Hebben moslims een hekel aan honden?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Maar als ze storend zijn (en naar iemand blaffen valt daar ook onder).
Gelijk aanklagen en boete of schadevergoeding!
ik vind de mullah op vrijdag ook "storend".. denk je dat iemand dat boeit... :(

honden horen nou eenmaal bij de natuur man 8) vogeltjes maken ook geluid.. ook een boete??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Silly schreef:
Maar als ze storend zijn (en naar iemand blaffen valt daar ook onder).
Gelijk aanklagen en boete of schadevergoeding!
ik vind de mullah op vrijdag ook "storend".. denk je dat iemand dat boeit... :(

honden horen nou eenmaal bij de natuur man 8) vogeltjes maken ook geluid.. ook een boete??
Over vogeltjes en geluid gesproken, de islamitische achterlijkheid beschouwt ook (klassieke) muziek als haram (onrein). In Iran speelt geen orkest meer in het openbaar, het concertgebouw in Teheran is vorig jaar gesloten.

Vrijdag 24 november 2106
Geen geld voor Concertgebouworkest in begroting 2107

Amsterdam – Wethouder Samir Arkouz van Financiën is vastbesloten om geen geld meer op te nemen in de begroting 2107 voor het Concertgebouworkest.

Het Concertgebouworkest krijgt in 2107 geen subsidie meer van de gemeente Amsterdam. Wethouder Samir Arkouz van Financiën heeft laten weten dit als verspilling te zien in relatie tot de groeiende armoede in de stad. De hoogste prioriteit gaat naar zijn mening nu uit naar het in stand houden van de koopkracht van de bijstandsgerechtigden. De mening van Arkouz wordt in de Amsterdamse gemeenteraad verdedigd door de Islamitische Partij Nederland (IPN). De IPN voert als belangrijkste argument aan dat bij een recente enquête is gebleken dat een zeer ruime meerderheid van de Amsterdamse bevolking geen enkele waarde hecht aan klassieke muziek.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Silly schreef:
Maar als ze storend zijn (en naar iemand blaffen valt daar ook onder).
Gelijk aanklagen en boete of schadevergoeding!
ik vind de mullah op vrijdag ook "storend".. denk je dat iemand dat boeit... :(

honden horen nou eenmaal bij de natuur man 8) vogeltjes maken ook geluid.. ook een boete??
De imam op vrijdag is nog altijd vrije wil en keus.
De imam mag met zijn microfoon geen geluidsoverlast veroorzaken evenals voetbalstadiums of concertarena's etc.

Natuurlijk horen honden en hyenas ook bij de natuur.
Geluid van een vogel (wat overigens vaak niet wordt gehoord) is iets heel anders dan een blaffende hond op straat.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

16Kleppen, dat staat in de hadiths.

Er zijn vele hadiths over honden.
Wij als Moslims halen niet alleen dingen uit de Koran, in de Koran staat alles in grote lijnen, en in hadiths ga je er wat dieper op in.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ga jij nou maar uit je examenbundels werken...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

''Motivatieloos.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:''Motivatieloos.''
Je moet je hogere studies goed kiezen, beste Chaimae. Want motivatie is alles. Ik denk dat talent geen probleem is, kies zo hoog je kunt. "Take a challange" zou ik zeggen, maar motiveer jezelf.

Maar troost je, motivatie in hogere studies is wel makkelijker dan in de middelbare studies. En denk aan m'n raad over studiemethode.

Ik wil dat je slaagt.


... en voorlopig: doorbijten. Beloof jezelf een goed cadeau als je slaagt, maar één waar je niet van kunt genieten als je niet slaagt.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:''Motivatieloos.''
Je moet je hogere studies goed kiezen, beste Chaimae. Want motivatie is alles. Ik denk dat talent geen probleem is, kies zo hoog je kunt. "Take a challange" zou ik zeggen, maar motiveer jezelf.

Maar troost je, motivatie in hogere studies is wel makkelijker dan in de middelbare studies. En denk aan m'n raad over studiemethode.

Ik wil dat je slaagt.


... en voorlopig: doorbijten. Beloof jezelf een goed cadeau als je slaagt, maar één waar je niet van kunt genieten als je niet slaagt.

Dat komt wel goed.
Ik ga vanaf volgend jaar proberen mijn best te doen. Ik wil een keer alles geven, wat ik heb.

Ik heb mezelf iets leuks beloofd. Als ik slaag ga ik waarschijnlijk 2.5 maand naar Marokko. Heerlijk, 2.5 maand lang zon, zee, strand en de leuke Marokkaanse sfeer.
Mocht ik niet slagen, dan sluit ik mezelf op hier in Nederland, dan verdien ik geen vakantie.

Maar, ik slaag toch wel. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

GPS-Burqa

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Lodewijk Nasser schreef:GPS-Burqa

Afbeelding
ahahah :lol: missn valentijnideetje voor iemand socrates?
De imam op vrijdag is nog altijd vrije wil en keus.
De imam mag met zijn microfoon geen geluidsoverlast veroorzaken evenals voetbalstadiums of concertarena's etc.
lieeve schat ik woon praktisch naast een moskee.. en er is niets zo vervelend als dat whoa :shock:
hij heeft de vrije wil.. het enige wat ik dan uit vrije wil kan doen is een kussen op me oren douwen en dingen terug zeggen.. wordt hij verder niet stiller van ofzo... en het is echt dik irritant
Geluid van een vogel (wat overigens vaak niet wordt gehoord)
je woont vast in een stad :D moet je keertje naar ede komen... genoeg vogeltjes hier :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islamofoob schreef:Vrijdag 24 november 2106
Geen geld voor Concertgebouworkest in begroting 2107

Amsterdam – Wethouder Samir Arkouz van Financiën is vastbesloten om geen geld meer op te nemen in de begroting 2107 voor het Concertgebouworkest.

Het Concertgebouworkest krijgt in 2107 geen subsidie meer van de gemeente Amsterdam. Wethouder Samir Arkouz van Financiën heeft laten weten dit als verspilling te zien in relatie tot de groeiende armoede in de stad. De hoogste prioriteit gaat naar zijn mening nu uit naar het in stand houden van de koopkracht van de bijstandsgerechtigden. De mening van Arkouz wordt in de Amsterdamse gemeenteraad verdedigd door de Islamitische Partij Nederland (IPN). De IPN voert als belangrijkste argument aan dat bij een recente enquête is gebleken dat een zeer ruime meerderheid van de Amsterdamse bevolking geen enkele waarde hecht aan klassieke muziek.
En zo zullen de onderdanen van allah meer en meer invloed krijgen op onze samenleving, en zullen we stukje bij beetje onze vrijheden kwijtraken in Nederland. :evil:
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Socrates schreef:De imam op vrijdag is nog altijd vrije wil en keus.
Sinds wanneer bestaat er in de islam een vrije wil of keuze? :shock:
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Silly schreef:je woont vast in een stad :D moet je keertje naar ede komen... genoeg vogeltjes hier :wink:
Hee, je woont vlak bij mij Silly.

Socrates woont vast in zo'n achterstandswijk met aan elke woning een schotel, waar de mensen onderhouden worden door de sociale dienst.

Als ik een vogel was zou ik me daar ook niet laten zien... :wink:
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Roelof schreef:
Silly schreef:je woont vast in een stad :D moet je keertje naar ede komen... genoeg vogeltjes hier :wink:
Hee, je woont vlak bij mij Silly.

Socrates woont vast in zo'n achterstandswijk met aan elke woning een schotel, waar de mensen onderhouden worden door de sociale dienst.

Als ik een vogel was zou ik me daar ook niet laten zien... :wink:
ahahah leef je ook in de buurt van de veluwe dan :D?

toch wel jammer hoor socrates, beetje sommige dieren wel natuurlijk noemen en andere haram :roll:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Dat Mohammedanen het niet zo op hebben met honden, is bekend.
Dat ze ronduit dodelijk zijn voor gekko's is iets minder bekend maar er is een hadith die spreekt over 70 punten beloning als je een gekko met 1 klap dood slaat en minder pluspuntjes bij God als je daar een mep meer voor nodig hebt.
Hoe staat het met katten? Wie kan er nu tegen die schattige poezen met een positieve aaibaarheidsfactor zijn?
Er is een verhaal over Mohammed en een kat.
"De profeet Mohammed had een tabby kat (dat is wat wij 'Cypers' noemen, zo'n klein formaat tijgertje) die in slaap was gevallen op de mouw van zijn jas. Hij wilde de kat niet storen toen de oproep tot gebed kwam en knipte de mouw af.Deze kat waarschuwde Mohammed eens voor gevaar en tot de dag van vandaag hebben deze cyperse katten het 'M " merkje op hun voorhoofd ter herinnering aan zijn zegening en de drie zwarte lijnen op hun rug waar hij zijn kat aaide."

Ik wist niet dat de letter M toen daar al in gebruik was voor het schrijven van Mo's naam. Maar ik vind het een sympatiek verhaal.
(niet vergetend dat Hitler ook erg goed en lief omging met zijn herdershond)

Voor de Egyptenaren was het M-teken een afbeelding van de Scarabee kever die een rol speelt in de kringloop van leven en dood.
In de Christelijke vertelsels is het het merk van de Maagd Maria (dubbele letterwaarde!) die de kat zegende omdat die een gifslang doodde die door de duivel was gezonden om het Christuskind te bijten.
In een andere versie lag het kindeke Jezus te rillen van de kou in zijn kribbe en een poes ging naast hem liggen om hem op te warmen.
Maria aaide de kat en zodoende het M teken.

Tot slot: er zou een legende zijn waarin Mohammed de katten zegende met het kunstje om altijd op hun pootjes terecht te komen.
Maar dat konden katten al voordat Mohammed op aarde verscheen.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

ik ken ook zo'n verhaal.

Ik ken ook zo'n M,een gele.
Als je je daar bent,lik je je vingers af.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

de hond is niet onrein Chaimae,
je kan hem alleen niet eten,alsthans het is beter van niet.

Als mens kan je beter geen vleeseters eten.
Dat is onrein,kan je ziek van worden.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

habibti schreef:de hond is niet onrein Chaimae,
je kan hem alleen niet eten,alsthans het is beter van niet.

Als mens kan je beter geen vleeseters eten.
Dat is onrein,kan je ziek van worden.

Vind je het lekker als de hond met z,n vieze tong over je hele gezicht gaat????
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

habibti schreef:de hond is niet onrein Chaimae,
je kan hem alleen niet eten,alsthans het is beter van niet.

Als mens kan je beter geen vleeseters eten.
Dat is onrein,kan je ziek van worden.

Vind je het lekker als de hond met z,n vieze tong over je hele gezicht gaat????
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

He ajax,

he ajax,

gheghegehgeh

ik vind het ook niet lekker als jij met je hand over mijn haar strijkt.

Dus jij bent onrein!!!!!
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

habibti schreef:He ajax,

he ajax,

gheghegehgeh

ik vind het ook niet lekker als jij met je hand over mijn haar strijkt.

Dus jij bent onrein!!!!!
Dit is op de man spelen.
Je mag ajax niet vergelijken met een hond.
Want hier ben ik het met ajax eens (ja ja......de wonderen zijn de wereld nog niet uit): het is echt goor als een hond je in je gezicht loopt te likken.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Zo zie je zelf ook wel dat wat je zegt onzin is.

Ik ben gek op katten,op bloemen.

Maar wat jij niet begrijpt Ajax is dat het niets te maken heeft of een dier goed is om te hebben of niet.
Het gaat om het eten van een dier.

Onrein heeft te maken met ,zoals ik al zei , het eten ervan.
En dode dieren zijn zoiezo onrein,tenminste als je ze dood vind.

Infeite weet jij niet eens wat onrein is.

Als jij je pukkeltje openkrabt en zonder je handen te wassen een boterhammetje smeert.Dat is onrein.
Maar ben jij dan te onrein om aan te spreken, mag ik jou dan neerslaan?
Krijg ik toch punten?

Voel je een beetje wat ik bedoel?

En dan Ajax,een heel duidelijk voorbeeld.
Een schaap,geit,bok kan ook een likje geven,zijn ze dan onrein?

pf ,ik kan nog meer voorbeelden geven.Maar ga eerst zelf maar eens verdiepen.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

habibti schreef:Zo zie je zelf ook wel dat wat je zegt onzin is.

Ik ben gek op katten,op bloemen.

Maar wat jij niet begrijpt Ajax is dat het niets te maken heeft of een dier goed is om te hebben of niet.
Het gaat om het eten van een dier.

Onrein heeft te maken met ,zoals ik al zei , het eten ervan.
En dode dieren zijn zoiezo onrein,tenminste als je ze dood vind.

Infeite weet jij niet eens wat onrein is.

Als jij je pukkeltje openkrabt en zonder je handen te wassen een boterhammetje smeert.Dat is onrein.
Maar ben jij dan te onrein om aan te spreken, mag ik jou dan neerslaan?
Krijg ik toch punten?

Voel je een beetje wat ik bedoel?

En dan Ajax,een heel duidelijk voorbeeld.
Een schaap,geit,bok kan ook een likje geven,zijn ze dan onrein?

pf ,ik kan nog meer voorbeelden geven.Maar ga eerst zelf maar eens verdiepen.

Een hond kan alle soort ziektes bij zich dragen 1 lik en wie weet of je binnen een jaar nog leeft
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Dit is op de man spelen.
Je mag ajax niet vergelijken met een hond.
Want hier ben ik het met ajax eens (ja ja......de wonderen zijn de wereld nog niet uit): het is echt goor als een hond je in je gezicht loopt te likken.

Dit noem ik nou mijn woorden verdraaien.

Ik heb Ajax niet vergeleken met een hond!!!!!!

Alleen hij snapt niet wat het woord onrein inhoud.

Ik vind het ook vies als een hond in mijn gezicht likt.
Van een kat vind ik dat ook.
en van een schaap/geit/bok vind ik het ook vies.
Maar deze beesten worden rein genoemd,hoe kan dat nou Thomas???

Heel simpel:
een hond is onrein om te eten.
Maar Ajax wilt zeggen dat een hond zoiezo onrein is.Of je hem ziet of tegen komt.
Ja in het wild zijn alle beesten vies.

En dat likken in een gezicht is niet een oorzaak tot onrein zijn.
Ik vind het van iedereen onrein(uitgezonderd mijn liefje,mits zijn tanden gepoetst zijn)

Weet je Thomas, jij begrijpt het ook niet.
Waarschijnlijk houd jij niet van honden.
Ik ook niet,maar een schattig puppie houd ik wel vast hoor.

Maar goed,jij ziet niet dat bij de islam het woord onrein overdreven word en uit zijn verband gerukt.
Natuurlijk vind je dat ook binen andere religies.

Mannen met mannen is ook onrein,vrouwen met vrouwen is ook onrein.
Van Khomeini mogen mannen tijdens de onberijdbare periode van devrouw,ook met een schaap seks hebben.

Kijk met dieren seks hebben is ook onrein.
Kan ik het nog duidelijker uitleggen?????
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Twee punten worden opgemerkt in dit artikel. Honden kunnen onrein zijn en honden kunnen nuttig zijn. Onrein omdat ze bijvoorbeeld hondsdolheid kunnen hebben, zeker iets om serieus te nemen. Nuttig voor de jacht en de bewaking.

In Nederland kun je een hond nemen en tegelijkertijd deze waarschuwing uit de Koran serieus nemen. Bij de dierenarts kun je je hond laten inenten en chippen. Mede hierdoor komen ziekten als hondsdolheid niet meer voor in Nederland. Neem je je hond mee naar het buitenland, ben je verplicht de hond in te enten tegen hondsdolheid.

Daarnaast blijven de voordelen staan. Een hond is goed voor de bewaking van je eigendommen, maar ook voor het leggen van sociale contacten. De hond zelf is een goede bewaker tegen eenzaamheid en mensen met honden leggen onderling makkelijk contact. Niets beter voor het leggen van contact met vreemden dan het park in gaan met een snoezige pup of een goed getrainde hond.

Of het scheldwoord hond zijn oorsprong heeft in de onreine ziekten die de hond bij zich kan dragen weet ik niet. Wellicht ligt de oorsprong in het feit dat een hond zich onderdanig gedraagt ten opzichte van zijn baas. Iemand een hond noemen is iemand lager in rang bestempelen.

Met gevaarlijke bovennatuurlijke krachten hebben honden niets te maken. Voor blinden kunnen honden zelfs dé uitkomst zijn om toch mee te kunnen in onze maatschappij. Een godsgeschenk voor blinden dus, die honden.

Kortom, wie een hond in Nederland neemt en zich bij zijn plaatselijke dierenarts verdiept in de maatregelen die hij kan nemen om te voorkomen dat zijn hond ziekten kan oplopen en wie zich bij de plaatselijke hondenclub informeert over hoe hij zijn hond goed kan leren africhten, kan niet mijn inziens verweten worden de waarschuwingen uit de Koran niet serieus genomen te hebben.

bron:http://www.opinio.nu/comment/reply/175/214
Plaats reactie