God

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Re: God

Bericht door Linda Danvers »

ajax schreef:Geloof jij in de theorie van evolutie?
Ja
Geloof jij dat elke schepping een schepper heeft?
Nee, ik geloof in een eerste oorzaak. Ik geloof dus in God.

Er zijn ook natuurkundigen die geloven dat de oerknal geen oorzaak had. Er zijn natuurkundigen die geloven dat het universum er altijd is geweest en dus geen oorzaak heeft.
Waarom zit de aarde alleen vol van leven en de andere planeten niet?
Hoe weet jij dat? Ben jij op andere planeten geweest?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

als god goed, alwetend, vredelievend, liefde, barmhartig??

Jaa, dat staat meerdere malen in de Koran. Allah swt vergeeft alle zondes als je ermaar berouw voor toont. Allah swt heet niet voor niets ook wel ''al Rahman ou Al gafour.''
Allah swt is barmhartig en genadevol. Allah swt vergeeft alles.
Als een Moslim één letter uit de Koran leest, dus bv de eerste letter van de alfabet, de alif dan krijg je er al 1000 hassants voor. Als je kinderen laat lachen krijg je er ook hassanats. Kijk dan hoe makkelijk Allah het voor ons gemaakt heeft. Masa'Allah.
Stel je eens voor, een Moslim die een zonde begaat he. Je hebt als mens 2 duiveltjes op je breide schouders die alles bijhouden tot aan je dood. Maakt een mens dus een zonde dan wordt het niet gelijk genoteerd als een zonde. De rechterduivel vraagt om verlening. Toont diegen binnen 6 uur berouw dan wordt het niet genoteerd. Maar toont diegene geen berouw dan wordt het als 1 zonde gentoeerd. Was het een goede daad dan zal het gelijk als 6 daden genoteerd. Zie je hoe barmhartig Allah swt is.


als god alwetend is: waarom zegt hij dat de zon in een modderpoel ten onder gaat.
Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

chaimae als je niet kunt nadenken dan moet je niet op mijn post reageren.

lees goed.

een god is goed, barmhartig, vredelievend, alwetend etc. DAT MOET UIT IETS BLIJKEN.

god kent geen tegenstrijdigheden (contradictie), anders is het geen god.

neem de koran en vergelijk. daaruit zal blijken dat JULLIE god een SADIST is, want:
- een goede god spreekt niet over gelovigen en ongelovingen
- een goede god is niet geintresseerd of iemand homo is, want dat heeft hijzelf geschappen...
- een goede god heeft het niet over chistenen en joden, want hij heeft mensen geschappen.
- een goede god dreigt niet met hel, net zoals een goede ouder zijn kind niet bedreigd. wat zou je ervan vinden als je ouders je zouden bedreigen.
dus chaimae (al weet ik dat je niet zult begrijpen), JULLIE god is WAARDELOOS.

de zon gaat onder in een modderpoel, staat duidelijk in de koran, die moslims in India hebben vertaalt. daar staat dat de zon in een ZWARTE zee ten ondergaat. of het modderpoel is of zwarte zee, jullie allah heeft het fout. de koran is toch godsboek volgens blindgelovigen??. dus god zegt dat het in een modderpoel (zwarte zee) ten ondergaat. het maakt niet uit wat IK zie, het gaat erom WAT jouw god verklaart.

als je NOG steeds blijft ontkennen dat het zo is, dan is de koran vervalst.

je bent bang voor de hel, daarom geloof je wat in de koran staat. voor mij staat het vast: iemand die onzin gelooft, zal NOOIT gelukkkig worden.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

netjes gezegd weda... je hebt totaal gelijk hierin...

volgens mij is dit trouwens al een andere keer besproken (dat van die zon) :roll:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan
De grootte van je lettertype doet de kracht van je woorden niet evenredig toenemen.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan

Wat ik nou niet snap, is waarom moest het (ongelovig) volk bestraft worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.
Niet echt.
Waar ik woon is geen zee en ook geen bergen.
Hier gaat de zon dus niet onder?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik dacht trouwens dat ajax "god" ging bewijzen?
Ik heb hem alleen maar vragen zien stellen.

Waar blijft zijn bewijs??
Amorele atheistische nitwit
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan


de zon gaat niet in de zee ten onder. het komt ook niet in de bergen op.

de vers 18.86 staat in de koran en dat is toch afkomstig van jullie allah?

dus allah zegt: dat de zon in modderig water ten onder gaat. waar zegt jullie allah dat de zon NIET in modderig water ten ondergaat

of chaimae, is de vers 18.86 niet van allah afkomstig. geloven jullie dat alle verzen in de koran van allah zijn of niet???

hoe dan ook: als zolqarnain de zon in een modderpoel ziet ondergaan, dan MOET allah toch beter weten en zeggen waar de zon WEL ten ondergaat? allah weet het toch beter, hé chaimae.

luister domme meid: reageer niet als je niet kunt nadenken. want jij bent een trol.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

ajax schreef: Je kan ontkennen dat God bestaat thomas maar je bereikt alleen de hellevuur mee.
Een flink deel van de mensheid is het stadium in de evolutie waarbij men uitging van de letterlijke interpretatie van bijbel en koran al lang voorbij. De anderen raad ik vooral aan om door te gaan en krampachtig te blijven vasthouden aan die letterlijke interpretatie en straks zeker niet te schrikken als blijkt dat ze overbodig zijn geworden in de evolutie van de mens.
Maak zelfs eens de analyse door de vergelijking te maken tussen twee meisjes met ongeveer dezelfde intelligentie en capaciteiten. Het ene meisjes groeit op in een gezin met een streng religieus milieu en het andere groeit op in een vrijdenkend (christelijk, moslim, atheïstisch, enz.) gezin. Welk kind heeft de beste kansen om zich ten volle te ontwikkelen?
Freedom in danger!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
Thomas schreef:
ajax schreef:Redouan.nl de exacte vertaling.

dat is mijn bron.

Je kan ontkennen dat God bestaat thomas maar je bereikt alleen de hellevuur mee.
Doe ik zeker zolang jij mij niet bewijst dat hij wel bestaat. Dat ging je doen ajax.

En voorlopig ben je daar nog een heel eind vandaan.

PS Op http://www.redouan.nl/koran/koran021.htm staat MIJN tekst:

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

Letterlijk gecopieerd!!!!!
a.ub. thomas

http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_heelal.htm

En nog steeds de vraag.

Heeft elke schepping een schepper?
Nee volgens mij niet.

Maar je hebt nog een schuld aan me ajax: je zou god bewijzen.
Tot nu toe heb ik nog niks gezien behalve een heleboel niet ter zake doende vragen.

Dus: waar blijven je bewijzen???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Raszlik schreef:
ajax schreef: Je kan ontkennen dat God bestaat thomas maar je bereikt alleen de hellevuur mee.
Een flink deel van de mensheid is het stadium in de evolutie waarbij men uitging van de letterlijke interpretatie van bijbel en koran al lang voorbij. De anderen raad ik vooral aan om door te gaan en krampachtig te blijven vasthouden aan die letterlijke interpretatie en straks zeker niet te schrikken als blijkt dat ze overbodig zijn geworden in de evolutie van de mens.Maak zelfs eens de analyse door de vergelijking te maken tussen twee meisjes met ongeveer dezelfde intelligentie en capaciteiten. Het ene meisjes groeit op in een gezin met een streng religieus milieu en het andere groeit op in een vrijdenkend (christelijk, moslim, atheïstisch, enz.) gezin. Welk kind heeft de beste kansen om zich ten volle te ontwikkelen?
in hoeverre is dat nou niet betweteriger dan de islam? zeg je in feite niet precies hetzelfde maar dan andersom?
natuurlijk kan een vrij mens zich beter ontplooien, zelfs wanneer dat vrije mens ZELF voor een stricte godsdienst kiest.

ik zie nog steeds niet in wat er mis is met een let. interpretatie van bijv. het NT. waarom zou ik mij niet volkomen kunnen ontwikkelen als ik die aanneem?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: God

Bericht door Navane »

Ajax : Een paar vragen voordat we beginnen.
Geloof jij in de theorie van evolutie?
Voordat we gaan beginnen: we nemen aan dat de evolutietheorie (ik althans en velen met mij) de beste beschrijving is van de gebeurtenissen omdat er vele onderbouwingen van zijn. Met GELOOF heeft dat niets te maken. De gebeurtenissen staan vast, de theorie verbindt ze op een rationele wijze. Dat is geen absoluut bewijs. Geloof is iets aannemen zonder enige vorm van bewijs.
Geloof jij dat elke schepping een schepper heeft?
Welke schepping? Het woordgebruik veronderstelt een Schepper. Begin met waarnemen. Schepping is ouderwets woordgebruik uit een religieuze context. Een concept. Binnen dit concept is een Schepper vanzelfsprekend.
Wij mensen, kunnen alleen waarnemen dat er dingen om ons heen bestaan, een universum. Waar het vandaar komt , dat is speculatie.
Waarom zit de aarde alleen vol van leven en de andere planeten niet?
Er zijn meer sterren en daarbij planeten in het universum dan jij seconden in je leven hebt, zelfs al wordt je 1430 jaar oud. Dus hoe weet jij dat? Omdat jij iets nog niet hebt vastgesteld, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. VOlgens jouw redenatie zou ik kunnen zeggen: " Ik heb god nog steeds niet gezien, niet bemerkt op welke manier dan ook. Hieruit blijkt voldoende dat hij niet bestaat, want iets dat op geen enkele manier merkbaar of meetbaar is, bestaat feitelijk niet.

[/quote]
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

nadia schreef:ik zit ook nog te wachten op een moslim oftewel chaimae die zou met hoog en laag gaan bewijzen dat mohammed zoals ons bekend is beter is geweest dan jezus zoals zijn leven bekend is gemaakt voor zover dat is.

zit nog steeds met spanning te wachten, heb jij interesse ajax om dit te willen bewijzen, dan raad ik je aan om naar de andere topic te gaan waar je mooi je profeet mag gaan ophemelen.
Dan kun je w88 tot je een ons weegt Nadia.
Daar KUNNEN ze nl. niet op antwoorden zonder met grove leugens hun eigen teksten te verkrachten.

Maar ja, we hebben het wel tegen de uitvindster van het liegen op deze planet natuurlijk.

En liegen in het kader van de verdediging van je doctrine is halal :biggrin: :biggrin:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

Silly schreef:
in hoeverre is dat nou niet betweteriger dan de islam? zeg je in feite niet precies hetzelfde maar dan andersom?
natuurlijk kan een vrij mens zich beter ontplooien, zelfs wanneer dat vrije mens ZELF voor een stricte godsdienst kiest.

ik zie nog steeds niet in wat er mis is met een let. interpretatie van bijv. het NT. waarom zou ik mij niet volkomen kunnen ontwikkelen als ik die aanneem?
Ik zinspeel alleen maar op een aantal zaken, nl:
-Volgens Ajax gaan niet-gelovigen naar de hel.
-Voor fanatieke religieuzen is er geen sprake van evolutie maar van schepping.
-Evolutie (geen betweterigheid) toont aan dat soorten of culturen die zich niet of onvoldoende aanpassen aan een veranderende omgeving er onverbiddelijk uitgaan.
-Onze leefwereld evolueert steeds sneller bijna dagelijks komt men tot nieuwe inzichten.
Wat gisteren onmogelijk bleek is vandaag vanzelfsprekend.

Net als een groot deel christenen zijn er ook moslims die begrepen hebben dat een letterlijke interpretatie van religieuze geschriften onhoudbaar is, alleen worden ze in het eigen kringen monddood gemaakt. Kijk van mij mag iemand tot in de eeuwigheid blijven geloven in de platte aarde, de enige voorwaarden die ik stel is dat men de andere die tot nieuwe inzichten wil komen wel met rust laat en daar gaat het grondig mis.
Freedom in danger!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ik zinspeel alleen maar op een aantal zaken, nl:
-Volgens Ajax gaan niet-gelovigen naar de hel.
-Voor fanatieke religieuzen is er geen sprake van evolutie maar van schepping.
-Evolutie (geen betweterigheid) toont aan dat soorten of culturen die zich niet of onvoldoende aanpassen aan een veranderende omgeving er onverbiddelijk uitgaan.
-Onze leefwereld evolueert steeds sneller bijna dagelijks komt men tot nieuwe inzichten.
Wat gisteren onmogelijk bleek is vandaag vanzelfsprekend.

Net als een groot deel christenen zijn er ook moslims die begrepen hebben dat een letterlijke interpretatie van religieuze geschriften onhoudbaar is, alleen worden ze in het eigen kringen monddood gemaakt. Kijk van mij mag iemand tot in de eeuwigheid blijven geloven in de platte aarde, de enige voorwaarden die ik stel is dat men de andere die tot nieuwe inzichten wil komen wel met rust laat en daar gaat het grondig mis.
uiteraard moeten mensen elkaar niet in de weg gaan zitten...
maar de manier van ' evololutie' die jij beschrijftis niet de hele theorie...
wat jij benoemt is nu idd waarneembaar... over andere dingen blijven vragen bestaan.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt
Lieve Chaimae .

Waarom moest allah in de koran schrijven waar de zon ondergaat.
Dit was toch een feit dat ieder zelf kon waarnemen.
Daar is toch niks Goddelijks aan.
Het lijkt wel dat Allah op een gegeven moment even niet meer wist wat hij nou weer moest zeggen.
Zeggen om iets te zeggen zonder inhoud. Dat doen domme mensen. Die praten maar zeggen niks.
Zo is het ook met deze uitspraak van Allah.

Er staan meer rare dingen in de koran zoals deze.

82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Hier zegt Allah dat als je kritisch de koran leest je er fouten in zal vinden.
In een boek waar geen fouten instaan zal je geen fouten lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sjoerd schreef: Volgens mij staat er juist dat aangezien de koran afkomstig is van allah er geen fouten in staan (volgens de koran).
Eigenlijk is het dan nog gekker Sjoerd.
Allah heeft zich ingedekt door te zeggen dat alles wat hij schreef, hoe dom en gek het misschien over mag komen, alleen omdat hij het schreef de waarheid is.

Had een ander deze onzin geschreven, dan hadden kritische mensen in daar zeker menige tegenstrijdigheid in ontdekt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan


de zon gaat niet in de zee ten onder. het komt ook niet in de bergen op.

de vers 18.86 staat in de koran en dat is toch afkomstig van jullie allah?

dus allah zegt: dat de zon in modderig water ten onder gaat. waar zegt jullie allah dat de zon NIET in modderig water ten ondergaat

of chaimae, is de vers 18.86 niet van allah afkomstig. geloven jullie dat alle verzen in de koran van allah zijn of niet???

hoe dan ook: als zolqarnain de zon in een modderpoel ziet ondergaan, dan MOET allah toch beter weten en zeggen waar de zon WEL ten ondergaat? allah weet het toch beter, hé chaimae.

luister domme meid: reageer niet als je niet kunt nadenken. want jij bent een trol.
Luisters eens a Moeshrika! Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.

Bovendien heeft Allah swt het hier hier over Zolqarnain en moet men ook kijken naar de context van deze Soera! Eigenlijk is deze Soera duidelijk, als ik naar de zondersondergang kijk dan zie ik de zon ondergaan in de zee en/of bergen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Chaimae schreef:
Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt
Lieve Chaimae .

Waarom moest allah in de koran schrijven waar de zon ondergaat.
Dit was toch een feit dat ieder zelf kon waarnemen.
Daar is toch niks Goddelijks aan.
Het lijkt wel dat Allah op een gegeven moment even niet meer wist wat hij nou weer moest zeggen.
Zeggen om iets te zeggen zonder inhoud. Dat doen domme mensen. Die praten maar zeggen niks.
Zo is het ook met deze uitspraak van Allah.

Er staan meer rare dingen in de koran zoals deze.

82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Hier zegt Allah dat als je kritisch de koran leest je er fouten in zal vinden.
In een boek waar geen fouten instaan zal je geen fouten lezen.

''Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden. ''

''Bij de Koran, die vol van Wijsheid is.''




Dus dat..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

"Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt."

Dankje Ariel, met deze vers bewijs je juist dat de Koran het ware Boek is door Allah swt neergezonden...

Kan nog wel door gaan..


"En het is onmogelijk dat deze Koran is gemaakt door iemand anders dan Allah, maar (hij is er) als bevestiging van wat ervoor was en als uitleg van de Schrift. Daaraan is geen twijfel, (hij komt)van de Heer der Werelden."

"Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt.''

"Indien de mens en de djinn samenspannen, teneinde het gelijke van deze Koran voort te brengen, zullen zij het gelijke daarvan niet kunnen voortbrengen ook al zouden zij elkanders helpers zijn."

"Zeggen zij: "Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?" Antwoord: "Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt."
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
''Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden. ''

''Bij de Koran, die vol van Wijsheid is.''




Dus dat..
Gemakkelijk antwoord, maar het slaat op niks.
Wie zegt dat de koran het volmaakte boek is?
mohammed/allah.

Wie zegt dat daaraan geen twijfel mogelijk is?
mohammed/allah/ moslims/Chaimae.

Er zullen ongetwijdeld enige wijsheden in de koran staan, maar die wijsheden staan in heel veel boeken.
Dat maakt die andere boeken niet heilig.
Dus maakt de wijsheid in de koran het boek ook niet heilig.

Het is dus het woord van 1 miljard moslims tegen 5 miljard niet moslims.
Wie hebben er gelijk?
Kunnen 4 miljard mensen het fout hebben?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

''Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden. ''

''Bij de Koran, die vol van Wijsheid is.''
dit zegt de koran zelf ja.. heb je ooit van een godsdienst gehoord die van zichzelf al aanneemt dat het niet waar is?? wat dat betreft is dit dus totaal geen bewijs :wink:
Luisters eens a Moeshrika! Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.
waarom zou de koran zoiets belachelijks noemen dan? als het toch maar een subjectieve waarneming is? waarom zou dat bewaard moeten blijven en voor zoveel heisa moeten zorgen nu?

Er zullen ongetwijdeld enige wijsheden in de koran staan, maar die wijsheden staan in heel veel boeken.
Dat maakt die andere boeken niet heilig.
Dus maakt de wijsheid in de koran het boek ook niet heilig.
de delen die ergens op slaan komen uit de thora/bijbel.. de rest is het bloederige verhaal van een kaper genaamd mohammed..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
weda schreef:
Chaimae schreef:Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.


[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan


de zon gaat niet in de zee ten onder. het komt ook niet in de bergen op.

de vers 18.86 staat in de koran en dat is toch afkomstig van jullie allah?

dus allah zegt: dat de zon in modderig water ten onder gaat. waar zegt jullie allah dat de zon NIET in modderig water ten ondergaat

of chaimae, is de vers 18.86 niet van allah afkomstig. geloven jullie dat alle verzen in de koran van allah zijn of niet???

hoe dan ook: als zolqarnain de zon in een modderpoel ziet ondergaan, dan MOET allah toch beter weten en zeggen waar de zon WEL ten ondergaat? allah weet het toch beter, hé chaimae.

luister domme meid: reageer niet als je niet kunt nadenken. want jij bent een trol.
Luisters eens a Moeshrika! Als jij naar een zonsondergang kijkt, zie jij toch ook de zon ondergaan in de zee? of in de bergen?
Omdat jij horizontaal kijkt.

Bovendien heeft Allah swt het hier hier over Zolqarnain en moet men ook kijken naar de context van deze Soera! Eigenlijk is deze Soera duidelijk, als ik naar de zondersondergang kijk dan zie ik de zon ondergaan in de zee en/of bergen.
luister eens pedo volger:

als de koran allah's boodschap is, waarom wordt dan niet vertelt waar de zon ondergaat. wat wel wordt vertelt is dat je joden, christenen moet haten, dat je homo's moet doden. dat je vrouwen een "kleine tik" mag geven. dat je bang moet zijn voor allah..

vertel pedo volger: is dat het werk van een allah of sadist.

omdat ik weet dat jouw hersenen verkracht zijn door de waardelose koran zal jouw antwoord mij niet verbazen.

op dit forum weten wij allang: jij bent een meid met kinderlijke verstand.

ik zie de zon niet ondergaan in de zee, want dat is bedrog. de zon is miljoenen kilometers ver van de zee en kan daar niet in ondergaan. maar dat kan jouw verkrachte hersenen niet bevatten.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie