Islam is Tolerante Godsdienst

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Islam is Tolerante Godsdienst

Bericht door Pilgrim »

De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft gisteren tijdens het Mouloudfeest in zijn speech geschreven dat de Islam een tolerante godsdienst is en het terrorisme verbiedt. De koning hoopt andere moslimleiders aan te sporen beter om te gaan met andere religieuze mogendheden en problemen in de Islam zelf op te lossen.

Het Mouloudfeest wordt gevierd om de verjaardag van de profeet Mohammed te vieren. Volgens de Marokkaanse koning stond de profeet voor vrijheid, menselijkheid, eenheid en gematigdheid. Volgens de vorst sluit de Islam extremisme, uitsluiting, versnippering, dwang en terrorisme uit.


Afbeelding



Een van de beste moslimleiders vind ik :D
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dit artikel stond op 1 april in de krant.

Ik dacht dus ECHT dat het een aprilgrap was. :)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Re: Islam is Tolerante Godsdienst

Bericht door sprot »

ajax schreef:Een van de beste moslimleiders vind ik :D
nu nog kritiek op de islam toelaten en we zijn op de goeie weg .....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Islam is Tolerante Godsdienst

Bericht door Thomas »

ajax schreef:De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft gisteren tijdens het Mouloudfeest in zijn speech geschreven dat de Islam een tolerante godsdienst is en het terrorisme verbiedt.

Dus omdat hij het zegt is het zo???

De koning hoopt andere moslimleiders aan te sporen beter om te gaan met andere religieuze mogendheden en problemen in de Islam zelf op te lossen.

Dat is het juist. De problemen komen UIT de islam en kunnen DAAR dus nooit worden opgelost.

Het Mouloudfeest wordt gevierd om de verjaardag van de profeet Mohammed te vieren. Volgens de Marokkaanse koning stond de profeet voor vrijheid, menselijkheid, eenheid en gematigdheid.

Die z.g. vorst kent dus zijn eigen klassiekers niet en lult gewoon de rest van de moslims/mohammedanen na!!!


Volgens de vorst sluit de Islam extremisme, uitsluiting, versnippering, dwang en terrorisme uit.

Een van de beste moslimleiders vind ik :D
In veband met "stond de profeet voor vrijheid, menselijkheid, eenheid en gematigdheid"ff het volgende:

De zachtmoedigheid en menslievendheid van de Profeet (vzmh)
Deel 1, boek 4, nummer 234:
Verteld door Abu Qilaba:

Anas zei, "sommige mensen van de 'Ukl of 'Uraina stam kwamen naar Medina maar het klimaat van Medina paste ze niet.
Daarom gaf de profeet ze opdracht om naar een kudde van Milch kamelen te gaan en hun melk en urine te drinken (als medicijn). Zij gingen, zoals hen bevolen was, en nadat ze waren hersteld doodden ze de herder van de profeet en dreven alle
kamelen weg. Het nieuws bereikte de profeet en hij zond mannen om op ze te jagen en ze werden gevangengenomen en opgebracht omstreeks het middaguur.
Hij gaf toen de opdracht hun handen en voeten af te hakken (en dat werd uitgevoerd) en hun ogen werden uitgebrand met gloeiend ijzer, ze werden in 'Al Harra' achtergelaten en toen ze om water vroegen werd ze geen water verstrekt. Abu Qilaba zei: "Deze mensen maakten zich schuldig aan diefstal en moord, werden ongelovigen nadat ze zich tot de islam hadden bekeerd en voerden oorlog tegen Allah en zijn profeet".


De Profeet (vzmh) als grote kindervriend

Bukhari, Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:

De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: "de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.


De Profeet (vzmh) als verdediger van de mensenrechten

Bukhari, Deel 4, boek 52, nummer 280:
Verteld door Abu Sa'id Al-Khudri:

Toen de stam van de Bani Quraiza klaar was om het vonnis van Sad te aanvaarden, liet de apostel van Allah (vzmh) Sad, die in de buurt was halen. Hij kwam rijdend op een ezel en toen hij dichtbij kwam zei de Apostel van Allah (vzmh) (tegen de Ansar, Helpers), "sta op voor je leider". Toen kwam Sad en ging naast de apostel van Allah (vzmh) zitten welke tot hem zei: "Deze menen zijn gereed om je vonnis te ontvangen." sad zei: "Ik geef het vonnis dat hun krijgers moeten worden gedood en dat hun vrouwen en kinderen als slaaf moeten worden gevangengenomen." De profeet (vzmh) merkte toen op: "O Sad! Je hebt vonnis gewezen zoals Allah, de Koning, vonnis zou hebben gewezen."

De Profeet (vzmh) respecteert andere godsdiensten

Bukhari, Deel 9, boek 84, nummer 57:

Verteld door 'Ikrima:

Sommige Zanadiqa (atheisten) werden voor Ali geleid en hij liet ze op de brandstapel gooien. Het bericht van deze gebeurtenis bereikte Ibn Abbas, die zei: "Als ik in de plaats van Ali was geweest had ik ze niet verbrand, omdat Allahs Boodschapper (vzmh) het heeft verboden: 'Straf niemand met de straf van Allah (vuur)'. Ik zou hem hebben gedood volgens het gezegde van de Profeet (vzmh): 'Dood iedereen die de islam verlaat'".

Misschien dat als je de stofnesten hebt verwijderd kun je het bovenstaande goed tot je laten doordringen.
Oh ja, stuur een kopie naar die grote leiden van marokko.....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik ben blij te weten dat Mohammed VI er zo over denkt.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik las elders:
"Also, according to Spanish anti-terror judge Baltazar Garzon: "Morocco is the worst terrorist threat for Europe." He estimated that the al Qaeda-linked cells number more than 100 and that at least 1,000 terrorists are now being actively sought by Moroccan authorities."

En als ze gevonden worden dan zullen ze met menselijkheid, eenheid en gematigdheid van hun dwalingen af worden geholpen?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit artikel stond op 1 april in de krant.

Ik dacht dus ECHT dat het een aprilgrap was.
Ik zie het niet anders dan een slechte aprilgrap.
an imam at the local Cottolengo mosque, Mohammed Kohalia, calling on Muslims to hate Christians and Jews and praying for their death. "The Prophet has said that the extremists [Jews and Christians] will be destroyed," the cleric is heard as saying in footage secretly filmed by a journalist. "Allah should kill the polytheists."

The footage also allegedly shows magazines calling for jihad, or holy war.

In the video, Kohaila says that "no compromise can be reached with atheists, they must be killed, full stop."
http://www.adnki.com/index_2Level_Engli ... 6032&par=0''

Dit vond ik vandaag in de krant. Is het minder grappige gezicht van Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Islam is Tolerante Godsdienst

Bericht door Monique »

ajax schreef:Een van de beste moslimleiders vind ik :D
Wat is een "moslimleider"?
Er is toch geen Hierarchy in islam?
Amorele atheistische nitwit
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Mohammed VI is officieel een afstammeling van Mohammed. Daar ontleent zijn koningschap zijn status aan.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mohammed VI is officieel een afstammeling van Mohammed. Daar ontleent zijn koningschap zijn status aan.
Mythe is in Islam belangrijker dan mensenrechten en logica.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam is Tolerante Godsdienst

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
ajax schreef:De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft gisteren tijdens het Mouloudfeest in zijn speech geschreven dat de Islam een tolerante godsdienst is en het terrorisme verbiedt.

Dus omdat hij het zegt is het zo???

De koning hoopt andere moslimleiders aan te sporen beter om te gaan met andere religieuze mogendheden en problemen in de Islam zelf op te lossen.

Dat is het juist. De problemen komen UIT de islam en kunnen DAAR dus nooit worden opgelost.

Het Mouloudfeest wordt gevierd om de verjaardag van de profeet Mohammed te vieren. Volgens de Marokkaanse koning stond de profeet voor vrijheid, menselijkheid, eenheid en gematigdheid.

Die z.g. vorst kent dus zijn eigen klassiekers niet en lult gewoon de rest van de moslims/mohammedanen na!!!


Volgens de vorst sluit de Islam extremisme, uitsluiting, versnippering, dwang en terrorisme uit.

Een van de beste moslimleiders vind ik :D
In veband met "stond de profeet voor vrijheid, menselijkheid, eenheid en gematigdheid"ff het volgende:

De zachtmoedigheid en menslievendheid van de Profeet (vzmh)
Deel 1, boek 4, nummer 234:
Verteld door Abu Qilaba:

Anas zei, "sommige mensen van de 'Ukl of 'Uraina stam kwamen naar Medina maar het klimaat van Medina paste ze niet.
Daarom gaf de profeet ze opdracht om naar een kudde van Milch kamelen te gaan en hun melk en urine te drinken (als medicijn). Zij gingen, zoals hen bevolen was, en nadat ze waren hersteld doodden ze de herder van de profeet en dreven alle
kamelen weg. Het nieuws bereikte de profeet en hij zond mannen om op ze te jagen en ze werden gevangengenomen en opgebracht omstreeks het middaguur.
Hij gaf toen de opdracht hun handen en voeten af te hakken (en dat werd uitgevoerd) en hun ogen werden uitgebrand met gloeiend ijzer, ze werden in 'Al Harra' achtergelaten en toen ze om water vroegen werd ze geen water verstrekt. Abu Qilaba zei: "Deze mensen maakten zich schuldig aan diefstal en moord, werden ongelovigen nadat ze zich tot de islam hadden bekeerd en voerden oorlog tegen Allah en zijn profeet".


De Profeet (vzmh) als grote kindervriend

Bukhari, Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:

De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: "de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.


De Profeet (vzmh) als verdediger van de mensenrechten

Bukhari, Deel 4, boek 52, nummer 280:
Verteld door Abu Sa'id Al-Khudri:

Toen de stam van de Bani Quraiza klaar was om het vonnis van Sad te aanvaarden, liet de apostel van Allah (vzmh) Sad, die in de buurt was halen. Hij kwam rijdend op een ezel en toen hij dichtbij kwam zei de Apostel van Allah (vzmh) (tegen de Ansar, Helpers), "sta op voor je leider". Toen kwam Sad en ging naast de apostel van Allah (vzmh) zitten welke tot hem zei: "Deze menen zijn gereed om je vonnis te ontvangen." sad zei: "Ik geef het vonnis dat hun krijgers moeten worden gedood en dat hun vrouwen en kinderen als slaaf moeten worden gevangengenomen." De profeet (vzmh) merkte toen op: "O Sad! Je hebt vonnis gewezen zoals Allah, de Koning, vonnis zou hebben gewezen."

De Profeet (vzmh) respecteert andere godsdiensten

Bukhari, Deel 9, boek 84, nummer 57:

Verteld door 'Ikrima:

Sommige Zanadiqa (atheisten) werden voor Ali geleid en hij liet ze op de brandstapel gooien. Het bericht van deze gebeurtenis bereikte Ibn Abbas, die zei: "Als ik in de plaats van Ali was geweest had ik ze niet verbrand, omdat Allahs Boodschapper (vzmh) het heeft verboden: 'Straf niemand met de straf van Allah (vuur)'. Ik zou hem hebben gedood volgens het gezegde van de Profeet (vzmh): 'Dood iedereen die de islam verlaat'".

Misschien dat als je de stofnesten hebt verwijderd kun je het bovenstaande goed tot je laten doordringen.
Oh ja, stuur een kopie naar die grote leiden van marokko.....

Helaas ik geloof niet in de hadiths
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Helaas, de meeste moslims wel.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:Helaas, de meeste moslims wel.
Ik ben niet de meeste dat is mij niet opgedragen
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ajax, ben blij dat jij en de koning er zo tegenover staan: Gewoon zelf na denken. Slaafs de overleveringen van vroeger navolgen blind voor de gevolgen kan gewoon niet de bedoeling zijn. En samen met Ketter: jammer dat blijkbaar velen daar anders over denken. Hoe denk jij dat dat zou kunnen veranderen ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
Ketter schreef:Helaas, de meeste moslims wel.
Ik ben niet de meeste dat is mij niet opgedragen

Komen je niet zo goed uit he, die haddiths.....
Jammer dat ze integraal deel uit maken van je geloof.
Nog jammerder dat 99% van je geloofsgenoten er 100% in geloofd en inspiratie uithaalt om hun geloof te belijden.

Volgens mij ben je dus gewoon geen moslim!!!!!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Islam is Tolerante Godsdienst
Tolerant?

to·le·ran·tie (de ~ (v.))
1 verdraagzaamheid jegens andersdenkenden

oh? wat is er gebeurd met de doodstraf op het verlaten van islam?
Is dat zo'n "uiting van islamitische tolerantie"?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef:
Ketter schreef:Helaas, de meeste moslims wel.
Ik ben niet de meeste dat is mij niet opgedragen
Vreemd. :shock:
Hoe kan je een goede Moslim zijn als je de hadith niet volgt.
Daar wil ik wel eens een discussie met je over hebben.
De 5 zuilen bijvoorbeeld.
Die komen van de hadith.
Hoe kan je Mohammed volhen als je de Hadith niet erkend...
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:Helaas, de meeste moslims wel.
Ik ben niet de meeste dat is mij niet opgedragen
Waarvoor mijn waardering.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ketter schreef:
ajax schreef:
Ketter schreef:Helaas, de meeste moslims wel.
Ik ben niet de meeste dat is mij niet opgedragen
Waarvoor mijn waardering.
Wat is AJax dan wel opgedragen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vond zijn vader Allah y rahmo vele malen beter. Dat was een strenge Islamitische leider!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ajax: Zeg Astigfor'Allah. Je bent geen Moslim als je de Soena van Mohammed vzmh naleeft!Moge Allah swt je hiervoor vergeven! Toon maar snel tauwbah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zeg (O Mohammed ): ''Als jullie werkelijk van Allah houden, volg mij dan (dit betekent accepteer het islamitische monotheïsme, volg de Qoraan en de Soennah). Allah zal van jullie houden en jullie je zonden vergeven. En Allah is Vergevend, Meest Genadevol.''

(Soerah Ali-Imraan: 31)


Voila het bewijs Ajax. Ik hoop dat je het niet meende. Moge Allah swt je vergeven insa'Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Zeg (O Mohammed ): ''Als jullie werkelijk van Allah houden, volg mij dan (dit betekent accepteer het islamitische monotheïsme, volg de Qoraan en de Soennah). Allah zal van jullie houden en jullie je zonden vergeven. En Allah is Vergevend, Meest Genadevol.''

(Soerah Ali-Imraan: 31)


Voila het bewijs Ajax. Ik hoop dat je het niet meende. Moge Allah swt je vergeven insa'Allah.
Volgens mij staat er in de koran dat er GEEN enkel ander "geschrift" naast gebruikt mag worden?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Zeg (O Mohammed ): ''Als jullie werkelijk van Allah houden, volg mij dan (dit betekent accepteer het islamitische monotheïsme, volg de Qoraan en de Soennah). Allah zal van jullie houden en jullie je zonden vergeven. En Allah is Vergevend, Meest Genadevol.''

(Soerah Ali-Imraan: 31)


Voila het bewijs Ajax. Ik hoop dat je het niet meende. Moge Allah swt je vergeven insa'Allah.
Volgens mij staat er in de koran dat er GEEN enkel ander "geschrift" naast gebruikt mag worden?
Moslims horen zich aan de Koran en de Soenah te houden! Verder mag er GEEN enkele ander geschrift worden gebruikt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Moslims horen zich aan de Koran en de Soenah te houden! Verder mag er GEEN enkele ander geschrift worden gebruikt.
Waar staat in de koran dat moslims zich aan de soenah moeten houden?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie