Week van de humor: waar zijn de grappen over moslims

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Week van de humor: waar zijn de grappen over moslims

Bericht door Manon »

Week van de humor: waar zijn grappen over moslims

Humor hoort bij een democratische samenleving. Je ziet daarom ook veel grappige programma’s op de Nederlandse tv.

Premier Jan Peter Balkenende was afgelopen jaren de vaste gast in het satirische programma Café De Wereld (VARA).

Uiteraard waren meer liberaal-conservatieve politici het mikpunt van satire dan linkse politici. De publieke omroep is selectief en dat valt niet zomaar te veranderen. Het allerbelangrijkste is dat ze er zijn, satirische programma’s.

Paus en nonnen
De paus en nonnen vormen op diezelfde publieke omroep geliefde mikpunten voor de spotternij van Paul de Leeuw. De Leeuw spaarde zelfs de stervende paus niet. Geen man overboord, velen hebben gelachen.

Ook in de Nederlandse literatuur vinden we grappige en/of pijnlijke passages over katholieken en protestanten. In Ik heb altijd gelijk schreef W.F. Hermans over de katholieken:

'De katholieken! Dat is het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk! Maar díe naaien er op los! Die planten zich voort! Als konijnen, ratten, vlooien, luizen. Die emigreren niet! Die blijven wel zitten in Brabant en Limburg met puisten op hun wangen en rotte kiezen van het ouwels vreten!'

Dit is geschreven in 1951.

Moslimheiligen
Maar waarom komen moslimheiligen nooit voor in een satirisch programma?

In mijn fantasie is er een Nederlandse schrijver, laten we hem X noemen, die het woord katholiek vervangt door het woord moslim:

'De moslims! Dat is het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk! Maar díe naaien er op los! Die planten zich voort! Als konijnen, ratten, vlooien, luizen. Die emigreren niet!'

Groot probleem
De schrijver X heeft nu een groot probleem. Ten eerste moet je hopen dat de moslims, in het bijzonder de Marokkanen, het niet gaan lezen. En als ze het gelezen hebben, moet je bidden dat ze geen foto van je hebben gezien.

Ten tweede moet je hopen dat de antiracistische comités bij de publicatie van je tekst op vakantie zijn.

Ten derde moet je literaire prijzen en respect voor je werk op je buik schrijven. De Makkianen (Geert Mak) houden niet van dit soort onderkruiperig en besodemieterd taalgebruik over moslims.

Ten vierde zullen de islamologen je duidelijk maken dat zoiets als 'de' moslims niet bestaat, en aangezien de moslims gedurende Ramadan tussen de zonsopgang en ondergang geen seksuele handelingen mogen verrichten, is de bewering dat de moslims zich als konijnen zouden vermenigvuldigen een onjuiste, onkundige en onislamologische stelling.

Ten vijfde zijn er nog politici van het CDA en de PvdA.

Geschokt
De CDA'ers zullen geschokt reageren op deze respectloze manier van omgang met de moslim-minderheden in Nederland. En ze zullen zinspelen op actievere toepassing van het Wetboek van Strafrecht op dit soort haatzaaiende literatoren.

De PvdA'ers zullen de nadruk leggen op de boel bij elkaar houden en het opschorten van grapjes over de moslims.

Ik vrees dat onze literator X letterlijk alleen staat. Moedige literatoren, zoals Leon de Winter of Joost Zwagerman, zouden het zeker willen opnemen voor de vrijheid van meningsuiting. Maar met twee bloemen wordt ‘t nog geen lente.

Eén grapje?
Hebt u in de week van de humor één grapje gehoord over de islam of moslims? Nee. De schrijfster Naima El Bezaz heeft wegens bedreigingen voorlopig gecapituleerd. En de cabaretier Ewout Jansen was ook een tijdje verdwenen van de theaterpodia.

Ik heb een oplossing. Ja, die heb ik echt.

We gaan grapjes vertellen over de islam en over moslims, maar we gaan niet zeggen dat we het gedaan hebben.

Boze baardman
Hoe doen we dat? We ontwikkelen een symbool voor tv-programma’s, boeken en theaterprogramma’s, gelijk aan drugs-, seks- en geweldsymbolen.

Het is een boze baardman met een tulband vol dynamiet. Als de radicale moslim dat symbool zien, weet hij dat dit programma of boek niet goed is voor zijn gemoedstoestand.

Is er een bewijs voor de effectiviteit van deze oplossing? Ja, zeker.

In het boekenweekgeschenk van 2003, geschreven door Ronald Giphart, lezen we:

'O ja? Roept Naousa. Weet je wat? Ik zweer het: om te provoceren zal ik de zaken eens op scherp zetten en mijn volgende dichtbundel Ik krijg een natte kut van Allah noemen. Of Masturberen met mijn spleet naar het Oosten. Benieuwd of ik door al die moslimmannenclubs en integratiegeile subsidiestichtingen dan nog steeds de exponent van multiculti zal worden genoemd.'

Lef
Een natte kut en Allah, daar moet je lef voor hebben. Niet dat Allah niet weet - Hij is immer Alwetend - wat een kut is.

Nee, laten we ‘t niet verder op de spits drijven. Daar komt narigheid van.

Maar was er rumoer over dit boek? Nee. Dat komt doordat de moslims het niet gelezen hebben en wij er wijselijk over gezwegen hebben.

Dus, u ziet het: zeggen, maar niet zeggen dat het gezegd is werkt wel degelijk.

En als ze dan toch per ongeluk de neiging hebben om het te lezen, dan hebben we een vignet om ze te waarschuwen. Een nieuw vignet (boze baardman met bom in tulband) speciaal voor licht ontvlambare moslims. Zo houden we de boel bijmekaar!

Afshin Ellian in Elsevier
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Groot probleem
De schrijver X heeft nu een groot probleem. Ten eerste moet je hopen dat de moslims, in het bijzonder de Marokkanen, het niet gaan lezen. En als ze het gelezen hebben, moet je bidden dat ze geen foto van je hebben gezien
Kromme uitspraak!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae schreef:
Groot probleem
De schrijver X heeft nu een groot probleem. Ten eerste moet je hopen dat de moslims, in het bijzonder de Marokkanen, het niet gaan lezen. En als ze het gelezen hebben, moet je bidden dat ze geen foto van je hebben gezien
Kromme uitspraak!
Zegt degene die op slag beweert dat iemand die stukjes uit de koran scheurt zal gedood worden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

circe schreef:
Chaimae schreef:
Groot probleem
De schrijver X heeft nu een groot probleem. Ten eerste moet je hopen dat de moslims, in het bijzonder de Marokkanen, het niet gaan lezen. En als ze het gelezen hebben, moet je bidden dat ze geen foto van je hebben gezien
Kromme uitspraak!
Zegt degene die op slag beweert dat iemand die stukjes uit de koran scheurt zal gedood worden!

Ik voorspel 't. Ik zeg niet dat ik het goedkeur; nergens heb ik gezegd dat ik dat goed zal keuren. Ik ben namelijk van mening dat Allah swt hem wel straffen als hij inderdaad een Moslims was. Bovendien heb ik nog eens goed gekeken en dat leek dus bij lange na niet op de Koran. Weer een poging van de Kufar om de Islam in het kwade daglicht te stellen. MISLUKT, NEXT!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

De kufar.
Aardig van je.
Echt heel menslievend, respectvol en rechtvaardig.
Maar daar staat jou overtuiging dan ook model voor
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Graag gedaan Alice. heartbeat:


Maar dat zijn jullie toch ook? ''De Kufars.'' :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar dat zijn jullie toch ook? ''De Kufars.'' Very Happy
Beledigingen met of zonder glimlach, stellen Islam altijd in een kwaad daglicht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Maar dat zijn jullie toch ook? ''De Kufars.'' Very Happy
Beledigingen met of zonder glimlach, stellen Islam altijd in een kwaad daglicht.
Jullie beledigen de Islam. Dat is zuivere onrecht en dat is zoiets als meten met twee maten.

Maar jullie straf zal wel komen, dat is iets wat zeker is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Chaimae schreef:
BFA schreef:
Maar dat zijn jullie toch ook? ''De Kufars.'' Very Happy
Beledigingen met of zonder glimlach, stellen Islam altijd in een kwaad daglicht.
Jullie beledigen de Islam. Dat is zuivere onrecht en dat is zoiets als meten met twee maten.

Maar jullie straf zal wel komen, dat is iets wat zeker is.
beledigen is niet hetzelfde als vervloeken ofwel...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:
Chaimae schreef:
BFA schreef: Beledigingen met of zonder glimlach, stellen Islam altijd in een kwaad daglicht.
Jullie beledigen de Islam. Dat is zuivere onrecht en dat is zoiets als meten met twee maten.

Maar jullie straf zal wel komen, dat is iets wat zeker is.
beledigen is niet hetzelfde als vervloeken ofwel...
Komt in principe op hetzelfde neer. Beide vormen zijn pijnlijk voor het menselijke hart. Denk je dat het me niet zeer doet dat men hier de Islam zwart maakt?

Door de Islam zwart te maken ben je net zo slecht bezig als de Islam. Je wilt je toch niet verlagen totdat niveau? Jaa ik geef toe dat ik dat ook niet vind kunnen. De koran die de Joden vervloekt en de rest van ''apen en zwijnen'' uitmaakt. Maar daar kan ik niks aandoen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

de islam maakt zichzelf belachelijk meisje :wink:

er mag geen kritiek zijn op de koran en dat is al belachelijk en dat spoort mensen aan juist kritiek te zoeken..

dat van die apen en zwijnen is 1 klein dingetje (al valt het op dat het NT zoiets niet zegt..) de rest is nog veel erger :wink:

zo'n 'geloof' moet niet alleen belachelijk worden gemaakt, het moet verboden worden :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

de islam maakt zichzelf belachelijk meisje

er mag geen kritiek zijn op de koran en dat is al belachelijk en dat spoort mensen aan juist kritiek te zoeken..

dat van die apen en zwijnen is 1 klein dingetje (al valt het op dat het NT zoiets niet zegt..) de rest is nog veel erger

zo'n 'geloof' moet niet alleen belachelijk worden gemaakt, het moet verboden worden
Men mag de Koran wel bekritiseren maar dan moet je wel met feiten komen. Het OT bevat weer wel rasistische opmerkingen veste Silly en dat behoort ook tot de Bijbel, het OT is een deel van de Bijbel. Begrijp uperhaupt niet waarom de Christenen de OT niet accepteren, maar daat gaat het nu niet over.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Afshin: En als ze dan toch per ongeluk de neiging hebben om het te lezen, dan hebben we een vignet om ze te waarschuwen. Een nieuw vignet (boze baardman met bom in tulband) speciaal voor licht ontvlambare moslims.

En als ze computers gebruiken dan is er ook voor die apparaten een waarschuwingsvignet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

OT is niet de bijbel meisje.. in het MO wordt het OT niet eens samen met het NT verkocht.. omdat het niet de boodschap van jezus is...
Men mag de Koran wel bekritiseren maar dan moet je wel met feiten komen.
nee dat mag niet :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Hier heb ik nu een pest hekel aan.
''De Koran wordt beledigd''!
Is dat zo?
Volgens moslims wel, niet moslims vinden van niet.
Daarom worden niet moslims Kafir genoemd, omdat zij dat ding aan het einde van hun nek, gebruiken om mee te denken.
Niet om na te wauwelen wat anderen of boeken zeggen.
Nadanken, kritisch zijn, zelf beslissen is '' kafir''.
Accepteren zonder nadenken, is blijkbaar islam.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Silly schreef:OT is niet de bijbel meisje.. in het MO wordt het OT niet eens samen met het NT verkocht.. omdat het niet de boodschap van jezus is...
In het NT wordt wel voortdurend gerefereerd naar het OT en zoals ik altijd geleerd heb is het toch wel degelijk een onderdeel van de Bijbel! "Bijbel" betekent immers "boeken".

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen aan Chaimae is waarom ze zo'n griezelig paatje bij haar posts heeft. Ben je soms aan het radicaliseren Chaimae? Bereid je je voor op de jihad??
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

In het NT wordt wel voortdurend gerefereerd naar het OT en zoals ik altijd geleerd heb is het toch wel degelijk een onderdeel van de Bijbel! "Bijbel" betekent immers "boeken".
Inderdaad! Heel erg raar, maargoed.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen aan Chaimae is waarom ze zo'n griezelig paatje bij haar posts heeft. Ben je soms aan het radicaliseren Chaimae? Bereid je je voor op de jihad??
Wat versta jij onder ''radicaliseren? '' Ik vind het gewoon een erg mooi plaatje en dat is dus ook de reden waarom ik het gekozen heb. Dat mag ik toch wel?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
In het NT wordt wel voortdurend gerefereerd naar het OT en zoals ik altijd geleerd heb is het toch wel degelijk een onderdeel van de Bijbel! "Bijbel" betekent immers "boeken".
Inderdaad! Heel erg raar, maargoed.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen aan Chaimae is waarom ze zo'n griezelig paatje bij haar posts heeft. Ben je soms aan het radicaliseren Chaimae? Bereid je je voor op de jihad??
Wat versta jij onder ''radicaliseren? '' Ik vind het gewoon een erg mooi plaatje en dat is dus ook de reden waarom ik het gekozen heb. Dat mag ik toch wel?
Wat voor moois is er aan een plaatje van mensen met geweren, doeken voor hun gezicht en vooral veel dreiging. Angstaanjagend is een beter woord voor dit plaatje.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

In het NT wordt wel voortdurend gerefereerd naar het OT en zoals ik altijd geleerd heb is het toch wel degelijk een onderdeel van de Bijbel! "Bijbel" betekent immers "boeken".
lieve Pilgrim, wanneer denk je dat ze de term 'bijbel' bedacht hebben? niet in de tijd van christus ofwel? daarnaast bestaat het NT ook uit zat boeken. zoals ik al zei is het in het MO niet echt gebruikelijk het OT en NT samen te kopen...

je kunt niet quoten uit het OT en dan zeggen: jah kijk, dat is nu het christendom!!
dat is echt belachelijk aangezien de hele sfeer en hele manier van geloof radicaal veranderd is met de komst van christus. het zijn de islamieten geweest die met geweld mensen weer zo gek hebben gekregen terug te stappen naar de met-regeltjes-bezeten sfeer van het OT.

dus commentaar op het OT = in mijn ogen net zo goed commentaar op de koran... het NT staat hier volledig buiten,,, iedereen met 2 ogen (en leesvermogen) kan dit zien...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

'O ja? Roept Naousa. Weet je wat? Ik zweer het: om te provoceren zal ik de zaken eens op scherp zetten en mijn volgende dichtbundel Ik krijg een natte kut van Allah noemen. Of Masturberen met mijn spleet naar het Oosten. Benieuwd of ik door al die moslimmannenclubs en integratiegeile subsidiestichtingen dan nog steeds de exponent van multiculti zal worden genoemd.'
De islam is de cultuur van de angst, maar nog meer de cultuur van het verleden. De islam is als een wesp dat een eitje legt in een rups. Als een jonge larf vreet het alles wat het tegenkomt op en op een bloedige dag komt de nieuwe verschrikking naar buiten.

Maar een islamitische masturbatiemarathon lijkt mij wel een gezonde provocatie.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De koran die de Joden vervloekt en de rest van ''apen en zwijnen'' uitmaakt. Maar daar kan ik niks aandoen.
Zodoende huil je mee.

Vergeet niet dat de hele Koran een belediging is voor elke niet-Moslim.
Men mag de Koran wel bekritiseren maar dan moet je wel met feiten komen.
Bekritiseren en beledigen hebben dezelfde betekenis bij Moslims. Makkelijk, voor beide een oplossing: hoofd eraf.

Wanneer kom jij eens met een welonderbouwd feit inplaats van jefantasieverzinsels, Chaimae?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
In het NT wordt wel voortdurend gerefereerd naar het OT en zoals ik altijd geleerd heb is het toch wel degelijk een onderdeel van de Bijbel! "Bijbel" betekent immers "boeken".
Inderdaad! Heel erg raar, maargoed.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen aan Chaimae is waarom ze zo'n griezelig paatje bij haar posts heeft. Ben je soms aan het radicaliseren Chaimae? Bereid je je voor op de jihad??
Wat versta jij onder ''radicaliseren? '' Ik vind het gewoon een erg mooi plaatje en dat is dus ook de reden waarom ik het gekozen heb. Dat mag ik toch wel?
Wat voor moois is er aan een plaatje van mensen met geweren, doeken voor hun gezicht en vooral veel dreiging. Angstaanjagend is een beter woord voor dit plaatje.
The green birds..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar een islamitische masturbatiemarathon lijkt mij wel een gezonde provocatie.
1,2,3, Finish.

Afdoend middel tegen de Islams grote misdaad tegen de mensheid van procreatie als konijnen. Vernederend voor lichaam en geest.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zodoende huil je mee.

Vergeet niet dat de hele Koran een belediging is voor elke niet-Moslim.
Tsjah daar kan ik niks aandoen en ook de Moslims kunnen er niks aandoen. Bovendien vind ik dat Allah swt niemand haat en vervloekt, maar alleen zijn afkeer uit over het gedrag van bepaalde mensen/groepen. Zo denk ik er ook over.

Bekritiseren en beledigen hebben dezelfde betekenis bij Moslims. Makkelijk, voor beide een oplossing: hoofd eraf.
Zie jij 't verschil?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Zie jij 't verschil?
Tussen Salafistische taqiyah en hetgeen jij steeds loopt te verkondigen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie