskee) heeft verklaard dat van Bommel een ongelovige is wat komt omdat die Allah bespot in zijn boekje en dat staat gelijk aan ongeloof. De kapstok om het (hem) aan op te hangen is het grapje: "in de hemel geen 72 maagden maar een maagd van 72."
En wat doen Ware Gelovigen met afvalligen ? Dood maken!
Het lachen zal van Bommel onderhand wel vergaan zijn. Leeft die nog?

De Ned. tekst van die fatwa (van Bommel zou slecht Arabisch kunnen lezen?) is hier:
http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/Namaakimam.htm
De tekst is voorzien van de nodige bangmakerij uit de Koraan.

Voor de Koraan-kenners onder ons is het volgende citaat illustratief.
"Waren jullie de spot aan het drijven met Allah en Zijn Tekenen en Zijn Boodschapper? Verontschuldigt jullie maar niet. Voorzeker, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie gelovig waren." (Soerat at-Tawbah 9: 65-66)
Hier wordt het tweede deel van het laatste vers niet mee-geciteerd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

"er is geen lol in de Islam."
Dat is het grote probleem met Islam. Het is een vervelende religie, die alles wat het aanraakt grauw maakt. Vervelendheid is besmattelijk.

Een kleurrijke vijand maakt gemotiveerder en is interressanter om te bevechten. Vervelendheid zou nog eens de sterkste kant van Islam kunnen blijken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie